Mercedes-AMG C 63 Coupe (C205) 2018-2021
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

Marek_Granat - ocena: 4/5

"Mercedes-AMG C 63 Coupe to naprawdę świetny samochód. Ma potężny silnik i genialne osiągi, ale trochę za wysoka cena. Mimo to, jazda tym autem to czysta przyjemność!"

Mercedes-AMG C 63 Coupe (C205) 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG C 63 Coupe (C205) 2018-2021

Gdy Mercedes-Benz wprowadził odświeżoną wersję Coupe klasy C (W205) w 2018 roku, nie mogło zabraknąć także modelu AMG, który oprócz standardowych aktualizacji wizualnych, dostąpił nowych technologicznych udoskonaleń.

Coupe klasy C już wcześniej zajmowało silną pozycję na rynku. Niemniej jednak, producent starał się utrzymać impet i zaprezentował jego odświeżoną wersję. Oczywiście, marka nastawiona na osiągi, Mercedes-AMG, również z tego skorzystała, wprowadzając ulepszenia do wersji C 63 oraz C 63 S.

Jednym z najważniejszych ulepszeń w przedniej części samochodu była wprowadzenie reflektorów LED, z opcją LED High-Performance oraz Multibeam LEDs. Wprowadzono również nowy design grilla, który przyjął styl Panamericana z pionowymi żebrami, zamiast podwójnego poziomego żebra znanego z wersji z 2016 roku. Na koniec, przedni zderzak zyskał nową formę finów w bocznych wlotach. Z tyłu, końcówki wydechu wykończono w błyszczącym chromie.

Wnętrze Mercedes-AMG obficie wykorzystało materiał ARTICO, sztuczną skórę wymieszaną z mikrofibrą, do tapicerki. Połączono to z elementami w kolorze fortepianowej czerni i aluminium. Nowy design koła kierownicy wyposażono w touchpady, które zastąpiły wcześniej używane przyciski do obsługi systemu multimedialnego i komputera pokładowego. Oprócz standardowych sportowych foteli, Mercedes-AMG oferowało również opcjonalny zestaw foteli Performance z regulowanymi bocznymi podparciami. Dodatkowo kierowca otrzymał nowy, 12.3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, wzbogacony o 10.25-calowy wyświetlacz systemu infotainment umieszczony na szczycie centralnej konsoli.

Pod maską znajdował się ten sam silnik V8 z podwójnym doładowaniem o pojemności 4.0 litrów, jednak teraz był on połączony z nowo opracowaną automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (dziewięciobiegową). Ten sam silnik, ale o większej mocy, zamontowano również w wersji C 63 S.

Potężne silniki V8, emocjonujące osiągi oraz charakterystyczne, inspirowane motorsportem wyposażenie uczyniły modele z wyższej półki klasy C od Mercedes-AMG najlepiej sprzedającymi się w swoim segmencie. C63 doskonale odzwierciedla istotę marki samochodów sportowych, oferując teraz, w wersjach Saloon, Estate, Coupé i Cabriolet (zużycie paliwa, średnio: 10.4-9.9 l/100 km; emisja CO2: 236-227 g/km), jeszcze lepsze osiągi oraz nowocześniejsze wnętrze z rozszerzonymi możliwościami personalizacji. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym zapewnia jeszcze szybszą reakcję przy zmianie biegów. Silnik V8 o pojemności 4.0 litrów jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) dla wszystkich czterech wersji nadwozia, oferując osiągi na poziomie samochodu sportowego – prędkość maksymalna C63 S Saloon i Coupé wynosi 290 km/h. Większa przyjemność z jazdy gwarantowana jest dzięki nowym, zdefiniowanym programom jazdy, które pozwalają na dalszą różnicę w osiągach ośmiocylindrowego silnika. Wizualnie nowy C63 jest jeszcze bardziej emocjonalny: charakterystyczny dla AMG grill podkreśla tożsamość marki, akcentując muskularny wygląd. Wnętrze skorzystało z opcjonalnego w pełni cyfrowego kokpitu z wyraźnymi wyświetlaczami AMG oraz nową generacją kierownic AMG.

„AMG Klasa C to nasza najlepiej sprzedająca się linia modeli, a zatem kluczowy element sukcesu naszej firmy w ostatnich latach. Dlatego też coraz bardziej poszerzyliśmy naszą ofertę modeli Klasy C: klienci mogą teraz wybierać spośród dwunastu modeli rodziny Klasy C. W ramach najnowszego faceliftingu znacznie ulepszyliśmy wszystkie warianty tej serii modelowej,” mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH. „Dotyczy to modeli serii 43, a w szczególności, rzecz jasna, AMG C63. Perfekcyjne osiągi i wyrazisty design podkreślają potężny, muskularny charakter ikony z napędem na tylną oś.”

Imponujące osiągi opierają się m.in. na starannie przestrojonym zawieszeniu stalowym AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną regulacją tłumienia, elektronicznie sterowanym dyferencjale ograniczającym poślizg na tylnej osi, który teraz jest standardem we wszystkich wariantach C63, oraz dynamicznych mocowaniach silnika, które są częścią standardowego wyposażenia wszystkich modeli C63 S.

Jeszcze większy nacisk na tożsamość marki: design zewnętrzny

Zewnętrzny wygląd nowego C63 podkreśla tożsamość modeli sportowych dzięki charakterystycznemu dla AMG grillowi z pionowymi żaluzjami w wysokopołyskowym chromie. Przedni zderzak w kształcie skrzydła A, z nowym poprzecznym żebrem w zewnętrznych wlotach powietrza, jeszcze mocniej akcentuje szerokość pojazdu.

Z boku przyciągają uwagę sportowe progi oraz zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym koła AMG. Ich specjalnie zaprojektowane zewnętrzne pierścienie aerodynamiczne oraz geometria szprych, zoptymalizowana w tunelu aerodynamicznym, poprawiają przepływ powietrza wokół kół, zwiększając tym samym efektywność aerodynamiczną. Twórcy dążyli do optymalnej kombinacji aerodynamiki, wagi i chłodzenia hamulców, aby uzyskać maksymalne osiągi i optymalną efektywność.

Do wyboru są dwa aerodynamicznie zoptymalizowane wzory kół dla C63: w standardzie pojazdy są wyposażone w 18-calowe, 10-ramienne koła aero, malowane na szaro w kolorze tantalite z wysokim połyskiem. Standardowo w wariantach S i opcjonalnie w modelach podstawowych dostępny jest inny wzór o średnicy 19 cali z pięcioma podwójnymi szprychami, również malowany w szaro w kolorze tantalite z wysokim połyskiem.

Nowy widok z tyłu

Tylny widok, z dwoma przeprojektowanymi elementami końcówek wydechu w wysokopołyskowym chromie, ma muskularny wygląd, który został dodatkowo podkreślony przez nowy, bardziej wyrazisty dyfuzor. W wersjach S dodatkowo zastosowano element dyfuzora. Lateralny wygląd zasłony powietrznej tylnego zderzaka poprawia przepływ powietrza z tyłu, podobnie jak spojler na pokrywie bagażnika (Estate: spojler dachowy), który jest malowany w kolorze pojazdu.

Opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG dla C63 Coupé zapewnia jeszcze sportowszy wygląd: bardziej wyrazisty przedni spoiler, spojler z wbudowanym skrzydłem Gurneya, szersze wstawki progów, flics w tylnym zderzaku oraz bardziej wyrazisty dyfuzor są wykończone w wysokopołyskowej czerni.

Nowe detale wykończenia i wyposażenia: design wnętrza

Wnętrze podkreśla dynamiczny charakter nowego C63 dzięki licznym detalom. W standardowym wyposażeniu znajduje się klasyczne, sportowe wykończenie z czarnymi pokrowcami siedzeń z sztucznej skóry ARTICO/mikrofibry DINAMICA, w połączeniu z wykończeniem w czarnym lakierze fortepianowym i aluminium w jasnym układzie słojów.

Nowe opcje dla wszystkich czterech nadwozi obejmują wykończenie w otwartym włóknie drewna dębowego w antracytowym kolorze, otwartym włóknie orzechowym oraz połączenie aluminium o układzie słojów w drzwiach i czarnego drewna jesionowego w otwartym włóknie dla konsoli centralnej. Dodatkowo dostępne są wykończenia AMG z włókna węglowego/jasnego aluminium o układzie słojów oraz wykończenia AMG w matowej srebrnej włóknie szklanym.

Opcje tapicerki to skóra nappa w kolorze czarnym, czarnym z szarymi akcentami, czerdźpieprz/czarny, perłowy platynowy/biały/czarny i, jako nowość, magma szary/czarny z żółtym kontrastowym przeszyciem. Dla wersji Saloon i Estate dostępna jest kombinacja z linii designo zawierająca pikowane diamentami w brązowym/szarym i perłowym platynowym/białym/czarnym.

Fotele sportowe z dodatkowymi funkcjami

Opcjonalne fotele sportowe AMG zapewniają optymalne wsparcie boczne w dynamicznym stylu jazdy dzięki specjalnemu projektowi bocznych podparć siedziska i oparcia. Na życzenie boczne podparcia siedzenia można idealnie dopasować do konturów ciała za pomocą wbudowanych poduszek powietrznych. Fotele sportowe dodatkowo nadają wnętrzu sportowy, charakterystyczny wygląd dzięki zintegrowanym zagłówkom. Fotele można nie tylko podgrzewać, ale teraz również klimatyzować na trzech poziomach w połączeniu z tapicerką skórzaną. Dla Cabrioletu dostępne jest również opcjonalne ogrzewanie AIRSCARF na wysokości szyi. Fotele sportowe AMG są dostępne we wszystkich opcjach tapicerki.

Wnętrze z innowacyjnym koncepcją wyświetlania i systemem obsługi

Niezależnie od tego, czy używa się touchpada, kontrolera, przycisków Touch Control na kierownicy czy poleceń głosowych: system obsługi w C63 jest tak wszechstronny, jak elastyczny. Wszystkie opcje mają na celu umożliwienie wykonywania zadań sterujących tak wygodnie, szybko i dostosowane do sytuacji, jak to tylko możliwe.

Tak samo elastyczny jest wyświetlacz opcjonalnego w pełni cyfrowego zestawu wskaźników przed kierowcą z ekranem o przekątnej 31.2 cm (12.3 cala), który ożywia funkcje pojazdu dzięki trzem specyficznym dla AMG stylom wyświetlacza: „Klasyczny”, „Sportowy” lub „Supersport”.

Szeroki wachlarz dodatkowych informacji AMG

Dzięki specyficznemu menu AMG kierowca może uzyskać szereg dodatkowych informacji, aby uczynić doświadczenie jazdy jeszcze bardziej sportowym:

Rozgrzewka: temperatura oleju silnikowego i przekładniowego oraz ciśnienie doładowania jako wskaźnik Boost
Ustawienia: aktualny stan systemów, takich jak układ napędowy, zawieszenie, AMG Dynamics, układ wydechowy, ESP®, skrzynia biegów
G-Force: wyświetlanie aktualnych sił G w układzie współrzędnych oraz możliwość zapisywania wartości maksymalnych
Timer wyścigowy: ręczny stoper do pomiaru czasów okrążeń oraz kolorowe wyświetlanie najszybszych i najwolniejszych okrążeń, a także średnia prędkość i odległość
Jeśli zamówiona zostanie opcja AMG TRACK PACE, zamiast „Timera wyścigowego” zestaw wskaźników wyświetla menu „AMG TRACK PACE” z wizualizacjami torów wyścigowych, sektorów i czasów okrążeń
Istnieje również specyficzny widok AMG TRACK PACE w opcjonalnym wyświetlaczu head-up (HUD) z grafiką toru, zakrętami, punktami hamowania, prędkością delta i czasami absolutnymi
Dane silnika: moment obrotowy silnika / maksymalna moc w postaci wykresu słupkowego oraz ciśnienie doładowania jako wskaźnik Boost
Dodatkowo dostępny jest cyfrowy wyświetlacz prędkości oraz aktualnie wybrany bieg. Tryb manualnej zmiany biegów oznaczany jest żółtym „M” oraz sugestią zmiany biegów przy osiąganiu maksymalnych obrotów silnika, co jest odniesieniem do świata Formuły 1.

Wizualizacje na centralnym wyświetlaczu multimedialnym umożliwiają również lepsze doświadczenie innych funkcji pojazdu, m.in. poprzez animowane przedstawienie systemów pomocy, pojazdu i komunikacji. Standardowo na pokładzie znajduje się wyświetlacz multimedialny o przekątnej 17.8 cm (7 cali) i rozdzielczości 960 x 540 pikseli. Alternatywą jest wyświetlacz multimedialny o przekątnej 26.0 cm (10.25 cala) z rozdzielczością 1920 x 720 pikseli, standardowo w połączeniu z systemem COMAND Online.

Solidny chwyt gwarantowany: nowa generacja kierownic AMG

Ekstremalnie sportowy design, dobrze wyprofilowany kształt z mocno konturowanym wieńcem i intuicyjna obsługa to kluczowe cechy nowej kierownicy AMG z nappa, która jest standardowym wyposażeniem. Ma spłaszczony dolny odcinek i jest perforowana w obszarze chwytu. Galwanizowane łopatki zmiany biegów na kierownicy pozwalają na jeszcze sportowszy styl jazdy z manualną zmianą biegów. W modelu C63 S kierownica standardowo ma wieńce z nappa/mikrofibry DINAMICA (opcjonalnie w C63). Kierownica AMG jest dostępna opcjonalnie w nappa ze wykończeniem w czarnym lakierze fortepianowym, w DINAMICA oraz w DINAMICA z wykończeniem w wysokopołyskowym włóknie węglowym.

Wbudowane przyciski Touch Control to nowa funkcja. Pozwalają one na sterowanie funkcjami zestawu wskaźników (po lewej) oraz systemu multimedialnego (po prawej) poprzez poziome i pionowe ruchy palca. Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC oraz tempomat są regulowane w panelach sterujących po lewej stronie. Panele sterujące po prawej służą do aktywacji sterowania głosowego oraz telefonu, a także regulacji głośności dźwięku, wyboru muzyki i innych funkcji systemu multimedialnego.

Opcjonalnie kierownica sportowa może być wyposażona w dodatkowe innowacyjne funkcje. Składają się na nie okrągły kontroler z integralnym wyświetlaczem pod prawym ramieniem kierownicy oraz dwa pionowo umieszczone przyciski z kolorowym wyświetlaczem pod lewym ramieniem kierownicy.

Programy jazdy AMG można aktywować bezpośrednio za pomocą kontrolera. Wybrany program jazdy jest wyświetlany na kolorowym wyświetlaczu LCD bezpośrednio zintegrowanym z kontrolerem.

Dzięki dwóm dowolnie konfigurowalnym przyciskom wyświetlacza oraz dodatkowymi przełącznikami, można kontrolować kolejne funkcje AMG w zasięgu ręki, bez odrywania rąk od kierownicy. Oznacza to, że kierowca może w pełni skoncentrować się na dynamicznej jeździe, nie odrywając rąk od koła. Każda wymagana funkcja może być przedstawiona na innym wyświetlaczu LCD, a jej przełącznik jest wciśnięty przez kierowcę, aby ustawić odpowiednią funkcję. W ten sposób kierowca może definiować dwie preferowane funkcje AMG i zmieniać ustawienia jednym dotknięciem palca.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z krótszymi czasami zmiany biegów

C63 wykorzystuje po raz pierwszy skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, którą twórcy Mercedes-AMG dostosowali specjalnie do dynamicznego doświadczenia jazdy. Mokre sprzęgło startowe zastępuje konwerter momentu obrotowego. To pozwala zaoszczędzić wagę i optymalizuje reakcję na wciśnięcie pedału gazu, szczególnie podczas przyspieszania i zmian obciążenia.

Funkcja wielokrotnego redukowania biegów umożliwia bardziej spontaniczne przyspieszenia, podczas gdy funkcja double-declutching w programach jazdy „Sport” i „Sport+” zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące doświadczenia. Zdefiniowane regulacje zapłonu zapewniają również szybsze zmiany biegów w pozostałych trybach. We wszystkich trybach ruszanie odbywa się na pierwszym biegu, co gwarantuje dynamiczne doświadczenie jazdy.

Tryb „Manual” można wybrać za pomocą osobnego przycisku w konsoli centralnej. Zmiany biegów są oparte na wybranym programie jazdy, a kierowca może teraz zmieniać biegi za pomocą łopatek na kierownicy. Dodatkowo skrzynia biegów pozostaje w wybranym biegu i nie zmienia automatycznie na wyższy, gdy obroty silnika osiągają maksymalne wartości.

Jeszcze bardziej zróżnicowane doświadczenia jazdy: AMG DYNAMICS

W zależności od silnika dostępne są do sześciu programów jazdy: „Śliskie”, „Komfort”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” oraz „Indywidualny”. Poziomy te można wybierać za pomocą łopatki zmiany biegów w konsoli centralnej i zapisywać je z nową cechą programową jazdy AMG DYNAMICS, która pozwala w znacznie bardziej zróżnicowany sposób dostosować właściwości jezdne C63 do różnych wymagań i warunków jazdy.

Pod pojęciem AMG DYNAMICS kryją się funkcje zwinności „Podstawowy”, „Zaawansowany”, „Pro” oraz „Mistrz”, które są automatycznie wybierane przez odpowiedni program jazdy. Parametry związane z jazdą, takie jak reakcja silnika i zawieszenia czy progi sterowania całkowicie odnowionym ESP®, są inteligentnie dostosowywane w zależności od programu jazdy.

Spektrum waha się od wyjątkowo ukierunkowanego na bezpieczeństwo do wysoce dynamicznego. Tryb „Mistrz”, który wchodzi w skład programu jazdy RACE, gwarantuje optymalną zwinność i idealne wykorzystanie wysokiego potencjału dynamicznego nowego C63 – na przykład poprzez wyższe prędkości obrotowe oraz szybszą reakcję pedału gazu, zmiany biegów oraz elektronicznie sterowanego dyferencjału ograniczającego poślizg na tylnej osi.

Niezależnie od programów jazdy, jak dotychczas, kierowca może używać przycisków wyświetlacza w konsoli centralnej do bezpośredniego wyboru trybu manualnej zmiany biegów, ulubionego poziomu zawieszenia oraz układu wydechowego, na przykład.

Datalogger do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE

Jako wirtualny inżynier wyścigowy do rejestrowania danych podczas jazdy po zamkniętych torach wyścigowych, AMG TRACK PACE oferuje znacznie rozszerzony i jeszcze precyzyjniejszy zakres funkcji. W C63 S, AMG TRACK PACE jest standardowym elementem opcjonalnego systemu multimedialnego COMAND Online (C63: opcjonalnie).

Jeśli ta funkcja jest włączona, podczas jazdy po torze wyścigowym rejestrowane są ponad 80 zestawów danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) co dziesięć sekund. Oprócz tego dostępne są wyświetlenia czasów okrążeń, sektorów oraz odnośnych różnic w stosunku do czasu odniesienia. Dzięki specyficznym elementom wyświetlania pokazywanym na zielono lub czerwono, kierowca może od razu zobaczyć, czy obecnie jest szybszy czy wolniejszy od najlepszego czasu, bez konieczności odczytywania liczb.

Po uzyskaniu szybkich czasów okrążeń kierowca może wykorzystać zgromadzone dane do analizy i w razie potrzeby poprawy swoich umiejętności jazdy. Dodatkowo mogą być mierzone i zapisywane wartości przyspieszenia i hamowania (np. 0-100 km/h, ¼ mili, 100-0 km/h). Dzięki nowemu opracowanemu algorytmowi, który określa pozycję pojazdu tak precyzyjnie, jak to możliwe, AMG TRACK PACE rozpoznaje nawet, gdy tor jest opuszczany lub skracany. Oprócz danych GPS wykorzystuje się czujniki dostępne w pojeździe (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Dane są wyświetlane na wyświetlaczu multimedialnym, na zestawie wskaźników oraz na wyświetlaczu head-up. Znane tory wyścigowe, takie jak Nürburgring czy Spa Francorchamps, są już zapisane. Dodatkowo możliwe jest również nagranie własnych torów. Wyświetlacz mapy można przełączyć z 2D na 3D i zaktualizować online.

Z regulacją tłumienia: zawieszenie AMG RIDE CONTROL

Dzięki regulowanemu, elektronicznie kontrolowanemu systemowi tłumienia, stalowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL w C63 zapewnia zarówno sportowe osiągi, jak i typowy dla marki komfort podczas długich podróży. Podstawę stanowi układ wielowahaczowy z przednim zawieszeniem 4-linkowym i niezależnym tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Specyficzna dla AMG kinematyka i elastokinematyka z nowo opracowanymi komponentami zapewniają bardzo wysoką stabilność kąta nachylenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Osłona osiowa na przedniej osi wspiera zwinne i precyzyjne prowadzenie.

Adaptacyjna regulacja tłumienia jest standardem. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie kontrolowany system dostosowuje tłumienie w każdym z koł do aktualnych potrzeb. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy i komfort. Tłumienie dostosowywane jest indywidualnie dla każdego koła i zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi oraz wybranego ustawienia zawieszenia. Idealny punkt pracy można w każdej chwili wybrać na podstawie szerokiego zakresu informacji dotyczących przyspieszenia lub prędkości pojazdu, na przykład.

Dzięki przełącznikowi na konsoli centralnej kierowca może wybierać między trzema różnymi zestawami charakterystyk amortyzacji, tj. „Komfort”, „Sport” i „Sport+”, i w ten sposób indywidualnie wpłynąć na doświadczenie jazdy – od wysokiego komfortu po sportową sztywność.

Dyferencjał ograniczający poślizg na tylnej osi: optymalna przyczepność, także na torze wyścigowym

Aby poprawić przyczepność i osiągi, C63 i C63 S są wyposażone w elektronicznie sterowany dyferencjał ograniczający poślizg na tylnej osi. Zmniejsza to poślizg na wewnętrznym kole przy pokonywaniu zakrętów, bez ingerencji w układ hamulcowy. W rezultacie pozwala kierowcy na wcześniejsze przyspieszenie z zakrętów dzięki poprawionej przyczepności. Samochód pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużych prędkości, a dyferencjał ograniczający poślizg również poprawia przyczepność podczas szybkiego przyspieszania z miejsca. Największą zaletą elektronicznie kontrolowanego dyferencjału ograniczającego poślizg na tylnej osi jest szczególnie wrażliwa i szybka kontrola, która podnosi krytyczny próg, co ułatwia jazdę na granicy możliwości pojazdu.

Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: AMG układ kierowniczy z czujnikiem prędkości

Elektryczne wspomaganie kierownicy z czujnikiem prędkości ma zmienną przekładnię. Zachwyca precyzyjnym i autentycznym feedbackiem. Wspomaganie kierownicy jest zmniejszone przy dużych prędkościach i stopniowo zwiększa się przy mniejszych prędkościach. Dzięki temu przy niskich prędkościach wymagana jest stosunkowo mała siła skrętu, a przy wysokich prędkościach zachowana jest jak najlepsza kontrola nad pojazdem. Wspomaganie kierownicy w dwóch trybach „Komfort” i „Sport” jest automatycznie powiązane z aktualnie wybranym programem jazdy.

Unikalna oferta w segmencie z silnikiem V8 biturbo

Wszystkie cztery wersje nadwozia są dostępne jako model podstawowy oraz model S: sprawdzony silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów w tym przypadku osiąga moc 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 650 lub 700 Nm. W zależności od wersji nadwozia, C63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3.9 sekundy, a C63 w 4.0 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi do 290 km/h dla C63 S i 250 km/h dla C63 (obie elektronicznie ograniczone).

V8 biturbo ściśle związany z silnikiem w Mercedes-AMG GT

Silnik V8 o pojemności 4.0 litra jest już wykorzystywany w licznych pojazdach AMG Performance. Cechą charakterystyczną jest to, że dwa turbodoładowacze są umieszczone nie na zewnątrz cylindrów, lecz wewnątrz „V” cylindrów. Główne zalety tej konstrukcji to kompaktowa budowa silnika i optymalna reakcja.

System bezpośredniego wtrysku paliwa kierowanego rozpylaniem zapewnia czyste i efektywne spalanie przy wysokiej efektywności termodynamicznej. Szybko działające wtryskiwacze piezoelektryczne umożliwiają wielokrotne wtryski paliwa do silnika na żądanie i z najwyższą precyzją.

Duży system chłodzenia gwarantuje wydajność silnika nawet pod ekstremalnym obciążeniem – na przykład podczas jazdy po torze wyścigowym. To samo dotyczy zoptymalizowanych pod względem przepływu głowic cylindrów, wykonanych ze specjalnego stopu odpornego na wysoką temperaturę. Ciągła regulacja wałków rozrządu dolotu i wydechu poprawia dostarczanie mocy i efektywność. Zapewnia doskonałą reakcję na pedał gazu i optymalizuje cykl ładowania dla każdego punktu roboczego. Pompa olejowa z regulacją zmienną również przyczynia się do niskiego zużycia paliwa.

Każdy silnik w warsztacie silnikowym w Affalterbach jest składany przez jednego mechanika zgodnie z zasadą „jeden człowiek – jeden silnik”.

Układ wydechowy z technologią klapową dla zróżnicowanego dźwięku silnika

Typowy dźwięk silnika V8 to kolejny kluczowy element doświadczenia jazdy AMG. C63 jest standardowo wyposażony w układ wydechowy AMG z regulowaną klapą. Jest on płynnie sterowany w zależności od programu jazdy, wymaganej przez kierowcę mocy i prędkości obrotowej silnika. Dźwięk silnika zmienia się odpowiednio między dyskretnym/odpowiednim do jazdy na długich dystansach a mocnym/emocjonującym. Układ wydechowy Performance z trzema wybieralnymi klapami wydechowymi jest opcjonalnie dostępny dla obu wariantów silnika. Daje to kierowcy jeszcze szerszy zakres dźwięku. W każdym przypadku układy wydechowe są zaprojektowane w taki sposób, aby zawsze spełniały wszystkie ustawowe normy hałasu, niezależnie od pozycji klapy.

C63 S z dynamicznymi mocowaniami silnika w standardzie

Bardziej zaawansowany C63 S jest wyposażony w dynamiczne mocowania silnika. Rozwiązują one konfliktowe cele komfortu i osiągów dynamicznych, redukując wibracje w jednostce silnika/przekładni. Te dynamiczne mocowania są w stanie natychmiastowo i zmiennie dopasować swoją sztywność do warunków jazdy i stylu prowadzenia. Miękkie mocowania silnika poprawiają komfort, ponieważ skuteczniej izolują hałas i wibracje. Jednak sterowanie i zwinność korzystają z ogólnie sztywniejszego ustawienia mocowania. Kierowca czuje się bardziej związany z pojazdem podczas dynamicznej jazdy, ponieważ otrzymuje więcej informacji zwrotnych, a reakcja kierownicy jest bardziej bezpośrednia. Ogólnie rzecz biorąc, kierowca korzysta z precyzyjniejszej kontroli pojazdu: zminimalizowane ruchy masy głównych zespołów oznaczają mniejsze działania korygujące podejmowane przez kierowcę podczas skręcania.

Komfort podczas długich podróży: ENERGIZING comfort control

4.0L V8 9G RWD (476 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc350.1 Kw @ 5500-6250 Rpm
476 Hp @ 5500-6250 Rpm
469 Bhp @ 5500-6250 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
650 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (Amg Speedshift Mct 9G)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 Zr 18 || 285/35 Zr 18
Średnie spalanie23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Emisja CO2230 G/Km

4.0L V8 9G RWD (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc375.1 Kw @ 5500-6250 Rpm
510 Hp @ 5500-6250 Rpm
503 Bhp @ 5500-6250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
700 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (Amg Speedshift Mct 9G)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/40 Zr 18 || 285/35 Zr 18
Średnie spalanie23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Emisja CO2230 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.