Mercedes-AMG E 63 AMG (W213) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG E 63 AMG (W213) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG E 63 AMG (W213) 2020-Present

Mercedes-AMG wprowadziło model E 63 w 2016 roku, w tym samym roku, w którym zadebiutowała piąta generacja klasy E Mercedesa (W213).

Od momentu wprowadzenia pierwszej klasy E AMG w 1986 roku, niemiecki specjalista tuningowy starał się uczynić każdą Mercedes-Benz szybszym. Z biegiem czasu współpraca obu firm intensyfikowała się, a na rynek wprowadzano nowe modele. W 2020 roku Mercedes-AMG zaprezentowało odświeżoną wersję modelu E 63 AMG z 2016 roku.

Projektanci i inżynierowie zajmujący się aerodynamiką współpracowali, aby zmniejszyć opór powietrza i poprawić prowadzenie pojazdu. Podwójna żaluzja na zewnętrznych wlotach powietrza w przednim zderzaku kierowała strumień powietrza, co zapewniało lepsze chłodzenie intercoolerów oraz zwiększało docisk. Na zderzaku inżynierowie aerodynamiczni poprawili spojler, aby zapewnić laminarny przepływ powietrza pod pojazdem, zapobiegając turbulencjom. Mały spojler umieszczono na klapie bagażnika, aby zwiększyć docisk na tylnej części pojazdu. Pod pojazdem kwadratowy układ wydechowy miał prostokątne końcówki wydechowe.

AMG bardziej skupiło się na wnętrzu pojazdu. Zainstalowano parę sportowych foteli z wysokimi bokami i zintegrowanymi zagłówkami. Materiały Artico i Alcantara użyte do tapicerki poprawiły zarówno wygląd, jak i komfort podróżujących. Kolejna poprawka została wprowadzona na desce rozdzielczej, gdzie zestaw wskaźników i jednostka infotainment umieszczone zostały za szkłem. Dzięki temu, nawet z dwiema ekranami, całość miała jednolity wygląd i odczucie. Trzyramienna kierownica była charakterystyczna dla AMG.

Pod maską E 63 AMG znajdował się silnik V8 o pojemności 4,0 litra. Był zasilany przez parę turbosprężarek i przesyłał moc na wszystkie koła za pomocą 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów (z podwójnym sprzęgłem).

 Od legendarnego „Młota” z 1986 roku, Klasa E z silnikiem o doskonałych osiągach stała się jednym z kluczowych modeli, które tworzą rdzeń marki Mercedes-AMG. W najnowszej generacji sportowa dynamika modeli wydajnościowych z Affalterbach łączy się z znacznie większym komfortem, a także jest wzbogacona o obszerną aktualizację stylistyczną: centralny wlot powietrza w całkowicie przeprojektowanej przedniej części jest znacznie większy niż wcześniej i nosi teraz charakterystyczny dla AMG grill chłodnicy z dwanaście pionowych żaluzji oraz centralną gwiazdę, która również jest większa. Wraz z płaskimi lampami LED typu multibeam, charakterystyczne nadkola modelu zostały dodatkowo poszerzone, a zaokrąglona pokrywa silnika z wybrzuszeniami tworzy całkowicie nowy, znacznie bardziej dynamiczny wygląd. Przeprojektowany przedni zderzak w stylu skrzydła odrzutowca z trzema dużymi, funkcjonalnymi wlotami powietrza oraz przednim splitterem wpływa na ogólne proporcje pojazdu, a także znacznie redukuje unoszenie z przodu. Wnętrze zostało również gruntownie ulepszone: Widescreen Cockpit, nowa kierownica AMG Performance oraz system infotainment MBUX z funkcjami i wyświetlaczami specyficznymi dla AMG podkreślają przynależność do rodziny AMG.

Nowy wygląd modeli Mercedes-AMG E63 4MATIC+, który przyciąga wzrok od pierwszego wejrzenia, w dużej mierze jest również efektem technicznym. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół 4.0-litrowego silnika V8 biturbo z chłodzeniem powietrza dolotowego, zewnętrzne wloty powietrza w skrzydle odrzutowca są nie tylko szczególnie duże; prowadzą one powietrze tam, gdzie jest potrzebne, za pomocą dwóch poprzecznych żaluzji.

„Dzięki naszemu wydajnemu silnikowi V8 oraz w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła, E63 4MATIC+ oferuje nie tylko wyjątkowe osiągi i dynamikę jazdy na najwyższym poziomie, ale także dzięki najnowszej wersji Sedana i Kombi znacznie zwiększyliśmy komfort, zachowując jednocześnie charakterystyczny dla AMG styl. W połączeniu z obszerną aktualizacją stylistyczną, która również pomaga klasie E z Affalterbach osiągnąć lepsze wartości aerodynamiczne, nasi klienci otrzymują jeszcze bardziej atrakcyjny pakiet,” mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Projektanci i eksperci od aerodynamiki ściśle współpracowali podczas rozwoju. Ich spostrzeżenia nie tylko zaowocowały uderzającą stylistyką nadwozia AMG, ale także zoptymalizowanym równoważeniem aerodynamicznym – zapewniającym zwinne właściwości jezdne na drogach wiejskich oraz optymalną stabilność jazdy przy dużych prędkościach na autostradzie. Eksperci od aerodynamiki byli również w stanie dodatkowo zredukować opór powietrza.

Kolejnym uderzającym elementem wizualnym jest harmonijnie dopasowana klapa w wysokim połysku czerni, która rozciąga się na całej przedniej części zderzaka, kontynuuje w zewnętrznej krawędzi skrzydła odrzutowca i zaokrągla się na bokach. Przedni splitter jest dostępny w kolorze pojazdu (model podstawowy), w Silver Shadow (model S), w wysokim połysku czerni (z opcjonalnym pakietem AMG Night) lub z włókna węglowego (z opcjonalnym pakietem AMG Carbon-Fibre Package I). Wyglądając bardziej muskularnie i o 27 milimetrów szerszy, nadkola mieszczą większy rozstaw kół oraz większe koła na przedniej osi – co również stanowi funkcjonalną przewagę.

Nowy design tylnej części nadaje więcej elegancji i lekkości

Dwa nowe, płaskie tylne światła z dwiema sekcjami natychmiast przyciągają uwagę w tylnej części Sedana. Rozciągają się one do pokrywy bagażnika, gdzie są wizualnie połączone z listwą wykończeniową w wysokim połysku chromu na górze. W wersji Kombi ta listwa wykończeniowa rozciąga się jeszcze dalej do końca zewnętrznych lamp tylnych. Ich kształt pozostaje niezmieniony, ale zyskał nowy design wnętrza w stylu Sedana. Spoiler na pokrywie bagażnika Sedana malowany jest w kolorze pojazdu lub wykonany jest z włókna węglowego z opcjonalnym pakietem AMG Carbon-Fibre Package Exterior II.

Przeprojektowany tylny zderzak podkreśla szerokie proporcje Sedana i Kombi i korzystnie wpływa na aerodynamikę. Dolna część jest w wysokim połysku czerni i jest elegancko ustrukturyzowana listwą wykończeniową w Silver Shadow, która przebiega przez całą szerokość samochodu i nawiązuje do konturu przeprojektowanych elementów wydechowych z podwójnymi końcówkami. Ta listwa wykończeniowa jest dostępna opcjonalnie w wysokim połysku czerni z opcjonalnym pakietem AMG Night lub z włókna węglowego (AMG Exterior Carbon-Fibre Package I). Zaokrąglone podwójne końcówki wydechowe o średnicy 90 mm są chromowane w modelu podstawowym, a w modelu S mają nowy design w tytanowym matowym wykończeniu z żłobieniami na zewnątrz i wewnątrz. Tylna część jest wykończona w wysokim połysku czerni znowu przeprojektowanym dyfuzorem z dwoma podłużnymi finami.

Koła zoptymalizowane aerodynamicznie i indywidualne pakiety projektowe

Zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki i malowane w matowej czerni lub wysokim połysku czerni, lub w wysokim połysku szarości tantalowej, nowe 19-calowe, 10-ramienne koła ze stopów lekkich wprowadzają świeże akcenty. Z standardu model S uzyskuje nowe 20-calowe, 5-ramienne koła ze stopów lekkich, które również są zoptymalizowane aerodynamicznie i mają szerszą krawędź obręczy, malowane w matowej czerni lub wysokim połysku szarości tantalowej. Nowe kolory nadwozia, metaliczny grafitowy, metaliczny srebrny high-tech oraz błyszczący niebieski magno są dostępne do wyboru. Ten ostatni był wcześniej zarezerwowany dla rodziny AMG GT.

Dalsze indywidualne akcenty można ustawić z opcjonalnym pakietem AMG Night. Obudowy lusterek zewnętrznych, ramki okienne, elementy wykończeniowe w poprzecznych członach oraz elementy wykończeniowe w przednim i tylnym zderzaku są wykonane w wysokim połysku czerni. Dodatkowo występują elementy wykończeniowe końcówek wydechowych w czarnym chromie. Charakterystyczny dla AMG grill chłodnicy jest również dostępny w ciemniejszym wykończeniu. Wyłącznie dla modeli serii 63, pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre Package I obejmuje przedni splitter, element wykończeniowy w poprzecznych członach oraz element wykończeniowy w tylnym zderzaku wykonany z włókna węglowego. Pakiet AMG Exterior Carbon-Fibre Package II dodaje indywidualne akcenty z przykryciami lusterek i spoilerem na pokrywie bagażnika (Sedan) z włókna węglowego.

Wysokiej jakości wnętrze z sportowym akcentem i dużym komfortem podczas długich podróży

Wnętrze łączy elegancką atmosferę i wysokiej jakości materiały z charakterystyczną wydajnością AMG. Fotele AMG są tapicerowane skórą nappa, zapewniają pewne boczne wsparcie i wysoki komfort podczas długich podróży oraz mają charakterystyczny dla AMG układ tapicerki z oznaczeniem „AMG” w oparciach przednich foteli. Inne warianty skóry są dostępne opcjonalnie. Fotele AMG Performance z wbudowanymi zagłówkami i jeszcze lepszym wsparciem bocznym są również dostępne na życzenie. Menedżerowie produktu dodatkowo udoskonalili wnętrze wersji S, w tym wykończenie deski rozdzielczej i listew w skórze nappa oraz pasy bezpieczeństwa w kolorze szarym kryształowym. Skóra nappa w kolorze czarnym/metalicznego tytanu z żółtymi kontrastującymi przeszyciami jest dostępna jako nowa tapicerka charakterystyczna dla AMG. Indywidualnie regulowane oświetlenie ambientowe również jest standardem.

Dodatkowym punktem kulminacyjnym jest system infotainment MBUX z ekranem dotykowym i touchpadem, inteligentnym systemem sterowania głosowego oraz wyświetlaczami i ustawieniami specyficznymi dla AMG. Dwa wyświetlacze dla zegarów i multimediów łączą się wizualnie pod wspólną szklaną osłoną, tworząc Widescreen Cockpit. W modelu podstawowym monitory mają przekątną 10,25 cala, natomiast w modelu S standardowo wyposażony jest w 12,25-calowe wyświetlacze. Klient ma możliwość wyboru między trzema stylami wyświetlania AMG w wyświetlaczu zegarów: „Modern Classic”, „Sport” i „Supersport”. Tryb „Supersport” jest szczególnie uderzający z centralnym, okrągłym obrotomierzem i poziomymi wyświetlaczami prezentowanymi w perspektywie po lewej i prawej stronie obrotomierza, co tworzy przestrzenny efekt głębi. Dzięki menu AMG kierowca może wywołać różne specjalne wyświetlacze AMG, takie jak Dane silnika, wskaźnik prędkości biegu, Rozgrzewka, Ustawienia, G-Meter i RACETIMER. Indywidualne wyświetlacze AMG, takie jak wizualizacja programów jazdy czy dane telemetryczne, również podkreślają dynamiczną konfigurację wyświetlacza multimedialnego.

Na „ty” z Mercedesem: „Hej Mercedes” z dodatkowymi funkcjami

I oczywiście przełomowe sterowanie głosowe aktywowane słowami „Hej Mercedes” również jest częścią standardowego wyposażenia. Dzięki sztucznej inteligencji, MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie zdania z zakresu infotainment i obsługi pojazdu, nawet jeśli są wyrażone pośrednio. W wielu krajach MBUX teraz zwraca się do klienta familiarnością „ty”, a nie formalniej. Oczekuje się, że to wzmocni emocjonalną więź między klientem a MBUX jako osobistym asystentem. Jako kolejna nowa funkcjonalność można również poprosić o prognozę pogody dla określonych regionów – w niemal wszystkich językach.

Nowa kierownica AMG Performance w designie z podwójnymi ramionami

Dzięki charakterystycznemu designowi z podwójnymi ramionami i bezszwowo zintegrowanym przyciskom nowa kierownica AMG Performance tworzy jeszcze bliższe połączenie między człowiekiem a maszyną. Trzy zaokrąglone ramiona podwójne łączą stabilność z lekkością, a obwód kierownicy jest cechą charakterystyczną dla sportów motorowych. Pokrycie jest dostępne w skórze, mikrofibrze DINAMICA lub jako kombinacja skóry i mikrofibry DINAMICA, na życzenie z podgrzewaniem kierownicy. W obwodzie kierownicy znajduje się również mata czujnikowa do wykrywania „rąk na kierownicy”. Jeśli kierowca nie trzyma rąk na kierownicy przez pewien czas, uruchamiana jest sekwencja ostrzegawcza, która ostatecznie aktywuje system wspomagania hamowania w awaryjnych sytuacjach, jeśli kierowca nadal będzie bezczynny.

Bezszwowo zintegrowane przyciski

Nowe przyciski bezszwowo zintegrowane w powierzchniach poziomych podwójnych ramion mają bardzo elegancki wygląd. Hapticzne czujniki w obszarze symboli ułatwiają obsługę. Zegar jest obsługiwany przez lewą powierzchnię czujnikową na górnych ramionach kierownicy, a wyświetlacz multimedialny przez prawą powierzchnię czujnikową. Dolne ramiona zawierają kontrolki do tempomatu/DISTRONIC (lewe) oraz systemu telefonicznego/zestawu głośnomówiącego/sterowania głośnością (prawe). Przyciskami na kierownicy AMG (standard w modelu S, opcjonalnie dla modelu podstawowego) można uruchamiać programy jazdy i inne, indywidualnie definiowalne funkcje, które zawierają jeszcze bardziej efektowne wyświetlacze z nowymi ikonami i są teraz okrągłe.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G może być obsługiwana ręcznie za pomocą aluminiowych łopatek umiejscowionych po lewej i prawej stronie za obwodem kierownicy. Aby zapewnić jeszcze precyzyjniejsze polecenia zmiany biegów, łopatki są teraz nieco większe i umieszczone nieco niżej.

Konsola centralna zawiera specyficzną dla AMG jednostkę sterującą z dodatkowymi przyciskami, które służą do regulacji programów jazdy, głośności mediów, 3-stopniowego systemu ESP®, trybu manualnego, systemu regulacji amortyzacji, opcjonalnego systemu wydechowego AMG Performance, funkcji ECO start/stop oraz kamery cofania. Oprócz sportowych pedałów ze stali nierdzewnej z gumowymi nakładkami, panele progu i czarne dywaniki z „AMG” podkreślają sportowy wygląd. Szeroki wachlarz wysokiej jakości elementów wykończeniowych wnętrza jest dostępny do dalszej personalizacji wnętrza. Elementy wykończeniowe AMG z włókna węglowego nadają wnętrzu szczególnie sportowy charakter.

Silnik AMG 4.0 litra V8 biturbo z turbosprężarkami twin-scroll

Silnik AMG 4.0-litra V8 biturbo w modelu E63 S 4MATIC+ wciąż osiąga 450 kW (612 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 2500 do 4500 obr./min, co daje poczucie niestrudzonej przewagi przy każdym położeniu pedału gazu. Model podstawowy E63 4MATIC+ ma moc 420 kW (571 KM) i 750 Nm momentu obrotowego. Wersja S Sedana osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.4 sekundy, a wersja podstawowa w 3.5 sekundy. Wartości dla Kombi wynoszą odpowiednio 3.5 sekundy (wersja S) i 3.6 sekundy (wersja podstawowa).

Aby zapewnić optymalne osiągi i reakcję silnika AMG 4.0-litra V8, dwa turbosprężarki wyposażone są w technologię twin-scroll. Redukują one ciśnienie zespole wydechowym i optymalizują cykl gazów. Dzięki standardowemu systemowi dezaktywacji cylindrów oraz innym rozwiązaniom modele wydajnościowe charakteryzują się wysoką efektywnością. Kiedy kierowca wybiera program jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1000 do 3250 obr./min. Specjalny wyświetlacz w zegarze wskazuje, czy system dezaktywacji cylindrów jest używany i czy silnik obecnie pracuje w trybie czterocylindrowym czy ośmiocylindrowym. Przejście między tymi dwoma stanami pracy jest natychmiastowe, szybkie i neutralne w odniesieniu do momentu obrotowego, dzięki czemu pasażerowie nie muszą rezygnować z komfortu.

Wersja S jest jedynym samochodem w swoim segmencie konkurencyjnym, który jest wyposażony w dynamiczne mocowania silnika. Rozwiązują one sprzeczne cele uzyskania jak najmiększego połączenia z zespołem napędowym dla dużego komfortu oraz jak najbardziej sztywnego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy. Dynamiczne mocowania szybko i zmiennie dostosowują swoją sztywność do warunków jazdy i wymagań. Środki te zwiększają precyzję pojazdu podczas dynamicznej jazdy, podczas gdy miękka konfiguracja wyraźnie podnosi komfort.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9-biegowa jest specjalnie dostosowana do wymagań modeli wydajnościowych. Autonomiczne oprogramowanie umożliwia ekstremalnie krótkie czasy zmiany biegów i szybkie wielokrotne redukcje, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgła zapewnia emocjonujące doświadczenie zmiany biegów. Wilgotne sprzęgło początkowe wielopłytkowe zastępuje konwerter momentu. Oszczędza to wagę i optymalizuje reakcję, szczególnie przy przyspieszaniu lub odejmowaniu mocy.

Najważniejsze cechy skrzyni biegów obejmują:

dostosowanie charakterystyki zmiany biegów do wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT
w trybie ręcznym „M” skrzynia biegów reaguje bezpośrednio na polecenia zmiany biegów wydawane przez kierowcę – zespół napędowy reaguje precyzyjnie i wykonuje polecenia niemal natychmiastowo
tymczasowy tryb M umożliwia natychmiastową zmianę na tryb ręczny „M” – jedynie za pomocą łopatek zmiany biegów
automatyczna funkcja podwójnego sprzęgła przy redukcji biegów: ten efekt jest automatycznie aktywny w programach jazdy „Sport”, „Sport+” i „RACE” (standard w wersji S)
funkcja ECO start/stop jest automatycznie aktywna w programie jazdy „Comfort”
funkcja „Gliding” może być aktywowana w trybie „Individual”
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej z poprawionym komfortem

Zwinność i wysoka dynamika boczna nowych modeli są również zasługą zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z wielokomorowym pneumatycznym zawieszeniem oraz adaptacyjnym systemem dostosowywania ADS+ (Adaptive Damping System), które zapewnia wyjątkowo wysoką stabilność pochyleń, dynamikę jazdy i precyzję kierowania. W ramach bieżącej aktualizacji modelu cechy komfortowe zawieszenia zostały znacznie poprawione dzięki dostrojeniu i poprawionej elastokinematyce.

Układ przedniej osi w układzie czterowahaczowym wykorzystuje komponenty aluminiowe z odkuwkami, wahaczami, prętami łączącymi i sprężynami. Niezależna kontrola kół i elementy zawieszenia umożliwiają wysoką dynamikę boczną przy minimalnym odczuciu skrętu – co również jest funkcją komfortową. Tylna oś jest również autonomiczna i została specjalnie dostosowana. Zawieszenie zapewnia więc charakterystyczny dla Mercedes E-Class komfort, w połączeniu z wysoką precyzją i dynamiką jazdy AMG.

Dzięki specjalnemu zestawowi sprężyn i amortyzatorów oraz systemowi regulacji amortyzacji, nowy system pneumatyczny trzech komór łączy przykładną dynamikę jazdy z doskonałym tłumieniem hałasu drogi i wibracji opon. Sztywność sprężyn powietrznych można dostosować w szerokim zakresie dzięki aktywowaniu lub dezaktywacji poszczególnych komór powietrznych, co prowadzi do odczuwalnie poprawionego komfortu i prowadzenia. Istnieją trzy stopnie dostrojenia sprężyn, w zależności od wybranego programu jazdy i aktualnego stanu jazdy. Sztywność sprężyny jest automatycznie utwardzana w przypadku nagłych zmian obciążenia, szybkiego skrętu, mocnego przyspieszania lub intensywnego hamowania, co skutecznie redukuje przechyły i pochylenia, stabilizując model wydajnościowy.

System regulacji amortyzacji można ustawić w trzech stopniach – „Comfort”, „Sport” i „Sport+” – aby wybrać między zrelaksowanym komfortem podczas długich podróży a maksymalną sportowością. Poziomy odbicia i kompresji są regulowane niezależnie od siebie, a swobodnie programowalne mapy pozwalają na szerokie rozrzuty między minimalną a maksymalną siłą amortyzacji. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest bardziej wyrafinowana i wyraźnie wyczuwalna.

Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z trybem Drift

Wszystkie wersje E63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: rozdział momentu obrotowego na osiach przedniej i tylnej, który po raz pierwszy jest w pełni zmienny, zapewnia optymalną przyczepność na każdej nawierzchni. Kierowca może liczyć na wysoki poziom bezpieczeństwa prowadzenia. Elektromechanicznie kontrolowane sprzęgło łączy trwale napędzaną tylną oś zmiennie z przednią osią. Najlepszy możliwy rozdział momentu obrotowego jest obliczany na bieżąco. Model wydajnościowy może być więc prowadzony w sposób ciągły – od napędu na wszystkie koła z nastawieniem na przyczepność do napędu wyłącznie na tylne koła. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, system napędu na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną, co pozwala na jeszcze mocniejsze przyspieszenie.

Wciąż możliwe jest driftowanie dzięki w pełni zmiennej dystrybucji momentu obrotowego. Tryb Drift zintegrowany jako standard w modelach S jest do tego idealny. Można go aktywować w programie jazdy „RACE” za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem, że ESP® jest dezaktywowane i skrzynia biegów jest w trybie manualnym. Po aktywacji trybu Drift Mercedes-AMG E63 S 4MATIC+ staje się pojazdem z napędem wyłącznie na tylne koła. Tryb Drift pozostaje aktywny, aż kierowca go dezaktywuje.

Elektronicznie regulowany dyferencjał tylny: optymalna przyczepność

Aby poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, modele wydajnościowe są wyposażone w elektronicznie regulowany dyferencjał tylny. Redukuje on poślizg na wewnętrznym kole podczas skrętu, bez interwencji w system hamulcowy. Kierowca może wcześniej i mocniej przyspieszać z zakrętów. Samochód pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużych prędkości, a dyferencjał blokujący poprawia przyczepność przy ruszaniu. Największą zaletą elektronicznego dyferencjału blokującego jest jeszcze bardziej wrażliwe i proaktywne sterowanie, które podnosi progi wyżej i ułatwia jazdę na granicy możliwości pojazdu. Trzystopniowy system ESP® z ustawieniami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” oraz „ESP OFF” działa w precyzyjnej synchronizacji z dyferencjałem tylnym i napędem na wszystkie koła, i jest optymalnie dostosowany do wyjątkowej dynamiki.

Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: system kierowniczy AMG wyczulony na prędkość

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy o zmiennej przekładni zachwyca precyzyjnym, autentycznym feedbackiem. Wspomaganie kierownicy jest redukowane przy dużych prędkościach i stale rośnie przy niższych prędkościach. Oznacza to, że przy niskich prędkościach potrzeba stosunkowo małej siły kierownicy, podczas gdy przy dużych prędkościach utrzymuje się jak najlepsza kontrola nad pojazdem. Wspomaganie kierownicy przyporządkowane jest do różnych poziomów systemu AMG DYNAMICS. Komfortowe dostrojenie kierownicy ustawia się w „Basic”. W „Advanced” i „Master/Pro” kierowca otrzymuje coraz więcej informacji zwrotnych na temat stanu prowadzenia dzięki sportowemu dostrojeniu.

Dobra kontrola i odporność na blaknięcie: wysokowydajny system hamulcowy AMG

Duży wysokowydajny system hamulcowy compound jest niezawodny, szybki i odporny na blaknięcie, nawet przy dużych obciążeniach. W przedniej części znajdują się wentylowane wewnętrznie i perforowane tarcze hamulcowe compound o wymiarach 360 x 36 mm z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami hamulcowymi, a w tylnej części o wymiarach 360 x 26 mm z jednostutoczkowymi pływającymi zaciskami hamulcowymi. Wersja S jest wyposażona w jeszcze większe tarcze hamulcowe compound w przedniej części o wymiarach 390 x 36 mm. Dodatkowo dostępny jest opcjonalny system hamulcowy AMG Carbon Ceramic, z tarczami hamulcowymi o wymiarach 402 x 39 mm w przedniej części i 360 x 32 mm w tylnej części.

Dla spersonalizowanego doświadczenia: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Dzięki maksymalnie sześciu programom jazdy DYNAMIC SELECT: „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Individual” i „RACE” (standard w wersji S), charakterystyka nowych modeli może być zmieniana za dotknięciem palca. Zakres dostępnych trybów rozciąga się od efektywnego i komfortowego po bardzo sportowy. Tryby modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy. Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość bezpośredniego przejścia do trybu ręcznego, w którym zmiany biegów są wykonywane wyłącznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy. Ustawienia zawieszenia również można wybierać specyficznie w razie potrzeby.

Kontrola dynamiki pojazdu AMG DYNAMICS jest zintegrowana w programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Na poziomach „Basic”, „Advanced”, „Pro” i „Master” wpływa na strategie kontroli ESP® (elektroniczny program stabilizacji) lub napędu na wszystkie koła. Inteligentne sterowanie anticipuje pożądane zachowanie pojazdu na podstawie działań kierowcy i danych z czujników. Zakres ten waha się od niezwykle stabilnego do wysoce dynamicznego. Poprzez przyciski na kierownicy AMG funkcje AMG DYNAMICS można również indywidualnie wybierać.

Parametry istotne dla jazdy, takie jak reakcja silnika i zawieszenia, strategia sterowania systemu napędu na wszystkie koła oraz progi sterowania ESP® są inteligentnie dostosowywane w zależności od programu jazdy. Zakres ten waha się od niezwykle zorientowanego na bezpieczeństwo do wysoce dynamicznego. Tryb „Master” zapisany w programie jazdy RACE zapewnia optymalną zwinność i wydobywa wysoki potencjał dynamiki jazdy w optymalny sposób – na przykład poprzez wyższe prędkości obrotowe i szybszą reakcję z pedału gazu, systemu zmiany biegów, elektronicznie sterowanego dyferencjału blokującego tylnej osi lub rozdziału siły hamowania systemu napędu na wszystkie koła.

4.0L V8 4MATIC+ 9AT AWD (571 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc420 Kw @ 5750-6500 Rpm
571 Hp @ 5750-6500 Rpm
563 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy553 Lb-Ft @ 2250-5000 Rpm
750 Nm @ 2250-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2265 G/Km

4.0L V8 S 4MATIC+ 9AT AWD (612 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc450.1 Kw @ 5750-6500 Rpm
612 Hp @ 5750-6500 Rpm
604 Bhp @ 5750-6500 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
850 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2267 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.