Mercedes-AMG SLC 43 (R172) 2016-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Mercedes-AMG SLC 43 (R172) 2016-Present

Przejdź do galerii zdjęćMercedes-AMG SLC 43 (R172) 2016-Present

Nazwa została zmieniona z SLK na SLC, a silnik AMG również przeszedł modyfikacje. W 2016 roku, zamiast 5.5-litrowego silnika V8, klienci mogli wybrać model SLC 43 z podwójnym doładowaniem V6.

Pierwsza wersja z logo AMG 43 pojawiła się w klasie C w 1998 roku. Wtedy był to silnik V8 z naturalnym doładowaniem i to była świetna maszyna. Z upływem czasu nowe normy emisyjne oraz potrzeba większej mocy zmusiły AMG do zmiany podejścia.

Kiedy w 1996 roku pojawił się na rynku, SLK zdobył uznanie dzięki swojemu metalowemu, chowanym dachowi. Trzecia generacja została wprowadzona w 2011 roku z faceliftingiem w 2016 roku, kiedy to SLK przekształcił się w SLC. W wersji AMG dominował grill o formie „A-wing”, wykończony na wysoki połysk w czarnym kolorze. Zainstalowano srebrny splitter, aby podkreślić dynamiczny wygląd pojazdu.

Wnętrze ozdobione było konturowanymi, sportowymi siedzeniami, które zapewniały kierowcy idealne wsparcie. Zestaw wskaźników oferował wszystkie istotne informacje, rozmieszczone na layoutcie zoptymalizowanym pod kątem dynamicznego stylu jazdy, z dwoma okrągłymi wskaźnikami w kształcie tuby oraz 4.5-calowym wyświetlaczem kolorowym. Selekcja biegów znajdowała się na konsoli centralnej, a kierowca mógł zmieniać biegi za pomocą łopatek.

Silnik o pojemności 3.0 litrów pod maską wspomagała para turbosprężarek. Przy łącznej mocy 367 KM, nie dorównywał wcześniejszemu silnikowi SLK 55 V8, który miał 415 KM. Moment obrotowy wynosił 520 Nm (383 lb-ft), co było nieco mniej od 540 Nm (398 lb-ft) wcześniejszej jednostki V8.

Nie musi być sprzeczności między wysokimi osiągami a niskim zużyciem paliwa. Dowodem na to jest nowy Mercedes-AMG SLC43: dzięki połączeniu silnika V6 biturbo o pojemności 3.0 litrów oraz 9G-TRONIC sportowej skrzyni biegów, roadster o mocy 270 kW (367 hp) zużywa zaledwie 7,8 litra paliwa na 100 kilometrów (NEDC, łączone). W związku z tym, otwarty dwuosobowy pojazd zużywa o 0,6 l/100 km mniej niż jego poprzednik, SLK 55 z silnikiem V8 o naturalnym wtrysku, a także jest najefektywniejszym sześciocylindrowym roadsterem sportowym na rynku. Specjalnie opracowane zawieszenie oraz specyficzne dla modelu mocowania silnika i jednostki tylnych osi zostały zaprojektowane z myślą o wysokiej przyspieszeniu bocznym i niskim przewracaniu. Jeszcze większe osiągi prowadzenia są dostępne opcjonalnie z zawieszeniem AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem i pakietem Handling z mechanicznym ogranicznikiem poślizgu na tylnym moście.

Kompaktowy, potężny i oszczędny: „Nowy Mercedes-AMG SLC43 łączy klasyczne cnoty roadstera z wzorcową efektywnością. Dzięki mniejszej wadze i niższemu zużyciu paliwa, nowy SLC43 osiąga wydajność porównywalną z SLK 55 na torze wyścigowym. Ten pojazd zapewnia charakterystyczną dla AMG przyjemność z jazdy w kompaktowym, otwartym dwuosobowym formacie, dostosowanym do potrzeb współczesnego rynku,” powiedział przewodniczący Mercedes-AMG, Tobias Moers.

Silnik V6 biturbo o pojemności 3.0 litrów oferuje imponujące osiągi z maksymalną mocą 270 kW (367 hp) i momentem obrotowym wynoszącym 520 Newton-metrów: przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Kluczowymi czynnikami wpływającymi na zwinne i dynamiczne doświadczenie jazdy roadsterem są nowo opracowane osie przednie i tylne, nowe mocowania silnika/zespół biegowy tylnej osi, sztywna elastokinematyka i bardzo precyzyjne kierowanie. Jeszcze większa dynamika poprzeczna możliwa jest dzięki opcjonalnemu pakietowi Handling z mechanicznym ogranicznikiem poślizgu na tylnym moście.

Nowy model, nowa nazewnictwo

Nowy SLC43 stanowi punkt wejścia do współczesnego świata roadsterów AMG. Oprócz zmiany nazwy SLK na SLC, otwarty dwuosobowy pojazd zyskuje również nową nomenklaturę AMG. Znana dwucyfrowa kombinacja typowa dla AMG podkreśla niepodważalne przynależność SLC do rodziny AMG. Dzięki całkowitemu pakietowi „inżynieryjnemu w Affalterbach”, charakteryzującemu się typowymi dla AMG dynamiką jazdy, reakcją silnika i wysoką efektywnością, SLC43 jest bardzo konkurencyjnie pozycjonowane w swoim segmencie. Liczba 43 oznacza dalszy rozwój silnika AMG V6 biturbo o pojemności 3.0 litrów. Mercedes-AMG SLC43 jest zatem pierwszym modelem V6 z Affalterbach, który nosi nową nomenklaturę. Zostanie ona sukcesywnie wprowadzona do przyszłego portfolio modeli.

Wysoka moc, niskie zużycie: silnik V6 biturbo o pojemności 3.0 litrów

Nowe modele SLC od Mercedes-Benz są dostępne wyłącznie z silnikiem czterocylindrowym. Silnik sześciocylindrowy zarezerwowany jest dla SLC43 od Mercedes-AMG: silnik V6 biturbo o pojemności 3.0 litrów charakteryzuje się wysoką mocą przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa i emisji. Zainstalowane blisko silnika, dwa turbosprężarki reagują szczególnie spontanicznie. Wysoka moc 270 kW (367 hp) wynika m.in. z ciśnienia doładowania wynoszącego 1,1 bara. Szczególnie trwała i odporna na zużycie powłoka NANOSLIDE na cylindrach redukuje tarcie, co przyczynia się do wyższej efektywności. To samo dotyczy wielokrotnego wtrysku kierowanego sprayem z ciśnieniem paliwa dochodzącym do 200 barów. Silnik AMG można rozpoznać po czerwonym aluminiowym elemencie w pokrywie silnika.

Krótkie czasy zmiany biegów: 9G-TRONIC sportowa skrzynia biegów

9G-TRONIC sportowa skrzynia biegów jest specjalnie dopasowana do wymagań SLC43. Dzięki odpowiedniemu dostosowaniu oprogramowania, inżynierowie AMG zdołali znacząco skrócić czasy zmiany biegów. Wiele redukcji umożliwia jeszcze szybsze przyspieszenia, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgła w trybach „Sport” i „Sport +” zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące doznania z jazdy. W trybie „Sport +” częściowe przerwy w zapłonie pozwalają na jeszcze szybsze zmiany biegów.

Standardowe łopatki do zmiany biegów umożliwiają błyskawiczne ręczne zmiany w automatycznej skrzyni biegów, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Zmiana biegów w trybie „Manual”, aktywowana za pomocą oddzielnego przycisku obok dźwigni zmiany biegów, jest dwa razy szybsza niż w innych trybach skrzyni. Ponadto skrzynia biegów pozostaje na wybranym biegu i nie zmienia biegów automatycznie, gdy prędkość silnika osiągnie limit.

Dwie opcje: zawieszenie sportowe

Z standardowym zawieszeniem sportowym lub opcjonalnym zawieszeniem sportowym AMG RIDE CONTROL z regulowanym tłumieniem, Mercedes-AMG SLC43 oferuje dwie opcje zawieszenia zaprojektowane z myślą o wysokiej przyspieszenia bocznego i zmniejszonej przechyłach. Wspólne dla obu zawieszeń są specjalnie opracowane osie przednie i tylne, które gwarantują precyzyjne położenie kół oraz wysoką stabilność kąta pochylenia podczas kompresji i odbicia.

Trójramienna oś przednia została wyposażona w sztywniejsze zwrotnice, ulepszoną elastokinematykę oraz zwiększone nachylenie ujemne. W połączeniu z nowo opracowanymi łożyskami prowadzącymi wahacza, ta konstrukcja zapewnia znacznie bardziej zwrotne pokonywanie zakrętów, precyzyjniejszy i bardziej bezpośredni odczucie zawieszenia z drogi oraz szybkie prędkości pokonywania zakrętów.

Czteroramienna oś tylna z optymalizowaną elastokinematyką, zwiększonym nachyleniem ujemnym i specjalnymi wzmocnionymi aluminiowymi drążkami nie tylko poprawia dynamikę jazdy, ale także sprawia, że SLC43 jest bardziej kontrolowalny podczas jazdy na granicy możliwości.

Specjalne mocowania AMG dla silnika i tylnej jednostki osiągów oferują idealny kompromis między prowadzeniem a komfortem. Przyczyniają się również do zwinnego i stabilnego wrażenia prowadzenia, jakie oferuje roadster.

Dzięki automatycznemu systemowi tłumienia o regulowanej twardości, opcjonalne zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL umożliwia jeszcze bardziej spersonalizowane ustawienia zawieszenia, gdzie każde koło jest sterowane indywidualnie elektrycznie. Trzy ustawienia zawieszenia „Komfort”, „Sport” i „Sport +” mogą być wybierane przez kierowcę za pomocą trybów zmiany biegów przy pomocy przycisku DYNAMIC SELECT.

Optymalna trakcja: opcjonalny mechaniczny ogranicznik poślizgu na tylnym moście

Mechanicznie sterowany ogranicznik poślizgu AMG na tylnym moście poprawia trakcję i prowadzenie we wszystkich sytuacjach drogowych, szczególnie gdy kierowca przyjmuje sportowy styl jazdy. Osiąga się to poprzez zmniejszenie poślizgu wewnętrznego koła napędowego podczas zakrętów, bez ingerencji w hamulce. Gdy występuje różnica w prędkości obrotowej między tylnymi kołami, moment obrotowy jest rozdzielany do koła z lepszą przyczepnością, aby zredukować poślizg kół.

Korzyści to:

  • lepsze przyspieszenie z zakrętów
  • lepsze przyspieszenie z miejsca
  • większa stabilność podczas hamowania i przy dużych prędkościach

Bezpieczny i odporny na blaknięcie: wysokowydajny system hamulcowy

Wysokowydajny system hamulcowy AMG charakteryzuje się doskonałym spowolnieniem, dużą odpornością na blaknięcie i precyzyjnym sterowaniem hamulcem. Duże, wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe są w stanie wchłaniać wiele energii hamowania i szybko rozpraszać powstające ciepło. Lekka aluminiowa zacisk hamulcowy zmniejsza masę nieresorowaną, co przekłada się na poprawę prowadzenia i komfortu.

Charakterystyka na wyciągnięcie ręki: AMG DYNAMIC SELECT

Dzięki pięciu trybom pracy DYNAMIC SELECT Eco, Comfort, Sport, Sport + i Individual, kierowca może zmieniać charakterystykę SLC43 na wyciągnięcie ręki. Zakres dostępnych trybów waha się od efektywnych i komfortowych po niezwykle sportowe. Moduluje to kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierowania. Tryby wybierane są za pomocą przycisku w panelu sterowania konsoli centralnej.

DYNAMIC SELECT w skrócie

Tryb „Eco”: wszystkie parametry są zaprogramowane dla maksymalnej efektywności. Aktywowane są funkcje ECO start/stop oraz jazdy na luzie (tryb wytrzymałościowy dla oszczędnego użytkowania pojazdu).
Tryb „Comfort”: komfortowa i oszczędna jazda,
np. dzięki wczesnym zmianom biegów. Zawieszenie i układ kierowniczy są ustawione na komfort.
Tryb „Sport”: sportowe właściwości dzięki bardziej zwinnej reakcji na polecenia gazu, krótszym czasom zmiany biegów, wcześniejszym redukcjom oraz bardziej emocjonującym zmianom biegów dzięki podwójnemu sprzęganiu. Bardziej dynamiczne ustawienie zawieszenia i układu kierowniczego.
Tryb „Sport +”: niezwykle sportowe właściwości dzięki jeszcze bardziej zwinnej reakcji na pedał gazu, wzmocnionemu akustycznie działaniu podwójnego sprzęgła przy redukcjach oraz selektywnej kontroli momentu obrotowego przy zmianach biegów z wyłączaniem cylindrów dla optymalnych czasów zmiany biegów. Zwiększona prędkość obrotowa na jałowym biegu dla szybszego ruszania. Jeszcze bardziej dynamiczne ustawienie zawieszenia, układu kierowniczego i napędu.
Tryb „Individual”: spersonalizowane ustawienie napędu, zawieszenia, kierowania, klimatyzacji i funkcji ECO start/stop.

Niezależnie od trybów DYNAMIC SELECT, kierowca ma możliwość naciśnięcia przycisku „M”, aby przełączyć się bezpośrednio na tryb ręczny, w którym zmiany biegów są realizowane wyłącznie za pomocą łopatek na kierownicy.

Dalsza personalizacja dynamiki jazdy jest możliwa dzięki przyciskowi ESP®, który oferuje wybór między trzema strategiami kontrolnymi dla programu Electronic Stability Program:

  • ESP® „WŁ.”: wczesna interwencja systemu bez negatywnego wpływu na sportowy charakter
  • ESP® „TRYB SPORTOWY”: późna interwencja systemu dla sportowego stylu jazdy
  • ESP® „WYŁ.”: system wyłączony dla niezwykle sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach wyścigowych

Bezpośrednie i z wyraźnym feedbackiem: wrażliwy na szybkość układ kierowniczy sportowy

Dzięki stałemu, bezpośredniemu przełożeniu 15,5:1, wrażliwy na szybkość układ kierowniczy wspiera zwinne pokonywanie zakrętów nowego SLC43, dodatkowo imponując precyzyjnym i wysoce autentycznym odczuciem. Wspomaganie kierownicy jest zmienne w dwóch trybach (Komfort i Sport). Aktywowane jest automatycznie w zależności od wybranego trybu DYNAMIC SELECT lub może być spersonalizowane w trybie Individual.

Typowe dla AMG: emocjonujący dźwięk

Nowy SLC43 również spełnia osobiste życzenia kierowcy dotyczące akustyki: standardowy sportowy system wydechowy wyposażony jest w dwa automatycznie sterowane zawory wydechowe. W trybach „Eco” i „Comfort” zawory pozostają przeważnie zamknięte, co skutkuje stonowanym akustycznie dźwiękiem z silnika V6 biturbo. W trybach „Sport” i „Sport +” zawory wydechowe otwierają się wcześniej i bardziej spontanicznie, zwłaszcza jeśli kierowca preferuje dynamiczny styl jazdy. Efekt: charakterystyczny, emocjonujący dźwięk silnika AMG. W każdym trybie zmiany biegów spełniane są ustawowe limity hałasu.

Muscularny z naciskiem na szerokość: design zewnętrzny

Liczne cechy stylistyczne od razu identyfikują nowego SLC43 jako członka rodziny Mercedes-AMG. Z akcentem na szerokość, z przodu dominują wloty powietrza w charakterystycznym dla marki kształcie „A-wing”, które są w wysoki połysku czarnym. Duże zewnętrzne wloty powietrza mają srebrne chromowane żebra i są otoczone czarnymi flicami. Na dole srebrny chromowany splitter zapewnia optymalny przepływ powietrza do modułów chłodzenia, sprawiając, że roadster wydaje się bardziej przylegać do drogi. Grille chłodnicy w kształcie diamentów posiada chromowane bolce i listwy w wysoki połysku czarnym.

Widok z boku dominują lekko błyszczące, 18-calowe wielokątnowe felgi AMG pomalowane na wysoki połysk czarny. Pokrywy lusterek zewnętrznych w wysoki połysku czarnym stanowią dodatkowe cechy rozpoznawcze. Przednie błotniki mają srebrne chromowane żebro oraz napis biturbo. Z tyłu za pomocą spojlera AMG, tył również ma charakterystyczny wygląd, a dwa podwójne chromowane końcówki wydechu emitują niezwykle sportowy dźwięk. Zderzak tylny w stylu dyfuzora wykończony jest w srebrnym chromie.

Do unikalnych cech należy różnorodność dostępnych wariantów dachu. Oprócz standardowego dachu vario, można wybierać między panoramicznym dachem vario z dużym elementem szklanym a panoramicznym dachem vario z MAGIC SKY CONTROL, który oferuje regulację jasności.

Sportowy wygląd z detalami specyficznymi dla modelu: design wnętrza

Wnętrze wzmacnia konsekwentnie dynamiczny charakter nowego SLC43 licznymi specjalnie zaprojektowanymi detalami. Idealne dla zaangażowanego stylu jazdy, wielofunkcyjna sportowa kierownica z czarnej skóry nappa z płaskim dolnym odcinkiem i czerwonym kontrastującym przeszyciem, zwłaszcza w perforowanej strefie chwytu, doskonale leży w dłoni.

Konturowane sportowe fotele zapewniają kierowcy idealne wsparcie boczne, również w przypadku dynamicznego stylu jazdy. Tapicerka z odbijającej słońce skóry nappa/mikrowłókna DINAMICA z układem siedzeń specyficznym dla modelu, czerwonymi lamówkami i przeszyciami spełnia najwyższe standardy dotyczące jakości materiału, wyglądu i dotyku. Perforacje w obszarze ramion oraz na poduszkach siedzeń zapobiegają poceniu się kierowcy. Projekt foteli uzupełniają centralne panele drzwi z sztucznej skóry ARTICO/mikrowłókna DINAMICA. W opcjonalnej wersji z ekskluzywnej skóry nappa, deska rozdzielcza, pasy oraz centralne panele drzwi są pokryte wysokiej jakości skórą.

Zestaw wskaźników AMG dostarcza wszystkich istotnych informacji w przejrzystym układzie zoptymalizowanym pod kątem dynamicznego stylu jazdy. Autentyczny wygląd i odczucie samochodu sportowego zapewniają dwa okrągłe wskaźniki w kształcie tuby, 11,4 cm (4,5 cala) kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny, RACETIMER oraz skala 280 km/h w stylu szachownicy.

Użyteczność codzienna jest dodatkowo wzbogacona o inteligentne funkcje komfortowe, takie jak opcjonalne ogrzewanie szyi AIRSCARF, możliwość obsługi dachu vario podczas jazdy (do 40 km/h, rozpoczęcie poniżej 5 km/h) oraz automatyczne zamykanie separatora bagażnika.

Jeszcze większa indywidualizacja: opcje

Nowy SLC43 oferuje jeszcze większe możliwości indywidualizacji dzięki wybranym opcjom, w tym pakietowi Handling, który zawiera funkcje wspierające ambitny styl jazdy na torze wyścigowym. Obejmuje również mechaniczny ogranicznik poślizgu na tylnym moście oraz dodatkowy chłodnicę silnika z przodu. Bliskość pojazdu do motorsportu jest wizualnie podkreślona przez czerwono malowane zaciski hamulcowe, sportową kierownicę w skórze nappa z mikrowłóknem DINAMICA w strefie chwytu i czerwonym przeszyciem oraz analogowy zegar w designie IWC.

Inne opcje to system oświetlenia LED Intelligent Light System z charakterystycznymi dla marki „brwiami”, kilka kombinacji felg/opon 18-calowych, pakiet AMG Night, ekskluzywne wykończenia lakiernicze designo, różne opcje tapicerki skórzanej, system informacyjno-rozrywkowy i komunikacyjny COMAND Online, system audio Harman Kardon® Logic 7® Surround Sound oraz oświetlenie ambientowe w kolorze solar red, polar blue lub polar white.

3.0 V6 9AT (367 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc269.9 Kw @ 5500-6000 Rpm
367 Hp @ 5500-6000 Rpm
362 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 2000-4200 Rpm
520 Nm @ 2000-4200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 Zr 18 || 255/35 Zr 18
Długość162.7 In (4133 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość51.2 In (1300 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.6 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika10.1 Cuft (286 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3516 Lbs (1595 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4167 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2123 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.