Mercedes-AMG C43 (W205) 2018-2022

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG C43 (W205) 2018-2022

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG C43 (W205) 2018-2022

Mercedes-AMG zaprezentowało odświeżoną wersję modelu C43 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 roku, oferując lepsze osiągi dla tego luksusowego niemieckiego sedana.

Po tym, jak AMG stało się osobną marką i wprowadziło nowe modele, które nie były dzielone z Mercedes-Benz, kontynuowało prace nad standardowymi samochodami produkowanymi przez markę z trzema gwiazdami ze Stuttgartu. C43 był doskonałym przykładem tego kierunku.

Czwarta generacja klasy C zadebiutowała w 2014 roku, a cztery lata później przeszła lifting w połowie cyklu życia. W wersji AMG zastosowano design z podwójnymi żaluzjami w grillu z dużą gwiazdą na środku. Przedni zderzak miał dużą kratkę na dole oraz dwa boczne wloty powietrza. Odświeżone reflektory, z przyciemnionym wnętrzem i pojedynczą linią LED do świateł do jazdy dziennej, były charakterystyczne dla linii AMG. Z tyłu pojazd otrzymał nowe, charakterystyczne światła tylne z literą C podświetloną diodami LED. Pod zderzakiem zamontowano dwa okrągłe podwójne końcówki wydechu, co dopełniało agresywny wygląd.

We wnętrzu producent dodał więcej wykończeń z włókna węglowego na centralnej konsoli, panelach drzwiowych i konsoli środkowej. Z przodu, C43 był wyposażony w kubełkowe fotele z wysokim oparciem, pokryte sztuczną skórą Artico. Tylna kanapa była zaprojektowana dla dwóch pasażerów. To był sposób AMG na sugestię, że to samochód czteroosobowy, a trzeci pasażer z tyłu powinien być dzieckiem, najwyżej.

Pod maską silnik V-6 o pojemności 3,0 litra zyskał 23 KM, osiągając maksymalne 390 KM. Sparowany był z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową) i przekazywał moc na wszystkie koła za pośrednictwem systemu napędu na cztery koła 4Matic o tylnym rozkładzie.

Z czterema wariantami nadwozia, trzema poziomami mocy i dwoma typami napędu, klasa C to najbardziej wszechstronna i odnosząca największe sukcesy seria modeli od Mercedes-AMG. Szerokie działania sprawiają, że modele podstawowe, C 43 4MATIC Sedan (średnie zużycie paliwa: 9,1 l/100 km; łączna emisja CO2: 209 g/km[1]) oraz Estate (średnie zużycie paliwa: 9,4 l/100 km; łączna emisja CO2: 214 g/km[1]) są jeszcze bardziej atrakcyjne. Grilla AMG w podwójnym designie, potężnie rzeźbiony przedni zderzak oraz nowy tylny zderzak z okrągłymi końcówkami wydechu wyraźnie podkreślają nowe modele C 43, nadając im jeszcze bardziej wyraziste pozycjonowanie. Wnętrze korzysta z opcjonalnego, w pełni cyfrowego kokpitu z charakterystycznymi wyświetlaczami AMG oraz nowej generacji kierownic AMG. Silnik V6 bi-turbo o pojemności 3,0 litra teraz generuje moc 287 kW (390 KM). Wraz z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC, silnik łączy dynamiczne właściwości jezdne z komfortem podczas długich podróży.

„Jako najskuteczniejsza seria modeli dla Mercedes-AMG, rodzina klasy C w swoich różnych odsłonach miała istotny wpływ na nasz sukces firmy. Kluczowym elementem tej historii sukcesu była realizacja modeli serii 43, które od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 roku zachwyciły naszych klientów na całym świecie. Wysoki popyt i pozytywne opinie skłoniły nas do poprawy nie tylko wyglądu po liftingu, ale także wydajności, efektywności i dynamiki w prawdziwym stylu AMG,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH.

W tym celu inżynierowie rozwoju AMG zwiększyli moc silnika V6 o pojemności 3.0 litra o 17 kW (23 KM) do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm jest dostępny w zakresie 2500-5000 obr./min. Ten zestaw gwarantuje imponujące osiągi: nowe C 43 4MATIC Sedan przyspiesza z zerowej prędkości do 100 km/h w 4,7 sekundy, a model Estate w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Sportowe i wyraziste: design zewnętrzny

Zewnętrzna strona C 43 4MATIC jest znacznie bardziej ekspresywna, jeszcze mocniej identyfikując nowy model jako członka rodziny. Nowymi cechami wyróżniającymi są grill AMG z podwójnym żaluzjami w matowym irydowym srebrze oraz potężnie rzeźbiony przedni zderzak z dodatkowymi flicami. Boczne kurtyny powietrzne w przednim zderzaku pomagają w optymalnym ukierunkowaniu strumienia powietrza z przodu. Element wykończeniowy na krzyżowych żebrach oraz element dekoracyjny na przednim splitterze są wykończone w srebrnym chromie.

Tylny widok również daje wrażenie sportowości z dwoma okrągłymi końcówkami wydechu w wysokim połysku. Tylny zderzak z wyglądem bocznych kurtyn powietrznych oraz znacznie bardziej ekspresywny dyfuzor poprawiają charakterystyki przepływu powietrza z tyłu. Spojler na klapie bagażnika jest pomalowany w kolorze pojazdu.

3.0L V6 4MATIC 9AT (390 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc287 Kw @ 6100 Rpm
390.2 Hp @ 6100 Rpm
385 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 5000 Rpm
520 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/45 R18 || 245/40 R18
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/61.8 In (1
Rozstaw osi111.8 In (2840 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika17 Cuft (481 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3726 Lbs (1690 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4905 Lbs (2225 Kg)
Spalanie miasto25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2213 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.