W 2014 roku Mercedes-Benz zakończył produkcję generacji W204, zastępując ją modelem W205, który był dostępny w trzech wersjach AMG, z 450 na czele jako najmniej mocną, ale wciąż wystarczająco wydajną, by stanowić zagrożenie dla wielu samochodów sportowych.
Klasa C była niezwykle udanym modelem w ofercie marki z trzema punktami. Nie tylko nie wyglądała na samochód dla starszych, ale oferowała kompletny zestaw technologii i osiągów, który przyciągał młodsze pokolenie, które wcześniej nie myślało o Mercedesie jako o samochodzie sportowym. Mimo to, Klasa C 450 AMG zapewniała zrównoważony pakiet, który oferował wystarczającą moc, a jednocześnie był wystarczająco cywilizowany, aby nadawać się do codziennej jazdy.
W wersji AMG, Klasa C 450 AMG wyróżniała się charakterystycznym, dolnym grillem w kształcie litery A w zderzaku, flankowanym przez parę wlotów powietrza, które kierowały powietrze do przednich hamulców. Główny grill miał trójwymiarowy wzór nazwany „diamentową siatką”, przekraczany przez pojedynczy chromowany pasek z logo marki. Z tyłu zderzaka dodano dyfuzor pomiędzy dwoma podwójnymi końcówkami wydechu.
W środku sportowe fotele pokryte były specyficzną tapicerką AMG i zapewniały doskonałe wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, dzięki regulowanym wzmocnieniom. Dodatkowo sztuczna skóra ARTICO/DINAMICA w połączeniu z aluminiowymi akcentami tworzyła sportowy klimat. W zestawie wskaźników umieszczono parę zegarów z tłem w kratkę i czerwonymi wskaźnikami. Pośrodku znajdował się mały wyświetlacz TFT, który pokazywał dane komputera pokładowego.
Pod maską AMG zamontowało podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.0 litra, sparowany z siedmiobiegową skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS. Moc była rozdzielana na wszystkie koła w proporcji 33/67 (przód/tył).
Nowy Mercedes-Benz C450 AMG 4Matic wzbogaca ofertę marki sportowych samochodów Mercedes-Benz o kolejny model AMG. Jako atrakcyjne wprowadzenie do świata AMG, C450 AMG 4Matic łączy 3,0-litrowy silnik V6 twin-turbo o mocy 270 kW (367 KM) z permanentnym napędem na wszystkie koła Performance oraz zaawansowaną technologią zawieszenia zapożyczoną z modelu Mercedes-AMG C63. Efektem jest fascynująca wydajność jazdy i emocjonalny charakter marki. Nowy model AMG dostępny jest w wersji sedan oraz kombi, co sprawia, że pełna oferta w ramach klasy C staje się jeszcze bardziej atrakcyjna. Wprowadzenie na rynek nowego C450 AMG 4Matic rozpocznie się w połowie 2015 roku.
Nowe modele sportowe AMG wyróżniają się przekonującą substancją produktu. Już na pierwszy rzut oka charakterystyczna sylwetka nadwozia AMG nie pozostawia wątpliwości, że ten model należy do rodziny Mercedes-AMG. Kolejnym dowodem nowej strategii modelowej jest specjalna naszywka AMG na przednich błotnikach. Z punktu widzenia inżynieryjnego, modele sportowe AMG doskonale spełniają wizualną obietnicę sportowego charakteru z potężnym silnikiem, standardowym napędem na wszystkie koła z rozkładem momentu obrotowego skierowanym na tył oraz zaawansowanymi rozwiązaniami zawieszenia.
Oprócz Mercedes-Benz GLE 450 AMG Coupé, C450 AMG 4Matic stanowi drugi krok nowej inicjatywy modelowej. Wkrótce pojawią się emocjonujące modele sportowe AMG.
Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH, wyjaśnia: „Z C450 AMG prezentujemy drugi sportowy i emocjonalny pojazd w naszej ofercie. Łączy moc potężnego silnika V6 twin-turbo z wysokim poziomem emocjonalnej ekspresji i wykorzystuje techniczne DNA nowego modelu C63. Nowe modele sportowe stanowią przekonującą propozycję dla naszych klientów: technologia sportowych samochodów i fascynacja wyścigami stają się bardziej dostępne, przyciągając szerszą bazę klientów”.
Autentyczna dynamika jazdy dzięki charakterystycznemu DNA AMG
Nowy C450 AMG 4Matic oparty jest na najsilniejszym produkcyjnym modelu klasy C, C 400 4Matic. Inżynierowie zrewidowali wiele cech technicznych nowego modelu sportowego AMG. Ich celem była wysoka autentyczność dynamiki jazdy skierowana na Mercedes-AMG C63. W tym celu zaadoptowano szereg komponentów zawieszenia z modelu V8. Kierowca odczuwa także DNA C63 w aplikacji zarządzania silnikiem i skrzynią biegów. Zwinność i sportowość dominują w intensywnych doznaniach z jazdy C450 AMG 4Matic na każdym kilometrze.
Nowy silnik V6 twin-turbo o pojemności 3,0 litra należy do rodziny silników BlueDIRECT Mercedes-Benz. Techniczne nowinki, w tym zmodyfikowane ciśnienie doładowania, umożliwiły inżynierom AMG zwiększenie mocy silnika oraz momentu obrotowego. Z mocą 270 kW (367 KM) i 520 Niutonometrów, silnik V6 wyznacza nowe standardy w swoim segmencie – co widać w przekonującej wydajności: czas przyspieszenia od zera do 100 km/h wynoszący 4,9 sekundy (w wersji kombi: 5,0 sekundy) podkreśla sportowy temperament C450 AMG 4Matic. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 litra na 100 kilometrów oraz emisji CO2 na poziomie 178 gramów na kilometr (w wersji kombi: 7,7 litra i 180 g CO2 na km), nowy model V6 definiuje absolutnie wiodącą pozycję w konkurencyjnym otoczeniu.
Supremacja lub dynamika: wybór należy do Ciebie
Dzięki solidnej krzywej momentu obrotowego, nowy model AMG jest zwinny, bezpośredni i dynamiczny. Dzięki różnym programom jazdy specyficznym dla AMG, kierowca może dostosować charakter C450 AMG 4Matic do swoich indywidualnych preferencji: dostępne tryby to „Eco”, „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus”, a także „Individual”, co umożliwia dobór odpowiedniego ustawienia. Programy jazdy dostosowują zawieszenie, układ kierowniczy i napęd według życzeń, a ich wybór jest wygodny dzięki przełącznikowi AMG DYNAMIC SELECT umieszczonemu po lewej stronie touchpada.
Szczególnie program „Sport Plus” dostarcza imponującej dynamiki typowej dla AMG i wzmacnia emocjonalną atrakcyjność: częściowe wyłączanie cylindrów podczas zmian biegów za pomocą chwilowego i precyzyjnie określonego opóźnienia zapłonu i wtrysku przy pełnym gazie przyspiesza zmiany biegów, które kierowca może także usłyszeć. Emocjonujące podwójne zwolnienia podczas redukcji biegów oraz „grzmiący dźwięk wydechu” w trybie luzu stanowią odpowiedni akompaniament. Potężny dźwięk silnika – typowe doznanie AMG – również odgrywa kluczową rolę w najsilniejszym modelu V6: inżynierowie opracowali nowy sportowy układ wydechowy o niższym oporze zwrotnym i mniejszej wadze.
Doznania z jazdy cechuje także sposób działania pedału przyspieszenia: im bardziej kierowca zmienia ustawienia AMG DYNAMIC SELECT z „Eco” w kierunku „Sport Plus”, tym bardziej spontaniczna i dynamiczna staje się reakcja przepustnicy silnika V6 twin-turbo. Kierowca może odczuwać autentyczną i emocjonalną dynamikę podczas rozruchu silnika: gdy silnik V6 twin-turbo jest uruchamiany w trybie jazdy „Sport Plus”, prędkość obrotowa szybko skacze do 2000 obr/min na moment, zanim natychmiast wróci do poziomu jałowego. To, czy kierowca chce doświadczyć uruchomienia silnika z towarzyszeniem sportowego czy bardziej stonowanego dźwięku, zależy od ostatnio aktywowanego programu jazdy – pozostaje on zapisany przez cztery godziny.
Program „Eco” integruje funkcję ECO start/stop oraz funkcję „żeglowania” w celu zmniejszenia zużycia paliwa: gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia w zakresie prędkości między 60 a 160 km/h, sprzęgło skrzyni biegów rozłącza się, a silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika redukuje prędkość obrotową silnika do poziomu jałowego, a opór w jeździe zmniejsza się dzięki siłom sprężania i tarcia silnika w trybie luzu.
Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS o krótkich czasie reakcji
Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS reaguje z przewyższającą spokojnością lub maksymalną spontanicznością, w zależności od preferencji kierowcy i wybranego programu jazdy. Tryb „Sport Plus” dostarcza ekscytująco krótkich czasów reakcji: polecenia zmiany biegów kierowcy są realizowane błyskawicznie – układ napędowy reaguje spontanicznie i precyzyjnie. Inżynierowie rozwoju korzystają także z licznych rozwiązań sprzętowych i programowych modelu C63 w tej kwestii. Przycisk 'M’ na konsoli centralnej pozwala cieszyć się wysokim ciągiem w całym zakresie obrotów. W trybie ręcznym 7G-TRONIC PLUS nie zmienia biegu na wyższy samodzielnie, nawet gdy zostanie to zażądane przez kick-down lub po osiągnięciu czerwonej strefy obrotów. Kierowca sam decyduje o swoim żądaniu zmiany biegu za pomocą łopatek zmiany biegów na kierownicy.
Tryb momentalny 'M’ oferuje dodatkową funkcję: łączy osiągi manualnych zmian biegów z automatycznymi zmianami na wyższy i niższy bieg. Kierowca ma możliwość zmiany biegów w dowolnym momencie za pomocą łopatek. Jeśli nie zostanie zażądana zmiana biegu, skrzynia autonomicznie powraca do trybu automatycznej zmiany biegów po upływie określonego czasu.
Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS zawiera dwuturbinasowy tłumik skrętny z wahadłem odśrodkowym o wrażliwości na prędkość, co minimalizuje drgania i zwiększa odczuwany komfort pasażerów.
Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z specjalnymi osiami i regulowanymi amortyzatorami
Zwinność i sportowość: w nowym C450 AMG 4Matic kierowca może na każdym kilometrze doświadczyć, dlaczego AMG od ponad czterech dekad odnosi sukcesy w wyścigach jako marka sportowych samochodów i wydajności Mercedes-Benz. Podstawą tego intensywnego doświadczenia jest połączenie stałego napędu na wszystkie koła Performance i sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL. Trzystopniowa regulacja amortyzatorów czerpie z modelu V8 Mercedes-AMG C63, łącząc wysoką zwinność z doskonałą codzienną funkcjonalnością.
Najważniejszym elementem sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL jest połączenie niezależnie opracowanych komponentów osi z wysoką zawartością aluminium oraz elektronicznie sterowanych amortyzatorów z trzystopniowym zakresem regulacji. Kierowca C450 AMG 4Matic może w prosty sposób dostosować swoje zawieszenie za naciśnięciem przycisku. Spektrum obejmuje od zrównoważonego komfortu podczas długich podróży po maksymalną sportowość.
Substancja techniczna sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL charakteryzuje się komponentami o zaawansowanej konstrukcji: przednia oś czterowahadłowa została wyposażona w specjalne przeguby kierownicze i nośne; wszystkie komponenty zostały zoptymalizowane pod względem sztywności. Większa negatywna zbieżność na przedniej osi oraz na tylnej wielowahadłowej osi poprawia dynamikę boczną. Usztywnienie nadwozia poprawia zachowanie podczas skrętu, sprzężenie zwrotne oraz hałas opon. Elastokinematyka obu osi została zaprojektowana jako sztywniejsza. Wszystkie te działania poprawiają precyzję i zwinność oraz zwiększają dynamikę. Dodatkowo, kierowca korzysta z mniejszego przechyłu nadwozia, wyższej przyczepności, lepszego trzymania bocznego i silnego neutralnego zachowania na granicy. Krótko mówiąc: C450 AMG 4Matic jest z jednej strony bardzo zwinnym modelem sportowym, podczas gdy zoptymalizowane drążki i mocowania przedniej osi zapewniają typowy dla Mercedesa komfort podczas długich podróży z drugiej strony.
Optymalna przyczepność dzięki napędowi na wszystkie koła Performance
System napędu na wszystkie koła znany z licznych samochodów AMG o wysokich osiągach jest również stosowany w C450 AMG 4Matic. Doskonała przyczepność podczas przyspieszania skutecznie zapobiega utracie przyczepności. Dla emocjonujących dynamik jazdy 33% mocy silnika jest przesyłane na przednią oś, a 67% na tylną. Rozkład momentu obrotowego skierowany na tył skutkuje większą zwinnością wokół osi pionowej pojazdu. Kolejnym ważnym czynnikiem jest sportowe ustawienie ESP® z Curve Dynamic Assist. Wymierne efekty dla sportowych kierowców to zwiększona dynamika boczna i osiągi w zakrętach, które przekraczają przeciętny poziom.
System kierowniczy i hamulcowy wspierają dynamiczny styl jazdy
Elektryczno-mechaniczny system kierowniczy z wrażliwością na prędkość wspiera precyzyjne prowadzenie oraz dynamiczny styl jazdy. Zwinne prowadzenie korzysta z bezpośredniego i stałego współczynnika kierowniczego specyficznego dla AMG, w tym zoptymalizowanego strojenia i reakcji. Siły kierownicy są dostosowywane elektronicznie do danej prędkości pojazdu w optymalny sposób. Dodatkowo, optymalne charakterystyki kierownicze są dobierane w zależności od aktywowanego programu jazdy – w trybach „Sport” i „Sport Plus” dostarczają sportowego odczucia w dynamicznym stylu jazdy na krętych drogach lub zapewniają komfortowe odczucie w trybach „Eco” lub „Comfort”. Program „Individual” oferuje dodatkowy wybór. Na przykład, pozwala na połączenie sportowych, sztywnych charakterystyk kierowniczych z komfortowym ustawieniem zawieszenia – lub odwrotnie.
Sportowy system hamulcowy C450 AMG 4Matic imponuje wysoką skutecznością hamowania bez zjawiska blaknięcia. Wentylowane tarcze hamulcowe w czterech narożnikach o średnicy 360 milimetrów z przodu i 320 milimetrów z tyłu oraz szare zaciski hamulcowe z napisem „Mercedes-Benz” wchodzą w skład standardowego wyposażenia.
Elementy designu noszą typowy podpis AMG
Fascynacja wyścigami w codziennym życiu – C450 AMG 4Matic wizualnie łączy tę kombinację: drugi model sportowy AMG od razu pokazuje, że należy do unikalnej rodziny AMG. Dominujące elementy designu to sylwetka nadwozia AMG, lekkie obręcze oraz specjalna naszywka AMG na przednich błotnikach. Podkreślają one postępowy charakter i osiągi marki. Pokrywa silnika z czerwonym aluminiowym wkładem wizualizuje również moc nowego silnika V6 twin-turbo.
Styling nadwozia AMG obejmuje przedni zderzak ze sportowymi, charakterystycznymi wlotami powietrza, diamentowe siatki, srebrne wykończenie chromowane, a także tylny zderzak z matowym irydowym dyfuzorem. Sedan jest wyposażony w krawędź oddzielającą na pokrywie bagażnika, natomiast kombi w spojler dachowy. Oba elementy dodatkowo zwiększają przyczepność na tylnej osi.
Srebrne chromowane i wysoko błyszczące czarne elementy zewnętrzne nadają C450 AMG 4Matic sportowo-ekspresyjny charakter. Grill chłodnicy ma wysoki połysk czarne żeberka i chromowane wstawki. Diamentowy grill zdobiony chromowanymi pinami dodaje szczególnego stylu. Dodatkowymi atrakcjami są czarne obudowy lusterka zewnętrznego, wysoki połysk czarny pas boczny oraz ramka okna, a także dwa chromowane końcówki wydechu.
Klienci mogą skorzystać z dodatkowego pakietu Night, który dodaje szkła o ciemnym zabarwieniu, wysoki połysk czarnych wykończeń z przodu, czarny dyfuzor z tyłu oraz dwie czarne chromowane końcówki wydechu.
5-ramienne czarne lekkie obręcze AMG o wysokim połysku dopełniają design w doskonały sposób. Z przodu zamontowane są opony 225/45 R 18 na obręczach 7,5 x 18, natomiast tylna oś korzysta z opon 245/40 R 18 na obręczach 8,5 x 18. Atrakcyjne lekkie obręcze o średnicy 48,3 cm (19″) w różnych wzorach są dostępne jako dodatkowe opcje dla jeszcze większej personalizacji.
Wnętrze z ekskluzywnym, sportowym stylem
C450 AMG 4Matic fascynuje także ekskluzywnością i sportowością we wnętrzu. Przyjemne w dotyku materiały oraz jakość wykonania zapewniają przekonywującą wartość i emocjonalne doznania dla pasażerów.
Tapicerka ARTICO/DINAMICA oraz deska rozdzielcza wykończona czarną skórą ARTICO oddają sportowy klimat w doskonały sposób. ARTICO użyto także na górnych krawędziach nadwozia, podłokietnikach, centralnych panelach drzwi oraz konsoli centralnej. Czerwone kontrastowe przeszycia, czerwone pasy bezpieczeństwa designo oraz czarne dywaniki z czerwonym obszyciem dodają atrakcyjnych akcentów. Aluminiowe wkładki z jasnym, pionowym usłojeniem umieszczone w desce rozdzielczej i drzwiach tworzą efektywne kontrasty.
Sportowe fotele z układem tapicerki AMG i wyraźnym wsparciem bocznym oferują komfort podczas długich podróży i wspierają pasażerów podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Odpowiednim uzupełnieniem sportowego prowadzenia jest 3-ramienna kierownica multifunkcyjna z nappa, z płaskim dnem. Przekonujący wygląd i odczucie w dotyku zawdzięczają również drobnym detalom, takim jak czerwone kontrastowe przeszycia, uformowany obszar chwytu, łopatki zmiany biegów oraz wykończenie kierownicy w srebrnym chromie.
Zespół wskaźników również prezentuje typowy styl AMG: źródło informacji składa się z tarcz w sportowym wzorze „flagowych szachów”, skali prędkościomierza 280 km/h, czerwonych wskazówek prędkościomierza i specyficznej typografii.
Inne elementy standardowego wyposażenia C450 AMG 4Matic (wyciąg):
- ADAPTIVE BRAKE
- ATTENTION ASSIST
- System multimedialny Audio 20 USB
- COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
- Funkcja ECO start/stop
- System mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX
- Sportowe pedały
Dodatkowe opcje AMG (wyciąg):
- 5-ramienne lekkie obręcze aluminiowe malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem, opony 225/40 R 19 na felgach 7,5 x 19 (przód) oraz 255/35 R 19 na 8,5 x 19 (tył)
- 5-ramienne lekkie obręcze aluminiowe malowane na czarno z wysokim połyskiem, opony 225/40 R 19 na felgach 7,5 x 19 (przód) oraz 255/35 R 19 na 8,5 x 19 (tył)
- Wieloramienne lekkie obręcze aluminiowe malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem, opony 225/40 R 19 na felgach 7,5 x 19 (przód) oraz 255/35 R 19 na 8,5 x 19 (tył)
- Wieloramienne lekkie obręcze aluminiowe malowane na czarno z wysokim połyskiem, opony 225/40 R 19 na felgach 7,5 x 19 (przód) oraz 255/35 R 19 na 8,5 x 19 (tył)
- Fotele sportowe (niższa pozycja siedzenia, bardziej konturowany kształt siedzenia dla lepszego wsparcia bocznego z integralnymi zagłówkami i emblematami AMG)
- tapicerka skórzana designo
- tapicerka skórzana Lugano
- wstawki z włókna węglowego/aluminium z jasnym usłojeniem wzdłużnym
Inteligentna jazda: bezpieczeństwo w najwyższym standardzie