Mercedes AMG S65 Cabriolet został wprowadzony na rynek w 2015 roku jako wersja kabriolet S-Class Coupe (C217), oferująca podobne osiągi i luksus. W 2017 roku niemiecki producent samochodów zaktualizował całą linię modelową.
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na luksusowe samochody sportowe, Mercedes-Benz zlecił swojej dywizji AMG uruchomienie pełnoskalowego ataku z najlepszymi funkcjami dostępnymi w magazynach części, a gdy potrzebne były nowe rozwiązania, postanowiono je stworzyć. S-Class Coupe został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających klientach, którzy oczekiwali niczego mniej niż najlepsze doświadczenia z jazdy, niezależnie od kosztów.
Odświeżona wersja zadebiutowała równocześnie dla obu pojazdów – coupe i kabrioletu. Pojazdy te charakteryzowały się grillem Panamericana z pionowymi szczelinami, przypominającym ten z modelu AMG GT. W przeciwieństwie do bardziej ekstremalnej wersji AMG, S65 oferował więcej luksusowych elementów oraz wyższy „efekt zwracania na siebie uwagi”. Na początek, duży kabriolet został wyposażony w standardowe 20-calowe felgi ze stopów lekkich z ceramicznym polerowaniem. Z tyłu zarówno coupe, jak i kabriolet miały OLED-owe światła tylne.
Wewnątrz obszerna kabina została zaprojektowana z myślą o czterech pasażerach, oferując im wystarczająco dużo miejsca na nogi dzięki długiemu rozstawowi osi. Fotele AMG z funkcją pamięci oraz podgrzewaniem siedzeń zapewniały kierowcy i pasażerowi z przodu lepsze wsparcie boczne. Wyjątkowe detale obejmowały wytłoczoną emblematykę na podłokietniku środkowej konsoli oraz analogowy zegar w ekskluzywnym wzornictwie IWC.
Pod maską zamontowano silnik V12 bi-turbo o pojemności 6.0 litra, połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). W odróżnieniu od wersji S63, był dostępny wyłącznie z napędem na tylne koła.
Mercedes-AMG aktualizuje swoje modele S-Class Coupé i Cabriolet, wprowadzając szereg technicznych oraz wizualnych nowości. Nowy przód pojazdu, dominowany przez grill chłodnicy Panamericana, nadaje luksusowym samochodom sportowym jeszcze bardziej niezależny wygląd. W modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet silnik AMG 4.0-litra V8 biturbo z podwójnymi turbosprężarkami oraz systemem dezaktywacji cylindrów (Coupé) zastępuje poprzedni silnik 5.5-litra V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności skokowej, nowy silnik generuje moc 450 kW (612 hp), co oznacza wzrost o dokładnie 20 kW (27 hp) w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowością w Coupé i Cabriolet jest także skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni zmienna napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
Równocześnie z nowym ośmiocylindrowym Coupé i Cabriolet, topowe modele z dwunastoma cylindrami – S65 Coupé i S65 Cabriolet – otrzymują wizualną aktualizację z grillem Panamericana. Silnik AMG 6.0-litra V12 biturbo zachowuje swoją moc na poziomie 463 kW (630 hp) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm.
„Po przeprowadzeniu znacznych prac rozwojowych nad naszym modelem S-Class Saloon, aby jeszcze bardziej poprawić osiągi i indywidualność, teraz wprowadzamy te same zmiany w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet. Obszerne modyfikacje mają na celu wzmocnienie naszej wiodącej pozycji w tym segmencie samochodów marzeń pod względem dynamiki jazdy, wydajności, wyposażenia i komfortu podczas długich podróży. S65 Coupé i Cabriolet z ich wysokotaktowymi silnikami V12 biturbo pozostają najbardziej elitarną wersją S-Class,” stwierdził Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
Zewnętrze: grill Panamericana i nowa przednia osłona
Nowe modele AMG S-Class Coupé i Cabriolet są łatwo rozpoznawalne z przodu dzięki grillowi chłodnicy AMG Panamericana: V-kształtny wlot powietrza harmonijnie podąża za liniami obudów reflektorów i jest podzielony chromowanymi, pionowymi poprzeczkami. Przednia osłona przypomina unoszące się skrzydło odrzutowca i pomalowana jest w kolorze pojazdu. Flankują ją dwa duże wloty powietrza, które wykończono na wysoki połysk czarnym lakierem. Trójwymiarowy przedni splitter z aerodynamicznie ukształtowanym, błyszczącym chromowanym brzegiem redukuje unoszenie na przedniej osi.
Progi boczne z trójwymiarowymi wstawkami w błyszczącym chromie nadają Coupé i Cabrioletowi obniżony wygląd i generują jeszcze większe napięcie w bokach. Charakterystycznymi cechami modeli AMG S-Class są duże, kuté lekkie felgi, standardowo o średnicy 19 cali w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w modelach S65 Coupé i Cabriolet. Ekskluzywne felgi z kutego aluminium w modelach V12 mają nietypowy i fascynujący design: każdy z 16 szprych skręca się w sposób szczególny, aby kontury łapiące światło promieniowały do środka piasty. Efekt: felga wydaje się większa niż jej rzeczywiste wymiary 8.5 J x 20 z przodu i 9.5 J x 20 z tyłu. Dodatkowo, ceramiczne polerowanie lusterka zapewnia ekskluzywny wygląd.
Standardowo felgi kuté mają wysokiej jakości, śrubowane i w pełni zintegrowane osłony śrub kół wykonane z kutego aluminium. Ich kształt przypomina centralne zapięcie znane z wyścigów. Logo AMG jest wkomponowane w obręcz jako element wzorniczy. Opcjonalnie dostępne są także trzy inne felgi kuté tej samej wielkości – dwie wersje wzornicze pomalowane na matowy czarny kolor z błyszczącym obrzeżem.
Potężny tył S63 4MATIC+ i S65 charakteryzuje się zaktualizowaną tylną osłoną z wlotem dyfuzora oraz nowo zaprojektowanymi, specyficznymi dla modelu podwójnymi rurami wydechowymi systemu wydechowego AMG.
Nowymi i ekskluzywnymi dodatkami do Coupé i Cabriolet są tylne lampy OLED (dioda organiczna emitująca światło). OLEDy charakteryzują się cienkowarstwową konstrukcją, co umożliwia tworzenie zakrzywionych powierzchni, co skutkuje zupełnie nowymi wzorami świetlnymi. W sumie 66 OLEDów (33 po lewej i 33 po prawej stronie) generuje niepowtarzalny podpis świetlny, który połączony jest z funkcją Coming Home.
Inne wyróżniające cechy modeli AMG S-Class Coupé i Cabriolet to liczne błyszczące elementy chromowane (S65) na przodzie, bokach i tyle. Są one szczególnie efektowne w połączeniu z ciemnymi kolorami lakieru.
Wnętrze: ujmujące wykończenia i design
Stylowy charakter nowych modeli S-Class od Mercedes-AMG również jest widoczny we wnętrzu: Wszystkie cztery modele witają swoich pasażerów w specjalnej atmosferze. Fotele sportowe AMG z funkcją pamięci i ogrzewaniem siedzeń oferują kierowcy i pasażerowi więcej wsparcia bocznego. Skóra Nappa i oznaczenia AMG na oparciach przednich i tylnych foteli tworzą ekskluzywną atmosferę na pokładzie. Specjalne akcenty obejmują wytłoczone emblematy na podłokietniku centralnej konsoli oraz analogowy zegar w ekskluzywnym wzornictwie IWC, który posiada trójwymiarowe, frezowane metalowe wskazówki i prawdziwe metalowe aplikacje na tarczy.
Trzyramienna kierownica Performance wyposażona jest w łopatki zmiany biegów, wyraźnie konturowany pierścień wykończony perforowaną skórą w obszarze uchwytu oraz metalową wkładkę z logo AMG. Opcjonalnie dostępna jest również w czarnej skórze Nappa/mikrofibrze DINAMICA.
Kolejną charakterystyczną cechą AMG są wyświetlacze: 31.2-centymetrowy wyświetlacz TFT USB reprodukuje okrągłe wskaźniki, które dostarczają informacji o prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i wielu dodatkowych danych. Kierowca ma do wyboru trzy wzory wyświetlania: „Klasyczny”, „Sport” oraz „Progresywny”. Ponadto menu AMG zostało znacznie rozszerzone. Między innymi może ono wyświetlać temperaturę oleju silnikowego i przekładni, przyspieszenia boczne i podłużne, moc silnika i moment obrotowy, ciśnienie doładowania, temperatury i ciśnienia opon oraz aktualne ustawienia pojazdu.
Silnik 4.0-litra V8 biturbo z podwójnymi turbosprężarkami
Silnik AMG 4.0-litra V8 Biturbo w S63 4MATIC+ Cabriolet i Coupé występuje wyłącznie w najwyższej dotąd wersji osiągającej 450 kW (612 hp). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm również stanowi nowy rekord. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 2750 do 4500 rpm, co zapewnia uczucie znakomitego balansu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3.5 sekundy, a dynamiczne przyspieszenie trwa aż do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (z pakietem AMG Driver’s: 300 km/h).
Dalszy rozwój silnika AMG 4.0-litra V8 Biturbo wykorzystuje sprawdzoną technologię podwójnego doładowania, przy czym obie sprężarki umieszczone są nie na zewnątrz cylindrów, lecz pomiędzy nimi w V cylindrów. Zalety „gorącego wnętrza V” to kompaktowa konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja turbosprężarek i niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów bliskich silnika.
Dwie podwójne turbosprężarki zapewniają jeszcze lepsze naładowanie cylinder świeżą mieszanką. Rezultaty to wyższa moc, większy moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika oraz bardzo spontaniczna reakcja na pedał gazu.
System dezaktywacji cylindrów „AMG Cylinder Management”
Aby uzyskać maksymalną efektywność, Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w S63 4MATIC+ Coupé w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, co znacznie obniża zużycie paliwa.
Gdy kierowca wybiera tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów dostępny jest w szerokim zakresie prędkości obrotowej od 1000 do 3250 rpm. Główne menu AMG na desce rozdzielczej informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest aktywowany i czy silnik działa obecnie w zakresie częściowego czy pełnego obciążenia. Przejście z pracy czterech cylindrów na osiem jest natychmiastowe, szybkie i niezauważalne, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają żadnej utraty komfortu.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Po raz pierwszy w S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet zainstalowano skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, która przekonuje niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów, błyskawiczną reakcją na polecenia łopatek zmiany biegów, funkcją double-clutch oraz szybkimi wieloma redukcjami biegów. Sprzęgło do startu na mokro zastępuje konwerter momentu obrotowego w modelu produkcyjnym. To pozwala zaoszczędzić wagę i poprawić reakcję na nacisk pedału gazu, szczególnie podczas przyspieszania i zmian obciążenia. Umożliwia to także funkcję RACE START.
Niezwykle wysoki moment obrotowy modeli S65 Coupé i Cabriolet przenoszony jest przez sprawdzoną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 7G. Oferuje ona przekonywujące, dopasowane do potrzeb dynamiki i dużą zmienność. Niezależnie od tego, czy to automatyczne, czy inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek zmiany biegów, zmiany biegów są realizowane szybko i natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” i manualnym skrzynia biegów jest bardzo szybka i responsywna.
W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Wersje LHD S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet standardowo wyposażone są w w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienna dystrybucja momentu obrotowego między przednią a tylną osią, co po raz pierwszy zapewnia optymalną przyczepność. Co więcej: kierowca może również polegać na wysokiej stabilności prowadzenia oraz wysokim poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, na suchym, mokrym lub w śniegu. Przejście z napędu tylnego na wszystkie koła i odwrotnie jest bezproblemowe, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane w ogólnym systemie architektury pojazdu.
Elektro-mechanicznie sterowane sprzęgło łączy na stałe napęd tylny z przednim. Najlepsza możliwa dystrybucja momentu obrotowego jest na bieżąco obliczana w zależności od warunków jazdy oraz reakcji kierowcy. Coupe i Cabriolet Performance można zatem prowadzić w sposób ciągły zmieniający się od napędu na wszystkie koła z przeważającą przyczepnością do czysto napędu na tylną oś. Przejścia są płynne i oparte na wyrafinowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną, co pozwala na jeszcze mocniejsze przyspieszenie.
Wersje RHD S63 Coupé i Cabriolet mają nowy silnik i nową skrzynię biegów, ale dostępne są tylko z napędem na tylne koła. Modele S65 Coupé i Cabriolet również oferują napęd na tylne koła.
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej
S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S65 Cabriolet są wyposażone w zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z regulowanym tłumieniem. Klienci mogą ustawić tłumienie na „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus” – od relaksującego komfortu w długich trasach do dynamicznej sportowości. Tłumienie odbicia i kompresji ustawiane są niezależnie od siebie, co optymalizuje adaptację do stanu jazdy i jakości drogi. Wolne mapowanie pozwala również na szeroki zakres między minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest zatem bardziej wyrafinowana i subiektywnie bardziej odczuwalna – w zależności od konkretnej sytuacji drogowej.
Specyficzna kinematyka przedniej osi, w tym większy kąt pochylenia kół, większa belka stabilizacyjna i sztywniejsze mocowanie podwozia z tyłu to kolejna nowość. Te rozwiązania optymalizują zwinność S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet podczas dynamicznego stylu jazdy.
S65 Coupé: zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z funkcją pochylenia w zakręcie
Ekskluzywne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL w S65 Coupé przygotowuje się na nierówności na drodze przed tym, jak pojazd przejedzie przez nie. W tym celu, AMG ACTIVE RIDE CONTROL łączy aktywne sprężyny zawieszenia z ciągle regulowanymi tłumikami. System precyzyjnie skanuje stan drogi z pomocą kamery stereo, aby optymalnie dostosować tłumienie każdego koła do nadchodzących nierówności już z wyprzedzeniem.
Standardowa funkcja pochylenia w zakręcie powoduje, że karoseria pojazdu przechyla się do wnętrza zakrętu o maksymalnie 2.65 stopnia. To znacznie zmniejsza odczuwane siły boczne i zwiększa komfort jazdy, szczególnie na drogach drugorzędnych.
W zależności od trybu jazdy, zachowanie sprężyny można ustawić na komfortowe lub sportowe, aby dostosować się do osobistych preferencji, a funkcję pochylenia w zakręcie można aktywować. Aktywne zawieszenie skutecznie kompensuje przechylenia nadwozia, siadanie i nurkowanie podczas startowania, w zakrętach i podczas hamowania.
Ciągle regulowane tłumiki umożliwiają komfortowe podstawowe tłumienie i ustawienie twardości w zależności od prędkości.
Wysokość pojazdu można podnieść o 40 mm, aby zwiększyć prześwit. Przy dużych prędkościach obniża się o maksymalnie 15 mm, co zmniejsza opór powietrza i zwiększa stabilność jazdy.
Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: układ kierowniczy AMG wrażliwy na prędkość
Elektryczno-mechaniczny układ kierowniczy w nowych modelach AMG S-Class ma zmienny przełożenie. Wyróżnia się ono dzięki specyficznemu dla AMG stosunkowi zębatek z precyzyjnym, bardzo autentycznym feedbackiem. Wspomaganie mocy zmienia się w zależności od trybów „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Odpowiednie właściwości są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT lub mogą być spersonalizowane w trybie „Indywidualnym”. Przy niskich prędkościach kierowca musi jedynie włożyć minimalny wysiłek w kierowanie. Przy dużych prędkościach można polegać na solidnej stabilności na prostych odcinkach. Wyraźne centrum kierownicy i autentyczny feedback również przyczyniają się do optymalnego odczucia prowadzenia.
Dobra kontrola i odporność na blaknięcie: wysokowydajny kompozytowy system hamulcowy AMG
Duży, wysokowydajny kompozytowy system hamulcowy niezawodnie i szybko spowalnia Cabriolet i Coupé Performance i jest odporny na blaknięcie nawet przy dużych obciążeniach. Nowe modele wyposażone są w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm z 6-tłoczkowymi aluminiowymi zaciskami na przedniej osi oraz 360 x 24 mm z pojedynczymi zaciskami hamulcowymi na tylnej osi.
Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny, wysoko wydajny kompozytowy system hamulcowy AMG. Oszczędności wagi przekraczające 20 procent zmniejszają masy niewsprzężone i zwiększają dynamikę jazdy, zwrotność i komfort jazdy. Ponadto, hamulce ceramiczne charakteryzują się dłuższą żywotnością, wyższą odpornością na korozję i wyższą stabilnością cieplną. W skład systemu wchodzą tarcze hamulcowe o wymiarach 420 x 40 mm z przodu i 360 x 32 mm z tyłu. Można je zidentyfikować wizualnie po oznaczeniu „AMG Carbon Ceramic” na specjalnie pomalowanych zaciskach hamulcowych.
3-stopniowy ESP® nie tylko zapewnia bezpieczeństwo, ale także przyjemność z jazdy:
ESP® WŁĄCZONE: dla wysokiego poziomu bezpieczeństwa dzięki dostosowaniu do sportowego charakteru pojazdu
ESP® Sportowy tryb jazdy: pozwala na większe kąty przechyłu przed interwencją systemu dla sportowego stylu jazdy
ESP® WYŁĄCZONE: system dezaktywowany dla sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach
Dla spersonalizowanego doświadczenia: tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Cztery różne programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Indywidualny” dają kierowcom szeroki wpływ na charakterystyki nowych modeli. Każdy program jazdy modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, ESP® i napędu na wszystkie koła w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet.
Modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oferują również program jazdy „RACE”, podczas gdy S65 Coupé ma program jazdy „Curve”.
Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio w tryb manualny, w którym zmiany biegów są realizowane wyłącznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy. Ustawienia zawieszenia można również wybrać, jeśli to pożądane. Trzy poziomy ESP® oraz klapa wydechowa można również kontrolować za pomocą przycisku specyficznego dla AMG.
„Comfort” to dobrze zbalansowany program jazdy z układem zawieszenia i kierownicy nastawionym na komfort. Oferuje także konfigurację napędu ukierunkowaną na oszczędność paliwa i wczesne zmiany biegów – z płynnymi zmianami biegów i dyskretnym dźwiękiem silnika. W S63 4MATIC+ Coupé aktywna jest dezaktywacja cylindrów, funkcja ECO start/stop oraz tryb Glide: gdy kierowca zwalnia pedał gazu w zakresie prędkości między 60 a 160 km/h, sprzęgło skrzyni MCT otwiera się, a silnik jest odłączony od układu napędowego. Elektronika obniża obroty silnika do biegu jałowego, a opór jazdy jest redukowany przez siły sprężania i tarcia silnika podczas hamowania.
Tryby jazdy DYNAMIC SELECT „Sport” i „Sport+” są zaprojektowane dla wysokiej dynamiki jazdy. Oferują one zwinną charakterystykę pedału gazu z bezpośrednim ustawieniem oraz emocjonalnie atrakcyjne zmiany biegów z skróceniem czasów zmiany i funkcją dopasowania obrotów przy redukcjach.
Zwiększona prędkość biegu jałowego w trybie „Sport+” czynią szybkie starty oraz jeszcze lepsze przyspieszenie z miejsca możliwe.
„RACE” to program do dynamicznej jazdy na zamkniętych torach wyścigowych, w którym wszystkie parametry są skonfigurowane dla maksymalnej wydajności.
Program jazdy „Curve” w S65 Coupé działa w zakresie prędkości od 15 km/h do 180 km/h. Funkcja pochylenia zakrętu jest zintegrowana w zawieszeniu MAGIC BODY CONTROL. Dzięki temu pojazd przechyla się do wnętrza zakrętu o maksymalnie 2.65 stopnia, podobnie jak motocyklista. Zmniejsza to odczuwane siły boczne i zwiększa jakość jazdy.
RACE START teraz jeszcze prostsze
Funkcja RACE START jest teraz dostępna również w S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (LHD) oraz w S63 Coupé i Cabriolet (RHD). Posiada nową, znacznie prostszą logikę sterowania: w trybach jazdy „Sport” lub „Sport+”, kierowca musi tylko mocno nacisnąć pedał hamulca lewą nogą, jednocześnie wciskając pedał gazu prawą nogą. Elektronika pokładowa ustawi optymalne obroty silnika. W zależności od wymagań lub warunków nawierzchni, obroty silnika mogą być zwiększane lub obniżane w pewnym zakresie za pomocą łopatek zmiany biegów. Gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, pojazd przyspiesza z optymalną przyczepnością. Coupé i Cabriolet są w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3.5 sekundy.
Czysty dźwięk: kontrolowany wydech AMG Performance
S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet standardowo wyposażone są w kontrolowany wydech AMG Performance, aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonalne doznania dźwiękowe. Nieskończone regulowane klapy autentyczne modulują dźwięk wydechu w sposób bezpośredni. Klapy otwierają się lub zamykają w zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, ale mogą być również kontrolowane indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w jednostce AMG DRIVE na konsoli centralnej. W trybach „Comfort” i „Sport” niskoczęstotliwościowy dźwięk typowy dla V8 akcentuje komfort. W trybie „Sport+” dźwięk ma znacznie bardziej emocjonalną naturę.
Systematyczna lekka konstrukcja: AMG Lightweight Performance
Ścisła realizacja strategii AMG Lightweight Performance również przyczynia się do wysokiej dynamiki jazdy i niskiego zużycia paliwa. Wśród zastosowanych rozwiązań konstrukcji lekkiej znajdują się akumulator litowo-jonowy, kuté felgi z lekkiego aluminium oraz zoptymalizowany system hamulcowy AMG high-performance composite.
Szereg dostępnych opcji
Każdy, kto chce nadać swojemu S63 4MATIC+ lub S65 jeszcze bardziej indywidualny charakter, może zamówić szereg opcji. Zewnętrze można dostosować do osobistych preferencji z pakietem Night, atrakcyjnymi alternatywnymi felgami oraz pakietem Carbon. We wnętrzu skórzana kierownica Nappa/DINAMICA mikrofibra podkreśla sportowy charakter. Elementy wykończeniowe z włókna węglowego/czarnego połysku zamykają zakres możliwości.
AMG Track Pace
Entuzjaści wyścigów mogą rejestrować szereg danych pojazdu i czasy okrążeń na torze z użyciem funkcji AMG Track Pace w nowych Coupé i Cabrioletach AMG S-Class. Wszystkie wartości wyświetlane są na wyświetlaczu COMAND, a w Widescreen Cockpit aktualne czasy można również odczytać na desce rozdzielczej. Na podstawie danych kierowcy mogą dokładnie analizować swój styl jazdy i wykorzystać uzyskane wnioski do poprawy swoich czasów okrążeń.
Ekskluzywna edycja Yellow Night S63 Coupé
W momencie wprowadzenia na rynek S63 4MATIC+ Coupé (tylko lewostronny napęd) i S63 Coupé (tylko prawostronny napęd), dostępna będzie ekskluzywna edycja Yellow Night przez okres sześciu miesięcy. Ten specjalny model malowany w wyborze szarości selenitowej magno lub czerni nocnej magno jest dyskretnie wyróżniony żółtym paskiem na obudowach lusterek zewnętrznych.
Ekskluzywny wygląd wzmacniają 7-ramienne felgi lekkie w czarnym kolorze z błyszczącymi obrzeżami oraz żółte pomalowane zaciski hamulcowe ceramicznego systemu hamulcowego AMG, który jest standardowym wyposażeniem wersji Edition 1.
Specjalny charakter modelu podkreśla również pakiet aerodynamiczny z powiększonym przednim splitterem w wysokim połysku czarnym (w włóknie węglowym z pakietem Carbon) oraz spojlerem w wysokim połysku czarnym (w włóknie węglowym z pakietem Carbon) na pokrywie bagażnika, a także wyścigowymi paskami AMG (dekalami) na bokach pojazdu.
Wysokiej jakości wnętrze z żółtymi akcentami
Wnętrze również ma żółte akcenty na sportowych siedzeniach AMG z przodu i na tylnych siedzeniach, sportowej kierownicy AMG z oznaczeniem 12 godzin, desce rozdzielczej, linii okiennej, panelach drzwi centralnych, podłokietnikach, konsoli centralnej z przodu i z tyłu oraz dywanikach. Emblemat edycji na obręczy kierownicy przyciąga uwagę do specjalnego wyposażenia. Matowe elementy wykończeniowe z włókna węglowego oraz czarnego połysku zamykają wysublimowany i sportowy wygląd.