Mercedes-AMG zaprezentowało odświeżoną wersję modelu C43 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 roku, oferując lepsze osiągi dla tego luksusowego niemieckiego sedana.
Po tym, jak AMG stało się osobną marką i wprowadziło nowe modele, które nie były dzielone z Mercedes-Benz, kontynuowało prace nad standardowymi samochodami produkowanymi przez markę z trzema gwiazdami ze Stuttgartu. C43 był doskonałym przykładem tego kierunku.
Czwarta generacja klasy C zadebiutowała w 2014 roku, a cztery lata później przeszła lifting w połowie cyklu życia. W wersji AMG zastosowano design z podwójnymi żaluzjami w grillu z dużą gwiazdą na środku. Przedni zderzak miał dużą kratkę na dole oraz dwa boczne wloty powietrza. Odświeżone reflektory, z przyciemnionym wnętrzem i pojedynczą linią LED do świateł do jazdy dziennej, były charakterystyczne dla linii AMG. Z tyłu pojazd otrzymał nowe, charakterystyczne światła tylne z literą C podświetloną diodami LED. Pod zderzakiem zamontowano dwa okrągłe podwójne końcówki wydechu, co dopełniało agresywny wygląd.
We wnętrzu producent dodał więcej wykończeń z włókna węglowego na centralnej konsoli, panelach drzwiowych i konsoli środkowej. Z przodu, C43 był wyposażony w kubełkowe fotele z wysokim oparciem, pokryte sztuczną skórą Artico. Tylna kanapa była zaprojektowana dla dwóch pasażerów. To był sposób AMG na sugestię, że to samochód czteroosobowy, a trzeci pasażer z tyłu powinien być dzieckiem, najwyżej.
Pod maską silnik V-6 o pojemności 3,0 litra zyskał 23 KM, osiągając maksymalne 390 KM. Sparowany był z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową) i przekazywał moc na wszystkie koła za pośrednictwem systemu napędu na cztery koła 4Matic o tylnym rozkładzie.
Z czterema wariantami nadwozia, trzema poziomami mocy i dwoma typami napędu, klasa C to najbardziej wszechstronna i odnosząca największe sukcesy seria modeli od Mercedes-AMG. Szerokie działania sprawiają, że modele podstawowe, C 43 4MATIC Sedan (średnie zużycie paliwa: 9,1 l/100 km; łączna emisja CO2: 209 g/km[1]) oraz Estate (średnie zużycie paliwa: 9,4 l/100 km; łączna emisja CO2: 214 g/km[1]) są jeszcze bardziej atrakcyjne. Grilla AMG w podwójnym designie, potężnie rzeźbiony przedni zderzak oraz nowy tylny zderzak z okrągłymi końcówkami wydechu wyraźnie podkreślają nowe modele C 43, nadając im jeszcze bardziej wyraziste pozycjonowanie. Wnętrze korzysta z opcjonalnego, w pełni cyfrowego kokpitu z charakterystycznymi wyświetlaczami AMG oraz nowej generacji kierownic AMG. Silnik V6 bi-turbo o pojemności 3,0 litra teraz generuje moc 287 kW (390 KM). Wraz z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC, silnik łączy dynamiczne właściwości jezdne z komfortem podczas długich podróży.
„Jako najskuteczniejsza seria modeli dla Mercedes-AMG, rodzina klasy C w swoich różnych odsłonach miała istotny wpływ na nasz sukces firmy. Kluczowym elementem tej historii sukcesu była realizacja modeli serii 43, które od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 roku zachwyciły naszych klientów na całym świecie. Wysoki popyt i pozytywne opinie skłoniły nas do poprawy nie tylko wyglądu po liftingu, ale także wydajności, efektywności i dynamiki w prawdziwym stylu AMG,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH.
W tym celu inżynierowie rozwoju AMG zwiększyli moc silnika V6 o pojemności 3.0 litra o 17 kW (23 KM) do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm jest dostępny w zakresie 2500-5000 obr./min. Ten zestaw gwarantuje imponujące osiągi: nowe C 43 4MATIC Sedan przyspiesza z zerowej prędkości do 100 km/h w 4,7 sekundy, a model Estate w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Sportowe i wyraziste: design zewnętrzny
Zewnętrzna strona C 43 4MATIC jest znacznie bardziej ekspresywna, jeszcze mocniej identyfikując nowy model jako członka rodziny. Nowymi cechami wyróżniającymi są grill AMG z podwójnym żaluzjami w matowym irydowym srebrze oraz potężnie rzeźbiony przedni zderzak z dodatkowymi flicami. Boczne kurtyny powietrzne w przednim zderzaku pomagają w optymalnym ukierunkowaniu strumienia powietrza z przodu. Element wykończeniowy na krzyżowych żebrach oraz element dekoracyjny na przednim splitterze są wykończone w srebrnym chromie.
Tylny widok również daje wrażenie sportowości z dwoma okrągłymi końcówkami wydechu w wysokim połysku. Tylny zderzak z wyglądem bocznych kurtyn powietrznych oraz znacznie bardziej ekspresywny dyfuzor poprawiają charakterystyki przepływu powietrza z tyłu. Spojler na klapie bagażnika jest pomalowany w kolorze pojazdu.