Kiedy 612 koni mechanicznych generowanych przez 4,0-litrowy silnik biturbo S63 AMG przestało wystarczać, niemiecki producent samochodów zaproponował silnik 6,0-litrowy V-12 biturbo, a także zmienił oznaczenie modelu.
W 2017 roku, gdy Mercedes-AMG wprowadził model S65 Coupe, walka o moc silników wciąż nie miała końca. Choć z zewnątrz przypominał swojego słabszego brata, był zupełnie innym pojazdem, który mógł „oddychać” dzięki 50 procent więcej cylindrów i pojemności skokowej. Na szczęście, pozostał przy tej samej liczbie turbosprężarek.
Z zewnątrz, duże i szybkie Coupe miało agresywny grill inspirowany modelem AMG GT, z 14 chromowanymi, pionowymi szczelinami. Przedni zderzak podzielony był na trzy wloty powietrza: szeroki grill umieszczony centralnie i dwa boczne wloty do chłodzenia hamulców. Rzeźbione profile na błotnikach i drzwiach podkreślały dynamiczny charakter samochodu, który powstał na skróconej platformie klasy S. Z tyłu, smukłe lampy LED nawiązywały do designu modelu AMG GT.
Wewnątrz, przednie fotele sportowe były szerokie i komfortowe, z regulowanymi bocznymi podparciami. Dwa fotele z tyłu oferowały wystarczającą ilość miejsca na nogi i wysokość dla dorosłych pasażerów. S65 Coupe było prawdziwym pojazdem 2+2. Na desce rozdzielczej, AMG S65 Coupe dysponowało 12,2-calowym kolorowym wyświetlaczem, który odwzorowywał okrągłe wskaźniki klasycznego zestawu instrumentów.
Pod maską, AMG zainstalowało 6,0-litrowy silnik V-12 wspomagany przez parę turbosprężarek. Generował on 1000 Nm (738 lbs), co było więcej niż niektóre silniki w ciężarówkach. W przeciwieństwie do swojego brata, oferował 630 koni mechanicznych, co nie wydawało się znaczną poprawą, ale jego wysoki moment obrotowy był imponujący.
Mercedes-AMG aktualizuje swoje modele Coupé i Cabriolet z serii S-Class, wprowadzając szereg technicznych i wizualnych nowości. Nowy przód pojazdów charakteryzuje się grillem chłodnicy Panamericana, nadającym luksusowym samochodom sportowym z dwiema drzwiami jeszcze bardziej indywidualny wygląd. W modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet zastosowano silnik AMG V8 o pojemności 4,0 l z podwójnymi turbosprężarkami oraz systemem dezaktywacji cylindrów (Coupé), który zastępuje wcześniejszy silnik V8 o pojemności 5,5 l. Mimo mniejszej pojemności nowy silnik generuje moc 450 kW (612 hp), co oznacza wzrost o dokładnie 20 kW (27 hp) w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowym elementem w Coupé i Cabriolet jest również automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G oraz w pełni zmienne napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+.
Równocześnie z nowym ośmiocylindrowym modelami Coupé i Cabriolet, najwyższej klasy modele S65 Coupé i S65 Cabriolet również zyskują wizualną aktualizację z grillem Panamericana. Silnik AMG V12 o pojemności 6,0 l pozostaje na poziomie mocy 463 kW (630 hp) i generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm.
„Po przeprowadzeniu dużych prac rozwojowych nad naszą limuzyną S-Class, aby jeszcze bardziej podnieść osiągi i indywidualność, dokonujemy teraz tych samych zmian w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet. Rozległe modyfikacje mają na celu wzmocnienie naszej wiodącej pozycji w segmencie samochodów marzeń pod względem dynamiki jazdy, osiągów, wyposażenia i komfortu w długich trasach. Modele S65 Coupé i Cabriolet z wysokot momentowym silnikiem V12 o pojemności 6,0 l pozostają najbardziej elitarną wersją S-Class,” powiedział Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.
Zewnętrze: grill Panamericana i nowy przedni zderzak z nowymi wlotami powietrza
Nowe modele AMG S-Class Coupé i Cabriolet są od razu rozpoznawalne od przodu dzięki grillowi chłodnicy AMG Panamericana: V-kształtny wlot powietrza harmonijnie podąża za linią reflektorów i jest podzielony chromowanymi, pionowymi słupkami. Przedni zderzak przypomina unoszący się skrzydło samolotu i jest malowany w kolorze nadwozia. Flankują go dwa duże wloty powietrza, które są wyróżnione w wysokim połysku czarnego koloru. Trójwymiarowy przedni splitter z aerodynamicznie ukształtowanym, błyszczącym chromowanym brzegiem zmniejsza unoszenie przy przedniej osi.
Bocznikowe listwy z trójwymiarowymi wstawkami w wysokim połysku chromu nadają Coupé i Cabrioletowi niższą postawę i jeszcze większą atrakcyjność wizualną. Cechami rozpoznawczymi modeli AMG S-Class są duże, kute koła z lekkiego stopu, standardowo o rozmiarze 19 cali w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz 20 cali w S65 Coupé i Cabriolet. Ekskluzywne kute koła w modelach V12 mają niezwykły i fascynujący design: każda z 16 szprych skręca się w specjalny sposób, dzięki czemu kontury chwytające światło promieniują do wnętrza piasty koła. Efekt: Koło wydaje się większe niż rzeczywiste wymiary 8.5 J x 20 z przodu i 9.5 J x 20 z tyłu. Dodatkowo, ceramiczne lustrzane polerowanie zapewnia ekskluzywny wygląd.
Standardowo, kute koła wyposażone są w wysokiej jakości, mocowane na śrubach i w pełni zintegrowane osłony na śruby koła wykonane z kutego aluminium. Ich kształt przypomina centralny zamek, znany z wyścigów. Logotyp AMG jest wkomponowany w rant jako element designu. Istnieją także trzy inne kute koła w tym samym rozmiarze dostępne opcjonalnie – dwie różne warianty designu, również malowane na matowo z błyszczącym rantem.
Potężny tył modeli S63 4MATIC+ i S65 wyposażony jest w zaktualizowany tylny zderzak z dyfuzorem oraz przeprojektowane, specyficzne dla modelu podwójne rury wydechowe systemu wydechowego AMG.
Nowością i ekskluzywnym dodatkiem do Coupé i Cabriolet są tylne lampy OLED (dioda emitująca światło organiczne). OLED-y charakteryzują się cienkowarstwową konstrukcją, która pozwala na tworzenie krzywych powierzchni, co skutkuje zupełnie nowymi projektami świetlnymi. Całkowicie 66 OLED-ów (33 po lewej i 33 po prawej) generuje niepowtarzalny podpis świetlny, który jest połączony z funkcją Coming Home.
Inne wyróżniające cechy modeli AMG S-Class Coupé i Cabriolet to liczne elementy designu w wysokim połysku chromu (S65) na przodzie, bokach i tylnym. Są one szczególnie efektowne w połączeniu z ciemnymi kolorami nadwozia.
Wnętrze: uwodzące wykończenia i design
Stylowy charakter nowych modeli S-Class od Mercedes-AMG widoczny jest również w wnętrzu: Wszystkie cztery modele witają swoich pasażerów wyjątkową atmosferą. Fotele sportowe AMG z funkcją pamięci i ogrzewaniem siedzisk oferują kierowcy i pasażerowi więcej wsparcia bocznego. Skórzana tapicerka nappa i znaki AMG na oparciach przednich i tylnych miejsc tworzą ekskluzywną atmosferę wewnątrz. Szczególnym akcentem jest wytłoczone logo na podłokietniku centralnej konsoli oraz analogowy zegar w ekskluzywnym designie IWC, który ma trójwymiarowe, frezowane metalowe wskazówki oraz prawdziwe metalowe aplikacje na tarczy.
Trzyramienne koło sportowe Performance ma łopatki do zmiany biegów, wyraźnie wyprofilowany rant pokryty perforowaną skórą w strefie uchwytu oraz metalowy wkład z logotypem AMG. Opcjonalnie dostępne jest wykonane z czarnej skóry nappa/mikrowłókna DINAMICA.
Inną cechą charakterystyczną AMG są wyświetlacze: 31,2-centymetrowy wyświetlacz TFT o szerokim ekranie wyświetla okrągłe wskaźniki, które dostarczają informacji o prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i wielu dodatkowych danych. Kierowca ma do wyboru trzy rodzaje wyświetlaczy: „Classic”, „Sport” i „Progressive”. Dodatkowo, menu AMG zostało znacznie rozszerzone. Między innymi może wyświetlać temperaturę oleju silnikowego i przekładni, przyspieszenia boczne i podłużne, moc i moment obrotowy silnika, ciśnienie doładowania, temperatury i ciśnienia opon oraz aktualne ustawienia pojazdu.
Silnik V-8 biturbo o pojemności 4.0 l z podwójnymi turbosprężarkami
Silnik AMG V-8 o pojemności 4,0 l w modelach S63 4MATIC+ Cabriolet i Coupé występuje wyłącznie w najwyższej dotychczas wersji o mocy 450 kW (612 hp). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm również stanowi nowy rekord. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 2750 do 4500 rpm, co zapewnia poczucie wyjątkowej stabilności. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,5 sekundy, a porywające przyspieszenie trwa aż do osiągnięcia elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (z pakietem kierowcy AMG: 300 km/h).
Dalszy rozwinięty silnik AMG V-8 o pojemności 4,0 l wykorzystuje sprawdzoną technologię podwójnego doładowania, z dwoma sprężarkami znajdującymi się nie na zewnątrz na bankach cylindrów, lecz pomiędzy nimi w V cylindrów. Zaletą „gorącego wnętrza V” jest zwarta konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja turbosprężarek i niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do bliskich katalizatorów.
Dwie podwójne turbosprężarki zapewniają jeszcze lepsze doładowanie świeżym ładunkiem powietrza. Dzięki temu uzyskuje się wyższą moc, większy moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika oraz bardzo szybką reakcję na pedał gazu.
System dezaktywacji cylindrów 'AMG Cylinder Management’
Aby maksymalizować wydajność, Mercedes-AMG wyposażył silnik V8 w modelu S63 4MATIC+ Coupé w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, co znacznie obniża zużycie paliwa.
Gdy kierowca wybierze tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów działa w szerokim zakresie obrotów od 1000 do 3250 rpm. Główne menu AMG na desce rozdzielczej informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest używany i czy silnik działa w zakresie częściowego czy pełnego obciążenia. Przejście z pracy na czterech cylindrach do pracy na ośmiu cylindrach jest natychmiastowe, szybkie i niewyczuwalne, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają żadnej utraty komfortu.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Po raz pierwszy modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet zostały wyposażone w skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, która charakteryzuje się niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów, błyskawiczną reakcją na polecenia zmiany biegów, funkcją podwójnego sprzęgła i szybkimi redukcjami. Wilgotne sprzęgło startowe zastępuje konwerter momentu obrotowego produkowanego modelu. To pozwala zaoszczędzić wagę i poprawia reakcję na nacisk na pedał gazu, szczególnie podczas przyspieszania i zmian obciążenia. Umożliwia to również funkcję RACE START.
Ekstremalnie wysoki moment obrotowy modeli S65 Coupé i Cabriolet jest przenoszony przez sprawdzoną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 7G. Oferuje ona przekonującą dynamikę dostosowaną do preferencji i wysoką zmienność. Niezależnie od tego, czy zmiany biegów są automatyczne, czy zainicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek do zmiany biegów, zmiany biegów są dokonywane szybko i natychmiastowo. Szczególnie w trybach „Sport+” i manualnym, skrzynia biegów działa bardzo szybko i responsywnie.
W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Wersje LHD modeli S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet standardowo wyposażone są w w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienna podział momentu obrotowego między osiami przednią i tylną, co jest nowością, zapewnia optymalną przyczepność. Co więcej: Kierowca może również liczyć na dużą stabilność jazdy i wysoki poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach, na suchej nawierzchni, mokrej lub w śniegu. Przejście z napędu na tylne koła na napęd na wszystkie koła i odwrotnie jest płynne, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane z ogólną architekturą systemu pojazdu.
Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy na stałe napędzany tylny oś z przednią osią. Najlepsze możliwe podziały momentu obrotowego są ciągle obliczane w zależności od warunków jazdy i wprowadzania przez kierowcę. Coupé i Cabriolet Performance mogą być w ten sposób prowadzone w sposób ciągle zmienny od napędu na wszystkie koła ukierunkowanego na przyczepność do czysto napędu na tylne koła. Przejścia są płynne i oparte na zaawansowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze bardziej dynamicznego przyspieszenia.
Wersje RHD modeli S63 Coupé i Cabriolet wyposażone są w nowy silnik i nową skrzynię biegów, ale dostępne są tylko z napędem na tylne koła. Modele S65 Coupé i Cabriolet mają również napęd na tylne koła.
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej
Modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet oraz S65 Cabriolet wyposażone są w zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym dostosowaniem tłumienia. Klienci mogą ustawić tłumienie na „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus” – od relaksującego komfortu podczas długiej jazdy po dynamiczną sportowość. Tłumienie i kompresja są ustawiane niezależnie od siebie, co optymalizuje dostosowanie do statusu jazdy i jakości drogi. Swobodnie programowalne mapowanie umożliwia uzyskanie dużej różnicy między minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest zatem bardziej wyrafinowana i subiektywnie jeszcze lepiej odczuwalna – w zależności od konkretnego stylu jazdy.
Specyficzna kinematyka przedniej osi, w tym większy kąt pochylenia kół, większa stabilizator i sztywniejsze mocowanie podwozia przy tylnej osi to kolejne nowe cechy. Te środki optymalizują zwinność modeli S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet przy dynamicznym stylu jazdy.
S65 Coupé: zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z funkcją przechylenia w zakręcie
Ekskluzywne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL w modelu S65 Coupé przygotowuje się do nierówności na drodze przed przejechaniem przez nie. W tym celu zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL łączy aktywne sprężyny zawieszenia z ciągle regulowanymi amortyzatorami. System precyzyjnie skanuje stan drogi przed pojazdem za pomocą kamery stereo, aby optymalnie dostosować tłumienie każdego koła do nadchodzących nierówności już wcześniej.
Standardowa funkcja przechylania w zakręcie powoduje, że nadwozie pojazdu przechyla się do wewnątrz zakrętu o maksymalnie 2,65 stopnia. Znacząco zmniejsza to postrzegane siły boczne i poprawia komfort jazdy, szczególnie na drogach drugorzędnych.
W zależności od trybu jazdy, zachowanie sprężynowania można ustawić na komfortowe lub sportowe, aby dostosować do osobistych preferencji i/lub funkcja przechylania w zakręcie może być aktywowana. Aktywne zawieszenie skutecznie kompensuje przechyły nadwozia, zjawisko „squat” i nurkowanie podczas startu, w zakrętach i podczas hamowania.
Ciągle regulowane amortyzatory umożliwiają komfortowe podstawowe tłumienie oraz sztywną regulację zależną od prędkości.
Wysokość prześwitu pojazdu można zwiększyć o 40 mm, aby zwiększyć prześwit. Przy wysokich prędkościach zmniejsza się ona o maksymalnie 15 mm, co zmniejsza opór i zwiększa stabilność jazdy.
Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: wrażliwy na prędkość układ kierowniczy AMG
Elektromechaniczny układ kierowniczy w nowych modelach AMG S-Class ma zmienny przełożenie. Wyróżnia się specyficznym dla AMG przełożeniem zębatkowym z precyzyjną, autentyczną odpowiedzią. Wsparcie mocy różni się między poziomami „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Odpowiednie cechy są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT lub mogą być spersonalizowane w trybie „Individual”. Przy niskich prędkościach kierowca tylko musi podać minimalną siłę kierowania. Przy wysokich prędkościach może liczyć na solidną stabilność liniową. Wyraźnie zdefiniowane centrum kierownicy oraz autentyczny feedback również przyczyniają się do optymalnego odczucia kierownicy.
Dobra kontrola i odporność na blaknięcie: wyspecjalizowany układ hamulcowy AMG
Duży układ hamulcowy o wysokich osiągach niezawodnie i szybko spowalnia modele Cabriolet i Coupé Performance, a także jest odporny na blaknięcie, nawet pod dużym obciążeniem. Nowe modele są wyposażone w tarcze hamulcowe kompozytowe o wymiarach 390 x 36 mm z 6-tłoczkowymi aluminiowymi stałymi zaciskami na osi przedniej oraz 360 x 24 mm z jedną tłoczkową unoszącą zaciskami na osi tylnej.
Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny układ hamulcowy AMG o wysokich osiągach. Oszczędności wagi wynoszące ponad 20 procent redukują masy niesprężynujące i zwiększają dynamikę jazdy, zwinność i jakość jazdy. Ponadto ceramiczne hamulce charakteryzują się dłuższą żywotnością, wyższą odpornością na korozję i wyższą stabilnością cieplną. Posiada tarcze hamulcowe o wymiarach 420 x 40 mm z przodu i 360 x 32 mm z tyłu. Można je rozpoznać wizualnie na podstawie napisu „AMG Carbon Ceramic” na specjalnie pomalowanych zaciskach hamulcowych.
Trzystopniowy ESP® oferuje nie tylko bezpieczeństwo, ale także przyjemność z jazdy:
ESP® ON: dla wysokiego poziomu bezpieczeństwa poprzez adaptację do sportowego charakteru pojazdu
ESP® Sport Handling Mode: pozwala na szersze kąty wychylenia przed interwencją systemu dla sportowego stylu jazdy
ESP® OFF: system dezaktywowany dla sportowego stylu jazdy na torze wyścigowym
Dla spersonalizowanego doświadczenia: tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Cztery różne programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual” dają kierowcom szeroki wpływ na charakterystykę nowych modeli. Każdy program jazdy modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, kierownicy, ESP® oraz napędu na wszystkie koła w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet.
Modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet mają również tryb jazdy „RACE”, podczas gdy S65 Coupé dysponuje programem jazdy „Curve”.
Niezależnie od programów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb ręczny, w którym zmiany biegów są dokonywane wyłącznie za pomocą łopatek do zmiany biegów na kierownicy. Ustawienia zawieszenia również mogą być wybrane, jeśli zajdzie taka potrzeba. Trzystopniowe ESP® oraz klapka wydechowa mogą być również sterowane za pomocą przycisku specyficznego dla AMG.
„Comfort” to dobrze wyważony program jazdy z ustawieniami zawieszenia i kierownicy ukierunkowanymi na komfort. Oferuje również konfigurację układu napędowego nastawioną na oszczędność paliwa oraz wczesne zmiany biegów – z płynnymi zmianami biegów i dyskretnym dźwiękiem silnika. W modelu S63 4MATIC+ Coupé aktywna jest dezaktywacja cylindrów, funkcja ECO start/stop oraz tryb Glide: gdy kierowca zwalnia pedał gazu w zakresie prędkości między 60 a 160 km/h, sprzęgło skrzyni biegów MCT otwiera się, a silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika obniża obroty silnika do biegu jałowego, a opór jazdy jest redukowany przez siły sprężania i tarcia silnika w trybie wytracania prędkości.
Programy jazdy DYNAMIC SELECT „Sport” i „Sport+” zaprojektowane są z myślą o wysokiej dynamice jazdy. Zapewnia to zwinna charakterystyka pedału gazu z bezpośrednim ustawieniem i emocjonującymi zmianami biegów z skróconymi czasami zmiany biegów i funkcją dopasowania obrotów przy redukcji biegów.
Zwiększona prędkość na biegu jałowym w „Sport+” umożliwia jeszcze szybsze starty oraz lepsze przyspieszenie z miejsca.
„RACE” to program do bardzo dynamicznej jazdy na zamkniętych torach wyścigowych, w którym wszystkie parametry są skonfigurowane dla maksymalnej wydajności.
Program jazdy „Curve” w modelu S65 Coupé aktywowany jest w zakresie prędkości między 15 km/h a 180 km/h. Funkcja przechylania w zakręcie jest zintegrowana w zawieszeniu MAGIC BODY CONTROL. W rezultacie pojazd przechyla się do wewnątrz zakrętu o maksymalnie 2,65 stopnia, podobnie jak motocyklista. To zmniejsza odczuwane siły boczne i zwiększa jakość jazdy.
RACE START teraz jeszcze łatwiejszy
Funkcja RACE START jest teraz również dostępna w modelach S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet (LHD) oraz S63 Coupé i Cabriolet (RHD). Charakteryzuje się nową, znacznie prostszą logiką sterowania: W trybach jazdy „Sport” lub „Sport+” kierowca musi mocno nacisnąć pedał hamulca lewą nogą, jednocześnie wciskając pedał gazu prawą nogą. Elektronika pokładowa ustawi następnie optymalne obroty silnika. W zależności od wymagań lub warunków nawierzchni, obroty silnika można zwiększyć lub zmniejszyć w pewnym zakresie, używając łopatek do zmiany biegów. Jeśli kierowca teraz zwolni pedał hamulca, pojazd przyspiesza z optymalną przyczepnością. Coupé i Cabriolet mogą następnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 3,5 sekundy.
Czysty dźwięk: kontrolowany system wydechowy AMG Performance
Modele S63 4MATIC+ Coupé i Cabriolet są standardowo wyposażone w kontrolowany system wydechowy AMG Performance, aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonujące doznania dźwiękowe. Nieskończono regulowane klapy autentycznie i bezpośrednio modulują dźwięk wydechu. Klapy otwierają się lub zamykają w zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, ale mogą być także sterowane indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w jednostce sterującej AMG na konsoli centralnej. W trybach „Comfort” i „Sport”, dźwięk niskiej częstotliwości, typowy dla silnika V-8, podkreśla komfort. W „Sport+” jest on znacznie bardziej emocjonujący.
Systematyczna konstrukcja lekkiej wagi: AMG Lightweight Performance
Surowa realizacja strategii AMG Lightweight Performance przyczynia się również do wysokiej dynamiki jazdy i niskiego zużycia paliwa. Środki lekkiej konstrukcji obejmują zastosowanie akumulatora litowo-jonowego, kutych kół z lekkiego stopu AMG i optymalizowanego pod względem wagi układu hamulcowego kompozytowego AMG o wysokich osiągach.
Szeroki wybór opcji dostępnych
Każdy, kto chce nadać swojemu S63 4MATIC+ lub S65 jeszcze bardziej indywidualny charakter, może zamówić szereg opcji. Zewnętrze można dostosować do osobistych preferencji z pakietem Night, atrakcyjnymi alternatywnymi kołami i pakietem Carbon. Wnętrze, pokryte czarną skórą nappa/mikrowłóknem DINAMICA, podkreśla sportowy charakter. Elementy wykończeniowe z włókna węglowego/czarnym lakierze fortepianowym dopełniają wachlarz możliwości.
AMG Track Pace
Entuzjaści wyścigów mogą rejestrować różnorodne dane pojazdu i czasy okrążeń na torze wyścigowym za pomocą AMG Track Pace w nowych modelach AMG S-Class Coupé i Cabriolet. Wszystkie wartości są wyświetlane na wyświetlaczu COMAND, a w Widescreen Cockpit aktualne czasy można również odczytać z deski rozdzielczej. Na podstawie tych danych kierowcy mogą precyzyjnie analizować swój styl jazdy i wykorzystać uzyskane informacje do poprawy swoich czasów okrążeń.
Ekskluzywna Edycja Yellow Night modelu S63 Coupé
Podczas wprowadzenia na rynek modelu S63 4MATIC+ Coupé (tylko lewostronny) oraz S63 Coupé (tylko prawostronny) przez okres sześciu miesięcy dostępna będzie ekskluzywna Edycja Yellow Night. Ten specjalny model malowany w kolorze selenitowym szarym magno lub nocnym czarnym magno jest dyskretnie rozróżniony przez żółty pasek na obudowach lusterek zewnętrznych.
Ekskluzywne wrażenie jest wzmocnione przez 7-ramienne koła z lekkiego stopu w czarnym kolorze z błyszczącymi rantami oraz żółto-pomalowane zaciski hamulcowe układu hamulcowego AMG o wysokich osiągach, które są standardowym wyposażeniem Edycji 1.
Specjalny charakter modelu podkreślony jest również przez pakiet aerodynamiczny z powiększonym przednim splitterem o wysokim połysku (węglowym z pakietem Carbon) oraz spojlerem o wysokim połysku (węglowym z pakietem Carbon) na pokrywie bagażnika, a także przez wyścigowe paski AMG (naklejki) na bokach pojazdu.
Wysokiej jakości wnętrze z żółtymi akcentami
Wnętrze również charakteryzuje się żółtymi akcentami na sportowych fotelach AMG z przodu oraz na tylnych miejscach, sportowym kole kierownicy AMG z oznaczeniem 12:00, desce rozdzielczej, linii okien, panelach drzwi centralnych, podłokietnikach, konsoli centralnej z przodu i z tyłu oraz na dywanikach. Tablica Edycji na obręczy kierownicy zwraca uwagę na specjalne wyposażenie. Elementy wykonane z matowego węgla/ czarnego lakieru fortepianowego dopełniają wyrafinowany i sportowy wygląd.