Mercedes-AMG E 63 AMG T-Modell (S213) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG E 63 AMG T-Modell (S213) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG E 63 AMG T-Modell (S213) 2020-Present

Zazwyczaj samochody typu kombi nie są traktowane poważnie jako szybkie auta, chyba że zostały wzmocnione przez specjalistycznych tunerów, takich jak AMG E 63 T-Modell.

Od momentu wprowadzenia pierwszej wersji E-Class AMG w 1986 roku, niemiecki specjalista od tuningu starał się uczynić każdy model Mercedes-Benz szybszym. Z biegiem czasu współpraca między obiema firmami się nasiliła, co zaowocowało pojawieniem się nowych modeli na rynku. W 2020 roku Mercedes-AMG zaprezentował odświeżoną wersję AMG E 63 T-Modell z 2016 roku.

Projektanci oraz inżynierowie zajmujący się aerodynamiką współpracowali, aby zmniejszyć współczynnik oporu powietrza i poprawić prowadzenie samochodu. Podwójne żaluzje na zewnętrznych wlotach powietrza w przednim zderzaku kierowały przepływem powietrza, co miało na celu lepsze chłodzenie intercoolerów i zapewnienie wyższego docisku. Na zderzaku inżynierowie aerodynamiki udoskonalili spojler dolny, aby zapewnić laminarny przepływ powietrza pod pojazdem i zapobiegać turbulencjom. Z tyłu samochodu zamontowano spojler dachowy na klapie bagażnika. Pod pojazdem znajdował się czterorurowy system wydechowy z prostokątnymi końcówkami.

AMG intensywniej pracowało nad wnętrzem samochodu. Zamontowano parę sportowych foteli z wysokim podparciem i zintegrowanymi zagłówkami. Materiały Artico i Alcantara użyte do tapicerki poprawiły zarówno wygląd, jak i komfort pasażerów. Kolejnym udoskonaleniem był kokpit, w którym zespół wskaźników i jednostka multimedialna znalazły się za szybą. Dzięki temu, mimo dwóch ekranów, oferowały jednolity wygląd i wrażenie. Kierownica w układzie trójspektrum była specyficzna dla AMG.

Pod maską E 63 AMG znajdował się silnik V8 o pojemności 4,0 litra. Był zasilany przez parę turbosprężarek i przekazywał moc do wszystkich kół za pośrednictwem 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej).

 Od legendarnego „Hammera” z 1986 roku, Klasa E z silnikiem o wysokich osiągach stała się jednym z kluczowych modeli, które tworzą rdzeń marki Mercedes-AMG. W najnowszej generacji sportowe właściwości dynamiczne modeli wydajnościowych z Affalterbach łączą się z znacznie większym komfortem i są uzupełnione szeroką aktualizacją designu: centralny wlot powietrza do chłodnicy w całkowicie przeprojektowanej przedniej części jest znacznie większy niż wcześniej i teraz ma również charakterystyczną dla AMG kratkę chłodnicy z dwunastoma pionowymi żaluzjami oraz większą centralną gwiazdą. Wraz z płaskimi, wielodiodowymi reflektorami LED, charakterystyczne nadkola modelu są jeszcze bardziej poszerzone, a zaokrąglona pokrywa silnika z wybrzuszeniami tworzy zupełnie nowy, znacznie bardziej dynamiczny wygląd. Przeprojektowany przedni zderzak w stylu jet-wing z trzema dużymi, funkcjonalnymi wlotami powietrza oraz splitterem wpływa na ogólne proporcje pojazdu i znacząco redukuje unoszenie się na przedniej osi. Wnętrze zostało również gruntownie ulepszone: Widescreen Cockpit, nowe sportowe koło kierownicy AMG oraz system infotainment MBUX z funkcjami i wyświetlaczami specyficznymi dla AMG podkreślają przynależność do rodziny AMG.

Nowy wygląd modeli Mercedes-AMG E63 4MATIC+, który przyciąga wzrok już przy pierwszym spojrzeniu, jest także w dużej mierze wynikiem powodów technicznych. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół silnika V8 biturbo o pojemności 4,0 litra, w tym chłodzenia powietrza doładowania, zewnętrzne wloty powietrza w stylu jet-wing nie tylko są szczególnie duże; prowadzą one powietrze tam, gdzie jest to wymagane, przy pomocy dwóch poprzecznych żaluzji.

„Dzięki naszemu wydajnemu silnikowi V8 i w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła, E63 4MATIC+ oferuje nie tylko doskonałe osiągi i dynamikę pojazdu na najwyższym poziomie, ale również dzięki najnowszej rewizji Sedana i Kombi znacznie zwiększyliśmy komfort, zachowując jednocześnie charakterystyczny dla AMG styl. W połączeniu z obszerną aktualizacją designu, która również przyczynia się do poprawy wartości aerodynamiki Klasy E z Affalterbach, nasi klienci otrzymują teraz jeszcze bardziej atrakcyjny ogólny pakiet”, mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Projektanci i eksperci ds. aerodynamiki ściśle współpracowali podczas rozwoju. Ich spostrzeżenia przyczyniły się nie tylko do uderzającego stylu nadwozia AMG, ale także do zoptymalizowanej aerobalansu – dla zwrotności na krętych drogach i optymalnej stabilności jazdy przy dużych prędkościach na autostradzie. Eksperci ds. aerodynamiki byli w stanie jeszcze bardziej zredukować opór powietrza.

Kolejną uderzającą cechą wizualną jest harmonijnie dopasowany klapka w wysokim połysku w kolorze czarnym, która rozciąga się na całym przednim zderzaku, przechodzi w zewnętrzny brzeg stylu jet-wing i zaokrągla się na zewnątrz po bokach. Przedni splitter jest utrzymany w kolorze pojazdu (model podstawowy), w Silver Shadow (model S), w wysokim połysku czarnym (z opcjonalnym pakietem AMG Night Package) lub z włókna węglowego (z opcjonalnym pakietem AMG Exterior Carbon-Fibre Package I). Wyglądając bardziej potężnie i o 27 milimetrów szersze, nadkola mieszczą większą szerokość rozstawu kół oraz większe koła na przedniej osi – to również funkcjonalna zaleta.

Nowy design tylnej części pojazdu przekazuje więcej elegancji i lekkości

Dwa nowe, płaskie tylne światła, teraz z dwoma sekcjami, od razu rzucają się w oczy na końcu Sedana. Rozciągają się one teraz na pokrywę bagażnika, gdzie są wizualnie połączone z poziomym paskiem wykończeniowym w wysokim połysku chromu na górze. W modelu Kombi ten pasek wykończeniowy rozciąga się jeszcze dalej, aż do końca zewnętrznych lamp tylnych. Ich kształt pozostał bez zmian, ale otrzymał nowy design wnętrza w stylu Sedana. Spoiler na pokrywie bagażnika Sedana jest malowany w kolorze pojazdu lub wykonany z włókna węglowego w opcjonalnym pakiecie AMG Carbon-Fibre Package Exterior II.

Przeprojektowany tylny zderzak podkreśla szeroki efekt Sedana i Kombi, a także pozytywnie wpływa na aerodynamikę. Dolna część wykonana jest w wysokim połysku czarnym i jest elegancko ustrukturyzowana poziomym paskiem wykończeniowym w Silver Shadow, który biegnie na całej szerokości pojazdu i przyjmuje kontur przeprojektowanych podwójnych końcówek wydechowych. Jako opcja ten pasek wykończeniowy dostępny jest w wysokim połysku czarnym z opcjonalnym pakietem AMG Night Package lub z włókna węglowego (jego pierwsza wersja). Zaokrąglone podwójne końcówki wydechowe o średnicy 90 mm są chromowane w modelu podstawowym, a w modelu S mają nowy design w titanium matowym z rowkami na zewnątrz i wewnątrz. Tylną sekcję zaokrągla również przeprojektowany dyfuzor w wysokim połysku czarnym, z dwoma podłużnymi żebrami.

Aerodynamicznie zoptymalizowane koła i indywidualne pakiety designu

Aerodynamicznie zoptymalizowane i malowane w matowej czerni lub w wysokim połysku czarnym lub w wysokim połysku szarym tantalowym, nowe 19-calowe lekkie felgi o dziesięciu szprychach wprowadzają nowe akcenty. Standardowo model S jest wyposażony w nowe 20-calowe lekkie felgi o pięciu podwójnych szprychach, także aerodynamicznie zoptymalizowane i z szerszą krawędzią aero, malowane w matowej czerni lub w wysokim połysku szarym tantalowym. Jako nowe kolory nadwozia dostępne są metaliczne szare grafitowe, metaliczne srebro high-tech, a także błyszczący niebieski magno. Ostatni kolor wcześniej był zarezerwowany dla rodziny AMG GT.

Dalsze indywidualne akcenty można ustawić za pomocą opcjonalnego pakietu AMG Night Package. Obudowy lusterek zewnętrznych, ramki okienne, wstawki wykończeniowe w podłużnych elementach oraz elementy wykończeniowe w przednim i tylnym zderzaku są utrzymane w wysokim połysku czarnym. Są też elementy wykończeniowe końcówek wydechowych w czarnym chromie. Specjalna kratka chłodnicy AMG jest również dostępna w ciemniejszej wersji. Wyjątkowo dla modeli z serii 63, pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre Package I obejmuje przedni splitter, wstawkę wykończeniową w podłużnym elemencie oraz element wykończeniowy w tylnym zderzaku z włókna węglowego. Pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre Package II dodaje indywidualne akcenty z pokrywkami lusterek i spoilerem na pokrywie bagażnika (Sedan) wykonanymi z włókna węglowego.

Wysokiej jakości wnętrze z sportowym akcentem i wysokim komfortem na długich trasach

Wnętrze łączy elegancki klimat i wysokiej jakości materiały z typową dla AMG wydajnością. Fotele AMG są obszyte skórą nappa, łączą pewne wsparcie boczne z wysokim komfortem podczas długich podróży i mają specyficzny dla AMG układ obszycia z logo „AMG” na oparciach przednich foteli. Inne warianty skórzane są dostępne na życzenie. Na życzenie można również zamówić fotele AMG Performance z wbudowanymi zagłówkami i jeszcze lepszym wsparciem bocznym. Menedżerowie produktu dodatkowo udoskonalili wnętrze wersji S, w tym wykończenie z skóry nappa dla deski rozdzielczej i linii pasów, a także pasy bezpieczeństwa w kolorze szarym kryształowym. Skóra nappa w czarnym/metalowym szarym perłowym z żółtym kontrastowym ściegiem jest nowym rodzajem obszycia typowym dla AMG. Indywidualnie regulowane oświetlenie ambientowe również jest standardem.

Kolejnym udogodnieniem jest system infotainment MBUX z ekranem dotykowym i touchpadem, inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi wyświetlaczami i ustawieniami dla AMG. Dwa wyświetlacze dla zestawu wskaźników i wyświetlaczy multimedialnych łączą się wizualnie pod wspólną szklaną osłoną w formie Widescreen Cockpit. W modelu podstawowym monitory mają przekątną 10,25 cala, a w modelu S fabrycznie zamontowane są ekrany o przekątnej 12,25 cala. W przypadku wyświetlacza zestawu wskaźników klient może przełączać się między trzema stylami wyświetlania AMG: „Modern Classic”, „Sport” i „Supersport”. Tryb „Supersport” wyróżnia się centralnym, okrągłym wskaźnikiem obrotomierza oraz poziomymi wyświetlaczami prezentowanymi w perspektywie po lewej i prawej stronie obrotomierza, co tworzy efekt przestrzenny. Poprzez menu AMG kierowca może uzyskać dostęp do różnych specjalnych wyświetlaczy AMG, takich jak dane silnika, wskaźnik prędkości biegów, rozgrzewanie, konfiguracja, wskaźnik G oraz RACETIMER. Indywidualne wyświetlacze AMG, takie jak wizualizacja programów jazdy czy dane telemetryczne, podkreślają dynamiczną konfigurację również na multimedialnym wyświetlaczu dotykowym.

Na imię mi: „Hey Mercedes” z dodatkowymi funkcjami

I oczywiście, przełomowe sterowanie głosowe aktywowane słowami „Hey Mercedes” również jest częścią standardowego wyposażenia. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie prawie wszystkie zdania z dziedziny infotainment i obsługi pojazdu, nawet jeśli są wyrażane pośrednio. W wielu krajach MBUX zwraca się do klienta w bardziej familiarnej formie „ty” niż bardziej formalnie. Liczy się na to, że to wzmocni emocjonalną więź między klientem a MBUX jako osobistym asystentem. Jako nowa funkcja można również zlecić odczyt prognozy pogody dla określonych regionów – w niemal wszystkich językach.

Nowe koło kierownicy AMG Performance w designie podwójnych szprych

Dzięki wyraźnemu projektowi podwójnych szprych i bezproblemowo zintegrowanym przyciskom nowe koło kierownicy AMG Performance jeszcze bardziej łączy człowieka i maszynę. Trzy zaokrąglone podwójne szprychy łączą stabilność z lekkością, a obręcz kierownicy jest charakterystycznym elementem motorsportowym. Pokrycie jest dostępne w skórze, w mikrofibrze DINAMICA lub jako połączenie skóry i mikrofibry DINAMICA, na życzenie z ogrzewaniem kierownicy. W obręczy kierownicy znajduje się również matryca czujników, która wykrywa „ręce na”. Jeśli kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na kierownicy, uruchamiana jest kaskada ostrzeżeń, która ostatecznie aktywuje system wspomagający awaryjne hamowanie, jeśli kierowca dalej pozostaje bezczynny.

Bezproblemowo zintegrowane przyciski

Nowe przyciski bezproblemowo zintegrowane w powierzchniach poziomych podwójnych szprych mają bardzo elegancki wygląd. Hapticzne czujniki w obszarze symboli ułatwiają obsługę. Zestaw wskaźników obsługiwany jest poprzez lewą powierzchnię czujnikową na górnych szprychach kierownicy, wyświetlacz multimedialny za pomocą prawej powierzchni czujnikowej. Dolne szprychy zawierają sterowanie tempomatem/DISTRONIC (po lewej) oraz systemem telefonicznym/zestawem głośnomówiącym/sterowaniem głośności (po prawej). Przyciski na kole kierownicy AMG (standard w modelu S, opcjonalnie w wersji podstawowej) do aktywacji programów jazdy i innych, indywidualnie definiowalnych funkcji obejmują jeszcze bardziej błyskotliwe wyświetlacze z nowymi ikonami, które są teraz okrągłe.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G może być obsługiwana ręcznie za pomocą aluminiowych łopatek zmiany biegów umieszczonych z lewej i prawej strony za obręczą kierownicy. W celu zapewnienia precyzyjniejszych poleceń zmiany biegów, łopatki są teraz nieco większe i umieszczone niżej.

Konsola centralna zawiera jednostkę sterującą specyficzną dla AMG z dodatkowymi przyciskami, które służą do regulacji programów jazdy, głośności mediów, 3-poziomowego ESP®, trybu ręcznej zmiany biegów, systemu adaptacyjnego tłumienia, opcjonalnego systemu wydechowego AMG Performance, funkcji ECO start-stop oraz kamery do wstecznego parkowania. Obok szczotkowanych ze stali nierdzewnej sportowych pedałów AMG z gumowymi wkładkami, panele progowe i czarne dywaniki podłogowe z napisem „AMG” podkreślają sportowy wygląd. Szeroka gama wysokiej jakości elementów wykończenia wnętrza jest dostępna do dalszej personalizacji wnętrza. Elementy wykończenia AMG z włókna węglowego nadają wnętrzu szczególnie sportowy charakter.

Silnik V8 biturbo AMG o pojemności 4,0 litra z turbosprężarkami twin-scroll

Silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4,0 litra w modelu E63 S 4MATIC+ uzyskuje moc 450 kW (612 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 2500 do 4500 rpm, co przekłada się na poczucie bezwysiłkowej dominacji przy każdej pozycji pedału przyspieszenia. Model podstawowy E63 4MATIC+ ma moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 750 Nm. Wersja S Sedana pokonuje sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a wersja podstawowa w 3,5 sekundy. Wartości dla Kombi wynoszą odpowiednio 3,5 sekundy (wersja S) i 3,6 sekundy (wersja podstawowa).

Aby zapewnić optymalne osiągi i reakcję silnika AMG V8 o pojemności 4,0 litra, dwa turbosprężarki mają technologię twin-scroll. Redukują one opór spalinowy i optymalizują cykl gazu. Dzięki standardowemu systemowi dezaktywacji cylindrów i dalszym środkom modele wydajnościowe są bardzo efektywne. Gdy kierowca wybiera program jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1000 do 3250 rpm. Specjalny wyświetlacz w zestawie wskaźników wskazuje, czy system dezaktywacji cylindrów jest aktywny i w trybie, w jakim silnik aktualnie pracuje – na czterech czy ośmiu cylindrach. Przejście między tymi dwoma stanami pracy odbywa się natychmiastowo, szybko i neutralnie pod względem momentu obrotowego, więc pasażerowie nie muszą rezygnować z komfortu.

Wersja S jest jedynym samochodem w swoim segmencie konkurencyjnym, który jest wyposażony w dynamiczne mocowania silnika. Rozwiązują one sprzeczne cele uzyskania jak najmiększego połączenia z układem napędowym dla dużego komfortu oraz jak najsztywniejszego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Dynamiczne mocowania szybko i zmiennie dostosowują swoją sztywność do warunków jazdy i wymagań. Te środki poprawiają precyzję pojazdu podczas dynamicznej jazdy, podczas gdy miękkie ustawienie znacząco zwiększa komfort.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa została specjalnie dostosowana do wymagań modeli wydajnościowych. Autonomiczne oprogramowanie umożliwia niezwykle krótkie czasy zmiany biegów i szybkie wielokrotne zredukowanie biegów, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgła zapewnia emocjonujące doświadczenie zmiany biegów. Wilgotne sprzęgło wielopłytkowe zastępuje konwerter momentu obrotowego. Oszczędza to wagę i optymalizuje reakcję, szczególnie przy przyspieszaniu lub przy odpuszczaniu mocy.

Najważniejsze cechy skrzyni biegów to:

dopasowanie charakterystyki zmiany biegów do wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT
w trybie ręcznym „M” skrzynia biegów reaguje bezpośrednio na ręczne polecenia zmiany biegów przez kierowcę – układ napędowy odpowiada precyzyjnie i wykonuje polecenia niemal natychmiastowo
tymczasowy tryb M pozwala na natychmiastową zmianę na tryb ręczny „M” – wystarczy użyć łopatek zmiany biegów
automatyczna funkcja podwójnego sprzęgła przy redukcji biegów: ten efekt jest automatycznie aktywny w programach jazdy „Sport”, „Sport+” i „RACE” (standard w wersji S)
funkcja ECO start-stop jest automatycznie aktywna w programie jazdy „Comfort”
funkcję „Gliding” można aktywować w trybie „Individual”
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i wydłużonej z poprawionym komfortem

Zwinność i bardzo dynamiczne przyspieszenie boczne nowych modeli są również zasługą zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z w pełni wspieranym wielokomorowym zawieszeniem powietrznym oraz adaptacyjnym systemem tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System), które zapewniają wyjątkowo wysoką stabilność kątową, dynamikę jazdy i precyzję kierowania. Dzięki aktualnemu ulepszeniu modelu charakterystyki komfortu zawieszenia zostały wyraźnie zwiększone dzięki przeprowadzeniu odpowiednich ustawień i zmienionej elastokinematyki.

Zawieszenie przednie o konstrukcji czterowahaczowej wykorzystuje elementy aluminiowe wykonane w procesie kucia, z wahaczami, trzpieniami oraz sprężynami. Niezależne sterowanie kołami i elementy zawieszenia kół pozwalają na wysokie przyspieszenie boczne przy minimalnym skręcie momentu – także cecha komfortowa. Oś tylna również jest autonomiczna i została specjalnie dostosowana. Zawieszenie zapewnia zatem charakterystyczny komfort Klasy E Mercedesa, w połączeniu z wysoką precyzją i dynamiką jazdy AMG.

Dzięki specjalnemu zestawowi sprężyn i amortyzatorów oraz systemowi adaptacyjnego tłumienia, nowy system zawieszenia powietrznego z trzema komorami łączy wzorcową dynamikę jazdy z doskonałymi właściwościami dźwiękowymi oraz wibracyjnymi opon. Sztywność sprężyn powietrznych można regulować w szerokim zakresie, aktywując lub dezaktywując poszczególne komory powietrzne, co prowadzi do zauważalnie poprawionego komfortu i prowadzenia. W zależności od wybranego programu jazdy i aktualnego stanu jazdy dostępne są trzy stopnie strojenia sprężyn. W przypadku nagłych zmian obciążenia, szybkiego wchodzenia w zakręty, mocnego przyspieszania lub intensywnego hamowania sprężyny stają się twardsze, co skutecznie zmniejsza przechyły i pochylanie się podczas stabilizacji modelu wydajnościowego.

System adaptacyjnego tłumienia można ustawić w trzech stopniach – „Comfort”, „Sport” i „Sport+” – aby wybrać między zrelaksowanym komfortem podczas długich podróży a maksymalną sportowością. Poziomy odbicia i kompresji są regulowane niezależnie od siebie, a swobodnie programowalne mapy umożliwiają szeroką rozpiętość między minimalną a maksymalną siłą tłumienia. Różnica między wygodnym a sportowym ustawieniem zawieszenia została bardziej wyrafinowana i jest wyraźnie odczuwalna.

Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z trybem Drift

Wszystkie warianty E63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: zmienna dystrybucja momentu obrotowego na przednich i tylnych osiach, która po raz pierwszy jest w pełni zmienna, zapewnia optymalną przyczepność na każdej nawierzchni. Kierowca może polegać na wysokim poziomie bezpieczeństwa w prowadzeniu. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy trwale napędzaną oś tylną zmiennie z osią przednią. Optymalne rozkład momentu obrotowego jest stale obliczane. Model o wysokich osiągach można zatem prowadzić w sposób ciągły, od napędu na wszystkie koła skoncentrowanego na przyczepności po napęd wyłącznie na tylne koła. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, system napędu na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze mocniejszego przyspieszenia.

Nadal można driftować dzięki w pełni zmiennej dystrybucji momentu obrotowego. Tryb Drift zintegrowany w modelach S jest do tego idealny. Można go aktywować w programie jazdy „RACE” za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem, że ESP® jest dezaktywowane, a skrzynia biegów jest w trybie ręcznym. Po aktywowaniu trybu Drift Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ staje się pojazdem wyłącznie z napędem na tylne koła. Tryb Drift pozostaje aktywny, aż kierowca go dezaktywuje.

Elektroniczna blokada tylnego dyferencjału: optymalna przyczepność

Aby poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, modele wydajnościowe wyposażone są w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego dyferencjału. Redukuje ona poślizg wewnętrznego koła podczas zakrętów, bez jakiejkolwiek interwencji w system hamulcowy. Kierowca może wcześniej i mocniej przyspieszać podczas wyjazdu z zakrętów. Samochód pozostaje stabilniejszy podczas hamowania z wysokich prędkości, a blokada dyferencjału poprawia przyczepność przy ruszaniu. Największą korzyścią z elektronicznej blokady tylnego dyferencjału jest jeszcze bardziej czuła i aktywna kontrola, która podnosi progi wyżej i ułatwia jazdę na granicach możliwości pojazdu. Trzystopniowe ESP® z ustawieniami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” i „ESP OFF” działa precyzyjnie w synchronizacji z blokadą tylnego dyferencjału oraz napędem na wszystkie koła i jest optymalnie dostosowane do wyjątkowej dynamiki pojazdu.

Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: elektryczne wspomaganie kierownicy AMG

Elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennej przełożeniu imponuje precyzyjnym, autentycznym feedbackiem. Wsparcie wspomagania kierownicy jest redukowane przy wysokich prędkościach, a ciągle zwiększa się przy niższych prędkościach. Oznacza to, że przy niskich prędkościach wymagana jest stosunkowo mała siła kierownicy, podczas gdy na wysokich prędkościach zachowuje się jak najlepszą kontrolę nad pojazdem. Wsparcie kierownicy przypisane jest do różnych etapów systemu AMG DYNAMICS. Komfortowe dostrojenie kierownicy ustawione jest w trybie „Basic”. W trybach „Advanced” i „Master/Pro” kierowca otrzymuje stopniowo więcej feedbacku o stanie jazdy dzięki sportowemu dostrojeniu kierownicy.

Dobra kontrola i odporność na blaknięcie: system hamulcowy wysokowydajny AMG

Duży system hamulcowy o wysokiej wydajności działa niezawodnie, szybko i jest odporny na blaknięcie, nawet przy dużych obciążeniach. Tarczę hamulcową wewnętrznie wentylowane i perforowane o wymiarach 360 x 36 mm z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz o wymiarach 360 x 26 mm z jedną pływającą zaciską hamulcową na osi tylnej. Wersja S wyposażona jest w jeszcze większe tarcze hamulcowe na przedniej osi o wymiarach 390 x 36 mm. Dodatkowo dostępny jest opcjonalny system hamulcowy AMG Carbon Ceramic z tarczami hamulcowymi o wymiarach 402 x 39 mm na przedniej osi i 360 x 32 mm na osi tylnej.

Dla spersonalizowanego doświadczenia: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Dzięki maksymalnie sześciu programom jazdy DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Individual” i „RACE” (standard w wersji S), charakterystyki nowych modeli można zmieniać dotykiem palca. Dostępny zakres obejmuje od efektywnych i komfortowych aż po bardzo sportowe. Tryby modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierowania. Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT kierowca ma możliwość przełączenia się bezpośrednio w tryb ręczny, w którym zmiany biegów są wykonywane wyłącznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy. Ustawienia zawieszenia można również wybierać specyficznie w zależności od potrzeb.

Sterowanie dynamiką pojazdu AMG DYNAMICS jest zintegrowane w programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Na poziomach „Basic”, „Advanced”, „Pro” i „Master” wpływa na strategie sterowania ESP® (Elektroniczny Program Stabilności) lub napęd na wszystkie koła. Inteligentna kontrola pilota przewiduje pożądane zachowanie pojazdu na podstawie działań kierowcy i danych z czujników. Spektrum obejmuje od niezwykle stabilnego do wysoce dynamicznego. Dzięki przyciskom na kierownicy AMG funkcje AMG DYNAMICS można również wybierać indywidualnie.

Parametry istotne dla jazdy, takie jak reakcja silnika i zawieszenia, strategia sterowania systemem napędu na wszystkie koła oraz progi kontroli ESP® są inteligentnie dostosowywane zgodnie z programem jazdy. Spektrum obejmuje od skrajnie ukierunkowanego na bezpieczeństwo do wysoce dynamicznego. Tryb „Master” zapisany w programie jazdy RACE zapewnia optymalną zwinność i wydobywa wysoki potencjał dynamiki jazdy w optymalny sposób – na przykład poprzez wyższe prędkości obrotowe i szybszą reakcję na pedał przyspieszenia, system zmiany biegów, elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału lub rozkład siły hamowania w systemie napędu na wszystkie koła.

4.0L V8 4MATIC+ 9AT AWD (571 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc420 Kw @ 5750-6500 Rpm
571 Hp @ 5750-6500 Rpm
563 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy553 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
750 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Emisja CO2270 G/Km

4.0L V8 S 4MATIC+ 9AT AWD (612 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc450.1 Kw @ 5750-6500 Rpm
612 Hp @ 5750-6500 Rpm
604 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
850 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2273 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.