Mercedes-AMG GT C Roadster (R190) 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG GT C Roadster (R190) 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GT C Roadster (R190) 2016-2018

W 2016 roku Mercedes-AMG wzbogacił swoją ofertę o roadstera, który zajmował miejsce pomiędzy podstawowym modelem GT a najbardziej wydajnym GT R.

Kiedy Mercedes-Benz postanowił przekształcić AMG w oddzielną markę, umożliwiło to stworzenie różnych modeli, które nie miały nic wspólnego z innymi pojazdami Mercedesa. Pierwszym modelem wprowadzonym pod nową marką był SLS AMG w 2010 roku, a model GT zadebiutował w 2014 roku na Paris Motor Show. Producent poprawił go, a w 2016 roku zaprezentował model GT C oraz GT C Roadster.

Mercedes-AMG zaprezentował oba pojazdy w październiku na Paris Motor Show. Roadster wyróżniał się grillem Panamericana z pionowymi szczelinami oraz oversized przednim zderzakiem z dolnym grillem w kształcie litery A i zestawem bocznych wlotów. Producent zamontował zestaw otworów wentylacyjnych, które odprowadzały powietrze z nadkoli przednich na błotnikach. Jego składany dach był sterowany elektrycznie, a kierowca mógł otworzyć lub zamknąć samochód przy prędkości do 50 km/h (35 mph).

Wnętrze Mercedes-AMG łączyło luksus z elementami inspirowanymi sportem. Fotele wyścigowe z wysokim oparciem miały zintegrowane zagłówki z funkcją AirScarf, która wydmuchiwała ciepłe powietrze na kark pasażerów. Satynowe aluminiowe wykończenia pokrywały górną część konsoli centralnej. Na konsoli znajdowało się osiem przycisków do różnych ustawień pojazdu, w tym przycisk start/stop oznaczony czerwonymi literami.

Pod maską AMG zamontował nowy silnik V8 biturbo o pojemności 4,0 litra połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (duplex). Adaptacyjne zawieszenie miało różne ustawienia, które poprawiały prędkość pokonywania zakrętów lub zapewniały komfortową jazdę.

Affalterbach. Mercedes-AMG wprowadza jeszcze więcej świeżego powietrza do rodziny AMG GT. Niedługo po światowej premierze modelu AMG GT R, marka sportowych samochodów z Affalterbach zaprezentowała dwie ekscytujące wersje roadstera dwuosobowego. Obok AMG GT Roadster*, AMG GT C Roadster* wzbogaca ofertę o całkowicie nową wariant. O mocy 410 kW (557 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 680 Nm, AMG GT C jest najmocniejszą nową wersją Roadster, wykorzystującą niektóre z technicznych udoskonaleń modelu AMG GT R. Należą do nich aktywne kierowanie tylną osią i elektronicznie sterowane mechanizm różnicowy z blokadą tylnej osi. W połączeniu z sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL, AMG GT C Roadster gwarantuje dynamiczne osiągi na najwyższym poziomie. Topowy roadster czerpie również inspiracje z wspaniałego AMG GT R w kontekście muskularnych proporcji: szersze tylne nadkola tworzą przestrzeń dla szerszego rozstawu kół i szerszych kół na tylnej osi, co pozwala na jeszcze wyższe prędkości w zakrętach i doskonałą przyczepność. Zmienny system wydechowy zapewnia również autentyczny dźwięk V8 z AMG Roadstera.

Nowe roadstery sprawiają, że charakterystyczne osiągi AMG stają się jeszcze bardziej intensywnym doświadczeniem. „Dzięki naszym dwóm modelom Roadster strategicznie rozwijamy rodzinę AMG GT o dwa ekscytujące warianty. Wprowadzając AMG GT C Roadster, prezentujemy również nowy wariant modelu, do którego przetransferowaliśmy kluczowe komponenty związane z osiągami z naszego topowego samochodu sportowego, AMG GT R. Rezultatem jest bardzo dynamiczne doświadczenie jazdy w niezwykle ekskluzywnym otoczeniu, połączone z czystym uczuciem roadstera,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH.

* Zawartość paliwa, w cyklu mieszanym: 11.4 – 9.4 l/100 km; emisja CO2, w cyklu mieszanym: 259 – 219 g/km

Dzięki dwóm wersjom roadstera rodzina Mercedes-AMG GT teraz liczy pięciu członków. Dwa nowe samochody sportowe z materiałowym dachem również mają geny techniczne, za które słynie AMG. Należą do nich m.in. lekkie i sztywne torsyjnie nadwozie aluminiowe oraz mocne i efektywne silniki V8 biturbo. Wejście do świata roadsterów stanowi AMG GT o mocy 350 kW (476 KM). GT C Roadster wprowadza całkowicie nowy poziom mocy. Z mocą 410 kW (557 KM) jest mocniejszy z dwóch nowych otwartych samochodów sportowych.

AMG GT C Roadster nie tylko dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego, ale także imponuje licznymi technicznymi rozwiązaniami z modelu Mercedes-AMG GT R, które zapewniają jeszcze bardziej dynamiczne osiągi. Jak w AMG GT R, AMG GT C Roadster jest rozpoznawalny po swojej szerokiej, muskularnej tylnej części i dużych kołach. Inne techniczne środki to szerszy rozstaw tylnych kół oraz aktywne kierowanie tylną osią.

AMG GT C Roadster jest również wyposażony w akumulator litowo-jonowy i ma bardziej ekskluzywne wykończenia. W standardzie znajduje się wnętrze z nappa, sportowa kierownica AMG z nappa/ mikro włóknem DINAMICA oraz dodatkowy tryb transmisji RACE.

W pełni automatyczny: optymalizowany względem wagi materiałowy dach

Oba roadstery można szybko przekształcić z coupé w otwarte samochody sportowe. Materiałowy dach otwiera się i zamyka w około jedenaście sekund, a może to zrobić przy prędkości do 50 km/h. Można wybierać spośród trzech kolorów dachu: czarnego, czerwonego i beżowego, które można dopasować do jedenastu kolorów nadwozia i dziesięciu kolorów wnętrza. Trójwarstwowy materiałowy dach wspierany jest przez strukturę z magnezu/ stali/ aluminium o niskiej wadze, co pomaga utrzymać niskie centrum ciężkości. Dodatkowa ochrona przed przewróceniem jest zapewniona przez zintegrowany aluminiowy poprzeczny wspornik z barierami do przewrócenia.

Nowy poziom mocy: silnik V8 biturbo o pojemności 4,0 litra

W AMG GT C Roadster Mercedes-AMG wprowadza kolejny poziom mocy silnika V8 biturbo o pojemności 4,0 litra, podkreślając ekskluzywny charakter nowego modelu. Przy 410 kW (557 KM), maksymalna moc jest o 35 kW (47 KM) wyższa od AMG GT S i o 20 kW (28 KM) niższa od Mercedes-AMG GT R. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 680 niutonmetrów jest dostępny od 1900 do 5750 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a to błyskotliwe przyspieszenie kończy się dopiero przy prędkości maksymalnej wynoszącej 316 km/h.

AMG GT Roadster ma moc 350 kW (476 KM) i 630 Nm momentu obrotowego. Ta wersja przyspiesza do 100 km/h w 4,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 302 km/h.

Silnik V8 zachwyca swoją natychmiastową reakcją, liniową, precyzyjnie kontrolowaną mocą oraz silnym przyspieszeniem w każdym zakresie obrotów. AMG 4,0-litrowy V8 wykorzystuje dobrze znane podwójne doładowanie turbosprężarką, z dwoma doładowaniami umieszczonymi nie na zewnątrz na bankach cylindrów, ale między nimi w V cylindrów. Korzyści z „gorącego wewnętrznego V”: kompaktowa konstrukcja silnika, spontaniczna reakcja turbosprężarek i niska emisja spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do blisko połączonych katalizatorów.

Również dostosowane: skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem

Inżynierowie dostosowali również siedmiobiegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem w układzie transaxle na tylnej osi do nowego poziomu mocy Mercedes-AMG GT C Roadster, modyfikując sprzęt i oprogramowanie. Pierwszy bieg skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowej sportowej ma wyższy współczynnik, podczas gdy siódmy bieg i napęd końcowy mają niższy współczynnik. To zapewnia jeszcze bardziej zwinne przyspieszenie i bardzo szybkie reakcje na nagłe ruchy pedału przyspieszenia.

Kierowca może dostosować AMG GT Roadster do swoich indywidualnych wymagań za pomocą kontrolera AMG DYNAMIC SELECT. Trzy tryby transmisji „C” (Comfort), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus) oraz indywidualnie programowalne ustawienie „I” (Individual) pozwalają na szeroki wachlarz doświadczeń z jazdy, od komfortowych po bardzo sportowe.

Tryb transmisji „RACE” jest dodatkowo dostępny dla Mercedes-AMG GT C Roadster. Tryb ten optymalnie dostosowuje strategię zmiany biegów skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem do potrzeb toru wyścigowego – bardzo szybkie prędkości zmiany biegów i wysoko emocjonalny dźwięk silnika są wliczone. Naciskając oddzielny przycisk „M” na konsoli środkowej, kierowca może w dowolnym trybie jazdy aktywować tryb manualny.

Czysty dźwięk: system wydechowy AMG performance

AMG GT C Roadster jest standardowo wyposażony w system wydechowy AMG performance, aby uzyskać jeszcze bardziej emocjonalne doświadczenie dźwiękowe. Dwa regulowane klapy modulują dźwięk wydechu Mercedes-AMG GT C Roadsters w sposób autentyczny i bezpośredni. Klapy otwierają się i zamykają w zależności od wybranego trybu AMG DRIVE SELECT, ale można je również kontrolować indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w AMG DRIVE UNIT. W ustawieniach „Comfort” i „Sport” niskoczęstotliwościowy dźwięk typowy dla V8 ma na celu komfort. W trybach „Sport Plus” i „RACE” kompozycja dźwiękowa jest znacznie bardziej emocjonalna. Zmienny system wydechowy AMG performance jest również dostępny jako opcja dla Mercedes-AMG GT Roadster.

Również dla modeli Roadster: aktywny system zarządzania powietrzem z AMG GT R

Dwie wersje roadstera AMG przejęły specjalne techniczne rozwiązanie z AMG GT R: aktywny system zarządzania powietrzem. Pionowe żaluzje znajdujące się w dolnej części tuż za przednią osłoną mogą być otwierane i zamykane przez silnik elektryczny w około jedną sekundę. Zapewnia to, że wydajność chłodzenia jest dostosowana do potrzeb. By osiągnąć optymalną pozycję potrzebna jest wysoko inteligentna i szybka kontrola.

Podczas normalnej jazdy bez zwiększonego zapotrzebowania na chłodzenie, żaluzje są zamknięte, aby zredukować opór powietrza i specyficznie kierować powietrze do podwozia. Tylko wtedy, gdy niektóre komponenty osiągną określone temperatury i zapotrzebowanie na powietrze jest szczególnie wysokie, żaluzje otwierają się, aby umożliwić maksymalny przepływ chłodzącego powietrza do wymienników ciepła.

Wysoce ekspresyjny: sportowy design zewnętrzny

Od ekspresywnej kratki AMG Panamericana po długi, muskularny zderzak i szeroką tylną część, dwuosobowy zapewnia czyste doświadczenie samochodu sportowego nawet w czasie postoju. Uderzająca kratka AMG Panamericana podkreśla motorsportowe dziedzictwo: 15 chromowanych, pionowych prętów odzwierciedla wygląd aktualnego samochodu wyścigowego Mercedes-AMG GT3 dla klientów. Nowy przedni zderzak podkreśla szerokość pojazdu i nadaje mu kwadratowy wygląd na drodze. Duże zewnętrzne wloty powietrza zapewniają dopływ powietrza chłodzącego do silnika. Wyraźnie zaznaczone barki sugerują napięty mięsień i wzmacniają wrażenie czystej mocy i dynamiki w połączeniu z nowymi kołami AMG lekko-stopowymi o średnicy 19 i 20 cali w designie pięcioramiennych szprych.

Muskularny z akcentem na szerokość: tylna część

Tylna część również cechuje się licznymi, widocznymi innowacjami. Nowe aluminiowe ścianki boczne AMG GT C Roadster poszerzają otwarty dwumiejscowy pojazd o 57 milimetrów w porównaniu do AMG GT Roadster. To dokładnie szerokość AMG GT R. W porównaniu z AMG GT Roadster, muskularna forma stwarza również przestrzeń dla większych kół i szerszego rozstawu. Obie te zmiany poprawiają przyczepność, umożliwiając osiąganie wyższych prędkości w zakrętach. Również szersze kontury tylnego zderzaka AMG GT C Roadster poprawiają przepływ powietrza z tyłu dzięki dużym zewnętrznym wlotom powietrza. Oba warianty roadstera mają aerofoil zintegrowany w pokrywie bagażnika. Jest on elektrycznie wysuwany i chowany przy określonych prędkościach, w zależności od wybranego trybu transmisji.

Większa sztywność i niska waga: inteligentna mieszanka materiałowa

Mercedes-AMG wykorzystuje również inteligentną mieszankę materiałową w strukturze nadwozia AMG GT i GT C Roadster. Różne stopy aluminium są używane do podwozia i nadwozia, a magnez do przedniego pokrywy. Ten niezwykle lekki materiał z przodu zmniejsza inercję przed osią, co poprawia zwinność.

Struktura nadwozia, która już jest sztywna, została dodatkowo wzmocniona, aby uwzględnić konstrukcję samochodu jako roadstera: progi z większą grubością ścianek i większą ilością komór zwiększają sztywność konstrukcji, na przykład. Wsparcie deski rozdzielczej jest wzmocnione dodatkowymi wspornikami w oknie przednim, a wspornik między dachem a zbiornikiem wzmacnia tylną oś. Poprzeczny wspornik za siedzeniami wspiera system ochrony przed przewróceniem.

Pokrywa bagażnika jest szczególnie lekka, dzięki innowacyjnemu materiałowi kompozytowemu. Struktura nośna jest wykonana z SMC (Sheet Moulding Compound) z włóknami węglowymi. Te wysoko technologiczne tworzywa sztuczne charakteryzują się niską wagą, dużą wytrzymałością i doskonałym stanem powierzchni. Te innowacyjne materiały zostały opracowane przez zakład TEC Mercedes-Benz w Sindelfingen i wprowadzono do produkcji razem ze specjalistami AMG w Affalterbach. Tą kombinację materiałów zastosowano po raz pierwszy w nowych roadsterach AMG.

Eksperci od lekkiej konstrukcji AMG również zastosowali inteligentną mieszankę materiałową w tzw. wzmocnieniach kół, wykonanych z materiału kompozytowego. Są one o 50 procent lżejsze od odpowiedników stalowych, co pozwala na kierowanie przednich kół na członki boczne jako część zamierzonej kinematyki w przypadku wypadku i utrzymywanie ich w tym miejscu.

Wywodzące się z motorsportu: sportowe zawieszenie AMG

Sportowe zawieszenie AMG również potwierdza motorsportowe dziedzictwo nowych roadsterów AMG. Wahacze, knykcie kierownicze i elementy nośne na przedniej i tylnej osi są w całości wykonane z odlewanego aluminium, aby zmniejszyć masy niesprzężone. Koła również prowadzone są przez podwójne wahacze. Powstała precyzja w zakresie camberu i rozstawu pozwala na wysokie prędkości w zakrętach oraz zapewnia kierowcy optymalne, bardzo precyzyjne informacje zwrotne z drogi, aż po bardzo wysokie limity w zakrętach.

W Mercedes-AMG GT C Roadster sportowe zawieszenie jest połączone z systemem adaptacyjnego tłumienia AMG RIDE CONTROL. System jest elektronicznie sterowany i automatycznie dostosowuje tłumienie na każdym kole do aktualnej sytuacji prowadzenia, prędkości i warunków drogowych.

Jeszcze większa zwinność: aktywne kierowanie tylną osią z AMG GT R

W standardzie nowy Mercedes-AMG GT C Roadster reaguje jeszcze bardziej wrażliwie dzięki aktywnemu kierowaniu tylną osią, które zadebiutowało w Mercedes-AMG GT R. System oferuje idealne połączenie zwinności i stabilności – charakterystyki prowadzenia, które zazwyczaj są w bezpośrednim konflikcie.

Do prędkości 100 km/h tylne koła są skręcone w przeciwnym kierunku do kół przednich, co sprawia, że Mercedes-AMG GT C Roadster wchodzi w zakręty z wyraźnie większą zwinnością, co dostarcza jeszcze więcej przyjemności z jazdy i wymaga mniejszego wkładu w kierowanie. W codziennej jeździe kierowca również korzysta z mniejszego promienia skrętu, na przykład podczas skręcania lub parkowania.

Gdy prędkość AMG GT C Roadster przekracza 100 km/h, system skręca tylne koła w tym samym kierunku co przednie koła. Znacznie poprawia to stabilność prowadzenia. Jednocześnie siła boczna na tylnych kołach znacznie szybciej narasta przy zmianie kierunku, co sprawia, że odpowiedź na ruchy kierownicy jest szybsza. Kierowca również zauważa wysoką przyczepność i stabilność Mercedes-AMG GT C Roadster podczas szybkich zmian kierunku, bez typowej tendencji do utraty przyczepności tylnej osi.

Na pokładzie jako standard: blokada tylnego dyferencjału

AMG GT C Roadster standardowo wyposażony jest w elektronicznie sterowany blokowany dyferencjał na tylnej osi (Mercedes-AMG GT Roadster: mechaniczny blokowany dyferencjał), zintegrowany z kompaktową obudową skrzyni biegów. Jego wrażliwe i szybkie sterowanie podnosi fizyczne ograniczenia prowadzenia na nowy poziom. Poprawia ono nie tylko przyczepność napędzanych kół, ale także zwiększa prędkości w zakrętach na granicy.

Wysoka jakość i ekskluzywność: wnętrze

Wygląd wnętrza nawiązuje do linii projektowych zewnętrznych. Deska rozdzielcza kładzie ogromny nacisk na szerokość, tworząc wrażenie potężnego skrzydła. Wysokie linie pasa, wklęsłe panele drzwi, dynamicznie unosząca się konsola środkowa i niska pozycja siedzenia idealnie integrują kierowcę w kokpicie. Nowe, jasne wnętrze w macchiato beżowym skórze nappa STYLE dostępne jest po raz pierwszy, nadając otwartemu samochodowi sportowemu jeszcze więcej indywidualności i ekskluzywności.

Większe wsparcie boczne i komfort: fotele sportowe AMG

Opcjonalne fotele sportowe AMG zapewniają jeszcze większe wsparcie boczne dzięki bardziej wyraźnie wyprofilowanemu oparciu i bocznym poduszkom siedziska. Po raz pierwszy fotele sportowe AMG dostępne są również opcjonalnie z systemem ogrzewania AIRSCARF na poziomie szyi, co sprawia, że jazda na świeżym powietrzu jest przyjemna nawet w niskich temperaturach. Nawiew jest płynnie zintegrowany w obszarze zagłówka siedziska. Aby spełnić indywidualne preferencje klientów, temperaturę ciepłego powietrza można ustawić w trzech stopniach.

Klienci, którzy pragną cieszyć się komfortowymi temperaturami nawet w bardzo gorące letnie dni, zdecydują się także na klimatyzację siedzeń, która również po raz pierwszy dostępna jest wyłącznie dla foteli sportowych AMG. Intensywność klimatyzacji można również ustawić w trzech stopniach.

Imponujący dźwięk we wnętrzu: zewnętrzny subwoofer połączony

System dźwięku przestrzennego Burmester® oraz system dźwięku przestrzennego Burmester® high-end zapewniają bardzo wyjątkowe muzyczne doświadczenie w AMG GT Roadster. Oba systemy korzystają z innowacyjnego zewnętrznego subwoofera połączonego (ECS). Ten nowy system reprodukcji dźwięku basowego o niezwykle niskim zakresie basów zamienia otwarty dwuosobowy pojazd w mobilną scenę koncertową.

4.0 V8 7AT (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc409.7 Kw @ 5750-6750 Rpm
557 Hp @ 5750-6750 Rpm
549 Bhp @ 5750-6750 Rpm
Moment obrotowy502 Lb-Ft @ 1900-5750 Rpm
680 Nm @ 1900-5750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna196 Mph (315 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 R19 || 305/30 R 20
Długość178.9 In (4544 Mm)
Szerokość81.7 In (2075 Mm)
Wysokość49.6 In (1260 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.3/65 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Pojemność bagażnika5.8 Cuft (164 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3825 Lbs (1735 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto15.6 Mpg Us (15.1 L/100Km)
Spalanie trasa26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2259 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.