Mercedes-AMG G 63 (W464) 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG G 63 (W464) 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG G 63 (W464) 2018-Present

Kiedy Mercedes-Benz w końcu zaktualizował model G-Class po niemal trzech dekadach obecności na rynku, zrobił to z klasą, dodając wersję AMG.

Model G 63 AMG z 2018 roku był dłuższy, wyższy, a przede wszystkim szerszy niż wcześniejszy G-Class 63 AMG. Nadal opierał się na konstrukcji z ramą, ale miał nowe podwozie oraz podwójne, niezależne zawieszenie z przodu.

Na zewnątrz, wersja AMG otrzymała 12- żebrową kratkę Panamericana z przodu. Standardowe, okrągłe, diodowe reflektory przypominały starszy model G-Class. Poszerzone nadkola zwiększały szerokość pojazdu i zakrywały standardowe 20-calowe felgi. Aluminiowe progi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie pasażerom, chociaż podwójny wydech z boku mógł zrujnować sukienkę lub garnitur. Samochód miał diodowe światła tylne oraz pełnowymiarowe koło zapasowe zamontowane na drzwiach bagażnika otwieranych do boku.

Wnętrze pojazdu stworzono w luksusowym stylu, z metalowymi przyciskami na centralnym panelu i solidną konsolą środkową z dużą przegrodą. Przed kierowcą umieszczono dwa ekrany pod tym samym szklanym panelem. Centralny wyświetlacz był przeznaczony dla systemu infotainment MBUX, natomiast ten przed kierowcą służył do prezentacji wskaźników. Para sportowych foteli kubełkowych nie wyglądała zbyt odpowiednio w samochodzie terenowym, ale zapewniała dobre wsparcie boczne.

Pod kwadratową karoserią AMG zainstalowało silnik V-8 o pojemności 4,0 litra z podwójnym doładowaniem, który przekazywał 585 KM na wszystkie koła za pośrednictwem dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Dzięki standardowym trzem blokadom dyferencjałów i skrzyni biegów z niskim przełożeniem, ciężki pojazd był gotowy na każdą trudną nawierzchnię. Dodatkowo, dla wyższych prędkości w zakrętach, G 63 wyposażony był w adaptacyjne zawieszenie Airmatic.

Nowy Mercedes-AMG G63 to największa zmiana w historii G-Klasy, która pozostała wierna swoim sprawdzonym atutom. G63 potwierdza swoją unikalną pozycję wśród wydajnych pojazdów terenowych za pomocą mocnego układu napędowego, nowo opracowanego zawieszenia AMG RIDE CONTROL, trybów przekładni specyficznych dla AMG oraz nowego wnętrza z optymalnym szerokokątnym kokpitem. Bazą dla charakterystycznej wydajności jazdy AMG, zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie, jest silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra i mocy 430 kW (585 KM), napęd na wszystkie koła z przewagą na tylną o rozkładzie 40:60, trzy blokady mechanizmu różnicowego, niezwykle szybka 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów, niezależne zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami oraz adaptacyjne, regulowane tłumienie. Nowa interpretacja niepowtarzalnego designu stawia mocne akcenty dzięki charakterystycznej atrapie chłodnicy AMG, poszerzonym nadkolom, wyraźnym rurkom wydechowym oraz felgom o średnicy do 22 cali.

„Nowy AMG G63 wprowadza wydajność jazdy do segmentu niezmienionych pojazdów terenowych w niespodziewanej formie. Ważne było dla nas, aby nawiązać do pierwotnego charakteru z uwagi na kultowy status, jaki cieszy się G63 wśród naszych klientów i fanów. Mimo to, pojazd osiągnął całkowicie nowy wymiar technologiczny dzięki silnikowi V8 biturbo o pojemności 4.0 litra oraz w połączeniu z cechami terenowymi, zwinnością i dynamiką pojazdu” – wyjaśnia Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG GmbH. „To dotyczy całej serii modelowej G-Klasy. Mercedes-AMG odpowiada za rozwój zawieszenia i układu jezdnego oraz kompetencje związane z silnikami V8.”

Sprawdzone osiągi: silnik AMG 4.0 V8 biturbo

Silnik AMG 4.0 V8 biturbo zastępuje dotychczasowy silnik V8 biturbo o pojemności 5.5 litra w modelu G63. Wytwarza on 430 kW (585 KM) w tym modelu i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Jest on dostępny w szerokim zakresie obrotów między 2500 a 3500 rpm, co zapewnia poczucie bezwysiłkowej przewagi. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.5 sekundy. Ta dynamiczna wydajność utrzymuje się aż do maksymalnej prędkości ograniczonej do 220 km/h, lub 240 km/h z pakietem AMG Driver’s.

Dwa turbodoładowania są umieszczone nie na zewnątrz cylindrów, lecz wewnątrz „V” silnika. Korzyści: kompaktowa konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja turbosprężarek oraz niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów bliskich silnikowi. Ośmiocylindrowy silnik dostarcza moc z muskularnym momentem obrotowym w całym zakresie obrotów, łącząc to z maksymalną wydajnością przy niskim zużyciu paliwa i emisji.

Do optymalnej reakcji wykorzystano dwa turbosprężarki typu twin-scroll. Obudowa jest podzielona na dwa równoległe kanały przepływowe. W połączeniu z dwoma oddzielnymi przewodami wydechowymi w kolektorze wydechowym, możliwe jest oddzielne sterowanie gazami wydechowymi na wirniku turbiny. Gazy wydechowe z pierwszego i czwartego cylindra banku cylindrów są wprowadzane do jednego kanału, a z drugiego i trzeciego cylindra do drugiego kanału. Celem jest zapobieganie wzajemnym negatywnym wpływom poszczególnych cylindrów na cykl gazowy. To zmniejsza ciśnienie powrotne spalin i poprawia wymianę gazu. Wynikiem są zwiększone osiągi dzięki poprawionemu ładowaniu cylindrów świeżą mieszanką, większy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz bardzo szybkie czasy reakcji.

Inne cechy silnika to zmodyfikowane tłoki, zoptymalizowane chłodzenie międzystopniowe oraz obszerne aktualizacje oprogramowania. Zachowano wtrysk bezpośredni benzyny sterowany rozpylaniem z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, całkowicie aluminiowy blok silnika, konstrukcję z czterema zaworami na cylinder z regulacją wałka rozrządu, chłodzenie powietrzem-wodą, zarządzanie alternatorem, funkcję ECO start/stop oraz tryb jazdy w trybie ślizgu.

System dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management

Dla większej wydajności, Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w G63 w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry drugi, trzeci, piąty i ósmy, co znacząco obniża zużycie paliwa. Łączne zużycie paliwa wynosi 13.2 l/100 km, a łączna emisja CO2 wynosi 299 g/km.

Kiedy kierowca wybiera tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1000 do 3250 rpm. Menu główne AMG na zestawie wskaźników informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest w użyciu i czy silnik obecnie pracuje w zakresie częściowego czy pełnego obciążenia. Przejście z pracy czterocylindrowej do ośmiocylindrowej jest szybkie i niezauważalne, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają żadnej utraty komfortu.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G z krótszymi czasami zmiany biegów

W G63 zastosowano skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Posiada ona oprogramowanie specyficzne dla danego modelu, aby uzyskać bardzo krótkie czasy zmiany biegów. Funkcja wielokrotnego zredukowania pozwala na bardziej spontaniczne przyspieszenia, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgła w trybie „Sport” i „Sport Plus” sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej emocjonująca. Zdefiniowane manipulacje silnikiem umożliwiają jeszcze szybsze zmiany biegów.

Szeroki zakres przełożeń pozwala na wybór sportowego lub bardzo komfortowego oraz efektywnego stylu jazdy. We wszystkich trybach skrzynia G63 rusza z pierwszego biegu, aby zapewnić dynamiczny start z miejsca, gdy jest to potrzebne. Dżojstik DIRECT SELECT został przeniesiony na dźwignię kolumny kierowniczej.

Można wybrać tryb „Manual” za pomocą oddzielnego przełącznika. Zmiany biegów opierają się na wybranym trybie skrzyni biegów, a kierowca może zmieniać biegi za pomocą łopatek na kierownicy. Co więcej, skrzynia pozostaje na wybranym biegu i nie zmienia automatycznie na wyższy, gdy obroty silnika osiągną limit.

Zwiększona zwinność i przyczepność: napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Standardowy napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC charakteryzuje się rozkładem momentu obrotowego z przewagą na tył, z rozdziałem 40 do 60 procent. Ta konfiguracja zapewnia większą zwinność na drodze i lepkość podczas przyspieszania. W poprzednim modelu rozkład wynosił jeszcze 50:50.

Przełożenie skrzyni redukcyjnej zostało rozwinięte do operacji w trudnym terenie. Pomaga to w zapewnieniu, że G63 będzie w stanie pokonać jeszcze trudniejsze odcinki terenowe. Przełożenie przekładni transferowej wynosi teraz 2.93, czyli znacznie wyższe niż w poprzednim modelu (2.1). Pomaga to w ruszaniu na ekstremalnych wzniesieniach, ponieważ moment obrotowy na kołach napędowych jest znacznie zwiększony.

Skrzynia redukcyjna może być włączana za pomocą przełącznika LOW RANGE z prędkościami do 40 km/h. Przełożenie przekładni transferowej zmienia się wtedy z 1.00 w HIGH RANGE na 2.93. Możliwe jest przełączenie z LOW RANGE na HIGH RANGE przy prędkościach do 70 km/h.

Nowa inteligentna sprzęgło wielopłytkowe działa jak automatycznie sterowany mechanizm różnicowy. Zapewnia to, że nowy G63 pozostaje zwrotny przez dłuższy czas podczas jazdy w terenie. Zaletą jest to, że kierowca ma więcej swobody, zanim będzie musiał ręcznie włączyć blokady mechanizmu różnicowego.

Gdy kierowca uruchamia przełącznik blokady centralnego mechanizmu różnicowego, sprzęgło wielopłytkowe przełącza się na 100% efekt blokady. Blokady na przednich i tylnych osiach są blokadami mechanizmu różnicowego z kołem zębatym i 100% efektem blokady. Wszystkie blokady mogą być włączane indywidualnie podczas jazdy, zarówno w LOW RANGE, jak i w HIGH RANGE, najpierw centralna, potem tylna oś, a na końcu przednia oś.

Blokady mechanizmu różnicowego teraz reagują na przełączniki jeszcze szybciej, ponieważ są one elektrycznie uruchamiane i w pełni zintegrowane. Diody LED i centralny wyświetlacz kierowcy wskazują, która blokada jest obecnie aktywna.

Z adaptacyjnym regulowanym tłumieniem: zawieszenie AMG RIDE CONTROL

Nowy G63 jeszcze lepiej radzi sobie w terenie, a na drodze jest bardziej dynamiczny i komfortowy niż jego poprzednik. Zwinne wrażenie z jazdy w dużej mierze wynika z systemu zawieszenia, który został całkowicie zaprojektowany przez Mercedes-AMG i charakteryzuje się sprężynami stalowymi we wszystkich osiach. Po raz pierwszy oś przednia ma niezależne zawieszenie podwójne, a z tyłu zastosowano sztywny most z zawieszeniem pięciowahaczowym.

Elementy zawieszenia podwójnego wahacza są bezpośrednio zamocowane do ramy typu ladder bez podramy. Punkty mocowania dolnego wahacza są umiejscowione tak wysoko, jak to możliwe. Taki układ zapewnia dobrą prowadzenie zarówno na drodze, jak i w terenie. Pręt sztywny, znany jako most zawieszenia, teraz łączy przednie słupy zawieszenia, co zwiększa sztywność skrętną ramy typu ladder.

Z tyłu nowa oś jest prowadzona za pomocą czterech dźwigni kontrolnych wzdłużnych po każdej stronie i pręta Panhard. To sprawia, że normalna jazda po drodze jest jeszcze bardziej komfortowa. W przypadku jazdy w terenie, kompresja tylnych sprężyn 82 mm i odbicie 142 mm oraz prześwit wynoszący 241 mm w stosunku do przedniej osi pomagają zapewnić bezpieczną jazdę nawet w ekstremalnych sytuacjach. Aby zmniejszyć przechylenie nadwozia, G63 ma dodatkowe stabilizatory poprzeczne na przednich i tylnych osiach.

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym regulowanym tłumieniem jest standardowym wyposażeniem. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie sterowany system dostosowuje tłumienie na każdym kole do aktualnych wymagań. Poprawia to bezpieczeństwo jazdy i komfort podróży. Tłumienie jest regulowane indywidualnie dla każdego koła i zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi oraz wybranego ustawienia zawieszenia. Idealny punkt roboczy można zawsze wybrać na podstawie szerokich informacji związanych z przyspieszeniem lub prędkością pojazdu, na przykład.

Za pomocą przełącznika na konsoli centralnej kierowca może wybierać między trzema różnymi zestawami charakterystyk tłumienia, mianowicie „Comfort”, „Sport” i „Sport+”, a tym samym wpływać indywidualnie na wrażenia z jazdy, od bardzo komfortowych po napięte i sportowe.

Bezpośredni i z wyraźną informacją zwrotną: AMS wrażliwy na prędkość układ kierowniczy

Zainstalowany po raz pierwszy w G63 elektryczno-mechaniczny układ kierowniczy wrażliwy na prędkość ma zmienny przełożenie, aby zapewnić precyzyjną i autentyczną informację zwrotną. Wspomaganie kierownicy jest zmniejszane przy wysokich prędkościach i ciągle wzrasta przy niskich prędkościach. Oznacza to, że przy niskich prędkościach wymagana jest stosunkowo mała siła, a przy dużych prędkościach kierowca ma jak najlepszą kontrolę nad pojazdem. Wspomaganie kierownicy dostępne jest w dwóch trybach – „Comfort” lub „Sport”. Odpowiednie cechy są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT, lub można je dostosować w trybie „Individual”. W trybie „Sport” kierowca otrzymuje bardziej bezpośrednie informacje zwrotne na temat stanu jazdy.

Cechy na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT

Po raz pierwszy w historii Mercedes-AMG G-Klasy, charakterystyki jazdy mogą być dostosowane na wyciągnięcie ręki przy pomocy pięciu trybów jazdy na drodze oraz trzech w terenie.

Z pięcioma trybami DYNAMIC SELECT do jazdy na drodze „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual”, charakteryzują się one od efektywnych i komfortowych po bardzo sportowe. Kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, przekładni, zawieszenia i kierownicy są w tym procesie zmieniane. Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb manualny, w którym zmiany biegów są wykonywane wyłącznie za pomocą łopatek na kierownicy. W razie potrzeby można także wybrać etapy adaptacyjnie regulowanego zawieszenia.

Trzy tryby terenowe – „Sand”, „Trail” i „Rock” – są dostępne podczas jazdy w terenie. Umożliwia to przycisk na konsoli centralnej do aktywacji centralnej blokady mechanizmu różnicowego, a następnie można je wybrać za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT. „Trail” pozwala na maksymalną wydajność na miękkich, błotnistych lub śliskich nawierzchniach. „Sand” modyfikuje parametry dla sportowej dynamiki i najlepszej przyczepności oraz sterowności na piaszczystych odcinkach lub wydmach. „Rock” to tryb do ekstremalnych, skalistych terenów z dużą artykulacją osi i częstym unoszeniem jednego lub więcej kół.

Wszystkie tryby jazdy, zarówno On Road, jak i Off Road, są wizualizowane w zestawie wskaźników oraz w centralnym wyświetlaczu multimedialnym. Dezaktywowana blokada wszystkich blokad przywraca ustawienie do trybów jazdy na drodze.

Nadwozie: stworzone do najcięższych zadań

Podstawą ogromnych zdolności terenowych G63 jest sztywna rama typu ladder z wysokiej wytrzymałości stali i zamontowane nadwozie o konstrukcji kompozytowej. Taki projekt jest znacznie bardziej wytrzymały i odpowiedni do działań terenowych niż konstrukcja unibody. Jako najniższy punkt tej konstrukcji, rama zapewnia niski środek ciężkości i chroni główne podzespoły, zbiornik paliwa i układ wydechowy podczas kontaktu z podłożem, np. podczas przejazdu przez przeszkody.

Kolejnym celem rozwoju było zmniejszenie masy nadwozia. Dzięki cyfrowemu prototypowi, inżynierowie symulowali cykl życia poszczególnych komponentów i zespołów, aby określić, gdzie można zastosować lżejsze materiały bez kompromisu dla trwałości, cyklu życia i jakości.

Efektem jest nowa mieszanka materiałów: nadwozie składa się z różnych gatunków stali. Nadkola, maska i drzwi wykonane są z aluminium. Aby zachować typowe dla G-Klasy zawiasy i uchwyty drzwi, inżynierowie zmodyfikowali je, aby pasowały do nowego aluminiowego projektu. Słupki A i B są wykonane z wysokowytrzymałej stali ze względu na ich funkcję nośną.

Dzięki temu inteligentnemu projektowi udało się zwiększyć sztywność skrętną ramy, nadwozia i mocowań nadwozia o około 55 procent – z 6537 do 10,162 Nm/deg. To stanowi idealną podstawę dla maksymalnej precyzji prowadzenia. Komforcie również to pomogło: drgania i hałas w wnętrzu zostały znacznie zredukowane.

Dach nie jest już spawany w punktach, lecz połączony z konstrukcją nadwozia poprzez spawanie laserowe – co skutkuje lepszą jakością powierzchni i większą wytrzymałością nadwozia. Szerokość kołnierza została zachowana, ale zoptymalizowana dla nowej metody spawania. Po raz pierwszy wszystkie stałe okna są przyklejane do nadwozia. To nie tylko zwiększa sztywność skrętną nadwozia, ale również sprawia, że ramy okienne są bardziej odporne na korozję.

Zdolności terenowe były głównym celem podczas dalszego rozwoju drzwi. Drzwi boczne i tylne mają od wewnętrznej strony ochronną folię, aby woda nie mogła dostać się do wnętrza podczas brodzenia. Powierzchnie ramy, podłogi pojazdu i nadwozia są specjalnie traktowane, by wytrzymać nawet najcięższe warunki – niezależnie od tego, czy są to woda, śnieg, sól czy piasek.

Sportowy i charakterystyczny: design zewnętrzny

Niezapomniane cechy stylistyczne nadają nowemu AMG G63 wyjątkowy wygląd: kanciasta sylwetka, dumny kaptur, zewnętrzne zawiasy drzwi, okrągłe reflektory, zamontowane kierunkowskazy, solidne uchwyty drzwi, muskularne listwy ochronne z wkładkami w wysokim połysku czerni i srebrnym emblematem AMG, odsłonięte zapasowe koło na tylnej klapie z pokrywą ze stali nierdzewnej i trójwymiarową gwiazdą Mercedesa.

Przednia część G63 charakteryzuje się specyficzną dla AMG atrapą chłodnicy i zderzakiem AMG z dużymi bocznymi wlotami powietrza oraz wykończeniem w matowym srebrnym irydzie. Reflektory, kierunkowskazy i światła tylne są standardowo w technologii LED High Performance. To oświetlenie zużywa mniej energii i ma szczególnie długą żywotność.

Reflektory MULTIBEAM LED są dostępne opcjonalnie. W każdym z nich znajduje się 84 indywidualnie sterowanych modułów LED wysokiej wydajności, które automatycznie oświetlają nawierzchnię drogi ekstremalnie jasnym i precyzyjnie ukierunkowanym strumieniem światła, bez oślepiania innych uczestników ruchu. To dlatego, że to indywidualne sterowanie pozwala na szybkie i dynamiczne dostosowanie rozkładu światła lewych i prawych reflektorów. To zwiększa bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi.

Dzięki wzbogaconej funkcji świateł przeciwmgielnych, technologia MULTIBEAM LED pozwala także na bardziej aktywne oświetlenie strony kierowcy, jednocześnie maskując wszelkie wzrosty strumienia światła. W rezultacie zewnętrzna połowa nawierzchni drogi jest jaśniej oświetlona, a odblask światła od mgły jest zredukowany.

Nowe funkcje świetlne dla zwiększonego bezpieczeństwa

Adaptive Highbeam Assist Plus również korzysta z możliwości technologii MULTIBEAM LED: dzięki większej liczbie pikseli, ciemne obszary w rozkładzie światła są bardziej precyzyjne i dynamiczne niż kiedykolwiek w trybie częściowego światła drogowego, a światło drogowe może być używane dłużej niż wcześniej. Po włączeniu system zawsze zapewnia najlepszy możliwy zasięg reflektorów.

Mercedes-AMG G63 z dodatkowymi charakterystycznymi cechami

Inne cechy G63 to poszerzone przednie i tylne nadkola, które tworzą miejsce dla większych i szerszych kół. Podnóżki są standardem, charakterystyczne elementy wykończenia na przednich i tylnych zderzakach oraz metaliczne malowanie jako standard dopełniają ekskluzywny wygląd. Inne charakterystyczne elementy to oznakowanie „V8 BITURBO” na przednich błotnikach oraz emblemat modelu Mercedes-AMG G63 na tylnej klapie. Czerwone zaciski hamulcowe, perforowane tarcze hamulcowe i felgi o średnicy 22 cali dostępne po raz pierwszy dopełniają design zewnętrzny.

G63 wygląda szczególnie uderzająco z opcjonalnym pakietem AMG Night. W tym przypadku reflektory, światła tylnie, soczewki kierunkowskazów, tylna szyba i boczne tylne okna są przyciemnione. Wykończenie w kolorze czarnym na obudowach lusterek, obręczy koła zapasowego oraz wykończenia w przednich i tylnych zderzakach, razem z czarnym malowanym zabezpieczeniem podwozia, podkreśla pewny wygląd, który uzupełniają matowe czarne felgi o średnicy 21 lub 22 cali.

Sportowy wygląd z szczegółami specyficznymi dla modelu: design wnętrza

Nowy G63 otrzymał zupełnie nowo zaprojektowane, nowoczesne wnętrze, które nawiązuje do określonych cech zewnętrznych. Kształt okrągłych reflektorów odbija się w bocznych wlotach powietrza, a kształt kierunkowskazów w głośnikach na desce rozdzielczej. Charakteryzuje się on także uchwytem do ręki z przodu pasażera oraz przełącznikami z chromowanymi detalami do trzech blokad mechanizmu różnicowego.

Całkowicie nowa deska rozdzielcza ma analogowe wskaźniki jako standard. Opcjonalnie można zamówić w pełni cyfrowy Widescreen Cockpit z wirtualnymi wskaźnikami bezpośrednio w polu widzenia kierowcy oraz centralnym wyświetlaczem nad konsolą centralną. Dwa wyświetlacze o przekątnej 12.3 cala wizualnie łączą się w jedną jednostkę pod wspólną szklaną osłoną. Kierowca może wybierać spośród trzech różnych widoków – „Classic”, „Sporty” i „Progressive” – i indywidualnie uzyskiwać potrzebne informacje.

Nowa koncepcja wymiarowa w wnętrzu korzysta z większej przestrzeni dla wszystkich pasażerów. Zwiększenie długości (+101 milimetrów), szerokości (+121 milimetrów) i wysokości (+40 milimetrów) stanowi podstawę znacznie bardziej przestronnej atmosfery niż w poprzednim modelu.

Tylne siedzenia można złożyć w stosunku 40, 60 lub 100 procent. Fotele w G-Klasie są standardowo wyposażone w liczne funkcje komfortowe i są ergonomicznie zaprojektowane, co zapewnia lepszy komfort siedzenia i boczne wsparcie. Cechy to funkcja Memory dla fotela kierowcy, ogrzewanie siedzeń z przodu i z tyłu oraz luksusowe zagłówki z przodu.

Ten komfort jazdy można opcjonalnie zwiększyć jeszcze bardziej dzięki pakietowi Active Multicontour Seat. Oprócz specjalnych foteli multicontour, obejmuje on funkcje masażu, klimatyzację siedzeń i szybkie ich ogrzewanie. Ta wersja oferuje również elektrycznie regulowane podparcie lędźwiowe dla kierowcy i pasażera z przodu. Boczki siedzisk i oparć aktywnych siedzeń multicontour zawierają zintegrowane komory powietrzne, które są wypełniane lub opróżniane w zależności od dynamiki jazdy, co zapewnia lepsze wsparcie dla pozycji siedzących kierowcy i pasażera oraz, na przykład, większe wsparcie boczne podczas pokonywania zakrętów.

Nowa kierownica AMG Performance jako standard

Ekstremalnie sportowy design, chwytny kształt z mocno konturowaną obręczą oraz intuicyjna obsługa to kluczowe cechy nowej kierownicy AMG Performance wykonanej z skóry nappa, która jest standardowym wyposażeniem. Ma ona spłaszczony dolny segment i perforowane chwyty. Łopatki zmiany biegów są galwanizowane.

Dzięki zintegrowanym przyciskom dotykowym, funkcje zestawu wskaźników (po lewej) oraz systemu multimedialnego (po prawej) można intuicyjnie kontrolować za pomocą poziomych i pionowych ruchów palca. Jak w klasie S, ustawienia dla systemu Active Distance Assist DISTRONIC i tempomatu są dokonywane w lewych panelach sterujących. Panelem po prawej stronie uruchamia się funkcję sterowania głosowego i telefonu oraz reguluje głośność dźwięku, wybór muzyki i inne funkcje systemu multimedialnego.

Typowy AMG dźwięk V8

Układ wydechowy z podwójnym przepływem zawiera rury boczne pod tylnymi drzwiami. Podwójne końcówki wydechowe w wysokim połysku emitują typowy dźwięk V8 AMG. Standardowa klapa wydechowa może być regulowana w dwóch etapach za pomocą przełącznika w konsoli centralnej lub w zależności od wybranego trybu jazdy, aby nadać dźwiękowi wydechowemu sportowy lub dyskretny charakter.

Ekskluzywny model specjalny „Edition 1” przy wprowadzeniu na rynek

Przy wprowadzeniu na rynek nowy Mercedes-AMG G63 będzie również dostępny jako ekskluzywny model specjalny „Edition 1”: zestaw szczegółów wyposażenia sprawia, że model specjalny staje się flagowym produktem serii. Do dyspozycji są wykończenia lakiernicze w kolorach magnetycznej czerni, obsydianowej czerni, srebrze irydowym, srebrze mojave, szarości selenitowej, designo grafitowym, designo platynowym czarnym, designo mistycznym białym jasnym, designo platynowym magno i designo czarnym magno. W kontrastującej barwie sportowe paski na bokach pojazdu są w matowym grafitowym szarym. Obudowy lusterek mają dekoracyjną czerwoną strzałkę. Pakiet AMG Night z cechami w wysokim połysku czerni wzmacnia muskularny wygląd. Matowe czarne felgi o średnicy 22 cali w konstrukcji krzyżowej mają czerwono malowane obrzeża.

Czerwone akcenty pojawiają się również w wnętrzu: są obecne na licznych elementach wnętrza, na przykład w formie czerwonych kontrastujących szwów na wsparciu deski rozdzielczej, konsoli centralnej, panelach drzwi i tylnych siedzeniach. Przednie sportowe siedzenia w czarno-czerwonej skórze nappa również prezentują ten wyrazisty kolor. Sportowe fotele mają dynamiczny wzór diamentowy z czerwonymi kontrastującymi szwami jako standard. Wykończenie z włókna węglowego ma akcenty w czerwonym pieprzu, a kierownica Performance w mikro włóknie DINAMICA z płaskim dolnym segmentem jest ozdobiona czerwonymi kontrastującymi szwami oraz oznaczeniem 12 na godzinie.

4.0 V8 4MATIC 9AT (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc430.3 Kw @ 6500 Rpm
585 Hp @ 6500 Rpm
577 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2500-3500 Rpm
850 Nm @ 2500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość189.6 In (4816 Mm)
Szerokość76 In (1930 Mm)
Wysokość77.5 In (1969 Mm)
Rozstaw osi113.8 In (2891 Mm)
Pojemność bagażnika17.2 Cuft (487 L)
Masa własna5644 Lbs (2560 Kg)
Średnie spalanie17.8 Mpg Us (13.2 L/100Km)
Emisja CO2299 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.