Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję swojego coupe AMG GT podczas North American Motor Show w 2017 roku, a to była prawdziwa królowa targów.
Kiedy Mercedes-Benz postanowił stworzyć osobną markę dla działu AMG, zgodzono się, że nowa marka będzie miała konkretne modele. GT był początkiem, a w 2014 roku zrobił furorę, a jego dźwięk zachwycał wszystkich miłośników motoryzacji po obu stronach Atlantyku. Koncepcja silnika umieszczonego z przodu oraz inteligentna, aluminiowa konstrukcja zapewniały wyspecjalizowane doświadczenie w prowadzeniu. Nowo opracowany silnik AMG 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem podkreślał charakterystyczną wydajność jazdy AMG.
Odświeżona wersja zachowała te same oryginalne elementy z modelu z 2014 roku, ale dodała nowy wygląd z grillem Panamericana składającym się z 15 pionowych szczelin. Nowy przedni zderzak podkreślał szerokość pojazdu, sprawiając, że wizualnie wydawał się niżej osadzony na drodze. Duże zewnętrzne wloty powietrza zapewniały wystarczającą ilość powietrza do schłodzenia silnika. Producent zamontował pionowe żaluzje, które otwierały się lub zamykały na dole przedniego zderzaka, w zależności od systemu zarządzania ciepłem silnika.
Jednocześnie, dwumiejscowy pojazd był prostym, komfortowym i niezawodnym towarzyszem codziennej jazdy dzięki praktycznemu tylnemu bagażnikowi, łatwo dostępnemu schowkowi, wysokiemu poziomowi komfortu podczas długich podróży oraz rozbudowanym systemom wsparcia Mercedes-Benz Intelligent Drive. Został zaprojektowany i zbudowany jako samochód Gran Tourer i doskonale się w tym sprawdził.
Pod maską inżynierowie AMG znaleźli sposób na zwiększenie mocy z silnika benzynowego 4.0 z podwójnym turbodoładowaniem. Był on standardowo połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzegłem).
Mercedes-AMG obchodzi swoje 50. urodziny w 2017 roku. Z okazji motywu „50 lat wydajności jazdy” marka sportowa poszerza rodzinę samochodów sportowych AMG GT o nowy model Mercedes-AMG GT C Coupe, który dołączy do wcześniej zapowiedzianego AMG GT C Roadster podczas jego debiutu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2017 roku. Nowy pojazd, który zajmie miejsce pomiędzy AMG GT S a AMG GT R, na początku będzie dostępny wyłącznie jako specjalny model Edition 50. Jednocześnie Mercedes-AMG GT i AMG GT S zyskują wizualne i techniczne udoskonalenia oraz jeszcze większą moc.
„Dzięki AMG GT C Coupe rozszerzamy naszą ofertę samochodów sportowych do sześciu modeli, plus wyścigowy samochód klienta AMG GT3. W ciągu mniej niż trzech lat drugi pojazd zaprojektowany przez nas całkowicie w naszej fabryce przekształcił się w rodzinę, oferując niezwykle dynamiczne wrażenia z jazdy w różnych formach. Rozpoczynamy nasz rok jubileuszowy od ekskluzywnego modelu 'Edition 50′ nowego AMG GT C Coupe. Wykorzystujemy także tę okazję, aby udoskonalić AMG GT i AMG GT S, zarówno wizualnie, jak i technicznie,” mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Wspólną cechą wyróżniającą: nowy przód
Wszystkie nowe modele 2018 w rodzinie AMG GT są teraz rozpoznawalne dzięki charakterystycznemu grillowi AMG Panamericana. Podkreślając dziedzictwo sportów motorowych, grill ma 15 chromowanych pionowych listew, które nawiązują do wyglądu najnowszego wyścigowego samochodu klienta Mercedes-AMG GT3. Nowy przedni zderzak podkreśla szerokość auta, sprawiając, że wizualnie „siedzi” niżej nad drogą. Duże zewnętrzne wloty powietrza zapewniają odpowiednią ilość powietrza chłodzącego do silnika.
Teraz w wszystkich modelach AMG GT: system aktywnego zarządzania powietrzem AIRPANEL z AMG GT R
Wszystkie warianty AMG GT teraz wyposażone są w specjalny techniczny element z AMG GT R: system aktywnego zarządzania powietrzem AIRPANEL. Pionowe żaluzje w dolnej części przedniego zderzaka mogą być otwierane i zamykane przez silnik elektryczny w około jedną sekundę, aby zapewnić wymaganą ilość chłodzenia. Utrzymanie idealnej pozycji wymaga inteligentnego i szybkiego sterowania.
W normalnych warunkach jazdy, gdy nie ma zwiększonego zapotrzebowania na chłodzenie, żaluzje są zamknięte, co zmniejsza opór powietrza, a powietrze kierowane jest na spód pojazdu, co poprawia aerodynamikę. Tylko gdy niektóre komponenty osiągają zdefiniowane temperatury i zapotrzebowanie na powietrze jest szczególnie wysokie, żaluzje otwierają się, aby umożliwić maksymalny przepływ powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.
W ramach tego nowego rozwiązania, chłodnica oleju silnikowego we wszystkich modelach AMG GT została przeniesiona z przodu do nadkoli.
Nowe warianty mocy: silnik AMG 4.0L V8 biturbo
Mercedes-AMG restrukturyzuje ofertę wariantów mocy/n momentu obrotowego silnika 4.0L V8 biturbo, w efekcie model AMG GT podstawowy generuje teraz 469 KM (o 13 KM więcej niż wcześniej). Dodatkowo, z momentem obrotowym wynoszącym 465 lb-ft, wersja podstawowa ośmiocylindrowego silnika dostarcza teraz dodatkowe 22 lb-ft maksymalnego momentu. Te same wartości będą dotyczyły modelu GT Roadster od momentu jego wprowadzenia na rynek.
Moc w modelu GT S wzrasta o 12 KM do 515 KM, a maksymalny moment obrotowy rośnie do 494 lb-ft, co oznacza wzrost o 15 lb-ft.
Kolejny poziom reprezentują warianty GT C Coupé i Roadster z mocą 550 KM i maksymalnym momentem 502 lb-ft. Szczytowym modelem w ofercie AMG GT jest AMG GT R, który dysponuje mocą 577 KM i momentem 516 lb-ft.
Jeszcze lepsza dynamika jazdy: nowy AMG GT C
Tak jak Roadster zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu, nowy AMG GT C Coupe zachwyca jeszcze lepszą dynamiką jazdy, dzięki licznym technicznym osiągnięciom zaczerpniętym z Mercedes-AMG GT R. Nowe GT C Coupe zadebiutuje w formie specjalnego modelu 'Edition 50′. Podobnie jak AMG GT R, nowy członek rodziny wyróżnia się szerokim, muskularnym tyłem i dużymi kołami. Inne techniczne zmiany obejmują szerszy rozstaw kół z tyłu i aktywne sterowanie osi tylniej.
Nowe tylne błotniki sprawiają, że AMG GT C jest o 2,25 cala szersze od AMG GT i AMG GT S, co daje identyczne wymiary tyłu jak w AMG GT R. Muskularny design tworzy przestrzeń na większe koła oraz szerszy rozstaw kół. Obie te zmiany zwiększają przyczepność i pozwalają na szybsze pokonywanie zakrętów. Także szerszy tylny zderzak AMG GT C poprawia przepływ powietrza z tyłu. Wspólnie z AMG GT i AMG GT S, tylny spojler jest zintegrowany z klapą bagażnika i wysuwa się lub chowa elektrycznie przy określonych prędkościach, w zależności od wybranego programu jazdy.
Pochodzące ze sportów motorowych: zawieszenie sportowe AMG
Zawieszenie sportowe AMG również potwierdza dziedzictwo sportów motorowych rodziny AMG GT. Wahacze, przeguby kierownicze i osie przednie i tylne są wykonane całkowicie z aluminium kute, aby zredukować masę niezawieszoną. Dodatkowo, koła są umieszczone na podwójnych wahaczach. Uzyskany kąt pochylenia i stabilność toru jazdy pozwalają na wysokie prędkości zakrętów, jednocześnie zapewniając kierowcy doskonałe, precyzyjne informacje zwrotne na temat drogi, nawet przy bardzo wysokich granicach pokonywania zakrętów.
W AMG GT C Coupe i Roadster, zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL jest połączone z nieskończenie zmienną, adaptacyjną regulacją tłumienia. System elektroniczny automatycznie dostosowuje tłumienie na każdym kole do sytuacji drogowej, prędkości i warunków na drodze.
Jeszcze większa zwinność: aktywne sterowanie osi tylniej z AMG GT R
Nowe Mercedes-AMG GT C Coupe reaguje jeszcze bardziej wrażliwie dzięki standardowemu aktywnemu sterowaniu osi tylniej, które zadebiutowało w Mercedes-AMG GT R i również jest standardowym wyposażeniem modelu GT C Roadster. System ten pozwala na jeszcze lepsze połączenie zwinności i stabilności – cech, które normalnie są ze sobą sprzeczne.
Do prędkości 62 mph tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku w stosunku do przednich kół, co pozwala AMG GT C wchodzić w zakręty z wyraźnie większą zwinnością, zapewniając jeszcze większą przyjemność z jazdy przy mniejszym wysiłku kierownicy. W codziennych warunkach jazdy kierowca zyskuje także mniejszy promień skrętu.
Kiedy prędkość AMG GT C wzrasta powyżej 62 mph, system ustawia tylne koła w tym samym kierunku co przednie, co znacznie poprawia reakcję na kierowanie. Jednocześnie siła boczna na tylnych kołach rośnie znacznie szybciej przy zmianach kierunku, co przyspiesza reakcję na skręcanie. Kierowca odczuwa również, że samochód zapewnia ogromną przyczepność tylnej osi i wysoką stabilność przy szybkich zmianach kierunku, bez zwykłej tendencji do utraty przyczepności tylnej osi.
Wyposażenie standardowe: ograniczający poślizg dyferencjał tylnej osi
Podobnie jak w AMG GT S i AMG GT R, model AMG GT C jest standardowo wyposażony w elektronicznie sterowany ograniczający poślizg dyferencjał tylnej osi, zintegrowany w kompaktowej obudowie skrzyni biegów. Jego wrażliwe i szybkie sterowanie podnosi dynamikę pojazdu na nowy poziom. Zwiększa to nie tylko przyczepność kół napędowych, ale także podnosi krytyczną prędkość pokonywania zakrętów.
Ekskluzywny pakiet wyposażenia: AMG GT C Edition 50
Nowe AMG GT C Coupe zadebiutuje jako ekskluzywny specjalny model 'Edition 50′, aby uczcić znaczącą rocznicę firmy, która została założona w 1967 roku i obchodzi swoje 50. urodziny w 2017 roku. Amerykański model Edition 50 trafi na rynek w limitowanej produkcji 50 egzemplarzy AMG GT C Coupes i 50 egzemplarzy AMG GT C Roadsters.
Model Edition 50 będzie dostępny w ekskluzywnej specjalnej powłoce lakierniczej: designo Graphite Grey Magno. Aby nadać nadwoziu charakterystyczny wygląd, czarne chromowane akcenty zastosowane zostały na wzmocnieniach bocznych, przednim splitterze, listwach ozdobnych w wlotach powietrza grilla Panamericana, w rafinowanych otworach bocznych w przednich błotnikach, zdobieniach na tylnym dyfuzorze i końcówkach wydechu. Powierzchnia kół AMG z pięcioramiennymi szprychami została dopasowana do elementów w czarnym chromie. Na tylnej części modelu znajduje się unikalny znaczek „Edition 50”.
Wnętrze charakteryzuje się kontrastem między czernią a srebrem. Ten schemat kolorów obejmuje nie tylko wykończenie z ekskluzywnej skóry nappa w srebrno-perłowym/ czarnym kolorze z szarym kontrastowym przeszyciem, ale także czarną kierownicę AMG Performance pokrytą mikrofibrą DINAMICA z szarym kontrastowym przeszyciem, napisem „Edition” na osłonie kierownicy oraz znakiem 12 godzin w srebrno-perłowym kolorze.
Aby podkreślić sportowy charakter, 'Edition 50′ standardowo posiada pakiet AMG Interior Night, który obejmuje ramiona kierownicy, łopatki zmiany biegów i panele progowe w czarnym wykończeniu. Pakiet AMG Interior Night uzupełnia matowe wykończenie z włókna węglowego, otoczone akcentami czarnego fortepianowego lakieru AMG. Cała atmosfera wnętrza jest wyrazem sportu i ekskluzywności.
Gra świateł i cieni jest dodatkowo podkreślona przez srebrne pasy bezpieczeństwa i czarne chromowane wykończenie. Na zagłówku siedzenia AMG Performance wybite jest logo „GT Edition 50”.
Nowe opcje dla AMG GT i AMG GT S
Oprócz technicznego usprawnienia dzięki aktywnej aerodynamice, wyższej mocy/ momentowi obrotowemu i aktywnemu sterowaniu osi tylniej, aktualizacja rodziny modeli AMG GT obejmuje także istotne rozszerzenie zakresu wyposażenia.
Pakiet AMG Interior Night, który jest standardowo wyposażony w AMG GT R, jest teraz opcjonalnie dostępny dla innych modeli Coupé w rodzinie AMG GT. Pakiet ten obejmuje kierownicę AMG Performance w mikrofibrze DINAMICA z ramionami i łopatkami zmiany biegów w wysokim połysku czerni. Poprzeczny wspornik w bagażniku, a także wykończenie oparcia standardowych siedzeń AMG Performance są również w wysokim połysku czerni. Pakiet uzupełniają stalowe panele progowe w czarnym kolorze, opcjonalnie podświetlane z napisem AMG.
Dziedzictwo sportów motorowych jest wizualnie podkreślone przez pakiet AMG Exterior Carbon Fiber, który wykorzystuje wysokiej jakości włókno węglowe do przedniego splittera, bocznych finów w wlotach powietrza w przednich błotnikach, obudowach lusterek zewnętrznych, wkładach na skrajnych zderzakach (tylko AMG GT C) oraz tylnym dyfuzorze.
Szerszy wybór indywidualnych elementów wyposażenia
Nowe indywidualne elementy wyposażenia, w połączeniu z mocą, zwiększeniami oraz nowymi wizualnymi aktualizacjami dla AMG GT i AMG GT S, oznaczają również istotne ulepszenie dla samochodów sportowych.
Nowe są także lekkie koła aluminiowe z mieszanym ogumieniem, takie jak 19- i 20-calowe koła z pięcioma podwójnymi szprychami, malowane na wysoki połysk w kolorze tytanowym szarym z oponami 265/35 R 19 z przodu i 295/30 R 20 z tyłu. W późniejszym okresie roku modelowego dostępne będą koła z pięcioma podwójnymi szprychami w kolorze czarnym matowym o wysokim połysku.
Nowe opcjonalne wykończenie z ekskluzywnej skóry nappa w wzorze diamentowym w kolorze macchiato beż jest teraz także dostępne, aby nadać szczególnie wysoką jakość wyglądu i odczucia dla AMG GT i AMG GT S. Komfort w gorących klimatach jest także podniesiony dzięki opcjonalnemu wentylowanemu siedzeniu kierowcy i pasażera w standardowym fotelu AMG Performance.
AMG Track Pace do użycia na torze wyścigowym
Nowa funkcja AMG Track Pace jest opcjonalnie dostępna dla całej rodziny AMG GT. Przekształca smartfon w osobistego inżyniera wyścigowego. Klienci mogą korzystać z aplikacji do analizy i poprawy swojego stylu jazdy na torze oraz dzielenia się tym z innymi kierowcami AMG na Facebooku, YouTube lub AMG Private Lounge.
Aplikacja dla Apple iPhone® łączy się z modelami AMG GT przez WiFi. Pojazd przesyła do aplikacji szereg danych w czasie rzeczywistym, takich jak prędkość, bieg, kąt skrętu, czas, położenie i przyspieszenie.