Podczas gdy AMG GT Coupe był bardziej super samochodem do codziennego użytku, jego otwarta wersja była bardziej GT o wysokich osiągach.
W 2014 roku AMG zaprezentowało swój pierwszy model oznaczony jedynie jako AMG, a nie Mercedes-Benz AMG. Był to pojazd, jakiego nie było w ofercie producenta Mercedes-Benz. Super samochód oferował najpotężniejszy silnik wolnossący na rynku w momencie premiery. W 2016 roku wprowadzono pierwszy lifting oraz wersję kabriolet, a cztery lata później zaprezentowano nową aktualizację gamy.
Model z 2020 roku był wyposażony w zmiany pod względem wyglądu oraz aerodynamiki. Pełne reflektory LED stały się standardowym wyposażeniem, a nowy wzór grilla został wprowadzony. Przedni zderzak podzielono na trzy główne obszary: dolny grill i boczne wloty powietrza. Te ostatnie zostały podzielone na dwa przez poziomą żaluzję. Tył samochodu został nieco poprawiony, ale cztery rury wydechowe pozostały widoczne, wystając przez tylną osłonę.
Wnętrze pojazdu ozdobione było elementami z włókna węglowego na konsoli środkowej oraz desce rozdzielczej. Zespół wskaźników był całkowicie cyfrowy, z kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala. Dodatkowy ekran umieszczono na górze centralnej konsoli dla systemu infotainment. Można go było obsługiwać za pomocą poleceń głosowych, panelu dotykowego lub 10,3-calowego ekranu dotykowego. Integracja z Apple CarPlay i Android Auto była standardowym wyposażeniem.
AMG GT z 2020 roku był napędzany silnikiem V8 z podwójnym doładowaniem o mocy 469 KM. Wersja GT C miała 550 KM, a najwyższe wersje GT R oraz GT R Pro dysponowały jednostką o mocy 577 KM. Wszystkie wersje były wyposażone w 7-biegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem. Moc trafiała na tylną oś, a skrzynia biegów była zamontowana z tyłu.
Affalterbach. Z znaczną modernizacją AMG GT w wersji Coupé (średnie zużycie paliwa:
13,0 l/100 km; łączna emisja CO2: 297 g/km) oraz Roadster (średnie zużycie paliwa:
12,9 l/100 km; łączna emisja CO2: 296 g/km)1, Mercedes-AMG sprawia, że wejście do świata sportowych samochodów marki staje się jeszcze bardziej kuszące: oba modele mają teraz moc 390 kW (530 KM), co oznacza wzrost o około 40 kW (54 KM) w porównaniu do poprzedników. W standardzie znajdują się teraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym systemem tłumienia, elektroniczny mechanizm różnicowy na tylniej osi, wysokowydajny system hamulcowy AMG oraz zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. Dodatkowymi atutami są akumulator rozruchowy litowo-jonowy oraz program jazdy „RACE”. Opcjonalnie, w połączeniu z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, można zamówić także aktywne kierowanie tylną osią. Nowe modele AMG GT są dostępne do zamówienia już teraz, z ceną początkową wynoszącą 119 079,80² euro za Coupé i 130 679,80² euro za Roadster. Samochody trafią do salonów w listopadzie 2020 roku.
Dla obu wariantów AMG GT dostępna jest również „Night Edition”. W skład tej edycji wchodzi pakiet AMG Exterior Night, czarne zaciski hamulcowe, chłodnica AMG w ciemnym chromie, główne reflektory z ciemnymi elementami oraz opony w rozmiarze mieszanym, z matowymi czarnymi obręczami Y o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Inne cechy „Night Edition” to dach z włókna węglowego z ciemnymi osłonami na Coupé oraz czarny miękki dach na Roadsterze. Paleta kolorów lakierów obejmuje standardowy czarny oraz dodatkowe kolory: obsydianowy czarny metalik, selenitowy szary metalik lub designo grafitowy szary magno.