Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GLC 43 4MATIC 2019-Present

Po liftingu w 2019 roku, który objął całą gamę modeli GLC, silnik AMG 43 trafił do kompaktowego SUV-a marki Mercedes. Efektem tego jest odważne podejście do rodziny SUV-ów. Auto zyskało charakterystyczny styl AMG, zaczynając od czarnej i chromowanej atrapy chłodnicy, przedniego zderzaka z dolnym spojlerem oraz podwójnych, chromowanych końcówek wydechu z tyłu. Z boku łatwo zauważyć nowe felgi AMG, dostępne w pięciu różnych wzorach o średnicy od 19” do 21”.

Pod maską znajduje się silnik benzynowy V6 o pojemności 3.0 litra, zasilany przez dwa turbosprężarki. Ulepszenia wprowadzone w tej nowej wersji starszej jednostki napędowej przekładają się na dodatkowe 23 KM, co daje łącznie 390 KM oraz 520 Nm (383,5 lb-ft) momentu obrotowego. Osiągi są na poziomie sportowego auta. Czas przyspieszenia 0-100 kph (62 mph) wynosi 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 kph (155 mph).

Wnętrze pojazdu jest sportowe i dobrze wspiera pasażerów podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Bagażnik ma pojemność 550 litrów, co wystarcza dla pięciu dorosłych osób wybierających się na wakacje.

Jedną z głównych nowości w systemie multimedialnym pojazdu jest jednostka MBUX, którą można obsługiwać za pomocą dotykowych przycisków na kierownicy, gestów, a nawet poleceń głosowych, używając frazy „Hej Mercedes”. Jak można się spodziewać, MBUX jest kompatybilny z Android Auto oraz Apple CarPlay.

 Mercedes-AMG wprowadza wszechstronny zestaw zmian w ramach fundamentalnej aktualizacji swoich udanych modeli GLC43 4MATIC SUV i Coupé. Specyficzna dla AMG kratka chłodnicy, nowe wzornictwo świateł, wyrazisty przedni zderzak oraz szerokie podkreślenie tylnej części z okrągłymi końcówkami podwójnego wydechu sprawiają, że te modele wprowadzające do świata SUV-ów Mercedes-AMG stają się wizualnie bardziej atrakcyjne. Silnik V6 biturbo o pojemności 3.0 litra rozwija teraz moc 287 kW (390 KM), co oznacza wzrost o 17 kW (23 KM) w porównaniu do poprzednich wersji. W połączeniu z responsywną automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, tylnonapędowym systemem AMG Performance 4MATIC oraz systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS udało się jeszcze bardziej poprawić wrażenia z jazdy oraz zwrotność pojazdu. Najnowsza wersja systemu multimedialnego MBUX, z funkcjami i wyświetlaczami specyficznymi dla AMG, wprowadza innowacyjny koncept sterowania, który zwiększa codzienną użyteczność pojazdu. Dodatkowo, wyjątkowo dużo przestrzeni dla pasażerów i bagażu oraz rozbudowany zestaw funkcji bezpieczeństwa podnoszą komfort użytkowania.

„Nowe modele GLC43 4MATIC SUV i Coupé w najnowszych wersjach również charakteryzują się kratką chłodnicy specyficzną dla AMG, co od razu identyfikuje je jako pełnoprawnych członków naszej różnorodnej i odnoszącej sukcesy rodziny SUV-ów. Ten średniej wielkości SUV o sportowych osiągach łączy nowe, ekspresyjne cechy designu z poprawioną wydajnością, innowacyjnym systemem multimedialnym MBUX oraz absolutną użytecznością w codziennym użytkowaniu. Oczywiście jego wyjątkowa zwinność i sportowa dynamika jazdy sprawiają, że także w tym segmencie możemy spełniać naszą markową obietnicę „Driving Performance”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Poprawiona wydajność i efektywność: silnik AMG 3.0-litra V6 biturbo

Zarówno SUV, jak i Coupé korzystają z zwiększenia mocy silnika V6 o 17 kW (23 KM), co daje 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm dostępny jest w zakresie od 2500 do 4500 obrotów na minutę. Wyższa moc wynika również z zastosowanych regulacji oprogramowania. Większe, samodzielne jednostki turbosprężarek są umieszczone blisko silnika i reagują szczególnie szybko, co gwarantuje wyjątkową wydajność: SUV i Coupé osiągają prędkość od 0 do 100 km/h w zaledwie 4.9 sekundy. Maksymalna prędkość jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Potężny silnik AMG można wizualnie rozpoznać po pokrywie silnika z czerwonym aluminiowym wstawkiem i logo AMG.

Wygląd zewnętrzny: kratka chłodnicy specyficzna dla AMG i bardziej wyraziste reflektory

Dzięki kratce chłodnicy specyficznej dla AMG z pionowymi chromowanymi żebrami, szybko staje się jasne: te GLC pochodzą z Affalterbach. Przekształcone, niższe reflektory LED High Performance z efektem flary dla świateł dziennych podkreślają wyrazisty charakter przedniej części. Matowe czarne żebra nad wlotami powietrza ozdobione elementami w kolorze Silver Shadow jeszcze bardziej zwiększają wizualną obecność samochodu.

Z boku wyraźnie zaznaczone panele progowe są szczególnie uderzającą cechą zarówno SUV-a, jak i Coupé, nadając optyczne wrażenie obniżenia i wydłużenia całego pojazdu. Podobnie wyróżniającą się cechą są aerodynamicznie zoptymalizowane felgi aluminiowe AMG, gdzie standardowo montowana jest 19-calowa wersja z oznaczeniem AMG. Oferowana jest również szeroka gama pięciu dodatkowych wariantów obręczy od 19 do 21 cali.

Wyrazista tylna część, z szerokim zderzakiem, dyfuzorem i dwoma okrągłymi końcówkami podwójnego wydechu, również podkreśla sportowy charakter. Podobnie jak z przodu, nowa konstrukcja tylnego oświetlenia LED zapewnia niepodrabialny podpis świetlny.

Wnętrze: sportowa przestronność z czerwonymi akcentami

Wnętrze kontynuuje sportowy język wzornictwa zewnętrznego i podkreśla dynamiczne ambicje nowego GLC43 4MATIC. Ten średniej wielkości SUV sportowy standardowo wyposażony jest w fotele sportowe, które oferują lepsze wsparcie boczne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Tapicerka w czarnym skórze ARTICO/ mikro włóknie DINAMICA ma charakterystyczny układ siedzeń z czerwonym przeszyciem. Elementy wykończeniowe z aluminium o długim ziarnie podkreślają sportowe aspiracje pojazdu.

Modele SUV i Coupé GLC43 4MATIC oferują dużo przestrzeni dla pasażerów i bagażu, a także zmienny układ wnętrza, rozbudowany zestaw funkcji bezpieczeństwa i wysoki poziom komfortu podczas długich podróży. Dodatkowe możliwości indywidualizacji zapewniają nowe opcje wykończenia w skórze żurawinowej/czarnej i szarej/magnezowej.

Dynamiczny design, wyjątkowa ergonomika oraz intuicyjne sterowanie to znaki rozpoznawcze nowego, standardowego koła kierownicy AMG z mikro włóknem DINAMICA. Ma ono spłaszczoną dolną część i jest perforowane w obszarze chwytu. Galwanizowane łopatki zmiany biegów na kole kierownicy pozwalają na jeszcze bardziej sportowy styl jazdy z ręczną zmianą biegów. Opcjonalne przyciski na kole kierownicy AMG umożliwiają szybsze i precyzyjniejsze sterowanie wybranymi funkcjami dynamicznymi. Składają się na nie okrągły kontroler z zintegrowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem koła kierownicy oraz dwa pionowo umieszczone kolorowe przyciski wyświetlacza z przełącznikami pod lewym ramieniem koła. Dzięki ergonomicznemu umiejscowieniu dodatkowych przycisków na kole kierownicy w bezpośrednim obszarze chwytu, ręce kierowcy pozostają na kole przez cały czas – dzięki intuicyjnej funkcjonalności, kierowca może skupić wzrok na drodze przez cały czas.

Sterowanie na wyciągnięcie ręki

Najnowsza wersja systemu MBUX jeszcze bardziej podkreśla codzienną użyteczność samochodu i nawiązuje bliższą więź między pojazdem, kierowcą a pasażerami. Niezależnie od tego, czy jest obsługiwany za pomocą touchpada, przycisków Touch Control na kole kierownicy, głosowo czy gestami: system obsługi GLC43 4MATIC jest tak różnorodny, jak elastyczny.

Oczywiście dostępny jest również przełomowy system sterowania głosowego aktywowany słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji, MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie zdania z zakresu infotainment i obsługi pojazdu, nawet jeśli są one wyrażane w sposób pośredni.

Kierowca otrzymuje informacje wizualne za pośrednictwem 12.3-calowego zestawu wskaźników po lewej stronie oraz 10.25-calowego wyświetlacza dotykowego po prawej stronie. Dzięki trzem stylom wyświetlania specyficznym dla AMG, „Classic”, „Sport” lub „Supersport”, funkcje pojazdu są natychmiast ożywione.

Od komfortu do sportu, od stabilności do zwinności: pięć programów jazdy i AMG Dynamics

GLC43 4MATIC SUV i Coupé oferują pięć programów jazdy: „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual”. Korzystając z tych opcji można jeszcze bardziej dostosować cechy pojazdu za pomocą dotyku palca. Dostępny zakres obejmuje od wydajnego i komfortowego po ekstremalnie sportowy. Programy modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego. Programy są teraz powiązane z systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS, co oznacza, że cechy jazdy można dostosować do różnych wymagań i warunków drogowych z jeszcze większą różnicowaniem.

W przypadku modelu Performance SUV, umbrella term AMG DYNAMICS obejmuje funkcje zwinności „Basic” i „Advanced”, które są automatycznie wybierane przez odpowiedni program jazdy. Parametry istotne dla jazdy, takie jak próg kontrolny całkowicie przeprojektowanego ESP® (Electronic Stability Program), są inteligentnie dostosowywane do wybranego programu jazdy. Oznacza to, że podczas gdy pełny zakres działania ESP jest zachowany, dostępne spektrum jeśli chodzi o dynamikę boczną jest znaczne. Kierowca może tutaj wybierać między „Stable” i „Agile”.

„Basic” przypisane jest do programów jazdy „Slippery” i „Comfort”. W tym przypadku GLC43 4MATIC wykazuje bardzo stabilne prowadzenie przy wysokim poziomie tłumienia skrętu.
„Advanced” aktywowane jest w programach „Sport” i „Sport+”. Wtedy GLC43 4MATIC jest neutralnie zbalansowany. Niższe tłumienie skrętu, mniejsze wymagania związane z kątem skrętu oraz zwiększona zwinność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych drogach.
Szybka zmiana biegów: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

GLC43 4MATIC wyposażony jest w sprawdzoną automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G (TCT = Torque-Clutch Transmission), która jest specjalnie skonfigurowana, aby zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy. Jest optymalnie dostosowana do silnika i obiecuje zwrotne rozpoczęcie jazdy, które jest tak charakterystyczne dla AMG, wraz z szybkimi zmianami biegów – automatycznie lub manualnie za pomocą łopatek na kole kierownicy. Aplikacja programowa specyficzna dla modelu pozwala na osiągnięcie bardzo krótkich czasów zmiany biegów.

Funkcja wielokrotnego zbijania biegów pozwala na bardziej spontaniczne przyspieszenia, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgania w programach jazdy „Sport” i „Sport+” sprawia, że doświadczenie z jazdy staje się jeszcze bardziej emocjonujące. Określone regulacje zapłonu również umożliwiają szybsze zmiany biegów w innych trybach. We wszystkich trybach ruszanie odbywa się na pierwszym biegu, aby zawsze zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy.

Optymalne trzymanie: napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Standardowy napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC charakteryzuje się tylnym rozkładem momentu obrotowego z podziałem osi przedniej i tylnej 31 do 69 procent. Ta konfiguracja zapewnia poprawioną dynamikę jazdy oraz wyższe przyspieszenie boczne na drodze, a także lepszą przyczepność podczas przyspieszania. Jednostopniowa przekładnia systemu napędu na cztery koła jest zamocowana do skrzyni biegów jako osobny system.

Samo-regulujące: zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

AMG RIDE CONTROL+ łączy w sobie zalety różnych rodzajów zawieszeń w jednym. Opiera się na pneumatycznym zawieszeniu AIR BODY CONTROL z systemem adaptacyjnym tłumienia AMG (ADS PLUS), zapewniając zarówno sportową dynamikę jazdy, jak i komfort podczas długich podróży, który jest wizytówką marki. Zawieszenie wielokomorowe oferuje bardzo szeroki zakres od najbardziej komfortowego do najbardziej sportowego ustawienia i dostosowuje się do aktualnego obciążenia. Dzięki systemowi pneumatycznej regulacji poziomu pojazdu, poziom pojazdu pozostaje stały, niezależnie od ładunku, który niesie. Przy wysokich prędkościach pojazd jest obniżany, aby zredukować opór powietrza i zwiększyć stabilność.

Adaptacyjne dostosowanie tłumienia AMG RIDE CONTROL+ jest standardowe. Ten w pełni automatyczny, elektrycznie sterowany system dostosowuje tłumienie przy każdym kole do aktualnych wymagań. Poprawia to bezpieczeństwo jazdy i komfort podróżowania. Tłumienie dostosowywane jest indywidualnie dla każdego koła i zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi oraz wybranego ustawienia zawieszenia. Idealny punkt pracy można wybierać w każdej chwili na podstawie szerokiego zakresu informacji dotyczących przyspieszenia lub prędkości pojazdu. Dzięki przyciskowi na konsoli środkowej kierowca może wybierać między trzema różnymi zestawami charakterystyk tłumienia, czyli „Comfort”, „Sport” i „Sport+”, a tym samym indywidualnie wpływać na doświadczenia z jazdy – od bardzo komfortowego do sportowego.

Precyzyjne informacje zwrotne: układ kierowniczy wrażliwy na prędkość AMG

3.0L V6 4MATIC 9AT AWD (390 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc286.8 Kw @ 5500-6000 Rpm
390 Hp @ 5500-6000 Rpm
385 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
520 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speedshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R 19
Długość183.3 In (4656 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość64.5 In (1638 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.7 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit7.26 In (184 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2242 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.