Po dużym skandalu związanym z niepowodzeniem testu stabilności jelonka w pierwszej generacji Klasy A, Mercedes-Benz naprawił problem i w 2001 roku zaprezentował znacznie lepszą wersję.
Model Klasy A z 2001 roku musiał zadośćuczynić za niepowodzenie modelu z 1997 roku. Producent samochodów Mercedes-Benz wycofał wszystkie pojazdy, aby naprawić problem. Koszt naprawy wyniósł 300 milionów marek niemieckich (około 150 milionów USD) za naprawę 2600 samochodów. Było to ogromne wydatki, obejmujące projektowanie i modyfikacje linii montażowych. Ale opłaciło się.
W 2001 roku, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, odświeżony model Klasy A powrócił z opcją wydłużonego rozstawu osi, przejrzystymi reflektorami oraz mocniejszymi silnikami. Nadal miał ten sam wygląd MPV, który oferował przestronną kabinę. Model po face liftingu miał także materiały pochodzące z flagowego modelu Mercedesa, Klasy S. Około 980 elementów zostało zmodyfikowanych lub opracowanych na nowo.
Niektóre z nowo opracowanych funkcji samochodu obejmowały poduszki powietrzne w oknach oraz ulepszenie systemu ESP dzięki hydraulicznemu wspomaganiu hamulców, które zapewniało maksymalne ciśnienie hamowania, a tym samym minimalne odległości hamowania w sytuacjach awaryjnych.