W obliczu rosnącego zapotrzebowania na wydajne SUV-y, Mercedes-AMG pracował nad modelem GLE w wersji średniej wielkości i znacząco go ulepszył.
Mercedes-Benz wprowadził trzecią generację klasy ML w 2011 roku, a cztery lata później zaprezentował jej odświeżoną wersję. W tym samym czasie zmienił nazwę z ML na GLE. Nowa wersja średniej wielkości SUV-a otrzymała też wersję AMG, która odtąd stała się osobną marką wydajnych pojazdów renomowanego producenta z Stuttgartu.
Z przodu samochód wyróżniał się grillem specyficznym dla AMG z podwójnymi szczelinami nad grillem, które podtrzymywały dużą, trójramienną gwiazdę. Zderzak miał duży, trapezoidalny wlot powietrza w dolnej części, flankowany przez dwa boczne wloty. Nic nie było tylko estetyczne, wszystko miało swoje funkcje. GLE potrzebował bocznych wlotów powietrza, aby schłodzić przednie tarcze hamulcowe. Z boku, producent powiększył nadkola, aby podkreślić szerszą sylwetkę pojazdu. AMG zainstalowało cztery prostokątne końcówki wydechu z tyłu pod zderzakiem, aby dopełnić sportowy wygląd samochodu.
Lecz żaden klient AMG nie kupiłby pojazdu bez odpowiedniego wnętrza. W tym celu firma z Affalterbach zamontowała wykończenia z włókna węglowego na desce rozdzielczej, panelach drzwi i środkowym panelu. Trójramienna kierownica miała dwa aluminiowe łopatki do zmiany biegów oznaczone jako UP i DOWN, zachęcając kierowcę do manualnej zmiany biegów. Nie można zapomnieć o kubełkowych siedzeniach z wysokimi bokami, które były częścią pakietu.
Pod maską producent zainstalował silnik V8 bi-turbo o pojemności 5,5 litra, który w wersji AMG GLE 63S oferował moc do 585 KM, podczas gdy wersja bez S dostarczała 557 KM. System napędu na cztery koła był nastawiony na tylną oś, aby wzmocnić sportowe wrażenia z jazdy SUV-em.
Nowy Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC jest silniejszy i bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek, oferując rozszerzoną gamę modeli oraz jeszcze więcej mocy. Po wprowadzeniu nowej logiki nazewnictwa, następca udanego modelu Mercedes-Benz ML 63 AMG nosi teraz nazwę Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC. Silnik V8 o pojemności 5,5 litra z podwójnym turbosprężarką jest jeszcze mocniejszy niż wcześniej: sportowy model S ma moc 585 KM. Podwozie zostało całkowicie zreworkowane, aby zapewnić jeszcze lepsze właściwości jezdne i zwrotność. Reakcja na pedał gazu oraz czasy zmiany biegów w skrzyni biegów są teraz na nowym, jeszcze bardziej sportowym poziomie, co podkreśla charakterystyczną dla AMG wydajność jazdy. Z charakterystycznym dla rodziny AMG „A-wing” oraz podwójną kratką chłodnicy, SUV zyskuje znacznie bardziej dynamiczny wygląd niż wcześniej.
Odkrywanie wydajności i perfekcji: design nowego Mercedes-AMG GLE 63 S inspiruje ekskluzywnością, sportową mocą i dominacją. Podkreśla progresywność marki AMG i nawiązuje do imponującej historii sportów motorowych. Od teraz nowy GLE 63 S wyposażony jest również w charakterystyczne „A-wing” w przednim zderzaku, co jest typowe dla filozofii projektowania AMG. Projekt kratki chłodnicy z podwójnymi żaluzjami w srebrnym chromie, zintegrowanym napisem AMG oraz centralną gwiazdą Mercedesa to cechy wyróżniające współczesne samochody AMG Performance.
Wydajny SUV robi wrażenie także z boku. Nadkola w kolorze nadwozia zapewniają przestrzeń dla dużych kół. Standardowo zamontowane są opony o rozmiarze 265/45 R 20 na 9J x 20 lekkich, wieloramiennych obręczach malowanych na titanium szaro z wysokim połyskiem. Opcjonalnie GLE 63 S można ulepszyć pod względem wyglądu i dynamiki jazdy, montując opony o rozmiarze 295/35 R 21.
Czarny wkład w dyfuzorze w tylnej części zderzaka z czarną listwą w kształcie przedniego „A-wing” reprezentuje typowy design wyścigowy. Specjalny układ wydechowy z dwoma chromowanymi końcówkami podkreśla sportowy charakter i ekskluzywność.
Wnętrze nowego GLE 63 pokazuje, co charakteryzuje prawdziwy samochód AMG Performance. Wykwintne materiały, najwyższa jakość wykonania oraz maksymalna precyzja tworzą unikalne doświadczenie podczas jazdy. Projekt i wyposażenie podkreślają ekskluzywne, wysokiej klasy pozycjonowanie.
Aluminium z długim włóknem w czarnej tapicerce ARTICO na desce rozdzielczej tworzy atrakcyjne akcenty. Perforowane fotele sportowe z unikalnym układem tapicerki i przeszyciami oraz logo AMG nadają ekskluzywny wygląd. Dzięki specyficznemu układowi tapicerki z lepszym uformowaniem i wyższymi bocznymi podparciami z przodu, fotele sportowe oferują doskonałe wsparcie boczne. Doskonałym dopełnieniem jest 3-ramienna kierownica AMG Performance z płaskim dołem oraz srebrnymi łopatkami do zmiany biegów z napisami „UP” i „DOWN”.