Najmocniejsza wersja C63 AMG była najwyższą wersją kompaktowego Mercedesa-Benz. Została zaprezentowana w 2007 roku i miała na celu bezpośrednią rywalizację z BMW M3.
Od czasów rywalizacji między BMW M3 E30 a Mercedesem-Benz 190 2.5-16, konkurencja między dwoma największymi niemieckimi producentami samochodów przesunęła się z luksusowych udogodnień w stronę osiągów, a moc rosła z zakresu 200 KM do ponad 400 KM w mniej niż 20 lat.
C-Class AMG to nie był subtelny samochód. Jego wyraziste nadkola, agresywny przedni zderzak oraz cztery owalne wydechy z tyłu przyciągały uwagę tak samo jak donośny silnik V8 pod maską. W zestawie ze specjalnie zaprojektowanymi 19-calowymi felgami o wysokim połysku oraz aerodynamicznie profilowanymi progami, C63 AMG pokazał, że Mercedes-Benz potrafi nie tylko produkować wygodne samochody, ale również szybkie. A jeśli ktoś przypadkowy nie wiedziałby, z czym ma do czynienia, na każdym z przednich błotników oraz na klapie bagażnika umieszczono srebrną plakietkę 6.3 AMG.
Wnętrze również obsługiwało zewnętrzne modyfikacje, oferując kubełkowe fotele i inne subtelne zmiany, takie jak aluminiowe pedały i wykończenia. Zestaw wskaźników zawierał cztery analogowe zegary w trzech tarczach. Na obrotomierzu znajdowało się białe na czarnym oznaczenie 6.3 – V8. Za kierownicą umieszczono dwa aluminiowe łopatki do zmiany biegów.