Mercedes-AMG C 63 Coupe (C205) 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG C 63 Coupe (C205) 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG C 63 Coupe (C205) 2016-2018

Mercedes-AMG zaprezentowało serię C63 w 2016 roku, opartą na gamie C-Class C205, podnosząc osiągi coupe na wyższy poziom.

Wersje AMG modelu C-Class były najbardziej udanymi wersjami produkowanymi przez niemiecką firmę zajmującą się wydajnością. Wprowadzenie pierwszego kabrioletu w historii Mercedes-Benz sprawiło, że AMG poprawiło osiągi i znacznie zmieniło wygląd samochodu.

Poza dachem, drzwiami i pokrywą bagażnika, wszystkie inne elementy nadwozia zostały wymienione. Wszystko zaczęło się od aluminiowej maski przedniej wydłużonej o 60 mm, która miała dwa wybrzuszenia. Ponieważ samochód miał szersze tory zarówno z przodu, jak i z tyłu, AMG zainstalowało nowe błotniki, które były szersze o 64 mm z przodu i 66 mm z tyłu. Z przodu, atrapa chłodnicy miała podwójną poziomą żaluzję oraz nowy zderzak z szerokimi wlotami powietrza. Na klapie bagażnika AMG zamontowało dodatkowy spojler.

Wewnątrz, model C 63 miał sportowe fotele na wyposażeniu standardowym. AMG dodało zestaw foteli Performance, które miały wyższe boki i niższą pozycję siedzenia w porównaniu do standardowych. Wykończenia z włókna węglowego oraz emblematy AMG na centralnej konsoli i kierownicy zapewniały sportowy wygląd.

Z technicznego punktu widzenia, C63 był zupełnie innym samochodem niż zwykła klasa C. Szerokie tory, zarówno z przodu, jak i z tyłu, układ różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz adaptacyjne zawieszenie to tylko kilka przykładów. Dodatkowo, silnik rzędowy o pojemności 4.0 litra z podwójnym doładowaniem (biturbo) generował moc 476 KM lub 510 KM w wersji Black Series.

Mercedes-AMG wyznacza kolejny kamień milowy w historii marki: nowy model C63 Coupé to następny krok w kierunku jeszcze większej technicznej i wizualnej odrębności. Daleko idące modyfikacje techniczne są widoczne na pierwszy rzut oka: wyraźnie rozszerzone nadkola przednie i tylne, zwiększona szerokość toru oraz większe koła nadają Coupé muskularny wygląd, jednocześnie zapewniając podstawę dla niezwykle zwinnej dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Typowa dla marki „Driving Performance” osiąga nowe wyżyny również w przypadku C63 Coupé. Silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4,0 litra z mocą 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) jest całkowicie opracowaną w Affalterbach konstrukcją, podobnie jak zaawansowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, ustawieniami trybów przekładni AMG DYNAMIC SELECT, tylnym ogranicznikiem różnicowym czy dynamicznymi mocowaniami silnika.

Klasa C to najlepiej sprzedający się model marki Mercedes-AMG i stanowi fundament sukcesu firmy. Od premiery w 2011 roku, wersja Coupé zyskuje na znaczeniu, kulminując w modelu C63 AMG Coupé „Black Series”. „Nowe C63 Coupé ucieleśnia naszą koncepcję postępu: oferuje imponującą dynamikę wzdłużną i poprzeczną na wyjątkowo wysokim poziomie, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową,” mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Dodatkowo, odważnie wyrażamy naszą wizję za pomocą muskularnego designu. Nasi klienci mogą doświadczać postępu wszystkimi zmysłami: wzrokiem, słuchem, dotykiem i, przede wszystkim, jazdą!” Mercedes-AMG C63 Coupé zadebiutuje na światowej premierze 15 września 2015 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie (IAA). Wprowadzenie na rynek rozpocznie się w marcu 2016 roku.

Fascynujący design wizualizuje wyjątkowe osiągi

Mercedes-AMG C63 Coupé już na pierwszy rzut oka fascynuje swoimi imponującymi proporcjami. Ekspresyjne wzornictwo zewnętrzne różni się znacznie od modelu Mercedes-Benz, który dzieli tylko te same drzwi, dach i pokrywę bagażnika. Potężny silnik V8, razem z zwiększoną szerokością toru na przedniej i tylnej osi, wymagał przemyślanego przodu oraz specyficznej dla modelu tylnej konstrukcji, a także nowych ścianek bocznych. Wypełnione nadkola sprawiają, że AMG Coupé jest szersze o 64 milimetry z przodu i o 66 milimetrów z tyłu, co umożliwia lepsze przyleganie pojazdu do drogi.

Większe nadkola pozwalają na zastosowanie szerszych opon (do 255 milimetrów na przedniej osi i do 285 milimetrów na tylnej osi), co przyczynia się do poprawy przyspieszenia bocznego, trakcji i zwinności. Pod zewnętrzną powłoką, struktura nadwozia została wzmocniona w kluczowych obszarach, aby przenosić i kompensować ekstremalne siły wzdłużne i poprzeczne z układu napędowego i zawieszenia. Oprócz tego, zastosowano specyficzny dla modelu nośnik tylnej osi.

60-centymetrowa aluminiowa maska silnika zdobiona jest dwoma wyraźnymi wypustami, które są typowymi cechami charakterystycznymi, podkreślającymi muskularny wygląd. Niezwykle szeroki przód charakteryzuje się dużymi wlotami powietrza oraz precyzyjnie umieszczonymi flicami. Niski, strzałkowaty „twin blade” z grillem chłodnicy z logo AMG wizualnie obniża środek ciężkości pojazdu. Typowy dla AMG przedni spoiler „A-wing” ma trójwymiarową formę, pełniąc także rolę deflektora powietrza dla trzech wlotów powietrza chłodzącego. Dodatkowe flicy zapewniają optymalny przepływ powietrza do modułów chłodzących. A przedni splitter na dole przedniego zderzaka pomaga zredukować unoszenie osi przedniej.

Linia boczna również prezentuje całkowicie unikalny wygląd dzięki dużym kołom, które kończą się na równi z nadwoziem po zewnętrznej stronie oraz specjalnym progom. Lateralny krok z drzwi do progu dodatkowo akcentuje szeroką podstawę. Dodatkowym atutem nowo zaprojektowanych elementów nadwozia jest to, że nie było konieczności kompromisów w kwestii połączenia zderzaków i innych komponentów: każde połączenie i kontur chwytający światło harmonijnie wtapia się w ogólny design. W diagonalnym widoku z tyłu, muskularna linia od dachu do ramienia poprzez ściankę boczną i wycięcie koła wygląda szczególnie imponująco, podkreślając wrażenie misternie modelowanej rzeźby z przeplatanymi refleksami światła. Finezyjny detal: w typowym stylu samochodów sportowych, lusterka zewnętrzne są zamontowane na drzwiach, a nie w trójkącie lusterka.

Inspirowana modelem S-Class Coupé, całkowicie przeprojektowana tylna część zawiera wstawki dyfuzora, które ożywiają typową cechę z motoryzacyjnego świata sportu. Specjalny design bocznych otworów wentylacyjnych poprawia przepływ powietrza, pozwalając na jego oderwanie z aerodynamiczną precyzją. Cecha taka jak wąskie tylne reflektory wzmacnia wrażenie szerokości. Dwa podwójne końcówki wydechu z chromowanego metalu systemu wydechowego AMG są perfekcyjnie zintegrowane z dyfuzorem. Pokrywa bagażnika ma wąski spoiler w formie ostrej krawędzi. Nie tylko wygląda elegancko, ale także znacząco redukuje unoszenie tylnej osi.

Wnętrze z doskonałą jakością wykończenia

Starannie wybrane, wysokiej jakości materiały o przyjemnym dotyku oraz precyzyjne wykonanie tworzą poziom postrzeganej jakości, który jest rzadko spotykany nawet w wyższych klasach pojazdów. Liczne elementy sterujące specyficzne dla AMG podkreślają dziedzictwo sportów motorowych. Jako alternatywa dla standardowych foteli sportowych z materiału ARTICO/mikrofibry DINAMICA, dostępne są również fotele Performance: pozwalają one na niższą pozycję siedzącą i są bardziej wyprofilowane dla lepszego wsparcia bocznego.

Najlepsza wydajność

Jeśli chodzi o silnik, C63 Coupé zajmuje wyjątkową pozycję wśród konkurencji, będąc jedynym pojazdem w segmencie, który dysponuje silnikiem V8 biturbo. Mercedes-AMG w ten sposób spełnia życzenia klientów, którzy pragną połączenia wysokiej emocjonalności, wyrazistego dźwięku silnika oraz momentu obrotowego.

Kierowca również zyskuje na nieporównywalnej wydajności: C63 S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, a C63 Coupé w 4,0 sekundy. To sprawia, że Coupé jest tylko nieznacznie szybsze niż wersja sedan – dzięki szerszym oponom i krótszym przełożeniom osi tylnej. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona; 290 km/h z pakietem kierowcy AMG).

Nowy silnik V8 biturbo blisko spokrewniony z silnikiem w Mercedes-AMG GT

Silnik V8 biturbo o pojemności 4,0 litra jest już stosowany w modelu C63 Sedan i C63 Kombi. Jest także montowany w samochodzie sportowym GT z suchą miską olejową. Cechą charakterystyczną jest to, że dwa turbodoładowacze są umieszczone nie na zewnątrz banków cylindrów, ale pomiędzy nimi w kształcie „V” – eksperci określają to jako „gorące wewnętrzne V”. Główne zalety tego rozwiązania to kompaktowa konstrukcja silnika, optymalna reakcja i niskie emisje spalin.

Układ wydechowy z technologią klapową dla zmiennego dźwięku silnika

Typowy dźwięk silnika V8 był również kluczowym celem rozwoju. Został specjalnie dostosowany do modelu Coupé. Układ wydechowy specyficzny dla modelu z technologią klapową jest stosowany jako standard. Jest automatycznie sterowany w zależności od trybu przekładni AMG DYNAMIC SELECT, mocy wymaganej przez kierowcę oraz obrotów silnika. Dźwięk silnika zmienia się między dyskretnym/nadającym się do jazdy na dłuższe dystanse a robustnym/emocjonalnym. Opcjonalnie dostępny jest system wydechowy Performance, który pozwala na modulację dźwięku za naciśnięciem przycisku. W każdym przypadku układy wydechowe są tak zaprojektowane, aby wszystkie limity hałasu były zawsze przestrzegane, niezależnie od pozycji klapy.

Szybsze zmiany biegów: AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia sportowa

Skrzynia biegów odgrywa istotną rolę w bezpośrednim i sportowym charakterze nowego Mercedes-AMG C63 Coupé. AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia sportowa imponuje dostosowaną dynamiką i wysoką zmiennością. Niezależnie od tego, czy zmiany biegów są automatyczne czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy, zmiany biegów są wykonywane zauważalnie szybciej niż w poprzednim modelu. Ta zwiększona spontaniczność jest możliwa dzięki jeszcze sportowemu ustawieniu parametrów silnika i skrzyni biegów.

Specjalnie zaprojektowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i wzdłużnej

Fascynująca zwinność i wysoka prędkość zakrętów w C63 Coupé są również zasługą całkowicie przeprojektowanego zawieszenia. Zastosowano zawieszenie przednie z czterema belkami z radialnymi, wyścigowymi połączeniami hamulców. Specyficzne dla modelu wsporniki kierownicy i szerszy tor pozwalają na większe przyspieszenie boczne. Oś tylna również została całkowicie nowo opracowana dla Coupé. Koncepcja wielowahaczowa imponuje wysoką precyzją kontroli kół i zwiększoną sztywnością. Specjalny nośnik tylnej osi AMG umożliwia zwiększenie szerokości toru; powierzchnie kontaktowe łożysk kół zostały przesunięte o dodatkowe 25 milimetrów na zewnątrz w porównaniu do sedana. Inne środki obejmują specyficzne dla AMG nośniki kół, sztywniejsze dostrojenie elastokinematyczne oraz wyższy negatywny kąt pochylenia.

C63 Coupé standardowo wyposażone jest w 10-ramienne lekkie alufelgi 9.0″ x 18″ (przód) i 10.5″ x 18″ (tył) oraz opony w rozmiarze 255/40 R 18″ (przód) i 285/35 R 18″ (tył). W przypadku modelu C63 S Coupé rozmiary opon to 255/35 R 19″ (przód) i 285/30 R 19″ (tył) na 5-ramiennych lekkich alufelgach 9.0″ x 19″ (przód) i 10.5″ x 19″ (tył).

Z zawieszeniem AMG RIDE CONTROL z regulowanym tłumieniem, klient może w prosty sposób przełączać się pomiędzy maksymalną sportowością a doskonałym komfortem na dłuższe dystanse w trzech ustawieniach. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest również subiektywnie odczuwalna – w zależności od konkretnej sytuacji drogowej.

Ogranicznik różnicowy o tylnym osie: optymalna trakcja, również na torze wyścigowym

Aby poprawić trakcję i dynamikę pojazdu, C63 Coupé jest wyposażone w mechaniczny ogranicznik różnicowy tylnej osi, podczas gdy C63 S Coupé dysponuje elektronicznym ogranicznikiem różnicowym tylnej osi. Oba różnicowe zmniejszają poślizg wewnętrznego koła podczas zakrętów, bez ingerencji w system hamulcowy. Dzięki temu kierowca może przyspieszać z zakrętów wcześniej dzięki poprawionej trakcji. Samochód pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużych prędkości, a ogranicznik różnicowy również poprawia trakcję podczas ruszania. Specjalnie opracowana, całkowicie nowa tylna oś została dostosowana do wyższej dynamiki pojazdu Coupé.

Największym atutem elektronicznego ogranicznika różnicowego tylnej osi – standardowo montowanego w C63 S – jest jeszcze bardziej czułe i szybsze sterowanie, które jeszcze bardziej podnosi krytyczny limit prowadzenia. 3-stopniowy układ ESP® z ustawieniami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” i „ESP OFF” działa w idealnej harmonii z ogranicznikiem różnicowym tylnej osi i jest optymalnie dostrojony do doskonałej dynamiki.

Tryby przekładni AMG DYNAMIC SELECT

Kierowca ma możliwość wpływania na charakterystykę C63 za pomocą czterech różnych trybów przekładni AMG DYNAMIC SELECT. C63 S ma dodatkowy tryb przekładni „Race”. Dzięki temu istnieje możliwość maksymalnej indywidualizacji. Kierowca decyduje o pożądanym doświadczeniu jazdy, od komfortowego i ekonomicznego po super sportowy, za pomocą kontrolera po lewej stronie touchpada. Kierowca może wybierać spośród różnych wstępnie skonfigurowanych trybów przekładni oraz trybu „Indywidualny”, który może w dużej mierze skonfigurować osobiście.

C63 S z dynamicznymi mocowaniami silnika w standardzie

Unikatowy w swoim segmencie, C63 S Coupé – podobnie jak Sedan i Kombi – wyposażony jest w dynamiczne mocowania silnika. Pomagają one w dalszym rozwiązywaniu sprzecznych celów komfortu i wydajności dynamicznej. Te dynamiczne mocowania mogą natychmiastowo i zmiennie dostosowywać swoją sztywność do warunków jazdy i wymagań. Miękkie mocowania silnika poprawiają komfort, ponieważ skuteczniej odizolowują od hałasu i wibracji. Jednak prowadzenie i zwinność korzystają na ogólnej sztywniejszej konfiguracji mocowania. Te środki zwiększają precyzję pojazdu podczas dynamicznej jazdy. Na przykład, reakcja i feedback kierownicy są jeszcze bardziej bezpośrednie.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

4.0 V8 7AT (476 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc350 Kw @ 5500-6250 Rpm
475.9 Hp @ 5500-6250 Rpm
469 Bhp @ 5500-6250 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
650 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Mct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/40 Zr 18 || 285/35 Zr 18
Długość184.5 In (4686 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość55.3 In (1405 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/60.9 In (1
Rozstaw osi111.8 In (2840 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3935 Lbs (1785 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4751 Lbs (2155 Kg)
Spalanie miasto19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Spalanie trasa33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

4.0 V8 S 7AT (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc375.1 Kw @ 5500-6250 Rpm
510 Hp @ 5500-6250 Rpm
503 Bhp @ 5500-6250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
700 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Mct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 || 285/30 Zr 19
Długość184.5 In (4686 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość55.3 In (1405 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/60.9 In (1
Rozstaw osi111.8 In (2840 Mm)
Prześwit4.1 In (104 Mm)
Pojemność bagażnika12.5 Cuft (354 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna3968 Lbs (1800 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4762 Lbs (2160 Kg)
Spalanie miasto19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Spalanie trasa33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.