Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GLC 63 4MATIC 2019-Present

W momencie premiery, AMG GLC 63 ustanowił rekord okrążenia na słynnym torze Nurburgring-Nordschleife (Północna Pętla), zatrzymując zegar na 7.49.369 minut i pozbawiając Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio tytułu najszybszego SUV-a na tym torze.

Podczas gdy rynek SUV-ów rósł, Mercedes-Benz odpowiedział na ten trend modelem GLC, a później dodał do oferty wersje AMG, które dodały pikanterii. Najwyższą wersją jest model 63 4Matic S, który rozpędza się do 510 KM i osiąga prędkość maksymalną 175 MPH (280 KPH). „Zwyklejsza” wersja GLC 63, bez oznaczenia „S”, jest elektronicznie ograniczona do 155 MPH (250 KPH). Obie wersje mają ten sam silnik bazowy, znany silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra, ale wersja S ma niemal 35 KM więcej niż wersja bez „S”. Oba warianty są wyposażone w skrzynię biegów AMG Speedshift MCT 9G. Zawieszenie jest sterowane pneumatycznie z adaptacyjnymi ustawieniami tłumienia, co poprawia trzymanie się drogi i prędkość podczas pokonywania zakrętów.

Wewnątrz kabiny jest miejsce dla czterech pasażerów, a pojemność bagażnika wynosi ponad 500 litrów. Fotele kubełkowe obiecują utrzymanie pasażerów w bezpiecznym miejscu podczas najszybszych zakrętów. System infotainment ma dwa duże wyświetlacze: 12.3” przed kierowcą i 10.25” po prawej stronie, które pomagają kontrolować telefon za pomocą Android Auto lub Apple CarPlay, a także poprawiać czasy okrążeń za pomocą dedykowanej aplikacji AMG.

 Udoskonalone właściwości jezdne, optymalne połączenie z innymi urządzeniami oraz obsługa za pomocą gestów: Mercedes-AMG aktualizuje udane modele GLC63 4MATIC+ (zużycie paliwa łączone: 12,4-12,1 l/100 km; emisja CO2: 283-275 g/km). SUV i coupé zyskują nowy, jeszcze bardziej wyrazisty design świateł, a także system infotainment MBUX z funkcjami i wyświetlaczami dedykowanymi AMG. Nowa kontrola dynamicznego prowadzenia AMG DYNAMICS oraz blokada dyferencjału, która teraz jest standardowo sterowana elektronicznie we wszystkich modelach, umożliwiają jeszcze bardziej różnorodne doświadczenia podczas jazdy. SUV i coupé są także jedynymi pojazdami w swoim segmencie z ośmiocylindrowym silnikiem biturbo. Maksymalna przyjemność z jazdy jest również zapewniona dzięki zawieszeniu pneumatycznemu z adaptacyjnym tłumieniem, napędowi na wszystkie koła z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego oraz wysokowydajnemu systemowi hamulcowemu. Średniej wielkości SUV sportowy oferuje również dużo miejsca dla pasażerów i bagażu, zmienną przestrzeń wewnętrzną, rozbudowane funkcje bezpieczeństwa oraz wysoki komfort podczas długich podróży.

Z oficjalnym zmierzonym i poświadczonym czasem okrążenia 7:49.369 minut, Mercedes-AMG GLC63 S 4MATIC+ jest obecnie najszybszym SUV-em na świecie na północnej pętli Nürburgring.

„Rekord okrążenia na północnej pętli udowodnił, że GLC63 jest na szczycie swojego segmentu pod względem dynamiki pojazdu. Dzięki naszemu silnikowi V8 biturbo posiadamy istotny atut w konkurencyjnym otoczeniu. Dzięki AMG DYNAMICS udało nam się jeszcze bardziej udoskonalić właściwości jezdne, a także zwiększyć codzienną użyteczność oraz połączenie z MBUX. To sprawia, że GLC63 to wszechstronny pojazd na każdą okazję”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

SUV i coupé dostępne są w wariantach bazowych oraz S: silnik AMG 4.0 V8 biturbo generuje 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 650 lub 700 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h GLC63 4MATIC+ osiąga w 4,0 sekundy, a modele S w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna modelu bazowego wynosi 250 km/h, a dla modeli S 280 km/h. Imponujące właściwości jezdne opierają się m.in. na zawieszeniu AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym tłumieniem, elektronicznie sterowanej blokadzie dyferencjału, która teraz jest standardem we wszystkich wariantach, oraz dynamicznych mocowaniach silnika, które wchodzą w skład standardowego wyposażenia modeli S.

Ekspresyjny wygląd przodu z przekształconymi reflektorami

W designie zewnętrznym ekspresyjna przednia część z charakterystyczną dla AMG kratką chłodnicy wyciągającą się ku dołowi oraz pionowymi, czarnymi żaluzjami natychmiast przyciąga uwagę. Przekształcone, spłaszczone reflektory LED High Performance wzmacniają wizualną obecność dzięki efektownemu wyglądowi świateł do jazdy dziennej. Szeroki przedni zderzak w kształcie skrzydła odrzutowca, połączony z dużym splitterem, podkreśla moc nowych modeli. Rezygnując z drobno siatkowanej kratki, zapewnia widok na technologię chłodzenia – typowy atrybut ze świata sportów motorowych i kolejne wyróżnienie wśród innych modeli GLC. Szerokie nakładki nadkoli z przodu i z tyłu dodatkowo akcentują dynamiczny wygląd.

Panele progowe sprawiają, że SUV i coupé wydają się siedzieć niżej na drodze, jednocześnie wydłużając ogólną sylwetkę. Muskularny tył dominuje szeroki tylny zderzak oraz dyfuzor. Przekształcone lampy LED z tyłu zapewniają niepowtarzalny podpis świetlny – z charakterystycznymi blokami w podświetlanym designie. Dwa trapezoidalne, podwójne rury wydechowe w wysokopolerowanym chromie dopełniają system wydechowy.

Model S wyróżnia się ekskluzywnymi elementami designu. Należą do nich 20-calowe lekkie felgi z pięcioma podwójnymi ramionami, panele członowe z wkładkami w matowym srebrze irydowym oraz tylny zderzak z końcówkami dyfuzora i listwą w matowym srebrze irydowym.

Słucha słów i reaguje na gesty: system infotainment MBUX

Nowy system infotainment MBUX sprawia, że samochód staje się bardzo przydatny w codziennym użytkowaniu. Niezależnie od tego, czy jest obsługiwany za pomocą touchpada, przycisków Touch Control na kierownicy, za pomocą sterowania głosowego czy gestów: system operacyjny GLC63 4MATIC+ jest tak samo wszechstronny, jak elastyczny. Wszystkie opcje mają na celu umożliwienie realizacji zadań sterujących w jak najbardziej wygodny, szybki i odpowiedni do sytuacji sposób.

Dzięki nowemu opcjonalnemu asystentowi wnętrza MBUX wybrane funkcje mogą być obsługiwane bezdotykowo, a światło do czytania można włączać i wyłączać. Zaawansowany system kamer 3D ułatwia obsługę kierowcy i pasażera z przodu poprzez wykrywanie podejścia, wsparcie w oświetleniu oraz szybki dostęp do ulubionych. W tym celu analizuje ruchy rąk w obszarze między wyświetlaczem multimedialnym a touchpadem. W praktyce oznacza to, że jak tylko ręka zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada, asystent wnętrza MBUX pokazuje na wyświetlaczu multimedialnym pewne elementy sterujące w powiększeniu lub podświetla je. Dotyczy to menu ekranu głównego, radia/wideo, nawigacji mapowej, systemu aktywnego parkowania oraz regulacji fotela.

Asystent rozróżnia interakcje kierowcy i pasażera oraz rozpoznaje określone pozycje i ruchy rąk. Obszar interakcji dla asystenta wnętrza MBUX znajduje się przed wyświetlaczem multimedialnym aż do konsoli środkowej, w tym touchpada między kierowcą a pasażerem z przodu.

I oczywiście, przełomowe sterowanie głosowe aktywowane słowami „Hej Mercedes” również jest na pokładzie. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie zdania z zakresu infotainment i obsługi pojazdu, nawet jeśli są wyrażane pośrednio.

Kierowca otrzymuje wizualne informacje za pomocą 12,3-calowego zestawu wskaźników po lewej i 10,25-calowego wyświetlacza dotykowego po prawej. Dzięki trzem stylom wyświetlaczy dedykowanym AMG: „Klasyczny”, „Sport” lub „Supersport” natychmiast ożywiają one funkcje pojazdu.

Dodatkowe informacje dla jeszcze sportowszego doświadczenia jazdy

Poprzez dedykowane menu AMG kierowca może uzyskać dostęp do wielu dodatkowych informacji, aby uczynić jazdę jeszcze bardziej sportową, takich jak Warm-up, Setup, G-Force czy Dane Silnika. Wizualizacje na centralnym wyświetlaczu dotykowym umożliwiają jeszcze lepsze doświadczanie dodatkowych funkcji pojazdu, m.in. poprzez animowane prezentacje systemów wsparcia jazdy, pojazdu i komunikacji oraz AMG TRACK PACE. W opcyjnym wyświetlaczu head-up dostępny jest także widok AMG TRACK PACE z grafiką toru, zakrętami, punktami hamowania, prędkościami delta oraz czasami absolutnymi.

Dodatkowo istnieje cyfrowy wyświetlacz prędkości i aktualnie załączonego biegu. Tryb manualnej transmisji zidentyfikowany jest żółtym „M” oraz komunikatem do zmiany biegu przy osiągnięciu maksymalnych obrotów silnika, co jest nawiązaniem do świata Formuły 1.

Ergonomia, funkcjonalność i jakość na najwyższym poziomie: wnętrze

Wnętrze podkreśla ambicję lidera nowych średniej wielkości SUV-ów Performance w zakresie dynamiki jazdy. Kierowca i pasażer z przodu standardowo są otoczeni sportowymi fotelami z man-made leather ARTICO, połączonymi z mikrofibrą DINAMICA, które łączą doskonałe wsparcie boczne z funkcjonalną ergonomią dostosowaną do prowadzenia pojazdu.

Deska rozdzielcza wykończona jest czarną skórą ARTICO z kontrastowymi przeszyciami jako standard. Wysokiej jakości wygląd podkreślają wykończenia aluminiowe. Touchpad jest otoczony przez przełącznik AMG DYNAMIC SELECT oraz liczne kontrolki specyficzne dla AMG, takie jak przycisk do 3-stopniowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL+, 3-stopniowy ESP® lub przycisk do opcjonalnego systemu wydechowego AMG Performance z kontrolą klap.

Wariant modelu S jest wyposażony w jeszcze bardziej rozbudowany pakiet wyposażenia, w tym w kierownicę AMG z czarnej skóry nappa/mikrofibry DINAMICA oraz emblematy AMG w przednich zagłówkach.

Nowa generacja kierownic AMG teraz również standardowo w GLC

Ekstremalnie sportowy design, chwytna forma z mocno konturowanym wieńcem oraz intuicyjna obsługa to kluczowe cechy nowej kierownicy AMG w mikrofibrze DINAMICA, która jest standardem. Posiada spłaszczoną dolną część i perforację w obszarze chwytu. Galwanizowane łopatki do zmiany biegów na kierownicy umożliwiają jeszcze sportowszy styl jazdy z manualną zmianą biegów. W modelu S kierownica standardowo ma wieniec ze skóry nappa/mikrofibry DINAMICA (opcjonalnie w modelu bazowym).

Zintegrowane przyciski Touch Control można używać do sterowania funkcjami zestawu wskaźników oraz systemu infotainment poprzez poziome i pionowe przesuwanie palcem. Innowacyjne przyciski na kierownicy są standardem w modelu S. Programy jazdy AMG są kontrolowane i wyświetlane na zintegrowanym wyświetlaczu LCD za pomocą okrągłego kontrolera. Korzystając z dwóch dowolnie konfigurowanych przycisków wyświetlacza, inne funkcje AMG można obsługiwać bezpośrednio w zasięgu ręki na kierownicy.

Dostosowują się do ciała za pomocą poduszek powietrznych: fotele sportowe

Fotele AMG Performance zapewniają doskonałe wsparcie boczne podczas dynamicznego stylu jazdy dzięki specjalnemu projektowi bocznych podparć siedziska i oparcia. Opcjonalnie, boczne podparcia siedziska doskonale dostosowują się do konturów ciała za pomocą wbudowanych poduszek powietrznych. Fotele Performance dodatkowo nadają wnętrzu jeszcze bardziej sportowy charakter ze swoimi integralnymi zagłówkami. Ogrzewanie foteli zapewnia przyjemny komfort siedzenia nawet w niższych temperaturach.

Większa zwrotność przy wysokiej stabilności: AMG DYNAMICS

W zależności od silnika dostępnych jest do sześciu programów jazdy: „Ślisko”, „Komfort”, „Sport”, „Sport+”, „Indywidualny” i „RACE” (tylko model S). Programy te połączone są z kontrolą zwinności AMG DYNAMICS, co oznacza, że właściwości jezdne GLC63 4MATIC+ można dostosować do różnych wymagań i warunków jazdy z jeszcze większą różnicą.

Pod terminem AMG DYNAMICS kryją się funkcje zwinności „Podstawowy”, „Zaawansowany”, „Pro” i „Mistrz” (tylko model S), które są automatycznie wybierane przez odpowiedni program jazdy. Parametry istotne dla jazdy, takie jak rozkład momentu obrotowego w napędzie na wszystkie koła, interwencje elektronicznie sterowanej blokady dyferencjału oraz progi sterowania całkowicie przeprojektowanego ESP® są inteligentnie dostosowywane w zależności od programu jazdy.

„Podstawowy” jest przypisany do programów jazdy „Ślisko” i „Komfort”. W tym przypadku GLC63 4MATIC+ wykazuje bardzo stabilne właściwości jezdne z wysokim tłumieniem kąta obrotu.
„Zaawansowany” jest aktywowany w programie „Sport”. GLC63 4MATIC+ jest wówczas neutralnie zbalansowany. Niższe tłumienie kątowe, mniejsze zapotrzebowanie na kąt skrętu oraz zwiększona zwrotność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych drogach.
„Pro” (skrót od „profesjonalny”) jest częścią programu „Sport+”. W „Pro” kierowca otrzymuje jeszcze więcej wsparcia w dynamicznych manewrach, a zwrotność i precyzja są dodatkowo zwiększane podczas pokonywania zakrętów.
„Mistrz” (tylko w modelu S) łączy się z programem jazdy RACE. Tryb „Mistrz” jest dedykowany kierowcom, którzy chcą doświadczyć dynamiki i przyjemności z jazdy na zamkniętych torach. „Mistrz” zapewnia ekstremalnie neutralny balans pojazdu, niskie zapotrzebowanie na kąt skrętu i bardziej zwrotne prowadzenie. W ten sposób „Mistrz” zapewnia maksymalną zwinność i w pełni wykorzystuje dynamiczny potencjał.
Niezależnie od programów jazdy, jak dotąd kierowca może za pomocą przycisków w konsoli środkowej bezpośrednio wybierać tryb manualnej transmisji, preferowany poziom zawieszenia oraz system wydechowy, na przykład.

Jedyny model z silnikiem V8 biturbo

Silnik o pojemności 4.0 V8 biturbo jest już stosowany w licznych pojazdach AMG. Charakterystyczną cechą jest to, że dwa turbodoładowacze są umieszczone nie na zewnątrz banków cylindrów, ale wewnątrz „V” cylindra. Główne zalety tego rozwiązania to kompaktowa budowa silnika i optymalna reakcja. System bezpośredniego wtrysku paliwa kierowanego strumieniem zapewnia czyste i efektywne spalanie z wysoką wydajnością termodynamiczną. Szybko działające wtryskiwacze piezoelektryczne umożliwiają wielokrotny wtrysk paliwa do silnika na żądanie i z najwyższą precyzją.

Rozbudowany system chłodzenia silnika zapewnia wydajność silnika nawet w ekstremalnych obciążeniach. To samo dotyczy zoptymalizowanych głowic cylindrów, które są wykonane z specjalnego stopu odpornego na wysoką temperaturę. Ciągła regulacja wałków rozrządu dolotowego i wydechowego poprawia moc oraz wydajność. Zapewnia doskonałą reakcję na pedał gazu i optymalizuje cykl doładowania dla każdego punktu roboczego. Pompa olejowa z regulacją zmienną również przyczynia się do niskiego zużycia paliwa.

Każdy silnik jest składany przez jednego mechanika w warsztacie silnikowym w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek – jeden silnik”.

Charakterystyczny dźwięk silnika V8 pochodzi z systemu wydechowego z technologią klapową. Klapy są sterowane mapą i automatycznie działają w zależności od wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, mocy wymaganej przez kierowcę oraz prędkości obrotowej silnika. Opcjonalnie dostępny jest system wydechowy Performance, który umożliwia modulowanie dźwięku za pomocą naciśnięcia przycisku.

Nasączony: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Mokry sprzęgło startowe zastępuje konwerter momentu obrotowego w skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Oszczędza to wagę i optymalizuje reakcję na polecenia pedału przyspieszenia, szczególnie podczas przyspieszania lub zwalniania. Funkcja wielokrotnej redukcji biegów pozwala na bardziej spontaniczne przyspieszenia, a funkcja podwójnego sprzęgła w programach „Sport” i „Sport+” sprawia, że jazda jest jeszcze bardziej emocjonująca. Zdefiniowane regulacje zapłonu zapewniają również szybsze zmiany biegów w innych trybach. We wszystkich trybach ruszanie odbywa się na pierwszym biegu, aby zawsze zagwarantować dynamiczne doświadczenia jazdy.

Gdy kierowca wybierze tryb „Manual”, może to zrobić za pomocą oddzielnego przycisku w konsoli środkowej. Zmiany biegów opierają się na wybranym programie jazdy, a kierowca może teraz zmieniać biegi używając łopatek na kierownicy. Co więcej, skrzynia biegów pozostaje na wybranym biegu i nie zmienia biegu automatycznie przy osiągnięciu limitu prędkości obrotowej silnika.

Zapewnia optymalną przyczepność: napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+

Inteligentny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ łączy zalety różnych konfiguracji napędu w jednym: całkowicie zmienna dystrybucja momentu obrotowego na osie przednią i tylną zapewnia optymalną przyczepność aż do fizycznego limitu. Kierowca może również polegać na wysokiej stabilności prowadzenia i wysokim poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, zarówno na sucho, jak i na mokro, czy w śniegu. Przejście z napędu tylnego na napęd na wszystkie koła i odwrotnie jest płynne, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane w ogólnej architekturze systemu pojazdu.

Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy na stałe napędzany tylny wałek z przednim w sposób całkowicie zmienny. Najlepszy możliwy rozkład momentu obrotowego jest ciągle obliczany w zależności od warunków jazdy i położenia kierowcy. Przejścia są płynne i oparte na skomplikowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę wzdłużną dla jeszcze silniejszego przyspieszenia.

Idealna kombinacja dynamiki i komfortu: zawieszenie

Zwinność, wysoka dynamika boczna i maksymalna przyczepność nowych modeli są także zasługą zawieszenia AMG RIDE CONTROL+ z całkowicie wspieranym wielokomorowym zawieszeniem pneumatycznym i adaptacyjnym regulowanym tłumieniem, które zapewniają wyjątkowo wysoką stabilność kąta nachylenia, dynamikę jazdy i precyzję kierowania. Poziom pojazdu można również dostosować do różnych warunków jazdy.

Oś przednia ma konstrukcję czterowahadłową ze specjalnymi zwrotnicami, zoptymalizowanymi elastokinematykami i promieniowymi połączeniami hamulcowymi. Niezależna kontrola kół i elementy zawieszenia umożliwiają wyższą dynamikę boczną przy minimalnym wykolejeniu.

Specyficzna dla modelu koncepcja wielowahaczowa w tylnej osi imponuje niezwykle precyzyjnym sterowaniem kół i zwiększoną sztywnością. Specyficzny dla AMG tylny nośnik osi umożliwia szerszy rozstaw kół w porównaniu z GLC od Mercedesa, podczas gdy powierzchnie kontaktowe łożysk kół także zostały przesunięte dalej na zewnątrz. Inne działania obejmują specyficzne dla AMG nośniki kół, sztywniejsze strojenie elastokinematyczne oraz wyższy ujemny kąt nachylenia.

Inteligentne wyświetlanie powietrzem dla optymalnej charakterystyki jazdy

Dzięki sportowej konfiguracji sprężyn i tłumików oraz adaptacyjnemu regulowanemu tłumieniu, nowy system zawieszenia trzykomorowego łączy wzorcową dynamikę jazdy z doskonałymi właściwościami przy tłumieniu hałasu drogowego i wibracji opon. Sztywność sprężyn powietrznych może być regulowana w szerokim zakresie poprzez aktywację lub dezaktywację poszczególnych komór powietrznych, co skutkuje odczuwalnie zwiększonym komfortem i zachowaniem.

Istnieją trzy stopnie stuningowania sprężyn, w zależności od wybranego programu jazdy i aktualnego stanu jazdy. W przypadku nagłych zmian obciążenia, szybkiego pokonywania zakrętów, intensywnego przyspieszania lub hamowania, sztywność sprężyn jest automatycznie zwiększana. To skutecznie zmniejsza przechyły i pochylanie, stabilizując sportowego SUV-a i coupé.

Adaptacyjne regulowanie tłumienia również jest częścią standardowego wyposażenia. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie kontrolowany system dostosowuje tłumienie w każdym kole do aktualnych wymagań. To poprawia bezpieczeństwo jazdy oraz komfort jazdy. Tłumienie zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi i wybranego ustawienia zawieszenia. Idealny punkt roboczy można zawsze wybrać na podstawie szerokiego zakresu informacji dotyczących przyspieszenia lub prędkości pojazdu, na przykład.

Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej lub dowolnie konfigurowanych przełączników na kierownicy kierowca może wybierać pomiędzy trzema różnymi zestawami charakterystyk tłumienia, mianowicie „Komfort”, „Sport” i „Sport+”, i tym samym indywidualnie wpływać na doświadczenia z jazdy – od bardzo komfortowych do sportowo sztywnych.

GLC63 4MATIC+ SUV i Coupé standardowo wyposażone są w 10-ramienne lekkie felgi 8.0 J x 19 (przód) i 9.0 J x 19 (tył) malowane na szaro w titanium z wysokopolerowanym wykończeniem oraz oponami o rozmiarze 235/55 R 19 (przód) i 255/50 R 19 (tył). Wymiary dla GLC63 S 4MATIC+ SUV i Coupé to 265/45 R 20 (przód) i 295/40 R 20 (tył) na 5-podwójnych lekkich felgach malowanych na szaro titanium z wysokopolerowanym wykończeniem w rozmiarze 9.5 J x 20 (przód) i 10.0 J x 20 (tył). Istnieją również inne opcjonalne kombinacje kół/opon oraz felgi kuty, aż do rozmiarów 265/40 R 21 na 9.5 J x 21 na osi przedniej i 295/35 R 21 na 10.0 J x 21 na osi tylnej.

Czuły i szybki: blokada dyferencjału

Aby poprawić przyczepność i dynamikę jazdy, wszystkie modele są wyposażone w elektronicznie kontrolowaną blokadę dyferencjału. To redukuje poślizg wewnętrznego tylnego koła podczas pokonywania zakrętów, bez jakiejkolwiek interwencji w układ hamulcowy. W rezultacie kierowca może przyspieszać z zakrętów wcześniej dzięki poprawionej przyczepności. Pojazd pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z wysokich prędkości, a ograniczona blokada dyferencjału również poprawia przyczepność z miejsca.

Największą korzyścią ze sterowania elektronicznego jest jeszcze bardziej wrażliwa i szybsza zdolność dostosowania do zmieniających się sytuacji na drodze: co podnosi krytyczny próg, ułatwiając jazdę na granicy możliwości pojazdu. Trzystopniowy ESP® z ustawieniami „ESP ON”, „Tryb sportowy ESP” oraz „ESP OFF” działa w doskonałej synchronizacji z tylną ograniczoną blokadą dyferencjału i jest optymalnie dopasowane do doskonałych właściwości dynamicznych.

Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: kierownica AMG z czułym wspomaganiem

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy z czułym na prędkość ma zmienny współczynnik. Imponuje precyzyjnym i autentycznym feedbackiem, a także może być wstępnie ustawione w dwóch trybach „Komfort” lub „Sport”. Wspomaganie kierownicy jest zmniejszane przy wysokich prędkościach i stale zwiększane przy niższych prędkościach. Oznacza to, że przy niskich prędkościach wymagana jest stosunkowo niewielka siła skrętu, a przy wysokich prędkościach zachowywana jest jak najlepsza kontrola nad pojazdem. Ponadto system wspomagania kierownicy zależy od aktualnej przyspieszenia bocznego, wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT lub ustawienia tłumienia.

Czuły i stabilny: wysokowydajny system hamulcowy z kompozytów

W związku z wysokimi wartościami mocy modele ośmiocylindrowe mają dużą, wentylowaną i perforowaną instalację hamulcową z przodu i tyłu, z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz jednotłoczkowymi pływającymi zaciskami z tyłu.

Opcjonalnie dostępny jest wysokowydajny ceramiczny system hamulcowy AMG z brązowymi 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu i jednolitymi pływającymi zaciskami hamulcowymi z tyłu. Prowadzi to do dodatkowych oszczędności wagi i niższych mas niewsprężynowanych. Inne zalety to ich jeszcze większa ogólna wytrzymałość i stabilność podczas wysokiego obciążenia. System hamulcowy zdobywa również punkty za wysoką trwałość i natychmiastową reakcję – co gwarantuje szybkie czasy okrążeń.

Wszystkie systemy hamulcowe mogą się pochwalić krótkimi drogami hamowania, wrażliwą reakcją i wysoką żywotnością, nawet w przypadku ekstremalnych obciążeń. Wśród funkcji komfortowych pojazdu znajdują się asystent ruszania pod górę, wstępne hamowanie oraz dryfowanie w mokrym. Po wyłączeniu zapłonu i zatrzymaniu pojazdu skrzynia biegów automatycznie wybiera pozycję Park „P”. Tymczasem elektryczna ręczna hamulca zwalnia automatycznie przy ruszaniu.

Model S ze dynamicznymi mocowaniami silnika jako standard

Mocniejszy GLC63 S 4MATIC+ jest wyposażony w dynamiczne mocowania silnika. Te rozwiązania rozwiązują sprzeczne cele komfortu i wydajności dynamicznej, redukując wibracje w jednostce napędowej/napędowej. Te dynamiczne mocowania są natychmiastowo i zmiennie zdolne do dostosowania swojej sztywności do warunków jazdy i stylu jazdy. Miękkie mocowania silnika poprawiają komfort, ponieważ skuteczniej oddzielają hałas i wibracje. Jednak prowadzenie i zwinność korzystają na ogół z sztywniejszej konfiguracji mocowania. Kierowca czuje się bardziej związany z pojazdem podczas dynamicznej jazdy, ponieważ otrzymuje więcej feedbacku, a reakcja kierownicy jest bardziej bezpośrednia. Ogólnie rzecz biorąc, kierowca czerpie więcej precyzyjnego uczucia prowadzenia.

Wellness podczas długich podróży: pakiet ENERGIZING

GLC 63 4.0L V8 9AT AWD (476 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc350.1 Kw @ 500-6250 Rpm
476 Hp @ 500-6250 Rpm
469 Bhp @ 500-6250 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
650 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 19 // 255/50 R 19
Długość183.3 In (4656 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość64.5 In (1638 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.7 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2283 G/Km

GLC 63 S 4.0L V8 9AT AWD (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc375.1 Kw @ 5500-6250 Rpm
510 Hp @ 5500-6250 Rpm
503 Bhp @ 5500-6250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1750-4500 Rpm
700 Nm @ 1750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna174 Mph (280 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 19 // 255/50 R 19
Długość183.3 In (4656 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość64.5 In (1638 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.7 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2283 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.