Mercedes-AMG S 63 AMG Coupe (C217) 2017-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG S 63 AMG Coupe (C217) 2017-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG S 63 AMG Coupe (C217) 2017-Present

Model S63 AMG z 2017 roku był jednym z najlepszych samochodów GT na rynku. Był niesamowicie szybki, pięknie zaprojektowany, a jego wnętrze mogłoby zawstydzić luksusową limuzynę. I miał przy tym tylko dwie drzwi.

Kiedy BMW wprowadziło pierwszą generację modelu M3, Mercedes-Benz odpowiedział modelem 190 2.5 16v. Od tamtej chwili (a może i wcześniej, ale nie tak słynnie), obie niemieckie marki starały się oferować coś, co wyróżniałoby się na tle konkurencji. Coupe AMG S63 mogło być odpowiedzią na BMW M8, ale z większym luksusem, stylem i komfortem.

Od zewnątrz, duże i szybkie coupe miało agresywny grill, inspirowany modelem AMG GT, z 14 chromowanymi pionowymi żebrami. Przedni zderzak podzielony był na trzy wloty powietrza: szeroki centralny grill oraz dwa boczne wloty do chłodzenia hamulców. Wyrzeźbiony profil na błotnikach i drzwiach podkreślał dynamiczny wygląd samochodu, który zbudowano na skróconej platformie klasy S. Z tyłu, smukłe tylne światła LED czerpały inspirację z tego samego modelu AMG GT.

W środku, przednie sportowe fotele były szerokie i wygodne, z regulowanymi bocznymi podparciami. Dwa fotele z tyłu oferowały wystarczająco dużo miejsca na nogi i nad głową dla dorosłych pasażerów. S63 Coupe to prawdziwy pojazd 2+2. Na desce rozdzielczej, model AMG S63 Coupe posiadał 12,2-calowy kolorowy wyświetlacz o dużej rozdzielczości, który reprodukował okrągłe wskaźniki klasycznego zestawu przyrządów.

Pod maską znajdował się 4.0-litrowy silnik bi-turbo, zaprojektowany bardziej pod kątem momentu obrotowego niż mocy. Jego 900 Nm momentu obrotowego pozwalało na przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 3,5 sekundy.

Mercedes-AMG wprowadza aktualizację do swoich modeli S-Class Coupé i Cabriolet, oferując szereg technicznych i wizualnych nowości. Nowy przód pojazdu wyróżnia się grillem chłodnicy Panamericana, który nadaje tym luksusowym samochodom sportowym jeszcze bardziej indywidualny wygląd. W modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet zastosowano silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4.0 litra z podwójnymi turbosprężarkami oraz systemem dezaktywacji cylindrów (w Coupé), który zastępuje wcześniejszy silnik V8 biturbo o pojemności 5.5 litra. Mimo mniejszej pojemności, nowy silnik generuje moc 450 kW (612 KM), co stanowi wzrost o dokładnie 20 kW (27 KM) w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowością w Coupé i Cabriolet jest również przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni zmienne napędy na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.

Równocześnie z nowymi ośmiocylindrowymi modelami Coupé i Cabriolet, najwyższa wersja S65 Coupé i S65 Cabriolet z dwunastoma cylindrami otrzymuje wizualną aktualizację z grillem Panamericana. Silnik AMG V12 biturbo o pojemności 6.0 litra zachowuje moc 463 kW (630 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm.

„Po przeprowadzeniu dużych prac rozwojowych nad naszym modelem S-Class Sedan, aby zwiększyć osiągi i indywidualność, wprowadzamy teraz te same zmiany w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet. Rozbudowane modyfikacje mają na celu wzmocnienie naszej wiodącej pozycji w segmencie samochodów marzeń, zarówno pod względem dynamiki jazdy, osiągów, wyposażenia, jak i komfortu podczas długich podróży. Modele S65 Coupé i Cabriolet, z ich wysoko momentowym silnikiem V12 biturbo o pojemności 6.0 litra, pozostają najelitarniejszą formą S-Class,” powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

Zewnętrze: grill Panamericana i nowy zderzak przedni w stylu skrzydeł samolotu

Nowe modele AMG S-Class Coupé i Cabriolet są natychmiast rozpoznawalne od frontu dzięki grillem chłodnicy AMG Panamericana: V-kształtny wlot powietrza harmonijnie podąża za liniami reflektorów i jest podzielony chromowanymi, pionowymi żebrami. Zderzak przedni przypomina unoszące się skrzydło samolotu i jest pomalowany w kolorze nadwozia. Flankują go dwa duże wloty powietrza, wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Trójwymiarowy splitter przedni z aerodynamicznie ukształtowanym krawędzią w wysokim połysku redukuje unoszenie przedniej osi.

Progi boczne z trójwymiarowymi wstawkami w wysokim połysku nadają Coupé i Cabrioletowi bardziej przysadzisty wygląd oraz generują jeszcze większe napięcie w bokach. Cechami charakterystycznymi modeli AMG S-Class są duże, kutą lekkie felgi aluminiowe, o standardowej średnicy 19 cali w S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w S65 Coupé i Cabriolet. Ekskluzywne felgi kutą na V12 Coupé i Cabriolet mają nietypowy i fascynujący design: każdy z 16 szprych skręca się w specyficzny sposób, dzięki czemu kontury chwytające światło promieniują ku środkowi piasty koła. Efekt: koło wydaje się większe niż jego rzeczywiste wymiary 8.5 J x 20 z przodu i 9.5 J x 20 z tyłu. Dodatkowo, ceramiczne polerowanie lustra zapewnia ekskluzywny wygląd.

Standardowo felgi kutą są wyposażone w wysokiej jakości, przykręcaną i w pełni zintegrowaną osłonę śruby koła wykonaną z forged aluminium. Jej kształt przypomina centralny zamek, jak to ma miejsce w motorsporcie. Logotyp AMG jest wkomponowany w obręcz jako element designu. Dwa inne koła kutą w tej samej wielkości są dostępne opcjonalnie – dwa warianty designu również malowane matowym czarnym lakierem z wysoki połyskiem rantem obręczy.

Potężny tył S63 4MATIC+ i S65 wyposażony jest w zaktualizowany zderzak tylny z wkładką dyfuzora oraz przeprojektowany, specyficzny dla modelu podwójny układ wydechowy AMG.

Nowe i ekskluzywne dodatki do Coupé i Cabrioletu to lampy OLED (organic light-emitting diode) z tyłu. OLED-y charakteryzują się cienkowarstwowym designem, co pozwala stworzyć zakrzywione powierzchnie, prowadząc do całkowicie nowych projektów świetlnych. Łącznie 66 OLED-ów (33 po lewej i 33 po prawej) produkuje niepodważalny sygnaturę świetlną, która jest połączona z funkcją Coming Home.

Inne wyróżniające cechy modeli AMG S-Class Coupé i Cabriolet to liczne elementy designu w wysokim połysku (S65) z przodu, boków i tyłu. Są one szczególnie efektowne w połączeniu z ciemnymi kolorami nadwozia.

Wnętrze: urzekające wykończenie i design

Stylowy charakter nowych modeli S-Class od Mercedes-AMG jest widoczny także wewnątrz: Wszystkie cztery modele witają swoich pasażerów wyjątkową atmosferą. Fotele sportowe AMG z pamięcią i ogrzewaniem zapewniają kierowcy i pasażerowi więcej wsparcia bocznego. Skóra nappa i emblematy AMG na oparciach przednich i tylnych foteli tworzą ekskluzywną atmosferę na pokładzie. Szczególnym akcentem jest wytłoczone logo na podłokietniku przedniej konsoli oraz analogowy zegar w ekskluzywnym designie IWC, który ma trójwymiarowe, frezowane metalowe wskazówki i prawdziwe metalowe aplikacje na tarczy.

Trzyramienna kierownica Performance jest wyposażona w łopatki do zmiany biegów, wyraźnie konturowaną obręcz wykończoną skórą przetworzoną w perforowaną skórę w strefie chwytu oraz metalowy wkład z logotypem AMG. Opcjonalnie dostępna jest w wersji z czarnej skóry nappa/DINAMICA mikro włókna.

Inną charakterystyczną cechą AMG są wyświetlacze: 31.2-centymetrowy kolorowy wyświetlacz TFT o szerokim ekranie reprodukuje okrągłe wskaźniki, które podają informacje o obrotach silnika, prędkości pojazdu i wielu dodatkowych danych. Kierowca może wybrać spośród trzech wzorów wyświetlacza: „Classic”, „Sport” i „Progressive”. Ponadto menu AMG zostało znacznie rozszerzone. Między innymi może wyświetlać temperaturę oleju silnikowego i przekładni, przyspieszenie boczne i podłużne, moc silnika i moment obrotowy, ciśnienie doładowania oraz temperatury i ciśnienia opon, jak również aktualne ustawienia pojazdu.

Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra z podwójnymi turbosprężarkami

Silnik AMG V8 biturbo o pojemności 4.0 litra w Cabriolecie i Coupé S63 4MATIC+ występuje wyłącznie w najwyższej dotychczas wersji o mocy 450 kW (612 KM). Moment obrotowy wynoszący 900 Nm również stanowi nowy maksymalny poziom. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 2750 do 4500 obr/min, zapewniając poczucie doskonałej równowagi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3.5 sekundy, a gwałtowne przyspieszenie trwa, aż osiągnięta zostanie elektronicznie ograniczona maksymalna prędkość 250 km/h (z pakietem AMG Driver: 300 km/h).

Dalszy rozwój silnika AMG V8 biturbo o pojemności 4.0 litra wykorzystuje sprawdzoną technologię podwójnego turbo doładowania, przy czym dwie sprężarki nie są umieszczone poza cylindrami, ale między nimi w V cylindrów. Zalety „gorącego wewnętrznego V” to zwarta konstrukcja silnika, spontaniczna reakcja turbosprężarek oraz niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów blisko silnika.

Dwie turbosprężarki z podwójnym wirnikiem zapewniają jeszcze lepsze doładowanie cylindrów świeżym ładunkiem mieszanki. Rezultatem jest wyższa moc, większy moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika oraz bardzo spontaniczna reakcja na pedał przyspieszenia.

System dezaktywacji cylindrów 'AMG Cylinder Management’

Aby maksymalizować efektywność, Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w S63 4MATIC+ Coupé w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, co znacząco obniża zużycie paliwa.

Gdy kierowca wybierze tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 1000 do 3250 obr/min. Główne menu AMG na desce rozdzielczej informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest aktywowany i czy silnik obecnie działa w trybie częściowego czy pełnego obciążenia. Przejście z pracy czterech cylindrów do ośmiu jest natychmiastowe, szybkie i niewyczuwalne, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają żadnej utraty komfortu.

Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Po raz pierwszy modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet zostały wyposażone w przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, która zachwyca niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów, błyskawiczną reakcją na polecenia zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgła oraz szybkim wielokrotnym redukczeniem biegów. Sprzęgło startowe na mokro zastępuje konwerter momentu obrotowego w standardowym modelu. To pozwala zaoszczędzić na masie i poprawia reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia, szczególnie podczas przyspieszania i zmiany obciążenia. Umożliwia również korzystanie z funkcji RACE START.

Ekstremalnie wysoki moment obrotowy modeli S65 Coupé i Cabriolet jest przenoszony przez sprawdzoną przekładnię AMG SPEEDSHIFT TCT 7G. Oferuje ona przekonującą, dostosowaną dynamikę i wysoką zmienność. Niezależnie od tego, czy zmiany biegów są automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek na kierownicy, zmiany biegów następują szybko i natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” i w trybie ręcznym, przekładnia działa bardzo szybko i responsywnie.

W pełni zmienna napędy na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+

Wersje lewostronne S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet standardowo wyposażone są w w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędowych: w pełni zmienne rozdzielenie momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią, co jest nowością, zapewnia nie tylko optymalną przyczepność. Ponadto: kierowca może także liczyć na wysoką stabilność prowadzenia i wysoki poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach, na sucho, na mokro czy na śniegu. Przejście z napędu tylnego na napęd na wszystkie koła i odwrotnie jest płynne, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane z ogólną architekturą systemu pojazdu.

Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy trwały napęd tylnej osi w sposób zmienny z przednią osią. Najlepsze możliwe rozdzielenie momentu obrotowego jest ciągle obliczane według warunków jazdy i inputu kierowcy. Coupé i Cabriolet Performance mogą być więc prowadzone w sposób ciągły od napędu na wszystkie koła z orientacją na przyczepność do czysto tylnego napędu. Przejścia są płynne i oparte na wyspecjalizowanej matrycy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze potężniejszego przyspieszenia.

Wersje prawostronne S63 Coupé i Cabriolet mają nowy silnik oraz nową przekładnię, ale są dostępne wyłącznie z napędem na tylne koła. Model S65 Coupé i Cabriolet również posiada napęd na tylne koła.

Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej

S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S65 Cabriolet są wyposażone w zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym dostosowaniem tłumienia. Klienci mogą ustawić tłumienie na „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus” – od relaksującego komfortu podczas długich podróży do dynamicznej sportowości. Odbicie i kompresja są ustawiane niezależnie od siebie, co optymalizuje dostosowanie do stanu jazdy i jakości drogi. Swobodnie programowalna mapa umożliwia również szeroki rozkład pomiędzy minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest zatem bardziej wyrafinowana i subiektywnie jeszcze bardziej wyczuwalna – w zależności od konkretnej sytuacji jazdy.

Specyficzna kinematyka przedniej osi, w tym większy kąt pochylenia kół, większa sworzeń stabilizatora i sztywniejsze mocowanie podwozia na tylnej osi są kolejną nowością. Te środki optymalizują zwinność S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet w przypadku dynamicznego stylu jazdy.

S65 Coupé: zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z funkcją przechyłu w zakrętach

4.0 V8 4MATIC 9AT (612 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc450.1 Kw @ 5500-6000 Rpm
612 Hp @ 5500-6000 Rpm
604 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy664 Lb-Ft @ 2750-4500 Rpm
900 Nm @ 2750-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość198.6 In (5044 Mm)
Szerokość75.3 In (1913 Mm)
Wysokość56 In (1422 Mm)
Rozstaw osi115.9 In (2944 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Masa własna4586 Lbs (2080 Kg)
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2211 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.