MERCEDES BENZ B-Class 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ B-Class 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ B-Class 2022-Present

Mercedes-Benz odświeżył trzecią generację Klasy B w 2022 roku, co pozwoliło utrzymać przy życiu najmniejszego minivana, mimo że nie jest to najważniejszy segment rynku.

Po tym, jak Renault odniósł duży sukces z modelem Espace, a następnie z innymi minivanami, wielu producentów poszło w jego ślady… i większość z nich poniosła porażkę. Mercedes-Benz również spróbował tego przepisu, wprowadzając pierwszą generację Klasy A w 1997 roku, ale ostatecznie ta linia przekształciła się w zwykłego hatchbacka, a jej miejsce zajęła Klasa B, która została zbudowana na tej samej platformie.

Trzecia generacja Klasy B zadebiutowała w 2019 roku, ale przez światową pandemię i braki w dostępności mikrochipów, sprzedaż nie była wysoka. Mimo to, producent samochodów realizował swój plan i w 2022 roku zaprezentował ulepszoną wersję tego modelu. Na zewnątrz najbardziej zauważalną różnicą były reflektory, szczególnie w samochodach z opcjonalnymi światłami LED. Poza tym, trudno było dostrzec inne różnice.

Wewnątrz gra „znajdź różnicę” trwała. Klasa B miała te same nawiewy, a tylko opcjonalnie oferowano kierownicę z płaskim dnem, która nie powinna znajdować się w minivanie. Niemniej jednak, ekrany używane w panelu instrumentów i systemie infotainment były większe i oferowały lepszą jakość obrazu, dzięki ulepszonemu systemowi MBAUX.

Najważniejsza aktualizacja dotyczyła jednak technologii, gdzie producent poprawił wersję hybrydową plug-in dla Klasy B. Zainstalowano w niej akumulator o pojemności 15,6 kWh, który można ładować na stacjach szybkiego ładowania DC. Dodatkowo, silnik elektryczny zyskał 5 kW mocy w porównaniu do poprzednika, osiągając moc 80 kW (107 KM).

 Nowa Klasa B wyróżnia się wyraźnie w tłumie. Unikalne sportowe proporcje, wszechstronne wnętrze, nowoczesne technologie napędowe i najnowsza generacja systemu MBUX sprawiają, że nowy Sportowy Tourer od Mercedes-Benz jest gotowy na wszystkie małe i duże przygody codziennego życia.

Postępowa, pewna siebie sylwetka:Na pierwszy rzut oka, zaktualizowany przód przyciąga wzrok. Nowo zaprojektowane, opcjonalne reflektory LED, sportowy zderzak i kratka chłodnicy nadają nowej Klasie B dynamicznego charakteru, dzięki ich płynnemu przejściu do wizualnie kompaktowej kabiny. Sportowy Tourer demonstruje swoją sportową postawę dzięki m.in. zewnętrznie osadzonym kołom z czterema dodatkowymi wzorami obręczy o wymiarach do 19 cali, w tym opcjonalnymi, lustrzanym czarnym malowanym lekkim obręczom w wielu szprychach oraz z wysokopołyskowym rantem dla linii AMG. Widok z tyłu również przekazuje dynamizm i moc: nowe, dwuczęściowe tylne światła teraz standardowo wyposażone są w technologię LED, co wzmacnia wrażenie szerokości z tyłu. Wspierają je aero spoilery zamontowane po bokach tylnej szyby, które poprawiają aerodynamikę. Nowa Klasa B jest dostępna w dziesięciu różnych wykończeniach lakierniczych w kolorze solidnym/metalizowanym lub specjalnym.

Wnętrze między nowoczesnością a sportowością: Wnętrze nowej Klasy B jest zadbane, praktyczne i przestronne. Po stronie kierowcy dominuje podwójny wyświetlacz (7-calowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy panel główny), który jest standardem. W opcjonalnej wersji z dwoma wyświetlaczami 10,25-calowymi powstaje efekt szerokiego ekranu, który wydaje się unosić w powietrzu. Trzy okrągłe wloty powietrza w stylu turbinowym, typowe dla Mercedes-Benz, stanowią hołd dla świata lotnictwa. Przebudowana konsola centralna przekazuje nowoczesne aspiracje nowej Klasy B dzięki swojemu wyglądowi Black Panel, podczas gdy nowa kierownica z najnowszej generacji kierownic dostępna jest standardowo w skórze nappa. Podgrzewana kierownica również dostępna jest opcjonalnie w wersji wyposażeniowej AMG po raz pierwszy.

Atrakcyjna gama kolorów i materiałów wnętrza pozwala na wysoki stopień personalizacji. W podstawowej wersji, fotele zostały jeszcze bardziej ulepszone, dzięki trójwymiarowemu tłoczeniu pokrycia ARTICO oraz najlepszemu komfortowi ergonomicznemu. Wariant wyposażenia „Progressive” oferuje ekskluzywność charakterystyczną dla Mercedesa w kolorach czarnym, czarnym/macchiato i nowym czarnym/szałwiowym. Fotele w tym przypadku mogą być również ulepszane do skórzanych w kolorze czarnym lub brązowym bahia. Nowo opracowany element wykończenia z motywem gwiazd stwarza ekscytujący akcent w wnętrzu. Linia AMG to najodważniejsza wersja nowej Klasy B, z czarnym wnętrzem ARTICO/MICROCUT oraz czerwonym kontrastowym przeszyciem.

W ramach Ambicji 2039, Mercedes-Benz postawił sobie za cel wprowadzenie floty nowych samochodów osobowych i dostawczych neutralnych pod względem emisji CO2 od 2039 roku w całym łańcuchu wartości i cyklu życia. Celem jest co najmniej o połowę zmniejszyć emisje CO2 na samochód osobowy w nowej flocie pojazdów w całym cyklu życia w porównaniu do 2020 roku do końca tej dekady. Jednym ze środków jest wykorzystanie materiałów recyklingowych. Z tego powodu w projektowaniu nowej Klasy B ponownie rozważono skład wszystkich używanych materiałów oraz zbadano możliwości bardziej zrównoważonych alternatyw. Fotele komfortowe mają tkaniny w środkowej części wykonane w 100% z materiału recyklingowego. W przypadku foteli ARTICO/MICROCUT, ten odsetek wynosi 65% w powierzchni siedziska i 85% w materiale pod spodem.

Znacząco ulepszone wyposażenie:Mercedes-Benz ponownie uczynił logikę różnych pakietów wyposażeniowych znacznie bardziej przejrzystą, aby uprościć czasochłonny wybór wielu pojedynczych opcji. Na podstawie rzeczywistego zachowania nabywców, funkcjonalne cechy, które często są kupowane razem, będą teraz grupowane. Dodatkowe funkcjonalne opcje są dostępne. Jeśli chodzi o opcje dotyczące projektu, takie jak wykończenie lakiernicze, tapicerka, wykończenie i koła, klienci wciąż mogą konfigurować swoje pojazdy indywidualnie jak wcześniej.

W praktyce oznacza to, że nawet podstawowa wersja nowej Klasy B została znacząco ulepszona: kamera cofania, wyświetlacze multimedialne, pakiet USB i kierownica w skórze nappa są dostępne od razu. Od wariantu wyposażenia Progressive w górę, podstawowe wyposażenie obejmuje reflektory LED, fotel z podparciem lędźwiowym, pakiet parkingowy, pakiet lusterkowy oraz tylnią klapę Easy Pack.

Infotainment i asysty:Trzy style wyświetlania zostały zaprojektowane na nowo dla najnowszej generacji MBUX w Klasie B: Klasyczny zapewnia wszystkie istotne informacje dla kierowcy, Sportowy imponuje dynamicznym obrotomierzem, a Dyskretny został ograniczony do minimalnej zawartości. W połączeniu z trzema trybami (Nawigacja, Asysta, Usługi) oraz siedmioma kolorami tworzy to holistyczne i estetyczne doświadczenie, które można dostosować do swoich życzeń i sytuacji. Centralny wyświetlacz oferuje wszystkie wcześniejsze funkcje, takie jak nawigacja, multimedia, telefon, pojazd itd., i można go obsługiwać bezpośrednio i wygodnie jako ekran dotykowy.

System telematyczny został zaktualizowany i imponuje nowym designem oraz poprawioną wydajnością. Nową funkcjonalnością jest integracja czujnika odcisków palców (spodziewana dostępność od pierwszego kwartału 2023 r.) do identyfikacji i autoryzacji kierowcy. Oczywiście, łączność ze smartfonami za pomocą Apple Carplay lub Android Auto Wireless to standard, a dla dalszej łączności dodano dodatkowy port USB-C i ponownie zwiększono moc ładowania USB.

Asystent głosowy Hey Mercedes staje się w nowej Klasie B jeszcze bardziej zdolny do dialogu i uczenia się. Na przykład pewne działania mogą być także inicjowane bez aktywacji terminu „Hey Mercedes”. Asystent głosowy MBUX może również wyjaśniać i wspierać w obsłudze funkcji pojazdu, np. przy poszukiwaniu apteczki lub podłączeniu smartfona do pojazdu.

Nowy przewodnik audio „Tourguide”, część „Asystenta głosowego MBUX” z Mercedes me[1], sprawia, że wcześniejsze funkcje informacji o podróży są jeszcze bardziej interesujące i zabawne. Na początku dostępny wyłącznie w Niemczech, system infotainment MBUX odczytuje szczegółowe informacje o punktach zainteresowania wzdłuż trasy jazdy w odpowiedzi na polecenie głosowe „Hey Mercedes, uruchom Tourguide” i reaguje na około 3400 brązowych znaków turystycznych wzdłuż niemieckich autostrad, między innymi.

Nowa Klasa B otrzymała również aktualizację w zakresie asystujących funkcji bezpieczeństwa. Dzięki ulepszeniu Pakietu Asystencji Kierowcy, kontrola Asystenta Utrzymania Pasa staje się znacznie bardziej komfortowa dzięki użyciu Aktywnej Kontroli Kierownicy. Opcjonalny Asystent Manewrowania Przeciągu automatycznie reguluje kąt kierownicy w holowanym pojeździe, co sprawia, że manewrowanie tyłem z nową Klasą B staje się bardziej pewnym i relaksującym procesem.

Elektryfikacja napędów w całej gamie: Oferta silników benzynowych nowej Klasy B również została zaktualizowana i konsekwentnie elektryfikowana. Dzięki dodatkowej 48-woltowej sieci zasilającej i zwiększonej mocy o 10 kW, szczególnie wsparcie dla funkcji startowych zostało poprawione. Dla klientów nowej Klasy B, napędzany paskiem starter-generator (RSG) zauważalnie poprawia komfort: redukuje hałasy i drgania podczas procesu uruchamiania w porównaniu do konwencjonalnych starterów oraz umożliwia „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem spalinowym podczas stabilnej jazdy. Dodatkowo, RSG odzyskuje energię podczas procesów hamowania, zasilając więc zarówno system 12-woltowy, jak i akumulator 48-woltowy. Wytworzona w ten sposób energia może być wykorzystana podczas przyspieszania do wsparcia silnika spalinowego.

Hybryda plug-in z większą mocą: Hybrydy plug-in nowej Klasy B (Mercedes-Benz B 250 e, zużycie paliwa łącznie, ważone (WLTP) 1,2-0,9 l/100 km, zużycie energii łącznie, ważone (WLTP) 17,4-15,4 kWh/100km, emisja CO2 łącznie, ważona (WLTP) 27-20g/km)[2]. korzystają z lepszej baterii wysokowoltowej. Proces ładowania również został zoptymalizowany: oprócz standardowych 3,7 kW, ulepszona bateria może być teraz ładowana prądem zmiennym nawet do 11 kW, zamiast tylko 7,4 kW jak wcześniej. Dodatkowo klienci wciąż mają możliwość ładowania baterii prądem stałym i do 22 kW. Ładowanie z DC od 10% do 80% trwa około 25 minut – to proste i bezproblemowe doświadczenie ładowania, szczególnie w codziennym użytkowaniu. Silnik elektryczny w nowej Klasie B również został zaktualizowany i osiąga moc 80 kW po aktualizacji – zwiększenie o 5 kW.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.