Na bazie modelu Mercedes-Benz Klasy C z 2014 roku (W205), wersja AMG C63 była najwyżej ocenianą w swojej klasie. Oferowała największą moc i najlepsze technologie, które sprawiały, że luksusowy samochód mógł jechać szybciej.
C63 AMG był najpopularniejszym modelem samochodów AMG. W drugiej generacji zrezygnowano z silnika V8 o naturalnym ssaniu na rzecz silnika V8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem. W przeciwieństwie do rywala, M3, zbudowano go z myślą o większym komforcie przy podobnym poziomie osiągów.
W porównaniu do swoich „sióstr” z Klasy C, miał bardziej agresywny wygląd. Szeroki, krótki grill z dużym znakiem, wsparty podwójnymi aluminiowymi skrzydłami, ogromne wloty powietrza w przednich błotnikach, które zostawiały mało miejsca na środkowy wlot, były częścią jego charakteru. Samochód musiał wyglądać agresywnie, ale jednocześnie jego aerodynamika miała swoje uzasadnienie. Na każdym z przednich błotników znajdowało się chromowane oznaczenie „V8 BITURBO”. Z tyłu auto miało nowy projekt zderzaka i dyfuzora oraz cztery chromowane wydechy.
W środku znajdowały się sportowe fotele kubełkowe dla pasażerów z przodu, wyposażone we wszystkie nowoczesne technologie dla komfortu ich użytkowników. Zestaw wskaźników miał dwa okrągłe analogowe wskaźniki z tłem z włókna węglowego. Pomiędzy „lornetkowymi” wskaźnikami znajdował się mały wyświetlacz TFT dla komputera pokładowego. Tylne siedzenia były profilowane dla dwóch pasażerów. Panoramiczny dach był dostępny jako opcja.
Pod maską, C63 był oferowany w dwóch wersjach: C63 i C63S. Obie miały specjalne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami oraz 7-biegową sportową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT. Dynamiczne mocowania silnika były standardem w mocniejszej wersji C63S, a opcją dla wersji nie-S.
Mercedes C63 AMG
Czysta fascynacja i zapierająca dech w piersiach dynamika – nowy Mercedes-AMG C63 wyznacza standardy. Nowoczesny silnik, charakterystyczne dla AMG właściwości jezdne oraz wysoka indywidualność w wyborze wyposażenia gwarantują całkowicie unikalne doświadczenie prowadzenia. Najmocniejszy model w linii C-Class napędzany jest silnikiem V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów, blisko spokrewnionym z jednostką napędową, która zapewnia zdumiewający napęd w Mercedes-AMG GT. Zakres mocy wynosi od 350 kW (476 KM) w C63 do 375 kW (510 KM) w C63 S. Z niezrównanym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 8.2 litra na 100 kilometrów (NEDC w cyklu mieszanym) C63 jest najoszczędniejszym samochodem ośmiocylindrowym w segmencie aut wysokich osiągów. Bogaty zestaw standardowego wyposażenia obejmuje sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, mechaniczny tylny dyferencjał oraz programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Wysoce ekskluzywna wersja „Edition 1” jest dostępna od momentu wprowadzenia na rynek.
Dynamika w połączeniu z komfortem na długie trasy – jako sportowa limuzyna i samochód kombi wysokich osiągów, nowy Mercedes-AMG C63 oferuje przekonujące dane silnikowe z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, doskonałymi osiągami w przyspieszeniu oraz wysokim poziomem codziennej użyteczności. Wnętrze i zewnętrzny design są bardziej wyraziste niż kiedykolwiek wcześniej.
Wariant V8 w modelu C-Class dostępny jest w czterech wersjach – limuzyna i kombi są oferowane jako Mercedes-AMG C63 S i C63, przy czym C63 S jest nastawiony na jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie i osiągi. Mercedes-AMG C63 ma swoją światową premierę 2 października 2014 roku, w tym samym czasie co premiera modelu Mercedes-AMG GT na Salonie Samochodowym w Paryżu. Wprowadzenie na rynek zaczyna się w lutym 2015 roku od mocniejszej wersji C63 S Limuzyna z mocą 375 kW (510 KM). C63 z mocą 350 kW (476 KM) i C63 S Kombi wejdą na rynek w kwietniu 2015 roku.
„Rozpoczynamy nową erę z nową nomenklaturą. Następca niezwykle udanego na całym świecie modelu Mercedes-Benz C63 AMG będzie nosił nazwę Mercedes-AMG C63,” mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH. „Sprzedaliśmy 40 000 egzemplarzy modelu 204 C63 AMG, co czyni go najchętniej kupowanym modelem AMG. Teraz dodamy do tego sukcesu nowym Mercedes-AMG C63. Niezależnie od napędu, prowadzenia czy wyposażenia, Mercedes-AMG C63 wyznacza nowe standardy i wzmocni naszą markę obietnicą ‘Driving Performance’. Klienci AMG mogą oczekiwać wyjątkowego, dynamicznego doświadczenia jazdy.”
Najlepszy w zużyciu paliwa, najlepszy w osiągach
C63 jest na czołowej pozycji w stawce konkurencji. Nowe pojazdy wysokich osiągów z Affalterbach są jedynymi w segmencie, które są wyposażone w silnik V8 biturbo. Dzięki temu zapewniają sportową moc i emocjonujący dźwięk silnika – znak rozpoznawczy marki AMG. Kierowcy korzystają z niezrównanej wydajności, która dostarcza najwyższego poziomu mocy i momentu obrotowego. C63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.0 sekundy, a C63 w 4.1 sekundy (Kombi: odpowiednio 4.1 i 4.2 sekundy). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Współczynniki mocy do masy wynoszą 3.4 kg/KM (C63 S) i 3.6 kg/KM (C63), co również umieszcza nowe modele AMG V8 na czołowej pozycji w rankingach.
„Oczywiście, nowy Mercedes-AMG C63 ponownie napędzany jest silnikiem ośmiocylindrowym. Pasjonująca moc i emocjonujący dźwięk naszego silnika V8 biturbo 4.0-litrowego są naprawdę przekonujące. Jednocześnie utrzymujemy naszą wiodącą rolę w kluczowej kwestii efektywności. Żaden inny samochód V8 wysokich osiągów nie jest bardziej oszczędny w paliwie niż nowy C63,” mówi Christian Enderle, kierownik rozwoju silników i układów napędowych w Mercedes-AMG GmbH.
C63 nie tylko zajmuje pierwszą pozycję pod względem danych silnika i osiągów, ale również wyznacza nowe standardy w zużyciu paliwa. Z wynikiem 8.2 litra na 100 kilometrów (NEDC w cyklu mieszanym, co odpowiada 192 g CO2/km), samochód wysokich osiągów z Affalterbach demonstruje wyjątkową efektywność, co stawia go na szczycie segmentu. I to nie koniec – C63 to najoszczędniejszy ośmiocylindrowy samochód wysokich osiągów na świecie. Osiąga on niezwykle dużą redukcję zużycia paliwa w porównaniu do swojego poprzednika C63 AMG. Nowy Mercedes-AMG C63 zużywa około 32 procent mniej paliwa niż jego bezpośredni poprzednik z silnikiem V8 o pojemności 6.3 litra – przy jednoczesnym dostarczaniu jeszcze lepszych osiągów i emocjonującego dźwięku, który jest znakiem rozpoznawczym AMG V8.
Nowy silnik V8 biturbo blisko spokrewniony z jednostką w Mercedes-AMG GT
Ta imponująca poprawa efektywności ma swoje źródło w nowym pakiecie napędowym. Silnik M177 V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów, najnowszy członek rodziny silników BlueDIRECT, jest bliskim krewnym M178, która stanowi sportowe serce nowego Mercedes-AMG GT. Innowacyjny silnik ośmiocylindrowy charakteryzuje się doskonałym dostarczaniem mocy, przemyślaną konstrukcją wagi, wysoką efektywnością i zgodnością z normami ochrony środowiska. Spełnia również najwyższe standardy pod względem komfortu akustycznego i wibracji.
Nowo opracowany silnik ośmiocylindrowy jest wyposażony w biturbo, przy czym dwa turbosprężarki nie znajdują się na zewnątrz cylindrów, ale wewnątrz V silnika – specjaliści określają to jako „gorące wewnętrzne V”. Korzyści z tego rozwiązania to kompaktowe wymiary silnika, optymalna reakcja i niskie emisje spalin.
Bezpośredni wtrysk benzyny piezoelektrycznej z kierowaną rozpylaczem
Przygotowaniem mieszanki zajmuje się system bezpośredniego wtrysku benzyny piezoelektrycznej, wykorzystywany wyłącznie przez Mercedesa. Trzecia generacja procesu spalania z kierowanym rozpylaczem została opracowana w celu spełnienia wszystkich przyszłych wymagań prawnych. Wysoce efektywny i czysty silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów spełnia standard emisji Euro 6, w tym przepisy dotyczące maksymalnych emisji cząstek stałych, które wejdą w życie dopiero w 2016 roku. Skuteczny system chłodzenia silnika zapewnia wysoką wydajność nawet przy ambitnych prędkościach torowych.
System wydechowy Performance dostępny jako opcja
Fascynacja, emocjonalność i natychmiastowe rozpoznanie – dźwięk silnika to ważny cel rozwoju. C63 i C63 S są wyposażone w sportowy system wydechowy z klapą. W zależności od programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, dźwięk silnika zmienia się między stonowanym na długich trasach a surową emocjonalnością. Klapa wydechowa znajduje się w przedniej trzeciej części, na styku dwóch rur. Jej bezstopniowa regulacja jest kontrolowana na podstawie programu jazdy, oczekiwań kierowcy co do wydajności i obrotów silnika.
System wydechowy Performance z trzema przełączanymi klapami wydechowymi jest dostępny jako opcja dla obu wariantów silnikowych. Zapewnia kierowcy jeszcze szerszą gamę dźwięków. W programie jazdy „Comfort” silnik jest cichszy i bardziej komfortowy, podczas gdy w „Sport +” i „Race” dźwięk V8 staje się jeszcze bardziej dominujący i przypomina dźwięk samochodu wyścigowego – z akustycznym przełożeniem i wyraźnym sprzęgłem zwrotnym. Oprócz ustawienia dźwięku za pomocą programu jazdy, dźwięk silnika można również ustawić indywidualnie w dowolnym momencie za naciśnięciem przycisku.
C63 S standardowo z dynamicznymi mocowaniami silnika
Kolejną nowością w C63 S, unikalną w konkurencji, są dynamiczne mocowania silnika – jak w Mercedes-AMG GT. Idą one w parze z konfliktem między komfortem a prowadzeniem, redukując wibracje pochodzące z jednostki silnikowej/układu napędowego. Dynamiczne mocowania mogą płynnie dostosowywać swoją sztywność w ułamkach sekundy do panujących warunków jazdy i stylu. Miękkie mocowania silnika poprawiają komfort, lepiej tłumiąc hałas i wibracje. Prowadzenie i zwinność natomiast korzystają z nieco sztywniejszych mocowań. Przy dynamicznej jeździe kierowca czuje się ściślej związany z pojazdem dzięki zwiększonej informacji zwrotnej, a reakcja na kierownicy jest bardziej bezpośrednia. Kierowca korzysta z ogólnej precyzji w prowadzeniu. Zminimalizowany ruch masy napędu wymaga mniejszych korekt podczas wchodzenia w zakręt.
Produkcja silnika ręcznie – „jeden człowiek, jeden silnik”
Potężne silniki V8 zawsze były jedną z kompetencji AMG, marki wydajności Mercedes-Benz. Mercedes-AMG GmbH jest w pełni odpowiedzialna za rozwój i produkcję. Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów jest produkowany w warsztacie silnikowym w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.
Zmienne dynamiki – sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa
Duża część bezpośredniego i sportowego charakteru nowego Mercedes-AMG C63 wynika z przekładni. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa oferuje przekonującą mieszankę zaplanowanej dynamiki i wyjątkowej zmienności. Skrzynia MCT została szeroko przeprojektowana do zastosowania w C63 i teraz reaguje jeszcze szybciej.
Niezależnie od tego, czy jest automatyczna, czy za pomocą łopatki na kierownicy, ręczne zmiany biegów są teraz wyraźnie szybsze niż w poprzednim modelu. Skrzynia jest teraz znacznie bardziej spontaniczna, szczególnie w trybach „Sport +” i manualnym. Ten wzrost reakcji był możliwy dzięki optymalizacji sprzętu i oprogramowania skrzyni biegów. Ponadto aluminiowe łopatki zmiany biegów na sportowej kierownicy mogą teraz przekazywać polecenia kierowcy jeszcze szybciej niż wcześniej, co dodatkowo zwiększa poczucie dynamiki.
Rzut oka na programy jazdy pokazuje wysoką zmienność sportowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowej. Dostępne opcje to „Controlled Efficiency”, „Sport” i „Sport +” – oraz „Race”, który jest zarezerwowany wyłącznie dla C63 S. Kierowca wybiera spośród różnych programów jazdy za pomocą przełącznika AMG DYNAMIC SELECT. Funkcja „tymczasowe M”, aktywowana za pomocą łopatek, zapewnia dalszy wzrost dynamiki.
Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z 3-stopniową regulacją tłumienia
Fascynująca zwinność, wysokie prędkości na zakrętach i optymalna neutralność – C63 jest wyposażony w niezależne zawieszenie charakteryzujące się dużym udziałem aluminium, dynamiczną kinematyką, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz elastokinematyką specyficzną dla AMG. Dzięki sportowemu zawieszeniu AMG RIDE CONTROL klient może zmieniać charakterystykę w trzech stopniach, między maksymalnymi osiągami a dobrym komfortem na długich trasach.
Z przodu C63 znajduje się zawieszenie czterowahaczowe z opartymi na motorsportowych hamulcami promieniowo. Niezależne zwrotnice i szerszy rozstaw kół pozwalają na wyższe przyspieszenie boczne. Multilinkowe zawieszenie tylne z niezależnymi mocowaniami kół ma również większy negatywny kąt pochylenia. Aby poprawić przyczepność i dynamikę, C63 ma mechaniczny dyferencjał z blokadą z tyłu, podczas gdy C63 S jest wyposażony w elektroniczny dyferencjał z blokadą z tyłu. Oba dyferencjały zmniejszają poślizg na wewnętrznej stronie koła bez konieczności hamowania. W rezultacie kierowca może wcześniej przyspieszać na zakrętach, a samochód zachowuje stabilność podczas hamowania z dużych prędkości. Dyferencjał z blokadą poprawia również przyczepność podczas przyspieszania z miejsca. W porównaniu z rozwiązaniem mechanicznym, zalety elektronicznego dyferencjału z blokadą tylnią, który jest standardowym wyposażeniem w C63 S, to szybsze i bardziej precyzyjne sterowanie, podnosząc fizyczne granice możliwości jazdy jeszcze wyżej. Standardowe 3-stopniowe ESP® z funkcjami „ESP WŁ.”, „TRYB SPORT” i „ESP WYŁ.” jest doskonale zintegrowane z dyferencjałem z blokadą z tyłu i fachowo dostrojone do wysokiego poziomu dynamiki.
Elektromechaniczne, wrażliwe na prędkość sportowe wspomaganie kierownicy zapewnia precyzyjne i zwinne prowadzenie, a kierowca korzysta z bezpośredniego przełożenia i optymalnych charakterystyk reakcji. Ma również zmienną pomoc siłową, w której siła kierownicy jest dostosowywana do bieżącej prędkości pojazdu. Pomoc siłowa reaguje nie tylko w zależności od prędkości pojazdu, ale również zgodnie z aktualnym przyspieszeniem bocznym oraz programem jazdy wybranym za pomocą AMG DYNAMIC SELECT.
C63 standardowo wyposażony jest w obręcze kół malowane na szaro tytanowym i polerowane, o wymiarach 8.5 x 18 (przód) i 9.5 x 18 (tył) w konstrukcji 10-ramiennej, pokrytej oponami 245/40 R 18 (przód) i 265/40 R 18 (tył). Wymiary opon w C63 S to 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył) na obręczach aluminiowych o wymiarach 8.5 x 19 (przód) i 9.5 x 19 (tył) w konstrukcji 5-ramiennej, malowane na szaro tytanowym i polerowane.
Po raz pierwszy dostępny jest system hamulcowy ceramiczno-kompozytowy o wysokiej wydajności jako opcjonalne wyposażenie dla C63 S. Opcjonalne opony sportowe zapewniają zauważalny i mierzalny wzrost przyczepności.
Programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Kierowca może wykorzystać cztery różne programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT, aby wpłynąć na charakterystykę C63. C63 S ma dodatkowy program „Race”, który umożliwia maksymalny poziom indywidualizacji. Kierowca definiuje doświadczenie jazdy za pomocą przełącznika po lewej stronie touchpada. Do wyboru jest kilka różnych prekonfigurowanych programów jazdy oraz program „Indywidualny”, który pozwala na szeroką samokonfigurację.
„Controlled Efficiency” to wyważony program jazdy z komfortowym ustawieniem zawieszenia i kierownicy oraz zoptymalizowanymi pod względem zużycia paliwa ustawieniami układu napędowego – w tym miękkimi zmianami biegów i stonowanym dźwiękiem silnika. „Funkcja ślizgu” jest całkowicie nowa i dostarcza dalsze zmniejszenie zużycia paliwa. Jeśli kierowca puści pedał gazu w zakresie od 60 do 160 km/h, sprzęgło skrzyni MCT otwiera się, a silnik zostaje odłączony od układu napędowego. System elektroniczny obniża obroty silnika do poziomu biegu jałowego, a opór generowany przez siły kompresji i tarcia wytwarzane podczas jazdy na „wstecznym” jest zmniejszany.
Programy jazdy „Sport” i „Sport +” zwiększają sportową intensywność. „Race” jest zarezerwowany wyłącznie dla C63 S i jest optymalnym ustawieniem dla ambitnych okrążeń na zamkniętym torze wyścigowym.
Forma podąża za osiągami – design odzwierciedla technologię
Forma podąża za osiągami – design potężnego modelu V8 wywodzi się z motorsportu i odzwierciedla jego fascynującą technologię. Zmysłowa klarowność łączy się z eleganckim sportowym charakterem – Mercedes C63 wywołuje fascynację już od pierwszego wejrzenia. Z wizualnego punktu widzenia, zarówno limuzyna, jak i kombi są wyraźnie członkami rodziny Mercedes-AMG. Zewnętrzna forma C63 i C63 S różnią się specyficznymi elementami designu.
Emocjonalny, zmysłowy design powierzchni nowej Klasy C, z jej zredukowanymi, minimalistycznymi formami, zyskuje teraz pozytywną napięcie, które nadaje jej prawdziwie dynamiczny charakter. Szerszy rozstaw kół i potężny silnik ośmiocylindrowy wymagają całkowicie niezależnego przodu. Mercedes-AMG C63 ma aluminiowe przednie błotniki, poszerzone o 14 milimetrów z każdej strony, z napisem „V8 BITURBO”. Cały przód został również wydłużony o 54 milimetry. Ponadto, konstrukcja nadwozia została wzmocniona w określonych miejscach, aby zrekompensować ekstremalne siły podłużne i poprzeczne generowane i przenoszone przez układ napędowy i zawieszenie.
Mercedes-AMG wyraźnie akcentuje sportowy charakter, co wyraża się w zwięzłym designie przedniej części – na długiej aluminiowej masce znajdują się dwa wyraźne wypukłości. Wraz z szerszymi błotnikami gwarantują one szczególnie muskularny wygląd. Umieszczona nisko, o charakterystycznym kształcie strzały, kratka chłodnicy „twin blade” z oznaczeniem AMG obniża wizualne centrum ciężkości pojazdu.
„A-wing” nabiera formy trójwymiarowej i pełni również funkcję kierowania przepływem powietrza dla trzech wlotów chłodzącego powietrza. Flics zapewniają optymalny przepływ powietrza do modułu chłodzącego. Wzdłuż dolnej krawędzi przedniego zderzaka, splitter przedni pomaga zredukować siłę nośną.
Z tyłu, wlot dyfuzora z trzema żeberkami to cecha przeniesiona z motorsportu, podobnie jak wizualne wyloty powietrza umieszczone po obu stronach. Generują one zdefiniowane krawędzie separacji powietrza i poprawiają współczynnik oporu cd. Dwa chromowane podwójne końcówki wydechu systemu sportowego AMG są doskonale zintegrowane w dyfuzorze. Limuzyna C63 ma krawędź separacyjną na klapie bagażnika, podczas gdy kombi ma spojler dachowy – każdy z nich zapewnia jeszcze lepszą przyczepność na tylnej osi.
Oszałamiający design wnętrza
Każdy detal wnętrza C63 przyczynia się do oszałamiającego ogólnego efektu. Staranny wybór wyselekcjonowanych, pierwszorzędnych materiałów, ich luksusowe właściwości dotykowe i precyzyjne wykonanie dostarczają poczucia jakości, które rzadko spotyka się nawet w wyższych klasach pojazdów. Podobnie jak na zewnątrz, mocniejszy C63 S wyróżnia się na wewnątrz licznymi szczegółami designu.
Deska rozdzielcza wykończona jest czarną sztuczną skórą ARTICO, a jej premium wygląd jest dodatkowo podkreślony przez szwy w kolorze szarego kryształu, aluminiowy element wykończeniowy w kształcie skrzydła oraz analogowy zegar zaprojektowany przez IWC ekskluzywny dla AMG (w zależności od opcji wyposażeniowej). Obok touchpada znajduje się przełącznik AMG DYNAMIC SELECT oraz szereg przycisków specyficznych dla AMG, takich jak przycisk do 3-stopniowego sportowego zawieszenia RIDE CONTROL, 3-stopniowe ESP® oraz opcjonalny przycisk dla systemu wydechowego Performance z kontrolą klapy.
Zespół wskaźników oraz sportowa kierownica Performance z oznaczeniem „12-godzinnym” zapewniają dynamiczny, sportowy nastrój. Wyposażona w dedykowane wskaźniki w stylu węgla, skala prędkościomierza sięga aż do 320 km/h. Fotele sportowe są również dostępne jako alternatywa dla standardowych foteli sportowych w sztucznej skórze ARTICO / mikrofibrach DINAMICA. Zapewniają one pasażerom niższą pozycję siedzącą i większą przyczepność boczną dzięki bardziej wyrazistemu konturowaniu.
Szeroka gama dodatkowego wyposażenia pozwala na dostosowanie Mercedes-AMG C63 do indywidualnych preferencji.
Ekstremalna i nieodparta – C63 „Edition 1”
Mercedes-AMG C63 i C63 S są również dostępne od momentu wprowadzenia na rynek w wersjach „Edition 1” – z oszałamiającą i nieodpartą kombinacją ekskluzywnego designu i cech wyposażenia. Do wyboru są sześć atrakcyjnych kolorów lakieru: biały polarny, designo diamentowy biały metalik, irydowy srebrny metalik, palladowy srebrny metalik, obsydański czarny metalik i ekskluzywny dla AMG lakier designo irydowy srebrny magno. „Edition 1” dostępny jest zarówno jako limuzyna, jak i kombi i można go rozpoznać z zewnątrz po licznych wyróżniających elementach designu:
Felgi odkuwające w rozmiarze 8.5 x 19 i 9.5 x 19 w konstrukcji krzyżowej, malowane matowym czarnym kolorem z obrzeżem malowanym na czerwono; opony to 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył)
Pakiet nocny (A-wing i wykończenie w wysoki połysk czarnym, obudowy lusterek w wysoki połysk czarnym, inkrustacje w dolnej krawędzi w wysoki połysk czarnym, wykończenie linii bocznej i ram okiennych w wysoki połysk czarnym, kratka chłodnicy z podwójnym żebrem w srebrnym chromie, przyciemnione szyby z tyłu od słupka B)
Krawędź separacyjna w wysoki połysk czarnym (tylko limuzyna)
Czarnie chromowane podwójne osłony końcówek wydechu
Czerwone akcenty (naklejki) na kratce chłodnicy i lusterkach
Sportowe paski (naklejki) w matowym grafitowym szarym nad dolną krawędzią
Charakterystyczne połączenie kolorów obejmuje również wnętrze:
Fotele Performance, centralne panele drzwi i podłokietnik w czarnej skórze nappa z diamentowym wzorem i czerwonym kontrastowym przeszyciem
pasy bezpieczeństwa designo w kolorze czerwonym
sportowa kierownica w mikrofibrach DINAMICA, spłaszczona u dołu, z oznaczeniem czerwonym na 12 godzinie, czerwonym kontrastowym przeszyciem, osłoną kierownicy w srebrnym chromie z napisem „Edition 1” oraz aluminiowymi łopatkami zmiany biegów w kolorze srebrnym
Element wykończeniowy w karbonie czerwonym pieprzu / lekkim aluminium z podłużnym słoju i czerwonymi włóknami
Maty podłogowe w czarnym kolorze z napisem „AMG” i czerwoną lamówką
Najwyższe standardy bezpieczeństwa