Model C36 AMG z 1995 roku to początek oficjalnej współpracy między Mercedes-Benz a AMG w segmencie pojazdów ulicznych. I pierwszy model odniósł sukces.
Mercedes-Benz i AMG były kiedyś oddzielnymi firmami, mającymi siedziby blisko siebie. Obie firmy współpracowały przy różnych produktach wyścigowych, ale niczym, co mogłoby być używane na drogach. Zmieniło się to w 1995 roku, kiedy niemiecki producent samochodów wysłał dwa, zupełnie nowe C280 do siedziby AMG w celu ich modyfikacji. Tak narodziło się C36.
Na zewnątrz zainstalowano nowy pakiet aerodynamiczny, z obniżonymi progami bocznymi oraz zmienionymi zderzakami z przodu i z tyłu. Dodatkowo, na specjalnym C 36 AMG założono nowe felgi. Jednak podstawowym pojazdem było C 280.
Wewnątrz samochodu pojawiły się nowe fotele kubełkowe, pokryte skórą. Ponieważ samochód musiał rywalizować z wysoko cenionym BMW M3, musiał oferować coś wyjątkowego. Początkowo zastosowano skrzynię biegów z modelu Mercedes-Benz E500 (podobnie jak w S500) z tamtej epoki, która była automatyczną skrzynią 4-biegową. Rok później, w 1996, skrzynia biegów została wymieniona na nową, 5-biegową automatyczną, co poprawiło osiągi. Samochód oferował wystarczającą moc, aby pełnić rolę Safety Car w Formule 1 w sezonie 1996 i 1997.