Mercedes-AMG GT R PRO 2018-Present

Mercedes-AMG GT R PRO 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GT R PRO 2018-Present

Istnieje tak wiele liter, które mogą określić samochód, że w rzeczywistości jest to pojazd wyścigowy z numerami rejestracyjnymi. Słyszeliśmy to już wiele razy, ale tym razem to poważna sprawa. Ilość włókna węglowego użytego w tym pojeździe przewyższa wiele innych samochodów sportowych.

Limitowana edycja Mercedes-AMG GT R PRO ma znacznie poprawioną dynamikę jazdy, szczególnie na torze wyścigowym. Doświadczenia z samochodów wyścigowych AMG GT3 i AMG GT4 miały duży wpływ na jego rozwój. Ulepszenia z motorsportu można podzielić na cztery obszary: zawieszenie, lekką konstrukcję, aerodynamikę i wygląd.

Każdy detal aerodynamiczny jest funkcjonalny: od przedniego i tylnego splitterów po otwory wentylacyjne na przednich błotnikach i regulowany spojler. Każdy detal jest w pełni funkcjonalny.

Zawieszenie można dostosować pod względem twardości i wysokości, hamulce są węglowo-ceramiczne, a wewnątrz, za stałymi siedzeniami z włókna węglowego, znajduje się klatka bezpieczeństwa. Pod podwoziem umieszczono osłony i elementy z włókna węglowego, aby jeszcze bardziej usztywnić karoserię. Przedni stabilizator jest wykonany z włókna węglowego i jest regulowany. Tylni pozostał stalowy, aby zrównoważyć pojazd. Także jest regulowany. Dach wykonano z włókna węglowego, nie dla usztywnienia karoserii, ale aby zredukować wagę, zwłaszcza w górnej części pojazdu. Ten samochód nie jest stworzony do robienia zakupów, lecz do pokonywania torów wyścigowych. W zestawie jest nawet własny gaśnica!

 Dla roku modelowego 2020, czołowy sportowiec z Affalterbach wystartuje z jeszcze lepszymi osiągami dzięki nowemu, limitowanemu wydaniu AMG GT R PRO. Oprócz aktualizacji zewnętrznych, dwuosobowe coupé i roadstery AMG GT będą wyposażone w zintegrowany system zarządzania dynamiką jazdy AMG DYNAMICS dla zwiększonej zwinności, nowe kierownice AMG Performance, konsolę środkową z innowacyjnymi przyciskami wyświetlacza z AMG GT 4-Door Coupe oraz w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów z ekskluzywnym stylem wyświetlania „Superport” na panelu instrumentów. AMG GT R PRO został zmodyfikowany w wielu szczegółach, aby dostarczyć jeszcze większe osiągi torowe: lekka konstrukcja, nowe zawieszenie i aerodynamiczne dostrajanie prowadzą do jeszcze większej siły docisku. Koła o lekkiej konstrukcji również przyczyniają się do poprawy dynamiki jazdy i szybszych czasów okrążeń na torze.

„AMG GT ucieleśnia sedno naszej marki, czyli 'Driving Performance’, w unikalny sposób. Podczas swojego debiutu cztery lata temu, nie tylko zwrócił uwagę klientów i entuzjastów samochodów sportowych, ale także stworzył nowe wymiary w konkurencyjnym środowisku. Aby kontynuować tę historię sukcesu, wyposażaliśmy go w liczne innowacje z AMG GT 4-Door Coupe oraz dodaliśmy nowy model limitowanej edycji: żaden inny aktualnie produkowany Mercedes-AMG nie jest tak bliski wyścigom, jak nowy AMG GT R PRO. Wiele doświadczeń z naszych obecnych działań motorsportowych GT3 i GT4 wpłynęło na jego rozwój.

Zwinne reakcje na wszystkie polecenia kierowcy oraz ogólne osiągi teraz dostarczają jeszcze więcej tego niezrównanego uczucia, jakie doświadcza naszych kierowców wyścigowych na torze,” mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

W pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów jako standard

Tak jak w AMG GT 4-Door Coupe, nowa architektura telematyczna w dwuosobowych modelach AMG GT umożliwia innowacyjny, standardowy w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów z 12,3-calowym panelem instrumentów oraz 10,25-calowym wyświetlaczem multimedialnym na konsoli środkowej. Panel instrumentów oferuje całkowicie nowy projekt ekranu z trzema specyficznymi dla AMG stylami wyświetlania: „Classic”, „Sporty” lub „Supersport”. W trybie „Supersport” pojawiają się także obszerne dodatkowe informacje specyficzne dla AMG, takie jak komunikat z motorsportu, aby zwiększyć bieg podczas manualnej zmiany biegów. Nowo zaprojektowane wizualizacje w wyświetlaczu multimedialnym umożliwiają jeszcze bardziej żywe doświadczenie kolejnych funkcji pojazdu, np. z animowaną prezentacją systemu wspomagania jazdy, systemów pojazdu i komunikacji.

Dzięki lewemu przyciskowi dotykowemu na kierownicy, preferowane informacje mogą być również wyświetlane po lewej lub prawej stronie panelu instrumentów – na przykład klasyczny prędkościomierz i obrotomierz, informacje nawigacyjne czy systemy wspomagające, aż po szczegółowe dane silnika. Sportowi kierowcy mogą nawet wyświetlić wskaźnik siły g oraz aktualne wartości mocy i momentu obrotowego.

Innowacyjne przyciski wyświetlacza w konsoli środkowej

Wyrazistą cechą wnętrza jest konsola środkowa z stylizowanym designem V8, która nie tylko podkreśla sportowe osiągi marki, ale również w pełni spełnia wymagania funkcjonalne. Dwuosobowe AMG GT teraz także otrzymuje innowacyjne, kolorowe przyciski wyświetlacza. Integrują one wyświetlanie i sterowanie logistyką przekładni, podwoziem, ESP, układem wydechowym, tylnym spojlerem i funkcją start-stop. Wykorzystując technologię TFT, przyciski wyświetlacza używają intuicyjnych symboli do pokazania funkcji i są łatwe w obsłudze jednym małym dotknięciem palca. Przyciski wyświetlacza są uzupełnione o dwa przełączniki do programów jazdy i kontroli głośności.

Wszystko zależy od chwytu: nowa generacja kierownic AMG

Dwuosobowe AMG GT również otrzyma nową kierownicę AMG Performance, która zadebiutowała w AMG GT 4-door coupe i jest również dostępna w modelu C 63. Charakteryzuje się sportowym designem, spłaszczonym dolnym odcinkiem z intensywnie wykonturowanym rantem oraz intuicyjną obsługą. Pokrycie kierownicy z czarnej skóry nappa jest perforowane po bokach, aby zapewnić optymalny chwyt.

W AMG GT C kierownica standardowo wyposażona jest w rant z czarnej skóry nappa/mikrofibry DINAMICA. W AMG GT R rant jest w całości pokryty mikrofibrą DINAMICA. Kierownica AMG dostępna jest również w czarnej skórze nappa z wykończeniem z czarnego lakieru fortepianowego oraz z mikrofibry DINAMICA z elementami z wysokopołyskowego włókna węglowego. Galwanizowane łopatki zmiany biegów na kierownicy umożliwiają jeszcze sportowszy styl jazdy z manualną zmianą biegów.

Zintegrowane przyciski dotykowe mogą być używane do kontrolowania funkcji cyfrowego kokpitu oraz wyświetlacza multimedialnego poprzez poziome i pionowe przesuwanie palca.

Wszystkie dwuosobowe modele AMG GT są standardowo wyposażone w nowe przyciski na kierownicy AMG. Składają się one z okrągłego kontrolera z zintegrowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem kierownicy oraz dwóch pionowo umieszczonych kolorowych przycisków wyświetlacza z przełącznikami pod lewym ramieniem kierownicy.

Programy jazdy AMG mogą być aktywowane za pomocą kontrolera. Wybrana ustawienie jest wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu LCD zintegrowanym w kontrolerze.

Dwa swobodnie konfigurowalne przyciski wyświetlacza oraz dodatkowe przełączniki po lewej stronie umożliwiają bezpośrednie sterowanie dodatkowymi funkcjami AMG z poziomu kierownicy. Dzięki temu kierowca może w pełni skupić się na dynamicznej jeździe, nie odrywając rąk od kierownicy. Każda wymagana funkcja może być przedstawiona na ikonie wyświetlacza, a jej przełącznik jest dotykany przez kierowcę, aby ustawić odpowiednią funkcję.

Dwie indywidualnie określone funkcje AMG mogą być dokładnie zdefiniowane, a ustawienia mogą być zmieniane za pomocą jednego dotknięcia palca.

Dziennik danych do użycia na torze: AMG TRACK PACE

Wirtualny inżynier wyścigowy AMG TRACK PACE, który rejestruje dane podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych, zapewnia znacznie rozszerzony i jeszcze bardziej precyzyjny zakres funkcji. AMG TRACK PACE jest standardowym elementem systemu multimedialnego COMAND online.

Po aktywacji funkcji, podczas jazdy po torze wyścigowym, rejestrowanych jest ponad 80 zestawów danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) dziesięć razy na sekundę. Dodatkowo wyświetlane są czasy okrążeń i sektorów, a także różnice w stosunku do czasu referencyjnego. Dzięki temu, że konkretne elementy wyświetlacza są pokazane na zielono lub czerwono, kierowca może jednym rzutem oka, bez odczytywania liczb, ocenić czy aktualnie jest szybszy czy wolniejszy od najlepszego czasu.

Po wykonaniu szybkich okrążeń, kierowca może wykorzystać dane do analizy i, w razie potrzeby, poprawy swoich umiejętności jazdy. Dodatkowo wartości przyspieszenia i hamowania mogą być mierzone i zapisywane. Dzięki nowo opracowanemu algorytmowi, który precyzyjnie określa położenie pojazdu, AMG TRACK PACE nawet wykrywa, kiedy tor został opuszczony lub jeśli został skrócony. Dzieje się to z wykorzystaniem danych GPS oraz dostępnych w pojeździe czujników (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Dane są wyświetlane na wyświetlaczu multimedialnym i cyfrowym kokpicie. Znane tory wyścigowe, takie jak Nürburgring czy Spa Francorchamps, są już zapisane. Ponadto możliwe jest również rejestrowanie własnych torów.

Wnętrze: połączenie rodziny AMG GT zostało jeszcze bardziej wzmocnione

Nowe kontrole świateł w lampach LED o wysokiej wydajności pokazują teraz paralele do AMG GT 4-door coupe, co dodatkowo wzmacnia połączenie rodziny AMG GT. Trifunkcyjny, łukowaty przewodnik świetlny spełnia funkcje światła dziennego, światła nawigacyjnego i kierunkowskazów.

System reflektorów wielokomorowych z trzema pojedynczymi reflektorami dla świateł mijania i drogowych, nie tylko zapewnia optymalne oświetlenie drogi, ale również nadaje AMG GT sportowy, dynamiczny wygląd, który zyskuje jeszcze większą głębię optyczną dzięki czarnemu tłu. Światło LED w tylnej lampie również wydaje się głębiej osadzone i bardziej sportowe przez ciemne tło.

Z tyłu nowy wygląd tylnego zderzaka jest uderzający, jego sportowy czarny wlot dyfuzora został przeprojektowany dla AMG GT i AMG GT C. Jednocześnie wylot rury wydechowej został wizualnie przeprojektowany i dopasowany do kształtu AMG GT 4-door coupe. AMG GT teraz ma dwa okrągłe podwójne wyloty rurowe, a AMG GT C ma trapezoidalne podwójne wyloty rurowe. Tylna konstrukcja AMG GT R zachowuje swój charakterystyczny kształt z dużym, centralnie umiejscowionym wylotem rury wydechowej z centralnym pasem. Flankują go jeszcze dwa czarne wyloty rurowe po lewej i prawej stronie dyfuzora.

AMG GT otrzymuje nową czarną wykończoną osłonę progową w dolnej części. Daje to dodatkowy dynamiczny wygląd optyczny. W połączeniu z opcjonalnym pakietem zewnętrznym, dodatkowe elementy dekoracyjne podkreślają te cechy.

Również, jeśli zajdzie taka potrzeba, AMG GT jest dostępne z nowym, lekkim kołem aluminiowym w kształcie y w titanium gray z delikatnie polerowaną powierzchnią. Dodatkowo, opcją dla AMG GT C są nowe forged wheels o 10 podwójnych szprychach w titanium gray z delikatnie polerowanymi powierzchniami lub w soft black z delikatnie polerowanym rantem.

Nowym standardowym elementem jest pakiet parkingowy z asystentem parkowania PARKTRONIC oraz kamerami z przodu i z tyłu, co zwiększa łatwość manewrowania. Kolejnym znakiem więzi rodziny AMG GT jest nowa, błyszcząca niebieska farba magno dla dwuosobowego AMG GT, kolor wprowadzony z AMG GT 4-door coupe. Inne dodatki to dwukolorowe skórzane tapicerki w ekskluzywnym stylu nappa w kolorach silver pearl/czarnym.

Jeszcze bardziej zwinny dzięki AMG DYNAMICS

Jako nowa cecha w programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Slippery,” „Comfort,” „Sport,” „Sport Plus,” „RACE” i „Individual”, dwuosobowe AMG GT teraz również otrzymuje AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana regulacja dynamiki jazdy rozszerza funkcje ESP® (elektronika stabilizacji) na precyzyjne rozdzielenie mocy na osiach tylnych oraz właściwości kierownicze.

W ten sposób AMG GT staje się jeszcze bardziej zwinne. AMG DYNAMICS optymalizuje dynamikę poprzeczną poprzez wyższe przyspieszenie boczne, lepszą trakcję i reakcje na zmiany obciążenia.

Szczególnie godne uwagi: AMG DYNAMICS oblicza, jak pojazd zareaguje. W tym celu system wykorzystuje dostępne czujniki, które wykrywają prędkość, kąt skrętu czy tempo obrotów. Na podstawie zasady kontrolowania pilota możliwe jest przewidywanie zachowania pojazdu na podstawie działań kierowcy oraz danych z czujników. System reaguje w ten sposób nawet przed reakcją kierowcy – i bez zauważalnej interwencji. Kierowca odczuwa bardzo autentyczne wrażenie jazdy z wysoką dynamiką zakrętów, optymalną trakcją oraz wysoką stabilnością i przewidywalnym prowadzeniem. Nawet doświadczeni kierowcy otrzymują optymalne wsparcie, nie czując się w żaden sposób przymuszani przez system.

Różne tryby AMG DYNAMICS noszą nazwy „Basic,” „Advanced,” „Pro” i „Master.” Wybór programu jazdy na wyświetlaczu multimedialnym teraz pokazuje nowy symbol AMG DYNAMICS z odpowiednim dodatkowym terminem zamiast poprzedniego symbolu ESP®.

„Basic” przypisany do programów jazdy „Slippery” i „Comfort”. Tutaj AMG GT demonstruje wyjątkowo stabilne właściwości jezdne z wysoką tłumieniem bocznym. „Advanced” aktywowany jest w programie „Sport”. AMG GT jest wtedy neutralnie zbalansowane. Niższe tłumienie boczne, niższe wymagania kątów skrętu oraz zwiększona zwinność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych, wiejskich drogach. „Pro” (skrót od „professional”) jest częścią programu „Sport+”. W „Pro” kierowca otrzymuje jeszcze większe wsparcie dla dynamicznych manewrów jazdy, natomiast zwinność i precyzja są jeszcze bardziej zwiększone przy pokonywaniu zakrętów. „Master” (dostępny tylko dla GT C i GT R) jest połączony z programem jazdy RACE. Tryb „Master” skierowany jest do kierowców, którzy chcą doświadczyć dynamiki oraz przyjemności z jazdy na zamkniętych torach. „Master” zapewnia ekstremalnie neutralną równowagę pojazdu, niskie wymagania kątów skrętu oraz bardziej zwinne prowadzenie. W ten sposób „Master” zapewnia maksymalną zwinność i w pełni wykorzystuje potencjał dynamiczny.

Proximity to motor racing like never before: the new AMG GT R PRO

Nowa limitowana edycja Mercedes-AMG GT R PRO charakteryzuje się jeszcze lepszą dynamiką jazdy, szczególnie na torze wyścigowym. Doświadczenie zdobyte na samochodach wyścigowych AMG GT3 i AMG GT4 miało znaczący wpływ na jego rozwój. Udoskonalenia z motorsportu można podzielić na cztery obszary: zawieszenie, lekka konstrukcja, aerodynamika i wygląd.

Zawieszenie: optymalne ustawienie

Nowe zawieszenie AMG z regulacją wysokości oferuje jeszcze większy wybór w dostosowywaniu ustawienia do konkretnego toru. Tak jak w profesjonalnym motorsporcie, kierowca może nie tylko mechanicznie ustawić długość wstępnego naciągu sprężyn, ale także dostosować kompresję i odbicie amortyzatorów. Robi się to szybko i precyzyjnie bez narzędzi za pomocą systemu kliknięć z zintegrowanym pokrętłem na amortyzatorze. Stawka kompresji jest regulowana oddzielnie dla ruchów wysokiej i niskiej szybkości. Oznacza to, że ustawienia można dostosować do wolnych i szybkich ruchów kompresji, co jest powszechną praktyką w motorsporcie. Umożliwia to jeszcze bardziej selektywne wpływanie na zanurzenie nadwozia i przechyły oraz trakcję AMG GT R PRO.

Oś przednia jest wyposażona w regulowany stabilizator wykonaną z lekkiego włókna węglowego. Jej odpowiednik z tyłu jest wykonany ze stali, również regulowany i dzięki swojej konstrukcji oszczędza wagę.

AMG GT R już jest wyposażony w złącza kulowe Uniball w dolnych wachaczach osi tylnej. AMG GT R PRO teraz otrzymuje te złącza również w górnych wahaczach. Są one znacznie bardziej odporne na zużycie niż konwencjonalne złącza wahacza i dzięki swojej konstrukcji nie mają luzu, co oznacza, że zbieżność i kąt pochylenia nie zmienia się nawet pod dużymi obciążeniami. W rezultacie, AMG GT R PRO można prowadzić z jeszcze większą precyzją.

Panel szczytowy z włókna węglowego w podwoziu tylnej części również przyczynia się do wysokiej precyzji prowadzenia. Ten lekki i sztywny element usztywnia strukturę tylnej części i w rezultacie dodaje jeszcze większą stabilność do nadwozia.

Elektronicznie kontrolowane dynamiczne mocowania silnika i skrzyni biegów zostały również dostrojone, aby jeszcze bardziej zwiększyć zwinność i dostarczyć wysokiej precyzji reakcje oraz wyraźne informacje zwrotne.

Lekka konstrukcja: komponenty z włókna węglowego i nowe felgi

Oprócz licznych komponentów z włókna węglowego, wagę oszczędza się, wprowadzając ceramiczny kompozytowy system hamulcowy jako standard. Wyjątkowo dla AMG GT R PRO, zaciski hamulcowe będą malowane na czarno z białym napisem. Lekkie felgi AMG Performance Twin 5-ramienne są malowane na titanium gray i mają rant o wysokim połysku.

Aerodynamika: przeprojektowany przedni zderzak z dodatkowymi flicami

Fine-tuning aerodynamiczny jeszcze bardziej zwiększa ogólną wydajność AMG GT R PRO. Przeprojektowany przedni zderzak został wyposażony w dwa flici po bokach wykonane z włókna węglowego z przezroczystym lakierem. Dolne flici przechodzą praktycznie bezszwowo w przedni splitter, który został przedłużony do przodu i jest podtrzymywany przez małe metalowe wsporniki – stabilizują one przedni splitter przy wyższych prędkościach. Dodatkowo są one kolejnym wizualnym hołdem dla modeli GT3 i GT4 z motorsportu.

Otwory powietrzne w przednich błotnikach efektywnie wentylują archy kół i przyczyniają się do zmniejszenia unoszenia przedniej osi. Z tyłu znajduje się element aerodynamiczny wykonany z włókna węglowego, który na obu bokach podnosi się niemal do poziomu tylnych lamp. Kombinacja wszystkich tych środków znacznie zmniejsza unoszenie przedniej osi, nie wpływając negatywnie na warunki aerodynamiczne na tylnej osi.

Aktywny profil aerodynamiczny w podwoziu, system aktywnej regulacji powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku oraz duży spojler na klapie, znany z AMG GT R, są standardowym wyposażeniem. Ponadto tylni spojler jest wyposażony w krawędź, która zwiększa siłę docisku na tylnej osi, i teraz osadzony jest na frezowanych uchwytach aluminiowych, które podkreślają bliskość do wyścigów.

Wygląd wyścigowy: Pakiet węglowy, nowy dach z włókna węglowego, unikalne oklejenie

AMG GT R PRO nie tylko jeździ jak samochód wyścigowy, ale również wygląda jak taki. Standardowe pakiety węglowe I i II z przednim splitterem, flicami w błotnikach, listwami ozdobnymi w progach bocznych, lusterkami bocznymi, tylnym spojlerem oraz dyfuzorem z wysokiej jakości lakierem z włókna węglowego podkreślają bliskość do motorsportu, tak samo jak przeprojektowany dach z włókna węglowego z obniżonym środkiem.

Specjalny status został również podkreślony przez unikalne oklejenie pojazdu z wyścigowymi pasami biegnącymi nad maską, dachem i klapą oraz wzdłuż boków pojazdu. To oklejenie jest jasno zielone wyłącznie w połączeniu z lakierem selenite gray magno. We wszystkich innych wariantach kolorystycznych pasy są w ciemnym matowym szarym. Opcjonalnie można również całkowicie zrezygnować z oklejenia samochodu.

Już przed światową premierą nowy AMG GT R PRO imponująco zademonstrował swój potencjał na torze wyścigowym: na początku listopada,

ambasador marki AMG i kierowca wyścigowy AMG GT3, Maro Engel, ukończył okrążenie północnej pętli Nürburgringu w dokładnie 7.04.632 minut, prowadząc jeszcze zamaskowanego AMG GT R PRO. To znacznie poprawiło poprzedni czas dla AMG GT R i udowodniło ogromny potencjał aktualnego modelu flagowego AMG.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.