Mercedes-AMG E53 AMG (W213) 2018-2020

Mercedes-AMG E53 AMG (W213) 2018-2020

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG E53 AMG (W213) 2018-2020

Mercedes-Benz E 53 AMG 4MATIC+ z 2018 roku zastąpił model E 43 AMG 4MATIC. Nowe auto całkowicie porzuciło rozwiązania z poprzedniej generacji. Architektura silnika, skrzynia biegów i wszystkie inne elementy zostały całkowicie przeprojektowane. Pod maską znajduje się nowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 litra z dużą turbosprężarką oraz dodatkowym elektrycznym kompresorem wspomagającym. Całkowita moc wynosi 435 KM oraz 520 Nm (383,5 lb-ft) momentu obrotowego.

Jeśli chodzi o przekazywanie mocy, moment obrotowy trafia do napędu na wszystkie koła za pośrednictwem nowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. W pełni zmienna, wydajna napędu AMG Performance 4MATIC+ łączy optymalną przyczepność w dynamicznej jeździe z wysokim poziomem bezpieczeństwa w każdych warunkach. Niektórzy twierdzą, że potrafi też wykonywać piękne poślizgi! System elektroniczny może przenosić moc pomiędzy lewym a prawym tylnym kołem, a nie tylko z przodu na tył.

Całościowy wygląd nowego E 53 4MATIC+ zyskał na wyrazistości dzięki okrągłym końcówkom wydechu oraz bardziej agresywnemu zderzakowi przedniemu w porównaniu do innych wariantów Klasy E. Oferowane są większe, 20-calowe koła ze stopów lekkich, wystarczająco duże, by zobaczyć przez nie duże hamulce tarczowe o średnicy 370 mm (14,6 cala) z przodu i 360 mm (14,2 cala) z tyłu. Tarcze z przodu są nawiercane i wentylowane, a te z tyłu jedynie wentylowane. Na zaciskach hamulcowych można dostrzec litery AMG.

 Nowy silnik, 48V system elektryczny, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła, większe hamulce i więcej funkcji wyposażenia: Mercedes-AMG E53 4MATIC+ w wersji sedan i kombi otwiera drzwi do świata AMG dla dodatkowych nabywców. Centrum innowacji stanowi elektryfikowany silnik 3.0-litra z podwójnym turbodoładowaniem i elektrycznym sprężarką wspomagającą. Sześciocylindrowy silnik rzędowy generuje moc 320 kW (435 KM) oraz moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Jego generator rozruchowy EQ Boost na krótko dostarcza dodatkowe 16 kW mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego, a także zasila 48V system elektryczny. Inne techniczne atrakcje to skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz w pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.

Nowe modele E53 4MATIC+ sedan i kombi zastępują poprzednie modele E43 4MATIC i zostały znacznie udoskonalone.

Teraz w pełni zmienny napęd AMG Performance 4MATIC+ łączy optymalną przyczepność dla dynamicznej przyjemności z wysokim poziomem bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach: na sucho, mokro czy w śniegu. Przejście z napędu tylniego na cztery koła i odwrotnie odbywa się bez zakłóceń, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane z architekturą systemu pojazdu.

Wyższa prędkość maksymalna, większe hamulce

Pakiet kierowcy AMG po raz pierwszy umożliwia zwiększenie elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej w nowych modelach E53 do 270 km/h. System hamulcowy został dostosowany do zwiększonej mocy i wydajności: oś przednia wyposażona jest w wentylowane tarcze o wymiarach 370 x 36 mm z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami i oznaczeniem AMG, natomiast oś tylna ma wentylowane tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z jedną pływającą zaciską.

Wypukłości na masce i okrągłe końcówki wydechu

Wyraźnym wizualnym elementem odróżniającym nowego sedana i kombi są wypukłości na masce, które teraz są bardziej wyraziste. Z tyłu wyróżniają się okrągłe końcówki wydechu w wysokopołyskowym chromie (w pakiecie Night w wysokopołyskowej czerni). Dolna część tylnego zderzaka charakteryzuje się nowym, bardziej sportowym wyglądem dyfuzora z trzema podłużnymi wręgami. Dynamikę wyglądu podkreślają nowe, opcjonalne 20-calowe koła AMG w odlewie lekkiego stopu w zoptymalizowanym aerodynamicznie pięcioramiennym designie.

Wnętrze z innowacyjnym konceptem sterowania i wyświetlania

Wnętrze nowych modeli AMG wita pasażerów specyficznymi funkcjami wyposażenia, luksusowymi materiałami oraz innowacyjnym systemem sterowania i wyświetlania E-Klasy. Syntetyzacja ekskluzywności i sportowości podkreślona jest także sportowymi fotelami z charakterystycznym układem tapicerki AMG, czerwonym kontrastowym przeszyciem i znakiem AMG, czerwonymi pasami bezpieczeństwa oraz okładziną z włókna węgłowego lub matowego włókna szklanego w kolorze srebrnym. Opcjonalne fotele Performance są teraz dostępne także w sztucznej skórze ARTICO/Mikrofibrze DINAMICA.

Opcjonalny Widescreen Cockpit obejmuje dużą wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, który służy jako panel instrumentów, a także centralny wyświetlacz nad konsolą centralną dla systemu multimedialnego. Wizualnie dwa wyświetlacze pod jedną wspólną szklaną osłoną łączą się w Widescreen Cockpit i jako centralny element podkreślają poziome skierowanie wewnętrznego projektu.

Nowe, standardowe koło kierownicy AMG Performance

Nowe, standardowe koło kierownicy AMG Performance w czarnej skórze nappa z czerwoną oznaczeniem godziny 12 oferuje szerokie możliwości personalizacji, takie jak różne rodzaje wstawek czy perforowana skóra w strefie uchwytu. Wiele funkcji, takich jak DISTRONIC czy telefonia, można aktywować za pomocą przycisków na poziomych ramionach kierownicy. Dotykowe przyciski Touch Control reagują na ruchy przesuwania. Umożliwiają kierowcy kontrolowanie całego systemu multimedialnego bez odrywania rąk od kierownicy.

System multimedialny można także obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem na konsoli centralnej oraz za pomocą sterowania głosowego LINGUATRONIC. Sterowanie głosowe zostało rozszerzone o funkcje pojazdu. Teraz również kontroluje klimatyzację oraz podgrzewanie/wentylację siedzeń, oświetlenie wnętrza i opcjonalny wyświetlacz head-up.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy z generatorem rozruchowym EQ Boost

Nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy 3.0-litra modeli E53 charakteryzuje się doskonałymi osiągami oraz inteligentną elektroyfikacją. Generator rozruchowy EQ Boost łączy silnik rozruchowy i alternator w potężnym silniku elektrycznym i jest umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Ta innowacja, jak również inteligentne ładowanie za pomocą elektrycznej sprężarki wspomagającej i turbosprężarki, mają na celu zwiększenie charakterystycznych osiągów i dynamiki jazdy AMG, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji.

Wysoki moment obrotowy bez opóźnienia

Wsparcie ze strony generatora EQ Boost podczas ruszania, elektryczna sprężarka wspomagająca buduje wysokie ciśnienie ładowania bez opóźnienia, co przyspiesza wzrost momentu obrotowego podczas przyspieszania, aż do momentu, kiedy duża turbosprężarka zaczyna działać. W rezultacie silnik 3.0-litra reaguje niezwykle spontanicznie i zapewnia dynamiczną odpowiedź bez opóźnienia turbosprężarki. Dodatkowym atutem jest wysoki poziom wygłuszenia sześciocylindrowego silnika rzędowego.

Droga do funkcji hybrydowych: 48V system elektryczny

Zasilanie dla 48V systemu elektrycznego generuje generator EQ Boost. Konwencjonalny system elektryczny 12V jest również zasilany z nowej sieci – za pomocą przetwornika DC/DC. Akumulator 48V zwiększa ogólną pojemność akumulatora w pojeździe, co pozwala na dostarczanie większej ilości energii elektrycznej. Istniejący system 12V zasilają urządzenia takie jak światła, kokpit, wyświetlacze multimedialne i jednostki sterujące.

Funkcje hybrydowe dzięki generatorowi EQ Boost

Generator rozruchowy EQ Boost jest kluczowym elementem systemu 48V i nie tylko pełni rolę alternatora, ale także odpowiada za funkcje hybrydowe. Pozwala to na oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane dla technologii hybrydowej wysokiego napięcia. Po raz pierwszy generator EQ Boost również kontroluje prędkość biegu jałowego.

Funkcje hybrydowe obejmują wsparcie z mocą 16 kW i momentem 250 Nm, odzyskiwanie energii, zmiany punktu obciążenia, tryb ślizgowy oraz prawie niewidoczne ponowne uruchamianie silnika przy funkcji start/stop.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Nowy silnik 3.0-litra jest połączony z skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która imponuje niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów, szybkim reagowaniem na polecenia zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgła i wieloma redukcjami. Niezależnie od tego, czy automatyczna, czy inicjowana przez kierowcę przy pomocy łopatek zmiany biegów, wznoszenia lub zredukowania biegów są realizowane natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” i manualnym skrzynia jest bardzo responsywna.

Charakterystyka na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT

Dzięki pięciu trybom jazdy DYNAMIC SELECT „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual” kierowca może jeszcze bardziej dostosować charakterystykę nowych modeli serii 53 do swoich osobistych preferencji za naciśnięciem przycisku. Zakres ten obejmuje od efektywnego i komfortowego po bardzo sportowy. Modyfikuje to kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od trybów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio w tryb ręczny, w którym zmiany biegów wykonywane są wyłącznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy. Ustawienia zawieszenia mogą być również dostosowywane zgodnie z potrzebami.

Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

Większa zwrotność, neutralne osiągi na zakrętach i większa przyczepność to zasługa zawieszenia powietrznego AMG RIDE CONTROL+ opracowanego w Affalterbach. Sześciokomorowe zawieszenie powietrzne o szczególnie sportowej konfiguracji sprężyn/amortyzatorów i ciągłej regulacji tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączy doskonałą dynamikę jazdy z wysokim komfortem podróży. Twardsza stawka sprężynowa na przykład podczas pokonywania zakrętów i hamowania skutecznie redukuje przechyły nadwozia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.