MERCEDES BENZ A-Class L Sedan 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ A-Class L Sedan 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ A-Class L Sedan 2018-Present

Mercedes-Benz A-Class L Sedan to najnowszy sedan, który zadebiutował w rodzinie kompaktowych samochodów marki z trzema gwiazdkami, zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych Auto China 2018 w Pekinie. Sprzedaż jest ograniczona do Chin, a model stworzono z myślą o chińskich klientach. A-Class L Sedan jest wyłącznie produkowany przez Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC), co jest wspólnym przedsięwzięciem Daimler AG i BAIC Motor. Model jest dostępny od 2018 roku i może być napędzany jednym z dwóch czterocylindrowych silników benzynowych, które są również dostępne w hatchbacku czwartej generacji Mercedes-Benz A-Class oraz w standardowym sedanie A-Class, który prawie się nie różni poza standardowym rozstawem osi i tylnymi drzwiami.

Podczas opracowywania modelu szczególną uwagę zwrócono na zwiększoną przestrzeń na kolana dla pasażerów z tyłu, dlatego rozstaw osi A-Class L Sedan został wydłużony o 60 mm, osiągając 2789 mm w porównaniu do standardowej A-Class i A-Class Sedan. W pierwszym roku produkcji samochód był dostępny tylko z doładowanym, 1,33-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym, oferującym dwa poziomy mocy, 100 i 120 kW. Później wprowadzono mocniejszy, doładowany silnik 2.0 o mocy 140 kW, który przekazuje napęd na przednie koła poprzez 7-biegową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, dostępną w standardzie. Jak inne modele na tej samej platformie, A-Class L Sedan wyposażono w najnowszy system wspomagania kierowcy, a aktywne bezpieczeństwo osiąga najwyższy poziom w swojej klasie.

Światowa premiera sedana A-Class L

Stuttgart/Pekin. Tuż przed dotarciem pierwszych hatchbacków A-Class do klientów w Europie Zachodniej w maju, nowa wersja rodziny samochodów kompaktowych – w postaci sedana A-Class L – już 25 kwietnia zadebiutuje na targach Auto China w Pekinie (25 kwietnia – 4 maja 2018). Model z nadwoziem notchback, który zostanie zaprezentowany, ma o 6 cm dłuższy rozstaw osi (2789 zamiast 2729 mm) i jest wariantem stworzonym wyłącznie na rynek chiński. Model A-Class produkowany jest wyłącznie w Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC), wspólnym przedsięwzięciu Daimlera i chińskiego partnera BAIC Motor. Wprowadzenie na rynek w Chinach zaplanowane jest na drugą połowę 2018 roku. W drugiej połowie roku zadebiutuje również wersja sedana dostosowana do potrzeb klientów spoza Chin.

Informacja prasowa
24 kwietnia 2018

Dzięki najnowszemu językowi designu charakteryzującemu się wyraźnymi strukturami i zmysłowymi powierzchniami, wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki innowacyjnym systemom wspomagania kierowcy z funkcjami z klasy S oraz systemowi infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), chiński sedan A-Class L posiada wszystkie zalety nowej rodziny samochodów kompaktowych Mercedes-Benz. Jednym z wyróżniających elementów jest inteligentna kontrola głosowa systemu MBUX z naturalnym rozpoznawaniem mowy: system radzi sobie w różnych dialektach chińskich, w tym w sichuańskim i kantońskim.
„Mając na uwadze potrzeby i życzenia naszych chińskich klientów, stworzyliśmy sedan A-Class L na rynek lokalny, który jest pierwszym i jedynym modelem o wydłużonym rozstawie osi w segmencie premium samochodów kompaktowych,” powiedział Hubertus Troska, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za region Wielkich Chin. „Ta wersja o wydłużonym rozstawie osi oferuje dodatkową przestrzeń, z tylnym wnętrzem dostosowanym do lokalnych preferencji. A ponieważ nasi klienci w Chinach są młodzi i połączeni, nasz nowy, intuicyjny system telematyczny MBUX zapewnia im wysoce spersonalizowane cyfrowe doświadczenie. Dzięki tym i innym wyróżniającym cechom, sedan A-Class L jest doskonałym wyborem dla naszych chińskich klientów. Wierzymy, że przyczyni się to do naszego dalszego wzrostu jako piąty model produkowany lokalnie w BBAC, który będziemy produkować w Chinach, dla Chin, wspólnie z naszym partnerem BAIC.”
W 2017 roku Chiny były ponownie największym rynkiem sprzedaży dla Mercedes-Benz i smart. Klienci na stałym lądzie w Chinach odebrali w zeszłym roku ponad 610 000 pojazdów, co oznacza najwięcej w historii (+25,9%). Łącznie w 2017 roku wyprodukowano około 430 000 jednostek lokalnych, co stanowi ponad dwie trzecie całkowitej sprzedaży w Chinach.
Ponad sześć milionów modeli kompaktowych zostało już dostarczonych do klientów w około 170 rynkach. Po wielkim sukcesie ostatniej generacji klasy kompaktowej – Mercedes-Benz sprzedał w 2017 roku ponad 620 000 pojazdów kompaktowych na całym świecie – obecnie firma stopniowo rozszerza nową rodzinę samochodów kompaktowych do ośmiu członków.

Hatchback A-Class i chińska wersja sedana A-Class to pierwsze dwa przedstawiciele nowej generacji.

O chińskim sedan A-Class L

Sedan A-Class L odzwierciedla również purystyczny, akcentujący powierzchnię design najnowszej filozofii stylistycznej Mercedes-Benz, zwanej Sensual Purity. Kompaktowy sedan ma bardzo krótkie zwisy z przodu i z tyłu, co w połączeniu z linią boczną wzmacnia sportowy wizerunek. Jak w modelu hatchback, projekt przodu wygląda bardzo nowocześnie. Do tego wrażenia przyczyniają się niska, wydłużona maska, płaskie lampy przednie z elementami chromowanymi oraz przypominające pochodnię światła do jazdy dziennej – plus diamentowy grill z pojedynczymi żaluzjami, chromowanymi wstawkami i centralną gwiazdą. Klienci mogą wybierać między wersjami Sedan a Sport Sedan, przy czym ta ostatnia ma na masce wypukłości.
Dach, który znajduje się daleko z tyłu, oraz kompaktowy tył podkreślają sportowy charakter pojazdu. Koła (w rozmiarach od 16 do 19 cali) idealnie pasują do architektury nadwozia, co, podobnie jak wyraźnie zaznaczone ramiona w tylnej części, nadaje pojazdowi kwadratowy wygląd na drodze.

Dwuczęściowe tylne światła podkreślają szerokość. Reflektory zostały przesunięte niżej w zderzaku, aby tylne światła mogły mieć szczególnie płaski design. Różowe złoto to ekskluzywny kolor lakieru planowany na rynek chiński.

Jak w modelu hatchback, wnętrze to całkowicie nowa koncepcja, rewolucjonizująca klasę kompaktową od wewnątrz dzięki nowemu poczuciu przestronności. Architektura wnętrza wraz z wyświetlaczami i elementami sterującymi to awangardowy wyróżnik w tym segmencie. Po raz pierwszy całkowicie zrezygnowano z osłony nad kokpitem. W rezultacie skrzydło głównej części deski rozdzielczej z poziomem wykończenia rozciąga się od jednych drzwi przednich do drugich bez wizualnej kontynuacji.

Poniżej tej głównej części znajduje się niska część, zwana skrzydłem. Skrzydło wydaje się unosić, ponieważ brak jest połączeń czy przejść kształtów do otaczającej przestrzeni. Oświetlenie ambientowe z 64 kolorami wzmacnia ten efekt i stanowi nowe wnętrze doświadczenie, również dla chińskich klientów. Skrzydło stanowi również podstawę dla otworów wentylacyjnych w kształcie turbin, które są osadzone w wykończeniu, oraz w pełni wolnostojącego wyświetlacza szerokokątnego.

Na pokładzie znajduje się system multimedialny MBUX – Mercedes-Benz User Experience – z unikalnymi zdolnościami uczenia się dzięki sztucznej inteligencji. Oczywiście, popularna aplikacja WeChatMyCar jest zintegrowana. MBUX umożliwia po raz pierwszy jednoczesne połączenie dwóch lub więcej użytkowników z systemem. Inteligentna kontrola głosowa z naturalnym rozpoznawaniem mowy obsługuje różne dialekty chińskie, w tym sichuański i kantoński. Mercedes-Benz jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który na chińskim rynku oferuje wyświetlanie nawigacji z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości.

Przy opracowywaniu chińskiego sedana A-Class L (długość/szerokość/wysokość: 4609/1796/1460 mm) szczególny nacisk położono na przestrzeń na kolana dla pasażerów tylnych. W rezultacie, rozstaw osi wynoszący 2789 mm jest o 60 mm dłuższy niż w modelu hatchback (2729 mm). Bagażnik ma pojemność 420 litrów.

Podczas wprowadzenia na rynek, sedan A-Class L będzie dostępny w Chinach z nowoczesnym, aluminiowym silnikiem czterocylindrowym o pojemności 1,33 litra i mocach 100 i 120 kW (z wyłączeniem cylindrów); później dostępny będzie również silnik czterocylindrowy o pojemności 2 litrów z szlifowaniem CONICSHAPE i zmiennym rozrządem CAMTRONIC. W Chinach ten silnik ma moc 140 kW. Skrzynia biegów 7GDCT z podwójnym sprzęgłem jest standardem.

Oczywiście na chińskim rynku sedan A-Class L także oferuje najnowsze systemy wspomagania kierowcy z kooperacyjnym wsparciem dla kierowcy, co zapewnia najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa w tym segmencie z funkcjami zaczerpniętymi z klasy S.

O Beijing Benz Automotive Co., Ltd.

Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC), wspólne przedsięwzięcie Daimlera i jego chińskiego partnera BAIC Motor, produkuje samochody Mercedes-Benz od 2005 roku i silniki od 2013 roku. W 2017 roku ponad dwie trzecie pojazdów Mercedes-Benz sprzedanych w Chinach było produkowanych lokalnie. BBAC zatrudnia ponad 11 000 pracowników. Aktualne portfolio produktowe obejmuje sedany C-Class o krótkim i długim rozstawie osi, sedany E-Class o długim rozstawie osi, GLA i GLC.

Od 2015 roku zakład produkcji samochodów kompaktowych w Pekinie uzupełnia zakłady Mercedes-Benz w Rastatt i Kecskemet (Węgry), a także produkcję Valmet Automotive w Finlandii. W ten sposób zakład w Pekinie jest częścią elastycznej i wysoce wydajnej sieci produkcyjnej samochodów kompaktowych Mercedes-Benz.
Pod koniec lutego 2018 roku Daimler i BAIC ogłosili plany rozszerzenia lokalnej produkcji pojazdów Mercedes-Benz: przy inwestycji Daimlera i BAIC w wysokości ponad 11,9 miliarda RMB (około 1,5 miliarda euro), BBAC przygotowuje się do uruchomienia kolejnej lokalizacji produkcyjnej na wysokiej jakości pojazdy premium, oprócz established plant w Yizhuang Industrial Park w Pekinie.

W ramach inwestycji z zakładu produkcyjnego BAIC zlokalizowanego w dzielnicy Shunyi w stolicy, zostanie on przeniesiony do BBAC i zmodyfikowany, aby umożliwić uzupełniające moce produkcyjne dla pojazdów Mercedes-Benz. Ponadto obie strony zainwestują w nową lokalizację produktu w przyszłym drugiem zakładzie produkcyjnym Mercedes-Benz w Pekinie.
Czy wiedziałeś, że…
…jeśli chodzi o liczby produkcyjne, BBAC jest największym na świecie zakładem Mercedes-Benz zajmującym się samochodami osobowymi? Jednocześnie jest to jedyna lokalizacja Mercedes-Benz na świecie, która produkuje modele samochodów osobowych z napędem na przednią i tylną oś, a także silniki w jednym miejscu.

1.3L 7AT (135 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1333 Cm3
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość181.5 In (4610 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)

1.3L 7AT (168 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1333 Cm3
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość181.5 In (4610 Mm)
Szerokość70.7 In (1796 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.