Coupé Mercedes-Benz E-Class to samochód o doskonałej estetyce, a jego transformacja przez AMG była naprawdę udana. Prawie zamienił eleganckie coupé w szanowane GT.
Po tym, jak Mercedes-Benz postanowił przekształcić AMG w oddzielną markę konkurującą z Porsche, niektóre modele były wyłącznie AMG, podczas gdy inne pojazdy Mercedes-Benz przeszły przemianę. Tak było w przypadku E-Class Coupé, które oferowano w kilku interesujących wersjach silnikowych.
Przekształcone E-Class coupé posiadało specjalną podwójną kratkę chłodnicy, zderzak przedni oraz dolny spojler w stylu A, specyficzne progi, tylny dyfuzor oraz okrągłe końcówki wydechu z elementami wykończenia w wysokim połysku chromu. Na bagażniku znajdował się spojler wargowy malowany w tym samym kolorze co samochód, z opcją wykonania z włókna węglowego.
Wnętrze E53 to połączenie luksusu i sportowego charakteru. Fotele z podparciem pokryte skórą, dwa 12-calowe wyświetlacze na desce rozdzielczej oraz mnóstwo funkcji zapewniających wygodę. Prawdziwa różnica między E 53 AMG a E-Class Coupé kryje się jednak pod karoserią.
Silnik to doładowany sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym. Aby zredukować opóźnienie turbosprężarki, zastosowano kompresor powietrza, który pomagał turbosprężarkom szybciej osiągnąć pożądany poziom doładowania. Dodatkowo wsparcie zapewniał starter-generator EQ Boost. Dzięki systemowi elektrycznemu 48V samochód miał wystarczająco energii w akumulatorach, by dostarczyć dodatkowe 16 kW (21 KM) oraz 250 Nm (184,3 lb-ft) momentu obrotowego, gdy było to potrzebne. A przy każdym dodaniu gazu, dzięki skrzyni biegów Speedshift TCT 9G, silnik szybko wkręcał się na obroty.
Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę o trzy nowe modele, wprowadzając jednocześnie nową nazwę modeli: modele serii 53, czyli CLS, E-Class Coupé oraz E-Class Cabriolet. Łączą one mocne osiągi ze sportowym stylem i wysoką efektywnością. Ich sercem jest nowy, zasilany elektrycznie silnik 3.0 o pojemności litra, z podwójnym doładowaniem dzięki turbosprężarce i elektrycznemu sprężarkowi pomocniczemu. Sześciocylindrowy silnik rzędowy generuje 320 kW (435 KM) i osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Jego alternator rozruchowy EQ Boost chwilowo dostarcza dodatkowe 16 kW mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego, a także zasila 48-woltowy system elektryczny. Do innych technicznych nowinek należy skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz w pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
Cechy wyróżniające wspólne dla trzech nowych modeli serii 53 to podwójna osłona chłodnicy, przedni zderzak w stylu skrzydła A, boczne panele progowe specyficzne dla AMG, tylny zderzak z wlotem dyfuzora oraz okrągłe końcówki wydechu w wysokim połysku chromu.
„Dzięki nowym modelom serii 53 poszerzamy nasze portfolio w pierwszym kroku w kierunku zhybrydyzowanej przyszłości, łącząc sportowy design z osiągami i efektywnością. Bazą dla tego rozwiązania jest nowoczesna konfiguracja napędu w postaci sześciocylindrowego silnika rzędowego z elektrycznym sprężarkiem pomocniczym, alternatorem EQ Boost oraz 48-woltowym systemem elektrycznym. Ekstremalna reakcja na wciśnięcie pedału gazu, precyzja oraz projekt skoncentrowany na dynamice jazdy to cechy charakterystyczne AMG. W ten sposób oferujemy dodatkowej grupie klientów, zorientowanej na styl życia, atrakcyjne propozycje z Affalterbach,” wyjaśnia Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy z alternatorem EQ Boost
Sześciocylindrowy silnik rzędowy charakteryzuje się najwyższymi osiągami i inteligentną elektryfikacją. Alternator rozruchowy EQ Boost łączy funkcje silnika rozruchowego oraz alternatora w mocny silnik elektryczny, zainstalowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Ta innowacja oraz inteligentne ładowanie przez elektryczny sprężarkę pomocniczą i turbosprężarkę mają na celu zwiększenie typowych osiągów i dynamiki jazdy AMG, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisję spalin. I to posunięcie okazało się udane: CLS53 4MATIC+ przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a z pakietem dla kierowcy osiąga maksymalną prędkość 270 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, a emisja CO2 to 200 g/km. (zobacz tabelę szczegółowych danych technicznych dla modeli E-Class serii 53).
Wysoki moment obrotowy bez opóźnień
Dzięki wsparciu alternatora EQ Boost przy ruszaniu, elektryczny sprężarka pomocnicza buduje wysokie ciśnienie doładowania bez żadnych opóźnień, co przyspiesza wzrost momentu obrotowego podczas przyspieszania, aż do momentu uruchomienia dużej turbosprężarki. W rezultacie silnik 3.0 reaguje niezwykle spontanicznie, zapewniając dynamiczną odpowiedź bez opóźnień związanych z turbosprężarką. Dodatkowym plusem jest wysoki poziom wyciszenia sześciocylindrowego silnika rzędowego.
Droga do funkcji hybrydowych: 48-woltowy elektryczny system pokładowy
Zasilanie 48-woltowego systemu elektrycznego generowane jest przez alternator EQ Boost. Konwencjonalna sieć 12 V jest również zasilana z nowej sieci, korzystając z konwertera DC/DC. Dzięki akumulatorowi 48 V całkowita pojemność akumulatora w pojeździe wzrasta, co umożliwia udostępnienie większej ilości energii elektrycznej – co z kolei pozwala na wprowadzenie innowacyjnych funkcji. 48-woltowy system elektryczny otwiera więc drogę do dalszej hybrydyzacji. Dodatkową zaletą jest to, że ten sam poziom mocy wymaga tylko jednej czwartej prądu konwencjonalnego systemu. W rezultacie okablowanie może być cieńsze, a zatem lżejsze, co pośrednio przyczynia się do oszczędności paliwa. Istniejący system 12 V zasila odbiorniki, takie jak światła, kokpit, wyświetlacze infotainment i jednostki sterujące.
Funkcje hybrydowe dzięki alternatorowi EQ Boost
Alternator EQ Boost to kluczowy element systemu 48 V, który nie tylko pełni funkcję alternatora, ale także odpowiada za funkcje hybrydowe. Dzięki temu uzyskuje się oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane dla technologii hybrydowej o wysokim napięciu. Po raz pierwszy alternator EQ Boost odpowiada również za kontrolę obrotów na biegu jałowym.
Funkcje hybrydowe obejmują doładowanie o mocy 16 kW i 250 Nm momentu obrotowego, rekuperację, przesunięcie punktu obciążenia, tryb jazdy na luzie oraz w praktycznie niezauważalne ponowne uruchomienie silnika z funkcją start/stop.
Ponieważ napęd paskowy dla komponentów pomocniczych na przedniej krawędzi silnika jest pomijany, długość instalacji nowego sześciocylindrowego silnika jest znacznie krótsza w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami sześciocylindrowymi. Tworzy to miejsce dla systemu obróbki spalin zamontowanego w pobliżu silnika, co sprawia, że jest on szczególnie wydajny. Filtr cząstek, który jest standardowym wyposażeniem, to jedyna część systemu wydechowego umieszczona pod podłogą.
Wygląd zewnętrzny: podwójna osłona chłodnicy i okrągłe końcówki wydechu
Nowe modele serii 53 mają również charakterystyczny wygląd. Cechą wyróżniającą modele jest podwójna osłona chłodnicy w srebrnym chromie, wcześniej zarezerwowana dla modeli V8 Performance. Zamiast osłony chłodnicy w kształcie diamentu z pojedynczymi pinami, osłona z przodu centralnego chłodnicy ma teraz czarny wzór siatki.
Przedni zderzak w stylu skrzydła A wyposażony jest w czarne wloty i przedni splitter w srebrnym chromie. Zewnętrzne wloty powietrza mają dwa poziome żebra w srebrnym chromie. Specyficzne dla AMG panele progowe nadają modelom serii 53 bardziej dynamiczną sylwetkę.
Z tyłu wyróżnia się nie tylko przeprojektowany tylny zderzak, ale także klasyczne, okrągłe końcówki wydechu w wysokim połysku chromu. Kształt boków błotników poprawia aerodynamikę z tyłu: zapewnia to lepszy przepływ powietrza wokół nadkoli. Spojler na pokrywie bagażnika jest malowany w kolorze nadwozia, ale jest również opcjonalnie dostępny w włóknie węglowym.
Wygląd zewnętrzny: dodatkowe cechy CLS53 4MATIC+
Przedni zderzak CLS53 4MATIC+ ma dodatkowe boczne kurtyny powietrzne: powietrze przepływa nad nimi w sposób ukierunkowany, co poprawia aerodynamikę z przodu i redukuje współczynnik oporu Cd. Przedni splitter ściśle łączy się z kurtyną powietrzną i redukuje unoszenie na przedniej osi. Zewnętrzne linie osłony chłodnicy rozszerzają się ku dołowi, nadając CLS potężny wygląd. W tym przypadku także ostro zarysowane, wąskie reflektory mają swój udział.
Lusterka zewnętrzne są umieszczone na drzwiach, jak w modelach AMG GT, co zapewnia jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.
Dwu-segmentowe tylne światła wizualnie wzmacniają poczucie szerokości tyłu oraz, jako dodatkowa praktyczna korzyść, umożliwiają dużą przestrzeń bagażową. Szeroki rozstaw kół łączy lepsze pokonywanie zakrętów z idealnym wyglądem, dzięki dalszemu wysunięciu kół na zewnątrz. Model CLS53 standardowo wyposażony jest w 19-calowe, aerodynamicznie zoptymalizowane lekkie obręcze, a na zamówienie dostępne są również 20-calowe.
Wnętrze z innowacyjnym konceptem wyświetlania i systemem operacyjnym
Wnętrze nowych modeli AMG wita pasażerów wykończeniem specyficznym dla modelu, luksusowymi materiałami oraz znacznie rozszerzonymi opcjami. Dodatkowo mamy innowacyjny system sterowania i wyświetlania z jasnymi, wysokorozdzielczymi wyświetlaczami, opcjonalnie o przekątnej 12,3 cala w każdym przypadku. Wizualnie dwa wyświetlacze pod jednym wspólnym szkłem łączą się w Widescreen Cockpit, co podkreśla poziome ujęcie designu wnętrza.
Jako zestaw wskaźników, opcjonalny Widescreen Cockpit zawiera duży wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy oraz centralny wyświetlacz nad konsolą środkową. Ponieważ kokpit jest w pełni cyfrowy, kierowca może wybrać wygląd spośród trzech różnych stylów wyświetlania „Klasyczny”, „Sportowy” oraz „Postępowy” i konfigurować informacje oraz widoki według własnych upodobań. W menu AMG można wyświetlić temperaturę silnika i oleju przekładniowego, przyspieszenie boczne i podłużne, moc silnika i moment obrotowy, doładowanie (ciśnienie doładowania), temperatury i ciśnienie opon, a także aktualne ustawienia pojazdu.
Wrażliwy na dotyk przyciski sterujące na kierownicy reagują na ruchy przesuwające. Umożliwiają one kierowcy kontrolowanie całego systemu infotainment bez odrywania rąk od kierownicy.
System infotainment można również obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem w konsoli środkowej oraz za pomocą sterowania głosowego LINGUATRONIC. Sterowanie głosowe zostało rozszerzone o funkcje pojazdu. Teraz klimatyzacja oraz ogrzewanie/wentylacja foteli, oświetlenie wnętrza i opcjonalny wyświetlacz head-up mogą być również kontrolowane za pomocą komend głosowych.
Nowa kierownica AMG Performance w standardzie
Połączenie ekskluzywności i sportowości podkreślają również fotele sportowe (z integralnym wyglądem siedzenia w modelach E53 4MATIC+ Coupé i Cabriolet) z układem tapicerki specyficznym dla AMG oraz emblematem AMG, czerwonymi pasami bezpieczeństwa oraz elementami wykończenia wykonanymi z włókna węglowego lub szklanego w matowym srebrze. Wnętrze dopełnia nowa, standardowa kierownica AMG Performance w skórze nappa z opcjami personalizacji, takimi jak wkłady drewniane w lakierze fortepianowym lub mikro włóknie DINAMICA w strefie chwytu.
Jeśli chodzi o kolory i materiały wnętrza, trzy nowe modele serii 53 oferują znacznie więcej opcji niż wcześniejsze modele serii 43. Wśród materiałów wykończeniowych można wybierać między sztuczną skórą ARTICO/mikro włóknem DINAMICA, skórą nappa oraz wnętrzami designo. Oprócz klasycznej czerni z czerwonym lub szarym kontrastowym przeszyciem, dla modeli E53 4MATIC+ Coupé i Cabriolet dostępne są teraz również kombinacje w kolorach czarnym/jesionowym brązie, czarnym/białym, czarnym/klasycznym czerwonym, designo czerwonym tytyanowym/beżowym macchiato oraz designo szaro-tytanowym/czarnym.
Dla CLS53 4MATIC+, obok wykończenia designo dostępne są również kombinacje kolorystyczne w beżowym macchiato/szarym magma, czarnym/czerwonym bengalskim oraz brązowym espresso/szarym magma, w których to przypadku kolor ambientowy również powtarza się na obręczy kierownicy. Koncepcja kolorystyczna jest systematycznie kontynuowana w tylnej części (wzór falisty). W CLS53 4MATIC+ integralne siedzenia z regulowanymi zagłówkami zostały również przeprojektowane i poprawione pod względem kształtu, koloru i wyboru materiałów. Obejmuje to wszystkie aspekty dotyczące optymalizacji komfortu, ergonomii, sportowości oraz bezpieczeństwa.
Tylna linia siedzeń została również przeprojektowana, posiadając trzy pełnowymiarowe miejsca. Oparcie fotela, które składa się w proporcjach 40:20:40 oraz regulowane zagłówki, zapewniają większą elastyczność i praktyczność na co dzień.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Nowy silnik rzędowy 3.0 jest połączony ze skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, która imponuje niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów, szybką reakcją na polecenia manetek zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgła oraz wieloma redukcjami. Niezależnie od tego, czy jest to automatyczne, czy zainicjowane przez kierowcę za pomocą manetek zmiany biegów, zmiany biegów są realizowane natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” oraz manualnym, skrzynia biegów charakteryzuje się bardzo dobrą reakcją.
W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Moc przenoszona jest na drogę przez w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+, który również jest standardem. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędowych: w pełni zmienna dystrybucja momentu obrotowego między przednią a tylną osią nie tylko zapewnia optymalną przyczepność, ale także pozwala kierowcy polegać na wysokiej stabilności prowadzenia oraz wysokim poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, na suchym, mokrym czy w śniegu. Przejście z napędu tylnego na wszystkie koła i vice versa jest bezproblemowe, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane w architekturze systemu pojazdu.
Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy trwale napędzaną tylną oś zmiennie z osią przednią. Najlepszy podział momentu obrotowego jest nieustannie obliczany w zależności od warunków jazdy i reakcji kierowcy. Dzięki temu możliwa jest ciągła zmiana między napędem na wszystkie koła skierowanym na przyczepność a czysto napędem tylnej osi. Przejrzystość odbywa się na podstawie złożonej matrycy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę przyspieszenia.
Charakterystyka na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT
Dzięki pięciu trybom jazdy DYNAMIC SELECT „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” oraz „Individual”, kierowca może dostosować charakterystyki nowych modeli serii 53 jeszcze bardziej do swoich osobistych preferencji za naciśnięciem przycisku. Zakres dostępnych opcji rozciąga się od wydajności i komfortu do bardzo sportowego. Modyfikuje to kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy. Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma opcję naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb manualny, w którym zmiany biegów są realizowane wyłącznie za pomocą manetek na kierownicy. Ustawienia zawieszenia można również wybrać, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+
Więcej zwinności, neutralne właściwości w zakrętach oraz większa przyczepność pochodzą od zawieszenia powietrznego AMG RIDE CONTROL+ opracowanego w Affalterbach. Zawieszenie wielokomorowe z szczególnie sportowym układem sprężyn/tłumienia oraz ciągłą regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) łączy doskonałą dynamikę jazdy z wysokim komfortem jazdy. Twardsza sztywność sprężyn, na przykład podczas zakrętów i hamowania, skutecznie redukuje przechyły nadwozia.
Przednia oś jest wyposażona w specjalne zwrotnice i stawy nośne; wszystkie elementy zostały zoptymalizowane pod kątem sztywności. Większy negatywny kąt nachylenia osi przedniej oraz na tylnej osi wielowahaczowej poprawia dynamikę boczną. Elastokinematyka obu osi została zaprojektowana z większą sztywnością. Wszystkie te środki poprawiają zwinność i zwiększają dynamikę.
Tłumienie na każdym kole jest dostosowywane do aktualnej sytuacji jazdy oraz stanu drogi. Dzieje się to szybko i precyzyjnie, przy użyciu dwóch osobnych zaworów dla sił tłumienia i kompresji w amortyzatorach. Charakterystyka tłumienia może być również wybrana w trzech trybach: „Comfort”, „Sport” oraz „Sport+”, co pozwala na znacznie bardziej zauważalną różnicę między doskonałym komfortem na długich trasach a sportową dynamiką jazdy.
Dzięki pneumatycznemu napędu samopoziomującemu, modele serii 53 utrzymują stałą wysokość jazdy, niezależnie od obciążenia pojazdu. W celu zwiększenia prześwitu, na przykład na stromych wjazdach w podziemnych parkingach lub na rampach, poziom można podnieść za naciśnięciem przycisku. Poziom obniża się automatycznie podczas jazdy z wyższymi prędkościami. To poprawia stabilność prowadzenia dzięki niższemu środkowi ciężkości.
Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: elektroniczne wspomaganie kierownicy AMG
Elektryczne wspomaganie kierownicy w modelach serii 53 ma zmienny przekładnię. Imponuje ono precyzyjnym, autentycznym feedbackiem. Wspomaganie kierownicy dostępne jest w dwóch trybach – „Comfort” lub „Sport”. Odpowiednie cechy są aktywowane automatycznie na podstawie wybranego programu jazdy DYNAMIC SELECT. W trybie „Sport” przekazywana jest większa ilość informacji o statusie pojazdu.
Odporne na blaknięcie i niezawodne: układ hamulcowy z kompozytowych tarcz
Duży system hamulcowy z wentylowanymi wewnętrznie tarczami kompozytowymi zapewnia niezawodne i szybkie hamowanie modeli serii 53. Na przedniej osi zainstalowane są perforowane i wentylowane wewnętrznie tarcze hamulcowe o wymiarach 370 x 36 mm z czterotłoczkowymi stałymi zaciskami oraz logo AMG, natomiast na tylnej osi zainstalowane są wentylowane tarcze o wymiarach 360 x 26 mm z zaciskami pływającymi o pojedynczym tłoku.
Komfort na długich trasach: system ENERGIZING komfort
Opcjonalny system ENERGIZING komfort jest dostępny dla wszystkich modeli serii 53. Łączy różne systemy komfortu w pojeździe i wykorzystuje specyficzne funkcje klimatyzacji oraz siedzeń (ogrzewanie, wentylacja, masaż), podgrzewania nawierzchni i podgrzewania kierownicy, a także oświetlenia i muzyki. W zależności od nastroju lub wymagań kierowcy, system generuje specjalne ustawienie wellness, aby poprawić samopoczucie i wydajność.
Inteligentna jazda: technologia z S-Class
CLS53 4MATIC+ wyposażony jest w najnowszą generację systemów asystujących kierowcę z S-Class. Zakres systemów wspomagających jazdę i bezpieczeństwa ma strukturę modułową. W standardzie znajdują się aktywna pomoc hamowania, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent uwagi, asystent ograniczenia prędkości oraz system ochrony pasażerów PRE-SAFE®. Nowością i również częścią standardowego wyposażenia jest PRE-SAFE® Sound (przygotowuje ludzkie słuch na przewidywany dźwięk wypadku, gdy istnieje ryzyko kolizji).
Opcjonalny pakiet asystencji kierowcy składa się z aktywnej kontroli odległości DISTRONIC, aktywnej asysty kierowania, aktywnej kontroli ograniczenia prędkości, aktywnej pomocy hamowania z funkcją wykrywania krzyżowych, asystenta wyprzedzania, aktywnej asysty martwego pola, aktywnej asysty utrzymania pasa ruchu oraz PRE-SAFE® PLUS. Aktywna kontrola odległości DISTRONIC i aktywna asysta kierowania teraz zapewniają jeszcze bardziej komfortowe wsparcie dla kierowcy w utrzymaniu bezpiecznej odległości oraz kierowaniu. Prędkość jest teraz automatycznie dostosowywana przed zakrętami lub skrzyżowaniami. Aktywna asysta zmiany pasa ruchu została również znacząco ulepszona (możliwe są różnice w poszczególnych funkcjach w zależności od kraju). Dodatkowo pakiet Driving Assistance Plus obejmuje PRE-SAFE® Impulse Side. Ten system może przygotować przednich pasażerów na uderzenie boczne, przesuwając ich na bok, aby zredukować ryzyko obrażeń.
Ponadto CLS53 4MATIC+ korzysta z ulepszonych systemów kamer i radarów z Mercedesa CLS, co pozwala na idealny widok na warunki drogowe. Po raz pierwszy wykorzystuje również dane mapowe i nawigacyjne do obliczenia zachowania pojazdu.
Ekskluzywna Edycja 1 dla CLS53 4MATIC+
Od momentu wprowadzenia na rynek, ekskluzywna Edycja 1 będzie dostępna dla CLS53 4MATIC+, która charakteryzuje się wnętrzem w stylu COPPER ART. Liczne akcenty w delikatnym miedzianym kolorze przyczyniają się do stworzenia szczególnie wysokiej jakości atmosfery wnętrza. Tapicerka skórzana w czarnej skórze nappa również ma miedziane kontrastowe przeszycia, tak samo jak deska rozdzielcza, podłokietniki, konsola centralna, panele drzwiowe oraz obszycie na dywanikach.
Elementy wykończenia i konsola centralna z włókna węglowego z miedzianym przeszyciem COPPER ART oraz kierownica Performance z emblematem Edycji podkreślają wyjątkową pozycję pojazdu. Luksusowy charakter wzmocniony jest przez oświetlenie ambientowe z 64 kolorami, pakiet Memory i Mirror oraz ekskluzywny analogowy zegar IWC.
Nowe modele serii 53 będą miały swoją światową premierę 15 stycznia 2018 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit w USA.
Nowa nazwa w segmencie full-size