Mercedes-AMG CLS 53 Sedan (C257) 2018-2021

Mercedes-AMG CLS 53 Sedan (C257) 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG CLS 53 Sedan (C257) 2018-2021

Wprowadzenie silnika AMG o układzie rzędowym szóstki w modelu CLS z 2018 roku wyniosło czterodrzwiowe coupe premium na nowy poziom wydajności.

W ofercie AMG znajdowało się więcej pojazdów, które oferowały zaawansowany, 3.0-litrowy silnik sześciocylindrowy. Przykładami były E-Class, E-Class Coupe oraz kabriolet E-Class. To był naprawdę silnik, wokół którego warto było zbudować samochód. Był na tyle dobry.

Pierwsza generacja Mercedes-Benz CLS była sercem odrodzenia czterodrzwiowego coupe. To nie był nowy pomysł, lecz zapomniany koncept, który Niemcy z powodzeniem przywrócili do życia. Kiedy na rynek weszła druga generacja, pojawiło się już kilku innych producentów samochodów w tym segmencie. W 2018 roku CLS musiał zaskoczyć czymś bardziej atrakcyjnym. Inny pomysł. Tak narodził się model AMG 53 z podwójną kratką, designem A-wing na zderzaku oraz charakterystycznymi panelami bocznymi AMG.

Sześciocylindrowy silnik wspierany był przez EQ booster-generator, który pełnił rolę rozrusznika-generatora. W odróżnieniu od innych systemów napędzanych paskiem, ten był zamontowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Nie miał zbyt dużego momentu obrotowego, ale wystarczająco, by zrekompensować opóźnienie turbodoładowania. Dzięki temu silnik miał trzech „pomocników”: EQ, aby zredukować opóźnienie, elektryczny kompresor i turbosprężarkę spalinową. Te funkcje były możliwe dzięki 48-woltowej architekturze pojazdu. Natychmiastowa reakcja na przepustnicę pozwalała na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 4,5 sekundy.

Aby utrzymać moc 435 KM na drodze w każdych warunkach, zamontowano napęd na cztery koła. Standardowo wyposażono go w 9-biegową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT.

Mercedes-AMG rozszerza swoją ofertę, wprowadzając trzy nowe modele oraz nową oznaczenie: modele serii 53 CLS, E-Klasy Coupé oraz E-Klasy Cabriolet. Łączą one mocne osiągi z sportowym stylem i wysoką efektywnością. W ich sercu znajduje się nowy, elektryfikowany silnik o pojemności 3,0 litra z podwójnym doładowaniem. Sześciocylindrowy silnik w układzie szeregowym generuje 320 kW (435 KM) i dostarcza maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Jego elektryczny rozrusznik-alternator EQ Boost chwilowo dostarcza dodatkowe 16 kW mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego, a także zasila 48 V system elektryczny pojazdu. Inne techniczne atrakcje to skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz w pełni zmienna napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.

Cechy, które wspólne dla trzech nowych modeli serii 53 to podwójna kratka chłodnicy, przedni zderzak w stylu A-wing, specyficzne boczne progi AMG, tylny zderzak z wkładką dyfuzora oraz okrągłe końcówki wydechu w wysokim połysku.

„Nowe modele serii 53 to pierwszy krok w kierunku hybrydyzacji naszej oferty, łącząc sportowy design, osiągi i efektywność. Podstawą jest nowoczesna konfiguracja napędu w postaci sześciocylindrowego silnika w układzie szeregowym z elektrycznym kompresorem pomocniczym, rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost oraz systemem elektrycznym 48 V. Bardzo spontaniczna reakcja na pedał przyspieszenia, precyzja oraz ukierunkowanie na dynamikę jazdy to cechy charakterystyczne AMG. Dzięki temu oferujemy kolejną atrakcyjną propozycję dla grupy klientów zorientowanych na styl życia z Affalterbach”, wyjaśnia Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Sześciocylindrowy silnik w układzie szeregowym z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost

Sześciocylindrowy silnik w układzie szeregowym charakteryzuje się najwyższymi osiągami oraz inteligentną elektryfikacją. Rozrusznik-alternator EQ Boost łączy funkcje rozrusznika i alternatora, tworząc silny silnik elektryczny, umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Ta innowacja oraz inteligentne ładowanie za pomocą elektrycznego kompresora pomocniczego i turbosprężarki mają na celu poprawę charakterystycznych osiągów i dynamiki jazdy AMG, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji. I ten krok okazał się sukcesem: CLS53 4MATIC+ przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a z pakietem dla kierowcy osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Łączne zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, a emisja CO2 200 g/km (patrz tabela z danymi technicznymi dla modeli E-Klasy serii 53).

Wysoki moment obrotowy bez opóźnień

Wspierany przez rozrusznik-alternator EQ Boost przy ruszaniu, elektryczny kompresor pomocniczy buduje wysokie ciśnienie ładowania bez żadnych opóźnień, co pozwala na szybszy wzrost momentu obrotowego podczas przyspieszania, aż do momentu, gdy uruchomiona zostanie duża turbosprężarka. W rezultacie, silnik o pojemności 3,0 litra reaguje niezwykle spontanicznie i zapewnia wysoką dynamikę odpowiedzi bez opóźnienia turbo. Dodatkowym atutem jest wysoka kultura pracy sześciocylindrowego silnika w układzie szeregowym.

Droga do funkcji hybrydowych: system elektryczny 48 V

Moc dla systemu elektrycznego 48 V pochodzi z rozrusznika-alternatora EQ Boost. Zwykła sieć 12 V również jest zasilana z nowej sieci – za pomocą konwertera DC/DC. Dzięki akumulatorowi 48 V ogólna pojemność akumulatora w pojeździe wzrasta, co umożliwia udostępnienie większej ilości energii elektrycznej – a tym samym wprowadzenie innowacyjnych funkcji. System elektryczny 48 V toruje drogę do dalszej hybrydyzacji. Dodatkowa zaleta: ta sama moc wymaga tylko jednej czwartej prądu konwencjonalnego systemu. W rezultacie okablowanie może być cieńsze, a zatem lżejsze, co pośrednio przyczynia się do oszczędności paliwa. Istniejący system 12 V zasila odbiorniki, takie jak oświetlenie, kokpit, wyświetlacze infotainment oraz jednostki sterujące.

Funkcje hybrydowe dzięki rozrusznikowi-alternatorowi EQ Boost

Rozrusznik-alternator EQ Boost jest kluczowym elementem systemu 48 V i działa nie tylko jako alternator, ale także odpowiada za funkcje hybrydowe. Umożliwia to oszczędności paliwa, które wcześniej zarezerwowane były dla technologii hybrydowej wysokiego napięcia. Po raz pierwszy rozrusznik-alternator EQ Boost jest również odpowiedzialny za kontrolę biegu jałowego.

Funkcje hybrydowe obejmują doładowanie z mocą 16 kW i momentem obrotowym 250 Nm, regenerację, przesunięcie punktu obciążenia, tryb ślizgu oraz praktycznie niedostrzegalne ponowne uruchamianie silnika z funkcją start-stop.

Ponieważ napęd na akcesoria z przodu silnika został pominięty, długość instalacji nowego silnika sześciocylindrowego jest również znacznie krótsza w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami sześciocylindrowymi. Tworzy to miejsce dla systemu oczyszczania spalin zamontowanego blisko silnika, co czyni go szczególnie efektywnym. Standardowy filtr cząstek stałych jest jedyną częścią systemu wydechowego znajdującą się pod podłogą.

Eksterior: podwójna kratka chłodnicy i okrągłe końcówki wydechu

Wizualnie nowe modele serii 53 mają charakterystyczny wygląd. Cechą wspólną modeli jest podwójna kratka chłodnicy w srebrnym chromie, wcześniej zarezerwowana dla modeli V8 Performance. Zamiast kratki diamentowej z pojedynczymi pinami, kratka przed centralnym chłodnicą ma teraz czarny wzór siatki.

Przedni zderzak w stylu A-wing jest wyposażony w czarne flici i przedni splitter w srebrnym chromie. Zewnętrzne wloty powietrza mają dwa poziome żebra w srebrnym chromie. Boczki AMG nadają modelom serii 53 bardziej dynamiczną sylwetkę.

Z perspektywy tylnej nie tylko nowy tylny zderzak rzuca się w oczy, ale również klasyczne, okrągłe końcówki wydechu w wysokim połysku. Projekt boków błotników poprawia aerodynamikę z tyłu: zapewnia lepszy przepływ powietrza wokół nadkoli. Spojler na pokrywie bagażnika jest malowany w kolorze nadwozia, ale opcjonalnie dostępny jest również w włóknie węglowym.

Eksterior: dodatkowe cechy CLS53 4MATIC+

Przedni zderzak CLS53 4MATIC+ ma dodatkowe boczne kurtyny powietrzne: powietrze przepływa przez nie w sposób ukierunkowany, poprawiając aerodynamikę z przodu i redukując wartość oporu Cd. Przedni splitter łączy się płynnie z kurtyną powietrzną i redukuje siłę nośną na przedniej osi. Zewnętrzne linie kratki chłodnicy poszerzają się ku dołowi, nadając CLS potężny wygląd. W tym także przyczyniają się ostro przycięte, wąskie reflektory.

Lusterka zewnętrzne są umieszczone na drzwiach, jak w modelach AMG GT, co zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.

Dwuczęściowe tylne światła wizualnie potęgują poczucie szerokości tyłu i oferują dodatkową korzyść w postaci dużego otwarcia bagażnika. Szerszy rozstaw kół łączy lepsze pokonywanie zakrętów z doskonałym wyglądem dzięki umiejscowieniu kół dalej na zewnątrz. Standardowo CLS53 wyposażony jest w 19-calowe, aerodynamicznie zoptymalizowane koła ze stopów lekkich, a opcjonalnie można zamówić 20-calowe koła.

Wnętrze z innowacyjnym konceptem wyświetlania i systemem operacyjnym

Wnętrze nowych modeli AMG wita pasażerów specyficznymi, ekskluzywnymi detalami, luksusowymi materiałami oraz znacznie rozszerzonymi opcjami. Na dodatek, innowacyjny koncept kontroli i wyświetlania z jasnymi, wysokorozdzielczymi wyświetlaczami, opcjonalnie z przekątną ekranu 12,3 cala. Wizualnie dwa wyświetlacze pod jedną wspólną szklaną pokrywą łączą się w Widescreen Cockpit, co podkreśla poziome ułożenie wnętrza.

W postaci zestawu wskaźników, opcjonalny Widescreen Cockpit zawiera duży wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, a także centralny wyświetlacz nad konsolą środkową. Ponieważ kokpit jest w pełni cyfrowy, kierowca może wybierać wygląd z trzech różnych stylów wyświetlania: „Klasyczny”, „Sportowy” i „Progresywny”, a także wedle woli konfigurować informacje i widoki istotne dla niego. Za pomocą menu AMG można wyświetlić temperaturę oleju silnikowego i skrzyni biegów, przyspieszenie boczne i wzdłużne, moc silnika i moment obrotowy, doładowanie (ciśnienie ładowania), temperatury opon oraz ciśnienia, a także aktualne ustawienie pojazdu.

Wrażliwe na dotyk przyciski kontrolne Touch Control na kierownicy reagują na ruchy przesuwające. Umożliwiają kierowcy kontrolowanie całego systemu infotainment bez odrywania rąk od kierownicy.

System infotainment można obsługiwać także za pomocą touchpada ze sterownikiem w konsoli środkowej oraz za pomocą sterowania głosowego LINGUATRONIC. Sterowanie głosem rozszerzono o funkcje pojazdu. Teraz można również kontrolować klimatyzację i ogrzewanie/wentylację siedzeń, oświetlenie wewnętrzne oraz opcjonalny wyświetlacz head-up za pomocą poleceń głosowych.

Nowa kierownica AMG Performance standardowo

Syntetyzacja ekskluzywności i sportowości jest również podkreślona przez sportowe fotele (z integralnym wyglądem siedzenia w E53 4MATIC+ Coupé i Cabriolet) z specyficzną dla AMG konfiguracją tapicerki i oznaczeniem AMG, czerwonymi pasami bezpieczeństwa oraz elementami wykończenia w włóknie węglowym lub włóknie szklanym w matowym srebrze. Wnętrze dopełnione jest nową, standardową kierownicą AMG Performance w skórze nappa z opcjami personalizacji, takimi jak wkłady drewniane w lakierze fortepianowym lub włókno DINAMICA w strefie chwytu.

Jeśli chodzi o kolory wnętrza i materiały, trzy nowe modele serii 53 oferują znacznie więcej opcji niż ich poprzednicy, modele serii 43. W zakresie wyposażenia do wyboru są skórzane tapicerki ARTICO/DINAMICA, skóra nappa oraz wnętrza designo. Oprócz klasycznej czerni z czerwonym lub szarym kontrastowym przeszyciem, dla E53 4MATIC+ Coupé i Cabriolet dostępne są również kombinacje w czerni/brązie, czerni/bieli, czerni/klasycznej czerwieni, designo czerwieni titian/makchiato beż oraz designo szaro-tytanowej/czarnej.

Dla CLS53 4MATIC+, oprócz wyposażenia designo, dostępne są również kolorowe kombinacje w makchiato beż/magma szarej, czerni/czerwonej Bengalskiej oraz brązu espresso/magma szarej, w których kolor ambientu powtarza się również na obręczy kierownicy. Koncept kolorystyczny jest systematycznie kontynuowany w strefie tylnej (wzór falisty). W CLS53 4MATIC+ integralne fotele z regulowanymi zagłówkami zostały również przeprojektowane i wzbogacone o nowe kształty, kolory i wybór materiałów. Obejmuje to wszystkie aspekty związane z optymalizacją komfortu, ergonomii, sportowości i bezpieczeństwa.

Rząd tylny został również przeprojektowany z trzema pełnowymiarowymi miejscami. Oparcia siedzeń składane w proporcji 40:20:40 oraz regulowane podparcia głowy zapewniają większą elastyczność i codzienną użyteczność.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Nowy silnik w układzie szeregowym o pojemności 3,0 litra jest połączony ze skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która zachwyca ekstremalnie krótkimi czasami zmiany biegów, szybkim reakcjom na polecenia zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgnięcia oraz wieloma redukcjami. Bez względu na to, czy automatyczne, czy zainicjowane przez kierowcę za pomocą łopatki na kierownicy, zmiany biegów są realizowane natychmiast. Szczególnie w trybie „Sport+” oraz w trybie manualnym skrzynia biegów jest bardzo responsywna.

W pełni zmienna napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+

Moc jest przenoszona na drogę przez w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, który również jest standardem. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienne rozdzielenie momentu obrotowego między przednią a tylną osią nie tylko zapewnia optymalną przyczepność, ale także umożliwia kierowcy poleganie na wysokiej stabilności prowadzenia i dużym poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, na sucho, na mokro czy na śniegu. Przejście z napędu na tylne koła do napędu na wszystkie koła i odwrotnie odbywa się płynnie, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane w architekturze systemu pojazdu.

Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy stale napędzaną tylną oś ze zmienną przednią osią. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest na bieżąco obliczany zgodnie z warunkami jazdy i wkładem kierowcy. Można więc jeździć w sposób ciągły od napędu na wszystkie koła skoncentrowanego na przyczepności do czysto napędu na tylne koła. Przejrzystość przebiega w sposób ciągły na podstawie złożonej macierzy. Obok przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia także dynamikę wzdłużną, co przekłada się na jeszcze potężniejsze przyspieszenie.

Cechy pod palcem: AMG DYNAMIC SELECT

Dzięki pięciu trybom jazdy DYNAMIC SELECT „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” oraz „Individual”, kierowca może dostosować cechy nowych modeli serii 53 do osobistych preferencji za naciśnięciem jednego przycisku. Zakres dostępnych opcji sięga od efektywnych i komfortowych po bardzo sportowe. Zmienia to kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy. Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość wciśnięcia przycisku „M”, aby bezpośrednio przełączyć się w tryb manualny, w którym zmiany biegów są realizowane wyłącznie za pomocą łopatek na kierownicy. Ustawienia zawieszenia można również wybrać, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

Więcej zwinności, neutralna wydajność zakrętów oraz większa przyczepność to zasługa zawieszenia pneumatycznego AMG RIDE CONTROL+ opracowanego w Affalterbach. Zawieszenie wielokomorowe z szczególnie sportowym ustawieniem sprężyn/tłumików oraz ciągłą regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączy doskonałą dynamikę jazdy z wysokim komfortem jazdy. Twardsza siła sprężyny, na przykład podczas pokonywania zakrętów i hamowania, skutecznie redukuje przechyły nadwozia.

Oś przednia wyposażona jest w specjalne zwrotnice i połączenia nośne; wszystkie komponenty zostały zoptymalizowane pod względem sztywności. Większy negatywny kąt nachylenia na osi przedniej oraz na tylnej osi wielowahaczowej poprawiają dynamikę boczną. Elastokinematyka obu osi została ogólnie zaprojektowana jako sztywniejsza. Wszystkie te działania poprawiają zwinność i zwiększają dynamikę.

Tłumienie na każdym kole jest dostosowywane do aktualnej sytuacji jazdy i stanu nawierzchni. Dzieje się to szybko i precyzyjnie, za pomocą dwóch oddzielnych zaworów dla sił rebound oraz kompresji w tłumikach. Charakterystyka tłumienia może być również wstępnie ustawiona w trzech trybach: „Comfort”, „Sport” i „Sport+”, co pozwala na znaczną różnicę między doskonałym komfortem na długich dystansach a sportową dynamiką jazdy.

Dzięki pneumatycznemu systemowi samopoziomowania, modele serii 53 utrzymują stałą wysokość jazdy, niezależnie od obciążenia pojazdu. Aby zwiększyć prześwit, na przykład na stromych wjazdach do garaży podziemnych lub na rampy, poziom można podnieść jednym naciśnięciem przycisku. Poziom obniża się automatycznie przy wyższych prędkościach. To poprawia stabilność prowadzenia dzięki niższemu środkowi ciężkości.

Bezpośrednie z wyraźnym wyczuciem: elektromechaniczne wspomaganie kierownicy AMG

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy w modelach serii 53 ma zmienny przełożenie. Zachwyca precyzyjnym, autentycznym odczuciem. Wsparcie siły kierownicy dostępne jest w dwóch trybach – „Comfort” lub „Sport”. Odpowiednie cechy są automatycznie aktywowane na podstawie wybranego programu jazdy DYNAMIC SELECT. W trybie „Sport” przekazywane jest więcej informacji o statusie pojazdu.

Odporność na blaknięcie i niezawodność: układ hamulcowy złożony

Duży system hamulcowy z wentylowanymi tarczami hamulcowymi zapewnia niezawodne i szybkie wyhamowanie modeli serii 53. W przedniej części zamontowane są perforowane i wentylowane tarcze hamulcowe o wymiarach 370 x 36 mm z 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami oraz oznaczeniem AMG, natomiast z tyłu znajdują się wentylowane tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z jedną pływającą zaciską.

Komfort na długich trasach: ENERGIZING comfort control

Opcjonalny system ENERGIZING comfort control dostępny jest dla wszystkich modeli serii 53. Łączy różne systemy komfortu w pojeździe i wykorzystuje specyficzne funkcje klimatyzacji i siedzeń (ogrzewanie, wentylacja, masaż), ogrzewania powierzchni oraz ogrzewania kierownicy, a także oświetlenia i muzyki. W zależności od nastroju czy potrzeb kierowcy, generuje specjalne ustawienie wellness w celu poprawy samopoczucia i wydajności.

Intelligent Drive: technologia z S-Klasy

CLS53 4MATIC+ wyposażony jest w najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy z S-Klasy. Zakres systemów asystujących i bezpieczeństwa ma modułową strukturę. Standardowo w wyposażeniu znajdują się: Active Braking Assist, Lane Keeping Assist, ATTENTION ASSIST, Speed Limit Assist oraz system ochrony pasażerów PRE-SAFE®. Nowością i również częścią standardowego wyposażenia jest PRE-SAFE® Sound (przygotowuje ludzkie słuch na przewidywany hałas wypadku w przypadku ryzyka kolizji).

Opcjonalny pakiet wspomagania kierowcy składa się z Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Braking Assist z funkcją Cross-Traffic, Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz PRE-SAFE® PLUS. Aktywna kontrola odległości DISTRONIC i aktywne wspomaganie kierownicy teraz zapewniają jeszcze bardziej komfortowe wsparcie dla kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości i kierowaniu pojazdem. Prędkość jest teraz automatycznie dostosowywana przed zakrętami lub skrzyżowaniami. Aktywne wspomaganie zmiany pasa ruchu również zostało znacznie poprawione (możliwe są różnice w zależności od kraju dla poszczególnych funkcji). Dodatkowo pakiet Driving Assistance Plus obejmuje system PRE-SAFE® Impulse Side. Ten system może przygotować pasażerów z przodu na uderzenie boczne, przesuwając ich na bok, aby zredukować ryzyko obrażeń.

Dodatkowo CLS53 4MATIC+ korzysta z zaawansowanych kamer i systemów radarowych z Mercedesa CLS, co daje mu idealny widok na warunki drogowe. Po raz pierwszy wykorzystuje również dane kartograficzne i nawigacyjne do obliczania zachowania pojazdu.

Ekskluzywna Edycja 1 dla CLS53 4MATIC+

Od momentu wprowadzenia na rynek ekskluzywna Edycja 1 będzie dostępna dla CLS53 4MATIC+, wyróżniająca się wzorem wewnętrznym COPPER ART. Liczne akcenty w delikatnym kolorze miedzi przyczyniają się do wyjątkowej atmosfery wnętrza. Skórzana tapicerka w czarnej skórze nappa również charakteryzuje się miedzianym kontrastowym przeszyciem, podobnie jak deska rozdzielcza, podłokietniki, konsola środkowa, panele drzwiowe oraz piping na dywanikach.

Elementy wykończenia oraz konsola środkowa w włóknie węglowym z miedzianym przeszyciem COPPER ART oraz kierownica Performance z oznaczeniem Edycji dodatkowo podkreślają wyjątkową pozycję pojazdu. Luksusowy charakter podkreślają również ambientowe oświetlenie z 64 kolorami, pakiet Memory i Mirror oraz ekskluzywny zegar analogowy IWC.

Nowe modele serii 53 będą miały swoją światową premierę 15 stycznia 2018 roku podczas American International Auto Show w Detroit/USA.

Nowa nomenklatura w segmencie pełnowymiarowym

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.