Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG E53 AMG T-Modell (S213) 2018-2020

Rzadko można zobaczyć kombi na torze wyścigowym, ale Mercedes-AMG to producent samochodów, który z pewnością skłoni cię do poszukiwania torów w Twojej okolicy. To nie przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy zrobi na Tobie wrażenie, ale czasy okrążeń. Tutaj możesz skorzystać z wirtualnego instruktora jazdy, który jest częścią nowego systemu infotainment MBUX. Będzie on prowadził cię po torze, pokazując idealne linie wyścigowe, punkty hamowania, momenty przyspieszenia oraz informacje o przeciążeniach bocznych.

Wygląd zewnętrzny został nieco zmodyfikowany. Na masce pojawiły się dwa wzniesienia, sugerujące, że kryje się tam silnik V6, ale w rzeczywistości tak nie jest. To ten sam silnik rzędowy-6 z dużą turbosprężarką, mniejszym elektrycznym sprężarką oraz rozruchem-generatora opartym na architekturze 48V, co pozwala osiągnąć łącznie 435 KM i 520 Nm momentu obrotowego, a także tymczasowe dodatkowe 22 KM i 250 Nm momentu obrotowego z silnika rozrusznika-generatora.

Przedni zderzak został lekko przeprojektowany w stylu A-wing z pięcioma pionowymi wzmocnieniami w części centralnej. Nad nim, płaskie reflektory LED chronią centralny, czarny grill AMG. Dzięki nowemu opcjonalnemu pakietowi o nazwie Night Package, grill ten można przyciemnić, co zwiększa agresywny wygląd kombi. Brzmi szalenie, ale tak powinien wyglądać każdy samochód-sen.

A jeśli potrzebujesz większej prędkości na torze, jest również pakiet Kierowcy, który pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej 270 km/h zamiast standardowych 250 km/h.

 Nowy silnik, 48V system elektryczny, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła, większe hamulce i więcej funkcji wyposażenia: Mercedes-AMG E53 4MATIC+ w wersji sedan i kombi otwiera świat AMG, który może przyciągnąć nowych nabywców. Serce innowacji stanowi zasilany elektrycznie silnik o pojemności 3.0 litra z podwójnym doładowaniem oraz elektrycznym sprężarką wspomagającą. Silnik szeregowy 6-cylindrowy generuje moc 320 kW (435 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Jego generator EQ Boost dostarcza na krótko dodatkowe 16 kW mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego, zasilając także 48V system elektryczny pokładowy. Do innych technicznych nowinek należy skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz w pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.

Nowe modele E53 4MATIC+ sedan i kombi zastępują poprzednie modele E43 4MATIC i zostały znacząco udoskonalone.

W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ łączy optymalną przyczepność dla dynamicznej przyjemności z jazdy z wysokim poziomem bezpieczeństwa w każdej sytuacji: na suchej nawierzchni, w deszczu czy w śniegu. Przejazd z napędu na tylne koła na napęd na wszystkie koła i odwrotnie jest płynny, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane z architekturą systemu pojazdu.

Wyższa prędkość maksymalna, większe hamulce

Pakiet kierowcy AMG po raz pierwszy umożliwia zwiększenie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej w nowych modelach E53 do 270 km/h. Układ hamulcowy został dostosowany do zwiększonej mocy i wydajności: oś przednia posiada wentylowane tarcze o średnicy 370 x 36 mm z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami i oznaczeniem AMG, natomiast oś tylna jest wyposażona w wentylowane tarcze o średnicy 360 x 26 mm z jedno-tłoczkowymi pływającymi zaciskami.

Wypukłe mocowania i okrągłe końcówki wydechu

Wyrazistą cechą wizualną nowego sedana i nowego kombi są wypukłe mocowania na masce, które teraz mają dwa wyraźne wzniesienia. Z tyłu wyróżniają się okrągłe końcówki wydechu w połyskującym chromie (w wariancie Night pakiet w czerni połyskującej). Dolna część zderzaka charakteryzuje się nowym, bardziej sportowym wyglądem dyfuzora z trzema podłużnymi finami. Dynamiczny wygląd dopełniają nowe opcjonalne 20-calowe koła AMG z lekkiego stopu w aerodynamicznie zoptymalizowanym pięcioramiennym wzorze.

Wnętrze z nowatorskim koncepcją sterowania i wyświetlania

Wnętrze nowych modeli AMG wita pasażerów z charakterystycznymi cechami wyposażenia, luksusowymi materiałami oraz innowacyjną koncepcją sterowania i wyświetlania klasy E. Syntetyzowanie ekskluzywności i sportowości podkreślają sportowe fotele z odpowiednim układem tapicerki typowym dla AMG, czerwonym kontrastowym przeszyciem i emblematem AMG, czerwonymi pasami bezpieczeństwa oraz wykończeniem z włókna węglowego lub matowego włókna szklanego. Opcjonalne fotele Performance są teraz dostępne również w sztucznej skórze ARTICO/mikrofibrze DINAMICA.

Opcjonalne Widescreen Cockpit obejmuje duży wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, który służy jako zestaw wskaźników, a także centralny wyświetlacz nad konsolą środkową dla systemu infotainment. Wizualnie dwa wyświetlacze pod wspólną szklaną pokrywą łączą się w Widescreen Cockpit i jako centralny element podkreślają horyzontalną orientację wnętrza.

Nowe kierownica AMG Performance standardowo

Nowa, standardowa kierownica AMG Performance w czarnej skórze nappa z czerwonym oznaczeniem godziny 12 oferuje szerokie możliwości indywidualizacji, takie jak na przykład różne rodzaje wkładek lub wykończenie skórą perforowaną w obszarze chwytu. Wiele funkcji, takich jak DISTRONIC czy telefonia, można aktywować za pomocą przycisków na poziomych ramionach kierownicy. Przyciski Touch Control reagują na ruchy przesuwania. Pozwalają one kierowcy kontrolować cały system infotainment, nie odrywając rąk od kierownicy.

System infotainment można również obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem w konsoli środkowej oraz za pomocą systemu LINGUATRONIC do kontroli głosowej. Kontrola głosowa została rozszerzona o funkcje pojazdu. Teraz kontroluje również klimatyzację oraz ogrzewanie/ wentylację foteli, oświetlenie wnętrza i opcjonalny wyświetlacz head-up.

Silnik szeregowy 6-cylindrowy z generatorem EQ Boost

Nowy silnik 3.0-litra 6-cylindrowy w modelach E53 charakteryzuje się doskonałymi osiągami oraz inteligentną elektryfikacją. Generator EQ Boost łączy w sobie silnik rozruchowy i generator w mocny silnik elektryczny i jest umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Ta innowacja oraz inteligentne ładowanie za pomocą elektrycznej sprężarki wspomagającej i turbo doładowania spalin mają jeden cel: zwiększenie charakterystycznej dla AMG wydajności i dynamiki jazdy, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisje.

Wysoki moment obrotowy bez opóźnienia

Wspierany przez generator EQ Boost podczas ruszania, elektryczna sprężarka wspomagająca tworzy wysokie ciśnienie ładowania bez opóźnienia, co umożliwia szybszy wzrost momentu obrotowego podczas przyspieszania, aż do momentu, gdy duży turbo doładowany silnik zostanie uruchomiony. W wyniku tego silnik 3.0-litra reaguje niezwykle spontanicznie i zapewnia bardzo dynamiczną reakcję bez opóźnienia turbo. Dodatkowym atutem jest wysoki poziom wygłuszenia silnika 6-cylindrowego.

Stwarzanie możliwości dla funkcji hybrydowych: 48V system elektryczny pokładowy

Moc dla 48V systemu elektrycznego pokładowego generuje generator EQ Boost. Konwencjonalny system elektryczny 12 V jest również zasilany z nowej sieci – za pomocą konwertera DC/DC. Bateria 48V zwiększa całkowitą pojemność akumulatorów w pojeździe, co pozwala na dostarczanie większej ilości energii elektrycznej. Istniejący system 12 V zasila urządzenia takie jak światła, kokpit, wyświetlacze infotainment i jednostki sterujące.

Funkcje hybrydowe dzięki generatorowi EQ Boost

Generator EQ Boost jest kluczowym elementem systemu 48V i służy nie tylko jako alternator, ale również odpowiada za funkcje hybrydowe. Umożliwia to oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane tylko dla technologii hybrydowych wysokiego napięcia. Po raz pierwszy generator EQ Boost odpowiada również za kontrolę biegu jałowego.

Funkcje hybrydowe obejmują przyspieszenie z mocą 16 kW i momentem obrotowym 250 Nm, odzyskiwanie energii, przesunięcie punktu obciążenia, tryb ślizgu oraz praktycznie niewyczuwalne ponowne uruchamianie silnika w funkcji start/stop.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Nowy silnik 3.0-litra jest połączony ze skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która imponuje niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów, szybkim reagowaniem na polecenia zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgła i wieloma redukcjami biegów. Niezależnie od tego, czy są to zmiany biegów automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy, zmiany biegów są realizowane natychmiastowo. Szczególnie w trybie „Sport+” oraz podczas jazdy ręcznej skrzynia jest bardzo responsywna.

Charakterystyka na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT

Dzięki pięciu trybom jazdy DYNAMIC SELECT „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual”, kierowca może jeszcze bardziej dostosować charakterystyki nowych modeli serii 53 do swoich osobistych preferencji za naciśnięciem przycisku. Zakres dostępnych opcji rozciąga się od efektywnego i komfortowego do bardzo sportowego. Modyfikuje to kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy. Niezależnie od trybów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb manualny, w którym zmiany biegów są realizowane wyłącznie za pomocą łopatekzmiany biegów na kierownicy. Ustawienia zawieszenia mogą być również wybrane w sposób specyficzny w potrzebie.

Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

Większa zwrotność, neutralne właściwości w zakrętach oraz lepsza przyczepność zapewnia zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ opracowane w Affalterbach. Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne z wyjątkowo sportowym ustawieniem sprężyn/tłumików oraz ciągłą regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączy doskonałą dynamikę jazdy z wysokim komfortem podróżowania. Twardsza stawka sprężyny, na przykład przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu, skutecznie zmniejsza przechył nadwozia.

3.0L 4MATIC+ 9AT AWD (435 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2996 Cm3
Moc319.9 Kw @ 6100 Rpm
435 Hp @ 6100 Rpm
429 Bhp @ 6100 Rpm
Moc silnika elektrycznego16 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.2 In (4933 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.