Mercedes-AMG GT S (C190) 2015-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG GT S (C190) 2015-2017

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GT S (C190) 2015-2017

Dział Mercedes-AMG stał się niezależną marką i pokazał swoje możliwości w 2014 roku, kiedy zaprezentował model AMG GT Coupe, stworzony z myślą o emocjach.

Po latach działania pod tą samą marką, Mercedes-Benz postanowił, że nadszedł czas, aby AMG zaczęło rozwijać się w innym kierunku. Jego produkty były zaprojektowane z myślą o szybkości i wydajności, co całkowicie różniło je od innych produktów Mercedes-Benz. Dlatego, gdy AMG stworzyło model GT od podstaw, uczyniło go całkowicie odmiennym od jakiegokolwiek innego samochodu z gwiazdą na masce.

Z długą maską, krótką kabiną i opadającym tyłem, AMG GT był jednym z nielicznych samochodów, które w kiedykolwiek zbudowano z silnikiem umieszczonym w układzie przednio-środkowym. Poza symbolem na szerokim grillu, nie było żadnego połączenia z marką Mercedes-Benz. Na przednich błotnikach znajdowały się wloty powietrza, które uwalniały powietrze uwięzione w nadkolach, aby zwiększyć siłę docisku. To samo wzornictwo i praktyczny pomysł zastosowano w legendarnym SL „Gullwing”.

Wewnątrz, dwumiejscowa kabina była podzielona na dwie strefy przez wysoką konsolę środkową. Jednocześnie dwuosobowy układ był prostym, komfortowym i niezawodnym towarzyszem codziennej jazdy dzięki praktycznemu tylnemu otwarciu, łatwo dostępnym bagażnikom, wysokiemu poziomowi komfortu podczas długich podróży oraz rozbudowanym systemom asystującym Mercedes-Benz Intelligent Drive. Wnętrze charakteryzowało się centralnym motywem lotniczym, z licznymi wlotami powietrza, deską rozdzielczą przypominającą skrzydło oraz wysoką konsolą inspirowaną wyścigami. Wysokiej jakości materiały i starannie wykończone powierzchnie pomagały stworzyć luksusowe, ale jednocześnie sportowe wrażenie.

AMG GT jest także pierwszym samochodem sportowym wyposażonym w silnik typu „hot inside V” oraz suche smarowanie. Turbosprężarki zamontowane były pomiędzy dwoma rzędami cylindrów, aby zredukować opóźnienie turbosprężarki.

Pierwsze Mercedesy to były samochody wyścigowe, a jego najnowszy następca kontynuuje tę dziedzictwo: nowe Mercedes-AMG GT przenosi markę sportowych samochodów Mercedes-AMG do nowego, najwyższej klasy segmentu. GT jest drugim samochodem sportowym, stworzonym w całości przez Mercedes-AMG. Jego koncepcja z silnikiem umieszczonym z przodu oraz inteligentna, lekka konstrukcja aluminiowa są podstawą do osiągnięcia bardzo dynamicznych wrażeń z jazdy. Nowo opracowany silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra podkreśla charakterystyczną wydajność AMG. To pierwszy silnik sportowy z turbosprężarkami zamontowanymi wewnętrznie (’hot inside V’) oraz z lubrykacją suchosumpową, dostępny w dwóch wariantach mocy: jako GT z mocą 462 KM oraz jako GT S z mocą 510 KM. Nowe GT łączy dynamikę jazdy i doskonałe osiągi torowe z doskonałą praktycznością codziennego użytkowania oraz efektywnością, która wyznacza nowe standardy w segmencie.

Posiada wszystko, co można oczekiwać od autentycznego sportowego samochodu Mercedes-AMG – od charakterystycznego stylu, poprzez zaawansowaną technologię motosportową, po optymalne rozkłady masy. Napęd dostosowany do dynamiki jazdy doskonale uzupełnia tę konfigurację. Centralnym punktem Mercedes-AMG GT jest nowy silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra, który reaguje natychmiastowo, oferując ekstremalną moc już od niskich obrotów i dostarczając znakomitych osiągów.

Takie osiągi jak 3.8 sekundy od 0 do 100 km/h oraz maksymalna prędkość wynosząca 310 km/h, połączone z doskonałymi właściwościami jezdnymi, na pewno przełożą się na niezwykle szybkie okrążenia na torze.

Jednocześnie dwuosobowy samochód jest prostym, wygodnym i niezawodnym towarzyszem codziennym, dzięki praktycznemu bagażnikowi, łatwemu dostępowi do wnętrza, wysokiemu poziomowi komfortu podczas długich podróży oraz rozbudowanym systemom asystującym Mercedes-Benz Intelligent Drive.

„Z nowym Mercedes-AMG GT podejmujemy wyzwanie w wymagającym segmencie samochodów sportowych, który ma mocnych rywali. To jednocześnie motywacja, aby pokazać entuzjastom samochodów sportowych na całym świecie, na co stać AMG,” mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

„Z nowym GT jeszcze bardziej agresywnie pozycjonujemy Mercedes-AMG jako dynamiczną markę sportowych samochodów,” mówi Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG GmbH. „Dzięki swojej technologii, Mercedes-AMG GT spełnia nasze wysokie aspiracje w zakresie dynamiki jazdy, zwinności i sportowości. Nowe GT jest drugim sportowym samochodem, który został opracowany całkowicie niezależnie przez Mercedes-AMG. Samochód jest wytwarzany zgodnie z mottem 'Ręcznie robione przez wyścigowców’ – co doskonale oddaje nasze dziedzictwo i ducha.”

Połączenie aluminiowej ramy przestrzennej, silnika V8 biturbo z lubrykacją suchosumpową, siedmiobiegowej skrzyni biegów z konfiguracją transaxle na tylnej osi, blokady dyferencjału, sportowego zawieszenia z aluminiową podwójną wahaczową i niskiej masy własnej wynoszącej 1540 kilogramów dostarcza osiągów torowych. Koncepcja z silnikiem umieszczonym z przodu oraz przekładnią w konfiguracji transaxle zapewnia korzystny rozkład masy wynoszący 47 procent na przód i 53 procent na tył. W połączeniu z niskim środkiem ciężkości pojazdu przekłada się to na niezwykle zwrotne prowadzenie i pozwala na wysokie prędkości w zakrętach. Z korzystnym stosunkiem mocy do masy wynoszącym 3.3 kilograma na KM, Mercedes-AMG GT pewnie staje obok najlepszych w swoim segmencie. Samochód sportowy ustanawia również nowy standard efektywności paliwowej: zużycie paliwa wynoszące 30.4 mpg (NEDC w cyklu mieszanym) stanowi znaczny wzrost efektywności.

Design zewnętrzny: sportowa emocja i zmysłowa czystość

„Nowy Mercedes-AMG GT to samochód sportowy w najczystszej formie,” mówi Gorden Wagener, wiceprezydent ds. projektowania Daimler AG. „Zachwycające proporcje, silnie rzeźbione powierzchnie i płynne linie czynią nowego AMG współczesnym samochodem sportowym, który uosabia ducha wspaniałych Mercedesów sportowych. GT to doskonałe połączenie piękna i inteligencji.”

Nowy Mercedes-AMG GT ucieleśnia zmysłową czystość sportowości i emocji. Dwuosobowy samochód charakteryzuje się klasycznymi proporcjami napędu na tylne koła. Silnik V8 biturbo umieszczony z przodu zapewnia optymalny rozkład masy, co stanowi podstawę doskonałych właściwości jezdnych. Długi przód z wyraźnymi wypukłościami, przesunięta daleko do tyłu kabina, duże koła i szeroki tył tworzą charakterystyczny wygląd. Duża klapa bagażnika skrywa praktyczny bagażnik.

Mięśnie i dramatyzm dynamizmu

Pozytywnie wygięte powierzchnie nadają Mercedes-AMG GT zmysłowy charakter i wygląd rzeźby. Z boku widoczna jest kopułowata, łukowata linia dachu i bezramkowe drzwi. Mięśniowy element wyrzeźbiony z bocznej ściany tworzy wrażenie lekkości i dynamizmu, nawet gdy pojazd stoi w miejscu. Powierzchnie i linie bocznej ściany płynnie przechodzą w tył z dramatycznym efektami taperingu. GT celowo unika linii w strefie barkowej. Jedyną linią jest ta niżej, powtórzona w tylnym zderzaku, która wydłuża karoserię i sprawia, że wydaje się lżejsza. Boczne otwory powietrzne, każdy z dwoma płetwami, to typowy element stylizacji samochodów sportowych Mercedes-Benz. GT nie ma widocznych anten, które mogłyby zakłócić ogólny wygląd.

Kreatywna interakcja różnych elementów projektowych nadaje coupé przewodni, pewny wygląd: trójwymiarowa diamentowa kratka chłodnicy z centralną gwiazdą Mercedesa, szerokie żaluzje i logo AMG znajdują się na przedzie. Reflektory LED High Performance z stylizowanymi „brwiami” jako światła dzienne, światła boczne i kierunkowskazy, jak również trzy oddzielne reflektory długich świateł nadają GT jego charakterystyczny wygląd.

Duże wloty powietrza optymalizują przepływ powietrza do modułów chłodzenia. Skrzydło A z przednim splitterem w dolnej części przedniego zderzaka, charakterystyczna cecha pojazdów AMG, sprawia, że samochód sportowy wydaje się nisko osadzony i szeroki. Podczas gdy przedni splitter jest malowany w kolorze nadwozia w GT, w GT S występuje w wykończeniu w wysokim połysku czarnym. Ogółem klienci mogą akcentować zewnętrzny design według własnych preferencji: dostępne opcje obejmują pakiet Exterior Silver Chrome, pakiet Night oraz pakiet Exterior Carbon-Fibre.

Szerokie ramiona dla emocjonalnego wyglądu całości

Z podstawowymi obszarami, szerokimi ramionami i wąską grafiką świateł tylnych, tył tworzy emocjonalny wygląd całości. Uchwyt tablicy rejestracyjnej znajduje się w dolnej części zderzaka, co pozwala na umiejscowienie gwiazdy Mercedesa w centralnym miejscu na gładkiej klapie bagażnika. Dodatkowo wbudowane skrzydło tylnie, które chowa się, gdy samochód jest w stanie spoczynku. Czarny wkład dyfuzora z wylotami wydechowymi zintegrowanymi w zderzaku i listwą wykończeniową w matowym irydzie srebrnym inspirowaną skrzydłem A z przodu tworzy wizualne poczucie lekkości na całym tyle.

Płaskie, szerokie światła tylne z nowymi sekwencyjnymi kierunkowskazami odzwierciedlają nowoczesną technologię. 18 indywidualnych diod LED po każdej stronie wskazuje, w którą stronę zamierza skręcić kierowca, kolejno je podświetlając od wewnątrz do zewnątrz.

Światła tylne podkreślają zarówno sportowy styl tyłu, jak i dbałość o szczegóły oraz wyrafinowanie – forma i funkcja łączą się w unikalny sposób, tworząc doskonałą całość.

Wnętrze: zmysłowość, emocje i perfekcja

Projekt wnętrza także ucieleśnia maksymalne emocje i zmysłową czystość. Drastycznie niskie, sportowe proporcje tworzą unikalne poczucie przestronności. Wyraźnie zarysowane elementy i ich autentyczne materiały podkreślają dynamiczny charakter i wzbudzają natychmiastowe emocje: Kiedy otwierasz drzwi, odkrywasz ekscytującą grę między głębokim, nachylonym deski rozdzielczej a dominującą, łukowatą centralną konsolą, projekt, który budzi emocje i imponuje swoją perfekcją.

Centralny motyw „projektowania lotniczego”, który jest charakterystyczny dla sportowych samochodów Mercedes-Benz, został odnowiony. Ekstremalne podkreślenie szerokości deski rozdzielczej, które tworzy wrażenie potężnego skrzydła, dominuje w kokpicie GT. Cztery centralne wentylacyjne kratki w stylu reflektora oraz wentylacyjne kratki na końcach deski rozdzielczej po bokach wzmacniają to wrażenie. W połączeniu z wysokimi belkami bocznymi, wklęsłymi panelami drzwi i dynamiczną centralną konsolą, GT sprawia wrażenie prawdziwej maszyny do jazdy i doskonale integruje kierowcę w kokpicie dzięki niskiej pozycji siedzenia.

Dominująca centralna konsola wydaje się być cechą wprost z wyścigów, z jej stylistyką przypominającą wlot powietrza NACA oraz powierzchniami i autentycznymi materiałami – dostępne są opcje srebrnego chromu, matowego włókna węglowego, wysokiego połysku włókna węglowego, czarnego diamentu i matowego włókna szklanego srebrnego. Umiejscowiony centralnie, wolnostojący wyświetlacz centralny to atrakcyjny element. Dbałość o szczegóły znajduje również odzwierciedlenie w elementach sterujących AMG DRIVE UNIT: są one uporządkowane jak osiem cylindrów w układzie V, co podkreśla mocne i wysokotechniczne wrażenie, które wywiera centralna konsola.

Doskonała precyzja i wysoka jakość dzięki najlepszym materiałom oraz doskonałemu wykonaniu są również widoczne w sportowych siedzeniach, kierownicy sportowej oraz zestawie wskaźników. Najważniejszym elementem sterującym dla fanów samochodów sportowych jest umiejscowiony w AMG DRIVE: przycisk uruchamiania silnika, oznaczony „Engine Start Stop” i podświetlony na czerwono.

Nowo opracowany silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4.0 litra

Nowy silnik wysokowydajny budzi się do życia po naciśnięciu przycisku: nawet dźwięk uruchamiania silnika wywołuje ciarki. Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra został opracowany specjalnie dla GT. Innowacyjny silnik ośmiocylindrowy jako najnowszy członek rodziny silników BlueDIRECT wyróżnia się znakomitym dostosowaniem mocy, osiągami na poziomie wyścigów, lekką konstrukcją oraz wysoką efektywnością i przyjaznością dla środowiska. Charakteryzuje się emocjonalnym dźwiękiem silnika V8, natychmiastową reakcją i dużą mocą ciągłą.

Nowy V8 wyróżnia się także precyzyjnym wydatkiem mocy, który spokojnie dorównuje silnikowi wolnossącemu. Kierowca naprawdę doceni silnik AMG, noszący wewnętrzną nazwę M178, szczególnie w trybie M, czyli Race w wybieralnych trybach jazdy, dzięki liniowemu dostarczaniu mocy, co znacznie ułatwia kontrolowanie pojazdu na granicy możliwości. W ramach tego procesu wyrafinowane ECU uwzględnia nawet aktualne warunki jazdy i dostosowuje reakcję przepustnicy w zależności od generowanych sił bocznych.

Przy pojemności 3982 cm3, V8 wykorzystuje szereg technologii, które są już wykorzystywane w silniku turbo o pojemności 2.0 litra w A 45 AMG, CLA 45 AMG i GLA 45 AMG – obecnie najsilniejszym silniku czterocylindrowym produkowanym seryjnie na świecie. Oba silniki mają ten sam stosunek średnicy do skoku, co stanowi podstawę do wysokiej zdolności obrotowej. Wtrysk paliwa z bezpośrednim wtryskiem piezoelektrycznym, stosowany przez Mercedes-Benz, odpowiada za formowanie mieszanki. Proces spalania z kierowaną wtryskową został dalej rozwinięty w trzeciej generacji, aby spełnić wszystkie przyszłe wymagania prawne. Wysoce efektywny i ekonomiczny silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4.0 litra spełnia normę emisji Euro 6, w tym maksymalny poziom emisji cząstek stałych, który wejdzie w życie w 2016 roku.

Pierwszy silnik sportowy z 'hot inside V’ i lubrykacją suchosumpową

Nowy silnik V8 AMG ma dwie turbosprężarki, które nie są zamontowane na zewnątrz cylindrów, ale raczej wewnątrz układu V – eksperci nazywają to „hot inside V”. Zaletą jest zwarta konstrukcja silnika, optymalna reakcja turbosprężarek i niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów. Lubrykacja suchosumpowa zapewnia również dostawę oleju nawet przy dużych siłach bocznych i pozwala na niższe umiejscowienie silnika, co przesuwa środek ciężkości bliżej drogi i tworzy podstawę do wysokiej przyspieszenia bocznego.

Nowy silnik V8 biturbo Mercedes-AMG jest pierwszym na świecie silnikiem sportowym z 'hot inside V’ i lubrykacją suchosumpową.

Wydajny układ wydechowy z całkowicie zmiennymi klapami wydechowymi

Mercedes-AMG GT S standardowo wyposażony jest w wydajny układ wydechowy AMG z całkowicie zmiennymi klapami wydechowymi. Dzięki temu kierowca może zmieniać dźwięk silnika: w zależności od wybranego trybu DYNAMIC SELECT kierowca może doświadczyć V8 z naciskiem na komfort i relaksujące, długodystansowe podróże, lub z bardziej dynamicznym, sportowym dźwiękiem. Jednostka AMG DRIVE UNIT zawiera osobny przycisk do bezpośredniego sterowania klapami wydechowymi. Nowy sportowy samochód Mercedes-AMG ma swoje charakterystyczne brzmienie, które świadczy o przynależności do rodziny AMG, ale również wyraźnie odróżnia go od innych samochodów wysokowydajnych. Wybieralny system wydechowy jest również dostępny opcjonalnie dla Mercedes-AMG GT.

Tradycja ręcznie budowanej doskonałości: „jeden człowiek, jeden silnik”

Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra produkowany jest w Affalterbach według zasady „jeden człowiek, jeden silnik”. W warsztacie silników AMG, wysoko wykwalifikowani monterzy ręcznie montują silniki według najostrzejszych standardów jakości – co widać na tabliczce silnika AMG z podpisem technika silnikowego. „Jeden człowiek, jeden silnik” łączy się z unikalnym dziedzictwem motorsportowym Mercedes-AMG, które emanuje innowacyjną siłą dzięki transferowi technologii z serii wyścigowych – od Formuły 1, DTM po zaangażowanie w wyścigi klientów z SLS AMG GT3.

Siedmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem w konfiguracji transaxle

W odniesieniu do przekazywania mocy w nowym GT inżynierowie Mercedes-AMG polegają na połączeniu silnika umieszczonego z przodu i siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem w konfiguracji transaxle na tylnej osi – ten układ już z powodzeniem sprawdził się w SLS AMG. Rozkład masy z proporcją 47 procent (przód) do 53 procent (tył) korzysta na tym rozwiązaniu. Wydajność, prędkość zmiany biegów i precyzja skrzyni biegów sportowej AMG SPEEDSHIFT DCT 7-biegowej zostały jeszcze bardziej zoptymalizowane do użycia w nowym samochodzie sportowym. Dzięki szerszemu rozstawowi przełożeń można optymalnie wykorzystać wyraźny plateau momentu obrotowego silnika V8 turbo.

Ogólny projekt układu napędowego jest idealny dla bezkompromisowego samochodu sportowego. Jednocześnie zostały spełnione wymagania związane z codzienną użytecznością, poziomem hałasu, komfortem jazdy i zużyciem paliwa.

Aby jeszcze bardziej bezpośrednio przekazywać polecenia zmiany biegów kierowcy, komunikacja między silnikiem a skrzynią biegów została zasadniczo zrewidowana. Oznacza to, że wcześniejsze ograniczenia w wydajności zmiany biegów i czasie reakcji zostały znacznie zwiększone. Dzięki AMG DYNAMIC SELECT kierowca może indywidualnie dostosować GT do swoich potrzeb. Dostępne są różne tryby: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus) oraz – całkowicie nowy – „I” (Individual). Ręczny program jazdy „RACE” zarezerwowany wyłącznie dla GT S optymalnie dostosowuje strategię zmiany biegów skrzyni biegów pod kątem potrzeb użytkowania na torze – w tym szybsze prędkości zmiany biegów i wysoce emocjonalny dźwięk silnika. Naciskając przycisk „M”, kierowca może aktywować tryb manualny w dowolnym trybie jazdy.

Elektroniczna blokada dyferencjału tylnego standardowo w GT S

GT standardowo wyposażony jest w mechaniczny dyferencjał blokujący oś tylną, co zapewnia doskonałą trakcję i znakomite bezpieczeństwo prowadzenia w różnych warunkach jazdy. GT S jest standardowo wyposażony w elektronicznie sterowany dyferencjał blokujący oś tylną, który jest zintegrowany w zwarty housing przekładni. Funkcja elektroniczna zapewnia jeszcze bardziej wrażliwą, szybszą kontrolę niż rozwiązanie mechaniczne, co jeszcze bardziej zwiększa granice dynamiki prowadzenia. Nie tylko poprawia to trakcję napędzanych kół, ale także zwiększa prędkości w zakrętach w granicach możliwości. System działa z zmiennym efektem blokady w trybach przyspieszenia i zwolnienia, a jego ustawienia są idealnie dopasowane do różnych warunków jazdy i współczynników tarcia nawierzchni.

Zawieszenie podwójne wahaczowe z motorsportu

Dynamika jazdy i komfort na długich trasach; osiągi torowe i codzienna praktyczność: nowy Mercedes-AMG GT spełnia wszystkie te wymagania. Podczas projektowania, rozwoju i testowania zwrócono dużą uwagę na integralność wszystkich układów mechanicznych i elektronicznych. Niezależnie od tego, czy chodzi o zawieszenie, trzystopniowe ESP®, dyferencjał blokujący, układ kierowniczy, aerodynamikę, opony czy hamulce – tylko precyzyjne inżynieria i skoordynowane połączenie poszczególnych dziedzin specjalistycznych mogą zapewnić wymagane wyniki, a tym samym ekscytujący sportowy doświadczenie jazdy, charakteryzujące się doskonałą precyzją i wyraźnym feedbackiem.

AMG GT oferuje idealne warunki: wykorzystuje technologiczne DNA Mercedesa-Benz SLS AMG, jednego z najbardziej udanych samochodów sportowych ostatnich lat. Dzięki optymalnemu rozkładowi masy wynoszącemu 47 procent (przód) do 53 procent (tył), niskiemu środkowi ciężkości pojazdu oraz wybranemu układowi zawieszenia, kierowca korzysta z precyzyjnej reakcji kierownicy, wspaniałej zwinności, niskiej bezwładności przy zmianie kierunku i znakomitej trakcji. Zawieszenie podwójne wahaczowe zastosowane jest z przodu i z tyłu – technologia zaczerpnięta prosto z motorsportu.

Wahacze, przeguby kierownicze i nosniki na osi przedniej i tylnej wykonane są całkowicie ze stopów aluminium, aby zredukować masy nieresorowane. Koncepcja podwójnego wahacza dokładnie lokalizuje koło z minimalnymi ruchami elastycznymi. Wysokie nachylenie i sztywność toru prowadzą do wysokich prędkości w zakrętach i zapewniają kierowcy optymalne odczucie drogi przy pokonywaniu zakrętów na granicy możliwości. Bardzo bezpośrednie połączenie amortyzatora z tylnym nośnikiem koła redukuje wibracje i niepożądane wahania obciążenia koła. Wysoce neutralne zachowanie i zdefiniowane, przewidywalne reakcje na granicy przyczepności opon były ważnymi celami rozwoju ekspertów ds. dynamiki jazdy Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT S z elektronicznie sterowanym tłumieniem

Zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanym tłumieniem jest standardem w Mercedes-AMG GT S lub opcjonalnie w GT. Kierowca może dostosować charakterystyki tłumienia za naciśnięciem przycisku w jednostce AMG DRIVE lub korzystając z trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Dostępne są trzy poziomy: „Comfort”, „Sport” i „Sport plus”.

Wrażliwy na prędkość sportowy układ kierowniczy charakteryzuje się zmiennym przełożeniem: poprawia to prowadzenie i zwinność pojazdu przy niskich prędkościach, zachowując jednocześnie bezpieczeństwo jazdy przy dużych prędkościach. Wsparcie siły to szczególny atut: nie tylko reaguje w zależności od prędkości drogi, ale także od aktualnej przyspieszenia bocznego i wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT. W rezultacie kierowca ma doskonałe odczucie pojazdu dzięki bezpośrednim wskazówkom z drogi. Standardowe 3-stopniowe ESP® z funkcjami „ESP ON”, „ESP SPORT Handling Mode” oraz „ESP OFF” doskonale współpracuje z dyferencjałem blokującym i jest optymalnie dostosowane do znakomitych właściwości jezdnych i bezpieczeństwa.

Opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS dla GT S

Mercedes-AMG GT standardowo wyposażony jest w tłumienie układu napędowego. Specjalnie dostosowany tłumik redukuje niepożądany ruch przechyłów całego układu napędowego, w tym przekładni transaxle, znacznie poprawiając komfort i zwinność.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS zwiększa dynamikę i zwinność. Jest dostępny wyłącznie dla GT S i obejmuje dynamiczne mocowania silnika i skrzyni biegów. Mocowania silnika i skrzyni biegów pełnią ważną funkcję w przypadku konstrukcji transaxle: miękkie mocowania poprawiają komfort, ponieważ zapewniają skuteczniejsze odseparowanie hałasu i wibracji. Jednak ścisła konfiguracja mocowań korzystnie wpływa na prowadzenie i zwinność.

Mercedes-AMG rozwiązuje te sprzeczne cele, stosując dynamiczne mocowania, które ciągle i natychmiast dostosowują swoją sztywność do odpowiednich warunków jazdy i prowadzenia. Specjalna elektronika sterująca w AMG CHASSIS CONTROLLER, ACC, zapewnia tę funkcję. ACC wykrywa sytuacje jazdy na podstawie danych CAN, jest podłączone do elektronicznego dyferencjału blokującego oś tylną i zapewnia optymalną, zbalansowaną dynamikę jazdy. AMG poszło krok dalej w implementacji tej technologii: mocowania silnika i skrzyni biegów są aktywowane niezależnie od siebie. Zaletą jest to, że to innowacyjne rozwiązanie zapewnia dodatkową znaczną poprawę precyzji jazdy i dynamiki bocznej.

Jochen Hermann, szef inżynierii ogólnych pojazdów AMG: „Połączenie selektywnie zmiennych mocowań i napędu transaxle jest unikalne. Mercedes-AMG po raz kolejny promuje technologię zaawansowaną, potwierdzając nasze dążenia do wysokiej wydajności jazdy.”

Specjalne zastosowanie silnika w trybie jazdy DYNAMIC SELECT „RACE” oraz w ręcznym trybie „M” sprawia, że GT S staje się jeszcze bardziej dynamiczne. Pakiet obejmuje również sztywniejsze ustawienia zawieszenia dzięki podwyższonym charakterystykom wiosny i tłumienia, większemu nachyleniu w przednim zawieszeniu oraz dostosowanej sportowej kierownicy o wrażliwej prędkości. W ten sposób kierowca korzysta z lepszych osiągów przy zoptymalizowanym prowadzeniu. Kierownica sportowa oraz żółte akcenty w zestawie wskaźników dopełniają pakiet AMG DYNAMIC PLUS.

Opcjonalny ceramiczny wysokowydajny układ hamulcowy kompozytowy

Doskonałe właściwości hamowania i wysoka odporność na blaknięcie zapewnia układ hamulcowy kompozytowy o wysokiej wydajności – w GT z wentylowanymi wewnętrznie, perforowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 360 milimetrów, z przodu; w GT S z tarczami o średnicy 390 milimetrów z przodu, aby poradzić sobie z wyższą wydajnością, jak również czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Ceramiczny wysokowydajny układ hamulcowy kompozytowy jest dostępny jako opcja dla obu modeli. Jego zalety: niższa waga, dłuższa żywotność i jeszcze lepsza odporność na blaknięcie dzięki ceramicznym tarczom hamulcowym o średnicy 402 milimetrów z przodu i 360 milimetrów z tyłu.

Aluminiowe koła i opony sportowe jako opcja

Standardowo GT wyposażone jest w 10-ramienne lekkie felgi aluminiowe, 9 x 19 cali (przód) oraz 11 x 19 cali (tył), z oponami 255/35 R 19 i 295/35 R 19. W GT S wymiary wynoszą 9 x 19 cali (przód) z oponami 265/35 R 19 oraz 11 x 20 cali (tył) z oponami 295/30 R 20. Wiele różnych wariantów designu i kolorów jest dostępnych jako opcje dla obu modeli, takich jak ultralekkie felgi kute w układzie krzyżowym, malowane na matowo na czarno, z wysokim połyskiem na rantach oraz w pełni zintegrowane pokrywy śrub kół.

W połączeniu z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, specjalnie opracowane opony sportowe (Michelin Pilot Sport Cup 2) są dostępne opcjonalnie dla GT S – idealne dla aspirujących kierowców wyścigowych na zamkniętych torach.

Aluminiowa rama przestrzenna z inteligentnym połączeniem materiałów

Mercedes-AMG zastosowało inteligentne połączenie materiałów w nadwoziu GT. Podwozie w tym nadwoziu i kabinie wykonane jest z lekkiego stopu, klapa bagażnika ze stali, a przednia pokrywa z magnezu. Ten niezwykle lekki element z przodu redukuje bezwładność przed przednią osią, poprawiając zwinność pojazdu. Ponad 90 procent zważonej ramy przestrzennej wykonane jest z komponentów aluminiowych.

Masa nadwozia wynosi 231 kilogramów – to benchmark w segmencie samochodów sportowych. W trakcie projektowania i rozwoju konstrukcji nadwozia skupiono się na trzech kluczowych celach: optymalnej wytrzymałości, niskim środku ciężkości i niskiej masie. Wysoka odporność na zginanie i skręcanie całej konstrukcji pozwala na absorbcję i przenoszenie ekstremalnych sił liniowych i poprzecznych z układu napędowego i zawieszenia. Niepożądana elastyczność jest zredukowana, a pojazd reaguje sztywno i bezpośrednio. W rezultacie kierowca doświadczają samochodu sportowego z maksymalną dynamiką, który reaguje z doskonałą precyzją. Aluminiowa rama przestrzenna stanowi także podstawę doskonałej pasywnej bezpieczeństwa.

Mercedes-AMG GT produkowany jest w Mercedes-Benz w Sindelfingen. Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra produkowany jest w Mercedes-AMG w Affalterbach.

Aerodynamika dla wysokiej równowagi i skutecznego chłodzenia

Proporcje pojazdu, rozkład masy i konfiguracja napędu, stabilność prowadzenia, opór powietrza, chłodzenie i hałas wiatru: aerodynamika GT spełnia złożone wymagania. Wysokowydajny pojazd został opracowany pod względem aerodynamiki z jednym jasnym celem: wysokie siły muszą być przenoszone na drogę bez ograniczania dynamiki jazdy i wydajności. Dzięki aerodynamice można unikać krytycznych sytuacji jazdy – na przykład podczas nagłego manewru wymijania przy dużych prędkościach.

Konstrukcja przedniego zderzaka z skrzydłem A i przednim splitterem nie tylko redukuje siłę nośną do pożądanego poziomu, ale także pomaga w kierowaniu powietrza bezpośrednio do modułów chłodzenia i z nich. Przepływ powietrza chłodzącego z aerodynamically uformowanych kanałów chłodzenia hamulców także znacząco poprawia wydajność hamulców.

Konstrukcja rozbudowanego podwozia gwarantuje optymalny przepływ spalin z chłodnicy oleju w obszarze podwozia oraz skuteczny przepływ powietrza do tylniego dyfuzora. Jako aktywny element aerodynamiki, Mercedes-AMG GT posiada rozkładane tylne skrzydło, które jest zintegrowane w konturze konstrukcji. W zależności od trybu jazdy, skrzydło rozkłada się i chowa z różnymi prędkościami. W połączeniu z tylnym dyfuzorem bez krawędzi wiodących, siła nośna na tylnej osi jest zredukowana do minimum w aerodynamically istotnym zakresie prędkości.

Aktywne i pasywne bezpieczeństwo najwyższej jakości

Marka z gwiazdą szczyci się charakterystycznym aktywnym i pasywnym bezpieczeństwem najwyższej jakości. Mercedes-AMG GT korzysta z licznych systemów asystujących znanych z nowej Klasy S. Do standardowego wyposażenia należy:

System zapobiegający kolizjom Plus, Adaptacyjne hamowanie, Asystent uwagi oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Opcjonalne dodatki dostępne obejmują:

Adaptacyjny asystent świateł drogowych
System PRE-SAFE®
PARKTRONIC
Kamera do parkowania
Pakiet śledzenia pasa ruchu, w tym asystent utrzymania pasa ruchu
i asystent martwego pola
Asystent martwego pola
Asystent znaków drogowych (włączony w COMAND Online)

Standardowe systemy ochrony pasażerów obejmują nie tylko trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pasów i ogranicznikami siły, ale także poduszki powietrzne z przodu, poduszki boczne łączone z toraksem/miednicą, poduszki okienne i poduszki kolanowe dla kierowcy i pasażera z przodu.

Wnętrze z doskonałą jakością i znakomitą codzienną praktycznością

Po otwarciu drzwi kierowca wita animowany ekran uruchamiania AMG: na wyświetlaczu TFT w zestawie wskaźników pojawia się animowany GT. Sportowo zaprojektowane wnętrze w wyglądzie włókna węglowego zapewnia informacje za pomocą dwóch klasycznych okrągłych wskaźników w stylu 2-tubowym i skali prędkościomierza do 320 km/h. Kierownica sportowa o trzech ramionach leży doskonale w dłoni: ma aluminiowe łopatki zmiany biegów, wskaźnik 12 godziny i obręcz kierownicy z czarnej skóry nappa z spłaszczonym dolnym odcinkiem. Sportowe siedzenia z sztucznej skóry ARTICO/czarnej tkaniny z integralnymi zagłówkami i logo AMG zapewniają optymalne wsparcie boczne podczas dynamicznej jazdy.

Kontroler DYNAMIC SELECT, przyciski do uruchamiania silnika, 3-stopniowe ESP® oraz, w zależności od wyposażenia, elektroniczna kontrola tłumienia znajdują się po lewej stronie w jednostce AMG DRIVE UNIT. Regulacja głośności oraz przyciski zmiany trybu jazdy, funkcji ECO start/stop i, w zależności od wyposażenia, wybieralnego systemu wydechowego są umiejscowione po prawej stronie. Innowacyjny touchpad w oparciu ręki, umiejscowiony przed dźwignią wyboru E-SELECT, służy do obsługi skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. Wolnostojący centralny wyświetlacz znajduje się centralnie nad czterema otworami wentylacyjnymi. Wyświetlacz ma przekątną ekranu wynoszącą 17.78 centymetra (7 cali), zwiększającą się do 21.33 centymetra (8.4 cali) w przypadku zainstalowania COMAND Online. Kierowca obsługuje ogrzewanie siedzeń, PARKTRONIC, światła awaryjne oraz, w zależności od wyposażenia, rozkładane tylne skrzydło za pomocą przycisków w górnym panelu sterującym w ramie dachu.

GT S ma jeszcze bardziej zaawansowane wyposażenie i udogodnienia, w tym:

Zestaw wskaźników z prędkościomierzem o skali 360 km/h i czerwonymi akcentami
Kierownica sportowa, czarna skóra nappa/DINAMICA mikrofibra
Logo AMG wytłoczone w centralnym podłokietniku (nie w połączeniu z tapicerką w sztucznej skórze ARTICO/czarnej DINAMICA mikrofibrze)
Tapicerka w sztucznej skórze ARTICO/czarnej DINAMICA mikrofibrze

Wykończenie w matowym włóknie szklanym lub czarnym diamentzie

Jako alternatywę dla standardowego pakietu Interior Silver Chrome, klient może wybierać spośród różnych innych pakietów. Elementy wykończenia z włókna węglowego są dostępne w wyborze matowym i o wysokim połysku. Akcenty obejmują wykończenie w matowym włóknie szklanym i pakiet Interior Black Diamond, wszystkie oferowane po raz pierwszy: tutaj otwory wentylacyjne, rama centralnej konsoli i listwy wykończeniowe w podłokietnikach drzwi mają wysmakowane wykończenie w wysokim połysku czarnym, z zaskakującym wyglądem 3D. Metoda „black diamond” wykorzystuje proces chemicznego osadzania gazu CVD (chemicznego osadzania par) do nałożenia metalu szlachetnego na powierzchnię wysokiego połysku chromu w temperaturach 1000°C. Metal reaguje z powierzchnią, tworząc warstwę, która jest wysoce odporna na zarysowania i ma wysoką siłę klejenia.

4.0 V8 7AT (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc375.1 Kw @ 6250 Rpm
510 Hp @ 6250 Rpm
503 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy479 Lb-Ft @ 1750-4750 Rpm
650 Nm @ 1750-4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 Zr 19 || 295/30 Zr 20
Długość179 In (4547 Mm)
Szerokość81.7 In (2075 Mm)
Wysokość50.7 In (1288 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.1/65 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Pojemność bagażnika6.2 Cuft (176 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3627 Lbs (1645 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.