Mercedes-AMG GT S Roadster (R190) 2018-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG GT S Roadster (R190) 2018-2020

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG GT S Roadster (R190) 2018-2020

Inżynierowie Mercedes-AMG pracowali dniem i nocą, aby odświeżyć wersję S w gamie modelu GT, zarówno w wersji coupe, jak i roadster, a efekty ich pracy zaprezentowano w 2018 roku.

Po stworzeniu supersamochodu SLS, niemiecki producent wprowadził model GT jako prawdziwego Grand Tourera. Jednak to nie tylko długie, relaksujące jazdy były w jego zamyśle, szczególnie w wersji S. Wersja z miękkim dachem była prawdziwym roadsterem, zdolnym do rywalizowania z najsilniejszymi supersamochodami na rynku, a jednocześnie oferowała odrobinę luksusu.

Z przodu, producent przeprojektował kratkę chłodnicy Panamericana z pionowymi szczelinami. Zainspirowana oryginalnym Mercedes-Benz „Gullwing” z lat 50., była jednak bardziej błyszcząca. AMG zainstalowało aktywny system aerodynamiczny na dolnej części zderzaka, aby wspomagać ogrzewanie lub chłodzenie chłodnicy. Z boku, para dużych wlotów powietrza odprowadzała gorące powietrze z komory silnika. Jego składany dach z tkaniny mógł być całkowicie zwinięty za siedzeniami, wystarczyło nacisnąć przycisk.

Wewnątrz, duża konsola centralna zachowała wyjątkowy design z ośmioma przyciskami umieszczonymi na dużym, w kształcie litery V panelu. Oczywiście nawiązywało to do idei silnika V8. Producent oferował sztuczną skórę Artico/mikrofibrę Dinamica jako standard, podczas gdy skóra Nappa była dostępna na liście opcji. Zestaw wysokobolstered foteli AMG Performance był dostępny za dodatkową opłatą. Wszystkie wersje S miały standardowy pakiet wnętrza w kolorze srebrnego chromu.

Model GT S z 2018 roku, zarówno w wersji coupe, jak i roadster, zyskał dodatkową moc. Jego 4.0-litrowy silnik bi-turbo generował 522 konie mechaniczne, co wystarczało, aby rozpędzić dwuosobowy roadster do prędkości przekraczających 300 km/h (186 mph).

 Na wiosnę Mercedes-AMG poszerza swoją gamę sportowych samochodów o nowy model AMG GT S Roadster (średnie zużycie paliwa: 11,5 l/100 km; średnie emisje CO2: 262 g/km)1 jako atrakcyjny model z otwartym dachem. Z tym najnowszym dodatkiem rodzina AMG GT liczy teraz dwanaście członków: cztery dwudrzwiowe coupé, trzy roadstery, dwa samochody wyścigowe do sportów klientów oraz trzy czterodrzwiowe coupé. Podstawą wysokiej wydajności jazdy nowego AMG GT S Roadster jest połączenie lekkiej aluminiowej ramy, silnika V8 biturbo, siedmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej, blokady dyferencjału tylnego oraz sportowego zawieszenia z aluminiowymi wahaczami podwójnymi.

„Dzięki AMG GT S Roadster, nasza rodzina AMG GT zyskała kolejnego wyjątkowo sportowego członka, który łączy wysoką dynamikę jazdy z emocjonalnym doświadczeniem jazdy na świeżym powietrzu,” mówi Tobias Moers, przewodniczący Mercedes-AMG GmbH. „Nowy model stanowi idealną alternatywę dla klientów AMG GT Roadster, którzy cenią sobie wydajność.”

W porównaniu z AMG GT Roadster, AMG GT S Roadster jest jeszcze bardziej dynamiczny dzięki licznym modyfikacjom silnika, zawieszenia, hamulców, designu i wnętrza. Dzięki temu zajmuje pozycję pomiędzy AMG GT Roadster a jeszcze mocniejszym AMG GT C Roadster, oferując teraz wybór trzech dwuosobowych modeli z otwartym dachem.

Muskulatury jednostki napędowej o prędkości maksymalnej przekraczającej 300 km/h

Silnik AMG 4.0 V8 biturbo w AMG GT S Roadster dostarcza moc 384 kW (522 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 670 Nm. Jest on dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika, od 1900 do 5000 obr./min. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa zapewnia muskulaturę w każdym zakresie obrotów, łącząc ją z wysoką wydajnością przy niskim zużyciu paliwa i emisji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy. Dynamiczne dostarczanie mocy trwa aż do prędkości maksymalnej wynoszącej 308 km/h.

Dwa turbosprężarki V8 nie znajdują się na zewnątrz cylindrów, lecz wewnątrz „V” cylindra. Zalety: kompaktowy projekt silnika, spontaniczna reakcja turbosprężarek i niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów bliskich silnikowi. Smarowanie ze suchej miski olejowej zapewnia również zasilanie olejem nawet przy dużych siłach bocznych i umożliwia zamontowanie silnika niżej, co przesuwa środek ciężkości bliżej drogi i stanowi podstawę dla wysokiego przyspieszenia bocznego.

Przekazywanie mocy opiera się na połączeniu silnika umieszczonego z przodu i sportowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7G w układzie transaxle, połączonej z sztywną strukturą momentu obrotowego. Dzięki szerokiemu rozciągnięciu przełożeń, zdecydowanie wysoki moment obrotowy silnika V8 biturbo może być optymalnie wykorzystany. Rozkład masy jest również idealny dla optymalnej dynamiki jazdy, wynosząc 47 (przód) i 53 (tył) procent.

Z adaptacyjnym dostosowywaniem tłumienia w standardzie

AMG GT S Roadster jest wyposażony w zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym dostosowaniem tłumienia w standardzie. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie sterowany system dostosowuje tłumienie przy każdym kole do aktualnych wymagań. Poprawia to bezpieczeństwo jazdy i komfort podróży. Tłumienie jest dostosowywane indywidualnie dla każdego koła i zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi oraz wybranego ustawienia zawieszenia. Idealny punkt operacyjny można wybrać w każdej chwili na podstawie obszernej informacji dotyczącej przyspieszenia lub prędkości pojazdu, na przykład.

Używając przełącznika w konsoli centralnej lub wybierając tryb jazdy, kierowca może wybierać pomiędzy różnymi mapami charakterystyk tłumienia „Comfort”, „Sport” oraz „Sport+”, a tym samym indywidualnie wpływać na doświadczenia z jazdy.

Wybór doświadczenia z jazdy od komfortowego do bardzo sportowego

Kierowca może dostosować AMG GT S Roadster do swoich indywidualnych potrzeb za pomocą kontrolera AMG DYNAMIC SELECT. Dostępnych jest pięć trybów jazdy: „C” (Comfort), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus), „RACE” oraz indywidualnie programowane ustawienie „I” (Individual). Umożliwiają one szeroki wachlarz doświadczeń z jazdy – od komfortowych po bardzo sportowe.

We wszystkich trybach kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika i skrzyni biegów, charakterystyka pedału gazu, sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL, układ kierowniczy, 3-stopniowy ESP® oraz położenie klap wydechowych AMG Performance są modyfikowane.

Naciskając oddzielny przycisk „M” w konsoli centralnej, kierowca może aktywować tryb manualny w dowolnym trybie jazdy, aby zmieniać biegi za pomocą łopatek przy kierownicy. Ustawienia zawieszenia można również wybierać w razie potrzeby.

Wyposażenie standardowe: Elektronicznie sterowany dyferencjał tylny

W standardzie AMG GT S Roadster jest wyposażony w elektronicznie sterowany dyferencjał blokujący na osi tylnej, który jest zintegrowany z kompaktową obudową skrzyni biegów. Jego czułe i szybkie działanie podnosi krytyczny limit dynamiki pojazdu na nowy poziom. Nie tylko poprawia ono przyczepność kół napędowych, ale także zwiększa krytyczną prędkość w zakręcie. W rezultacie kierowca może wcześniej i z większą mocą przyspieszyć z zakrętów dzięki lepszej trakcji. Pojazd pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużych prędkości, podczas gdy dyferencjał ograniczający poślizg poprawia również przyczepność z miejsca.

Największą korzyścią z elektronicznego dyferencjału ograniczającego poślizg na tylnej osi jest jeszcze bardziej czułe i proaktywne sterowanie, które podnosi krytyczny próg, co sprawia, że prowadzenie pojazdu na granicy jego możliwości staje się jeszcze łatwiejsze. Aby zapewnić optymalne chłodzenie, obudowa dyferencjału ma dodatkowe żebra chłodzące.

Duże rozmiary: system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności z kompozytu

System hamulcowy AMG o wysokiej wydajności z kompozytu jest dostosowany do zwiększonej wydajności AMG GT S Roadster. Oś przednia wyposażona jest w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami, podczas gdy z tyłu znajdują się kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 360 x 26 mm i jedną stałą zacisk. Zaciski hamulcowe są malowane na czerwono z napisem „AMG”.

Istnieje także opcja ceramiki kompozytowej o wysokiej wydajności AMG z tarczami hamulcowymi o rozmiarze 402 x 39 mm na osi przedniej i 360 x 32 mm z tyłu, razem ze specjalnie malowanymi zaciskami hamulcowymi z napisem „AMG Carbon Ceramic”. Wyjątkowo krótkie dystanse hamowania, precyzyjny punkt nacisku i doskonała odporność na przegrzewanie nawet w ekstremalnych warunkach pracy – system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności z ceramiki kompozytowej oferuje osiągi hamowania na poziomie sportowym i waży około 40% mniej niż w przypadku konwencjonalnych tarcz hamulcowych kompozytowych.

Inteligentna konstrukcja z wysoką proporcją aluminium

W karoserii GT S Mercedes-AMG zdecydował się na inteligentny i szczególnie lekki mix materiałów z wysoką proporcją aluminium. Rama przestrzenna i elementy zewnętrzne są wykonane z aluminium, a pokrywa bagażnika jest szczególnie lekka dzięki innowacyjnemu materiałowi kompozytowemu. Struktura nośna wykonana jest z SMC (Sheet Moulding Compound). Te nowoczesne tworzywa sztuczne wyróżniają się lekką konstrukcją, wysoką wytrzymałością i doskonałą jakością powierzchni. Innowacyjne materiały zostały opracowane przez fabrykę Mercedes-Benz TEC w Sindelfingen i doprowadzone do gotowości produkcyjnej wspólnie ze specjalistami AMG w Affalterbach. Ekstremalnie lekki przedni deck wykonany z magnezu redukuje bezwładność przed osią przednią, poprawiając zwinność roadstera.

Optymalizacja wagi: materiałowy miękki dach

Trójwarstwowy materiałowy miękki dach wspierany jest przez strukturę z magnezu/stali/aluminium o niskiej wadze, co pomaga utrzymać niski środek ciężkości pojazdu. Dodatkowa ochrona przed przewróceniem zapewniana jest przez zintegrowany aluminiowy poprzeczny wspornik, podczas gdy włożona matka akustyczna poprawia komfort akustyczny.

Autentyczne doświadczenie sportowego samochodu odzwierciedlające zmysłową czystość

Od ekspresywnej atrapy chłodnicy AMG przez długi maski po muskularny tył, dwuosobowy model gwarantuje czyste doznania ze sportowego samochodu nawet w ruchu. Płaska sekcja przednia i nachylona atrapa chłodnicy sprawiają, że roadster wydaje się przytulać do drogi. Jednocześnie kształt ten obniża punkt ciśnienia w pojazdu, co poprawia przepływ powietrza chłodzącego i aerodynamikę samochodu.

Przód w stylu skrzydła odrzutowca podkreśla szerokość pojazdu, co sprawia, że wydaje się on bardziej stabilny na drodze. Duże zewnętrzne wloty powietrza zapewniają dostarczanie powietrza chłodzącego do silnika. Reflektory LED High Performance oferują większe bezpieczeństwo w nocy oraz niepowtarzalny sportowy i charakterystyczny wygląd. Dzięki technologii LED oświetlają drogę skuteczniej niż tradycyjne reflektory – przy niższym zużyciu energii.

Z boku wygięta linia dachu (gdy miękki dach jest zamknięty) oraz drzwi bezramowe są wyróżniającymi cechami. Powierzchnie i linie bocznej ściany płynnie przechodzą w mocno zarysowany tył. Długa maska z wyraźnie zaznaczonymi wypukłościami, przesunięta daleko do tyłu kabina, duże koła i szeroki tył również przyczyniają się do charakterystycznego wyglądu. W standardzie AMG GT S Roadster jest wyposażony w asymetryczne opony na 19-calowych obręczach z przodu i 20-calowych z tyłu.

SYSTEM AKTYWNEGO ZARZĄDZANIA POWIETRZEM AIRPANEL

Aktywny system zarządzania powietrzem AIRPANEL, który jest standardowym wyposażeniem, jest szczególnym osiągnięciem technicznym. Pionowe żaluzje na dole przedniego zderzaka otwierają się i zamykają elektronicznie za pomocą silnika elektrycznego w około jedną sekundę, aby zapewnić wymaganą ilość chłodzenia. Ciągłe osiąganie idealnej pozycji wymaga wysoce inteligentnego i szybkiego sterowania.

Podczas normalnej jazdy, bez zwiększonego zapotrzebowania na chłodzenie, żaluzje są zamykane w celu zmniejszenia oporu powietrza, a powietrze kierowane jest pod podwozie. To poprawia aerodynamikę pojazdów. Tylko wtedy, gdy określone komponenty osiągną wcześniej zdefiniowane temperatury, a zapotrzebowanie na powietrze jest szczególnie wysokie, żaluzje otwierają się, aby umożliwić maksymalny przepływ powietrza chłodzącego do wymienników ciepła.

Jako kolejny aktywny komponent aerodynamiczny roadster wyposażony jest w wysuwany tylny spojler. Redukuje to unoszenie tylnej osi przy wyższych prędkościach. Szerokie ramiona i ekspresywna grafika tylnych lamp zwiększają emocjonalny ogólny wygląd.

Wysoka jakość i ekskluzywność: wnętrze

Wystrój wnętrza odzwierciedla linie projektu zewnętrznego. Deska rozdzielcza kładzie silny nacisk na szerokość, tworząc wrażenie potężnego skrzydła. Dzięki wysokim liniom pasa, wklęsłym panelom drzwiowym, dynamicznie wznoszącej się konsoli centralnej oraz niskiej pozycji siedzenia, kierowca jest zintegrowany z kokpitem i czuje się w pełni związany z roadsterem. Fotele sportowe, kierownica Performance i zestaw wskaźników również wyróżniają się doskonałą precyzją i wysokiej jakości materiałami.

Fotele sportowe są standardowo obite czarną skórą ARTICO i mikrofibrą DINAMICA. Liczne inne materiały i kolory są również dostępne opcjonalnie:

skóra nappa w kolorze czarnym
skóra nappa w kolorze marron/czarnym
dwukolorowa skóra nappa w kolorze czerwonym/czarnym,
dwukolorowa skóra nappa w kolorze srebrnym perłowym/czarnym,
ekskluzywna skóra nappa w kolorze czarnym,
ekskluzywna skóra nappa w kolorze marron/czarnym,
dwukolorowa ekskluzywna skóra nappa w kolorze białym/czarnym,
dwukolorowa ekskluzywna skóra nappa w kolorze czerwonym/czarnym,
dwukolorowa ekskluzywna skóra nappa w kolorze czerwonym/czarnym.
Dostępne są również tylko w przypadku siedzeń AMG Performance:

ekskluzywna skóra nappa Style w kolorze brązowym/jasnym,
ekskluzywna skóra nappa Style w kolorze kremowym/jasnym,
ekskluzywna skóra nappa/mikrofibra DINAMICA w kolorze czarnym z żółtymi kontrastowymi szwami,
ekskluzywna skóra nappa/mikrofibra DINAMICA w kolorze czarnym z szarymi kontrastowymi szwami,
ekskluzywna skóra nappa/mikrofibra DINAMICA w kolorze czarnym z czerwonymi kontrastowymi szwami.
Wybór wysokiej jakości wykończenia wnętrza

W standardzie AMG GT S Roadster wyposażony jest w pakiet wnętrza w kolorze srebrnym chromie AMG. Tworzy to szczególne akcenty z wykończeniem w wysokiej jakości srebrnym chromie. Pakiet obejmuje otoczenie konsoli centralnej, obramowania wentylacji i listwy wykończeniowe w podłokietnikach drzwi w kolorze srebrnym chromie.

Opcjonalnie dostępny jest pakiet wnętrza w lakierze fortepianowym AMG. Wykończenie pokryte luksusowym, błyszczącym lakierem fortepianowym podkreśla wysoką jakość wnętrza. Pakiet obejmuje otoczenie konsoli centralnej, obramowania wentylacji oraz listwy wykończeniowe w drzwiach w stylu lakieru fortepianowego.

Opcjonalnie dostępne są także elementy wykończeniowe AMG w matowym srebrnym włóknie szklanym, włóknie węglowym i matowym węglu węglowym. Pakiet Exclusive Trim jeszcze bardziej wzbogaca wykończenie AMG i nadaje wnętrzu jeszcze większą indywidualność. Składa się z dwóch listew wykończeniowych w podłokietnikach drzwi w wersji zależnej od wybranego wykończenia AMG.

Fotele AMG Performance z AIRSCARF i klimatyzacją

Opcjonalnie dostępne fotele AMG Performance zapewniają jeszcze większe wsparcie boczne dzięki bardziej wyprofilowanym oparciom i bokom siedziska. Fotele AMG Performance roadstera są również dostępne opcjonalnie z systemem podgrzewania szyi AIRSCARF, który umożliwia komfortową jazdę na świeżym powietrzu, nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. AIRSCARF jest również dostępny opcjonalnie dla standardowych foteli sportowych AMG.

Wlot powietrza jest bezszwowo zintegrowany z obszarem zagłówka siedzenia. Aby spełnić indywidualne preferencje klientów, temperaturę ciepłego powietrza można ustawić w trzech poziomach.

Klienci, którzy chcą cieszyć się komfortowymi temperaturami nawet w bardzo gorące letnie dni, mogą również wybrać klimatyzację siedzisk, która jest również dostępna dla foteli AMG Performance. Intensywność klimatyzacji można ustawić w trzech poziomach.

Duży wybór kombinacji kół/opon

W standardzie Mercedes-AMG GT S Roadster jest wyposażony w 10-ramienne lekkie aluminiowe obręcze pomalowane na vanadiowy srebrny kolor, o rozmiarach 9 x 19 cali (przód) i 11 x 19 cali (tył) oraz rozmiarach opon 255/35 R 19 i 295/35 R 19 odpowiednio. Dostępnych jest wiele różnych wzorów i wariantów kolorystycznych jako opcjonalne wyposażenie, np. ultralekkie koła kute w wzorze krzyżowym malowane na matowy czarny kolor z błyszczącym rantem lub w polerowanym stalowoszarym kolorze, oba z w pełni zintegrowanymi pokrywami śrub kół.

Nowością są również 5-ramienne lekkie aluminiowe obręcze malowane na szaro w tytanowym kolorze z błyszczącym wykończeniem lub w matowym czarnym z błyszczącym wykończeniem, z mieszanymi oponami 265/35 R 19 na 9 J x 19 (przód) i 295/30 R 20 na 11 J x 20 (tył).

Opcjonalne wyposażenie na miarę wymagań klientów

Na podstawie szerokiego standardowego wyposażenia, Mercedes-AMG GT S Roadster oferuje szeroki zakres indywidualnych życzeń.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS zapewnia jeszcze wyższą dynamikę jazdy i jeszcze bardziej sportowe właściwości prowadzenia. Oprócz dynamicznych mocowań silnika i skrzyni biegów, obejmuje on bardziej sztywnie ustawione sportowe zawieszenie, specyficzne ustawienie układu kierowniczego i specyficzne zastosowanie silnika. Komponenty w szczegółach:

kierownica AMG Performance w mikrofibrze DINAMICA
dynamiczne mocowania silnika i skrzyni biegów
żółte akcenty w zestawie wskaźników
specyficzne ustawienie układu kierowniczego
specyficzne zastosowanie silnika
bardziej sztywnie ustawione sportowe zawieszenie
Opcjonalnie można zamówić kierownicę tylną osi AMG w połączeniu z pakietem AMG DYNAMIC PLUS. To sprawia, że AMG GT S Roadster staje się jeszcze bardziej zwinny, z jeszcze lepszą stabilnością w prowadzeniu na granicy możliwości. Inteligentna zasada: Skręt w przeciwnym kierunku w niższym zakresie prędkości i skręt w tym samym kierunku przy wyższych prędkościach działają jak krótszy lub dłuższy rozstaw osi.

Pakiet zewnętrzny AMG Carbon-Fibre nadaje otwartemu dwumiejscowemu nadwoziu jeszcze większą dynamikę z każdej perspektywy. W tym przypadku przedni splitter, obudowy lusterek zewnętrznych i dyfuzor w tylnym zderzaku są wykonane z materiału motorsportowego – włókna węglowego. Co więcej, wloty powietrza w przednim zderzaku są w wysokim połysku czarnym, podobnie jak wloty powietrza na masce oraz wloty powietrza za przednimi błotnikami, które także mają włókna węglowe.

Dzięki pakietowi zewnętrznemu AMG Night, liczne elementy w wysokim połysku czarnym zwiększają ekspresyjność i sportowość roadstera: przedni splitter, żaluzje w wlotach powietrza w przednim zderzaku, wloty powietrza na masce, wloty powietrza z żaluzjami za przednimi błotnikami, obudowy lusterek zewnętrznych, listwa wykończeniowa w dyfuzorze i dwa wydechy są malowane na wysoki połysk czarny.

Elementy w wysokim połysku chromu w pakiecie AMG Chrome obejmują przedni splitter, żaluzję w wlotach powietrza w przednim zderzaku, żaluzje w błotnikach i listwę wykończeniową w dyfuzorze.

4.0L V8 7AT (522 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc383.9 Kw @ 6250 Rpm
522 Hp @ 6250 Rpm
515 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy494 Lb-Ft @ 1900-5000 Rpm
670 Nm @ 1900-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
Prędkość maksymalna191 Mph (307 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna 7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 R 19 // 295/30 R 20
Długość178.9 In (4544 Mm)
Szerokość81.7 In (2075 Mm)
Wysokość49.6 In (1260 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.3/65 In (1
Rozstaw osi103.5 In (2629 Mm)
Pojemność bagażnika5.8 Cuft (164 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3583 Lbs (1625 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4277 Lbs (1940 Kg)
Spalanie miasto14.8 Mpg Us (15.9 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Emisja CO2262 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.