Oparty na stacji Mercedes-Benz C-Klasy z 2014 roku (S205), model AMG C63 był najlepszym przedstawicielem swojej serii. Oferował najwyższą moc oraz najnowocześniejszą technologię, która sprawiała, że luksusowy samochód mógł jeździć szybciej. Został zaprezentowany w kwietniu 2015 roku.
C63 AMG był najpopularniejszym modelem pojazdów AMG. Druga generacja zrezygnowała z silnika V8 o naturalnym zassaniu na rzecz silnika V8 twin-turbo o pojemności 4,0 litra. W przeciwieństwie do swojego rywala, modelu M3, był również dostępny w wersji kombi, znanej jako T-Model.
W porównaniu do innych modeli z rodziny C-Klasy T-Model, cechował się bardziej agresywnym wyglądem. Szeroki i krótki grill z dużym emblematem wspieranym przez podwójne aluminiowe skrzydła nadawał mu charakteru. Samochód miał wyglądać agresywnie, ale jednocześnie jego aerodynamika była przemyślana. Na każdym z przednich błotników zamontowano chromowaną tabliczkę „V8 BITURBO”. Dłuższa linia dachu opadała ku tyłowi, a na klapie bagażnika znajdował się spojler dachowy z trzecim światłem stopu.
Wnętrze wyposażone było w sportowe fotele kubełkowe dla pasażerów z przodu. Panel instrumentów zawierał dwa analogowe wskaźniki na tle z włókna węglowego. Między lornetkowym wyglądem wskaźników znajdował się mały wyświetlacz TFT do komputera pokładowego. Dla pasażerów z tyłu przewidziano więcej przestrzeni na głowę w porównaniu do wersji sedan. Pojemność bagażnika można było zwiększyć, składając dzieloną tylną kanapę.
Pod maską, model C63 T-Model oferowany był w dwóch wersjach: C63 i C63S. Obie wersje miały specjalne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami oraz sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT z 7 biegami. Dynamiczne mocowania silnika były standardem w mocniejszym modelu C63S, natomiast w wersji nie-S oferowane były jako opcja.
Mercedes C63 AMG Estate
Czysta fascynacja i zapierająca dech w piersiach dynamika – nowy Mercedes-AMG C63 wyznacza nowe standardy. Nowoczesny napęd, charakterystyczne dla AMG prowadzenie oraz wysoki poziom indywidualizacji wyposażenia gwarantują zupełnie unikalne doświadczenia z jazdy. Najmocniejszy model w gamie klasy C napędzany jest przez silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra, blisko spokrewniony z jednostką napędową, która zapewnia niesamowity napęd w Mercedes-AMG GT. Zakres mocy wynosi od 350 kW (476 hp) w C63 do 375 kW (510 hp) w C63 S. Z niespotykanym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 8.2 litra na 100 kilometrów (NEDC łączone), C63 to najoszczędniejszy samochód ośmiocylindrowy w segmencie samochodów wysokowydajnych. Szeroka gama standardowego wyposażenia obejmuje sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, mechaniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem i programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Wysoce ekskluzywna „Edition 1” jest dostępna od momentu wprowadzenia na rynek.
Dynamika połączona z komfortem na długie trasy – jako sportowa limuzyna i wysokowydajny samochód kombi, nowy Mercedes-AMG C63 oferuje przekonujące dane silnikowe z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, znakomitą dynamikę wzdłużną i boczną oraz wysoki poziom codziennej użyteczności. Projekt wnętrza i nadwozia jest bardziej wyrazisty niż kiedykolwiek wcześniej.
Silnik V8 w modelu C-Class dostępny jest w czterech wersjach – limuzyna i kombi oferowane są jako Mercedes-AMG C63 S oraz C63, przy czym C63 S nastawiony jest na jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie i osiągi. Mercedes-AMG C63 ma swoją światową premierę 2 października 2014 roku podczas wystawy Salon de l’Automobile w Paryżu, obok pokazu Mercedes-AMG GT. Wprowadzenie na rynek rozpocznie się w lutym 2015 roku od bardziej wydajnej wersji C63 S Limuzyna z mocą 375 kW (510 hp). C63 z mocą 350 kW (476 hp) oraz C63 S Estate zostaną wprowadzone w kwietniu 2015 roku.
„Z nową nomenklaturą rozpoczynamy również nową erę. Następca niezwykle udanego na całym świecie modelu Mercedes-Benz C63 AMG będzie teraz nosił nazwę Mercedes-AMG C63,” mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH. „Z liczbą 40 000 sprzedanych egzemplarzy, 204 C63 AMG był najlepiej sprzedającym się modelem AMG. Teraz dodamy do tego sukcesu nowy Mercedes-AMG C63. Niezależnie od napędu, prowadzenia czy wyposażenia, Mercedes-AMG C63 wyznacza nowe standardy i wzmocni nasze obietnice marki ‘Driving Performance’. Klienci AMG mogą liczyć na wyjątkowe doświadczenia z jazdy.”
Najlepsze w zużyciu paliwa, najlepsze w osiągach
C63 zajmuje czołową pozycję w konkurencyjnym polu. Nowe wysokowydajne pojazdy z Affalterbach są jedynymi w segmencie, które zostały wyposażone w silnik V8 biturbo. Rezultatem jest sportowe dostarczanie mocy i niezwykle emocjonalny dźwięk silnika – znak rozpoznawczy marki AMG. Kierowcy korzystają z niezrównanych osiągów, które zapewniają wyjątkowy poziom mocy i momentu obrotowego. C63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.0 sekundy, a C63 w 4.1 sekundy (Estate: odpowiednio 4.1 i 4.2 sekundy). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Stosunek mocy do wagi wynosi 3.4 kg/hp (C63 S) i 3.6 kg/hp (C63), co również stawia nowe modele AMG V8 na czołowej pozycji.
„Oczywiście nowy Mercedes-AMG C63 ponownie jest napędzany silnikiem ośmiocylindrowym. Pasjonujące dostarczanie mocy i niezwykle emocjonalny dźwięk naszego silnika V8 biturbo o pojemności 4.0 litra są naprawdę przekonujące. Jednocześnie zachowujemy wiodącą rolę w kluczowej kwestii efektywności. Żaden inny wysokowydajny automobile V8 nie jest bardziej oszczędny w paliwie niż nowy C63,” mówi Christian Enderle, szef rozwoju silników i układów napędowych w Mercedes-AMG GmbH.
C63 nie tylko zajmuje czołową pozycję pod względem danych silnikowych i osiągów, ale także wyznacza nowe standardy w zużyciu paliwa. Z wynikiem 8.2 litra na 100 kilometrów (NEDC łączone, co odpowiada 192 g CO2/km), wysokowydajny samochód z Affalterbach wykazuje wyjątkową efektywność, co stawia go na czołowej pozycji w segmencie. I to nie koniec – C63 to najbardziej oszczędny ośmiocylindrowy, wysokowydajny pojazd na świecie. Osiąga on niezwykły spadek zużycia paliwa w porównaniu do swojego poprzednika C63 AMG. Nowy Mercedes-AMG C63 zużywa około 32 procent mniej paliwa niż jego bezpośredni poprzednik z silnikiem V8 o pojemności 6.3 litra z naturalnym zassaniem – przy jednoczesnym dostarczaniu większej mocy i emocjonalnego dźwięku, który jest znakiem rozpoznawczym silnika AMG V8.
Nowy V8 biturbo ściśle związany z silnikiem w Mercedes-AMG GT
To imponujące poprawienie efektywności ma źródło w nowym pakiecie napędowym. Silnik M177 V8 biturbo o pojemności 4,0 litra, najnowszy członek rodziny silników BlueDIRECT, jest bliskim krewnym M178, który stanowi sportowe serce nowego Mercedes-AMG GT. Innowacyjny silnik ośmiocylindrowy wyróżnia się znakomitym dostarczaniem mocy, celowym projektowaniem lekkiej konstrukcji, wysoką efektywnością i przyjaznością dla środowiska. Spełnia również najwyższe standardy komfortu akustycznego i wibracyjnego.
Nowo opracowany silnik ośmiocylindrowy ma doładowanie biturbo, przy czym oba sprężarki znajdują się nie na zewnątrz banków cylindrów, ale wewnątrz ich V – specjaliści nazywają to „gorącym wewnętrznym V”. Korzyści to kompaktowe wymiary silnika, optymalna reakcja i niskie emisje spalin.
Paliwowe wtryski piezoelektryczne z kierowanym rozpryskiem
Przygotowywaniem mieszanki zajmuje się system wtrysku paliwa piezoelektrycznego, stosowany wyłącznie przez Mercedesa. Trzecia generacja procesu spalania z kierowanym rozpryskiem została opracowana w celu spełnienia wszelkich przyszłych wymogów legislacyjnych. Wysokowydajny i czysty silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra spełnia normę emisji Euro 6, w tym przepisy dotyczące maksymalnych emisji cząstek stałych, które weszły w życie dopiero w 2016 roku. Wyrafinowany system chłodzenia silnika zapewnia wysoką wydajność nawet przy ambitnych prędkościach na torze wyścigowym.
System wydechowy Performance dostępny jako opcja
Fascynacja, emocje i natychmiastowa rozpoznawalność – dźwięk silnika to ważny cel rozwoju. C63 i C63 S mają sportowy układ wydechowy z klapą. W zależności od programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, dźwięk silnika zmienia się między niskim, stonowanym dla długich tras a surową emocjonalnością. Klapa wydechowa znajduje się w przedniej trzeciej części, na styku dwóch rur. Jej płynna regulacja jest kontrolowana na podstawie programu jazdy, życzeń kierowcy dotyczących osiągów oraz prędkości obrotowej silnika.
Dostępny jako opcja układ wydechowy Performance z trzema przełączanymi klapami wydechowymi zapewnia kierowcy jeszcze większą różnorodność. W programie jazdy „Comfort” silnik jest cichszy i bardziej komfortowy, podczas gdy w programach „Sport +” i „Race” dźwięk V8 jest jeszcze bardziej dominujący i przypomina dźwięk samochodu wyścigowego – z akustycznym sygnałem zmiany biegów i charakterystycznym sprzęganiem. Oprócz ustawiania dźwięku według programu jazdy, dźwięk silnika można również ustawić indywidualnie w dowolnym momencie przy naciśnięciu przycisku.
C63 S standardowo wyposażony w dynamiczne mocowania silnika
Kolejną nowością w C63 S, unikalną na rynku, są dynamiczne mocowania silnika – znane z Mercedes-AMG GT. Rozwiązują one konflikt interesów między komfortem a prowadzeniem, redukując wibracje z jednostki silnikowej/napędowej. Dynamiczne mocowania mogą płynnie dostosowywać swoją sztywność w ułamkach sekundy do panujących warunków jazdy i stylu. Miękkie mocowania silnika poprawiają komfort, lepiej izolując dźwięki i wibracje. Natomiast twardsze mocowania poprawiają prowadzenie i zwrotność. Przy dynamicznej jeździe kierowca czuje się bardziej związany z pojazdem dzięki zwiększonej reakcji, a odpowiedź na kierownicę staje się bardziej bezpośrednia. Kierowca korzysta z precyzyjniejszego odczucia podczas prowadzenia. Zminimalizowane ruchy masy układu napędowego wymagają mniejszej korekty przy wjeżdżaniu w zakręt.
Produkcja silnika ręcznie – „jeden człowiek, jeden silnik”
Mocne silniki V8 zawsze były jednym z atutów AMG, marki Mercedes-Benz o wysokich osiągach. Mercedes-AMG GmbH w pełni odpowiada za rozwój i produkcję. Silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra jest wytwarzany w warsztacie silnikowym w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.
Zmienne dynamiki – sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa
Duża część bezpośredniego i sportowego charakteru nowego Mercedes-AMG C63 wynika ze skrzyni biegów. Sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa oferuje przekonującą mieszankę dostosowanej dynamiki i wyjątkowej zmienności. Skrzynia MCT została gruntownie przeprojektowana na potrzeby C63 i teraz reaguje jeszcze szybciej.
Niezależnie od tego, czy jest to automatyczna zmiana biegów, czy wywołana przez kierowcę za pomocą łopatek, zmiana biegów na wyższy lub niższy bieg jest teraz wyraźnie szybsza niż w poprzednim modelu. Skrzynia teraz działa znacznie szybciej w trybie „Sport +” i manualnym. To zwiększenie reakcji było możliwe dzięki optymalizacji sprzętu i oprogramowania skrzyni biegów. Ponadto, aluminiowe łopatki zmiany biegów na sportowej kierownicy są teraz w stanie szybciej przekazywać sygnały kierowcy, co dodatkowo zwiększa poczucie dynamiki.
Spojrzenie na programy jazdy pokazuje dużą zmienność sportowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowej. Dostępne opcje to „Controlled Efficiency”, „Sport” i „Sport +” – oraz „Race”, ekskluzywne dla C63 S. Kierowca wybiera z różnych programów jazdy za pomocą przełącznika AMG DYNAMIC SELECT. Funkcja „tymczasowe M”, aktywowana za pomocą łopatek, zapewnia dalszy wzrost dynamiki.
Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z 3-stopniową regulacją tłumienia
Fascynująca zwinność, wysokie prędkości w zakrętach i optymalna neutralność – C63 jest wyposażony w niezależne zawieszenie z dużą ilością aluminium, dynamicznie ukierunkowaną kinematyką, elektronicznie sterowanymi amortyzatorami oraz specyficznymi dla AMG elastokinematykami. Dzięki sportowemu zawieszeniu AMG RIDE CONTROL, klient może zmieniać charakterystyki w trzech stopniach, od maksymalnej wydajności sportowej po komfort na długie dystanse.
Z przodu C63 znajduje się zawieszenie czterowahaczowe z hamulcami montowanymi promieniowo, bazującymi na wyścigach. Niezależne przeguby kierownicze i szerszy rozstaw kół pozwalają na większą przyspieszenie boczne. Zawieszenie wielowahaczowe z niezależnymi mocowaniami kół również ma większe ujemne pochylenie. Aby poprawić przyczepność i dynamikę, C63 ma mechaniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem z tyłu, podczas gdy C63 S jest wyposażony w elektroniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem. Oba dyferencjały redukują poślizg wewnętrznego koła bez potrzeby hamowania. Dzięki temu kierowca może przyspieszać szybciej z zakrętów, a samochód zachowuje stabilność przy hamowaniu przy wysokich prędkościach. Dyferencjał z ograniczonym poślizgiem poprawia również przyczepność przy przyspieszaniu z miejsca. W porównaniu do rozwiązania mechanicznego, korzyści elektrycznego dyferencjału z ograniczonym poślizgiem, który jest standardowym wyposażeniem C63 S, obejmują szybszą i precyzyjniejszą kontrolę, co jeszcze bardziej podnosi fizyczne granice możliwości jazdy. Standardowy 3-stopniowy ESP® z funkcjami „ESP ON”, „SPORT Handling Mode” i „ESP OFF” jest doskonale skomunikowany z dyferencjałem z ograniczonym poślizgiem i precyzyjnie dostosowany do wysokiego poziomu dynamiki.
Elektromechaniczne, wrażliwe na prędkość sportowe wspomaganie kierownicy zapewnia precyzyjne i zwrotne prowadzenie, z bezpośrednim przełożeniem i zoptymalizowanymi charakterystykami reakcji. Ma również zmienną pomoc w kierownicy, w której siła kierownicy jest dostosowywana do aktualnej prędkości pojazdu. Pomoc w kierownicy reaguje nie tylko na prędkość pojazdu, ale także na aktualne przyspieszenie boczne i program jazdy wybrany za pomocą AMG DYNAMIC SELECT.
C63 standardowo wyposażony jest w felgi aluminiowe malowane na szaro z matowym wykończeniem w rozmiarze 8.5 x 18 (przód) i 9.5 x 18 (tył) w 10-ramiennej konstrukcji, pokryte oponami 245/40 R 18 (przód) i 265/40 R 18 (tył). Wymiary opon w C63 S to 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył), z felgami aluminiowymi w rozmiarze 8.5 x 19 (przód) i 9.5 x 19 (tył) w 5-podwójnej konstrukcji, malowane na szaro i polerowane.
Wysokowydajny ceramiczno-kompozytowy system hamulcowy jest po raz pierwszy dostępny jako opcjonalne wyposażenie dla C63 S. Opcjonalne sportowe opony zapewniają zauważalny i mierzalny wzrost przyczepności.
Programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT
Kierowca może korzystać z czterech różnych programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, aby wpływać na charakterystykę C63. C63 S ma dodatkowy program „Race”, który umożliwia maksymalny poziom indywidualizacji. Kierowca definiuje doświadczenie jazdy za pomocą przełącznika po lewej stronie touchpada. Do wyboru jest kilka prekonfigurowanych programów jazdy oraz program „Individual”, który pozwala na szeroką samokonfigurację.
„Controlled Efficiency” to zbalansowany program jazdy z komfortowym ustawieniem zawieszenia i kierowania oraz zoptymalizowanymi ustawieniami napędu pod kątem oszczędności paliwa – w tym miękkimi zmianami biegów i bardziej stonowanym dźwiękiem silnika. Funkcja „Gliding” jest całkowicie nowa i zapewnia dalsze obniżenie zużycia paliwa. Gdy kierowca puści pedał przyspieszenia w przedziale prędkości od 60 do 160 km/h, sprzęgło skrzyni MCT się otwiera i silnik jest odłączany od napędu. System elektroniczny redukuje obroty silnika do biegu jałowego, a opór generowany przez kompresję i siły tarcia wytwarzane podczas jazdy na luzie jest zmniejszany.
Programy jazdy „Sport” i „Sport +” zwiększają intensywność sportową. Program „Race” zarezerwowany jest wyłącznie dla C63 S i stanowi optymalne ustawienie do ambitnych okrążeń na zamkniętym torze wyścigowym.
Forma podąża za osiągami – design odzwierciedla technologię
Forma podąża za osiągami – design potężnego modelu V8 jest inspirowany sportami motorowymi i odzwierciedla fascynującą technologię. Zmysłowa klarowność łączy się z eleganckim sportowym charakterem – Mercedes C63 wzbudza fascynację już od pierwszego spojrzenia. Z wizualnego punktu widzenia, limuzyna i kombi są wyraźnymi członkami rodziny Mercedes-AMG. Zewnętrzne elementy C63 i C63 S różnią się specyficznymi detalami projektowymi.
Emocjonalny, zmysłowy design powierzchni nowej klasy C, z jej zredukowanymi, minimalistycznymi formami, zyskuje teraz dodatkowe, pozytywne napięcie, które nadaje mu naprawdę dynamiczny charakter. Szeroki rozstaw osi i potężny silnik ośmiocylindrowy wymagają całkowicie autonomicznego przodu. Mercedes-AMG C63 ma aluminiowe błotniki, poszerzone po obu stronach o 14 milimetrów, z napisem „V8 BITURBO”. Cały przód wydłużono również o 54 milimetry. Dodatkowo, struktura nadwozia została wzmocniona w odpowiednich miejscach, aby zrekompensować ekstremalne siły wzdłużne i poprzeczne generowane i przenoszone przez układ napędowy oraz zawieszenie.
Mercedes-AMG wyraźnie akcentuje sportowy charakter, co zwięźle wyrażone jest w przodzie – na długiej aluminiowej masce znajdują się dwa charakterystyczne „grzebienie mocy”. Razem z szerszymi skrzydłami gwarantują one szczególnie muskularny wygląd. Położona nisko, o charakterystycznym kształcie strzały, atrapa chłodnicy z napisem AMG obniża wizualny środek ciężkości pojazdu.
„A-wing” przyjmuje trójwymiarową formę i służy także jako przewodnik powietrza dla trzech wlotów powietrza do chłodzenia. Flicy zapewniają optymalny przepływ powietrza do modułu chłodzenia. Wzdłuż dolnej krawędzi przedniego zderzaka, splitter z przodu pomaga zredukować siłę nośną.
Z tyłu, wkładka dyfuzora z trzema żebrami to element zaczerpnięty z wyścigów, podobnie jak wizualne wyloty powietrza umieszczone po obu stronach. Generują one zdefiniowane krawędzie separacji powietrza i poprawiają wartość współczynnika oporu. Dwie chromowane końcówki wydechu podwójnego systemu sportowego AMG są doskonale wkomponowane w dyfuzor. Limuzyna C63 ma krawędź separacyjną na pokrywie bagażnika, podczas gdy kombi wyposażone jest w spojler dachowy – każdy z nich zapewnia jeszcze lepszą przyczepność na tylnej osi.
Imponujący design wnętrza
Każdy detal we wnętrzu C63 przyczynia się do oszałamiającego efektu ogólnego. Starannie dobrane materiały najwyższej jakości, ich wspaniałe właściwości dotykowe i precyzyjne rzemiosło dostarczają poczucie jakości, którego rzadko można doświadczyć nawet w wyższych klasach pojazdów. Podobnie jak w przypadku nadwozia, mocniejsza wersja C63 S odróżnia się od C63 licznymi detalami projektowymi.
Deska rozdzielcza wykończona jest czarną skórą sztuczną ARTICO, a premium wygląd i odczucie są dodatkowo podkreślone przez szwy w kolorze szarym, elementem wykończeniowym w kształcie skrzydła z aluminium oraz analogowy zegar w stylu IWC, przeznaczony wyłącznie dla AMG (w zależności od wybranego wyposażenia). Obok touchpada znajduje się przełącznik AMG DYNAMIC SELECT oraz szereg specyficznych dla AMG przycisków, takich jak przycisk do 3-stopniowego zawieszenia sportowego RIDE CONTROL, 3-stopniowego ESP® i opcjonalnego przycisku do systemu wydechowego Performance z kontrolą klapy.
Zestaw wskaźników oraz 3-ramienna sportowa kierownica z oznaczeniem 12:00 dostarczają dynamicznej sportowej atmosfery. Wyposażona w dedykowane wskaźniki w wyglądzie węglowym, skala prędkościomierza sięga do 320 km/h. Fotele Performance są również dostępne jako alternatywa dla standardowych foteli sportowych z sztucznej skóry ARTICO / mikrofibry DINAMICA. Dają one pasażerom niższą pozycję siedzącą i zapewniają lepszą przyczepność boczną dzięki bardziej wyprofilowanej formie.
Szeroka gama dodatkowego wyposażenia oznacza, że Mercedes-AMG C63 może być w dużym stopniu dostosowany do indywidualnych preferencji.
Ekskluzywna i nieodparta – C63 „Edition 1”
Mercedes-AMG C63 i C63 S są również dostępne od momentu wprowadzenia na rynek w wariantach „Edition 1” – z oszałamiającą i nieodpartą kombinacją ekskluzywnego designu i cech wyposażeniowych. Do wyboru jest sześć atrakcyjnych kolorów lakieru zewnętrznego: biały polarowy, designo biała diamentowa, srebrny irydowy metalik, srebrny palladynowy metalik, czarny obsydianowy metalik oraz ekskluzywny lakier AMG designo srebrny matowy. „Edition 1” jest dostępna jako limuzyna i kombi i można ją zidentyfikować na zewnątrz po licznych elementach wyróżniających:
- Felgi kutego aluminium w rozmiarze 8.5 x 19 i 9.5 x 19 w konstrukcji krzyżowej, malowane matowym czarnym kolorem z obręczą pomalowaną na czerwono; opony 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył)
- Pakiet Night (A-wing i wykończenie w wysokim połysku czarnym, obudowy lusterek w wysokim połysku czarnym, wkładki wykończeń listwy progowej w wysokim połysku czarnym, wykończenia pasa bocznego i ramek okien w wysokim połysku czarnym, atrapa chłodnicy z podwójnym żebrem w srebrnym chromie, szkło o wysokiej izolacji cieplnej w tylnej części za słupkiem B)
- Krawędź separacyjna w wysokim połysku czarnym (tylko limuzyna)
- Czarno-chromowe osłony końcówek wydechu
- Czerwone akcenty (naklejki) na atrapie chłodnicy i lustrach
- Sportowe paski (naklejki) w matowym grafitowym kolorze nad listwami progowymi
Charakterystyczna kombinacja kolorów przenika również do wnętrza:
- Fotele Performance, panele środkowe drzwi i podłokietnik w czarnej skórze nappa z wzorem diamentowym i czerwonym kontrastowym przeszyciem
- Pasy bezpieczeństwa designo w kolorze czerwonym
- Sportowa kierownica w mikrofibrze DINAMICA, spłaszczona na dole, z czerwonym oznaczeniem 12:00, czerwonym kontrastowym przeszyciem, osłoną kierownicy w srebrnym chromie z napisem „Edition 1” oraz srebrnymi łopatkami do zmiany biegów
- Element wykończeniowy w czerwonym pieprzu z karbonu / lekkiego aluminium z podłużnym układem i czerwonymi włóknami
- Dywaniki w kolorze czarnym z napisem „AMG” i czerwoną lamówką
Najwyższy poziom bezpieczeństwa