Dwa lata po wprowadzeniu modelu 8/38, producent samochodów postanowił stworzyć jego bardziej luksusową wersję, która została zaprezentowana w 1928 roku: wersję Stuttgart.
W 1926 roku Mercedes & Cie oraz Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) połączyły siły, tworząc markę Mercedes-Benz, a Typ 200 był ich pierwszym wspólnym projektem. Opracowano przystępny cenowo, a jednocześnie wysokiej jakości pojazd. Sprzedaż w tamtych czasach rosła w zawrotnym tempie, co zachęciło producenta do dalszych działań. W ten sposób w 1928 roku zaprezentowano wersję Stuttgart, opartą na dłuższym podwoziu, zapewniającą większy komfort i luksus w porównaniu do modelu z 1926 roku.
Wersja Stuttgart, mająca tę samą przednią część nadwozia co jej krótszy odpowiednik, oferowała możliwość zamówienia kół na szprychach zamiast stalowych, które były dostępne w poprzednim modelu. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi oraz podwoziu, pasażerowie tylnej kanapy zyskali więcej miejsca na nogi. W ten sposób osoby, które zakupiły pojazd, były bardziej zadowolone z jego komfortu.
Przestronna tylna kabina oraz luksusowe materiały sprawiły, że model 8/38 Stuttgart zdobył serca klientów. Centralnie umieszczony panel instrumentów na drewnianej desce rozdzielczej oraz kierownica z czterema ramionami zostały starannie wykonane. Jakość dopasowania i wykończenia przewyższała standardy rynkowe.