MERCEDES BENZ C 63 AMG T-Modell (S204) 2011-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ C 63 AMG T-Modell (S204) 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ C 63 AMG T-Modell (S204) 2011-2014

W 2011 roku Mercedes-Benz wprowadził istotną aktualizację dla gamy modeli klasy C, a wersje AMG poszły jeszcze dalej niż pozostałe modele.

Model T-Model był wersją z wydłużonym dachem w klasie C i również otrzymał pakiet AMG. Dzięki temu osoby, które musiały podjąć decyzję między samochodem sportowym a pojazdem rodzinnym, mogły zyskać połączenie obu, przy minimalnych kompromisach. Oprócz wizualnych ulepszeń, auto otrzymało nową, ulepszoną przednią zawieszenie, które pochodziło z modelu CLK 63 AMG Black Series, oraz inny system kierowniczy.

Na przodzie producent zamontował nową parę reflektorów o opływowym kształcie, którymi podzielono się z całą gamą modeli, chociaż wyposażonymi w światła Xenon. Dolny zderzak miał charakterystyczny, A-kształtny wlot powietrza, a po bokach znajdowały się nowe LED-owe światła dzienne nad bocznymi wlotami. Na aluminiowej masce dodano dwa charakterystyczne dla AMG wypukłości. Z tyłu, samochód w wersji kombi zyskał nową parę świateł tylnych, które zamontowano poza obszarem klapy bagażnika, oraz dyskretny spojler na dachu. Dodatkowo, tylny dyfuzor miał cztery owalne końcówki wydechu.

W środku, producent wprowadził nowy projekt deski rozdzielczej z rozszerzonym zestawem wskaźników w stronę pasażera, nad centralną konsolą. Dodatkowo, logo AMG z oznaczeniem 6.3 V8 umieszczono wewnątrz tachometru na czarnych tarczach. Mimo że producent oferował fotele przednie z wysokim oparciem, z opcją sportowych siedzeń, tylna kanapa była zwyczajna, dzielona, jak w pozostałych modelach T-Model klasy C.

Oprócz standardowej wersji, AMG oferowało opcję Performance Package, która podniosła moc silnika o dodatkowe 30 koni mechanicznych, osiągając 487 hp. Producent sparował obie wersje z 7-biegową sportową skrzynią biegów AMG Speedshift MCT i napędzał tylne koła.

 Mercedes C63 AMG Estate

Udana Mercedes-Benz C63 AMG jest teraz bardziej atrakcyjna niż kiedykolwiek: zmodyfikowany design topowego modelu klasy C wzbogacono o liczne ulepszenia technologiczne, które zapewniają jeszcze większą przyjemność z jazdy, jednocześnie znacznie ograniczając zużycie paliwa. W standardzie wprowadzono skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT o siedmiu biegach z trybem „Controlled Efficiency” oraz nową pompę wspomagania kierownicy, co pozwoliło na zmniejszenie łącznego zużycia paliwa według normy NEDC o około dziesięć procent do 12,0 l/100 km (Estate: 12,3 l/100 km). Moc silnika AMG 6.3 V8 pozostaje na poziomie 336 kW (457 KM) i może wzrosnąć do maksymalnie 358 kW (487 KM) w przypadku opcjonalnego pakietu AMG Performance. Zwinność, przyczepność i komfort jazdy zostały poprawione w wyniku licznych działań mających na celu optymalizację sportowego zawieszenia AMG. Nowe systemy wspomagania oraz nowa generacja telematyki z dostępem do Internetu zwiększają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort.

Najnowsza generacja C63 AMG jest teraz bardziej dynamiczna i sportowa niż kiedykolwiek. Dzięki nowemu grillu z dużą gwiazdą Mercedesa oraz poprzecznym żeberku w stylu skrzydła, jak również nowemu przedniemu zderzakowi AMG z dolnym poprzecznym elementem malowanym na wysoki połysk czarny, specjalnym światłom do jazdy dziennej AMG i bocznym wlotom powietrza, przednia część przypomina wygląd sportowego roadstera SL63 AMG. Nowa maska z zmodyfikowanymi wypustkami jest teraz wykonana z aluminium. Nowe reflektory z przezroczystymi soczewkami podkreślają charakterystyczną, pewną obecność samochodu, zwłaszcza gdy zdecydujemy się na opcjonalny system inteligentnego oświetlenia (ILS). Szerokie przednie błotniki z legendą „6.3 AMG” i nowe pięcio-ramienne koła AMG z lekkiego stopu, malowane na szaro tytanowo i z wykończeniem o wysokim połysku, dominują w widoku bocznym. Dobre połączenie z drogą zapewniają szerokie opony 235/40 R 18 z przodu oraz 255/35 R 18 z tyłu.

Tył Mercedes-Benz C63 AMG również przypomina SL63 AMG: nowy zderzak tylny AMG ma charakterystyczny, czarny wlot dyfuzora z trzema wyraźnymi żeberkami dyfuzora. Dwa chromowane podwójne końcówki wydechu AMG brzmią tak dobrze, jak się prezentują.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów ze SL63 AMG

Pod maską, również w topowym modelu klasy C, znajdują się nowoczesne technologie, w tym skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT o siedmiu biegach – kolejna zaawansowana funkcja pochodząca z SL63 AMG. Zamiast używać konwertera momentu obrotowego, ta innowacyjna skrzynia posiada mokre sprzęgło startowe, co pozwala na bardziej efektywną, zwinna i bezpośrednią reakcję. Zużycie paliwa i emisje zostały znacznie zmniejszone dzięki trybowi „Controlled Efficiency” oraz nowej pompie wspomagania kierownicy: przy 12.0 litrach na 100 km (Estate: 12.3 l/100 km) łączna wartość zużycia paliwa Mercedes-Benz C63 AMG jest o 1,4 litra (Estate: 1,3 litra) niższa niż w modelu poprzednim, co stanowi redukcję zużycia paliwa o około dziesięć procent. Emisja CO2 wynosi teraz 280 (Estate: 288) gramów na kilometr. Obie wersje mocy mają identyczne wskaźniki zużycia paliwa i emisji.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT o siedmiu biegach zachwyca swoją niezwykłą elastycznością: z czterema trybami jazdy oraz funkcjami double-declutching i RACE START jest odpowiednia zarówno do relaksującego, oszczędzającego paliwo stylu jazdy, jak i do szybkich okrążeń na zamkniętym torze wyścigowym oraz bardzo dynamicznych manewrów wyprzedzania. Tryb Controlled Efficiency „C” jest zaprogramowany, aby umożliwić wczesne, komfortowe zmiany biegów przy najniższych możliwych obrotach silnika, co pomaga kierowcy utrzymać niskie zużycie paliwa. Tryby „S”, „S+” i „M” zapewniają większą zwinność dzięki szybkim, responsywnym zmianom biegów oraz wyższym obrotom. Zmiany biegów w trybach „S+” i „M” trwają zaledwie 100 milisekund.

Naturalnie ssący silnik ośmiocylindrowy z pojemnością 6208 cm³ rozwija 336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 600 niutonometrów przy 5000 obr./min. Spojrzenie na dane dotyczące osiągów potwierdza, że nowy C63 AMG utrzymuje pozycję swojego poprzednika jako najszybszy model w swoim segmencie: przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,5 sekundy (Estate: 4,6 s), a prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Pakiet wydajności: transfer technologii z SLS AMG

Jeszcze bardziej dynamiczne osiągi zapewnia opcjonalny pakiet AMG Performance: oferuje on 358 kW (487 KM) i pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,4 sekundy (Estate: 4,5 s). Eksperci ds. silników Mercedes-AMG osiągnęli ten wzrost mocy dzięki transferowi technologii z SLS AMG: stalowe tłoki, korbowody oraz lekki wał korbowy pochodzą z silnika modelu z drzwiami unoszonymi. Zredukowana bezwładność komponentów – które są o trzy kilogramy lżejsze od tych w wersji standardowej – pozwala naturalnie ssącemu silnikowi ośmiocylindrowemu na jeszcze łatwiejsze i bardziej zwinne wkręcanie się na obroty. Modele wyposażone w pakiet wydajności można rozpoznać po zmiennym kolektorze ssącym malowanym na szaro tytanowo pod maską, wysokowydajnym systemie hamulcowym AMG z kompozytowymi tarczami przednimi i czerwonymi malowanymi zaciskami hamulcowymi wokół, spoilerze z włókna węglowego na klapie bagażnika (Sedan) oraz kierownicy wydajności AMG pokrytej skórą nappa z obszarem uchwytu wykończonym Alcantarą®.

Optymalizowane zawieszenie, nowy system kierowniczy zmniejsza zużycie paliwa

Sportowe zawieszenie AMG z specjalną przednią osią, wzmocnioną tylną osią i szerszym rozstawem kół przeszło gruntowne modyfikacje; kierowca korzysta z tego na dwa sposoby, ponieważ Mercedes-Benz C63 AMG oferuje teraz większą przyjemność z jazdy i komfort jazdy w każdych warunkach. Nowe, sztywniejsze elastokinematyki, zrewidowane kinematyki osi z większym negatywnym wyprzedzeniem oraz nowy tylny stabilizator o większym przekroju zapewniają wyższą zwinność i większe przyspieszenie boczne. Ale postępy nie dotyczą tylko dynamiki jazdy: nowe parametry sprężyn i amortyzatorów zoptymalizowały zarówno responsywność zawieszenia, jak i charakterystykę hałasu drogi oraz wibracji opon.

Sportowe wspomaganie kierownicy AMG z bezpośrednim przełożeniem (13,5 : 1) ma nowo opracowaną pompę wspomagania, która odgrywa decydującą rolę w redukcji zużycia paliwa. Pomoc w kierownicy wymaga energii jedynie wtedy, gdy kierowca rzeczywiście wykonuje ruchy kierownicą. Niezawodne hamowanie zapewnia wysokowydajny system hamulcowy AMG z wentylowanymi wewnętrznie i perforowanymi tarczami wokół.

Wnętrze: wysoka jakość i postrzegana wartość

Już krótki rzut oka na wnętrze Mercedes-Benz C63 AMG ujawnia znaczny postęp, który został osiągnięty: całkowicie nowa konstrukcja deski rozdzielczej z wbudowanym ekranem imponuje szczególnie atrakcyjnym wyglądem oraz wysoką jakością detali, które natychmiast przywodzą na myśl nowego CLS63 AMG. Wygląd i dotyk spełniają najwyższe standardy. Nowy, kolorowy, trójwymiarowy wyświetlacz TFT pośrodku przebudowanego prędkościomierza wita kierowcę, pokazując logo AMG. Nowa trójramienna kierownica AMG o wydajności – kolejna funkcja pochodząca z CLS63 AMG – wykończona jest skórą nappa i ma metalowy element wykończeniowy, a także spłaszczone górne i dolne części oraz obszary chwytowe, które są specjalnie uformowane i wykończone skórą perforowaną dla idealnej kontroli nad kierownicą. Aluminiowe łopatki zmiany biegów umożliwiają ręczne przełączanie biegów.

Fine elementy wykończeniowe z ciemnego aluminium szczotkowanego znajdują się na desce rozdzielczej i drzwiach. W centralnej konsoli, która została wzbogacona o elementy wykończeniowe z wysokiego połysku czarnego fortepianu, znajduje się nowy pokrętło do wyboru trybów skrzyni biegów C, S, S+, M i RACE START. Specjalne sportowe fotele AMG z integralnymi zagłówkami i adaptacyjnymi oparciami są dostępne od momentu premiery z czarną tapicerką ARTICO/DINAMICA. DINAMICA to nowy rodzaj oddychającego włókna syntetycznego, które jest przyjemne w dotyku, charakteryzuje się niską emisją i wysoką odpornością na blaknięcie. Bok fotele sportowego AMG są pokryte ARTICO, podczas gdy centralne panele poduszek siedzisk są również wykończone DINAMICA.

W dostępnych opcjonalnie wykończeniach ze skóry designo wnętrze C63 AMG zyskuje szczególnie ekskluzywny charakter: dostępne są cztery kolory jednolite oraz trzy kombinacje dwukolorowe. Dodatkowo mogą być one uzupełnione o „rozszerzone czarne wykończenia skórą designo” dla górnej części deski rozdzielczej i górnej części oklein drzwi.

Inne atrakcyjne opcjonalne wykończenia są również dostępne wyłącznie dla Mercedes-Benz C63 AMG z AMG Performance Studio:

  • Felgi AMG pięcio-ramienne z lekkiego stopu, malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem, z oponami 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył)
  • Felgi AMG wieloramienne z lekkiego stopu, malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem, z oponami 235/35 R 19 (przód) i 255/30 R 19 (tył)
  • Felgi AMG wieloramienne z lekkiego stopu, malowane na matowo czarno z wysokim połyskiem na rantach, z oponami 235/35 R 19 (przód) i 255/30 R 19 (tył)
  • Pakiet zewnętrzny AMG z włókna węglowego
  • Blokada dyferencjału tylnej osi AMG
  • Elementy wykończeniowe AMG z włókna węglowego/wysokiego połysku czarnego fortepianu
  • Podświetlane listwy progowe AMG
  • Wykładzina podłogowa z weluru AMG
  • Jedenaście nowych systemów wspomagania jazdy, które już zostały wprowadzone w klasie S i CLS

Mercedes-Benz C63 AMG wyposażony jest w jedenaście nowych systemów wspomagania jazdy, które już zostały wprowadzone w flagowych modelach klasy S oraz przełomowym CLS. Te systemy wspomagania wykorzystują najnowocześniejsze technologie radarowe, kamerowe i czujnikowe i mają na celu zwalczanie powszechnych przyczyn wypadków, takich jak niewystarczająca odległość do pojazdu z przodu, senność i ciemność. Podnoszą standardy bezpieczeństwa w klasie C na nowy poziom, ostrzegając kierowcę o zagrożeniu lub, w razie potrzeby, podejmując aktywne działania korygujące.

  • Adaptacyjne wspomaganie świateł drogowych
  • Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu
  • Aktywny asystent martwego pola
  • ATTENTION ASSIST
  • DISTRONIC PLUS
  • Asystent ograniczenia prędkości
  • PARKTRONIC włącznie z asystentem parkowania
  • PRE-SAFE® Brake
  • Kamera do cofania
  • Asystent utrzymania pasa ruchu
  • Asystent martwego pola
  • Nowa generacja telematyki jest pierwszą, która oferuje dostęp do internetu

Klasa C wprowadza nową generację telematyki, która będzie stopniowo wprowadzana również w innych seriach modelowych. Główne nowości to większa wygoda obsługi, większe wyświetlacze, możliwość przesyłania książki telefonicznej przez Bluetooth®, bezprzewodowa reprodukcja muzyki oraz gniazdo USB w centralnej konsoli.

Topowy system COMAND Online teraz po raz pierwszy zapewnia dostęp do Internetu. Gdy samochód jest w stanie spoczynku, klient może swobodnie przeglądać lub surfować po usługach online Mercedes-Benz, których strony ładują się szczególnie szybko. Zintegrowane usługi obejmują informacje o pogodzie oraz lokalne funkcje wyszukiwania, jak również możliwość pobrania wcześniej skonfigurowanej na komputerze trasy przy użyciu Google Maps i przesłania jej do samochodu. System nawigacji COMAND Online ma również dodatkowe funkcje. Nowe cechy obejmują wyświetlacz 3D z wirtualnymi widokami miast. Również nowością jest: pokryte trasy mogą być rejestrowane i powtarzane później, konkretne osobiste miejsce docelowe można wprowadzać i zapisywać, a na ekranie można wyświetlać trzy alternatywne trasy – jedna z nich jest szczególnie ekonomiczna.

Po raz pierwszy w klasie C, Becker MAP PILOT oferuje niskokosztową funkcję nawigacyjną, którą można również zamontować w późniejszym terminie, dostępną dla podstawowego radia Audio 20. Jego zalety w porównaniu do rozwiązań aftermarketowych to zintegrowana obsługa za pomocą kontrolera COMAND i wyświetlacza Audio 20.

Mercedes-Benz C63 AMG – szybka droga do statusu bestsellera

Wprowadzony latem 2007 roku, Mercedes-Benz C63 AMG szybko zdobył status prawdziwego bestsellera w gamie modeli AMG. Klienci na całym świecie doceniali unikalne połączenie potężnego, momentowego, naturalnie ssącego silnika ośmiocylindrowego, charakterystycznego dźwięku, zwinnego sportowego zawieszenia i wyrazistego designu. Przez ostatnie trzy i pół roku ponad 17 000 entuzjastów AMG wybrało C63 AMG, z czego 88 procent zdecydowało się na wersję Sedan (Estate: 12 procent). Opcjonalny pakiet wydajności AMG, dostępny od jesieni 2009 roku, cieszy się szczególną popularnością: ponad 30 procent wszystkich modeli C63 AMG dostarczonych w 2010 roku zostało wyposażonych w tę atrakcyjną opcję.

Nowy C63 AMG jest dostępny jako Sedan i jako Estate; wprowadzenie na rynek rozpoczyna się w lipcu 2011 roku. Wszystkie ceny w skrócie (w tym 19% VAT):

6.2L V8 7AT RWD (457 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc336 Kw @ 6800 Rpm
457 Hp @ 6800 Rpm
451 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy442 Lb-Ft @ 5000 Rpm
599 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg-Speedshift)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18 (Front) - 255/35 R 18 (Rear)
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/64.3 In (1
Rozstaw osi108.9 In (2766 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3957.3 Lbs (1795 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5015.5 Lbs (2275 Kg)
Spalanie miasto12.6 Mpg Us (18.7 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

6.2L V8 PP 7AT RWD (487 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc358 Kw @ 6800 Rpm
487 Hp @ 6800 Rpm
480 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy442 Lb-Ft @ 5000 Rpm
599 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg-Speedshift)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18 (Front) - 255/35 R 18 (Rear)
Długość185.1 In (4702 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57 In (1448 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/64.3 In (1
Rozstaw osi108.9 In (2766 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika17.1 Cuft (484 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3957.3 Lbs (1795 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5015.5 Lbs (2275 Kg)
Spalanie miasto12.6 Mpg Us (18.7 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie19.3 Mpg Us (12.2 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.