Mercedes-AMG E 63 AMG T-Modell (S213) 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG E 63 AMG T-Modell (S213) 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG E 63 AMG T-Modell (S213) 2017-2020

AMG E 63 4Matic+ z 2017 roku to wersja kombi najszybszej klasy E Mercedes-Benz, jaka kiedykolwiek została wyprodukowana. W rzeczywistości była szybsza od wielu sportowych samochodów dostępnych na rynku. I była doskonałym „śpiącym potworem”.

Duże wloty powietrza na dolnym zderzaku, grill z dwoma poziomymi chromowanymi pasami oraz czarny siatkowy grill sugerowały, że E 63 AMG to nie jest zwykłe kombi na potrzeby całej rodziny. Był to pojazd rodzinny, ale dla rodziny, która chce pokonać tor Nurburgring w mniej niż 8 minut.

Duże kombi może dawać pewne wskazówki co do swoich osiągów, które są ukryte pod nadwoziem w typowym rodzinnym stylu. Boczne oznaczenia na przednich błotnikach umieszczone starannie w pobliżu wentylacji nadkoli i progów to tylko niektóre z jego wskazówek. Spojler dachowy z tyłu może nie wyglądać szczególnie, ponieważ wiele samochodów ma takie sportowe detale. Dodatkowo, czerwone zaciski hamulcowe i duże 19-calowe koła powinny sugerować, że to szybki samochód.

W środku luksusowego kombi znajduje się kilka detali dotyczących osiągów ukrytych pod maską. Specjalne menu „torowe” w dużym systemie infotainment pokazuje czas uzyskany przez E 63 AMG na słynnym torze Nurburgring, wynoszący 7 minut 42 sekundy i 14 setnych. Wzmocnione fotele kubełkowe z przodu oraz szeroka kanapa z tyłu pomieściły do pięciu pasażerów. Na dodatek ogromny bagażnik może pomieścić wiele rzeczy na długą i szybką podróż po kontynencie. Przy wszystkich siedzeniach podniesionych oferuje 640 litrów przestrzeni bagażowej (22,6 stopy sześciennej), a złożone tylne siedzenia zapewniają nawet do 1820 litrów (64,3 stopy sześciennej) przestrzeni.

W nowym modelu E63 4Matic+ Estate oraz E63 S 4Matic+ Estate, Mercedes-AMG łączy charakterystyczną dla marki wysoką wydajność jazdy z dużą funkcjonalnością i inteligencją klasy E. Tak jak w sedanie, silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów, generujący moc do 450 kW (612 KM) oraz w pełni zmienna napęd AMG Performance 4Matic+ dostarczają znakomitych wrażeń z jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.5 sekundy ustala nowy rekord w tej klasie. Jednocześnie silnik jest teraz jeszcze bardziej efektywny dzięki wbudowanemu systemowi dezaktywacji cylindrów jako standard.

Jak w sedanie, E63 4Matic Estate i E63 S 4Matic+ Estate oferują innowacyjną technologię napędową oraz znakomite osiągi połączone z unikalnym designem, ekskluzywnym wyposażeniem i najnowszymi funkcjami infotainment dla szerokiej gamy połączeń multimedialnych.

Nowy model Estate może pochwalić się jeszcze bardziej zwiną reakcją niż jego poprzednik: 9-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) jest połączona z mokrym sprzęgłem. Kolejną atrakcją jest nowy system napędu AMG Performance 4Matic+ z w pełni zmiennym rozkładem momentu obrotowego na przedniej i tylnej osi, co zapewnia optymalną przyczepność w każdych warunkach drogowych.

„Nowy AMG E63 Estate łączy charakterystyczną dla naszej marki dynamikę jazdy z dużą codzienną funkcjonalnością. Nie bez powodu model ten jest stałym elementem portfolio AMG od 40 lat. Potężny silnik i inteligentny napęd na cztery koła potwierdzają nasze aspiracje, aby zawsze być na czołowej pozycji w rozwoju, jeśli chodzi o osiągi,” mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Projekt zewnętrzny

Każdy detal zewnętrzny zaprojektowano tak, aby umożliwić doświadczanie AMG Driving Performance z każdej perspektywy. Charakterystyczny, sportowy design przedniej części auta przed słupkiem A pokazuje, jak daleko AMG posunęło się w zakresie rozwoju: po raz pierwszy w AMG Estate, maska została wbudowana pomiędzy błotnikami i zderzakiem jak w coupé, co prezentuje zupełnie nowe, bardziej dynamiczne podejście do rzeźbienia. Z bardziej muskularnym wyglądem i szerszymi o 27 milimetrów nadkolami, które mieszczą większą szerokość bieżnika i większe koła na przedniej osi.

Szeroki przedni zderzak inspirowany kształtem skrzydła samolotu, z czarnymi wlotami powietrza i dużym przednim splitterem, doskonale odzwierciedla moc nowych modeli. Prezentuje on również wyrafinowaną technologię chłodzenia – cecha charakterystyczna dla sportów motorowych i kolejny wizualny element związany z potężnym silnikiem.

Panele progowe sprawiają, że Estate wygląda na niżej osadzone na drodze i wydłużają ogólną linię, kończąc się muskularnym tyłem z wstawą z dyfuzorem i dwoma błyszczącymi, chromowanymi końcówkami wydechu. Charakterystyczny dźwięk V8 AMG został dostosowany specjalnie do modelu Estate.

Projektanci i eksperci od aerodynamiki ściśle współpracowali nad rozwojem E63 4Matic+ Estate. Ich spostrzeżenia doprowadziły nie tylko do uderzającego stylu nadwozia AMG, ale także do zrównoważenia rodzaju siły nośnej – zapewniając zwinne właściwości jezdne na drogach wiejskich i optymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach na autostradzie.

Nowy E63 4Matic+ Estate również ustanawia standardy w swoim segmencie pod względem codziennej funkcjonalności: z pojemnością od 640 do 1820 litrów, jego bagażnik jest największy w segmencie wydajnych estate. Oparcie tylnej kanapy standardowo wyposażono w nową funkcjonalność związaną z ładunkiem: można je ustawić pod kątem 10 stopni bardziej stromo. To tworzy dodatkowe 30 litrów pojemności ładunkowej, jednocześnie umożliwiając pełne korzystanie z pięciu miejsc siedzących. Dodatkowo, oparcie tylne można złożyć w proporcjach 40:20:40. Otwieranie jest elektryczne.

Nowy szczyt wydajności: silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litrów z podwójnymi turbosprężarkami

Wszechstronny silnik AMG 4.0-litra twin-turbo V8 w modelu E63 S 4Matic+ Estate osiąga nowy poziom mocy wynoszący 450 kW (612 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm to również nowy rekord. Jest on dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 2500 do 4500 rpm, co zapewnia uczucie łatwości w każdej pozycji pedału przyspieszenia. E63 4Matic+ Estate ma moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 750 Nm. Wersja S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3.5 sekundy, a E63 4Matic+ w 3.6 sekundy.

Standardowe wyposażenie obejmuje zarządzanie cylindrami AMG i szereg innych rozwiązań, które sprawiają, że nowy wydajny estate jest wyjątkowo efektywny: z łącznym zużyciem paliwa wynoszącym 9.1 litrów na 100 kilometrów i emisją CO2 wynoszącą 206 gramów na kilometr (łączone), obie wersje silników ustanawiają nowy rekord w porównaniu do swoich konkurentów. Po raz pierwszy zainstalowano podwójne turbiny, aby dodatkowo zwiększyć osiągi i reakcję silnika AMG 4.0-litrowego V8. Redukują one ciśnienie spalin, optymalizując cykl gazów, co skutkuje wyższą mocą, wyjątkowo szybką reakcją i wyższym momentem obrotowym przy niskich obrotach.

Napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic+

Oba modele estate wyposażone są w innowacyjny system napędu na cztery koła AMG Performance 4Matic+ w standardzie. Ten nowo zaprojektowany, inteligentny system łączy zalety różnych konfiguracji napędu: rozkład momentu obrotowego na przedniej i tylnej osi, który jest w pełni zmienny po raz pierwszy, zapewnia optymalną przyczepność na każdym podłożu. Kierowca może polegać na wysokim poziomie bezpieczeństwa prowadzenia.

Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy na stałe napędzaną tylną oś z przednią osią. Najlepszy możliwy rozkład momentu obrotowego jest obliczany w sposób ciągły. Wydajny estate może zatem być prowadzony w sposób ciągły zmieniający się od napędu na cztery koła skoncentrowanego na przyczepności do czysto napędu na tylne koła. Oprócz trakcji i dynamiki bocznej, system napędu na cztery koła poprawia również dynamikę podłużną, co zapewnia jeszcze potężniejsze przyspieszenie.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa

Skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa jest specjalnie dostosowana do wymagań obu modeli, z przeprojektowanym sprzętem i oprogramowaniem. Oprogramowanie umożliwia niezwykle krótkie czasy zmiany biegów i szybkie zjazdy biegów, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgła zapewnia emocjonujące odczucia podczas zmiany biegów. Mokre sprzęgło zastępuje converter momentu obrotowego. Oszczędza to wagę i optymalizuje reakcję, szczególnie podczas przyspieszania lub odpuszczania gazu.

Dla spersonalizowanego doświadczenia: programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT

Cztery różne programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” i „Individual” pozwalają kierowcom w dużym stopniu wpływać na charakterystykę E63 Estate. Kluczowe parametry są modyfikowane – takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, ESP® i systemu napędu na cztery koła. Niezależnie od programów jazdy, kierowca ma możliwość wciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb manualny, w którym zmiany biegów odbywają się wyłącznie za pomocą łopatek przy kierownicy. Indywidualne ustawienia zawieszenia można wybrać w zależności od potrzeb. Wersja S jest również wyposażona w program jazdy „RACE”, przeznaczony do jazdy dynamicznej na zamkniętych torach wyścigowych. Tutaj wszystkie parametry ustawione są na maksymalne osiągi.

Specjalnie zaprojektowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej

Zwinność i wysokie prędkości zakrętne nowych modeli zawdzięczają zupełnie nowemu zawieszeniu AMG z pełno wspornikowym zawieszeniem pneumatycznym, które zapewnia wyjątkowo wysoką stabilność kąta nachylenia, dynamikę jazdy i precyzję kierowania.

Konstrukcja przedniej osi typu czterowahaczowego wykorzystuje komponenty wykonane z aluminium kute, z wahaczami, prętami amortyzującymi i połączeniem sprężyny. Niezależne sterowanie kołami i części zawieszenia umożliwiają większe przyspieszenie boczne, ale minimalne skręty momentu na układzie kierowniczym. Również charakterystyczna dla danego modelu, całkowicie przeprojektowana tylna oś została specjalnie dostosowana do wyższej dynamiki pojazdu. Zawieszenie zapewnia więc charakterystyczny komfort E-Class z wysokim poziomem precyzji i dynamiki jazdy.

Spersonalizowane wrażenia z jazdy dzięki systemowi zawieszenia pneumatycznego z trzema komorami

Dzięki sportowemu zestawowi sprężyn i tłumików oraz ciągłemu tłumieniu, nowy system zawieszenia pneumatycznego z trzema komorami łączy wzorową dynamikę jazdy z doskonałymi właściwościami wygłuszania hałasu i drgań opon. Sztywność sprężyn pneumatycznych można dostosować w szerokim zakresie poprzez aktywację lub dezaktywację poszczególnych komór powietrznych, co w znaczący sposób zwiększa komfort i prowadzenie.

Istnieją trzy stopnie strojenia sprężyn, w zależności od wybranego programu jazdy i aktualnego stanu jazdy. Twardość sprężyn automatycznie wzrasta w przypadku nagłych zmian obciążenia, szybkiego pokonywania zakrętów, intensywnego przyspieszania lub hamowania, co skutecznie redukuje przechyły i kołysania oraz stabilizuje wydajny estate.

Tłumik tylny z blokadą: optymalna przyczepność

W celu poprawy przyczepności i dynamiki pojazdu, E63 4Matic+ Estate jest wyposażony w mechaniczny ogranicznik różnicowy na tylnej osi, podczas gdy model S ma wersję elektrycznie kontrolowaną. Oba ograniczniki zmniejszają poślizg wewnętrznego koła podczas pokonywania zakrętów, bez ingerencji w system hamulcowy. Kierowca może wcześnie i mocniej przyspieszać podczas wyjazdu z zakrętów. Auto pozostaje stabilniejsze podczas hamowania z dużych prędkości, a ogranicznik różnicowy poprawia przyczepność podczas ruszania.

Największą korzyścią z elektronicznego ogranicznika różnicowego na tylnej osi jest jeszcze bardziej wrażliwe i proaktywne sterowanie, które podnosi progi i ułatwia jazdę na granicy wydajności pojazdu. Trzystopniowe ESP z ustawieniami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” i „ESP OFF” działa precyzyjnie w koordynacji z ogranicznikiem różnicowym na tylnej osi i napędem na cztery koła, i jest optymalnie dostosowane do wyjątkowej dynamiki samochodu.

E63 S 4Matic+ z dynamicznymi poduszkami silnika w standardzie

Unikalnie w tym segmencie, E63 S 4Matic+ Estate jest wyposażony w dynamiczne poduszki silnika, które rozwiązują zbieżność celów osiągnięcia jak najbardziej miękkiego połączenia z napędem dla wysokiego komfortu oraz jak najbardziej sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Dynamiczne poduszki szybko i zmiennie dostosowują swoją twardość do warunków jazdy i wymagań. Te rozwiązania zwiększają precyzję pojazdu w dynamicznej jeździe, podczas gdy miękkie ustawienie wyraźnie podnosi komfort.

Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: układ kierowniczy AMG z regulacją prędkości

Oba modele wyposażone są w elektromechaniczny sportowy układ kierowniczy z regulowanym przełożeniem, który imponuje precyzyjnym i autentycznym feedbackiem. Wspomaganie kierownicy jest regulowane w różnych trybach „Comfort”, „Sport” lub „Sport Plus”. Odpowiednie właściwości są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego programu jazdy DYNAMIC SELECT lub mogą być spersonalizowane w trybie „Individual”. Kierowca nie musi wiele kręcić kierownicą przy niskich prędkościach, a przy dużych prędkościach może polegać na stabilności pojazdu w linii prostej.

Dobre czucie i odporność na blaknięcie: wysokowydajny system hamulcowy AMG

Duży pod względem rozmiaru system hamulcowy z kompozytów wysokowydajnych jest niezawodny, szybki i odporny na blaknięcie, nawet pod dużymi obciążeniami. Z przodu znajdują się wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe kompozytowe o średnicy 360 x 36 mm z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami a z tyłu tarcze 360 x 24 mm z pojedynczymi pływającymi zaciskami hamulcowymi.

Wersja S jest wyposażona w jeszcze większe tarcze hamulcowe kompozytowe na przedniej osi o wymiarach 390 x 36 mm. Oferowany jest również jako opcja system hamulcowy AMG Carbon Ceramic, z tarczami hamulcowymi o średnicach 402 x 39 mm na przedniej osi i 360 x 32 mm na tylnej osi.

Sportowe cechy: projekt wnętrza

Wnętrze podkreśla zdecydowanie dynamiczny charakter dzięki licznym specjalnie zaprojektowanym detalom. Kierownica AMG wykonana z czarnej skóry nappa jest idealna do sportowego stylu jazdy. Zarówno kierowca, jak i pasażer z przodu mogą cieszyć się pewną pozycją w przednich sportowych fotelach, niezależnie od stylu jazdy, dzięki poprawionemu wsparciu bocznemu. Fotele performance AMG z integralnymi podparciami głowy są dostępne na zamówienie. Wnętrze wersji S zostało dodatkowo ulepszone i zawiera wykończenie z miękkiej skóry nappa na desce rozdzielczej i obramowaniach oraz pasy bezpieczeństwa w kolorze szarym i kierownicę z oznaczeniem godziny 12 w kolorze szarym.

Wszystkie ważne informacje pojawiają się w polu widzenia kierowcy na desce rozdzielczej AMG. Wskaźniki w wyglądzie węgla i charakterystyczna typografia nadają wyświetlaczom szczególnie sportowy charakter. Szeroki ekran wielofunkcyjny z dwoma monitorami jest standardem w wersji S, w przeciwnym razie jest dostępny jako opcja. Dzięki szerokiemu wyświetlaczowi kierowca może wybierać spośród trzech unikalnych projektów wyświetlaczy AMG: Klasyczny, Sportowy i Postępowy.

Inteligentny napęd

E63 4Matic+ Estate i wersja S oferują wszystkie funkcje łączności i inteligentnego napędu klasy E Mercedes-Benz, takie jak DRIVE PILOT, który wspomaga kierowcę w półautomatycznym prowadzeniu w sytuacjach korkowych lub w codziennych podróżach.

Oprócz standardowych funkcji Mercedes me connect, Remote Online (w standardzie z COMAND Online) oferuje szereg funkcji komfortowych za pośrednictwem smartfona. Nowe funkcje obejmują usługę Concierge z osobistymi usługami, takimi jak informacje o pogodzie i giełdzie, rekomendacje tras czy sugestie dotyczące aktywności sportowych lub kulturalnych. Wymagane dane nawigacyjne są przesyłane bezpośrednio do pojazdu. Usługa ta jest bezpłatna przez pierwszy rok.

Jeszcze większa ekskluzywność: E63 S 4Matic+ Estate „Edition 1”

Od momentu wprowadzenia na rynek, E63 S 4Matic+ Estate będzie dostępny jako wyłącznie skonfigurowana „Edition 1” przez około rok. Lakier w kolorze designo selenitowym szarym magno lub opcjonalnie w designo czarnym magno oraz pakiet AMG Night dodatkowo podkreślają potężną aurę samochodu, a jasnoszare paski nad panelami progowymi podkreślają wydłużoną linię boczną w pełni. Dodatkowo, 20-calowe felgi AMG z 7-skrzydłowym wzorem, malowane na matowo z błyszczącym polerowanym rantem.

Fotele performance AMG w czarnej skórze nappa z żółtymi przeszyciami tworzą wyjątkowo sportową atmosferę we wnętrzu, co dodatkowo podkreślają kolorystycznie dopasowane żółte akcenty na sportowej kierownicy AMG, górnej części deski rozdzielczej, panelach drzwi, konsoli środkowej, dywanikach AMG oraz zegarze analogowym w projekcie IWC. Sportowa kierownica z czarnego mikrofibry DINAMICA posiada oznaczenie „Edition 1” oraz oznaczenie godziny 12 w kolorze czarnym. Elementy wykończenia z włókna węglowego dodatkowo podkreślają ekscytujące zestawienie kolorów i materiałów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.