Mercedes-AMG E53 AMG T-Modell (S213) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG E53 AMG T-Modell (S213) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG E53 AMG T-Modell (S213) 2020-Present

Rzadko można zobaczyć kombi na torze wyścigowym, ale Mercedes-AMG to właśnie taki producent samochodów, który sprawi, że zaczniesz szukać torów w swoim otoczeniu. Nie zdziwi cię przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, ale czasy okrążeń. Tutaj możesz skorzystać z wirtualnego instruktora jazdy, który jest częścią nowego systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, który poprowadzi cię przez idealne linie wyścigowe, punkty hamowania, momenty przyspieszenia oraz informacje o przeciążeniach G.

Wygląd zewnętrzny został nieco zmodyfikowany. Na masce pojawiły się dwa „powerdome’y”, sugerując, że kryje się pod nią silnik V6, ale tak naprawdę to nieprawda. To ten sam silnik rzędowy szóstka z dużą turbosprężarką, mniejszym kompresorem elektrycznym oraz rozrusznikiem-generatora opartym na architekturze 48V, co pozwala osiągnąć łącznie 435 KM i 520 Nm momentu obrotowego, a także tymczasowe dodatkowe 22 KM i 250 Nm momentu obrotowego z silnika rozrusznika-generatora.

Przedni zderzak został lekko przeprojektowany, z zastosowaniem konstrukcji A-wing oraz pięciu pionowych podpór w centralnej sekcji. Powyżej, płaskie reflektory LED chronią centralną, charakterystyczną dla AMG, czarną kratkę. Dzięki nowemu opcjonalnemu pakietowi nazwanym Night Package, można ją przyciemnić, co podkreśla agresywny wygląd kombi. Brzmi szalenie, ale tak powinien wyglądać każdy „śpiący” samochód.

A jeśli potrzebujesz więcej prędkości na torze, dostępny jest również pakiet Driver Package, który pozwoli osiągnąć prędkość maksymalną 270 km/h zamiast standardowych 250 km/h.

 Z bardziej wyrazistym designem, udoskonalonymi opcjami personalizacji oraz systemem infotainment MBUX, Mercedes-AMG podnosi standardy modeli E53 4MATIC+ w wersjach sedan i kombi. Całkowicie przeprojektowany przód nadaje E-Klasie wydajności jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Specyficzna dla AMG atrapa chłodnicy z konturem w kształcie litery A wzmacnia wrażenie szerokości, podobnie jak płaskie reflektory LED. Rozbudowane środki projektowe sprawiają, że tył sedana wygląda jeszcze bardziej muskularnie. W skład tych elementów wchodzą dwuczęściowe światła tylne, nowy zderzak tylny oraz nowy wlot dyfuzora. Wnętrze również charakteryzuje się sportowością, która objawia się dużymi wyświetlaczami, nowym kołem kierowniczym AMG oraz funkcjami MBUX specyficznymi dla AMG. Elektryfikowany silnik o pojemności 3.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem poprzez turbosprężarkę spalinową oraz elektryczny kompresor dodatkowy generuje moc 320 kW (435 KM) i moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Jego starter-alternator EQ Boost krótko dostarcza dodatkowe 16 kW mocy i 250 Nm momentu obrotowego, a także zasila 48-woltowy system elektryczny pokładowy. Innymi technicznymi atrakcjami są skrzynia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz w pełni zmienna napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.

„Nasz zmodyfikowany E53 4MATIC+ zyskał wiele ulepszeń, zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Wizualna aktualizacja oferuje naszym klientom prawdziwą wartość dodaną, co imponująco podkreśla nasza charakterystyczna atrapa chłodnicy AMG. Dzięki elektryfikowanemu silnikowi 3.0 litra zachowaliśmy sprawdzony układ napędowy. Bardzo mocno przeprojektowane zawieszenie oferuje jeszcze szerszy zakres pomiędzy komfortem podczas długich tras a precyzyjną dynamiką,” mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Nowe cechy w skrócie:

Przeprojektowana przednia część z atrapa chłodnicy specyficzną dla AMG i płaskimi reflektorami LED
Zderzak przedni w kształcie skrzydła z pięcioma pionowymi wspornikami w środkowej części
Dwuczęściowe tylne światła LED w sedan i odpowiednio dostosowane wnętrze świateł w kombi
Zmodernizowany zderzak tylny w sedan i nowy wlot dyfuzora w sedan i kombi
19-calowe aluminiowe felgi w aerodynamice optymalizowanym designie 5-podwójnych ramion po raz pierwszy
20-calowe aluminiowe felgi w designie 5-podwójnych ramion, również aerodynamika optymalizowana
Rozszerzona gama kolorów lakierów o grafitowy metalik, srebro mojave metalik i srebro high-tech metalik
System infotainment MBUX z funkcjami i wyświetlaczami specyficznymi dla AMG dla zestawu wskaźników i mediów (ekran dotykowy), intuicyjna kontrola głosowa oraz opcjonalne sterowanie zbliżeniowe
Nowe koło kierownicze AMG Performance z trzema zaokrąglonymi podwójnymi ramionami, płynnie zintegrowanymi przyciskami oraz dwoma okrągłymi przyciskami AMG na kole kierowniczym
Srebrno-szare/nappa skórzane z czerwonym kontrastowym przeszyciem jako opcjonalna tapicerka
Opcjonalny pakiet AMG Dynamic Plus
Dwa wloty powietrza i okrągłe elementy wykończenia końcówki układu wydechowego

Dalsze cechy wizualne sedana i kombi obejmują maskę z dwoma wyrazistymi wlotami powietrza, dużymi wlotami powietrza z dwoma poprzecznymi żaluzjami oraz nowym przednim splitterem w srebrnym chromie. Elementy w wysokim połysku poprawiają aerodynamikę tam, gdzie ma to znaczenie. Kluczowym elementem rozpoznawczym z tyłu są okrągłe elementy wykończenia końcówki układu wydechowego, które są dostępne w wysokim połysku chromu lub wysokim połysku czerni (w ramach pakietu Night Package). Sedan wyposażony jest w nowe, dwuczęściowe tylne światła LED, a kombi przyjmuje ich nowy design wnętrza.

Dynamiczny wygląd uzupełniają przeprojektowane 19-calowe aluminiowe felgi w aerodynamice optymalizowanym designie 5-podwójnych ramion. 20-calowe felgi aluminiowe w designie 5-podwójnych ramion są opcjonalnie dostępne, również w aerodynamice optymalizowanej i z szerszym brzegiem obręczy, malowane w wyborze matowej czerni lub w wysokim połysku szaro-tytanowym.

Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Night Package nowe modele E53 mogą zyskać jeszcze sportowniejszy wygląd. Przedni splitter, osłony lusterka, rama tarczy, wkładki w poprzeczne członki, listwa wykończeniowa w zderzaku tylnym i elementy wykończenia końcówki wydechu są tutaj wykonane w wysokim połysku czerni. W połączeniu z pakietem Night Package dostępna jest ciemniejsza atrapa chłodnicy AMG jako dodatkowy element opcjonalny. Dodaje ona ostateczny indywidualny akcent do przedniego designu.

Wnętrze z innowacyjnym systemem infotainment MBUX

Wnętrze nowych modeli wita pasażerów wyposażeniem specyficznym dla AMG, luksusowymi materiałami oraz nowoczesnym systemem infotainment MBUX. Syntetyzacja ekskluzywności i sportowości jest ucieleśniona przez sportowe fotele w czarnym materiale ARTICO/skórze DINAMICA z designem AMG, czerwonym kontrastowym przeszyciem i naszywką AMG. Jako opcję można zamówić pakiety siedzeń AMG Performance dla wszystkich dostępnych tapicerek, zarówno w materiale ARTICO/skórze DINAMICA, jak i skórze nappa. Dodatkowo dostępne są czerwone pasy bezpieczeństwa oraz różne elementy wykończenia.

Wizualnie dwa wyświetlacze dla zestawu wskaźników i wyświetlaczy multimedialnych łączą się pod wspólną szklaną pokrywą, tworząc Widescreen Cockpit. Klient ma możliwość wyboru między trzema stylami wyświetlaczy AMG: „Nowoczesny klasyk”, „Sportowy” i „Supersport”. Tryb „Supersport” wyróżnia się centralnym, okrągłym wskaźnikiem obrotów oraz dodatkowymi informacjami prezentowanymi w postaci słupków po lewej i prawej stronie wskaźnika obrotów. Dzięki menu AMG kierowca może wywołać różne specjalne wyświetlacze, takie jak dane silnika, wskaźnik prędkości, rozgrzewanie, ustawienia, G-Meter i RACETIMER. Dzięki indywidualnym wyświetlaczom AMG, takim jak wizualizacja programów jazdy czy dane telemetryczne, dotykowy wyświetlacz multimedialny również podkreśla dynamiczną konfigurację.

AMG TRACK PACE, wirtualny inżynier wyścigowy, jest również dostępny opcjonalnie dla modeli E53: Oprogramowanie jest częścią systemu infotainment MBUX i podczas pokonywania toru wyścigowego nieustannie monitoruje ponad 80 zestawów danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie). Dodatkowo wyświetlane są czasy okrążeń i sektorów, a także odpowiednia różnica względem czasu referencyjnego. Funkcja MBUX Augmented Reality pozwala również na wyświetlenie idealnej linii przechowywanego toru wyścigowego na wyświetlaczu multimedialnym lub opcjonalnym wyświetlaczu head-up, umożliwiając kierowcy poprawę czasów okrążeń z wirtualnym instruktorem na pokładzie.

Nowe koło kierownicze AMG Performance jako standard

Dzięki świeżemu designowi i płynnie zintegrowanym przyciskom nowe koło kierownicze AMG Performance tworzy jeszcze ściślejszą więź między człowiekiem a maszyną. Trzy zaokrąglone podwójne ramiona łączą stabilność z lekkością, a obręcz koła kierowniczego jest charakterystycznym elementem motorsportowym. Pokrycie może być wykonane ze skóry, materiału DINAMICA lub w kombinacji skóry i mikrofibry – na życzenie z ogrzewaniem koła kierowniczego. W obręczy koła kierowniczego znajduje się również matowa czujnik pojemnościowy do rozpoznawania „rąk na kole”. Jeśli system wykryje, że kierowca przez pewien czas nie trzyma rąk na kole kierowniczym, uruchamiana jest seria ostrzeżeń, która ostatecznie aktywuje asystenta awaryjnego hamowania, jeśli kierowca nadal będzie bierny.

Nowe, zintegrowane w powierzchniach poziomych podwójne ramiona przyciski pojemnościowe mają bardzo elegancki wygląd. Haptic sensing w obszarze symboli ułatwia obsługę. Za pomocą lewej powierzchni czujnikowej na górnych ramionach koła kierowniczego obsługiwany jest zestaw wskaźników, a wyświetlacz multimedialny za pomocą prawej powierzchni czujnikowej. Dolne ramiona zawierają sterowanie dla tempomatu/DISTRONIC (lewe) oraz telefonu/systemu głośnomówiącego/regulacji głośności (prawe). Opcjonalne przyciski na kole kierowniczym AMG do aktywacji programów jazdy i dalszych, indywidualnie definiowalnych funkcji zawierają jeszcze bardziej wyraziste wyświetlacze i są teraz okrągłe.

Za pomocą metalowych łopatek zmiany biegów rozmieszczonych po lewej i prawej stronie za kołem kierowniczym można ręcznie obsługiwać skrzynię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Przeprojektowane łopatki są ergonomicznie dostosowane do nowego koła kierowniczego AMG Performance, nieco większe niż poprzednio i umieszczone niżej.

Silnik rzędowy sześciocylindrowy z EQ Boost starter-alternatorem

Silnik rzędowy sześciocylindrowy o pojemności 3.0 litra modeli E53 charakteryzuje się doskonałym osiągiem oraz inteligentną elektryfikacją. EQ Boost starter-alternator łączy w sobie silnik rozruchowy i alternator w potężnym silniku elektrycznym i jest umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Służy nie tylko jako elektryczny alternator, ale także wykonuje funkcje hybrydowe. Należą do nich doładowanie z mocą 16 kW i momentem obrotowym 250 Nm, odzyskiwanie energii, zmianę punktu obciążenia, tryb ślizgu oraz niemal niewyczuwalne ponowne uruchamianie silnika z funkcją start/stop. Ta innowacja oraz inteligentne ładowanie za pomocą elektrycznego kompresora dodatkowego i turbodoładowania mają na celu poprawę charakterystycznych osiągów AMG oraz dynamiki jazdy, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisję. Starter-alternator wspiera swoim doładowaniem przy ruszaniu, a elektryczny kompresor dodatkowy generuje wysokie ciśnienie ładunkowe bez opóźnień, co pozwala na szybsze zwiększenie momentu obrotowego przy przyspieszaniu, aż do momentu, gdy duża turbosprężarka zostanie aktywowana. Dzięki temu silnik 3.0 litra reaguje niezwykle spontanicznie i zapewnia dynamiczną reakcję bez tzw. turbo opóźnienia. Dodatkowym atutem jest wysoki poziom wyciszenia silnika rzędowego sześciocylindrowego.

270 km/h prędkości maksymalnej, większe hamulce

Pakiet AMG Driver umożliwia zwiększenie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej w nowych modelach E53 do 270 km/h (standard: 250 km/h). Wydajny system hamulcowy jest naturalnie odpowiedni do mocy i osiągów: oś przednia ma tarcze perforowane i wentylowane o wymiarach 370 x 36 mm z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami hamulcowymi i oznaczeniem AMG, oś tylna wyposażona jest w wentylowane tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z jednostkowym pływającym zaciskiem hamulcowym.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Nowy silnik rzędowy 3.0 litra jest sprzężony z skrzynią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która imponuje wyjątkowo krótkimi czasami zmiany biegów, szybkim reakcją na polecenia zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgła oraz wieloma redukcjami biegów. Niezależnie czy automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek zmiany biegów, zmiany biegów odbywają się natychmiastowo. Szczególnie w trybie jazdy „Sport+” i w trybie ręcznym skrzynia biegów jest bardzo responsywna. Dynamiczne przyspieszenie i bardzo krótkie czasy zmiany biegów są dostępne tak samo jak oszczędny styl jazdy, w zależności od wybranego trybu.

Charakterystyka na dotyk palca: AMG DYNAMIC SELECT

Dzięki pięciu programom jazdy DYNAMIC SELECT „Ślisko”, „Komfort”, „Sport”, „Sport+” i „Indywidualny” cechy nowych modeli serii 53 mogą być wpływane jednym dotknięciem palca. Dostępny zakres obejmuje od efektywnych i komfortowych po bardzo sportowe. Tryby modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość przełączenia się bezpośrednio w tryb ręczny, w którym zmiany biegów odbywają się wyłącznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kole kierowniczym. Ustawienia zawieszenia można również wybierać w zależności od potrzeb.

Kontrola dynamiki pojazdu AMG DYNAMICS jest zintegrowana w programach jazdy DYNAMIC SELECT. Na poziomach „Podstawowy”, „Zaawansowany” i „Pro” wpływa na strategie sterowania ESP® (Program Stabilności Elektronicznej) lub napęd na wszystkie koła, na przykład. Inteligentne sterowanie przewiduje pożądane zachowanie pojazdu na podstawie działań kierowcy i danych z czujników. Spektrum waha się od skrajnie stabilnego do wysoce dynamicznego. Za pomocą przycisków na kole kierowniczym funkcje AMG DYNAMICS można również wybierać indywidualnie.

Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

Większa zwrotność, neutralne zachowanie w zakrętach i lepsza przyczepność to zasługa zawieszenia powietrznego AMG RIDE CONTROL+ opracowanego w Affalterbach. Pięciokomorowe zawieszenie pneumatyczne z szczególnie sportowym ustawieniem sprężyn/tłumików oraz ciągłymi regulacjami ADS+ (Adaptacyjne Zawieszenie) łączy doskonałe osiągi jezdne z dużym komfortem podróży. Twardsza stawka sprężyn, na przykład podczas pokonywania zakrętów i hamowania, skutecznie redukuje przechyły nadwozia.

Tłumienie na każdym kole dostosowuje się do aktualnej sytuacji drogowej i warunków drogi. Działa to szybko i precyzyjnie, przy użyciu dwóch oddzielnych zaworów dla sił odbicia i kompresji w tłumikach. Charakterystyka tłumienia może być również wstępnie ustawiona w trzech trybach: „Komfort”, „Sport” i „Sport+”, co pozwala na znacznie bardziej zauważalne rozróżnienie między doskonałym komfortem podczas długich tras a sportową dynamiką jazdy.

Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+

W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ łączy optymalną przyczepność dla dynamicznej przyjemności z wysokim poziomem bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach: na suchej nawierzchni, w deszczu czy śniegu. Przejście z napędu na tylne koła na napęd na wszystkie koła i odwrotnie, odbywa się bezproblemowo, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane w architekturę całego systemu pojazdu.

Pakiet AMG Dynamic Plus

3.0L 4MATIC+ 9AT AWD (435 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc319.9 Kw @ 6100 Rpm
435 Hp @ 6100 Rpm
429 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 1800-5800 Rpm
520 Nm @ 1800-5800 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speedshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2207 G/Km
Power PackLithium-Ion

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.