Mercedes-Benz zaprezentował model 600 w 1963 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Później wprowadzono nowe wersje tego modelu, w tym limuzynę państwową Pullman oraz otwartą wersję tylną Landaulet.
Ten niemiecki producent samochodów słynął z wyjątkowych pojazdów zaprojektowanych i skonstruowanych z myślą o konwojach. Zbudował więcej samochodów dla głów państw niż jakikolwiek inny producent na świecie. W gronie jego klientów byli zarówno tyrani, jak i demokraci. To dla nich, a zwłaszcza dla tych ostatnich, Mercedes-Benz stworzył wersję Landaulet.
Friedrich Geiger, Bruno Sacco i Paul Bracq współpracowali przy projektowaniu modelu 600 Pullman, a potem kontynuowali pracę nad wersją Landaulet. Jeśli Pullman był najdroższym samochodem na świecie w 1964 roku, to wersja z otwartym dachem była jeszcze droższa. Mercedes-Benz zastosował zasadę „jeśli musisz zapytać, to cię na to nie stać”. Długi pojazd miał otwartą przestrzeń za kabiną kierowcy i był dostępny w wersjach z czterema lub sześcioma drzwiami.
Samochód był wyposażony w hydraulicznie regulowane amortyzatory. Pneumatyczny system kontrolował zamki drzwi, okna, a nawet regulację siedzeń. Pokrywa bagażnika również zamykała się za pomocą systemu pneumatycznego. Hamulce nie działały na płynie hydraulicznym, ale na powietrzu, tak jak w dużych ciężarówkach. Cały ten system ważył jednak 3 tony (6590 lbs) pojazdu. A w wersji opancerzonej był jeszcze cięższy.