Kabriolet C-Class był pierwszym prawdziwym otwartym modelem C-Class w historii. Został wprowadzony na rynek rok po swoim bracie, kabriolecie C-Class Coupe.
Przed wprowadzeniem C-Class Cabriolet, Mercedes-Benz próbował połączyć platformę C-Class (z generacji W203) z nadwoziem inspirowanym E-Class (generacja W211), co zaowocowało modelem CLK (A209). Ten pomysł nie wypalił, więc niemiecki producent samochodów zaprezentował prawdziwy kabriolet C-Class w 2016 roku, oparty na tej samej platformie co C-Class W204. Aby nadać sportowy wygląd, standardowo wyposażony był w 17-calowe koła aluminiowe, a opcjonalnie dostępne były 19-calowe.
Kabriolet był standardowo wyposażony w reflektory halogenowe H7, a jako opcje dostępne były dwie wersje LED: jedna z prostym oświetleniem i „Inteligentnym Systemem Światła LED” z asystentem adaptacyjnych świateł drogowych, który przełączał się z świateł mijania na drogowe w zależności od warunków drogowych.
Wnętrze kabrioletu wyposażono w centralnie umieszczony wolnostojący wyświetlacz, standardowo o przekątnej 7 cali, z opcją wyświetlacza o przekątnej 8,4 cala w module COMMAND Online. Opcjonalny wyświetlacz head-up pokazywał informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy przed przednią szybą. Wyświetlał aktualną prędkość, ograniczenia prędkości, wskazówki dotyczące nawigacji i komunikaty DISTRONIC – w zależności od wybranych ustawień.
Mercedes-Benz oferował szeroki wybór silników do kabrioletu C-Class, w zakresie od 1.6-litra i 156 koni mechanicznych do niesamowitego 3.0-litrowego silnika V6 z turbodoładowaniem, który w wersji AMG 43 oferował 333 konie. Producent nie zapomniał również o miłośnikach diesli, instalując w komorze silnikowej 2.2-litrowy silnik turbodiesel, o mocach wahających się od 170 do 204 koni.
Mercedes-Benz wkracza w sezon otwartych dachów z pierwszym kabrioletem opartym na klasie C, dopełniając swoją ofertę klasycznych kabrioletów z miękkim dachem. Nowy kabriolet interpretuje nowoczesny luksus z młodzieńczym zacięciem. Dzięki licznym wysokiej jakości detalom, jego charakterystyczny styl jest najbardziej widoczny, gdy dach jest złożony. Kabriolet jest opcjonalnie dostępny z automatycznym systemem AIRCAP, który ogranicza przeciągi, oraz ogrzewaniem AIRSCARF na poziomie szyi – dla wyjątkowego komfortu podczas jazdy z otwartym dachem przez 365 dni w roku. Wydajne, mocne silniki o mocy od 115 do 270 kW (156 do 367 KM) oraz zawieszenie zaprojektowane z myślą o dynamice (z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC) zapewniają sportową zwrotność. Nowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest dostępna dla wszystkich wariantów silnikowych. W standardzie znajdziemy także sprawdzone systemy asystujące oraz nowoczesny system infotainment. Nowy kabriolet klasy C marki Mercedes-Benz zadebiutuje latem 2016 roku.
„Nasz nowy kabriolet klasy C to wprowadzenie do świata premium kabrioletów od Mercedes-Benz. Sportowy i młodzieńczy w charakterze oraz stylu, oferuje nieskrępowaną przyjemność z jazdy na świeżym powietrzu przez cały rok,” mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe oraz rozwój Mercedes-Benz Cars.
Sportowy i młodzieńczy
Jako nowy model podstawowy w świecie kabrioletów Mercedes-Benz, kabriolet klasy C konsekwentnie odzwierciedla filozofię projektowania Mercedes-Benz: zmysłowa czystość jako definicja współczesnego luksusu. Charakteryzuje się niezależnością stylu z widocznie sportowym wyrazem i młodzieńczo świeżym wyglądem.
Z dachem podniesionym, profil nowego dwu-drzwiowego kabrioletu przypomina model klasy C Coupé z praktycznie identycznymi wymiarami: z wyrazistym przodem, w tym diamentową atrapą chłodnicy, LED High Performance reflektorami, długą maską i wysoką linią okien. Jego mocno napięty miękki dach z oknem szklanym harmonijnie przechodzi w wyraźnie zaprojektowany tył, który ma wysoce sportowy wygląd z szerokimi barkami i płaskimi diodowymi światłami tylnymi. O pojemności 360 litrów (285 litrów przy otwartym dachu), bagażnik jest w stanie pomieścić wyjątkowo dużo bagażu jak na kabriolet, co zapewnia wysoką codzienną funkcjonalność.
Po bokach, wydłużona linia opadająca powyżej tylnej osi nadaje charakterystyczny dla designu Mercedes-Benz akcent. Dzięki 15 mm niższemu zawieszeniu w porównaniu z sedanem, pojazd już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie sportowego z 17-calowymi standardowymi oponami, podkreślając sportowy charakter kabrioletu, który wyróżnia się aerodynamicznie z wartością współczynnika oporu powietrza cd równą 0,28.
Wersja AMG z wyraźnym wyglądem
Ta sama linia opadająca pojawia się w nowym Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet, który jednak ma jeszcze sportowy wygląd z charakterystycznym designem AMG i specyficznymi alufelgami. Podkreśla w ten sposób progresywny charakter i osiągi marki.
Eksterior i interior w tym samym stylu
Z otwartym dachem, starannie skoordynowana harmonia między designem zewnętrznym a wewnętrznym staje się oczywista. Cenne detale obejmują chromowane wykończenie na słupku A i szybie oraz profilowane listwy na linii okiennej, które rozciągają się aż do komory dachu, którą oddziela szeroki chromowany element.
Miękki dach premium
W pełni automatyczny klasyczny miękki dach kabrioletu dostępny jest w czarnym kolorze w wersji podstawowej lub opcjonalnie z wielowarstwowym akustycznym dachem w ciemnym brązie, granacie, ciemnym czerwonym lub czarnym. Znacząco redukuje hałas wiatru i jazdy. Oznacza to poprawę zrozumiałości mowy, nawet przy dużych prędkościach, oraz lepszą izolację od zakłócających dźwięków otoczenia. Akustyczny dach tym samym zapewnia optymalny komfort klimatyczny i ciche działanie.
Bazując na S-Klasie Cabriolet, dach również spełnia wysokie standardy jakości pod względem trwałości i funkcji. Może być otwierany i zamykany w mniej niż 20 sekund do prędkości 50 km/h. Po otwarciu składa się cicho i starannie i jest przechowywany w komorze dachu w bagażniku. W kolorze i kształcie pokrywa komory dachu jest integralną częścią wnętrza i wykonana jest z tego samego materiału co listwa okienna.
Wnętrze – nowoczesność i styl życia
Pasażerowie cieszą się atmosferą, która, choć oparta na wnętrzu sedana klasy C, oferuje świeżą interpretację z typowymi cechami kabrioletu. Szczególnie wysokiej jakości materiały i jakość wykonania nadają wnętrzu nowoczesny charakter sportowości i stylu życia. Wyposażenie obejmuje skórę odbijającą ciepło w pięciu odcieniach (opcjonalnie) oraz zakrzywiony przełącznik w matowym srebrnym chromie na konsoli centralnej do otwierania i zamykania w pełni automatycznego miękkiego dachu kabrioletu. Oparte na Coupé, sportowe siedzenia mają integralny wygląd z muskularnymi bocznymi podporami i organicznie wbudowanymi zagłówkami, a także opcjonalnym ogrzewaniem AIRSCARF na poziomie szyi. Automatyczne przedłużacze pasów w standardzie ułatwiają pasażerom zapinanie.
Tylne siedzenia mają formę indywidualnych foteli. Ich oparcia oferują możliwość załadunku przez dzielenie 50:50 dla wysokiej funkcjonalności na co dzień i mogą być całkowicie składane.
AMG z unikalnymi detalami
Wnętrze Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet wzmacnia konsekwentny dynamiczny charakter marki sportowej dzięki licznym specjalnie zaprojektowanym detalom. Idealne dla zaangażowanego stylu jazdy, wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta czarną skórą ma spłaszczoną dolną część i czerwoną kontrastową nici, a idealnie leży w dłoni.
Indywidualne akcenty
Kabriolet już w standardzie oferuje wysoką specyfikację wyposażeniową, która jest wzbogacona o szeroką gamę opcji personalizacji (przykłady: 13 wariantów tapicerki, takich jak designo Bengal red / czarny, siedem wariantów wykończeń, cztery kolory dachu, dwanaście odcieni lakieru – w tym matowe wykończenia, wykończony skórą panel przyrządów). Podsufitka miękkiego dachu dostępna jest w kolorze czarnym, porcelanowym i szaro-kryształowym. Liczne elementy wykończenia w sportowym aluminium, włóknie węglowym lub szklanym są uzupełnione przez autentyczne drewno w odcieniach brązu i czerni.
Linia AMG jest dostępna jako alternatywa, aby podkreślić dynamikę kabrioletu. Różni się funkcjami zewnętrznymi, takimi jak specjalne zderzaki i progi z nadwoziem AMG, diamentowa atrapa chłodnicy z chromowanymi wstawkami i 18-calowe alufelgi AMG. Wnętrze AMG Line charakteryzuje się sportowymi, ekskluzywnymi akcentami, w tym wielofunkcyjną sportową kierownicą z spłaszczoną dolną częścią oraz sportowymi pedałami AMG.
Podczas wprowadzenia na rynek dostępna będzie Edycja 1 przez ograniczony czas. Z szeregiem perfekcyjnie skoordynowanych linii wyposażeniowych łączy sportowość ze stylem życia, co idealnie pasuje do sportowo-nowoczesnego wyglądu nowego kabrioletu.
Lato w zestawie
Klienci wybierający kabriolet chcą jak najczęściej jeździć z otwartym dachem. To, że również w kabriolecie klasy C – podobnie jak w kabrioletach E i S – pasażerowie mogą cieszyć się maksymalnym komfortem na świeżym powietrzu, możliwe jest dzięki AIRCAP i AIRSCARF, które sprawiają, że przyjemność ze świeżego powietrza jest przyjemna nawet w niskich temperaturach.
Niezauważalnie wbudowany w ramie dachu, elektryczny system ograniczenia przeciągu AIRCAP został specjalnie opracowany dla kabrioletów Mercedes-Benz i łączy się z elektrycznym ogranicznikiem przeciągu za tylnymi siedzeniami, który redukuje turbulencje w wnętrzu również dla pasażerów z tyłu za naciśnięciem przycisku. AIRCAP jest częścią pakietu komfortowego kabrioletu, który zawiera również ogrzewanie AIRSCARF na poziomie szyi dla kierowcy i pasażera z przodu. Kombinacja tych dwóch systemów wydłuża sezon jazdy z otwartym dachem na cały rok.
Alternatywnie dostępna jest także możliwość dołożenia ręcznie składanego ogranicznika przeciągu za przednimi siedzeniami. Zauważalnie zapobiega przeciągom w przednich siedzeniach.
Zawieszenie: sportowo zwrotne i komfortowe
Zawieszenie oferuje wysoki poziom komfortu przy niskim hałasie drogowym i wibracjach opon, zapewniając jednocześnie zwrotne właściwości jezdne – podstawę przyjemności z jazdy. Zawieszenie w kabriolecie, które jest o 15 mm niższe w porównaniu do sedana, standardowo wyposażone jest w sprężyny stalowe z selektywnym systemem tłumienia. Opcjonalne sportowe zawieszenie z sztywniejszymi sprężynami i tłumieniem, w tym systemem Sports Direct-Steer, zapewnia jeszcze bardziej zwrotne właściwości.
Jazda na powietrzu
Kabriolet jest opcjonalnie dostępny z pneumatycznym zawieszeniem AIRMATIC. Jego elektronicznie kontrolowane, ciągle regulowane tłumienie na przedniej i tylnej osi zapewnia niskie właściwości hałasu drogowego i wibracji opon w każdej sytuacji.
DYNAMIC SELECT – standardowo z AIRMATIC i opcjonalnie dostępne z zawieszeniem stalowym – pozwala kierowcy wybrać preferowane ustawienie: sportowe, komfortowe lub oszczędzające paliwo. W tym celu kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT: „ECO”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” i „Individual”. Wybierając „Individual”, kierowca może dostosować ustawienia pojazdu do swoich osobistych preferencji.
Dynamika: silniki 4- i 6-cylindrowe oraz po raz pierwszy 4MATIC
Potężne i wydajne silniki benzynowe i dieslowskie z funkcją ECO start/stop oraz bogaty wybór napędu 4MATIC zapewniają sportowe osiągi i przyjemność z jazdy przez cały rok. Wszystkie spełniają normę emisji Euro 6.
Dla kabrioletu dostępnych jest sześć silników benzynowych. Zakres mocy rozciąga się od 1,6-litrowej jednostki czterocylindrowej w modelu C 180 o mocy 115 kW (156 KM) do 3,0-litrowego silnika sześciocylindrowego w Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet (270 kW/367 KM). Model C 200 jest opcjonalnie dostępny z napędem na cztery koła 4MATIC.
Modele dieslowskie są napędzane silnikiem czterocylindrowym o mocy 125 kW (170 KM) w modelu C 220 d lub 150 kW (204 KM) w modelu C 250 d i są wyposażone w ekologiczną technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna) do oczyszczania spalin. 4MATIC jest dostępny w modelu C 220 d.
Nowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC może być zamówiona dla wszystkich wariantów silnikowych.
Lekka i bezpieczna karoseria
W kabriolecie brak dachu często prowadzi do zmniejszonej sztywności nadwozia. Projektanci wzięli to pod uwagę przy opracowywaniu sedana klasy C. Pozwoliło to na dostosowanie nadwozia w przedniej części i na podłodze do szczególnych potrzeb kabrioletu. W konsekwencji, ten model również cechuje się wzorową sztywną konstrukcją, która jest wymagana dla wysokiej dynamiki jazdy.
Inteligentna konstrukcja nadwozia Coupé z dużą zawartością aluminium została zachowana – między innymi, błotniki, maska i pokrywa bagażnika są wykonane z lekkiego stopu. Kabriolet spełnia nie tylko wszystkie aktualne krajowe i międzynarodowe przepisy, ale także wszystkie wymogi oceny oraz bardziej rygorystyczne wewnętrzne standardy bezpieczeństwa Mercedes-Benz, oparte na tym, co dzieje się w rzeczywistych wypadkach.
Bezpieczna jazda półautonomiczna w celu zmniejszenia stresu
Istnieje wiele systemów bezpieczeństwa i asystujących opartych na koncepcji inteligentnej jazdy Mercedes-Benz, które można wybrać. STANDARDOWYM wyposażeniem jest system ATTENTION ASSIST z regulowaną czułością, który może ostrzegać kierowcę o braku uwagi i senności. Dodatkowym standardowym wyposażeniem jest COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Oprócz wizualnego ostrzeżenia o bliskości i dodatkowego dźwiękowego ostrzeżenia o zderzeniu, zawiera Adaptive Brake Assist, który może pomóc zapobiec kolizjom, zwiększając ciśnienie hamulca w zależności od sytuacji. Gdy niebezpieczeństwo kolizji utrzymuje się, a kierowca nie reaguje, system ma zdolność do autonomicznego hamowania przy prędkościach do 200 km/h, co zmniejsza ciężkość kolizji z wolniejszymi lub nieruchomymi pojazdami lub, w najlepszym przypadku, wręcz unika kolizji. Przy prędkościach do 50 km/h system hamuje również w odpowiedzi na nieruchome pojazdy, dzięki czemu może pomóc zapobiegać kolizjom tylnym przy prędkości do 40 km/h.
Opcjonalny pakiet asystencji kierowcy obejmuje dodatkowe systemy asystujące, które zostały znacząco rozszerzone pod względem ich funkcji. W ramach koncepcji inteligentnej jazdy łączą one dane z różnych technologii czujników, takich jak czujniki radarowe i stereo kamera, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo i komfort. Funkcje te obejmują na przykład DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy i Stop&Go Pilot lub system PRE-SAFE® Brake z wykrywaniem pieszych plus Brake Assist BAS PLUS, który oferuje również dostosowane do sytuacji zwiększenie ciśnienia hamulca, w przypadku ryzyka kolizji z nadjeżdżającym pojazdem. Dodatkową funkcją pakietu asystencji kierowcy jest aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, który może zapobiec niezamierzonym zmianom pasa za pomocą jednostronnego, korygującego hamowania. System interweniuje, jeśli kierowca przekroczy stałą linię pasa, a nawet może pomóc w przypadku przerywanych linii pasa, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem w sąsiednim pasie.
Wiele systemów asystujących obejmuje także asystenta parkowania do półautomatycznego parkowania; 360° kamerę do pomocy przy parkowaniu i manewrowaniu; kamerę i asystenta znaków drogowych opartą na nawigacji z funkcją ostrzegania o błędnym kierunku jazdy oraz Adaptive Highbeam Assist Plus, który pozwala na ciągłe oświetlenie drogowe poprzez selektywne wyłączanie innych pojazdów z konusa świateł drogowych.
Bezpieczna ochrona
W przypadku wypadku, optymalne zabezpieczenie zapewnia wysoka strukturalna bezpieczeństwo nadwozia oraz systemy ochrony, w szczególności komplet poduszek powietrznych. Obejmują one:
- adaptacyjne poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera
- poduszka kolanowa po stronie kierowcy
- poduszki piersiowo-miedniczne dla kierowcy i pasażera z przodu
- poduszki okienne zintegrowane w górnych krawędziach przednich paneli drzwiowych
System ochrony przed wywróceniem jest specyficzny dla kabrioletu. Składa się z dwóch kapsuł, które są całkowicie schowane za tylnymi siedzeniami i dlatego są niewidoczne. W przypadku zagrożenia wywróceniem, te kapsuły są uruchamiane pirotechnicznie, po czym wysuwają się, aby zapewnić przestrzeń ochrony razem ze słupkiem A.
Wrażliwa klimatyzacja do jazdy na świeżym powietrzu
Specjalnie opracowany dla kabrioletów, system klimatyzacji reaguje na to, czy pojazd jest prowadzony z dachem w górę czy w dół. Z zamkniętym dachem, system działa tak samo jak w modelu Coupé. Z opuszczonym dachem, system klimatyzacji dostosowuje się, na przykład, wydmuchując cieplejsze powietrze na ręce kierowcy na kierownicy i dezaktywując funkcję recyrkulacji powietrza. Szczególne dostosowania do jazdy z otwartym dachem uwzględniają, czy potrzebne jest chłodzenie czy ogrzewanie i reagują wrażliwie na strefy przejściowe między nimi.
Wciągające doświadczenie infotainment
Intuicyjna obsługa z animacjami i efektami wizualnymi oferowana jest przez system infotainment. System Frontbass zapewnia wrażenia dźwiękowe niemal na poziomie sali koncertowej – zwłaszcza jeśli wybrano opcjonalny system dźwiękowy Burmester®. System Frontbass wykorzystuje przestrzeń w ramach krzyżowych i bocznych w strukturze nadwozia jako komorę rezonansową dla głośników basowych.
System nawigacyjny, który dostarcza kierowcy precyzyjnych informacji o ruchu w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information), przetwarza swoje treści interaktywnie. Do jego funkcji należy animowany kompas oraz „Drive Show” z informacjami dla pasażerów, podobnymi do prezentacji ekranowych na pokładzie samolotu.
Rozbudowane połączenie nawet w wersji podstawowej
Telefon komórkowy zgodny z Bluetooth® z opcją danych wystarczy, aby system Audio 20 uzyskał możliwości internetowe. Umożliwia to przeglądanie internetu bez ograniczeń, gdy pojazd jest w stanie spoczynku. Aplikacje Mercedes-Benz mogą być używane podczas jazdy. Odtwarzanie audio i wideo jest możliwe z różnych źródeł.
Alternatywnie dostępny system COMAND Online nie tylko zapewnia większy wyświetlacz o rozdzielczości 960 x 540 pikseli, ale także opcjonalnie pozwala na cyfrowe odbieranie telewizji/radia, oferując szybkie nawigowanie oparte na dysku twardym, zintegrowaną funkcjonalność hotspotu WiFi oraz głosowe sterowanie LINGUATRONIC, a także wiele innych funkcji.
Podstawowy system Audio 20 oraz Audio 20 CD i COMAND Online oferują podstawową telefoniczną łączność w standardzie, która łączy telefon komórkowy z pojazdem za pośrednictwem standardowego interfejsu Bluetooth®.
Mercedes me connect: połączony z samochodem