Była to najdłuższa i najbardziej luksusowa klasa S w historii, oferująca przyspieszenie, które mogło konkurować z super samochodami.
Mercedes-Benz S-Class L z 2017 roku był dziełem inżynierii i architektury. To właśnie ta limuzyna wyglądała świetnie w każdym luksusowym kurorcie, przed operą czy na parkingu multimilionowej posiadłości. Z drugiej strony, model AMG S 65L był stworzony dla tych, którzy oczekiwali więcej.
Zazwyczaj luksusowe samochody nie charakteryzują się tak agresywnym stylem z przodu. Ale S65 L nie był zwykłym pojazdem. Ukazywał swoje muskularne kształty dzięki srebrnej siatce, która pokrywała kratki chłodnicy. Z boku S65 miał unikalne, 20-calowe felgi z 16 szprychami. Dłuższe tylne drzwi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie z auta dla pasażerów z tyłu. Może musieli się czołgać, by wydostać się z szybkiego Mercedesa.
Wnętrze pojazdu, z przodu, miało tę samą deskę rozdzielczą, co reszta serii, ale z wentylacją charakterystyczną dla AMG i wykończeniem z drewna w kolorze jasnego orzecha. Klienci mogli wybrać dekoracje z włókna węglowego, jeśli chcieli, ale nie pasowały one do kontekstu. Z tyłu znajdowały się tylko dwa siedzenia oddzielone konsolą centralną, która wychodziła z tej umieszczonej między przednimi siedzeniami.
Pod maską, potężny, podwójnie doładowany silnik V-12 musiał zostać przytłumiony do 1000 Nm (737 lb-ft) momentu obrotowego, aby nie zniszczyć skrzyni biegów. AMG nie zainstalowało najnowszej skrzyni 9G-Tronic w S65, ponieważ nie mogła ona znieść takiego obciążenia i zamiast tego wybrano 7G-Tronic. Moc przekazywana była tylko na tylne koła, co pozwalało na driftowanie. AMG zaprogramowało ESP tak, aby kierowca mógł to zrobić, jeśli pasażerowie z tyłu by tego zechcieli.
Nowy silnik, nowa skrzynia biegów, nowy napęd na wszystkie koła, nowa stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna: w modelu S63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km; średnia emisja CO2: 203 g/km) firma Mercedes-AMG znacznie poprawiła dynamikę jazdy oraz wygląd. Aby zwiększyć osiągi przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu zużycia paliwa, nowy silnik AMG V-8 Biturbo o pojemności 4,0 litra z systemem dezaktywacji cylindrów zastępuje poprzedni silnik V-8 Biturbo o pojemności 5,5 litra. Pomimo mniejszej pojemności nowy silnik generuje moc 450 kW (612 KM), co oznacza dokładnie 20 kW (27 KM) więcej niż w poprzednim modelu. Z czasem przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszącym 3,5 sekundy, luksusowy sedan o sportowych osiągach dorównuje prawdziwym samochodom sportowym. Nowa 9-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zastępuje wcześniejszą 7-biegową. Umożliwia to uzyskanie bardziej zwinnych czasów reakcji. W pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ zapewnia optymalną przyczepność.
Równocześnie z modelem S63 4MATIC+ aktualizację wizualną otrzymuje flagowy model S65 (średnie zużycie paliwa: 11,9 l/100 km; średnia emisja CO2: 279 g/km), co podkreśla wyższość wysokiej klasy modelu z 12 cylindrami. Jego silnik V-12 Biturbo o pojemności 6,0 litra zachowuje moc 463 kW (630 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Dzięki najwyższym standardom rozwoju silników V-8 i V-12 Biturbo oba nowe modele oferują większą moc i moment obrotowy niż konkurencja.
Nowe reflektory MULTIBEAM LED oraz zaktualizowany przedni zderzak z lotką podkreślają bardziej ekspresyjny wygląd obu modeli klasy S. Z tyłu nowy zderzak i zmodyfikowane końcówki wydechu dodają charakterystycznych akcentów stylistycznych.
„Imponująca moc, moment obrotowy i osiągi na drodze, a także ekspresyjny design wyróżniają nowego Mercedesa-AMG S63 4MATIC+ oraz nowego S65. W przypadku S63 dokonaliśmy dodatkowo znaczącego kroku rozwojowego, który wspiera nasze roszczenia dotyczące przywództwa w dziedzinie dynamiki jazdy, osiągów, przyczepności, wyposażenia i komfortu. S65 z silnikiem V-12 Biturbo o wysokim momencie obrotowym pozostaje liderem wśród modeli klasy S”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Silnik V-8 Biturbo o pojemności 4,0 litra z podwójnymi turbosprężarkami
Silnik AMG V-8 Biturbo o pojemności 4,0 litra w modelu S63 4MATIC+ dostępny jest wyłącznie w najwyższym dotychczas poziomie wydajności, osiągającym 450 kW (612 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 900 Nm także stanowi nowy rekord. Jest dostępny w szerokim zakresie obrotów od 2750 do 4500 obr./min, co zapewnia poczucie doskonałej równowagi. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje jedynie 3,5 sekundy, co jest szybsze niż w jakimkolwiek innym luksusowym sedanem o sportowych osiągach, a dynamiczny zryw do przodu nie kończy się przed osiągnięciem elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 250 km/h (z pakietem AMG Driver’s: 300 km/h).
Dalszy rozwój silnika AMG V-8 Biturbo o pojemności 4,0 litra wykorzystuje sprawdzoną technologię podwójnego doładowania, z dwoma turbodoładowaczami umieszczonymi nie na cylindrach, lecz w ich wnętrzu. Korzyści z „gorącego wewnętrznego V” to kompaktowa konstrukcja silnika, natychmiastowa reakcja turbosprężarek oraz niskie emisje spalin dzięki optymalnemu przepływowi powietrza do katalizatorów.
Dwa podwójne turbodoładowacze zapewniają jeszcze lepsze doładowanie świeżej mieszanki w cylindrach. Rezultatem jest wyższa moc, większy moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika oraz bardzo spontaniczna reakcja na pedał gazu.
System dezaktywacji cylindrów 'AMG Cylinder Management’
W celu maksymalnej efektywności Mercedes-AMG wyposażył silnik V-8 w S63 4MATIC+ w system dezaktywacji cylindrów AMG Cylinder Management. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry dwa, trzy, pięć i osiem, co znacząco obniża zużycie paliwa. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 8,9 litra i średniej emisji CO2 203 gramów na kilometr, nowy S63 4MATIC+ plasuje się w czołówce swojego segmentu konkurencyjnego.
Gdy kierowca wybiera tryb jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów działa w szerokim zakresie obrotów silnika od 1000 do 3250 obr./min. Główne menu AMG na desce rozdzielczej informuje kierowcę, czy system dezaktywacji cylindrów jest aktywowany oraz czy silnik pracuje aktualnie w zakresie częściowego lub pełnego obciążenia. Przejście z pracy czterech do ośmiu cylindrów jest natychmiastowe, szybkie i niezauważalne, dzięki czemu pasażerowie nie odczuwają żadnej utraty komfortu.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka efektywność: 9-biegowa sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT
Po raz pierwszy model S63 jest wyposażony w 9-biegową sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT, która imponuje ekstremalnie krótkimi czasami zmiany biegów, szybkimi redukcjami oraz funkcją dopasowania obrotów. Mokre sprzęgło startowe zastępuje konwencjonalny moment obrotowy w modelu produkcyjnym. To pozwala zaoszczędzić masę i poprawia reakcję na wciśnięcie pedału gazu, szczególnie podczas przyspieszania i zmian obciążenia.
Ekstremalnie wysoki moment obrotowy modelu S65 jest przekazywany przez sprawdzoną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC PLUS. Oferuje przekonującą, dostosowaną do potrzeb dynamikę oraz wysoką zmienność. Niezależnie od tego, czy zmiany biegów odbywają się automatycznie, czy są inicjowane przez kierowcę za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy, przyspieszenia lub redukcje biegów są realizowane szybko i natychmiastowo. Szczególnie w trybach jazdy „Sport+” oraz ręcznym, skrzynia biegów jest bardzo szybka i responsywna.
Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+
Wersja LHD modelu S63 4MATIC+ standardowo wyposażona jest w w pełni zmienny system napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji napędu: w pełni zmienna dystrybucja momentu między osie przednią a tylną, co jest nowością, zapewnia optymalną przyczepność. Co więcej, kierowca może także polegać na wysokiej stabilności prowadzenia oraz wysokim poziomie bezpieczeństwa w każdych warunkach, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, czy w śniegu. Przejście z napędu na tylne koła do napędu na wszystkie koła i odwrotnie jest płynne, ponieważ inteligentna kontrola jest zintegrowana w ogólnej architekturze systemu pojazdu.
Elektromechanicznie sterowane sprzęgło łączy napędzaną na stałe oś tylną z przednią w sposób zmienny. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest nieprzerwanie obliczany w zależności od warunków jazdy i wprowadzenia kierowcy. Luksusowy sedan można więc prowadzić w sposób ciągły od napędu na wszystkie koła z naciskiem na przyczepność do czysto napędu na tylne koła. Przejścia są płynne i oparte na zaawansowanej macierzy. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną, co pozwala na jeszcze bardziej dynamiczne przyspieszenie.
Wersja RHD modelu S63 jest wyposażona w nowy silnik oraz nową skrzynię biegów. Jest dostępna wyłącznie z napędem na tylne koła. To samo dotyczy modelu S65.
W celu spersonalizowanego doświadczenia: tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Cztery tryby jazdy AMG DYNAMIC SELECT, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual”, pozwalają kierowcy na szerokie dostosowanie charakterystyki S63 4MATIC+ oraz S65. Każdy tryb jazdy modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, układu kierowniczego, ESP® oraz napędu na wszystkie koła (w S63 4MATIC+). Niezależnie od trybów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby bezpośrednio przełączyć się na tryb ręczny, w którym zmiany biegów są wykonywane wyłącznie za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy. W razie potrzeby można również specjalnie wybrać ustawienia zawieszenia. 3-stopniowe ESP® oraz klapa wydechowa mogą być również przełączane za pomocą specjalnego przycisku AMG.
„Comfort” to zrównoważony tryb jazdy z nastawieniem na komfortowe zawieszenie i układ kierowniczy, a także konfigurację układu napędowego z uwzględnieniem oszczędności paliwa oraz wczesnym zmianami biegów – w tym płynne zmiany biegów oraz dyskretne brzmienie silnika. Dezaktywacja cylindrów (w S63 4MATIC+), funkcja ECO start/stop oraz funkcja żeglowania (w S63 4MATIC+) są aktywne: gdy kierowca zwalnia pedał gazu w zakresie prędkości między 60 a 160 km/h, sprzęgło skrzyni MCT rozłącza się, a silnik jest odłączany od układu napędowego. Elektronika obniża prędkość silnika do biegu jałowego, a opór jazdy jest zmniejszany przez siły kompresji i tarcia silnika na biegu jałowym.
Tryby jazdy DYNAMIC SELECT „Sport” i „Sport+” są zaprojektowane z myślą o dużej dynamice jazdy. Zapewnia to zwinna charakterystyka pedału gazu z bezpośrednim ustawieniem i emocjonalnie angażujące zmiany biegów z krótszymi czasami zmiany i funkcją dopasowania obrotów przy redukcji. Zwiększona prędkość na biegu jałowym w „Sport+” dodatkowo umożliwia szczególnie szybkie starty i jeszcze lepsze przyspieszenie z miejsca.
Dodatkowo, model S65 oferuje tryb jazdy „Curve”, aktywny w zakresie prędkości pomiędzy 15 km/h a 180 km/h. Funkcja przechylania w zakręcie zintegrowana jest w zawieszeniu MAGIC BODY CONTROL modelu S65. W wyniku tego pojazd przechyla się na wewnętrzną stronę zakrętu o maksymalnie 2,65 stopnia, podobnie jak motocyklista. Zmniejsza to odczuwane siły boczne i zwiększa komfort jazdy.
RACE START teraz jeszcze łatwiejszy
Funkcja RACE START jest teraz dostępna również w modelu S63 4MATIC+. Posiada nową i uproszczoną logikę działania: W trybach jazdy „Sport” lub „Sport+”, kierowca musi tylko mocno nacisnąć pedał hamulca lewą nogą, jednocześnie całkowicie wciskając pedał gazu prawą nogą.
Elektronika pokładowa ustawi optymalną prędkość obrotową silnika. W zależności od wymagań lub warunków nawierzchni, prędkość obrotowa może być zwiększana lub zmniejszana w określonym zakresie przy użyciu łopatek zmiany biegów. Gdy kierowca zwalnia pedał hamulca, S63 4MATIC+ rusza do przodu z optymalną przyczepnością. Sedan ten pokonuje sprint od zera do 100 km/h w 3,5 sekundy.
Czysty dźwięk: kontrolowany system wydechowy AMG Performance
Model S63 4MATIC+ standardowo wyposażony jest w kontrolowany system wydechowy AMG Performance, aby uzyskać jeszcze bardziej emocjonujące doznania dźwiękowe. Nieskończono regulowane klapy autentycznie i bezpośrednio modulują dźwięk wydechu. Klapy otwierają się lub zamykają w zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, ale mogą być także sterowane indywidualnie za pomocą oddzielnego przycisku w jednostce AMG DRIVE na konsoli centralnej. W trybach „Comfort” i „Sport” niskoczęstotliwościowy dźwięk typowy dla silników V-8 podkreśla komfort. W „Sport+” ma znacznie bardziej emocjonujący charakter.
Systematyczna lekka konstrukcja: AMG Lightweight Performance
Stricte wdrożona strategia AMG Lightweight Performance również przyczynia się do wysokiej dynamiki jazdy i niskiego zużycia paliwa. Środki związane z lekką konstrukcją obejmują zastosowanie lekkiej baterii litowo-jonowej, odlewnych kół aluminiowych AMG, a także zoptymalizowanego pod względem wagi wysokowydajnego układu hamulcowego AMG. Ponadto cała zewnętrzna powłoka klasy S, w tym dach i przednia część nadwozia, wykonana jest z aluminium. Zainstalowanie wnęki na zapasowe koło z włókna węglowego, materiału używanego w wyścigach Formuły 1, pozwala zaoszczędzić dodatkowe cztery kilogramy.
Specjalnie opracowane zawieszenie dla maksymalnej dynamiki bocznej i podłużnej
Model S63 4MATIC+ jest wyposażony w sportowe zawieszenia AMG bazujące na AIRMATIC z adaptacyjnym tłumieniem. Klienci mogą ustawić tłumienie na etapy „Comfort” lub „Sport” – od relaksującego komfortu jazdy do dynamicznej sportowości. Tłumienie odbicia i kompresji jest ustawiane niezależnie od siebie, co optymalizuje adaptację do stanu jazdy i jakości drogi. Swobodnie programowalna mapa umożliwia również szeroki zakres między minimalnymi a maksymalnymi siłami tłumienia. Różnica między komfortowym a sportowym ustawieniem zawieszenia jest zatem bardziej wyrafinowana i subiektywnie bardziej odczuwalna – w zależności od konkretnej sytuacji na drodze.
Mercedes-AMG opracował specjalną kinematykę osi przedniej, w tym większy kąt pochylenia kół, większą stabilizator i sztywniejsze mocowanie podwozia na osi tylnej, wyłącznie dla modelu S63 4MATIC+. Środki te optymalizują zwinność pojazdu w przypadku dynamicznego stylu jazdy. W połączeniu z nowo opracowaną osią przednią oraz specjalnie dostosowanym systemem napędu na wszystkie koła, model S63 4MATIC+ reprezentuje nowy wymiar dynamiki jazdy w swoim segmencie.
S65: sportowe zawieszenie AMG oparte na MAGIC BODY CONTROL z funkcją przechylania w zakręcie
Zawieszenie MAGIC BODY CONTROL modelu S65 koncentruje się na dynamice jazdy i przygotowuje się do nierówności, zanim pojazd przejedzie przez nie. W tym celu MAGIC BODY CONTROL łączy aktywne sprężyny zawieszenia z ciągle regulowanymi amortyzatorami i skanowaniem nawierzchni drogi. System precyzyjnie skanuje stan drogi z wyprzedzeniem za pomocą kamery stereoskopowej, aby optymalnie dostosować tłumienie każdego koła do nadchodzących nierówności.
Standardowa funkcja przechylania w zakręcie powoduje, że nadwozie pojazdu przechyla się do wewnętrznej strony zakrętu o maksymalnie 2,65 stopnia. Znacznie to zmniejsza odczuwane siły boczne oraz zwiększa przyjemność z jazdy, szczególnie na drogach drugorzędnych.
W zależności od trybu jazdy, zachowanie zawieszenia można ustawić na komfortowe lub sportowe, aby dostosować do osobistych preferencji, a także aktywować funkcję przechylania w zakręcie. Aktywne zawieszenie efektywnie kompensuje przechyły nadwozia, osiadanie i nurkowanie przy ruszaniu z miejsca, w zakrętach oraz podczas hamowania. Ciągle regulowane amortyzatory umożliwiają komfortowe podstawowe tłumienie i ustawienie twardości zależne od prędkości.
Wysokość zawieszenia pojazdu może być podniesiona o 40 mm, aby zwiększyć prześwit. Przy dużych prędkościach zawieszenie jest obniżane o maksymalnie 15 mm, co zmniejsza opór aerodynamiczny i zwiększa stabilność prowadzenia.
Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: sportowe wspomaganie kierownicy AMG oparte na prędkości
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy oparte na prędkości w modelu S63 4MATIC+ i S65 ma zmienny przełożenie. Wyróżnia się AMG-specyficznym stosunkiem zębatym, zapewniającym precyzyjny i autentyczny feedback. Wspomaganie siły różni się w zależności od ustawień „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Odpowiednie cechy są automatycznie aktywowane w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT lub mogą być spersonalizowane w trybie „Individual”. Przy niskich prędkościach kierowca musi jedynie podać minimalny ruch kierownicy. Przy dużych prędkościach może polegać na stabilności jazdy na prostych. Wyraźne określenie środka kierownicy oraz autentyczny feedback również przyczyniają się do optymalnych odczuć podczas jazdy.
Dobre hamowanie i odporność na blaknięcie: wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG
Duży kompozytowy układ hamulcowy skutecznie spowalnia luksusowy sedan, szybko i niezawodnie, a także jest odporny na blaknięcie, nawet przy dużych obciążeniach. Model S63 4MATIC+ i S65 wyposażone są w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm z sześciotłoczkowymi aluminium stałymi zaciskami na osi przedniej oraz o wielkości 360 x 24 mm z pojedynczym pływającym zaciskiem na osi tylnej.
Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny kompozytowy układ hamulcowy AMG. Oszczędności masy wynoszące ponad 20 procent zmniejszają masy niesprężynowe i zwiększają dynamikę jazdy, zwinność oraz komfort jazdy. Dodatkowo, hamulce ceramiczne charakteryzują się dłuższą żywotnością, wyższą odpornością na korozję i wyższą stabilnością termiczną. Charakteryzuje się tarczami hamulcowymi o wymiarach 420 x 40 mm z przodu i 360 x 32 mm z tyłu. Można je rozpoznać wizualnie po oznaczeniu „AMG Carbon Ceramic” na specjalnie malowanych zaciskach hamulcowych.
3-stopniowe ESP® oferuje więcej bezpieczeństwa lub więcej radości, w zależności od potrzeb:
ESP® ON: dla wysokiego poziomu bezpieczeństwa dostosowanego do sportowego charakteru pojazdu
ESP® Sport Handling Mode: pozwala na szersze kąty yaw przed interwencją systemu, aby umożliwić sportowy styl jazdy
ESP® OFF: system dezaktywowany dla sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach. Podczas intensywnego hamowania ESP® jest tymczasowo włączany.
Przedni zderzak z nową lotką: projekt zewnętrzny
Nowy model S63 4MATIC+ oraz S65 można rozpoznać z przodu dzięki reflektorom MULTIBEAM LED oraz przekształconemu przedniemu zderzakowi z ekspresyjną lotką. Duże boczne wloty powietrza zapewniają lepszy przepływ powietrza do modułów chłodzenia – ich funkcjonalna forma jest znana z motorsportu. Trójwymiarowy przedni splitter zmniejsza siłę nośną na osie przednie.
Panelowienie progów z trójwymiarowymi, błyszczącymi wkładkami chromowanymi wizualnie obniża klasę S bliżej drogi i tworzy jeszcze więcej napięcia w bokach. Typowe dla modeli AMG klasy S są duże odlewane koła aluminiowe o średnicy 19 cali, standardowo w modelu S63 4MATIC+ i 20 cali w modelu S65. Ekskluzywne, odlewane koła sedana V-12 fascynują swoim nietypowym designem: każda z 16 szprych skręca się w specjalny sposób, dzięki czemu kontury łapiące światło promieniują ku środkowej części piasty. Efekt: Koło wydaje się większe, niż wynika to z jego rzeczywistych wymiarów 8,5 J x 20 z przodu i 9,5 J x 20 z tyłu. Dodatkowo, ceramiczne polerowanie luster zapewnia ekskluzywny wygląd.
Standardowo odlewane koła wyposażone są w wysokiej jakości, przykręcaną i w pełni zintegrowaną osłonę śruby koła wykonaną z odlewanego aluminium. Jej kształt przypomina centralny zamek znany z motorsportu. Logotyp AMG jest wbudowany w obręcz jako element designu. Trzy inne odlewane koła o tej samej wielkości są dostępne opcjonalnie – dwie wersje designerskie również malowane na matowy czarny kolor z błyszczącą krawędzią obręczy.
Potężny tył modelu S63 4MATIC+ i S65 kształtuje zaktualizowany tylny zderzak z wlotem dyfuzyjnym oraz przeprojektowane podwójne końcówki wydechu systemu sportowego AMG. Dodatkowymi wyróżniającymi cechami są liczne elementy wykończenia w błyszczącym chromie z przodu, z boku i z tyłu, które szczególnie efektownie prezentują się w połączeniu z ciemnymi kolorami lakieru.
Wnętrze: urzekające wykończenia, design i jakość
Stylowy charakter nowych modeli klasy S od Mercedes-AMG widoczny jest również w wnętrzu: Oba modele witają swoich pasażerów ekskluzywną atmosferą. Fotele sportowe AMG z funkcją pamięci i ogrzewaniem zapewniają kierowcy oraz pasażerowi z przodu większe podparcie boczne. Skóra nappa w designie AMG V-8 z emblematami AMG na przednich i tylnych oparciach tworzy luksusową atmosferę na pokładzie. Wyjątkowe detale to wytłoczone logo na podłokietniku środkowej konsoli oraz analogowy zegar w ekskluzywnym designie IWC, który posiada trójwymiarowe, frezowane metalowe wskazówki i prawdziwe metalowe aplikacje na tarczy.
Trójramienna kierownica Performance z łopatkami zmiany biegów, wyraźnie wyprofilowanym pierścieniem wykładanym perforowaną skórą w strefie uchwytu oraz metalowym wkładem z logotypem AMG. Jest dostępna opcjonalnie z czarnej skóry nappa/mikrofibry DINAMICA.
Kolejną cechą charakterystyczną AMG są wyświetlacze: 31,2-centymetrowy wyświetlacz TFT w kolorze panoramicznym reprodukuje okrągłe wskaźniki, które informują o prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu oraz wielu dodatkowych danych. Kierowca może wybierać spośród trzech wzorów wyświetlacza: Classic, Sport i Progressive. Dodatkowo, menu AMG zostało znacznie rozszerzone. Oprócz innych informacji, może wyświetlać temperaturę oleju silnikowego i skrzyni biegów, przyspieszenia boczne i podłużne, moc silnika i moment obrotowy, ciśnienie doładowania, temperatury i ciśnienia opon oraz aktualne ustawienia pojazdu.
Liczne opcje z AMG Performance Studio
Każdy, kto chce jeszcze bardziej spersonalizować model S63 4MATIC+ i S65, może zamówić szereg opcji z AMG Performance Studio. Zewnętrzne elementy można dostosować do osobistych preferencji za pomocą pakietu Night, atrakcyjnych alternatywnych kół i pakietu węglowego. Wnętrze, czarna skóra nappa/mikrofibra DINAMICA, z kierownicą Performance podkreśla sportowy charakter. Elementy wykończeniowe z włókna węglowego lub lakieru fortepianowego dopełniają możliwości.
Aplikacja AMG TRACK PACE