Do 2007 roku, Mercedes-Benz AMG był już ugruntowaną marką na rynku, a większość modeli producenta była wzbogacona przez jego wewnętrzną firmę tuningową, w tym ten kombi z trzeciej generacji klasy C.
Kiedy Mercedes-Benz wprowadził na rynek linię W204/S204 (sedan/kombi), już wtedy przygotował platformę zdolną pomieścić potężny silnik V8 pod maską, co zaowocowało modelem C 63 AMG. W ten sposób wprowadził go do bezpośredniej konkurencji z czterodrzwiowym BMW M3. Jednak potem podniósł poprzeczkę, wprowadzając model C 63 T-Model, co oznaczało rywalizację z Audi RS4 Avant.
AMG wyraźnie różnił się od pozostałych modeli kombi klasy C. Jego charakterystyczny przedni zderzak z obniżonym dyfuzorem, który sportował grille w kształcie litery A oraz parę okrągłych lamp przeciwmgielnych i wlotów powietrza, wskazywał na sportowy charakter pojazdu. Poszerzone nadkola zakrywały 18-calowe felgi z wieloma ramionami, a opony 235/40 ZR z przodu i 255/35 z tyłu zapewniały odpowiednią przyczepność. Pod tylnym zderzakiem cztery owalne rury wydechowe były nie tylko prowokujące, ale także głośne. Co ciekawe, na górze tylnej klapy nie było masywnego spojlera.
Wnętrze zaprojektowane przez AMG charakteryzowało się kubełkowymi fotelami o wysokich bokach i skórzaną tapicerką. Na liście opcjonalnej znajdowały się sportowe fotele z wysokim oparciem, podczas gdy tylna kanapa pozostała podobna do tej w innych modelach kombi klasy C. Zestaw wskaźników wyglądał podobnie do tego w pozostałych modelach, choć wyświetlacz komputera pokładowego w prędkościomierzu miał napis AMG.
Pod maską Mercedes-Benz zainstalował ręcznie wykonany 6,2-litrowy, swobodnie oddychający silnik V8 połączony z automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Moc była przekazywana tylko na tylne koła.
Podążając śladami wersji Saloon, C63 AMG Estate również wkrótce zadebiutuje. Pod maską, z charakterystycznymi wypukłościami, znajduje się silnik V8 AMG o pojemności 6,3 litra, który zapewnia błyskawiczne przyspieszenie. Silnik o naturalnym zasilaniu, osiągający wysokie obroty, ustala standardy w swojej klasie z maksymalną mocą 336 kW/457 KM przy 6800 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 600 Nm przy 5000 obr/min. Ten unikalny, wysokowydajny kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy; prędkość maksymalna to 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Moc przekazywana jest przez skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Wyposażona w łopatki zmiany biegów przy kierownicy AMG oraz trzy tryby jazdy „C”, „S” i „M”, siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia zdecydowanie sportową lub komfortową jazdę, w zależności od preferencji kierowcy. Funkcja automatycznego podnoszenia obrotów przy redukcji biegów to kolejna nowość. W połączeniu z zupełnie nową osią przednią, sportowym układem kierowniczym AMG dostosowującym się do prędkości oraz nowym 3-stopniowym ESP®, zawieszenie sportowe AMG zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy i znakomitą dynamikę. System hamulcowy AMG o wysokich osiągach z dużymi, wentylowanymi wewnętrznie i perforowanymi tarczami hamulcowymi zapewnia optymalną siłę hamowania, nawet podczas szczególnie dynamicznej jazdy. W standardzie znajdują się 18-calowe, pięcioramienne felgi AMG z lekkiego stopu na oponach 235/40 R 18 (z przodu) i 255/35 R 18 (z tyłu). Opcjonalnie dostępne są 19-calowe felgi AMG z lekkiego stopu z oponami 235/35 R 19 (z przodu) i 255/30 R 19 (z tyłu).
Design i wykończenie: bardziej wyraziste niż kiedykolwiek
Design i wykończenie nowego C63 AMG Estate są na równi z wyspecjalizowaną technologią. Najwyższy model AMG z ośmioma cylindrami został wyraźniej odróżniony od seryjnej klasy C: charakterystyczne cechy marki obejmują stylizację nadwozia AMG, maskę z wypukłościami, charakterystyczną kratkę chłodnicy AMG, poszerzone przednie błotniki, tylny zderzak AMG z czarnym wlotem powietrza oraz sportowy układ wydechowy AMG z dwoma zestawami chromowanych końcówek. Wnętrze dominuje charakterystyczna tapicerka sportowa AMG z wbudowanymi zagłówkami, kierownica sportowa AMG z płaskim spodem i małym, 365-milimetrowym wieńcem oraz wskaźniki w stylu tuby z dedykowanym menu AMG. Alternatywnie do standardowych elementów wykończenia z aluminium, możliwe jest zamówienie wykończenia z włókna węglowego AMG dla C63 AMG Estate.
Największa przestrzeń ładunkowa w swojej klasie – do 1500 litrów