Mercedes-AMG GT C Roadster (R190) 2018-Present

Mercedes-AMG GT C Roadster (R190) 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GT C Roadster (R190) 2018-Present

Po wprowadzeniu na rynek modelu AMG GT, dział marketingu uznał, że dobrym pomysłem będzie odcięcie dachu i stworzenie roadstera. Ale nie byle jakiego roadstera. Zrobiono go naprawdę agresywnym. Oto AMG GT C Roadster z 2018 roku.

Jest szerszy od modelu GT S, a dzięki aktualizacjom z 2018 roku, posiada zintegrowany system kontroli jazdy AMG DYNAMICS, co zapewnia większą zwrotność. Tylnie nadkola są szersze, a nowe progi boczne nadają mu bardziej atrakcyjny wygląd z boku. Dach składany otwiera się elektrycznie w mniej niż 12 sekund przy prędkości do 48 km/h (30 mph).

W modelu AMG GT C kierownica standardowo pokryta jest czarną skórą Nappa / mikrofibrą DINAMICA. Liczy się chwyt podczas szybkich zakrętów. Tak samo jak w modelu AMG GT 4-Door Coupe, nowa architektura telematyczna w dwudrzwiowych modelach AMG GT umożliwia innowacyjny, w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów z 12,3-calowym zestawem wskaźników oraz 10,25-calowym wyświetlaczem multimedialnym na konsoli centralnej. Zestaw wskaźników oferuje nowy design ekranu z trzema stylami: „Klasyczny”, „Sportowy” lub „Supersportowy”.

Obie fotele korzystają z funkcji Airscarf, która wydmuchuje ciepłe powietrze z tyłu siedzeń do szyi pasażerów, aby nie odczuwali oni chłodu po relaksującej (lub szybkiej) jeździe. Jedna rzecz, która budzi zdziwienie, to dlaczego na desce rozdzielczej umieszczono 6 nawiewów? Psują one ogólny wygląd.

 Na rok modelowy 2020, czołowy sportowiec z Affalterbach staje na starcie w jeszcze lepszej formie, a to dzięki nowej limitowanej edycji AMG GT R PRO. Oprócz aktualizacji wyglądu, dwudrzwiowe AMG GT Coupes i Roadstery zostaną wyposażone w zintegrowany system sterowania jazdą AMG DYNAMICS dla zwiększonej zwrotności, nową kierownicę AMG Performance, konsolę centralną z nowoczesnymi przyciskami wyświetlacza z AMG GT 4-Door Coupe oraz w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów z ekskluzywnym stylem wyświetlania „Superport” na zestawie wskaźników. AMG GT R PRO został zmodyfikowany w wielu detalach, aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi torowe: lekka konstrukcja, nowe zawieszenie i aerodynamiczne dostrojenie zapewniają większy docisk. Koła o lekkiej budowie również przyczyniają się do poprawy dynamiki jazdy i szybszych czasów okrążeń na torze.

„AMG GT ucieleśnia rdzeń naszej marki, „Driving Performance,” w wyjątkowy sposób. Przy swoim debiucie cztery lata temu, nie tylko zwrócił uwagę klientów i entuzjastów sportowych samochodów, ale także stworzył nowe wymiary w konkurencyjnym środowisku. Aby kontynuować tę historię sukcesu, wyposażamy go w liczne innowacje z AMG GT 4-Door Coupe i dodajemy nowy model edycji limitowanej: Żaden inny obecny model Mercedes-AMG nie jest tak blisko wyścigów samochodowych jak nowy AMG GT R PRO. Wiele doświadczeń z naszych aktualnych aktywności w motorsporcie GT3 i GT4 znalazło odzwierciedlenie w jego rozwoju.

Zwinne reakcje na wszystkie polecenia kierowcy i ogólne osiągi teraz dostarczają jeszcze więcej tego niezrównanego uczucia, które nasi kierowcy wyścigowi przeżywają na torze,” mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH

W pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów jako standard

Tak jak w AMG GT 4-Door Coupe, nowa architektura telematyki w dwudrzwiowych modelach AMG GT umożliwia nowoczesny, standardowy w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów z 12,3-calowym zestawem wskaźników oraz 10,25-calowym wyświetlaczem multimedialnym na konsoli centralnej. Zestaw wskaźników oferuje zupełnie nowy design ekranu z trzema specyficznymi dla AMG stylami wyświetlania „Klasyczny,” „Sportowy” lub „Supersport.” W trybie „Supersport” dostępne są także rozszerzone dodatkowe informacje specyficzne dla AMG, takie jak wskazówka z motorsportu dotycząca zmiany biegów podczas jazdy w trybie ręcznym. Nowo zaprojektowane wizualizacje na wyświetlaczu multimedialnym umożliwiają jeszcze bardziej wyraziste doświadczenie kolejnych funkcji pojazdu, np. przez animowaną prezentację systemu wspomagania jazdy, pojazdu i systemów komunikacyjnych.

Za pomocą przycisku dotykowego po lewej stronie kierownicy, preferowane informacje można również wyświetlać po lewej lub prawej stronie panelu instrumentów – na przykład klasyczny prędkościomierz i obrotomierz, informacje nawigacyjne lub systemy wspomagania aż do szczegółowych danych silnika. Sportowi kierowcy mogą nawet wyświetlić wskaźnik g-si lub bieżące wartości mocy i momentu obrotowego.

Innowacyjne przyciski wyświetlacza na konsoli centralnej

Wyrazistym elementem wnętrza jest konsola centralna o stylizowanym designie V8, która nie tylko podkreśla osiągi marki, ale również doskonale spełnia wymagania funkcjonalne. Dwudrzwiowe AMG GT również teraz otrzymuje innowacyjne, kolorowe przyciski wyświetlacza. Integrują one wyświetlanie i sterowanie transmisją, zawieszeniem, ESP, systemem wydechowym, tylnym spojlerem oraz funkcją start-stop. Przyciski wyświetlacza wykorzystują technologię TFT i intuicyjne symbole do pokazania funkcji, a ich obsługa jest bardzo łatwa – wystarczy lekko dotknąć palcem. Przyciski wyświetlacza są uzupełnione przez dwa przełączniki dźwigniowe do programów jazdy oraz kontroli głośności.

Wszystko sprowadza się do chwytu: nowa generacja kierownic AMG

Dwudrzwiowe AMG GT również otrzyma nową kierownicę AMG Performance, która zadebiutowała w AMG GT 4-Door Coupe i jest również dostępna w C 63. Charakteryzuje się sportowym designem, spłaszczonym dolnym odcinkiem z wyraźnie wyprofilowanym obręczom oraz intuicyjną obsługą. Pokrycie kierownicy z czarnej skóry nappa jest perforowane po bokach, co zapewnia optymalny chwyt.

W AMG GT C kierownica standardowo wyposażona jest w obręcz z czarnej skóry nappa/mikrofibry DINAMICA. W AMG GT R obręcz jest całkowicie pokryta mikrofibrą DINAMICA. Kierownica AMG dostępna jest również w czarnej skórze nappa z wykończeniem w czarnym połysku, a także w mikrofibrze DINAMICA z elementami z włókna węglowego o wysokim połysku. Galwanizowane łopatki zmiany biegów na kierownicy umożliwiają jeszcze bardziej sportowy styl jazdy z ręczną zmianą biegów.

Zintegrowane przyciski Touch Control można wykorzystać do sterowania funkcjami cyfrowego zestawu wskaźników oraz wyświetlacza multimedialnego za pomocą poziomego i pionowego przesuwania palcem.

Wszystkie dwudrzwiowe modele AMG GT są standardowo wyposażone w nowe przyciski kierownicy AMG. Składają się one z okrągłego kontrolera z wbudowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem kierownicy, a także dwóch pionowo umieszczonych kolorowych przycisków wyświetlacza z przełącznikami pod lewym ramieniem kierownicy.

Programy jazdy AMG można uruchomić za pomocą kontrolera. Wybrana ustawienie wyświetlane jest na kolorowym wyświetlaczu LCD zintegrowanym w kontrolerze.

Dwa dowolnie konfigurowalne przyciski wyświetlacza i dodatkowe przełączniki po lewej stronie umożliwiają bezpośrednie sterowanie dodatkowymi funkcjami AMG na kierownicy. Oznacza to, że kierowca może w pełni skupić się na dynamicznej jeździe, nie odrywając rąk od kierownicy. Każda wymagana funkcja może być przedstawiona na ikonie wyświetlacza, a kierowca dotyka jej przełącznika, aby ustawić odpowiednią funkcję.

Dwie indywidualnie określone funkcje AMG można dokładnie zdefiniować, a ustawienia zmienić za pomocą jednego dotknięcia palca.

Dziennik danych do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE

Wirtualny inżynier wyścigowy AMG TRACK PACE, który rejestruje dane podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych, oferuje znacznie rozszerzony i jeszcze bardziej precyzyjny zakres funkcji. AMG TRACK PACE jest standardowym elementem systemu infotainment COMAND online.

Po aktywacji funkcji, podczas jazdy na torze wyścigowym, rejestrowanych jest ponad 80 zestawów danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) dziesięć razy na sekundę. Dodatkowo wyświetlane są czasy okrążeń i sektory, a także odpowiednia różnica w stosunku do czasu referencyjnego. Dzięki specyficznym elementom wyświetlania w kolorze zielonym lub czerwonym, kierowca może w mig zauważyć, czy aktualnie jedzie szybciej czy wolniej od najlepszego czasu, bez konieczności czytania liczb.

Po przejechaniu szybkich okrążeń, kierowca może wykorzystać dane do analizy i, jeśli to konieczne, poprawy swoich umiejętności jazdy. Dodatkowo można zmierzyć i zapisać wartości przyspieszenia i hamowania. Dzięki nowo opracowanemu algorytmowi, który jak najdokładniej określa pozycję pojazdu, AMG TRACK PACE wykrywa nawet, kiedy tor został opuście lub jeśli został skrócony. Dzieje się to za pomocą danych GPS oraz czujników dostępnych w pojeździe (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Dane są wyświetlane na wyświetlaczu multimedialnym oraz cyfrowym zestawie wskaźników. Znane tory wyścigowe, takie jak Nürburgring czy Spa Francorchamps, są już zapisane. Dodatkowo istnieje możliwość zapisania własnych torów.

Wygląd zewnętrzny: nowe połączenie rodziny AMG GT

Nowe światła LED o wysokiej wydajności mają teraz paralelne elementy do AMG GT 4-Door Coupe, co jeszcze bardziej wzmacnia więź rodzinną AMG GT. Trójfunkcyjny, łukowaty przewodnik świetlny przejmuje funkcje światła dziennego, światła nawigacyjnego i kierunkowskazów.

System reflektorów wielokomorowych z trzema pojedynczymi reflektorami dla świateł mijania i drogowych nie tylko zapewnia optymalne oświetlenie nawierzchni, ale także nadaje AMG GT sportowy, dynamiczny wygląd, który zyskuje jeszcze więcej głębi optycznej dzięki czarnemu tłu. Światło LED tylnych świateł również wydaje się głębiej osadzone i sportowe dzięki ciemnemu tłu.

Z tyłu nowy wygląd tylnego zderzaka rzuca się w oczy, jego sportowy czarny dyfuzor został zaprojektowany na nowo dla AMG GT i AMG GT C. Jednocześnie wylot rury wydechowej został wizualnie zaprojektowany na nowo i dopasowany do kształtu AMG GT 4-Door Coupe. AMG GT ma teraz dwa okrągłe podwójne wyloty wydechowe, a AMG GT C ma trapezoidalne podwójne wyloty. Tylny projekt AMG GT R zachowuje swoją charakterystyczną formę z dużym, centralnie umieszczonym wylotem rury wydechowej z centralnym paskiem. Jest flankowany przez dwie czarne rury wydechowe po lewej i prawej stronie dyfuzora.

AMG GT otrzymuje nową czarną pokrywę osłony na dolnej sekcji. To zapewnia dodatkowy dynamiczny wygląd optyczny. Używany w połączeniu z opcjonalnym pakietem zewnętrznym, dodatkowe akcesoria ozdobne podkreślają te cechy.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, AMG GT dostępny jest z nowym lekkim kołem w kształcie litery y w kolorze szarym tytanowym z subtelnie polerowaną powierzchnią. Dodatkowo, opcją dla AMG GT C są nowe koła kute z dziesięcioma podwójnymi ramionami w kolorze szarym tytanowym z subtelnie polerowanymi powierzchniami lub w kolorze czarnym matowym z subtelnie polerowanym rantem.

Nowym standardowym elementem jest pakiet parkingowy z asystentem parkowania PARKTRONIC i kamerami z przodu i z tyłu, co zwiększa wygodę manewrowania. Kolejnym znakiem więzi rodzinnej AMG GT jest nowo dostępny lakier brilliant blue magno dla dwudrzwiowego AMG GT, kolor, który zostanie wprowadzony z AMG GT 4-Door Coupe. Inne dodatki to dwu-tonowe tapicerki skórzane w ekskluzywnym stylu nappa w kolorze srebrnym perłowym/czarnym.

Jeszcze bardziej zwrotne dzięki AMG DYNAMICS

Jako nowa funkcja w programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Śliska,” „Komfort,” „Sport,” „Sport Plus,” „RACE” i „Indywidualny,” dwudrzwiowe AMG GT również otrzymuje AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana regulacja dynamiki jazdy rozszerza funkcje ESP® (elektroniczny program stabilizacji) na dokładny rozkład mocy na tylne osie i charakterystyki kierowania.

W ten sposób AMG GT staje się jeszcze bardziej zwrotne. AMG DYNAMICS optymalizuje dynamikę poprzeczną przez wyższe przyspieszenie boczne, lepszą przyczepność i reakcje zmiany obciążenia.

Szczególnie godne uwagi: AMG DYNAMICS oblicza, jak pojazd zareaguje. W tym celu system wykorzystuje dostępne czujniki, które wykrywają na przykład prędkość, kąt skrętu czy kąt przechylenia. Na podstawie zasady sterowania pilotem, możliwe jest przewidywanie zachowania pojazdu na podstawie działań kierowcy oraz danych z czujników. System sterujący reaguje w ten sposób nawet przed kierowcą – bez zauważalnej interwencji systemu. Kierowca otrzymuje bardzo autentyczne uczucie prowadzenia z wysoką dynamiką zakrętów oraz optymalną przyczepność, a także wysoką stabilność i przewidywalne prowadzenie. Nawet doświadczeni kierowcy otrzymują optymalne wsparcie, nie czując się przez system pouczani.

Różne tryby AMG DYNAMICS noszą nazwy „Podstawowy,” „Zaawansowany,” „Pro” i „Mistrz.” Wybór programów jazdy wyświetlany na wyświetlaczu multimedialnym pokazuje teraz nowy symbol AMG DYNAMICS z odpowiednim dodatkowym terminem zamiast wcześniejszego symbolu ESP®.

„Podstawowy” przypisany jest programom jazdy „Śliska” i „Komfort.” Tutaj AMG GT demonstruje wyjątkowo stabilne charakterystyki prowadzenia z wysokim tłumieniem przechyłu.
„Zaawansowany” aktywowany jest w programie „Sport.” AMG GT jest wtedy neutralnie zrównoważony. Niższe tłumienie przechyłu, mniejsze wymagania dotyczące kąta skrętu oraz zwiększona zwrotność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych drogach wiejskich.
„Pro” (skrót od „profesjonalny”) jest częścią programu „Sport+.” W „Pro” kierowca otrzymuje jeszcze więcej wsparcia dla dynamicznych manewrów jazdy, a zwrotność i precyzja są jeszcze bardziej wzmocnione podczas pokonywania zakrętów.
„Mistrz” (dostępny tylko w GT C i GT R) jest powiązany z programem jazdy RACE. Tryb „Mistrz” skierowany jest do kierowców, którzy chcą doświadczyć dynamizmu i przyjemności z jazdy na zamkniętych torach. „Mistrz” oferuje niezwykle neutralną równowagę pojazdu, mniejsze wymagania dotyczące kąta skrętu oraz bardziej zwrotne prowadzenie. W ten sposób „Mistrz” zapewnia maksymalną zwrotność i w pełni wykorzystuje potencjał dynamiczny.

Bliżej wyścigów niż kiedykolwiek: nowy AMG GT R PRO

Nowa limitowana edycja Mercedes-AMG GT R PRO charakteryzuje się jeszcze lepszą dynamiką jazdy, szczególnie na torze wyścigowym. Doświadczenia zdobyte z wyścigów samochodowych AMG GT3 i AMG GT4 miały znaczący wpływ na jego rozwój. Udoskonalenia z motorsportu można podzielić na cztery obszary: zawieszenie, lekką konstrukcję, aerodynamikę i wygląd.

Zawieszenie: optymalne ustawienie

Nowe zawieszenie AMG typu coil-over oferuje jeszcze więcej możliwości dostosowania ustawienia do konkretnego toru. Tak jak w profesjonalnym motorsporcie, kierowca może nie tylko mechanicznie ustawić długość wstępnego naciągu sprężyn, ale teraz również dostosować kompresję i odbicie amortyzatorów. Dzieje się to szybko i precyzyjnie bez narzędzi, dzięki systemowi kliknięć z zintegrowanym pokrętłem na amortyzatorze. Współczynnik kompresji jest dostosowywany osobno dla ruchów wysokiej i niskiej prędkości. Oznacza to, że ustawienia mogą być precyzyjnie dostosowane do wolnych i szybkich ruchów kompresyjnych, co jest powszechną praktyką w motorsporcie. To pozwala na jeszcze dokładniejsze wpływanie na nurkowanie i przechył karoserii oraz przyczepność AMG GT R PRO.

Oś przednia jest wyposażona w regulowany człon skrętny wykonany z lekkiego włókna węglowego. Jego odpowiednik z tyłu wykonany jest ze stali, również regulowany i dzięki swojej konstrukcji oszczędza na wadze, ponieważ jest hollow tube.

AMG GT R ma już kulowe łożyska Uniball na dolnych wahaczach tylnej osi. AMG GT R PRO teraz otrzymuje te łożyska także dla górnych wahaczy. Są one znacznie bardziej odporne na zużycie niż konwencjonalne łożyska wahaczy i dzięki swojej konstrukcji nie mają luzów, co oznacza, że kąt zbieżności i pochylenia nie zmieniają się nawet pod dużym obciążeniem. W rezultacie, AMG GT R PRO można prowadzić jeszcze precyzyjniej.

Węglowy panel wzdłużny w dolnej części tylnej umożliwia również wysoką precyzję prowadzenia. Ten lekki i sztywny element usztywnia strukturę tylnej części i w ten sposób dodaje stabilność do nadwozia.

Elektroncznie kontrolowane dynamiczne montaż silnika i skrzyni biegów zostały również wsparte w celu dalszego zwiększenia zwinności i dostarczenia wysokiej precyzji reakcji oraz wyraźnego feedbacku.

Lekka konstrukcja: komponenty z włókna węglowego i nowe koła kute

Oprócz szeregu komponentów z włókna węglowego, oszczędza się na wadze poprzez stosowanie ceramicznego kompozytowego systemu hamulcowego jako standard. A ekskluzywnie dla AMG GT R PRO, zaciski hamulcowe będą malowane na czarno z białymi literami. Lekkie koła kute AMG Performance z pięcioma podwójnymi ramionami są ekskluzywnie malowane na szary tytanowy i mają rant z wysokim połyskiem.

Aerodynamika: zaprojektowany na nowo przedni zderzak z dodatkowymi flicami

Aerodynamiczne dostrojenie zwiększa także ogólne osiągi AMG GT R PRO. Nowy przedni zderzak został wyposażony w dwa flici po bokach wykonane z węgla z przezroczystym lakierem. Dolne flici przechodzą prawie bezszwowo do przedniego dyfuzora, który został przedłużony do przodu i utrzymywany przez małe metalowe wsporniki – stabilizują one przedni dyfuzor przy wyższych prędkościach. Dodatkowo, są one kolejnym wizualnym hołdem dla modeli GT3 i GT4 z motorsportu.

Otwory wentylacyjne w przednich błotnikach skutecznie wentylują nadkola i przyczyniają się do redukcji unoszenia osi przedniej. Z tyłu, element aerodynamiczny z włókna węglowego z przezroczystym lakierem na nadkolu po obu stronach wznosi się pionowo niemal do poziomu lamp tylnych. Połączenie wszystkich tych działań znacząco redukuje unoszenie osi przedniej, nie wpływając negatywnie na warunki aerodynamiczne na osi tylnej.

Aktywny profil aerodynamiki w podwoziu, system aktywnej regulacji powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku oraz duży spojler na klapie, znane z AMG GT R, są standardowym wyposażeniem. Dodatkowo, tylny spojler wyposażony jest w krawędź spojlera, która zwiększa docisk do osi tylnej i teraz jest zamocowana na frezowanych wspornikach aluminiowych, które podkreślają bliskość do wyścigów samochodowych.

Wygląd wyścigowy: Pakiet Węglowy, nowy dach z włókna węglowego, unikalna okleina

AMG GT R PRO nie tylko jeździ jak samochód wyścigowy, ale również tak wygląda. Standardowe pakiety węglowe I i II z przednim dyfuzorem, żebrami w błotnikach, listwami wykończeniowymi w progach, lusterkach bocznych, tylnym spojlerze oraz dyfuzorze z wysokiej jakości wykończeniem z włókna węglowego podkreślają bliskość do motorsportu, podobnie jak przeprojektowany dach z włókna węglowego z obniżonym środkiem.

Unikalny status podkreślają również unikalne okleiny pojazdu z wyścigowymi paskami biegnącymi przez maskę, dach i klapę oraz wzdłuż boków pojazdu. Ta okleina jest jasnoszara wyłącznie w połączeniu z matowym lakierem selenitowym. W przypadku wszystkich innych wariantów kolorystycznych paski mają kolor ciemnoszary matowy. Opcjonalnie, okleina może być całkowicie pominięta.

Jeszcze przed premierą na świecie, nowy AMG GT R PRO imponująco pokazał swój potencjał wydajnościowy na torze wyścigowym: Na początku listopada,

ambasador marki AMG i kierowca wyścigowy AMG GT3 Maro Engel pokonał okrążenie północnej pętli Nürburgring w dokładnie 7:04.632 minut, prowadząc nadal zamaskowanego AMG GT R PRO. To znacząco poprawiło wcześniejszy czas dla AMG GT R i udowodniło ogromny potencjał aktualnego modelu flagowego AMG.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.