MERCEDES BENZ C 63 AMG (W204) 2011-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ C 63 AMG (W204) 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ C 63 AMG (W204) 2011-2014

W 2011 roku Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję modelu C-Class (W204) oraz zaktualizowaną wersję AMG.

W przeciwieństwie do swoich poprzedników, C63 AMG W204 nie był tylko mocniejszą wersją standardowego modelu C-Class, często wykorzystywanego przez taksówkarzy na całym świecie. Oferował zawieszenie przednie z modelu CLK 63 AMG Black Series oraz inny system kierowniczy niż reszta gamy W204.

Model C63 AMG z 2011 roku miał przeprojektowane reflektory, podobnie jak pozostałe modele z tej serii, z opływowym wyglądem. Grilla zdobił poprzeczny żaluzja w kształcie skrzydła, która podtrzymywała duży emblemat Mercedesa w kształcie trójramiennej gwiazdy. Specjalny zderzak AMG miał dolny poprzeczny element pomalowany na wysoki połysk czarno oraz unikalne światła do jazdy dziennej umieszczone w bocznych wlotach. Aluminiowa pokrywa silnika miała długie wypukłości, które ciągnęły się od grilla aż do podstawy szyby czołowej. W tylnej części, pokrywę bagażnika zdobił spoiler z włókna węglowego, a cztery owalne końcówki wydechowe dopełniały sportowego wizerunku.

Wewnątrz, producent zaprezentował nowy design deski rozdzielczej z rozszerzonym zestawem wskaźników w kierunku strony pasażera, nad centralnym panelem. W obudowie obrotomierza, AMG umieściło białe oznaczenia 6.3 V8 na czarnych tarczach. Aluminiowe łopatki zmiany biegów za kierownicą, które kontrolowały automatyczną skrzynię biegów, gdy kierowca wybrał tryb manualny, były standardowym wyposażeniem modelu C63 AMG.

Oprócz standardowej wersji, AMG oferowało opcjonalny Pakiet Wydajności, który zwiększał moc silnika o dodatkowe 30 koni mechanicznych, osiągając 487 hp. Producent połączył obie wersje z automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift MCT 7-biegową i kierował moc na tylne koła. Na liście opcji znalazł się samoblokujący tylni dyferencjał, aby poprawić przyczepność samochodu.

Mercedes C63 AMG

Udany model Mercedes-Benz C63 AMG jest teraz atrakcyjniejszy niż kiedykolwiek: zmodyfikowany design topowego modelu klasy C został wzbogacony o liczne usprawnienia technologiczne, które zapewniają jeszcze więcej przyjemności z jazdy przy jednoczesnym znacznym obniżeniu zużycia paliwa. W standardzie wprowadzono skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegową z trybem „Controlled Efficiency”, a także nową pompę wspomagania, co pozwala na obniżenie łącznego zużycia paliwa według norm NEDC o około dziesięć procent do 12,0 l/100 km (kombi: 12,3 l/100 km). Moc silnika V8 o pojemności 6,3 litra pozostała na poziomie 336 kW (457 KM) i może być zwiększona do maksymalnie 358 kW (487 KM) z opcjonalnym pakietem AMG Performance. Zwinność, przyczepność oraz komfort jazdy zostały poprawione dzięki licznym działaniom optymalizującym sportowe zawieszenie AMG. Nowe systemy wspomagające oraz nowa generacja telematyki z dostępem do internetu zwiększają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort.

Najnowsza generacja C63 AMG jest teraz bardziej dynamiczna i sportowa niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki nowemu grille radiatora z dużą gwiazdą Mercedesa i poprzecznymi żaluzjami, a także nowemu przedniemu zderzakowi AMG z dolnym członem malowanym na wysoki połysk, specjalnym dziennym światłom AMG i bocznym wlotom powietrza, przednia część przypomina wygląd high-performance roadstera SL63 AMG. Nowa maska z zmodyfikowanymi wybrzuszeniami jest teraz wykonana z aluminium. Nowe reflektory z przezroczystymi soczewkami podkreślają wyraźną, pewną obecność samochodu, zwłaszcza gdy opcjonalnie zostanie zamówiony inteligentny system oświetlenia (ILS). Szerokie przednie błotniki z legendą „6.3 AMG” oraz nowe, 5-ramienne felgi AMG ze stopów lekkich malowane na szary tytan i o wysokim połysku dominują w profilu bocznym. Dobry kontakt z drogą zapewniają szerokie opony 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu.

Tylny widok Mercedes-Benz C63 AMG również przywołuje na myśl SL63 AMG: nowy tylny zderzak AMG ma wyraźny, czarny dyfuzor z trzema wyraźnymi żebrami. Chromowane podwójne końcówki układu wydechowego AMG cieszą zarówno ucho, jak i oko.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów z SL63 AMG

Pod względem technologicznym najwyższy model klasy C również mnoży innowacje, w tym skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegową – kolejną zaawansowaną funkcję, która została zaadaptowana ze SL63 AMG. Zamiast stosować konwerter momentu, ta nowatorska skrzynia ma mokre sprzęgło startowe, które pozwala na bardziej efektywną, zwinna i bezpośrednią reakcję. Zużycie paliwa i emisje znacząco się obniżyły dzięki trybowi „Controlled Efficiency” oraz nowej pompie wspomagania: przy 12,0 litra na 100 km (kombi: 12,3 l/100 km) łączna norma NEDC zużycia paliwa Mercedes-Benz C63 AMG jest o 1,4 litra (kombi: 1,3 litra) niższa niż w modelu poprzednim, co stanowi redukcję o około dziesięć procent. Wartość emisji CO2 wynosi teraz 280 (kombi: 288) gramów na kilometr. Obie wersje mocy mają identyczne wskaźniki zużycia paliwa i emisji.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa imponuje wyjątkową elastycznością: w czterech trybach jazdy oraz funkcjach podwójnego włączania sprzęgła i RACE START jest kompatybilna zarówno z relaksującym stylem jazdy oszczędzającym paliwo, jak i z szybkimi okrążeniami na zamkniętym torze wyścigowym i bardzo dynamicznymi manewrami wyprzedzania. Tryb Controlled Efficiency „C” jest zaprogramowany tak, aby zapewnić wczesne, wygodne zmiany biegów przy jak najniższych obrotach silnika, co pozwala kierowcy na oszczędzanie paliwa. Tryby „S”, „S+” i „M” dostarczają zwiększonej zwinności dzięki szybkim, responsywnym zmianom biegów i wyższym obrotom. Zmiany biegów w trybach „S+” i „M” zajmują zaledwie 100 milisekund.

Naturalnie ssany silnik ośmiocylindrowy z dużą pojemnością 6208 cm3 rozwija 336 kW (457 KM) przy 6800 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 600 niutonometrów przy 5000 obr./min. Rzut oka na parametry wydajności potwierdza, że nowy C63 AMG utrzymuje pozycję swojego poprzednika jako najlepiej wydajnego modelu w swoim segmencie: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,5 sekundy (kombi: 4,6 s), podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona).

Pakiet wydajności: transfer technologii z SLS AMG

Jeszcze bardziej dynamiczna wydajność jest dostępna z opcjonalnym pakietem AMG Performance: oferuje on moc 358 kW (487 KM) i pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,4 sekundy (kombi: 4,5 s). Eksperci silnikowi Mercedes-AMG osiągnęli ten wzrost mocy dzięki transferowi technologii z SLS AMG: tłoki, korbowody i lekki wał korbowy pochodzą z silnika modelu z ostrym okiem. Zredukowana masa bezwładności komponentów – które są o trzy kilogramy lżejsze od wersji standardowej – pozwala naturalnie ssanemu silnikowi ośmiocylindrowemu na jeszcze łatwiejsze i zwinne wkręcanie się na obroty. Modele wyposażone w pakiet wydajności można rozpoznać po zmiennym kolektorze dolotowym malowanym na szaro tytanowo pod maską, wysokowydajnym systemie hamulcowym AMG z kompozytowymi tarczami z przodu i czerwonymi malowanymi zaciskami hamulcowymi, spoilerze z włókna węglowego na klapie bagażnika (Sedan) oraz sportowej kierownicy AMG wykończonej skórą nappa z obszarem chwytowym z Alcantary.

Optymalizowane zawieszenie, nowy system kierowniczy obniżający zużycie paliwa

Sportowe zawieszenie AMG z specjalną przednią osią, wzmocnioną tylną osią i szerszym rozstawem kół przeszło gruntowne modyfikacje; kierowca czerpie z tego korzyści na dwa sposoby, ponieważ Mercedes-Benz C63 AMG teraz oferuje większą przyjemność z jazdy i komfort podczas jazdy w każdych warunkach. Nowa, sztywniejsza elastokinematyka, zmodyfikowana kinematyka osi z większym ujemnym pochyleniem kół oraz nowy tylny stabilizator o większym przekroju skutkują wyższą zwinnością i większą przyspieszeniem bocznym. Jednak dynamika jazdy nie jest jedynym obszarem, w którym dokonano postępów: nowe sprężyny i tłumiki zoptymalizowały zarówno reakcję zawieszenia, jak i cechy hałasu drogowego oraz wibracji opon.

Sportowa, czuła na prędkość kierownica AMG z bezpośrednim przełożeniem (13,5:1) ma nowo opracowaną pompę wspomagania, która odgrywa kluczową rolę w redukcji zużycia paliwa. Dzieje się tak, ponieważ wspomaganie kierownicy wymaga energii tylko wtedy, gdy kierowca faktycznie dokonuje ruchów kierownicą. Pewne hamowanie w każdych sytuacjach zapewnia wysokowydajny system hamulcowy AMG z wentylowanymi wewnętrznie i perforowanymi tarczami we wszystkich kołach.

Wnętrze: wysoka jakość i odczuwalna wartość

Już szybkie spojrzenie na wnętrze Mercedes-Benz C63 AMG ujawnia znaczne postępy, które zostały poczynione: całkowicie nowy projekt deski rozdzielczej z wbudowanym wyświetlaczem imponuje szczególnie atrakcyjnym wyglądem oraz doskonałą jakością szczegółów, które od razu przywodzą na myśl nowy model CLS63 AMG. Jakość w dotyku i wygląd spełnia najwyższe standardy. Nowy, kolorowy, trójwymiarowy wyświetlacz TFT w środkowej części prędkościomierza wita kierowcę, pokazując logo AMG. Nowa trójdzielna sportowa kierownica AMG – kolejna funkcja zapożyczona z CLS63 AMG – wykończona skórą nappa oraz z metalowym elementem wykończeniowym ma spłaszczone sekcje górne i dolne oraz specjalnie uformowane obszary chwytowe, które są wykończone perforowaną skórą w celu doskonałej kontroli kierownicy. Aluminiowe łopatki zmiany biegów pozwalają na ręczne wybieranie biegów.

Finezyjne elementy wykończeniowe w szczotkowanym, ciemnym aluminium można znaleźć na desce rozdzielczej i drzwiach. W centrum konsoli, wzbogaconej elementami wykończenia w czarnym wysokim połysku, znajduje się nowy pokrętło do wyboru trybów skrzyni biegów C, S, S+, M i RACE START. Specjalne fotele sportowe AMG z wbudowanymi zagłówkami i adaptacyjnymi oparciami są dostępne od samego początku ze skórzaną tapicerką ARTICO/DINAMICA w kolorze czarnym. DINAMICA to nowy typ oddychającego włókna sztucznego, który jest przyjemny w dotyku i charakteryzuje się niską emisją oraz wysoką odpornością na światło. Boczne poduszki foteli sportowych AMG są pokryte ARTICO, podczas gdy centralne elementy poduszek siedzeń również są wykończone DINAMICA.

Opcjonalnie, wykończenie skórzane designo nadaje wnętrzu C63 AMG szczególnie ekskluzywny charakter: dostępne są cztery jednolite kolory oraz trzy kombinacje dwukolorowe. Dodatkowo można je uzupełnić o „rozszerzone wykończenia skórzane designo w czerni”, które pokrywają górną część deski rozdzielczej i górną część okładzin drzwi.

Inne atrakcyjne opcje wyposażenia są dostępne wyłącznie dla Mercedes-Benz C63 AMG w AMG Performance Studio:

  • 5-ramienne felgi ze stopów lekkich AMG, malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem, z oponami 235/40 R 18 (z przodu) i 255/35 R 18 (z tyłu)
  • Felgi wieloramienne AMG, malowane na szaro tytanowo z wysokim połyskiem, z oponami 235/35 R 19 (z przodu) i 255/30 R 19 (z tyłu)
  • Felgi wieloramienne AMG, malowane na matowo czarno z wysokim połyskiem na krawędzi, z oponami 235/35 R 19 (z przodu) i 255/30 R 19 (z tyłu)
  • Pakiet zewnętrzny AMG z włókna węglowego
  • AMG mechanizm różnicowy na tylnej osi
  • Elementy wykończeniowe AMG z włókna węglowego / wysokim połysku z czarnego lakieru fortepianowego
  • Oświetlone panele progowe AMG
  • Dywaniki podłogowe AMG z weluru

Jedenaście nowych systemów asystujących kierowcy, już w S-Klasie i CLS

Mercedes-Benz C63 AMG oferuje jedenaście nowych systemów asystujących kierowcy, które są już wdrożone w flagowej serii S-Klasy i przełomowym modelu CLS. Te systemy wykorzystują najnowszą technologię radarową, kamery oraz czujniki i mają na celu zwalczanie powszechnych przyczyn wypadków, takich jak niewłaściwa odległość od pojazdu z przodu, senność oraz ciemność. Podnoszą standardy bezpieczeństwa klasy C na nowy poziom, ostrzegając kierowcę przed zagrożeniem lub, w razie potrzeby, podejmując aktywne środki korekcyjne.

  • Asystent świateł drogowych
  • Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu
  • Aktywny asystent martwego pola
  • Asystent uwagi
  • DISTRONIC PLUS
  • Asystent ograniczenia prędkości
  • PARKTRONIC wraz z asystentem parkowania
  • PRE-SAFE® Brake
  • Kamera do wstecznego parkowania
  • Asystent utrzymania pasa ruchu
  • Asystent martwego pola

Nowa generacja telematyki z dostępem do internetu

Klasa C zyskuje nową generację telematyki, która stopniowo zostanie wprowadzona również w innych seriach modelowych. Do głównych nowości należy zwiększona wygoda obsługi, większe wyświetlacze, transfer książki telefonicznej przez Bluetooth®, bezprzewodowe odtwarzanie muzyki oraz interfejs USB w konsoli centralnej.

Najwyższy system COMAND Online po raz pierwszy oferuje dostęp do internetu. Gdy samochód jest w staniu, klient może swobodnie przeglądać lub surfować po usłudze internetowej Mercedes-Benz, której strony ładują się szczególnie szybko. Zintegrowane usługi obejmują informacje o pogodzie i lokalną opcję wyszukiwania, a także możliwość pobrania trasy, która została wcześniej skonfigurowana na komputerze przy użyciu map Google i wysłana do samochodu. System nawigacji COMAND Online ma także dodatkowe funkcje. Nowe funkcje obejmują wyświetlacz 3D z wirtualnymi widokami miast. Nowością jest również: trasy przejechane można zarejestrować i powtórzyć później, można wprowadzić i zapisać konkretne osobiste miejsca docelowe, a na ekranie można wyświetlić trzy alternatywne trasy – jedna z nich to szczególnie ekonomiczna wersja.

Po raz pierwszy w klasie C Becker MAP PILOT oferuje funkcję nawigacji w przystępnej cenie, którą można również dostosować później, dostępną dla podstawowego radia Audio 20. Jego zalety w porównaniu z rozwiązaniami aftermarketowymi obejmują zintegrowaną obsługę za pośrednictwem kontrolera COMAND oraz wyświetlacz Audio 20.

Mercedes-Benz C63 AMG – szybka droga do statusu bestsellera

Wprowadzony na rynek latem 2007 roku, Mercedes-Benz C63 AMG szybko zyskał miano prawdziwego bestsellera w gamie modeli AMG. Klienci na całym świecie docenili tę unikalną kombinację potężnego i momentowego, naturalnie ssanego silnika ośmiocylindrowego, wyrazistego dźwięku, zwrotnego zawieszenia sportowego oraz ekspresyjnego designu. W ciągu ostatnich trzech i pół roku ponad 17 000 entuzjastów AMG wybrało model C63 AMG, przy czym 88 procent z nich zdecydowało się na wersję sedan (kombi: 12 procent). Pakiet AMG Performance, który jest dostępny od jesieni 2009 roku, cieszy się szczególną popularnością: ponad 30 procent wszystkich dostarczonych modeli C63 AMG w 2010 roku zostało zamówionych z tą atrakcyjną opcją.

Nowy C63 AMG dostępny jest w wersji sedan i kombi; wprowadzenie na rynek rozpocznie się w lipcu 2011 roku. Wszystkie ceny na wyciągnięcie ręki (w tym 19% VAT):

6.2L V8 7AT RWD (457 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc336 Kw @ 6800 Rpm
457 Hp @ 6800 Rpm
451 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy442 Lb-Ft @ 5000 Rpm
599 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18 (Front) - 255/35 R 18 (Rear)
Długość185.3 In (4707 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/64.3 In (1
Rozstaw osi108.9 In (2766 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3814 Lbs (1730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4850 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa12.9 Mpg Us (18.2 L/100Km)
Średnie spalanie19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Emisja CO2280 G/Km

6.2L V8 PP 7AT RWD (487 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc358 Kw @ 6800 Rpm
487 Hp @ 6800 Rpm
480 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy442 Lb-Ft @ 5000 Rpm
599 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/40 R 18 (Front) - 255/35 R 18 (Rear)
Długość185.3 In (4707 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość56.4 In (1433 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.3/64.3 In (1
Rozstaw osi108.9 In (2766 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16.8 Cuft (476 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3814 Lbs (1730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4817.1 Lbs (2185 Kg)
Spalanie miasto12.9 Mpg Us (18.2 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Emisja CO2280 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.