Pierwsza generacja klasy C otrzymała ulepszenie AMG w 1997 roku. Był to jeden z pierwszych projektów dotyczących samochodów drogowych realizowanych wspólnie przez AMG i Mercedes-Benz.
AMG powstało jako niezależna firma, która modyfikowała samochody MB. To był tuner, który znajdował się tuż obok, ponieważ siedziba AMG znajdowała się zaledwie kilka mil od siedziby MB. Z biegiem czasu obie firmy zaczęły współpracować nad różnymi modelami wyścigowymi oraz specjalnymi projektami. Jednak W202 C43 AMG był wyjątkowy, ponieważ inżynierowie musieli wymyślić sposób na zainstalowanie dużej jednostki V8 wewnątrz komory silnika zaprojektowanej dla silnika rzędowego szóstki.
Na zewnątrz było kilka wskazówek, że pod maską znajduje się silnik o mocy ponad 300 KM. Widziano lekko zmodyfikowany przedni zderzak oraz aerodynamicznie stylizowane progi. Podwójne, owalne wydechy z tyłu mogłyby być łatwo pomylone z zamiennikiem.
Wewnątrz C 43 AMG oferowało wszystkie udogodnienia, jakie mogła mieć klasa C. Wnętrze było wykończone pełną skórą, a deska rozdzielcza miała mahoniowe wykończenie. Na kierownicy widniało wytłoczone logo AMG, a tarcze wskaźników miały białe tło.