Mercedes-Benz zaprezentował model S63 AMG Cabriolet w 2017 roku jako jeden z najdroższych pojazdów na rynku, łącząc luksusowe wnętrze z potężnym silnikiem.
Niemiecki producent samochodów premium włożył wszystko, co najlepsze, w zakresie klasy, osiągów i technologii w model S63 AMG Cabriolet. Był to samochód, który miał dawać radość z jazdy, niezależnie od celu. Mercedes udało się połączyć trzy różne źródła inspiracji w jednym pojeździe, a następnie ściąć dach, aby jazda nocą była jeszcze przyjemniejsza.
Jako że bazował na modelu S-Class Coupe, miał ten sam charakterystyczny przód z pojedynczym paskiem LED jako dzienne światło w lampach. Zderzak wyróżniał się płaskim, trapezoidalnym kształtem u dołu oraz dwoma bocznymi wlotami powietrza. Z jego boków rzeźbione linie nadwozia przypominały przekrój skrzydła samolotu, rozciągnięte aż do tylnych kół. Z tyłu, mały spojler poprawiał kształt pokrywy bagażnika, a cztery prostokątne końcówki wydechowe wychodziły przez dyfuzor.
W środku samochód prezentował połączenie luksusowej skóry, wykończeń z włókna węglowego oraz dwóch dużych wyświetlaczy na desce rozdzielczej. Kierownica o płaskim dnie została specjalnie zaprojektowana przez AMG dla serii S-Class i była grubsza, co ułatwiało trzymanie jej w większych dłoniach. Fotele zapewniały maksymalny komfort i nowoczesne technologie. To był prawdziwy czteroosobowy pojazd.
Pod maską AMG wykonało swoją magię i zaoferowało silnik o mocy 612 koni mechanicznych. Był on połączony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów i mógł przyspieszyć ciężką kabrioletkę od zera do 100 km/h (0-62 mph) w mniej niż cztery sekundy. Co ważne, był to napęd na wszystkie koła.
Mercedes-AMG aktualizuje swoje modele S-Class Coupé i Cabriolet, wprowadzając szereg technicznych oraz wizualnych nowości. Nowy przód wyróżnia się grillem chłodnicy Panamericana, który nadaje luksusowym pojazdom o sportowym charakterze jeszcze bardziej niezależny wygląd. W modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet silnik AMG 4.0 V8 biturbo z podwójnymi turbosprężarkami oraz systemem dezaktywacji cylindrów (Coupé) zastępuje wcześniejszy silnik 5.5 V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności, nowy silnik generuje moc 450 kW (612 hp), co oznacza wzrost o 20 kW (27 hp) w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowością w Coupé i Cabriolet jest także skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
Równocześnie z nowym ośmiocylindrowym Coupé i Cabriolet, flagowe modele z dwunastocylindrowym silnikiem S65 Coupé i S65 Cabriolet otrzymują aktualizację wizualną z grillem Panamericana. Silnik AMG 6.0 V12 biturbo zachowuje swoją moc 463 kW (630 hp) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm.
„Po przeprowadzeniu znaczących prac rozwojowych nad naszym modelem S-Class Sedan, które mają na celu zwiększenie dynamiki jazdy i indywidualności, wprowadzamy teraz te same zmiany w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet. Rozległe modyfikacje mają na celu wzmocnienie naszej wiodącej pozycji w tym segmencie marzeń w zakresie dynamiki jazdy, osiągów, wyposażenia i komfortu podczas długich podróży. S65 Coupé i Cabriolet z ich wysokot momentowym silnikiem 6.0 V12 biturbo pozostają najbardziej elitarną formą S-Class,” powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
Zewnętrze: grill Panamericana i przedni zderzak z nowym skrzydłem
Nowe AMG S-Class Coupé i Cabriolet są od razu rozpoznawalne z przodu dzięki grillowi Panamericana: V-kształtny wlot powietrza harmonijnie podąża za liniami lamp i jest podzielony na chromowane, pionowe szczeliny. Przedni zderzak przypomina unoszone skrzydło samolotu i jest malowany w kolorze nadwozia. Flankują go dwa duże wloty powietrza wykończone na wysoki połysk. Trójwymiarowy splitter z aerodynamicznie ukształtowanym krawędzią z chromu o wysokim połysku zmniejsza unoszenie się na przedniej osi.
Progi boczne z trójwymiarowymi wstawkami w chromie nadają Coupé i Cabriolet niższy wygląd i generują jeszcze więcej napięcia w bokach. Charakterystycznymi cechami modeli AMG S-Class są duże, kutego lekkiego stopu koła, o wymiarach 19 cali standardowo w S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w S65 Coupé i Cabriolet. Ekskluzywne, kutego koła w modelach V12 mają niezwykły i fascynujący design: każde z 16 ramion skręca się w specjalny sposób, aby kontury łapiące światło promieniowały w stronę środka piasty. Efekt: koło wydaje się większe niż jego rzeczywiste wymiary 8.5 J x 20 z przodu oraz 9.5 J x 20 z tyłu. Dodatkowo ceramiczne polerowanie luster zapewnia ekskluzywny wygląd.
Standardowo, kutego koła mają wysokiej jakości, przykręcaną i w pełni zintegrowaną osłonę na śruby kół wykonaną z kutego aluminium. Jej kształt przypomina centralny zamek, znany z sportów motorowych. Logotyp AMG jest wkomponowany w obręcz jako element designu. Oferowane są trzy inne opcjonalne koła kutego tej samej wielkości – dwie wersje projektowe, również malowane matowym czarnym kolorem z obręczą wykończoną na wysoki połysk.
Potężne tylne nadwozie S63 4MATIC+ i S65 ma zaktualizowany tylny zderzak z wkładką dyfuzora i przeprojektowane, specyficzne dla modelu podwójne rury wydechowe systemu wydechowego AMG.
Nowością i ekskluzywnym dodatkiem w Coupé i Cabriolet są lampy tylne OLED (dioda organiczna emitująca światło). OLED charakteryzują się cienkowarstwowym designem, co pozwala na stworzenie zakrzywionych powierzchni, co skutkuje zupełnie nowymi koncepcjami świetlnymi. Całkowita liczba 66 OLED (33 z lewej i 33 z prawej) produkuje niepowtarzalny sygnaturę świetlną, która jest połączona z funkcją Coming Home.
Inne wyróżniające cechy AMG S-Class Coupé i Cabriolet to liczne elementy designu z chromu o wysokim połysku (S65) z przodu, po bokach i z tyłu. Działają one szczególnie skutecznie w połączeniu z ciemnymi kolorami lakieru.
Wnętrze: urzekające wykończenie i design
Stylowy charakter nowych modeli S-Class od Mercedes-AMG objawia się także we wnętrzu: Wszystkie cztery modele witają pasażerów szczególną atmosferą. Fotele sportowe AMG z funkcją pamięci i podgrzewaniem siedzeń oferują kierowcy i pasażerowi z przodu więcej wsparcia bocznego. Skórzana tapicerka Nappa i oznaczenia AMG w oparciach przednich i tylnych foteli tworzą ekskluzywną atmosferę na pokładzie. Szczególną uwagę przyciągają wytłoczone emblematy na podłokietniku centralnej konsoli oraz analogowy zegar w ekskluzywnym designie IWC, który ma trójwymiarowe, frezowane metalowe wskazówki oraz metalowe aplikacje na tarczy.
Kierownica ze sportowym trójramiennym designem ma manetki zmiany biegów, wyraźnie ukształtowany obwód pokryty perforowaną skórą w strefie uchwytu oraz metalowy wkład z logotypem AMG. Można ją zamówić opcjonalnie z czarnej skóry Nappa/mikrofibry DINAMICA.
Inną charakterystyczną cechą AMG są wyświetlacze: 31.2-centymetrowy wyświetlacz TFT o szerokim zakresie kolorów reprodukuje okrągłe wskaźniki, które dostarczają informacji o prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i wielu dodatkowych danych. Kierowca ma do wyboru trzy projekty wyświetlaczy: „Classic”, „Sport” i „Progressive”. Ponadto menu AMG zostało znacznie rozszerzone. Między innymi można w nim wyświetlać temperatury oleju silnikowego i przekładni, przyspieszenia boczne i podłużne, moc silnika i moment obrotowy, ciśnienie doładowania, temperatury i ciśnienia opon oraz bieżące ustawienia pojazdu.
Silnik 4.0 V8 biturbo z podwójnymi turbosprężarkami
Silnik AMG 4.0 V8 Biturbo w modelach S63 4MATIC+ Cabriolet i Coupé dostępny jest wyłącznie w najwyższej wersji wydajnościowej, oceniającej na 450 kW (612 hp). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm również stanowi nowy rekord. Dostępny jest w szerokim zakresie obrotów, od 2750 do 4500 rpm, co zapewnia wrażenie nadzwyczajnej stabilności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 sekundy, a intensywna akceleracja trwa aż do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (z pakietem kierowcy AMG: 300 km/h).
Dalszy rozwój silnika AMG 4.0 V8 Biturbo wykorzystuje dobrze znaną podwójną turbosprężarkę, przy czym dwie sprężarki nie są umieszczone na zewnątrz, ale pomiędzy cylindrami w kształcie litery V. Zalety „gorącego wewnętrznego V” to kompaktowa konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja turbosprężarek oraz niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów blisko silnika.
Dwie podwójne turbosprężarki zapewniają jeszcze lepsze napełnienie cylindrów świeżą mieszanką. Rezultatem są wyższa moc, większy moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika oraz bardzo spontaniczna reakcja na pedał gazu.
System dezaktywacji cylindrów 'AMG Cylinder Management’
Aby maksymalizować efektywność, Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w modelu S63 4MATIC+ Coupé w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, co znacząco obniża zużycie paliwa.
Gdy kierowca wybiera tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika, od 1000 do 3250 rpm. Główne menu AMG na desce rozdzielczej informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest aktywowany oraz czy silnik pracuje obecnie w zakresie częściowego czy pełnego obciążenia. Przejście z pracy czterocylindrowej do ośmio cylindrowej odbywa się natychmiastowo, szybko i niezauważalnie, tak aby pasażerowie nie odczuli żadnej utraty komfortu.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Po raz pierwszy w S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet zastosowano skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, która przekonuje bardzo krótkimi czasami zmiany biegów, błyskawiczną reakcją na polecenia z manetek zmiany biegów, funkcję podwójnego sprzęgła oraz szybkie wielokrotne redukcje biegów. Sprzęgło startowe na mokro zastępuje konwencjonalny konwerter momentu w modelu produkcyjnym. Oszczędza to masę i poprawia reakcję na wciśnięcie pedału gazu kierowcy, szczególnie podczas przyspieszania i zmian obciążenia. Umożliwia to również funkcję RACE START.
Bardzo wysoki moment obrotowy modeli S65 Coupé i Cabriolet przekazywany jest przez sprawdzoną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 7G. Gwarantuje ona przekonującą dynamikę dostosowaną do potrzeb i dużą zmienność. Bez względu na to, czy zmiany biegów są automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę z użyciem manetek na kierownicy, przełożenia są zmieniane szybko i natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” i w trybie manualnym skrzynia biegów jest bardzo szybka i responsywna.
W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Wersje LHD S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet standardowo wyposażone są w w pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienna podział momentu obrotowego między przednią a tylną osią, co jest pierwszym rozwiązaniem, zapewnia nie tylko optymalną przyczepność. Co więcej: kierowca może także polegać na wysokiej stabilności prowadzenia i wysokim poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, na suchej nawierzchni, na mokrym lub w śniegu. Przejście z napędu na tylne koła na napęd na wszystkie koła i vice versa odbywa się bezproblemowo, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane z architekturą systemu pojazdu.
Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy trwale napędzaną tylną oś w sposób zmienny z przednią osią. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest nieustannie obliczany w zależności od warunków jazdy i poleceń kierowcy. Coupé i Cabriolet Performance mogą być zatem prowadzone w sposób ciągły, od napędu na wszystkie koła skoncentrowanego na przyczepności, do czysto napędu na tylne koła. Przejścia są płynne i oparte na zaawansowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze silniejszego przyspieszenia.
Wersje RHD S63 Coupé i Cabriolet mają nowy silnik oraz nową skrzynię biegów, ale są dostępne tylko z napędem na tylne koła. Modele S65 Coupé i Cabriolet również mają napęd na tylne koła.
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej
S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S65 Cabriolet wyposażone są w zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym ustawieniem tłumienia. Klienci mogą ustawić tłumienie na „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus” – od zrelaksowanego komfortu na długich dystansach po dynamiczną sportowość. Odbicie i kompresja są ustawiane niezależnie od siebie, co optymalizuje adaptację do stanu jazdy i jakości drogi. Swobodnie programowalna mapa pozwala na szeroki zakres między minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest w ten sposób bardziej wyrafinowana i subiektywnie bardziej zauważalna – w zależności od konkretnej sytuacji jazdy.
Specyficzna kinematyka przedniej osi, w tym większy kąt pochylenia kół, większa stabilizator i sztywniejsze mocowanie podwozia na tylnej osi to kolejna nowość. Te środki optymalizują zwrotność S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet przy dynamicznym stylu jazdy.
S65 Coupé: zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z funkcją pochylenia w zakręcie
Ekskluzywne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL w modelu S65 Coupé przygotowuje się na nierówności drogi przed tym, jak pojazd przejedzie nad nimi. W tym celu AMG ACTIVE RIDE CONTROL łączy aktywne sprężyny zawieszenia z ciągle regulowanymi tłumikami. System precyzyjnie skanuje stan drogi przed sobą za pomocą kamery stereo, aby dostosować tłumienie każdego z kół najlepiej do nadchodzących nierówności już z wyprzedzeniem.
Standardowa funkcja pochylenia w zakręcie powoduje, że nadwozie pojazdu przechyla się w stronę wnętrza zakrętu o maksymalnie 2.65 stopnia. Znacząco to redukuje postrzegane siły boczne i zwiększa komfort jazdy, szczególnie na bocznych drogach.
W zależności od trybu jazdy, zachowanie sprężynujące można ustawić na komfortowe lub sportowe, aby odpowiadało osobistym preferencjom i/lub można aktywować funkcję pochylenia w zakręcie. Aktywne zawieszenie skutecznie kompensuje przechyły nadwozia, osiadanie i nurkowanie podczas ruszania z miejsca, w zakrętach i podczas hamowania.
Ciągle regulowane tłumiki zapewniają komfortowe podstawowe tłumienie oraz ustawienie twardości zależne od prędkości.
Wysokość zawieszenia pojazdu można zwiększyć o 40 mm, aby zwiększyć prześwit. Przy dużych prędkościach jest obniżana o maksymalnie 15 mm, co zmniejsza opór powietrza i zwiększa stabilność jazdy.
Bezpośrednie i z wyraźnym sprzężeniem zwrotnym: AMG układ kierowniczy czuły na prędkość
Elektromechaniczny, czuły na prędkość układ kierowniczy w nowych modelach AMG S-Class ma zmienny przełożenie. Wyróżnia się specyficznie dla AMG przełożeniem zębatkowym z precyzyjnym, autentycznym sprzężeniem zwrotnym. Wspomaganie kierownicy zmienia się pomiędzy poziomami „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Odpowiednie cechy są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT lub można je dostosować w trybie „Individual”. Przy niskich prędkościach kierowca musi jedynie podać minimalny ruch kierownicą. Przy dużych prędkościach może polegać na solidnej stabilności na prostych drogach. Wyraźne centrum kierownicy i autentyczne sprzężenie zwrotne również przyczyniają się do optymalnego odczucia kierowania.
Dobra kontrola i odporność na blaknięcie: wysokowydajny system hamulcowy AMG
Duży system hamulcowy o wysokiej wydajności wyhamowuje Cabriolet i Coupé Performance niezawodnie i szybko, a także jest odporny na blaknięcie nawet przy dużych obciążeniach. Nowe modele są wyposażone w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm z 6-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami na przedniej osi oraz tarcze o wymiarach 360 x 24 mm z jednostukową pływającą zaciską na tylnej osi.
Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny system hamulcowy AMG o wysokiej wydajności. Oszczędności wagowe przekraczające 20 procent redukują masy niesprężyste i zwiększają dynamikę jazdy, zwrotność i komfort. Ponadto, ceramiczne hamulce wyróżniają się dłuższą żywotnością, wyższą odpornością na korozję oraz większą stabilnością cieplną. Charakteryzują się tarczami hamulcowymi o wymiarach 420 x 40 mm z przodu i 360 x 32 mm z tyłu. Można je wizualnie zidentyfikować po napisie „AMG Carbon Ceramic” na specjalnie malowanych zaciskach hamulcowych.
3-stopniowe ESP® nie tylko zapewnia bezpieczeństwo, ale także przyjemność z jazdy:
ESP® ON: wysoki poziom bezpieczeństwa dostosowany do sportowego charakteru pojazdu
ESP® Sport Handling Mode: pozwala na większe kąty wychylenia przed interwencją systemu, dla sportowego stylu jazdy
ESP® OFF: system dezaktywowany dla sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach wyścigowych
Dla spersonalizowanego doświadczenia: tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Cztery różne programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual” dają kierowcom dużą kontrolę nad charakterystyką nowych modeli. Każdy program jazdy modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, ESP® i napędu na wszystkie koła w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet.
Modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet mają również program jazdy „RACE”, podczas gdy S65 Coupé ma program jazdy „Curve”.
Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb manualny, w którym zmiany biegów wykonuje się wyłącznie za pomocą manetek na kierownicy. Ustawienia zawieszenia również mogą zostać wybrane, jeśli zajdzie taka potrzeba. 3-stopniowe ESP® i klapka wydechowa mogą być również kontrolowane za pomocą przycisku specyficznego dla AMG.
„Comfort” to dobrze zbalansowany program jazdy z komfortowym ustawieniem zawieszenia i kierownicy. Oferuje także konfigurację napędu dostosowaną do zużycia paliwa i wcześniejsze zmiany biegów – z płynnymi zmiany biegów i dyskretnym dźwiękiem silnika. System dezaktywacji cylindrów w S63 4MATIC+ Coupé, funkcja ECO start/stop oraz tryb Glide są aktywne: gdy kierowca zwalnia pedał gazu w zakresie prędkości między 60 a 160 km/h, sprzęgło skrzyni biegów MCT otwiera się, a silnik jest odłączany od układu napędowego. Elektryka obniża prędkość silnika do biegu jałowego, a opór jazdy zostaje zmniejszony przez siły sprężania i tarcia silnika w trakcie zjeżdżania.
Tryby jazdy DYNAMIC SELECT „Sport” i „Sport+” są zaprojektowane dla wysokiej dynamiki jazdy. Zapewnia to zwinny charakterystyka pedału przyspieszenia z bezpośrednim ustawieniem i emocjonalnie przyjemne zmiany biegów z krótszymi czasami zmiany oraz funkcją synchronizacji obrotów przy redukcji biegów.
Zwiększona prędkość obrotowa na biegu jałowym w trybie „Sport+” dodatkowo umożliwia szczególnie szybkie starty i jeszcze lepszą akcelerację z miejsca.
„RACE” to program do bardzo dynamicznej jazdy na zamkniętych torach wyścigowych, w którym wszystkie parametry są skonfigurowane dla maksymalnej wydajności.
Program jazdy „Curve” w S65 Coupé działa w zakresie prędkości od 15 km/h do 180 km/h. Funkcja pochylenia w zakręcie jest zintegrowana w zawieszeniu MAGIC BODY CONTROL. W ten sposób pojazd przechyla się w stronę wnętrza zakrętu o maksymalnie 2.65 stopnia, podobnie jak motocyklista. To redukuje postrzegane siły boczne i zwiększa komfort jazdy.
RACE START teraz jeszcze łatwiejszy
Funkcja RACE START jest teraz dostępna również w S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (LHD) oraz S63 Coupé i Cabriolet (RHD). Charakteryzuje się nową, znacznie prostszą logiką sterowania: W trybach jazdy „Sport” lub „Sport+” kierowca musi tylko mocno wcisnąć pedał hamulca lewą nogą, jednocześnie wciskając pedał gazu prawą nogą. Elektronika pokładowa ustawi optymalną prędkość obrotową silnika. W zależności od wymagań lub warunków nawierzchni, prędkość silnika może być zwiększona lub zmniejszona w określonym zakresie za pomocą manetek zmiany biegów. Jeśli kierowca teraz zwolni pedał hamulca, pojazd przyspiesza z optymalną przyczepnością. Coupé i Cabriolet mogą następnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy.
Czysty dźwięk: kontrolowany system wydechowy AMG Performance
S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet są standardowo wyposażone w kontrolowany system wydechowy AMG Performance, aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonalne doznania dźwiękowe. Nieskończone klapy regulują brzmienie wydechu w sposób autentyczny i bezpośredni. Klapy otwierają się lub zamykają w zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, ale mogą być również kontrolowane indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w jednostce sterującej AMG na konsoli centralnej. W trybach „Comfort” i „Sport” niskoczęstotliwościowy dźwięk typowy dla V-8 podkreśla komfort. W trybie „Sport+” ma znacznie bardziej emocjonalny charakter.
Systematyczna konstrukcja niskiej wagi: AMG Lightweight Performance
Skrupulatne wdrożenie strategii AMG Lightweight Performance przyczynia się również do wysokiej dynamiki jazdy i niskiego zużycia paliwa. Środki związane z budową lekkiej konstrukcji obejmują wykorzystanie akumulatora litowo-jonowego, kutych kół lekkich oraz zoptymalizowanego systemu hamulców kompozytowych AMG o wysokiej wydajności.
Mnóstwo dostępnych opcji
Każdy, kto chce nadać swoim S63 4MATIC+ lub S65 jeszcze bardziej indywidualny charakter, może zamówić szereg opcji. Zewnętrze można dostosować do osobistych preferencji przy użyciu pakietu Night, atrakcyjnych alternatywnych kół oraz pakietu Carbon. Wnętrze, pokryte czarną skórą Nappa/mikrofibrą DINAMICA, podkreśla sportowy charakter. Elementy dekoracyjne z włókna węglowego/czarnym lakierze fortepianowym dopełniają paletę możliwości.
AMG Track Pace
Entuzjaści wyścigów mogą rejestrować szereg danych o pojeździe i czasów okrążeń na torze wyścigowym z systemem AMG Track Pace w nowych Coupé i Cabrioletach AMG S-Class. Wszystkie wartości wyświetlane są na wyświetlaczu COMAND, a na Widescreen Cockpit aktualne czasy można również odczytać na desce rozdzielczej. Na podstawie danych kierowcy mogą precyzyjnie analizować swój styl jazdy i wykorzystać uzyskane informacje do poprawy swoich czasów okrążeń.
Ekskluzywna Żółta Nocna Edycja S63 Coupé
Przy wprowadzeniu na rynek S63 4MATIC+ Coupé (tylko wersja lewostronna) oraz S63 Coupé (tylko wersja prawostronna) dostępna będzie przez sześć miesięcy ekskluzywna Żółta Nocna Edycja. Ten specjalny model w kolorze selenitowym szarym magno lub nocnym czarnym magno jest dyskretnie rozpoznawalny dzięki żółtemu paskowi na obudowach lusterek zewnętrznych.
Ekskluzywne wrażenie podkreślają 7-ramienne, lekkie felgi w czerni z obrzeżami o wysokim połysku oraz żółte malowane zaciski hamulcowe ceramicznego systemu hamulcowego AMG, który stanowi standardowe wyposażenie Edycji 1.
Specjalny charakter modelu podkreślają także pakiet aerodynamiczny z powiększonym przednim splitterem w czarnym połysku (z włókna węglowego w pakiecie Carbon) i spojler na pokrywie bagażnika w czarnym połysku (w włóknie węglowym w pakiecie Carbon), a także wyścigowe paski AMG (naklejki) na bokach pojazdu.
Wysokiej jakości wnętrze z żółtymi akcentami
Wnętrze także wyróżnia się żółtymi akcentami na sportowych fotelach AMG z przodu i tylnych siedzeniach, sportowej kierownicy AMG Performance z oznaczeniem 12:00, desce rozdzielczej, linii okien, panelach drzwi centralnych, podłokietnikach, przedniej i tylnej konsoli centralnej oraz dywanikach. Oznaczenie edycji w obramowaniu kierownicy zwraca uwagę na specjalne wyposażenie. Elementy dekoracyjne z matowego włókna węglowego/czarnego lakieru fortepianowego dopełniają wyszukany i sportowy wygląd.