Mercedes-AMG GLE 43 Coupe 2015-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG GLE 43 Coupe 2015-2016

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GLE 43 Coupe 2015-2016

Wersja coupe Mercedesa-AMG GLE została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w Detroit w 2015 roku. Była to odpowiedź Mercedesa-Benza na model BMW X6.

„Coupe” oznacza „cięcie” po francusku i było używane przez wytwórców powozów do określenia zamkniętego, dwuosobowego wozu, który był skrócony i przycięty z dłuższej wersji. Gdy przemysł motoryzacyjny się rozwijał, wiele terminów z branży budowy powozów zostało zaadaptowanych, w tym także „coupe”. Jako producent samochodów premium, Mercedes-AMG musiał zaoferować SUV-coupe w średniej klasie. I takim pojazdem był GLE, oparty na platformie modelu ML z 2011 roku, który w 2015 roku został przemianowany na GLE.

GLE Coupe, zaprojektowane na tej samej podstawie co GLE, charakteryzowało się opadającym dachem i węższymi tylnymi drzwiami. Czarny siatkowy grill wzbogacono o akcenty designu AMG, z podwójnym skrzydłem pośrodku, które podtrzymywało dużą gwiazdę Mercedesa. Zderzak miał duży wlot powietrza pośrodku oraz dwa boczne wloty, które chłodziły hamulce. Tył samochodu zdobiła opadająca klapa bagażnika z małym deklem za tylną szybą.

Wnętrze nawiązywało do byłej klasy ML, która zadebiutowała w 2011 roku. GLE Coupe wyposażono w starszą jednostkę multimedialną Command z pokrętłem między przednimi siedzeniami. Kierownica miała specjalny design i była wyposażona w łopatki do zmiany biegów za pomocą 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

GLE Coupe miało zawieszenie pneumatyczne i aktywne stabilizatory, które były kontrolowane przyciskiem ustawień jazdy. Silnik V6 z podwójnym doładowaniem pod maską dysponował dużą mocą i zapewniał oszałamiające przyspieszenia, szczególnie jak na SUV-a.

 Stuttgart. Mercedes-Benz łączy dwie klasy pojazdów – każdą o odmiennym stylu – aby stworzyć nowy model, Mercedes-Benz GLE Coupé. Sportowy charakter coupé dominuje, wzbogacony o wyraziste cechy solidnego SUV-a. Oprócz przekonujących właściwości jezdnych na drodze, GLE Coupé również imponuje wyglądem. Z płynnie biegnącą linią boczną, wydłużoną i niską kabiną, efektowną atrapą chłodnicy z centralnym chromowanym żaluzjowym panelem oraz tylną częścią nadwozia, GLE Coupé czerpie z typowych dla szczególnie sportowych modeli Mercedes-Benz cech stylistycznych. Podczas premiery GLE Coupé będzie dostępne jako model z silnikiem Diesla lub benzynowym o mocy od 190 kW (258 km) do 270 kW (367 km).

Model GLE 450 AMG, będący pierwszym przedstawicielem nowej linii produktów Mercedes-AMG – modeli sportowych AMG – jest szczególnie atrakcyjny. Oprócz bogatej standardowej konfiguracji, systemu dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, systemu Sports Direct-Steer oraz systemów wsparcia kierowcy typowych dla marki, GLE Coupé zawsze wyposażone jest w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC i permanentny napęd na wszystkie koła 4MATIC.

„Nasze GLE Coupé łączy typowe cechy coupé, takie jak sportowość, dynamika i zwrotność, z pewnością siebie, wszechstronnością i solidnością SUV-a”, mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz, charakteryzując najnowszego członka rodziny modeli Mercedes-Benz. GLE Coupé to nowy dodatek do udanego portfolio coupé Mercedes-Benz. Obok klasycznych, dwudrzwiowych modeli Klas C, E i S oraz czterodrzwiowych coupé CLS i CLA, nowy model przedstawia niezwykle indywidualną interpretację fizjonomii oraz lekkości typowej dla tej rodziny pojazdów.
„Dla Mercedes-Benz GLE Coupé jest pionierem wszechstronnej klasy pojazdów. Pozwoli nam zdobyć nowych klientów dla naszej marki”, mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, komentując nowy model dołączający do portfolio produktów.
DYNAMIC SELECT system zarządzania dynamiką:
bardzo zmienny – od sportowego po komfortowy
GLE Coupé od samego początku czuje się jak prawdziwe sportowe coupé. Pomimo podobieństwa do SUV-a z podwyższoną pozycją siedzącą i szerokim widokiem, pasażerowie mają wrażenie, że znajdują się w trybie sportowym, a nie terenowym. Dźwięk przypomina potężne samochody sportowe, a połączenie z bezpośrednią reakcją na wszelkie komendy gwarantuje przyspieszenie pulsu. Z drugiej strony, może również tworzyć uczucie spokoju, połączone z niezachwianymi, spokojnymi właściwościami jezdnymi. Te dwa różne światy zazwyczaj można doświadczyć tylko w dwóch oddzielnych pojazdach – zwinny, rasowy samochód sportowy i swobodny, komfortowy SUV. Jednak nowe GLE Coupé jest inne: DYNAMIC SELECT umożliwia szeroki zakres dynamiki jazdy i łączy te diametralne światy doświadczeń w jednym pojeździe – premierze motoryzacyjnej.
GLE 450 AMG – pierwszy model sportowy AMG
Wyważenie między wyjątkowo sportowym a jednocześnie komfortowym zostało szczególnie dobrze opanowane w GLE 450 AMG. Jako pierwszy model sportowy AMG, GLE Coupé z silnikiem V6 umożliwia atrakcyjne wejście do świata sportowych samochodów i marki wydajnościowej.
„GLE 450 AMG Coupé to nasz pierwszy model sportowy, a wkrótce pojawią się kolejne bardzo emocjonalne i nastawione na wydajność modele. Nowa linia produktów od Mercedes-AMG pozwoliła nam uczynić technologię sportowych samochodów i fascynację sportami motorowymi bardziej dostępnymi”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH. „Każdy pojazd z Affalterbach honoruje obietnicę Driving Performance.”
Nowe modele sportowe AMG prezentują imponującą substancję produktów i honorują obietnicę osiągów sportowych z wyższą klasą mocy, standardowym napędem na wszystkie koła oraz zaawansowanymi rozwiązaniami zawieszenia. System DYNAMIC SELECT przypisuje zasadniczo różne cechy pięciu trybom przeniesienia INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY, SPORT i SPORT+, które kierowca może wybrać za pomocą pokrętła na konsoli centralnej. System sieciuje wszystkie systemy sterujące, generując różne parametry doświadczeń z jazdy. Nazwy mówią same za siebie: SPORT i SPORT+ przekształcają GLE 450 AMG w sportowy, dynamiczny pojazd z wyraźnymi dynamiką podłużną i boczną. COMFORT to przeciwległy koniec spektrum. Tutaj akcent kładziony jest na parametry komfortu, typowe dla klasycznych sedanów Mercedes-Benz, umożliwiając relaksacyjną, bezwysiłkową jazdę przy maksymalnej efektywności energetycznej. SLIPPERY optymalizuje prowadzenie na nawierzchniach o niskich współczynnikach tarcia, takich jak śnieg lub lód. Dodatkowo, tryb INDIVIDUAL umożliwia kierowcy zaprogramowanie i zapisanie osobistych preferencji w indywidualnych strategiach sterowania, niezależnie od wariantu silnika.

W GLE 450 AMG DYNAMIC SELECT nie tylko moduluje „twarde umiejętności”, takie jak zawieszenie, układ kierowniczy lub napęd. Możliwe jest również intensywniejsze doświadczenie wybranego trybu na poziomie emocjonalnym, ponieważ różne „miękkie umiejętności”, takie jak dźwięk silnika, wskaźniki czy dynamiczna kontrola świateł jazdy, również się zmieniają. W tym celu charakter różnych wyświetlaczy na ekranie COMAND i w kokpicie zmienia się w zależności od wybranego trybu przeniesienia. Jednocześnie aktywna funkcja świateł w pełni LED reaguje bardziej spontanicznie, a dźwięk silnika ogarnia pełen zakres dźwięków, od sportowych i dominujących po stonowane i powściągliwe:
jeśli kierowca wybierze tryb COMFORT, wyświetlacze mają mniejsze znaczenie, a podobnie jak silnik, wskaźniki tarczy, takie jak obrotomierz, pokazują zrelaksowaną reakcję na polecenia kierowcy. W połączeniu z ukierunkowaną na komfort kontrolą napędu i zawieszenia, rezultatem jest atmosfera sprzyjająca dobremu samopoczuciu na poziomie sedana. Dźwięk silnika jest redukowany do przyjemnego tonu, a informacje zwrotne z nawierzchni i otoczenia są znacznie ciszej odbierane w wnętrzu.

Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy wybrany zostaje tryb SPORT+. Charakter natychmiast się zmienia, zmiany biegów wykonywane przez 9G-TRONIC są akustycznie akcentowane, szczególnie przy redukcji biegów z funkcją podwójnego sprzęgła, a wskaźniki w kokpicie reagują szybciej i bardziej „ostro”. Duży centralny wyświetlacz wizualizuje przyspieszenie podłużne i boczne oraz kąt skrętu za pomocą fotorealistycznej grafiki sportowej. Dźwięk silnika jest potężny i akustycznie podkreśla tryb sportowy. To ustawienie usuwa wszelkie wątpliwości: GLE Coupé to energiczny model sportowy najwyższej klasy, który zapewnia pasażerom fascynujący świat doświadczeń.

Idealne połączenie: napęd na wszystkie koła 4MATIC i dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC

W nowym GLE Coupé, inżynierowie pokazali możliwości nowej dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC w coupé z napędem na wszystkie koła w konfiguracji podłużnej. W zależności od wybranego trybu zmiennego zarządzania dynamiką DYNAMIC SELECT, 9G-TRONIC imponuje dużą zwrotnością i reakcją lub spokojem. Potencjał nowej skrzyni jest w pełni wykorzystany. Oferuje imponująco wysoką prędkość zmiany biegów oraz doskonałe przejścia przy energicznym przyspieszaniu, jak również delikatne, prawie niewyczuwalne zmiany biegów przy przyjemnej jeździe.

Napęd na wszystkie koła 4MATIC zawsze idzie w parze z bezpiecznym, harmonijnym i sportowym prowadzeniem. Modele GLE 350 d i GLE 400 cechują się równomiernym rozkładem momentu obrotowego 50:50 pomiędzy przednią a tylną osią. W szczególnie sportowym GLE 450 AMG Coupé, ta konfiguracja jest zmodyfikowana na rzecz jeszcze większej zwrotności i bardziej wyraźnej dynamiki wokół osi pionowej pojazdu, zwiększając zainteresowanie zakrętami. Napęd jest rozdzielany w proporcjach 40:60. Tryby przeniesienia DYNAMIC SELECT SPORT i SPORT+ oferują doskonałą zwrotność podłużną i dynamikę boczną – szczególnie w wyniku idealnej współpracy zmienionych systemów kontroli dynamiki jazdy ASR, ESP® z Curve Dynamic Assist, elektronicznym systemem trakcji 4ETS oraz systemem kontroli hamulców ADAPTIVE BRAKE.

Pakt stabilności: AIRMATIC z ADS Plus, Sports Direct-Steer i ACTIVE CURVE SYSTEM

Oprócz przełomowej konfiguracji układu napędowego, nowo zaprojektowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC – dostępne po raz pierwszy z ciągłym systemem regulacji tłumienia ADS Plus – gwarantuje niezwykle stabilną jazdę. System tłumienia zmienia swój nacisk w zależności od wybranego trybu DYNAMIC SELECT. SPORT+ koncentruje się na jak największej dynamice bocznej przy jak najlepszym komforcie jazdy. Natomiast tryb COMFORT umożliwia maksymalny komfort jazdy przy jak najlepszej dynamice.
Aktualne warunki eksploatacyjne są wykrywane za pomocą czujnika kąta skrętu, czterech czujników kąta obrotu oraz prędkości jazdy z sygnału ESP® i przełącznika pedału hamulca. Jednostka sterująca korzysta z tych sygnałów do nieskończonej regulacji aktualnej siły tłumienia wymaganego dla każdego pojedynczego koła.

Aktywny system stabilizacji przechyłu ACTIVE CURVE SYSTEM również wchodzi w skład specjalnych sportowych systemów, które są aktywowane, gdy kierowca wybiera tryb SPORT lub SPORT+. Jednocześnie aktywne stabilizatory przeciwprzechyłowe na przedniej i tylnej osi podnoszą komfort do poziomu sedana i kompensują nawet silne, jednostronne drgania – na przykład podczas przejazdu przez nierówności. W połączeniu z nowo skonfigurowanym, degressywnym systemem Sports Direct-Steer, którego przełożenie kierownicy wynosi bardzo bezpośrednie 17.4:1, oraz kompaktową sportową kierownicą, prowadzenie jest znakomite we wszystkich warunkach eksploatacyjnych – czy to manewrowanie w mieście, jazda z dużymi prędkościami na autostradzie, czy szybkim stylem jazdy na krętych górskich drogach.

Modele GLE 350 d 4MATIC i GLE 400 4MATIC oferują standardowo zawieszenie stalowe AGILITY CONTROL z systemem tłumienia selektywnego amplitudy. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ADS Plus jest również opcjonalnie dostępne.
Szeroki zakres mocy od 190 kW (258 km) do 270 kW (367 km)
Oprócz atrakcyjnego designu, wyjątkowej technologii zawieszenia i napędu, a także systemów wsparcia znanych z Klas C, E i S, GLE Coupé jest również wyposażone w liczne standardowe lub opcjonalne detale i pakiety, które dodatkowo wzbogacają doświadczenia związane z GLE Coupé.
Model GLE 350 d 4MATIC z silnikiem Diesla rozwija moc 190 kW (258 km) i oferuje maksymalny moment obrotowy 620 Nm od 1600 obr./min. Model GLE 400 4MATIC z silnikiem benzynowym wyposażony jest w nowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 245 kW (333 km) i 480 Nm od 1400 obr./min. Imponująca obecność obu modeli podkreślają 50,8 cm (20-calowe) 10-ramienne lekkie felgi aluminiowe z oponami 275/50 R 20. Dla tych, którzy szukają czegoś bardziej sportowego, dostępne są 53,3 cm (21-calowe) lub 55,9 cm (22-calowe) lekkie felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze mieszanym, chociaż te ostatnie są dostępne tylko w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC ADS Plus. Chromowane paski wykończenia linii barkowej i symulowane osłony podwozia z przodu i z tyłu nadają coupé dodatkową ekskluzywność obok podwójnego układu wydechowego z chromowanymi końcówkami. Szyby o zielonym zabarwieniu, izolujące cieplnie, redukują odblaski słońca latem, a technologia LED znajduje się w reflektorach, światłach dziennych, tylkach i trzecim świetle hamowania.
System DYNAMIC SELECT, bagażnik EASY-PACK z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem oraz kamera cofania z dynamicznymi liniami w wyświetlaczu to standardowe funkcje. Dodatkowe aktywne bezpieczeństwo prowadzenia zapewniają ESP® Curve Dynamic Assist oraz Crosswind Assist, a także COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. GLS Coupé standardowo wyposażone jest w system hamulcowy BAS Plus, opcjonalnie z Cross-Traffic Assist.
GLE 450 AMG to szczególnie sportowy wybór. Silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 km) oraz 520 Nm od 1400 obr./min zapewnia osiągi porównywalne z samochodem sportowym. W modelu najwyższej klasy zawsze dostępny jest tryb przeniesienia DYNAMIC SELECT Sport+.
Standardowe wyposażenie zostało wzbogacone o takie elementy jak specjalna stylizacja nadwozia AMG, która obejmuje specyficzny przedni i tylny zderzak, tylny spojler lakierowany w kolorze pojazdu oraz 53,3 cm (21-calowe) lekkie felgi AMG z 5 podwójnymi szprychami z oponami w rozmiarze 275/45 R 21 (przód) i 315/40 R 21 (tył). Opcjonalnie dostępne są tutaj 55,9 cm (22-calowe) lekkie felgi AMG z 5 szprychami – również z oponami w rozmiarze mieszanym. Doskonała przyczepność gwarantowana jest przez imponujące opony o rozmiarze 285/40 R 22 (przód) i 325/35 R 22 (tył). Standardowy zestaw wyposażenia obejmuje pakiet AIRMATIC, w tym zawieszenie pneumatyczne i nieskończoną adaptacyjną regulację tłumienia (ADS Plus) z kontrolą poziomu i automatycznym obniżeniem przy wyższych prędkościach, co jest opcjonalne dla wszystkich modeli.
Udana synteza projektu elementów Coupé i SUV
Zmysłowość i klarowność to dwa bieguny, które przez niemal 130 lat kształtowały język projektowania marki Mercedes-Benz i mają swoje źródło w naturze dwóch wynalazców samochodu, Carla Benza i Gottlieba Daimlera: Benz był bardziej racjonalnie zorientowany w swoim zachowaniu, podczas gdy Daimler kierował się bardziej swoją pasją. Nowe Mercedes-Benz GLE Coupé idealnie obrazuje, jak ten most między inteligencją a emocją, między tradycją a nowoczesnością, łączy się w atrakcyjną symbiozę.
GLE Coupé nie tylko zręcznie uosabia zakorzenione zasady projektowania Mercedes-Benz, ale również koncentruje się na istotnych cechach dwóch zupełnie różnych typów samochodów. Z jednej strony, najmłodszy członek rodziny GLE posiada decydującą, istotną cechę stylistyczną wszystkich nowoczesnych coupé Mercedes-Benz: łączy czystą sportowość z wysokim poziomem estetyki i zmysłowym popytem na nowoczesny luksus. Jednocześnie jednak rozpoznawalne są również elementy klasycznego SUV-a. Dzięki muskularnym nadkolom, dużym nadkolom, oponom o średnicy do 55,9 cm (22 cale) oraz wysokiej linii okien i dużemu prześwitowi, ten model podnosi postrzeganie dużego, czterodrzwiowego coupé na wyższy poziom.

3.0L V6 9AT AWD (367 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 1400-4200 Rpm
520 Nm @ 1400-4200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Gtronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/45 R 21
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość68.1 In (1730 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/67.9 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.