MERCEDES BENZ A-Class (W177) 2018-2022

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ A-Class (W177) 2018-2022

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ A-Class (W177) 2018-2022

IV generacja klasy A została zaprezentowana w 2018 roku i wprowadziła nowe udoskonalenia dla pojazdu segmentu premium, z czystszymi silnikami i nowymi jednostkami infotainment.

Pierwsze dwie generacje klasy A nie należały do najlepszych modeli produkowanych przez Mercedes-Benz. Ich kształty przypominały pomniejszone MPV, a napęd na przednie koła nie zrobił dobrego wrażenia na rynku, co skutkowało niskimi wynikami sprzedaży. Trzecia generacja jednak pojawiła się jako hatchback i została dobrze przyjęta przez rynek.

Mercedes-Benz potrzebował kompaktowego pojazdu w swojej ofercie. Z pomocą francuskiego producenta samochodów Renault udało się zbudować lepszą platformę dla auta premium w tej klasie. Oparcie na konstrukcji dwu-komorowej z lepszymi proporcjami i wymiarami prowadziło do ładniejszego wyglądu auta. Słupki A zostały pochylone, aby poprawić współczynnik oporu powietrza, a tył pojazdu również uzyskał nowoczesną formę. Pojazd miał szerszy wygląd z tyłu dzięki większej powierzchni przeszklonej, co podkreślało kształt ramek, a także dzięki szerzej rozmieszczonym tylnym reflektorom w modułowym, dwu-sekcyjnym zderzaku.

Wnętrze zaprezentowało całkowicie nowe podejście, oferując poczucie przestronności.

Unikalna architektura wnętrza kształtowana jest głównie przez awangardowy design deski rozdzielczej: Po raz pierwszy całkowicie zrezygnowano z osłony nad kokpitem. W rezultacie, skrzydłowy kształt głównej części deski rozdzielczej rozciągał się od jednych drzwi przednich do drugich, bez wizualnych przerw. Wyświetlacz Widescreen był całkowicie wolnostojący. Był dostępny w wersji z dwoma 7-calowymi wyświetlaczami, jednym 7-calowym i jednym 10,25-calowym lub dwoma wyświetlaczami 10,25-calowymi.

Silnik podstawowy miał pojemność 1,33 litra i został zaczerpnięty z Renault, europejskiego specjalisty w zakresie małych silników. Był połączony z 7-biegową skrzynią biegów ze sprzęgłem podwójnym, co zwiększało efektywność paliwową i obniżało emisję CO2.

Nowy model Mercedes-Benz Klasy A jest tak młodzieńczy i dynamiczny jak zawsze, ale nigdy wcześniej nie był tak dojrzały i komfortowy. Całkowicie redefiniuje nowoczesny luksus w segmencie aut kompaktowych i rewolucjonizuje design wnętrza. Technologicznie nowa Klasa A zajmuje pierwsze miejsce dzięki MBUX – Mercedes-Benz User Experience: oferuje również szereg funkcji, które wcześniej były zarezerwowane dla klasy luksusowej. W określonych sytuacjach jazdy jest w stanie prowadzić półautonomicznie po raz pierwszy, a reflektory MULTIBEAM LED są dostępne na życzenie. Wszystkie modele nowej Klasy A są napędzane nowymi, wydajnymi silnikami diesla i benzynowymi, a chociaż Mercedes-Benz zachował sportowy wygląd, jego użyteczność wzrosła.

„Z czwartą generacją Klasy A redefiniujemy nowoczesny luksus w klasie kompaktowej. W tym celu postawiliśmy na połączenie dynamicznego designu i intuicyjnego systemu obsługi,” mówi Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż samochodów Mercedes-Benz. „Dzięki MBUX – nowemu doświadczeniu użytkownika Mercedes-Benz – tworzymy całkowicie nowe doświadczenie dla klientów.”

„Nowe technologie muszą koncentrować się na ludziach i ułatwiać im życie. Nowa Klasa A robi to na wiele sposobów, stając się emocjonalnym i inteligentnym towarzyszem,” mówi Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i samochody Mercedes-Benz. „Dobrym przykładem jest MBUX – Mercedes-Benz User Experience: łączy intuicyjną i naturalną obsługę z inteligentnym, uczącym się oprogramowaniem.”

„Nowa Klasa A ucieleśnia kolejny etap naszej filozofii projektowania Sensual Purity i ma potencjał, aby zapoczątkować nową erę designu,” mówi Gorden Wagener, dyrektor kreatywny Daimler AG. „Z wyraźnymi konturami i sensualnymi powierzchniami prezentujemy technologię wysokiej klasy, która budzi emocje. Forma i bryła pozostają, gdy fałdy i linie są zredukowane do minimum. Wnętrze reprezentuje nowoczesny luksus na poziomie, który wcześniej nie był osiągalny w tej klasie i przekształca inteligentną technologię w emocjonalne doświadczenie całościowe.”

Design zewnętrzny: Ćwiczenie z puryzmu

Purystyczny, akcentujący powierzchnię design nowej Klasy A Mercedes-Benz jest kolejnym krokiem w filozofii projektowania Mercedes-Benz Sensual Purity. Na podstawie kompaktowego designu dwuboksowego, zoptymalizowane wymiary i proporcje doprowadziły do nowej interpretacji designu Klasy A Mercedes-Benz.

„Z wyraźnymi konturami i sensualnymi powierzchniami prezentujemy technologię wysokiej klasy, która budzi emocje. Forma i bryła pozostają, gdy fałdy i linie są zredukowane do minimum. Mercedes-Benz ma odwagę wdrożyć ten puryzm,” mówi Gorden Wagener, dyrektor kreatywny Daimler AG. „Nowa Klasa A jest jednocześnie gorąca i chłodna, a jak jej poprzednik, ma potencjał, aby zapoczątkować nową erę designu.”

Zewnętrzny wygląd nowej Klasy A Mercedes-Benz symbolizuje sportowość, dynamizm i emocje. Postępowy design przodu z niską maską, płaskimi reflektorami LED z elementami chromowanymi oraz dziennymi lampami przypominającymi latarki zapewnia emocjonalnie atrakcyjny i kuszący wygląd. Uderzająca osłona chłodnicy z gwiazdą Mercedesa, której sylwetka rozszerza się ku dołowi jako reinterpretacja poprzednika, charakteryzuje się pinami w diamentowym stylu oraz centralnym, srebrnym żaluzją podkreślającą sportowy charakter tego modelu. Widoczne otwory dolne zderzaka na powietrze nawiązują do sylwetki osłony chłodnicy.

Auto wizualnie wydłuża dłuższy rozstaw osi oraz linia charakterystyczna wzdłuż boku. Maska opada mocniej niż w poprzedniej serii modelowej, co podkreśla dynamiczny, wyprostowany przód. Większe nadkola na koła od 16 do 19 cali podkreślają sportowy charakter nowej Klasy A i sprawiają, że pojazd leży bardziej stabilnie na drodze.

Pojazd wygląda szerszo na tylnej części dzięki bardziej wyraźnemu wzornictwu okna, które również podkreśla ramiona oraz szerszemu rozmieszczeniu tylnych reflektorów w modułowym, dwuczęściowym zderzaku tylnym. W zależności od poziomu wyposażenia, tylny zderzak dostępny jest z czarnym dyfuzorem lub w wersji Progressive z chromowanymi detalami i końcówkami wydechu. Smukłe, dwuczęściowe światła tylne zapewniają emocjonalnie atrakcyjny, kuszący wygląd. Spojler w wysokim połysku czarnym zamontowany na boku tylnej szyby poprawia aerodynamikę.

Na moment wprowadzenia na rynek dostępne będą trzy kolory lakierów nie-metalicznych i cztery metaliczne, a także lakier designo mountain grey.

Design wnętrza: Rewolucja od wewnątrz

Wnętrze nowej Klasy A jest całkowicie zredefiniowane dzięki nowoczesnemu, awangardowemu wyglądowi. Mercedes-Benz przyjął całkowicie nowe podejście, rewolucjonizując klasę kompaktową od wewnątrz poprzez nowe poczucie przestronności. Unikalna architektura wnętrza jest szczególnie kształtowana przez awangardowy design deski rozdzielczej: po raz pierwszy całkowicie zrezygnowano z osłony nad kokpitem. W efekcie, przypominające skrzydło główne ciało deski rozdzielczej rozciąga się od jednych drzwi do drugich bez wizualnej przerwy. Wyświetlacz Widescreen jest całkowicie wolnostojący. Wyloty powietrza w sportowym wyglądzie turbiny to kolejny punkt kulminacyjny.

Architektura wnętrza i systemy sterowania i wyświetlania nowej Klasy A to awangardowy USP w tym segmencie. Deska rozdzielcza jest podzielona na dwie trójwymiarowe, poziome sekcje: dolna sekcja jest wizualnie oddzielona od głównej bryły deski rozdzielczej przez „rów” i wydaje się unosić przed deską rozdzielczą. Opcjonalne oświetlenie ambientowe potęguje ten efekt, akcentując wrażenie swobodnego unoszenia się podstruktury.

Dolna sekcja deski rozdzielczej stanowi podstawę dla wylotów powietrza w kształcie turbiny i całkowicie wolnostojącego wyświetlacza. Jest on dostępny w trzech wersjach:

z dwoma wyświetlaczami 7-calowymi (17.78 cm),
z jednym 7- i jednym 10,25-calowym (26 cm) wyświetlaczem oraz
z dwoma wyświetlaczami 10,25-calowymi.

Integracja wyświetlacza klimatyzacji w centralnym ekranie również znacznie poprawia przejrzystość kokpitu. Klimatyzacja jest sterowana przez poziome przełączniki lub przez odpowiednie menu na ekranie dotykowym.

Dzięki rezygnacji z osłony kokpitu, główna bryła deski rozdzielczej z wykończeniem rozciąga się od jednych drzwi do drugich za pozornie wolnostojącym wyświetlaczem Widescreen. Opcjonalne elementy wykończeniowe mają design „wrap-around”, a wybór materiałów (np. drewno o otwartych porach) podkreśla progresywne, nowoczesne położenie jako najlepsze wnętrze w tej klasie.

Pięć okrągłych wylotów powietrza ma nowy wygląd turbiny inspirowany światem lotnictwa. Starannie zaprojektowane łopatki powietrza w koncentrycznym układzie tworzą wrażenie turbiny odrzutowca. W linii wyposażeniowej Style obramowanie wylotu jest podkreślone kolorem na głębokości geometrii wylotu, dając wrażenie dopalacza. Środkowe wyloty powietrza są skierowane na kierowcę, podkreślając sportowy charakter wnętrza.

Panel centralny drzwi przechodzi bezszwowo w podłokietnik, podkreślając sensualną, płynącą zasadę projektowania. Nowo zaprojektowana kierownica z trzema ramionami, uchwyty drzwi, konsola środkowa i fotele podążają za nowoczesną idiomą projektową. Okrągły, całkowicie zamknięty uchwyt/drzwi jest o nietypowym designie i szczególnie ergonomicznym kształcie.

Kolory i wykończenie: świeże kolory i nietypowe wykończenie

Wnętrze można dostosować do osobistych preferencji na wiele sposobów. Świeża koncepcja kolorystyczna odgrywa w tym ważną rolę: wybór obejmuje niebieski indygo inspirowany wyglądem dżinsów oraz chłodny szary neva, ekskluzywny dla Klasy A Mercedes-Benz. Efekty świetlne tworzą dodatkowy efekt w tym kontekście.

W zależności od linii wyposażeniowej, dostępne są różne rodzaje i kolory elementów wykończeniowych dla deski rozdzielczej. Przegląd elementów wykończeniowych:

Style: kolorowy pas dopasowany do tapicerki w szarym neva, niebieskim indygo lub czarnym z wbudowanym, kontrastowym obszyciem w jasnoniebieskim lub pomarańczowym
Progressive: wygląd włókna węglowego w czerni lub srebrze
AMG Line: AMG DINAMICA czarny
Opcjonalnie dla Progressive/AMG Line: lekkie aluminium z poprzecznym usłojeniem, lekkie aluminium z liniowym usłojeniem, wykończenie z czarnego otwartego porowatego drewna limonkowego lub brązowego otwartego porowatego drewna orzechowego

Oświetlenie ambientowe: awangardowy wzór świetlny

Od 12 do 64 – wraz ze zmianą generacji, pięciokrotnie zwiększono liczbę kolorów dostępnych opcjonalnie dla oświetlenia ambientowego nowej Klasy A. Nie tylko wybór wzrósł, ale również emocjonalna prezentacja wyznacza standardy w tym segmencie: różne kolory są łączone w dziesięć światów kolorów, aby umożliwić awangardowe wyświetlanie światła ze spektakularnymi zmianami kolorów.

Światy kolorów można dopasować do różnych stylów wyświetlacza widescreen, jeśli zajdzie taka potrzeba, tworząc harmonijną całość. Są także efekty świetlne, które klienci mogą aktywować indywidualnie.

Awangardowe oświetlenie ambientowe zostało uwzględnione już na wczesnym etapie rozwoju i systematycznie zintegrowane w designie wnętrza. Jest to widoczne na przykład w obszarze, w którym górna i dolna sekcja deski rozdzielczej się łączą. Dzięki połączeniu oświetlenia pośredniego i bezpośredniego tworzy się bardzo szczególna atmosfera, która może być porównywana do nocnego oświetlenia historycznego budynku. Wnętrze wylotów powietrza w kształcie turbiny z galwanizowanymi powierzchniami jest również emocjonalnie prezentowane przez oświetlenie ambientowe.

Systemy wspomagania jazdy: Wysoki standard bezpieczeństwa z funkcjami z Klasy S

Nowa Klasa A dysponuje najnowszymi systemami wspomagania jazdy z kooperacyjnym wsparciem kierowcy, co daje jej najwyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa w tym segmencie z funkcjami przyjętymi z Klasy S. Po raz pierwszy Klasa A może prowadzić półautonomicznie w określonych sytuacjach.

Nowa Klasa A Mercedes-Benz ma „oko sokoła” na sytuację drogową: ulepszone systemy kamer i radarowe pozwalają jej widzieć aż do 500 m przed sobą. Klasa A wykorzystuje również dane mapowe i nawigacyjne do funkcji wspomagających. Na przykład, Active Distance Assist DISTRONIC jako część pakietu wspomagania jazdy jest w stanie wspierać kierowcę w wielu sytuacjach związanych z trasą i przewidywalnie oraz wygodnie dostosować prędkość np. przy zbliżaniu się do zakrętów, skrzyżowań lub rond.

Kierowca może również spojrzeć na ekran i zobaczyć, które funkcje wspomagające zostały wybrane i na jakie sytuacje systemy reagują w danym momencie. Zrozumiałe ikony – np. kierownica z rękami po obu stronach – informują zarówno na ekranie, jak i w wyświetlaczu przezroczystym. Wszystkie funkcje wspomagania jazdy można obsługiwać za pomocą kierownicy.

Aktywne bezpieczeństwo jako standard: rozszerzone wspomaganie hamowania

Nowa Klasa A standardowo wyposażona jest w rozszerzone Aktywne Wspomaganie Hamowania. W zależności od sytuacji, może skutecznie pomóc złagodzić skutki kolizji tylnych z wolno poruszającymi się, zatrzymującymi się lub stacjonarnymi pojazdami z przodu, a także przechodniami i rowerzystami, lub całkowicie je zapobiec. Jeśli odległość znacznie spadnie poniżej standardu bezpieczeństwa, system wydaje wizualne ostrzeżenie dla kierowcy. Jeśli wykryje poważne ryzyko kolizji, kierowca otrzymuje dodatkowe ostrzeżenie dźwiękowe. Oblicza również ciśnienie hamulca wymagane do uniknięcia kolizji, jeśli to jeszcze możliwe. Jeśli po ostrzeżeniu kierowca naciśnie pedał hamulca, system jest w stanie zwiększyć niewystarczające ciśnienie hamulca zgodnie z potrzebami sytuacji. W ten sposób maksymalnie wykorzystuje pozostałą odległość, aby zostawić pojazdy za sobą miejsce na wyhamowanie. Jeśli kierowca nie zareaguje, Aktywne Wspomaganie Hamowania może pójść o krok dalej i autonomicznie zahamować, jeśli niebezpieczeństwo kolizji się utrzymuje, aby złagodzić skutki wypadku lub w najlepszym przypadku nawet go zapobiec.

ATTENTION ASSIST z regulowaną czułością, który może na czas ostrzec kierowcę o nieuwadze i senności, jest również standardowo w zestawie.

Modułowy system wspomagania jazdy: wsparcie według preferencji

Klasa A oferuje modułową gamę systemów wspomagania jazdy. Oprócz już obszernej specyfikacji standardowej, opcjonalne dodatki aż do pakietu wspomagania jazdy również umożliwiają indywidualną konfigurację pojazdu w zakresie wspomagania jazdy. Active Distance Assist DISTRONIC jest dostępny indywidualnie dla wygodnej kontroli długości jazdy, a w połączeniu z rozpoznawaniem znaków drogowych w systemie nawigacyjnym pozwala na ręczne przyjęcie rozpoznanych ograniczeń prędkości.

Już w swojej czysto doradczej wersji, przy niskich prędkościach, Blind Spot Assist jest w stanie ostrzegać o pojazdach, w tym rowerach, w obszarze zagrożenia. Po raz pierwszy, gdy pojazd stoi w miejscu, może sygnalizować kierowcy wizualnym ostrzeżeniem w lusterku zewnętrznym, zanim wysiądzie, że pojazd przejeżdża w obszarze krytycznym. Jeśli kierowca w tym momencie użyje uchwytu drzwi, rozlega się dodatkowe ostrzeżenie akustyczne. Obiekt przejeżdżający musi poruszać się z prędkością większą niż 2 m/s. Funkcja ta jest również dostępna, gdy pojazd jest w bezruchu oraz do trzech minut po wyłączeniu zapłonu. Blind Spot Assist można rozszerzyć o Active Lane Keeping Assist, które już w podstawowej wersji jest w stanie ostrzegać przed przypadkowym opuszczeniem pasa ruchu poprzez wibracje kierownicy oraz, jeśli kierowca przekroczy solidną linię, interweniować korygująco poprzez jedno-stronne działanie hamulca.

Funkcjonalność Traffic Sign Assist została rozszerzona o takie elementy, jak ostrzeżenia dla pieszych w pobliżu przejść dla pieszych oraz rozszerzoną funkcję ostrzegania przed jazdą pod prąd, która teraz nie tylko ostrzega przed wjazdem pod prąd na zjazdy autostradowe, ale może również ostrzegać przed jazdą pod prąd w uliczkach jednokierunkowych lub na rondo. Dodatkowo wykrywanie znaków stopu zostało powiązane z funkcją ECO start/stop, a to ostatnie również odpowiednio uwzględnia – silnik pozostaje włączony.

Pakiet Wspomagania Jazdy: liczne systemy wspomagające użytecznie połączone

Systemy wspomagania i bezpieczeństwa są zgrupowane w pakiecie Wspomagania Jazdy (opcjonalne wyposażenie).

Active Distance Assist DISTRONIC z Active Steering Assist: w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h, na wszystkich rodzajach dróg – autostrady, drogi krajowe czy w obszarach miejskich – system jest w stanie nie tylko automatycznie utrzymywać właściwą odległość od poprzedzającego pojazdu, ale również zapewnia kierowcy wyczuwalne wsparcie w prowadzeniu, nawet na zakrętach. Przy prędkościach do 130 km/h system nie jest koniecznie zależny od wyraźnie widocznych oznaczeń pasa, gdyż może również aktywnie interweniować, jeśli linie na drodze są nieczytelne, jak to często ma miejsce w przypadku robót drogowych, czy nawet wtedy, gdy na drodze nie ma żadnych linii. System ten znacznie ułatwia prowadzenie, szczególnie w warunkach jazdy w korkach lub w kolumnach.

Zmniejszenie prędkości następuje w różnym stopniu, w zależności od wybranego trybu jazdy DYNAMIC SELECT (np. SPORT, COMFORT lub ECO). Oznacza to, że półautomatyczne prowadzenie przez dłuższy czas jest również rzeczywistością na drogach krajowych. Active Distance Assist DISTRONIC kontroluje odległość od pojazdu przed nami w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h i utrzymuje auto na torze jazdy. Zmiany w zachowaniu przycofania, np. na zjazdach, mogą teraz również być uwzględniane.

Active Speed Limit Assist: w połączeniu z MBUX, Active Speed Limit Assist – subfunkcja Traffic Sign Assist – jest również w stanie rozpoznać tablice z ograniczeniami prędkości oraz znaki robót drogowych za pomocą kamery. Znane ograniczenia, takie jak 50 km/h w obszarach zabudowanych czy 100 km/h na drogach krajowych, są również przyjmowane z systemu nawigacji. Active Distance Assist DISTRONIC automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do rozpoznanych ograniczeń prędkości (w połączeniu z nawigacją i rozpoznawaniem znaków drogowych). W pewnych przypadkach prędkość może zostać dostosowana w trybie przewidującym na podstawie danych mapowych. Na drogach bez ograniczeń prędkości, takich jak odcinki niemieckich autostrad, rekomendowana prędkość – w tym przypadku 130 km/h – jest przyjmowana jako prędkość ustawiona. Ta prędkość może być dostosowana przez kierowcę. Żądana maksymalna prędkość jest zawsze przyjmowana w trakcie jazdy, gdy ograniczenie prędkości zostaje podnoszone. Pozostaje ustawiona, aż pojazd opuści autostradę lub silnik zostanie wyłączony.

Pojazdy w korku: w ruchu stop-and-go na autostradach i podobnych drogach, możliwe jest teraz zatrzymanie na czas do 30 sekund, w tym czasie Mercedes-Benz Klasa A automatycznie rusza i podąża za ruchem przed sobą.

Active Lane Change Assist: Gdy kierowca pragnie zmienić pas ruchu na wielopasmowych drogach (rozpoznawane przez system nawigacji) przy prędkościach od 80 do 180 km/h, wystarczy lekko przycisnąć dźwignię kierunkowskazu. W ciągu następnych dziesięciu sekund system sensorów sprawdza wraz z kierowcą czy następny pas jest wolny przed, obok i za pojazdem, uwzględniając również prędkość innych pojazdów. Jeśli nie ma innego pojazdu w odpowiedniej strefie bezpieczeństwa, kierowca otrzymuje wsparcie w zmianie pasa. Zainicjowana zmiana pasa jest sygnalizowana w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu przezroczystym. System dostępny jest w niektórych krajach, w zależności od certyfikacji.

Active Emergency Stop Assist: Active Emergency Stop Assist hamuje pojazd do zatrzymania w swoim pasie, jeśli wykryje, że kierowca nie prowadzi już aktywnie pojazdu, gdy porusza się z aktywnym Active Steering Assist. Jeśli przez dłuższy czas nie ma ruchów kierownicy, gdy Active Steering Assist jest aktywny, system daje kierowcy wizualny i akustyczny przypomnienie, aby położyć dłonie na kierownicy. Jeśli kierowca nie zareaguje po wielokrotnych wizualnych i akustycznych przypomnieniach, niezależnie od ruchu kierownicy, przyspieszania, hamowania czy naciśnięcia przycisku dotykowego na kierownicy, auto zwalnia w wyznaczonym pasie, aż do zatrzymania. Przy prędkościach poniżej około 60 km/h nadjeżdżający ruch jest ostrzegany za pomocą lamp awaryjnych. Gdy pojazd się zatrzymuje, automatycznie włączany jest hamulec postojowy, a system alarmowy Mercedes-Benz jest aktywowany. Pojazd jest również odblokowywany, aby umożliwić służbom ratunkowym dostęp do wnętrza. Funkcje są przerywane, gdy kierowca ponownie przejmuje kontrolę nad pojazdem.

Active Brake Assist: Active Brake Assist z funkcją przejazdów jest w stanie pomóc kierowcy unikać zbliżających się kolizji z pojazdami z przodu, pojazdami stacjonarnymi lub przejeżdżającymi oraz z ludźmi, jeśli kierowca nie podejmuje żadnych działań w celu złagodzenia niebezpiecznej sytuacji. Ta pomoc przyjmuje formę

ostrzeżenia o odległości z lampką ostrzegawczą w zestawie wskaźników, jeśli odległość od pojazdu z przodu jest niewystarczająca
dodatkowego ostrzeżenia akustycznego, jeśli wykryte zostanie niebezpieczeństwo kolizji
wsparcia hamulcowego odpowiedniego do danej sytuacji, gdy kierowca zaczyna hamować
autonomicznego awaryjnego hamowania, aby uniknąć kolizji z poruszającymi się, stacjonarnymi lub przejeżdżającymi samochodami, jeśli kierowca nie reaguje
autonomicznego awaryjnego hamowania również dla pieszych/cyklistów stacjonarnych lub przejeżdżających.

Evasive Steering Assist: W zakresie prędkości od 20 do 70 km/h, Evasive Steering Assist może pomóc kierowcy uniknąć pieszego wykrytego przez system wspomagania korzystający z radarowych czujników i stereo kamery wielofunkcyjnej. Jeśli kierowca rozpocznie manewr unikowy, skręcając kierownicę, system wspiera go, dodając precyzyjnie obliczony moment obrotowy do ruchu kierownicy. Moment ten pomaga kierowcy uniknąć pieszego w kontrolowany sposób, a następnie ułatwia wyprostowanie pojazdu, aby mógł bezpiecznie przejechać obok. Choć filozofia Evasive Steering Assist polega na zapewnieniu kierowcy znacznej pomocy, inicjatywa podjęcia manewru musi pochodzić od kierowcy. Dzieje się tak, ponieważ gdyby manewr unikowy był automatyczny, wcześniej nieuwaga kierowcy mogłaby być na tyle zaskoczona nagłym ruchem kierownicy, że mogłaby zareagować niepoprawnie, próbując na przykład intuicyjnie skręcić w przeciwną stronę.

Active Lane Keeping Assist: System ten jest w stanie ostrzegać kierowcę za pomocą pulsujących wibracji na kierownicy, gdy pojazd niezamierzenie wypada z pasa ruchu przy prędkościach między 60 a 200 km/h. Jeśli pojazd przejedzie przez linię ciągłą, może przywrócić go na pas, stosując hamulce po jednej stronie. W przypadku linii przerywanych, taka interwencja ma miejsce tylko w przypadku zagrożenia kolizją z pojazdem na sąsiednim pasie (w tym niebezpieczeństwo od nadjeżdżającego ruchu).

Active Blind Spot Assist: W zakresie prędkości od około 12 do 200 km/h, system ten jest w stanie zapewnić kierowcy wizualne ostrzeżenie oraz sygnał dźwiękowy, gdy włączony jest kierunkowskaz, aby ostrzec przed niebezpieczeństwem kolizji bocznych z innymi pojazdami, w tym rowerami. W bezruchu działa to również przy wychodzeniu z pojazdu, co pozwala na uniknięcie kolizji z rowerzystami przy otwieraniu drzwi. Przy prędkościach powyżej 30 km/h pakiet wspomagania jazdy może również automatycznie zastosować jednostronne działanie hamulca, aby pomóc uniknąć kolizji bocznej w ostatniej chwili.

Traffic Sign Assist: Rozpoznawanie obrazów i informacje z cyfrowej mapy drogowej w systemie nawigacyjnym pozwalają obliczyć dozwoloną maksymalną prędkość i wszelkie ograniczenia wyprzedzania dla aktualnego odcinka trasy oraz dla przejść dla pieszych i wyświetlić je w zestawie wskaźników. Dodatkowe ograniczenia, takie jak ograniczenia prędkości w warunkach mokrych (ostrzeżenie przy włączonych wycieraczkach) lub ograniczenia prędkości tylko dla ciężarówek, są również uwzględniane lub pomijane odpowiednio w danym przypadku. Prędkość pojazdu jest porównywana z ograniczeniem prędkości. Jeśli kierowca ustawił to w systemie, wydawane jest wizualne/akustyczne ostrzeżenie, jeśli ograniczenie prędkości zostanie przekroczone. Znaki zakazu wjazdu są również rozpoznawane, a kierowca jest zachęcany do sprawdzenia kierunku podróży pojazdu. Jeśli w obszarze przejścia dla pieszych zostaną wykryte piesi, dodatkowe ostrzeżenie pojawia się w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu przezroczystym. Traffic Sign Assist jest również dostępny oddzielnie poza pakietem wspomagania.

PRE-SAFE® PLUS: Ochrona przed niebezpieczeństwem z tyłu

PRE-SAFE® PLUS może interweniować, gdy ruch za pojazdem stanowi niebezpieczeństwo. W tym celu radarowe czujniki w tylnym zderzaku monitorują nadjeżdżający ruch, aby wykryć nadchodzącą kolizję. Jeśli rozpozna niebezpieczną sytuację, system ostrzega kierowcę pojazdu za nim, włączając światła awaryjne z większą częstotliwością (nie w USA/Kanadzie). Wprowadza również prewencyjnie środki ochrony pasażerów PRE-SAFE®, szczególnie napinacze pasów zwrotne. Jeśli pojazd stoi w miejscu, PRE-SAFE® PLUS intensywnie hamuje. Zmniejsza to doznania z uderzenia, znacznie obniżając obciążenia działające na pasażerów i ryzyko obrażeń szyi. Co więcej, zablokowanie hamulców może zapobiec wtórnym kolizjom, np. na skrzyżowaniach z przechodniami lub pojazdem przed nim.

Łatwiejsze parkowanie i manewrowanie: dodatkowe systemy wspomagające na życzenie

Aktywne Wspomaganie Parkowania z PARKTRONIC wspomaga kierowcę w poszukiwaniu miejsca parkingowego oraz w wjeżdżaniu lub wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych równoległych lub końcowych. W przypadku miejsc parkingowych równoległych działa zarówno do przodu, jak i do tyłu. Manewruje pojazdem do wybranego miejsca parkingowego i z powrotem. W tym procesie przyspieszenie, hamowanie i zmiana biegów są automatyczne, jeśli zainstalowana jest skrzynia biegów 7G-DCT. W połączeniu z Blind Spot Assist, system może ostrzegać kierowcę o ruchu poprzecznym przy wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych końcowych, a także w razie potrzeby inicjować automatyczne hamowanie. PARKTRONIC wydaje wizualne i akustyczne ostrzeżenie o rozpoznanych przeszkodach z pomocą sześciu czujników ultradźwiękowych w każdym zderzaku. Mogą być one z przodu, po bokach lub za pojazdem i są rozpoznawane przy prędkościach do około 10 km/h.

Jeśli zdefiniowany zostanie pakiet Parking z kamerą 360°, widok dookoła zapewnia kamera 360° z czterema zintegrowanymi kamerami bliskiego zasięgu w kratce chłodnicy, uchwycie pokrywy bagażnika i obudowach lusterek zewnętrznych. Informacje są wyraźnie prezentowane w wybieranych widokach w wyświetlaczu MBUX.

Pakiet Parking łączy Aktywne Wspomaganie Parkowania z kamerą w pokrywie bagażnika. Jego obraz ukazany jest w formie schematycznej z nakładanymi liniami prowadzącymi w wyświetlaczu MBUX. Kamera do wstecznego parkowania jest również dostępna osobno.

Aerodynamika: Rozległe ulepszenia dzięki komputerom i tunelom aerodynamicznym

Dobre parametry zużycia paliwa wymagają dobrych właściwości aerodynamicznych. Z wartością Cd wynoszącą 0.25, nowa Klasa A przewyższa już bardzo dobrego poprzednika, pomimo zwiększonych wymiarów zewnętrznych i wysokiej różnorodności modelu.

Z wartością Cd wynoszącą 0.25 i powierzchnią czołową (A) wynoszącą 2.19 m2, nowa Klasa A jest liderem aerodynamicznym w swoim segmencie. Aby osiągnąć ten cel, inżynierowie aerodynamiki przeprowadzili intensywne prace nad szczegółami podczas symulacji przepływu powietrza w komputerze i optymalizacji w tunelu aerodynamicznym, a na podstawie wyników wdrożyli szereg skutecznych działań.

Po raz pierwszy w klasie kompaktowej Mercedes-Benz wykorzystuje system AIRPANEL składający się z dwóch sekcji (opcjonalnie). Ten system żaluzji za osłoną chłodnicy otwiera swoje regulowane żaluzje w zależności od wymagań chłodzenia. Istnieje dodatkowy system żaluzji w wylocie powietrza poniżej tablicy rejestracyjnej, który dodatkowo poprawia wydajność systemu.

Przednie i tylne spoilery kół zostały optymalizowane w celu osiągnięcia niskich strat przepływu powietrza wokół kół. Dodatkowo nadkola są izolowane od komory silnikowej (w zależności od wariantu silnika), a otoczenia chłodnicy są uszczelnione. Zapewnia to precyzyjne kierowanie powietrza chłodzącego i bardziej efektywny system chłodzenia.

Inne szczegółowe działania aerodynamiczne obejmują:

uszczelnione otoczenia reflektorów
nowe lusterka zewnętrzne na linii pasa
aero lipa w strefie połączenia maski z przednim zderzakiem
duży spoiler dachowy, boczne spoilery, spoilery w lampach tylnych (standard) i na zderzaku tylnym redukują opór powietrza i unoszenie
panele podwozia z dużą komorą silnikową, głównym dnem, tylną osią i panelami dyfuzora
poprawiona forma tylnego tłumika wydechowego i osłony cieplnej (silnik benzynowy)
aerodynamicznie zoptymalizowane koła i opony

Hałasy wiatru zostały znacznie zredukowane w nowej Klasie A w porównaniu do jej poprzednika. Umożliwiły to ulepszenia w kilku obszarach. Źródła niskoczęstotliwościowych hałasów najpierw zidentyfikowano przy użyciu symulacji numerycznych i zredukowano ich wpływ poprzez środki projektowe, zanim przeprowadzono szczegółowe dopasowanie na stanowiskach testowych.

Jeśli chodzi o hałasy wiatru o wysokiej częstotliwości, szczególną uwagę zwrócono na kształt słupków A w połączeniu z nowymi lusterkami zewnętrznymi na liniach pasa. Lusterka zewnętrzne zoptymalizowano pod względem kształtu i pozycji. Rezultatem było zmniejszenie hałasu wiatru i oporu powietrza. Dalsze ważne ulepszenia osiągnięto w konstrukcji uszczelek w oknach przednich oraz uszczelnieniu elementów wykończeniowych i części demontowalnych.

Nadwozie i bezpieczeństwo pasywne: Bezpieczeństwo i cicha praca na najwyższym poziomie

Sztywne i inteligentnie zaprojektowane nadwozie stanowi podstawę zarówno bezpieczeństwa przy zderzeniach, jak i przyjemnych akustyk. Bezpieczeństwo wzmacniają również specjalne strefy zgniotu, a cicha praca dzięki wielu innym środkom. Nie mniej jednak waga nadwozia została utrzymana na poziomie poprzedniego modelu.

Nowa Klasa A Mercedes-Benz jest także pierwszym modelem Mercedes-Benz, który został opracowany w nowym Centrum Technologii dla Bezpieczeństwa Pojazdów (TFS). Projekt struktury pojazdu uwzględnia wyniki badań rzeczywistych wypadków. Każdy pojedynczy komponent nadwozia został opracowany zgodnie z obciążeniami i naprężeniami, jakie występują, z uwzględnieniem geometrii, grubości materiału, technologii łączenia i jakości materiału (zwiększony udział stali blachy wysokowytrzymałej i ultra wysokowytrzymałej).

Najważniejszym elementem koncepcji bezpieczeństwa nadwozia jest wysoko sztywna kabina pasażerska. Jej duża sztywność w sytuacjach stresowych związanych z wypadkami, np. w kolizjach czołowych, bocznych lub tylnych, a także przy dachowaniach, wynika przede wszystkim z większego wykorzystania wysokowytrzymałej, ultra wysokowytrzymałej i hartowanej stali blachy.

Wytrzymałość całej ściany bocznej zwiększono dzięki zespołowi podłogowemu o wysokiej sztywności poprzecznej. W przednich nogach wprowadzone są dwie wewnętrzne i jeden zewnętrzny odcinek wzmacniający pomiędzy wewnętrzną powłoką przednich członów i centralnym tunelem. Istnieje ciągły element poprzeczny siedziska z tyłu. Te procesy wzmacniają fotele o dużej sztywności poprzecznej z elementami rurkowymi w ramach siedziska.

Górny obszar słupka B jest niezwykle sztywny, z gorąco formowanej ultra wysokowytrzymałej stali, podczas gdy dolny obszar jest nieco mniej sztywny z deformowalnej, plastycznej stali. Dzięki temu słupki B mają bardzo dobre kinematyki deformacji. Stalowe drzwi mają konkretne wzmocnienia, a dodatkową ochronę zapewniają elementy zabezpieczające w obudowach bocznych siedzeń i do wykończenia słupków B.

Tak zwane uchwyty drzwi Inertia są wynikiem wewnętrznych badań wypadków. Te jeszcze bardziej niezawodnie zapobiegają otwarciu drzwi podczas wypadku, gdyż drzwi są blokowane na uchwycie w sytuacjach, gdy poddane są działaniu sił na skutek uderzenia.

Specjalne środki do strukturalnego bezpieczeństwa przedniej części pojazdu obejmują:

sztywny poprzeczny element słupka nadwozia z gorąco formowanej, hartowanej stali pomiędzy dwoma słupkami A
kilka równoległych ścieżek obciążeniowych dla poprawy rozkładu obciążenia w części czołowej (zderzenie w offset)
człony boczne na górnym poziomie uderzenia połączone z słupkami A
skuteczne rozdzielenie obciążenia z przednich członów bocznych za pomocą specjalnie wzmocnionych słupków A
środkowy poziom uderzenia z członami bocznymi o charakterystycznych kinematyka kolizyjnymi
wielowarstwowe struktury podłogowe dla optymalnej absorpcji energii
dodatkowy poprzeczny element podłogowy do ochrony przedłużonej nogi
ciągłe człony boczne podłogi w celu poprawy transferu energii do struktury podwozia, o większym przekroju i grubości materiału niż w poprzednim modelu
kompatybilność z innymi pojazdami w konstrukcji przedniej struktury w przypadku kolizji czołowej (ochrona innych uczestników ruchu).

Bardziej kompaktowe zespoły napędowe również odgrywają ważną rolę. Podczas kolizji czołowej, działając wspólnie z konstrukcją nadwozia, zapewniają bardziej jednorodne spowolnienie i przyczyniają się do zapewnienia ochrony pasażerów, z której słynie Mercedes-Benz. W zależności od ciężkości uderzenia silnik i skrzynia biegów są specjalnie przesuwane i odłączane od nowego nośnika integralnego.

Pojazdy z tylną pokrywą wymagają szczególnie dobrze przemyślanej konstrukcji nadwozia tylnego, aby zrekompensować duży otwór. Od wielu lat, np. w modelach E-Class Estate, koncepcja strukturalna dwóch sekcji obwodowych sprawdza się. Tak zwany pierścień C na poziomie słupka C oraz pierścień D wokół otwarcia bagażnika. Dzięki geometrii pierścienia D możliwe było umiejscowienie dolnej sekcji pierścienia C całkowicie poniżej tylnej podłogi, zachowując jednocześnie doskonałą sztywność poprzedniego modelu. To zwiększyło ładowność i umożliwiło uzyskanie płaskiej powierzchni ładunkowej.

Systemy zabezpieczeń: partnerstwo z bezpiecznym nadwoziem

200 7AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1332 Cm3
Moc119.9 Kw @ 5500 Rpm
163 Hp @ 5500 Rpm
161 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1620-4000 Rpm
250 Nm @ 1620-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

250 7AT FWD (224 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc164.7 Kw @ 5500 Rpm
224 Hp @ 5500 Rpm
221 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
350 Nm @ 1800-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2141 G/Km

180 d 7AT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc85.3 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

200 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1332 Cm3
Moc119.9 Kw @ 5500 Rpm
163 Hp @ 5500 Rpm
161 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1620-4000 Rpm
250 Nm @ 1620-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.