Stworzony jako luksusowy kabriolet osobowy, model S-Class Cabriolet w 2016 roku doczekał się ulepszonej wersji od AMG, oznaczonej jako S65.
Samochody grand touring częściej pełniły rolę sportowych aut niż tylko luksusowych pojazdów osobowych. Dla tych, którzy preferowali większy komfort, ale nie chcieli rezygnować z mocy silnika, Mercedes-AMG zaoferował dwie wersje: S63 i S65, przy czym ta ostatnia była najsilniejsza w swoim asortymencie.
Z przodu S65 wyróżniała się czarną, diamentową atrapą chłodnicy ze znakiem trójramiennej gwiazdy pośrodku, wspartą na pojedynczym żebrowaniu z chromowanymi insertami. Nad nią znajdowały się dwa wypukłości na masce, które podkreślały silnik V. Duże wloty powietrza po bokach otaczały dużą, A-kształtną kratkę w zderzaku. Jako element luksusu, producent oferował opcję LED Intelligent Light System ozdobionego kryształami Swarovskiego na kierunkowskazach i światłach do jazdy dziennej.
Wnętrze łączyło luksusowy wystrój skórzany z polerowanymi wykończeniami z włókna węglowego na panelach drzwi, desce rozdzielczej, środkowej konsoli i panelu centralnym. Podobnie jak w czterodrzwiowym sedanie S-Class, S65 miała dwa szerokie ekrany dla systemu informacyjno-rozrywkowego i panelu instrumentów. Dzieliły one tę samą powierzchnię szklaną, otoczoną chromowaną obręczą, co dawało wrażenie jedności. Fotele kubełkowe z przodu i dwa fotele z tyłu zapewniały wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Większość samochodów GT była przeznaczona tylko dla dwóch osób, a z tyłu nie oferowały wystarczającej przestrzeni na nogi lub głowę.
Pod maską Mercedes-AMG zainstalował silnik V12 o pojemności 6,0 litra. Połączony był z automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift o siedmiu biegach, przekazując moc tylko na tylne koła.
Nowy Cabriolet to szósty wariant aktualnej rodziny S-Class oraz pierwszy luksusowy czteroosobowy model z otwartym dachem od Mercedes-Benz od 1971 roku. Oferuje on charakterystyczny, zmysłowy i ekskluzywny design, nowoczesną technologię S-Class oraz kompleksowy system ochrony przed wiatrem i ciepłem, w tym inteligentną klimatyzację dla kabrioletów. Elegancko-sportowy model zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2015 roku.
Na wystawie we Frankfurcie zaprezentowany będzie również nowy, supersamochodowy model od Mercedes-AMG w postaci S 63 4MATIC Cabriolet. Jego silnik V8 o pojemności 5.5 litra oferuje moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 900 Nm, a standardowy napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC z tylnym rozkładem momentu obrotowego zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.9 sekundy.
„Po 44 latach ponownie jesteśmy w stanie zaoferować miłośnikom Mercedesa kabriolet w klasie S. Nowy S-Class Cabriolet symbolizuje naszą pasję do indywidualnej i ponadczasowo ekskluzywnej mobilności, którą dzielimy z naszymi klientami,” komentuje Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG, Mercedes-Benz Cars Sales.
Nowy S-Class Cabriolet jest wyjątkowo sztywny. Innowacyjne rozwiązania, takie jak przegroda bagażnika wykonana z aluminium i magnezu, oraz aluminiowy tylny podłoga obniżają wagę nadwozia do poziomu S-Class Coupé. Standardowy system ochrony przed przewróceniem za tylnymi zagłówkami wykorzystuje po raz pierwszy inicjację pirotechniczną siłowników, a same roll bary są przesuwane na pozycję przez generator gazu.
„Dwa lata po premierze rodzina S-Class jest teraz kompletna. Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy sześciu modeli w klasie luksusowej – i nigdy wcześniej nie cieszyliśmy się takim sukcesem,” mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler, odpowiedzialny za badania grupowe oraz szef rozwoju samochodów Mercedes-Benz. „S-Class wyznacza tempo na globalnym rynku pod względem bezpieczeństwa, efektywności i komfortu.”
Mercedes-Benz twierdzi, że produkuje najbardziej komfortowy kabriolet na świecie. Jeśli chodzi o komfort klimatyczny, usprawniony automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, system ogrzewania AIRSCARF na poziomie szyi, podgrzewane podłokietniki, ogrzewanie siedzeń także z tyłu oraz inteligentna klimatyzacja zapewniają, że tak rzeczywiście jest. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, klimat jest kontrolowany w sposób w pełni automatyczny. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla zamkniętego lub otwartego dachu ani też nie musi zapisywać ustawienia temperatury dla tych warunków jazdy.
Dbałość o szczegóły widać również w koncepcji bagażnika: gdy miękki dach jest otwarty, składa się w część bagażnika. Miękki dach jest oddzielony od pozostałej przestrzeni bagażnika za pomocą elektrycznie sterowanej przesłony, która otacza miękki dach. Ta przegroda bagażnika automatycznie rozszerza się podczas otwierania miękkiego dachu. Oznacza to, że kierowca nie musi zatrzymywać się, aby ręcznie obsługiwać pokrywę bagażnika, co zapewnia większą wygodę. Przegroda nie będzie aktywowana, jeśli bagażnik jest załadowany w sposób, który uniemożliwia umieszczenie przedmiotów w obszarze przegrody. Gdy miękki dach jest zamknięty, przegrodę bagażnika można schować, naciskając przycisk w wewnętrznej tapicerce pokrywy bagażnika, aby zwiększyć dostępną przestrzeń bagażową.
Dodatkowymi udogodnieniami są standardowy elektro-hydrauliczny zamek zdalny do bagażnika i możliwość załadunku do wnętrza.
Dynamiczny profil, superlatywna klasa: design
„Dzięki swojemu zmysłowemu i czystemu językowi projektowania nasz nowy S-Class Cabriolet jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej ekskluzywnych aut S-Class w historii,” mówi Gorden Wagener, szef designu w Daimler AG. „Uosabia nowoczesny luksus w bardzo szczególny sposób, będąc wyrazem zarówno swobody, jak i postępowości.”
Centrum przodu stanowi czarny diamentowy grill chłodnicy z gwiazdą Mercedesa i pojedynczym żaluzją w srebrze z chromowanymi wstawkami. Maskę wyróżniają dynamiczne akcenty w postaci dwóch mocnych linii charakterystycznych. Wyrazisty przedni zderzak zawiera duże wloty powietrza w środku i po bokach. Chromowane wykończenie dodaje sportowego charakteru przedniemu końcowi. Opcjonalny system oświetlenia LED Intelligent Light System podkreśla elegancję samochodu w olśniewającym stylu, wykorzystując wykwintne kryształy Swarovskiego do kierunkowskazów i świateł do jazdy dziennej.
Projekt boczny S-Class Cabrio prezentuje ekscytujący dynamiczny profil w stylu coupé, gdy miękki dach jest zamknięty. Cecha bocznego designu to niskie górne okno, opadająca linia boku w kierunku tyłu oraz w pełni chowane boczne szyby. Wielowarstwowy, napięty miękki dach podkreśla klasę pojazdu, gdy jest zamknięty. Miękki dach dostępny jest w kolorze czarnym, ciemnoniebieskim, beżowym i ciemnoczerwonym.
Przycisk w konsoli centralnej umożliwia otwieranie i zamykanie miękkiego dachu podczas jazdy z prędkością do 60 km/h. Otwieranie i zamykanie trwa około 20 sekund. Miękki dach odkładany jest nad automatycznie wysuwającą się przegrodą bagażnika. Nowo opracowany miękki dach od Mercedes-Benz jest dachem z ramieniem napinającym. Podczas zamykania miękkiego dachu wytwarzane są potrzebne siły zamykające poprzez przesuwanie ramion napinających ponad punkt martwy – proces ten nazywany jest „przecentrowaniem”. Dzięki temu nie ma potrzeby dodatkowych zamknięć na pokrywie bagażnika dachu, co odpowiada wysokiej jakości projektowej reprezentowanej przez S-Class Cabrio. Dzięki elektronicznemu kluczowi, otwieranie i zamykanie jest również możliwe z zewnątrz pojazdu.
Tył podkreśla wrażenie szerokości z płaskimi diodowymi lampami tylnymi i muskularnymi barkami. Zamknięty miękki dach z szklanym oknem harmonijnie wpisuje się w tył pojazdu. Pokrywa bagażnika miękkiego dachu jest otoczona szerokim elementem wykończenia w kolorze chromu. Tylny zderzak z dolną częścią w stylu dyfuzora, dwoma widocznymi końcówkami wydechowymi i poziomym elementem wykończenia w kolorze chromu dodaje sportowego charakteru. Gwiazda Mercedesa jest zawieszona i pełni kilka funkcji: służy jako uchwyt do ręcznego otwierania pokrywy bagażnika oraz jako osłona kamery cofania i kamery 360° (opcjonalnie).
Wewnątrz S-Class Cabriolet charakteryzuje się luksusowo-sportowym językiem projektowania oraz wysokiej jakości materiałami, tworząc wyjątkowo eleganckie wnętrze. Miękki dach otwiera przestrzeń, tworząc otwartą przestrzeń do relaksu, która emanuje atmosferą jachtu. Starannie dobrana kolorystyka i materiały oraz wysokiej jakości elementy sterujące w prawdziwym metalu lub wygląda na chromowane podkreślają wyjątkowy charakter pojazdu. Aby umożliwić jak najszersze możliwości personalizacyjne, dostępna jest opcja skór, skóry nappa lub designo Exclusive nappa, a także sześć różnych koncepcji kolorów wnętrza, w tym inspirującą morską kombinację głębokiego niebieskiego i porcelany. Materiały charakteryzują się najwyższą jakością wykonania i są ręcznie robione.
Przykładowo niski hałas wiatru
Z wartością współczynnika oporu powietrza (Cd) wynoszącą 0,29, mistrz aerodynamiki Mercedes-Benz ustanawia nowy standard w tej klasie dzięki S-Class Cabrio. Doskonałe cechy przepływu powietrza wynikają, na przykład, z koncepcji osłony podwozia z rozległym pokryciem komory silnika i podłogi głównej, rozległym pokryciem tylnego układu napędowego, aerodynamiką zoptymalizowanych spojlerów kół, aerodynamiczną formą zewnętrznych lusterek oraz dobrze wyważonym rozkładem mocy między przednią a tylną osią.
Jako godny model siostrzany dla S-Class Coupé – seryjnego samochodu z najcichszym wnętrzem – otwarty czteroosobowy model również oferuje doskonały komfort akustyczny. Standardem jest trzywarstwowy akustyczny miękki dach. Zewnętrzna tkanina zawiera warstwę butylową jako barierę wodną od wewnątrz, w przeciwieństwie do wcześniejszej warstwy neoprenowej. To obniża poziom hałasu, podobnie jak ulepszona wyściółka maty i akustycznie zoptymalizowane podsufitki. Warstwa izolacyjna zapewnia również, że elegancki profil sylwetki nie jest zakłócany przez zamki widoczne z zewnątrz.
Wymiary nadwozia, koncepcja uszczelnienia drzwi oraz podwójne szyby również mają kluczowe znaczenie dla niskiego poziomu hałasu wiatru we wnętrzu. Oprócz komfortu akustycznego inżynierowie aerodynamiczni poświęcili również szczególną uwagę utrzymaniu wnętrza wolnego od przeciągów. Nowy S-Class Cabrio opcjonalnie dostępny jest z automatycznym systemem ochrony przed wiatrem AIRCAP. Może być rozszerzany za jednym naciśnięciem przycisku, aby zredukować turbulencje we wnętrzu. AIRCAP składa się z dwóch komponentów: deflektora wiatru z siatką, umieszczonego w ramie dachu, który można wydłużyć o siedem centymetrów, oraz podobnie rozszerzalnego ogranicznika przeciągu za tylnymi siedzeniami, o wypukłym konturze i wykończeniu ze stali nierdzewnej. Innowacyjne żebra dyfuzora na dolnej krawędzi przedniej żaluzji to dalszy rozwój. Generują one konkretne efekty turbulencji w celu zredukowania poziomu hałasu. Deflektor wiatru jest wykończony w kolorze nadwozia w S-Class Cabrio.
Inną opcjonalną funkcją jest grzanie na poziomie szyi AIRSCARF. Przedłuża ono sezon kabrioletów, umożliwiając komfortową jazdę z otwartym dachem nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. Dzięki temu opatentowanemu systemowi ogrzewania na poziomie szyi, ciepłe powietrze krąży wokół głowy i szyi pasażerów z zagłówków.
THERMOTRONIC: szczególnie inteligentna klimatyzacja
Nowy S-Class wprowadza inteligentny system klimatyzacji, który w przyszłości zapewni idealny komfort klimatyczny połączony z maksymalną użytecznością we wszystkich pojazdach kabrioletowych od Mercedes-Benz. Eksperci od klimatyzacji w Mercedes-Benz opracowali nową architekturę oprogramowania specjalnie dla tego systemu, który przeszedł rygorystyczne testy na nowoczesnych stanowiskach testowych „hardware-in-the-loop” przed dostosowaniem w tunelu klimatycznym i podczas jazd testowych.
W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, klimat jest kontrolowany w sposób w pełni automatyczny. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla zamkniętego lub otwartego dachu ani też nie musi zapisywać ustawienia temperatury dla tych warunków jazdy. Funkcja nakładająca wykazuje znaczny feat osiągnięcia niewidocznego przejścia między zamkniętym i otwartym dachem (i odwrotnie) dla maksymalnego komfortu klimatycznego. Cabriolet korzysta tutaj z wyrafinowanej koncepcji klimatyzacji dla S-Class, która umożliwia automatyczną indywidualną kontrolę każdego otworu nawiewowego, na przykład.
Jednostka sterująca klimatyzacją jest w pełni zintegrowana i komunikuje się z wieloma komponentami pojazdu. W sumie 12 czujników i 18 siłowników zapewnia idealny klimat w każdych warunkach. Oprócz temperatury wewnętrznej i zewnętrznej, czujniki wykrywają również poziom promieniowania słonecznego. Czujnik jakości powietrza i szkodliwych gazów nieustannie monitoruje jakość zasysanego powietrza z zewnątrz. Aby skutecznie zapobiec parowaniu szyb, czujnik punktu rosy mierzy bezwzględną wilgotność na przedniej szybie. Dwa czujniki słoneczne na desce rozdzielczej i na tylnej półce zapewniają, że poziom wentylacji i temperatura są dostosowywane do wybranych ustawień w odpowiednim czasie w odpowiedzi na zmiany w promieniowaniu słonecznym.
Z dwoma strefami klimatyzacji i trzema stylami klimatyzacji (dyfuzyjny, średni lub skoncentrowany), standardowy system automatycznej klimatyzacji THERMOTRONIC umożliwia indywidualny klimat w pojeździe. Kierowca i pasażer z przodu mogą niezależnie dostosować temperaturę, przepływ powietrza i rozkład powietrza, a także zmieniać temperaturę swoich przestrzeni na pięciu poziomach. Status miękkiego dachu wpływa na rozkład powietrza, działanie wentylatorów i kontrolę temperatury. Nowy THERMOTRONIC z inteligentną klimatyzacją podąża za filozofią Mercedes-Benz, dostarczając zimne powietrze szybko po uruchomieniu pojazdu i następnie kontrolując klimat tak dyskretnie, jak to możliwe.
Opcjonalny pakiet Warmth Comfort zapewnia jeszcze cieplejsze warunki. Podłokietniki w konsoli centralnej i drzwiach, a także wielofunkcyjna kierownica mogą być podgrzewane oprócz siedzeń. Kierowca i pasażer z przodu mogą wybierać spośród trzech różnych poziomów ogrzewania za pomocą jednego przycisku. Dostępny jest również pakiet AIR-BALANCE, który obejmuje perfumowanie i jonizację oraz dodatkowe oczyszczanie powietrza przez filtr aktywowany węglem. PACIFIC MOOD to nowy zapach, który jest dostępny wyłącznie dla Cabrioletu.
Napęd, zawieszenie, aktywne bezpieczeństwo: pełnoprawny członek rodziny S-Class
Silnik V8 w S 500 Cabrio ma moc 335 kW (455 KM). Pojemność wynosi 4663 cm³, a silnik generuje maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 1800 obr./min. W trybie NEDC połączonym Cabriolet zużywa 8.5 litra wysokiej jakości benzyny na 100 km, a emisja CO2 wynosi 199 g/km. Innowacyjna automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC z dziewięcioma biegami wspiera zarówno dynamiczny, jak i oszczędny styl jazdy.
S-Class Cabrio jest standardowo wyposażony w półaktywną zawieszenie powietrzne AIRMATIC z nieskończoną regulacją tłumienia. System ten wyznacza standardy w zakresie hałasu drogowego i stabilności prowadzenia. Można go ustawić na sportowy lub bardziej komfortowy tryb, w zależności od osobistych upodobań. Czterowahaczowa przednia oś zachwyca wysokim poziomem komfortu jazdy oraz precyzyjną pracą zawieszenia.
Podobnie jak S-Class Sedan i Coupé, nowy Cabriolet wyposażony jest w liczne nowe systemy asystujące, które sprawiają, że jazda jest jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczna. Systemy Intelligent Drive obejmują system PRE-SAFE® Brake z wykrywaniem pieszych, DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy i pilotem Stop&Go, system wspomagania hamowania BAS PLUS z asystentem ruchu poprzecznego, aktywnym asystentem utrzymania pasa ruchu, adaptacyjnym asystentem długich świateł Plus oraz asystentem nocnym Plus. Oprócz funkcji ostrzegania o odległości i kolizji w połączeniu z adaptacyjnym wspomaganiem hamowania, które oferuje ochronę przed kolizjami przy prędkościach już od 7 km/h, system COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS zamontowany w standardzie również posiada dodatkową funkcję: gdy istnieje zagrożenie kolizją i kierowca nie reaguje, system może przeprowadzić autonomiczne hamowanie przy prędkościach powyżej 100 km/h, redukując siłę kolizji z wolniejszymi lub zatrzymującymi się pojazdami. Przy prędkościach do około 50 km/h system również hamuje w reakcji na stojące pojazdy i jest w stanie zapobiec kolizjom tylnym przy prędkościach do około 40 km/h.
System ochrony przed kolizjami PRE-SAFE® został ulepszony do PRE-SAFE® PLUS. PRE-SAFE® PLUS może rozpoznać zbliżającą się kolizję z tyłu i ostrzec nadjeżdżający ruch, błyskając tylnymi światłami awaryjnymi z wysoką częstotliwością. Gdy zagrożenie kolizją jest obecne, system może „zablokować” hamulce pojazdu stojącego przed kolizją z tyłu i aktywować napinacze pasów PRE-SAFE® tuż przed uderzeniem. Działanie to minimalizuje ryzyko kontuzji kręgosłupa, redukując do przodu szarpnięcie spowodowane uderzeniem i zapewniając, że pasażerowie znajdują się w jak najlepszej pozycji.
Inteligentny lekki design: niezwykle sztywny, niezwykle lekki
Jako szósty wariant aktualnej S-Class, nowy S-Class Cabriolet (długość/szerokość/wysokość: 5027/1899/1417 mm) jest członkiem największej na świecie rodziny luksusowych modeli. Najbliższym krewnym jest S-Class Coupé, z którego Cabriolet przyjął około 60 procent komponentów nadwozia. Całkowicie nowym elementem jest tylny podłoga, pierwszy raz wyprodukowany z aluminium. To podnosi udział tego lekkiego metalu w powierzchni do ponad 50 procent w całkowitym inteligentnym miksie materiałów.
Uderzające nowe komponenty to człony podłużne z odlewanego aluminium, oparte na technologii opracowanej dla aktualnego SL. Z pomocą rdzenia piaskowego, człon podłużny produkowany jest jako zamknięta odlewana konstrukcja, która jest pusta w środku. Umożliwia to integrowanie różnych komponentów w członie podłużnym, a także umożliwia różne grubości ścianek. Oznacza to funkcjonalnie idealny i zoptymalizowany pod względem wagi design dla członu podłużnego. Aby osiągnąć wysokie cele funkcjonalne (hałas, wibracje, trwałość i cechy zderzeniowe), wielofunkcyjne wnętrze (wcześniej: komora na zapasowe koło) jest spawane na miejscu w nadwoziu.
Inną zauważalną nowością jest tylna ściana za tylnymi siedzeniami, która służy do wzmocnienia nadwozia, wspierając jednocześnie pirotechniczne przedłużające się roll bary oraz wbudowując otwarcie do bagażnika. Ta tylna ściana składa się z sekcji aluminiowych o charakterystycznym kształcie, które nadały temu elementowi wewnętrzny przydomek „bramka hokejowa”. Dwie panele ścinające, w postaci magnezowej tylnej ściany i pokrywy składającej się z sekcji aluminiowych, zapewniają tej konstrukcji wysoką sztywność. Tylna ściana jest przymocowana via dwa dodatkowe duże odlewane elementy aluminiowe do ściany bocznej. Istnieje również wiele wzmocnień na podłodze, które zwiększają sztywność czteroosobowego kabrioletu.
W sumie inżynierowie nadwozia osiągnęli dwa zasadniczo sprzeczne cele: pod względem sztywności skrętnej S-Class Cabrio osiąga wartości porównywalne z tymi w S-Class Coupé, które zostało wycofane w zeszłym roku, jednocześnie zachowując wagę nadwozia aktualnego zamkniętego modelu siostrzanego. Środki oszczędzające wagę obejmują również genialne rozwiązania, takie jak tłumik drgań, który pompa hydrauliczna automatycznego miękkiego dachu wykorzystuje jako dodatkowy ciężar, oszczędzając w ten sposób około 7 kg.
Standardowy system ochrony przed przewróceniem: w pełni pirotechniczny
Po wykryciu zbliżającego się zagrożenia przewróceniem pojazdu, jednostka sterująca poduszkami powietrznymi wysyła odpowiedni sygnał do systemu ochrony przed przewróceniem. Jest on szybko rozszerzany za tylnymi zagłówkami, pomagając utrzymać bezpieczną kabinę pasażerską. Roll bary są rozszerzane nie przez siłę sprężyny, lecz – po raz pierwszy w Mercedes-Benz – za pomocą mechanizmu pirotechnicznego, przy użyciu generatora gazu.
Możliwe to jest dzięki nowoczesnym czujnikom kąta obrotu, które, w przeciwieństwie do wcześniej stosowanych czujników stożkowych, niemal eliminują błędne uruchomienie. W zgodzie z wysoką jakością projektu S-Class Cabriolet, w panelach za tylnymi zagłówkami nie ma linii cięcia.
Dziedzictwo: pożądane marzenia lat 60.
Nowy S-Class Cabriolet kontynuuje długą i udaną tradycję kabrioletów od Mercedes-Benz w segmencie luksusowym w przyszłość. Już w latach 20. luksusowe kabriolety z Stuttgartu łączyły swobodę otwartej jazdy z komfortem i bezpieczeństwem sedanów Mercedes-Benz. Od początku powojennej produkcji czołowe modele Mercedes-Benz były również dostępne w szczególnie ekskluzywnej wersji jako kabriolet. Należały do nich 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku i 300 S (W 188) z 1952 roku.
Po kabrioletach „Ponton” 220 S (W 180) i 220 SE (W 128) produkowanych w latach 1956-1960, w 1961 roku zadebiutował 220 SE Cabriolet modelu W 111, szczególnie elegancki, czteroosobowy kabriolet, którego design do dziś uważany jest za ponadczasowy.
W tym dziesięcioletnim okresie produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych modeli w tych seriach: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz jako późniejszy model-topowy ośmiocylindrowy 280 SE 3.5 – łącznie 7013 sztuk tych pięciu kabrioletów wyprodukowano w Sindelfingen. Na razie w ofercie Mercedes-Benz nie było następcy tej generacji w postaci otwartego luksusowego samochodu: zamiast tego to nowy SL z serii 107 od 1971 roku kontynuował tradycję otwartych samochodów w pojazdach marki Stuttgart – jako dwuosobowy.
Kabriolety od Mercedes-Benz są dziś jednymi z najbardziej pożądanych klasyków motoryzacyjnych – a ceny rozwijają się odpowiednio. Przykładami tego są kabriolety z serii 111, których wartości są podawane przez renomowany amerykański przewodnik cenowy firmy Hagerty Insurance. W swojej ocenie 280 SE 3.5 z ostatniego roku produkcji, 1971, w stanie 2 ma obecnie wartość około 290 000 USD – dziesięć lat temu wynosiła około 115 000 USD. Ale to nie jest wcale szczyt: na przykład egzemplarz tego modelu w znakomitym stanie został sprzedany na aukcji RM Auctions w sierpniu za 429 000 USD.