MERCEDES BENZ C-Class (A205) 2018-Present

MERCEDES BENZ C-Class (A205) 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ C-Class (A205) 2018-Present

W 2014 roku Mercedes-Benz zaprezentował pełną gamę modeli klasy C, a w kolejnych dwóch latach uzupełnił swoją ofertę. W 2018 roku cała seria przeszła lifting.

Mercedes-Benz C-Class Cabriolet z 2016 roku był pierwszym kabrioletem w rodzinie klasy C. Wcześniej platforma klasy C była wykorzystywana dla kabrioletu CLK. Po dwóch generacjach noszących nazwę CLK, niemiecki producent zdecydował się na wprowadzenie modelu z miękkim dachem z oznaczeniem klasy C. Po raz pierwszy w tej serii dostępne były cztery nadwozia: sedan, kombi, coupe i kabriolet.

W 2018 roku klasa C przeszła odświeżenie. Pomimo że kabriolet miał zaledwie kilka lat, podążył za trendami i otrzymał nowinki od swoich „braci”. Najważniejsze zmiany zewnętrzne dotyczyły przodu i tyłu pojazdu, z nowym wzornictwem reflektorów i tylnych świateł. Z przodu zainstalowano standardowe reflektory LED, a także dostępne były dwie inne opcje o rozszerzonym zakresie (Multibeam i Ultra Range).

Wnętrze zyskało nowe fotele o integralnym wyglądzie, które nadawały sportowy charakter. Konsola centralna charakteryzowała się nowymi materiałami oraz świeżym designem. W zestawie wskaźników samochód był wyposażony w standardowe tarcze, ale dostępna była także opcja pełnego systemu cyfrowego. Dobrym ulepszeniem było to, że kabriolet z miękkim dachem można było obsługiwać z zewnątrz za pomocą kluczyka do pojazdu.

W ofercie silnikowej na początek znalazł się mały, 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, który oferował 184 KM. Najmocniejsze wersje silników benzynowych, poza wersjami AMG, oferowały 258 KM. W wersji diesla kabriolet klasy C był dostępny z jednostką 2.0 o mocach 194 i 245 KM. Napęd na cztery koła 4-Matic był dostępny dla modelu C200 Cabrio.

Tajemnica sukcesu modelu Mercedes-Benz klasy C częściowo tkwi w szerokiej gamie modeli, w tym dwóch sportowych wersjach dwu-drzwiowych: coupé wprowadzonego na rynek pod koniec 2015 roku oraz cabrioletu, dostępnego od lata 2016 roku, które równie mocno trafiają do serca, co do rozumu. Design pojazdów jest jednym z głównych powodów ich zakupu w Europie. Oba modele są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Bremie.

Wkrótce po wersji sedan i kombi, modele dwu-drzwiowe również skorzystają z rozbudowanych modernizacji. Najważniejsze ulepszenia w skrócie:

Nowe silniki czterocylindrowe, niektóre z systemem elektrycznym 48 V (EQ Boost), oferujące sportowe doznania przy wysokiej efektywności
Rozwój sportowego designu, szczególnie z przodu i z tyłu, nowe felgi ze stopów lekkich, nowe kolory
Standardowe reflektory LED High Performance z nowym wzorem lub opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED z funkcją ULTRA RANGE Highbeam
Udoskonalone wnętrze z cyfrowym kokpitem (31,2 cm/12,3 cale), większym wyświetlaczem multimedialnym (26 cm/10,25 cala), nową wielofunkcyjną kierownicą z przyciskami dotykowymi. Wiele możliwości personalizacji, np. przez nowe elementy wykończeniowe z otwartych porów
Atmosfera lounge dzięki oświetleniu ambientowemu teraz w 64 kolorach oraz systemowi ENERGIZING, poprawiającemu samopoczucie i kondycję
Dodatkowy system audio z dziewięcioma głośnikami i mocą 225 W jako nowy opcjonalny dodatek między standardowym systemem audio a systemem dźwięku przestrzennego Burmester®
Indywidualnie konfigurowane doznania z jazdy dzięki nowemu zawieszeniu DYNAMIC BODY CONTROL z regulowanymi w trzech stopniach charakterystykami tłumienia oraz systemem Sports Direct-Steer lub zawieszeniu AIR BODY CONTROL
Układy wspomagające w jazdy ukierunkowane na przyszłość od Mercedes-Benz z funkcjami S-Class i wsparciem dla kierowcy

Elektromobilność trwa: C 200 z EQ Boost

Nowa generacja silników benzynowych czterocylindrowych (M 264) trafia do nowej klasy C. Nowy model benzynowy wchodzi na rynek najpierw jako C 200 i C 200 4MATIC o pojemności 1,5 litra. Jednocześnie modele te są wyposażone w dodatkową sieć elektryczną 48 V z rozrusznikiem/alternatorem napędzanym paskiem (EQ Boost). Wkrótce pojawi się wariant 2.0-litra.

Połączenie sieci elektrycznej 48 V i EQ Boost tworzy warunki do dodatkowych funkcji, które jeszcze bardziej pomagają w redukcji zużycia paliwa, jednocześnie poprawiając zwinność i komfort jazdy. Podczas przyspieszania, EQ Boost może wspierać silnik o mocy 135 kW (184 KM) dodatkową mocą 10 kW (14 KM), niwelując krótki moment, gdy turbosprężarka nie osiągnęła jeszcze pełnego ciśnienia doładowania. Podczas hamowania, rozrusznik/alternator regeneruje energię kinetyczną i ładować akumulator.

Inne zalety to tryb sunący z wyłączonym silnikiem oraz odzyskujące hamowanie z inteligentnym zatrzymywaniem silnika podczas jazdy na luzie: regeneracja zaczyna się tylko przy cięciu przeciążenia podczas hamowania. Gdy prędkość spadnie poniżej określonego poziomu minimalnego, napęd jest odłączany, a silnik wyłączany. Ma to zaletę maksymalnych oszczędności paliwa poprzez regenerację, w połączeniu z komfortowym reakcją pojazdu.

Turbosprężarka wykorzystuje system twin-scroll. Na pokładzie znajduje się także regulacja zmiennego rozrządu CAMTRONIC, co pozwala na dwustopniową regulację skoku zaworu po stronie ssącej.

Środki w silniku mające na celu redukcję tarcia dopełniają strategię efektywności nowej jednostki napędowej czterocylindrowej. Należą do nich opatentowany przez Mercedes-Benz proces CONICSHAPE®, znany wewnętrznie jako stożkowe honowanie: podczas honowania cylindrów ich ściany są nieco rozszerzane ku dołowi, co ma na celu redukcję tarcia wzdłuż korpusu tłoka, co zapewnia niższe zużycie i zużycie paliwa.

Oprócz silników wysokoprężnych, silniki benzynowe są również wyposażone w filtr cząstek stałych w Europie.

Nowoczesny diesel: C 220 d

Nowy C 220 d otwiera nowe wymiary efektywności i oferuje poprawioną wydajność. Model został certyfikowany zgodnie z najnowszą normą Euro 6d-TEMP. W tym silniku diesla Mercedes-Benz stosuje proces spalania „step recess” – nazwany tak od kształtu komory spalania w tłoku. Innowacje obejmują również połączenie aluminiowego bloku silnika i stalowych tłoków, a także udoskonaloną powłokę NANOSLIDE® ścian cylindrów.

Pomimo niższej pojemności niż jego poprzednik, ograniczonej do zaledwie nieco poniżej dwóch litrów, oraz o wagę około 16 procent mniejszej, nowa jednostka napędowa diesla (OM 654) w modelu C 220 d ma moc 143 kW (194 KM), o 18 kW więcej niż wcześniejszy silnik, i osiąga zużycie paliwa NEDC w przedziale 4,9-4,6 (cabriolet: 5,1-4,8) litrów na 100 kilometrów. To odpowiada emisji CO2 wynoszącej 130-121 (136-126) gramów na kilometr. Oprócz optymalnego przepływu powietrza po stronie ssącej i wydechowej oraz zastosowania wtrysku common-rail czwartej generacji z ciśnieniem do 2050 bar, oszczędności paliwa wynikają z redukcji tarcia wewnętrznego o około 25 procent. Dodatkowo silnik jest także bardziej kompaktowy niż jego poprzednik.

Wszystkie elementy istotne dla efektywnej redukcji emisji są bezpośrednio zamontowane na silniku. Dzięki bliskiej konfiguracji silnika, pościel spalinowa szybko osiąga temperaturę roboczą i ma niskie straty ciepła, co zapewnia efektywną redukcję emisji nawet w niskich temperaturach zewnętrznych.

Mercedes-AMG: Więcej mocy dla C43

Dzięki wielu starannie skoordynowanym działaniom, inżynierowie AMG jeszcze bardziej poprawili dynamikę pojazdu. Silnik V6 o pojemności 3,0 litrów teraz rozwija 287 kW (390 KM), czyli o 17 kW (23 KM) więcej niż wcześniej. Moment obrotowy 520 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 2500 do 5000 obr./min. Nowe C43 4MATIC Coupé przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,7 sekundy, a Cabriolet w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Napęd 4MATIC: Przyczepność nawet w trudnych warunkach drogowych

W momencie wprowadzenia na rynek C 200 jest dostępne z napędem na cztery koła 4MATIC, co poprawia przyczepność i stabilność jazdy, szczególnie w trudnych warunkach drogowych. 4MATIC ma aktywne rozdzielenie momentu obrotowego wynoszące 45 % na przód i 55 % na tył. Jak zwykle, połączenie systemu kontroli dynamiki jazdy ESP® z elektronicznym systemem trakcji 4ETS sprawia, że regularne blokady dyferencjału stają się zbędne. To oszczędza wagę i zauważalnie poprawia bezpieczeństwo podczas prowadzenia oraz komfort jazdy.

Napęd na cztery koła jest wyposażeniem standardowym dla modelu Mercedes-AMG C43 i cechuje się rozkładem momentu obrotowego preferującym tył z podziałem osi przedniej i tylnej wynoszącym 31 do 69 procent.

Indywidualne doznania z jazdy dzięki DYNAMIC BODY CONTROL

Opcjonalne zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL posiada płynnie regulowane tłumienie dla osi przedniej i tylnej. System bezstopniowy indywidualnie kontroluje charakterystyki tłumienia dla każdego koła w interakcji z silnikiem, skrzynią biegów oraz właściwościami kierowania – dostosowując je do sytuacji jazdy, prędkości i stanu nawierzchni.

Indywidualne ustawienie zawieszenia można określić w trzech stopniach za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT: charakterystyki tłumienia są mocniej ustawione w dwóch trybach „Sport” i „Sport+”. Tryb „Comfort” jest ustawiony bardziej komfortowo, lepiej poziomuje nierówności drogi, a hałas i wibracje opon są wyczuwalnie poprawione.

W połączeniu z DYNAMIC BODY CONTROL, pojazd jest wyposażony w system Sports Direct-Steer. Łączy on zmienny stosunek zależny od kąta skrętu, oferując bardzo precyzyjne i zwinne reakcje, z elektrycznym wspomaganiem zależnym od prędkości, zapewniającymi przyjemne prowadzenie.

Więcej dynamicznego designu i standardowe reflektory LED High Performance

Nowa wersja Mercedes-Benz klasy C łączy emocjonalność z inteligencją. Wygląd pojazdu definiuje szczególnie jego przód i tył oraz design reflektorów i świateł tylnych.

Przedni design emanuje sportowym stylem i lifestylem już przy pierwszym spojrzeniu. Potężne elementy stylizacji, takie jak nowy zderzak i standardowa chromowana atrapa chłodnicy, nadają dwu-drzwiowym modelom klasy C indywidualny charakter. Standardowe reflektory LED High Performance są teraz w standardzie, a w nowym designie mają szczególnie wyróżniający się wygląd. Po raz pierwszy w tej serii modeli dostępne są dodatkowe reflektory MULTIBEAM LED z funkcją ULTRA RANGE high beam (szczegóły poniżej).

Dzięki autonomicznemu designowi z dynamicznymi detalami i standardowemu systemowi wydechowemu z dwoma rurami (silniki benzynowe), widok z tyłu wydaje się szeroki i zwrotny. Szczególną atrakcją zarówno w dzień, jak i w nocy są zaktualizowane, bardziej akcentowane tylne lampy LED.

Sportowe cechy designu zostały wzmocnione przez linię AMG. Na przykład, zewnętrzna linia AMG obejmuje chromowaną atrapę chłodnicy z pinami oraz AMG-specyficzny przedni zderzak z nową geometrią, sportowymi wlotami powietrza i chromowanymi detalami. Wersja z pakietem Night, dostępna po raz pierwszy dla cabrioletu, ma jeszcze bardziej sportowy wygląd dzięki czarnym detalom. Należą do nich czarne elementy wykończeniowe w AMG przednim zderzaku i AMG tylnym zderzaku oraz wystające lusterka pomalowane na wysoki połysk na czarno. Szczególną atrakcją zarówno w dzień, jak i w nocy są przeprojektowane, bardziej akcentowane tylne lampy LED.

Paleta kolorów została poszerzona o linię AMG. Nowe kolory to srebrny mojave metalik oraz – wyłącznie dla coupé i cabrioletu – szary grafitowy.

Cyfrowy kokpit i atmosfera lounge

Sportowe wnętrze z autonomicznymi siedzeniami o integralnym wyglądzie charakteryzuje się jeszcze wyższą jakością odczuwalną i płynnymi kształtami, a lifting wprowadza je w erę cyfrową.

Konsola centralna charakteryzuje się eleganckim, płynnie wykończonym elementem – opcjonalnie z nowymi materiałami: otwarte ziarno orzecha brązowego lub otwarte ziarno dębu antracytowego. Magma szary/czarny to nowe kolory wnętrza.

Funkcja KEYLESS-GO jest standardem. Przycisk start/stop ma nowy wygląd przypominający turbinę. Klucz do pojazdu również ma nowy design. Klienci mogą wybierać spośród trzech wariantów: czarny z wysokopołyskowym chromowanym wykończeniem, biały z chromowanym wykończeniem lub wysoki połysk biały z matowym wykończeniem chromowanym.

W cabriolet dach może być obsługiwany z zewnątrz za pomocą klucza pojazdu oraz przycisków „Otwórz/Zamknij”.

Oczekiwania na przyszłość: całkowicie cyfrowy wyświetlacz instrumentów dostępny opcjonalnie

Mercedes-Benz klasa C ma nową koncepcję wyświetlania, która obejmuje opcjonalny, całkowicie cyfrowy zestaw przyrządów z trzema wizualnie wyróżniającymi się stylami: „Classic”, „Sport” i „Progressive”.

Mercedes-Benz klasa C ma czułe na dotyk kontrolki w kierownicy. Reagują one na ruchy przesuwne jak ekran smartfona. Umożliwiają kierowcy kontrolowanie funkcji zestawu przyrządów oraz całego systemu infotainment bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Nową funkcją jest obsługa DISTRONIC i tempomatu z kontrolkami bezpośrednio na kierownicy.

System infotainment można dodatkowo obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem (nowość: haptyczna informacja zwrotna) w konsoli centralnej lub za pomocą głosowego sterowania LINGUATRONIC. Funkcje pojazdu, takie jak ogrzewanie foteli, można teraz również kontrolować głosowo. Opcjonalny wyświetlacz head-up można teraz regulować w jeszcze szerszym zakresie.

Systemy wsparcia z przyszłością, na równi z S-Class

Nowa klasa C Mercedes-Benz oferuje najnowsze systemy wsparcia kierowcy, które oferują wspomaganie kooperacyjne i w ten sposób zapewniają wyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa niż poprzednik. Klasa C jest w stanie jeździć w trybie półautonomicznym w określonych sytuacjach. Aby to zrobić, uważnie obserwuje sytuację drogową: poprawione systemy kamer i radarowe pozwalają dostrzegać sytuację na odległość do 500 m. Otoczenie pojazdu jest skanowane przez radar w odległości do 250 m z przodu, 40 m po bokach i 80 m z tyłu, podczas gdy kamera pozwala na widzenie na odległość do 500 m z przodu, w tym 90 m w 3D.

Klasa C wykorzystuje również dane mapy i nawigacji do funkcji wsparcia. Na przykład, aktywne sterowanie odległością DISTRONIC w ramach Pakietu Asystentów Kierowcy może oferować kierowcy wsparcie oparte na mapach w wielu sytuacjach oraz przewidywać dostosowanie prędkości, np. przy dojeżdżaniu do zakrętów, węzłów drogowych czy rond. Inne nowości to intuicyjnie zrozumiałe systemy Active Lane Change Assist oraz Active Emergency Stop Assist jako nowe funkcje Active Steering Assist.

Nowa klasa C jest standardowo wyposażona w rozszerzony system aktywnej pomocy hamulcowej. W zależności od sytuacji, może pomóc złagodzić skutki kolizji tylnych przy wolno poruszających się, zatrzymujących lub stojących pojazdach, a także z przechodniami i rowerzystami, lub w ogóle je zapobiegać.

Reflektory MULTIBEAM LED: Optymalne widzenie w każdych warunkach

Reflektory MULTIBEAM LED są nowością i są dostępne na życzenie w coupé i cabriolet. Każdy reflektor zawiera 84 indywidualnie sterowane diody LED. Dzięki nim możliwe jest błyskawiczne i precyzyjne, elektronicznie kontrolowane dostosowywanie reflektorów do aktualnej sytuacji drogowej.

Nowe funkcje w porównaniu do standardowego systemu inteligentnego oświetlenia LED (19 diod LED na reflektor) to światło w zakręcie, światło w rondzie, światło miejskie i światło złej pogody.

W trybie świateł drogowych, Adaptive Highbeam Assist Plus umożliwia ciągłe oświetlenie drogi przed sobą bez oślepiania nadjeżdżających pojazdów. Gdy nie wykryto innych użytkowników drogi, droga przed pojazdem jest prosta, a prędkość pojazdu wynosi powyżej 40 km/h, automatycznie włącza się ULTRA RANGE high beam. W ten sposób uzyskuje się maksymalną intensywność światła dozwoloną przez prawo, co sprawia, że jasność reflektorów głównych spada poniżej wartości odniesienia 1 luks po odległości ponad 650 metrów. Gdy nadjeżdżają inne pojazdy lub pojazdy przed nami, diody LED modułów reflektorów głównych są częściowo wyłączane, maskując obszar światła w kształcie U. Pozostałe obszary drogi są nadal oświetlane za pomocą świateł drogowych (częściowe światła drogowe). Światła ULTRA RANGE high beam są aktywne tylko wtedy, gdy tryb świateł drogowych został ręcznie włączony.

Kontrola komfortu ENERGIZING: wellness za naciśnięciem przycisku

Kontrola komfortu ENERGIZING (opcjonalna) łączy różne systemy komfortu w pojeździe. Systematycznie wykorzystuje funkcje systemu klimatyzacji (w tym aromatyzację) i foteli (ogrzewanie, wentylacja), a także oświetlenie i muzyczne nastroje, umożliwiając stworzenie specyficznego ustawienia wellness dostosowanego do nastroju i potrzeb klienta. To ma pozytywny wpływ na samopoczucie i wydajność kierowcy.

W zależności od poziomu wyposażenia, dostępnych jest do sześciu programów (Świeżość, Witalność, Ciepło, Przytulność, Radość, Trening). Programy trwają przez dziesięć minut. Są wizualizowane na centralnym wyświetlaczu w formie kolorowych grafik, a do programów przypisana jest odpowiednia muzyka. Pięć utworów jest już zapisanych w programie. Kluczową funkcją w programie „Witalność” na przykład jest szybka muzyka z wieloma uderzeniami na minutę. Jeśli dostępne są osobiste wybory muzyczne, np. przez interfejs multimedialny, system analizuje je w tle i przypisuje do programu na podstawie uderzeń na minutę (bpm). Indywidualne funkcje programów można dezaktywować.

Kontrola komfortu ENERGIZING obejmuje również oświetlenie ambientowe, które jest harmonijnie dostosowane do każdego z indywidualnych wzorów ekranów. Przy 64 kolorach, opcjonalne rozszerzone oświetlenie ambientowe oferuje bogactwo indywidualnych ustawień.

Systemy multimedialne: Spersonalizowane informacje i oferty muzyczne

Mercedes-Benz klasa C jest standardowo wyposażony w system multimedialny Audio 20, który zawiera dwa porty USB, czytnik kart SD, połączenie Bluetooth® oraz interfejs multimedialny.

Najnowszej generacji system COMAND Online, dostępny jako opcja, oferuje szybką nawigację 3D z topograficznym wyświetlaniem mapy, fotorealistycznymi budynkami 3D i rotacjami map 3D. Obszerne informacje są wyświetlane na mapie nawigacyjnej: oprócz informacji o natężeniu ruchu w czasie rzeczywistym, mogą zawierać np. komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, prognozy pogody, stacje paliw wraz z aktualnymi cenami paliw oraz dostępne miejsca parkingowe.

Dzięki usłudze Concierge (dostępnej jako usługa subskrypcyjna), klienci Mercedes me connect mają dostęp do wielu spersonalizowanych usług: od rezerwacji miejsc w restauracjach i uzyskiwania informacji na temat tras turystycznych, po zbieranie informacji o wydarzeniach kulturalnych lub sportowych i wysyłanie miejsc nawigacyjnych bezpośrednio do pojazdu.

System alarmowy: Rozpoznaje także uszkodzenia parkingowe i wysyła powiadomienia

Kolejną nowością jest automatyczne powiadomienie za pomocą wiadomości tekstowej, jeśli pojazd ulegnie uderzeniu spowodowanemu przez inny pojazd, gdy jest zaparkowany, lub zostanie odholowany. Wysoce czułe czujniki opcjonalnego „Systemu alarmowego (ATA)” mogą wykrywać takie sytuacje i natychmiast wysyłać powiadomienie „push” do aplikacji Mercedes me. Gdy klient ponownie uruchomi pojazd, zostanie również poinformowany przez odpowiednią wiadomość w wyświetlaczu multimedialnym COMAND Online. W aplikacji Mercedes me oraz w wyświetlaczu COMAND Online klient zobaczy również, kiedy (o której godzinie) i gdzie (np. z przodu z lewej) wystąpiło uderzenie. To opcjonalne wyposażenie obejmuje nowe czujniki i odpowiednie oprogramowanie; usługa zostanie uruchomiona w drugim kwartale 2018 roku.

Mobilność z cyfrowym kluczem: Klasa C wykorzystuje technologię NFC

Opcjonalny cyfrowy klucz pojazdu wykorzystuje technologię komunikacji bliskiego zasięgu (NFC), aby zamienić smartfon klienta w klucz pojazdu. Nie każdy smartfon ma interfejs NFC zgodny ze standardami bezpieczeństwa Mercedes-Benz. Jednak dla nowej klasy C, początkowo w Niemczech, istnieje specjalna naklejka cyfrowego klucza pojazdu z wbudowanym mikrosterownikiem. Klienci mogą zamówić tę naklejkę w portalu Mercedes me. Dostawa odbywa się przez partnera sprzedaży Mercedes-Benz.

Za pomocą naklejki cyfrowego klucza pojazdu, którą użytkownik może umieścić na przykład na tylnej części swojego smartfona, pojazd można otworzyć, zablokować i uruchomić bez dotykania go przez kierowcę. Aby uruchomić silnik, kierowca musi jedynie umieścić smartfona z naklejką w schowku w konsoli centralnej. Urządzenia mobilne zgodne z standardem Qi można wygodnie ładować w trakcie jazdy za pomocą opcjonalnego systemu ładowania bezprzewodowego. Powierzchnia ładująca w szybkim schowku z przodu konsoli centralnej jest również odpowiednia dla dużych smartfonów. Ta funkcja obejmuje również telefony wielofunkcyjne, które dodatkowo łączą smartfon z zewnętrzną anteną pojazdu. To zapewnia najlepsze możliwe połączenia telefoniczne i transfer danych.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.