Mercedes-AMG obchodził swoje 50-lecie w 2017 roku, a z tej okazji poprawił lub subtelnie udoskonalił całą swoją gamę modeli, w tym także coupe GT S, co miało pozytywny wpływ na ten model.
W modelu na rok 2018 GT S otrzymało przeprojektowany przód z grillem w stylu Panamericana, składającym się z 15 pionowych podwójnych szczelin. Te w środku podtrzymywały duży emblemat z trzema ramionami. Zmieniony został także zderzak, który zyskał większe wloty powietrza oraz A-kształtny dolny grill w przednim zderzaku. Czarne, błyszczące wykończenie zdobiło dolną część spoilera z przodu. Z boku, wloty powietrza umieszczone na przednich błotnikach otrzymały chromowane oznaczenie V8 Biturbo na czarnych poziomych szczelinach. Z tyłu samochód miał podwójne rury wydechowe zintegrowane z tylnym dyfuzorem, pomalowanym również na czarno. Dodatkowo, pakiet stylistyki z włókna węglowego został rozszerzony na progi boczne i tylny zderzak.
Wnętrze samochodu wzbogacono o sportowe fotele kubełkowe z tapicerką Alcantara, które zapewniały doskonałe wsparcie boczne podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Kierowca był rozpieszczany trójramienną kierownicą z płaskim dnem, pokrytą tym samym materiałem co fotele. Para aluminiowych łopatek do zmiany biegów znajdowała się na końcach palców kierowcy.
Najważniejsze zmiany dotyczyły jednak aspektów technicznych. Tylna oś otrzymała standardowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zintegrowany z obudową skrzyni biegów, co zwiększyło prędkość pokonywania zakrętów. Silnik V8 został poddany tunigowi, co przyniosło dodatkowe 12 KM (9kW) dla wersji GT S, a mocy towarzyszyła siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów AMG Speedshift (dwusprzęgłowa).
Mercedes-AMG świętuje 50. rocznicę istnienia w 2017 roku. Pod hasłem „50 lat osiągów” marka sportowa oznacza tę okazję, rozszerzając rodzinę samochodów sportowych AMG GT o nowy model Mercedes-AMG GT C Coupe, który dołączy do wcześniej ogłoszonego AMG GT C Roadster podczas prezentacji na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w 2017 roku. Nowy pojazd, umiejscowiony pomiędzy AMG GT S a AMG GT R, będzie początkowo dostępny wyłącznie w specjalnej wersji Edition 50. Jednocześnie Mercedes-AMG GT oraz AMG GT S przechodzą modernizację wizualną i techniczną, a także zyskują dodatkową moc.
„Z AMG GT C Coupe rozszerzamy nasze portfolio samochodów sportowych do sześciu modeli oraz wyścigowego samochodu klienta AMG GT3. W mniej niż trzy lata drugi pojazd, który stworzony został całkowicie w naszej firmie, przekształcił się w rodzinę, oferującą dynamiczne doznania z jazdy w różnych formach. Rozpoczynamy nasz rocznicowy rok od ekskluzywnego modelu 'Edition 50′ nowego AMG GT C Coupe. Wykorzystujemy również tę okazję, aby udoskonalić AMG GT i AMG GT S, zarówno wizualnie, jak i technicznie,” mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Cechą wyróżniającą: nowy przód
Wszystkie nowe modele z rodziny AMG GT na 2018 rok są teraz rozpoznawalne dzięki charakterystycznemu grillowi AMG Panamericana. Nawiązując do tradycji motorsportu, grill ma 15 chromowanych pionowych prętów, które nawiązują do najnowszego wyścigowego samochodu klienta Mercedes-AMG GT3. Nowy przedni zderzak podkreśla szerokość samochodu, sprawiając, że optycznie wydaje się on niższy. Duże zewnętrzne wloty powietrza zapewniają dopływ chłodzącego powietrza do silnika.
Nowe w każdym modelu AMG GT: system aktywnego zarządzania powietrzem AIRPANEL z AMG GT R
Wszystkie warianty AMG GT są teraz wyposażone w specjalny techniczny element z AMG GT R: system aktywnego zarządzania powietrzem AIRPANEL. Pionowe żaluzje na dole przedniego zderzaka mogą być otwierane i zamykane przez silnik elektryczny w czasie około jednej sekundy, aby zapewnić odpowiednią ilość chłodzenia. Stałe utrzymanie optymalnej pozycji wymaga inteligentnej i szybkiej kontroli.
W normalnych warunkach jazdy, gdy nie ma zwiększonego zapotrzebowania na chłodzenie, żaluzje są zamknięte dla zmniejszenia oporu powietrza, a powietrze kierowane jest na spód pojazdu, co poprawia jego aerodynamiczną efektywność. Tylko wtedy, gdy niektóre podzespoły osiągną wcześniej określone temperatury, a zapotrzebowanie na powietrze jest szczególnie wysokie, żaluzje otwierają się, aby umożliwić maksymalny przepływ powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.
W ramach tego nowego środka projektowego chłodnica oleju silnikowego we wszystkich modelach AMG GT została przeniesiona z przodu do nadkoli.
Nowe warianty mocy: silnik AMG 4.0L V8 biturbo
Mercedes-AMG restrukturyzuje ofertę wariantów mocy i momentu obrotowego silnika 4.0L V8 biturbo, w związku z czym model podstawowy AMG GT generuje teraz 469 KM (o 13 KM więcej niż wcześniej). Ponadto, z momentem obrotowym wynoszącym 465 lb-ft, podstawowa wersja ośmiocylindrowego silnika teraz dostarcza dodatkowe 22 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego. Te same wartości będą dotyczyły GT Roadster od momentu jego wprowadzenia na rynek.
Moc z GT S wzrasta o 12 KM do 515 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrasta do 494 lb-ft, co oznacza wzrost o 15 lb-ft.
Kolejny poziom to warianty GT C Coupe i Roadster z mocą 550 KM i 502 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego. Szczytem oferty AMG GT jest model AMG GT R, który dysponuje mocą 577 KM i momentem obrotowym równym 516 lb-ft.
Dalsze zwiększenie dynamiki jazdy: nowy AMG GT C
Tak jak Roadster zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Paryżu, nowy AMG GT C Coupe imponuje dalszym zwiększeniem dynamiki jazdy dzięki licznym technicznym innowacjom z Mercedes-AMG GT R. Nowe GT C Coupe zadebiutuje w formie specjalnego modelu 'Edition 50′. Podobnie jak AMG GT R, nowy członek rodziny można rozpoznać po szerokim, muskularnym tylnym końcu i dużych kołach. Inne środki techniczne obejmują szerszy tylny rozstaw kół oraz aktywne kierowanie tylnej osi.
Nowe błotniki tylnie sprawiają, że AMG GT C jest o 2,25 cala szersze niż AMG GT i AMG GT S, dając mu dokładnie te same wymiary z tyłu co AMG GT R. Muskularne kształty stwarzają miejsce na większe koła i szerszy rozstaw kół. Oba te działania zwiększają przyczepność, pozwalając na wyższe prędkości w zakrętach. Również szerszy tylny zderzak AMG GT C poprawia przepływ powietrza z tyłu. Podobnie jak w AMG GT i AMG GT S, tylny spojler jest zintegrowany z klapą bagażnika i elektrycznie wysuwany lub chowany przy ustalonych prędkościach, w zależności od wybranego programu jazdy.
Przekazane z motorsportu: sportowe zawieszenie AMG
Sportowe zawieszenie AMG również potwierdza dziedzictwo wyścigowe rodziny AMG GT. Wahacze, końcówki zwrotnic i mocowania piast z przodu i z tyłu są wykonane w całości z kutego aluminium, aby zredukować masę niezawieszoną. Dodatkowo koła są umiejscowione przy użyciu podwójnych wahaczy. Uzyskany kąt nachylenia i stabilność rozstawu kół pozwalają na wysokie prędkości w zakrętach, jednocześnie dostarczając kierowcy optymalne i precyzyjne informacje o drodze aż do bardzo wysokich granic przyczepności.
W AMG GT C Coupe i Roadster zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL łączone jest z bezstopniowo regulowanym, adaptacyjnym tłumieniem. System sterowany elektronicznie automatycznie dostosowuje tłumienie na każdym kole do sytuacji drogowej, prędkości i warunków na drodze.
Jeszcze większa zwinność: aktywne kierowanie tylnej osi z AMG GT R
Nowe Mercedes-AMG GT C Coupe reaguje jeszcze wrażliwiej dzięki aktywnemu kierowaniu tylnej osi, które było standardem w Mercedes-AMG GT R i także jest standardowym wyposażeniem GT C Roadster. System ten umożliwia jeszcze lepsze połączenie zwinności i stabilności – cech, które normalnie są ze sobą sprzeczne.
Do prędkości 62 mph tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich, co pozwala AMG GT C wchodzić w zakręty z wyraźnie większą zwinnością, zapewniając jeszcze większą przyjemność z jazdy przy mniejszym wysiłku kierowniczym. W codziennych warunkach jazdy kierowca korzysta również z mniejszego promienia skrętu.
Gdy prędkość AMG GT C wzrośnie powyżej 62 mph, system ustawia tylne koła w tym samym kierunku co przednie, co poprawia prowadzenie. Jednocześnie boczna siła na tylnych kołach zwiększa się znacznie szybciej przy zmianach kierunku, co przyspiesza reakcję na skręt. Kierowca również zauważa, że samochód zapewnia ogromną przyczepność tylnej osi oraz wysoką stabilność przy szybkich zmianach kierunku, bez typowej tendencji do utraty przyczepności tylnej osi.
Wyposażenie standardowe: ograniczający poślizg dyferencjał tylnej osi
Podobnie jak w AMG GT S i AMG GT R, AMG GT C jest standardowo wyposażony w elektronicznie sterowany ograniczający poślizg dyferencjał tylnej osi, który jest zintegrowany z kompaktową obudową skrzyni biegów. Jego wrażliwe i szybkie sterowanie podnosi dynamikę pojazdu na nowy poziom. Nie tylko poprawia przyczepność kół napędowych, ale także zwiększa krytyczną prędkość w zakrętach.
Ekskluzywny pakiet wyposażenia: AMG GT C Edition 50
Nowe AMG GT C Coupe zadebiutuje jako ekskluzywny model specjalny 'Edition 50′, aby uczcić ważny rok w historii firmy, która została założona w 1967 roku i obchodzi w 2017 roku swoje 50-lecie. Amerykański model Edition 50 trafi na rynek w ekskluzywnej produkcji 50 AMG GT C Coupes oraz 50 AMG GT C Roadsters.
Model Edition 50 będzie dostępny w ekskluzywnym kolorze nadwozia: designo Graphite Grey Magno. Aby nadać zewnętrznemu wyglądowi unikalny charakter, czarne chromowane akcenty zastosowane są na dolnych listwach progowych, przednim splitterze, listwach ozdobnych w wlotach powietrza grilla Panamericana, żebrach na bocznych wylotach powietrza w przednich błotnikach, elementach na tylnym dyfuzorze oraz końcówkach wydechu. Powierzchnia kół AMG z przęsłem krzyżowym została dostosowana do czarnych chromowanych elementów nadwozia. Na tylnym końcu tego modelu znajduje się unikalna plakietka „Edition 50”.
Wnętrze charakteryzuje się kontrastem między czernią a srebrem. Ta kolorystyka jest stosowana zarówno w wykończeniach z ekskluzywnej skóry nappa w kolorze srebrnym perłowym/czarnym z szarym kontrastowym przeszyciem, jak i w czarnym sportowym kole kierownicy AMG wykonanym w pełni z mikrofibry DINAMICA z szarym kontrastowym przeszyciem, napisem „Edition” na obramowaniu koła kierownicy i oznaczeniu godziny 12 w srebrnym perłowym kolorze.
Aby podkreślić sportowy charakter, 'Edition 50′ jest standardowo wyposażona w pakiet AMG Interior Night, który obejmuje ramiona koła kierownicy, łopatki zmiany biegów i panele progowe wykończone na czarno. Pakiet AMG Interior Night uzupełnia matowe wykończenie z włókna węglowego, otoczone akcentami z czarnego lakieru fortepianowego AMG. Cała atmosfera wnętrza jest wyrazem sportu i ekskluzywności.
Gra światła i ciemności jest dodatkowo podkreślona srebrnymi pasami bezpieczeństwa oraz czarnymi chromowanymi wykończeniami. Oparcie fotela AMG Performance jest tłoczone logo „GT Edition 50”.
Nowe opcje dla AMG GT i AMG GT S
Oprócz technicznej aktualizacji dzięki aktywnej aerodynamice, wyższej mocy/momencie obrotowym i aktywnemu kierowaniu tylnej osi, aktualizacja rodziny modeli AMG GT obejmuje również znaczne rozszerzenie zakresu wyposażenia.
Pakiet AMG Interior Night, który jest standardem w AMG GT R, jest teraz opcjonalnie dostępny dla innych modeli Coupe z rodziny AMG GT. Pakiet ten obejmuje sportowe koło kierownicy AMG wykonane z mikrofibry DINAMICA z ramionami i łopatkami zmiany biegów w wysokopołyskowym czerni. Krzyżowy wspornik w bagażniku, jak również wykończenia w oparciu standardowych foteli AMG Performance również są w wysokopołyskowej czerni. Pakiet dopełniają stalowe panele progowe w czerni, opcjonalnie podświetlane z napisem AMG.
Dziedzictwo motorsportowe jest dodatkowo akcentowane wizualnie za pomocą pakietu AMG Exterior Carbon Fiber, który wykorzystuje wysokiej jakości włókno węglowe do przedniego splittera, bocznych żeberek na wylotach powietrza w przednich błotnikach, obudowach lusterek zewnętrznych, wkładach progowych (tylko AMG GT C) oraz dyfuzorze tylnym.
Szerszy wybór indywidualnych elementów wyposażenia
Nowe indywidualne elementy wyposażenia, wraz z mocą, zwiększeniem oraz nowymi aktualizacjami wizualnymi dla AMG GT i AMG GT S, również oznaczają znaczną modernizację dla tych sportowych samochodów.
Nowe są także lekkie felgi aluminiowe z mieszanymi oponami, takie jak 5-podwójne felgi o zróżnicowanej szerokości 19 i 20 cali, malowane na wysokopołyskowy titanowy szary kolor z oponami 265/35 R 19 z przodu i 295/30 R 20 z tyłu. Dostępne później w roku modelowym będą felgi 5-podwójne o zróżnicowanej szerokości 19 i 20 cali, malowane na matowo w wysokim połysku czarnym.
Nowe opcjonalne wykończenie z ekskluzywnej skóry nappa w diamentowym macchiato beżowym jest teraz również dostępne, co nadaje szczególnie wysokiej jakości wygląd i odczucie AMG GT i AMG GT S. Komfort w gorących klimatach jest również zwiększony dzięki opcjonalnemu wentylowanemu siedzeniu kierowcy i pasażera w standardowym fotelu AMG Performance.
AMG Track Pace do użytku na torze wyścigowym
Nowa funkcja AMG Track Pace jest opcjonalnie dostępna dla całej rodziny AMG GT. Zamienia ona smartfona w osobistego inżyniera wyścigowego. Klienci mogą korzystać z aplikacji, aby analizować i poprawiać swój styl jazdy na torze oraz dzielić się nim z innymi kierowcami AMG na Facebooku, YouTube lub w AMG Private Lounge.
Aplikacja dla Apple iPhone® łączy się z modelami AMG GT przez WiFi. Pojazd przesyła do aplikacji szereg danych w czasie rzeczywistym, takich jak prędkość, bieg, kąt skrętu, czas, położenie i przyspieszenie.