MERCEDES BENZ C-Class T-Modell (S205) 2014-2018

MERCEDES BENZ C-Class T-Modell (S205) 2014-2018

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ C-Class T-Modell (S205) 2014-2018

Mercedes-Benz Klasa C zajmuje swoje miejsce w premium segmencie kompaktowym. W 2014 roku wprowadzono wersję kombi modelu W205 Klasy C, co zmieniło perspektywę.

Wersja T-Model miała długą historię w ofercie Mercedes-Benz, a Klasa C zawsze miała wariant kombi, a model z 2014 roku był jej trzecią generacją. Pomysłem Mercedes-Benz było nadanie samochodowi sportowego wyglądu.

Miał te same linie, co sedan, aż do słupka B, oraz identyczny przód. Dłuższy dach wyposażono w relingi oraz spojler na klapie bagażnika, którą można było otworzyć elektrycznie, wykonując ruch nogą pod tylnym zderzakiem. Opcjonalnie dostępny był panoramiczny dach szklany.

W porównaniu do swojego poprzednika, miał o 80 mm (3,14″) dłuższy rozstaw osi, co zapewniało więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnych. Całkowita pojemność bagażnika wynosiła 490 litrów (17,3 cu-ft), z możliwością rozszerzenia do 1510 litrów (53,3 cu-ft). Opadający tył sprawiał, że samochód wyglądał bardziej sportowo, mimo rodzinnego charakteru. Tylne siedzenia mogły być składane w proporcji 40-20-40, w przeciwieństwie do 40-60 w poprzedniej generacji. Miejsce na głowę pasażerów z tyłu było większe niż w wersji sedan.

Wersja kombi była dostępna z wyborem silników benzynowych lub diesla, z automatyczną lub manualną skrzynią biegów oraz z napędem na tylne lub wszystkie koła.

21 MAJA 2014

 Stuttgart – Wprowadzeniem modelu Estate, Mercedes-Benz rozszerza rodzinę klasy C, począwszy od września 2014 roku. Model Estate ma wyrazisty, emocjonalno-sportowy design, innowacyjną technologię, zmienność oraz pojemność bagażnika większą niż jego poprzednik. Jego wysokiej klasy, wyrafinowane wnętrze czyni nowoczesny luksus namacalnym dzięki wyróżniającym się elementom designu. Dzięki tym cechom Estate wzmacnia swoją reputację jako wszechstronny pojazd lifestyle’owy – doskonały do codziennego użytku. Dodatkowo, dzięki wielu nowym systemom wsparcia, nie tylko oferuje najwyższe standardy bezpieczeństwa, ale dzięki inteligentnej konstrukcji lekkiej, wyjątkowej aerodynamice i nowym, oszczędnym silnikom ustala także nowe standardy efektywności w swoim segmencie. Model Estate stanowi scenę dla światowej premiery usług Mercedes connect me, które między innymi umożliwiają łączenie się z pojazdem z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie oraz pobieranie aktualnego poziomu paliwa online.

Nowa klasa C Estate łączy uderzający, dynamiczny design z doskonałą adaptacyjnością i dostosowuje się do różnych potrzeb. Jako stylowy, sportowy pojazd towarzyszy aktywnym, nowoczesnym osobom podczas zakupów, wakacji czy uprawiania sportu, a także nadaje się dla rodzin w każdym aspekcie. W związku z tym kontynuuje tradycję Estate klasy C, które wcześniej łączyły wymagania dotyczące stylu życia z praktycznością, a w tej czwartej generacji podnosi poprzeczkę na nowy poziom.

Prof. Dr. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz: „Nowa klasa C Estate jest nie tylko niezwykle praktyczna dzięki swojej dużej, zmiennej przestrzeni ładunkowej. Dzięki nowoczesnym cechom technicznym wyróżnia się także w swoim segmencie pod względem bezpieczeństwa, efektywności i komfortu.”

Zmienność i praktyczność

Wymiary nowej klasy C Estate znacznie wzrosły. Z zwiększeniem rozstawu osi o 80 milimetrów (2840 milimetrów) w porównaniu do poprzedniego modelu, pojazd jest dłuższy o 96 milimetrów (4702 milimetry) i szerszy o 40 milimetrów (1810 milimetrów). Powstały wzrost przestrzeni przede wszystkim korzysta pasażerom tylnych siedzeń, którzy teraz mają o 45 milimetrów więcej miejsca na nogi. Jest także więcej miejsca na ramiona, łokcie i głowy niż w poprzednim modelu.

Sportowy tył nowej klasy C Estate oferuje maksymalną pojemność ładunkową wynoszącą 1510 litrów (zgodnie z normą ISO 3832). Przekracza więc swojego poprzednika o dziesięć litrów. Pojemność bagażnika za tylnymi siedzeniami wzrosła o pięć litrów do 490 litrów.

Zmienność, a tym samym funkcjonalność, również znacznie wzrastają. Tylne siedzenia mają teraz podział 40:20:40 zamiast 60:40 w poprzedniku. To otwiera szeroki wachlarz możliwości korzystania z wnętrza jako pięcioosobowego, cztero- lub trzyosobowego lub dwuosobowego.

Praktyczne szczegóły zapewniają, że bagażnik jest jeszcze bardziej wszechstronny i łatwiejszy w użyciu, dzięki czemu można go wygodnie dostosować do potrzeb kierowcy. Oparcia tylnych siedzeń można odblokować i złożyć elektrycznie za naciśnięciem przycisku, tworząc powiększoną i równą przestrzeń ładunkową.

Wyjątkowa wygoda załadunku może być opcjonalnie dodatkowo zwiększona dzięki elektrycznie otwieranej klapie Easy Pack oraz opcjonalnemu systemowi Hands-Free Access. Umożliwia to otwieranie i zamykanie tylnej klapy bez dotykania jej. Wystarczy ruch stopy w okolicy tylnego zderzaka.

Dynamiczny i wartościowy

Nowa klasa C wyznacza wizualne akcenty nowoczesnym, dynamicznym designem, który jednocześnie emanuje zmysłową klarownością, wywołuje emocje i doskonale łączy wysoką technologię.

Jest to pojazd skoncentrowany na wysokim poziomie użyteczności i funkcjonalności, ale wciąż zawiera wysokiej jakości wnętrze, które zostało zaadoptowane z modelu sedan. Dzięki prostemu sportowemu stylowi, płynącym liniom i luksusowym materiałom, tworzy nowoczesną, luksusową i jednocześnie sportową atmosferę. Oprócz modelu podstawowego dostępne są trzy różne linie designu i wyposażenia zarówno dla zewnętrza, jak i wnętrza.

Model Estate nosi również znamię jakości Europejskiego Centrum Badań Alergicznych (ECARF) za naukowo przetestowany wysoki poziom przyjazności dla alergików. Mercedes-Benz jest jedynym producentem pojazdów, któremu przyznano ten certyfikat ECARF.

Touchpad i wyświetlacz head-up

Touchpad w nowej klasie C Estate opracowany przez Mercedes-Benz oznacza krok ewolucyjny. Jak w smartfonie, wszystkie funkcje jednostki centralnej można obsługiwać za pomocą gestów palców. Powierzchnia sterująca touchpada o wymiarach 65 x 45 milimetrów jest wbudowana w podłokietnik na centralnym panelu sterującym i otoczona wysokiej jakości metalową ramką – cecha designu o wysokich technologiach, która jednocześnie emanuje luksusem.

Wyświetlacz head-up jest także nową cechą w modelu C-Class Estate. Jak w myśliwcu, wyświetla ważne informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, zapewniając mniejsze rozproszenie uwagi od drogi. System informuje o prędkości pojazdu, oznaczeniach prędkości, instrukcjach nawigacyjnych i komunikatach Distronic.

Mniej wagi, więcej komfortu

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, nadwozie nowej klasy C Estate waży mniej – co zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu, redukcję hałasu i wysoki poziom bezpieczeństwa. Z zawartością aluminium wynoszącą 49 procent i o 65 kilogramów mniejszą masą całkowitą, model Estate jest liderem w swojej klasie w konstrukcji lekkiej.

Wydajne i dynamiczne silniki

Mocne i efektywne silniki benzynowe i diesla z funkcją ECO start/stop spełniają normy emisji Euro VI i zapewniają sportowe osiągi oraz przyjemność z jazdy. W porównaniu do poprzednika zużywają o ponad 20 procent mniej paliwa.

Modele diesla nowej klasy C są napędzane udoskonalonym silnikiem czterocylindrowym lub nowym małym silnikiem czterocylindrowym, które jako modele BlueTEC wyposażone są w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna). Oferują moc od 115 KM do 204 KM.

Dodatkowo Mercedes-Benz oferuje silnik diesla w połączeniu z modułem hybrydowym. C 300 BlueTEC Hybrid z czterocylindrowym silnikiem diesla i kompaktowym silnikiem elektrycznym generuje moc 204 + 27 KM i mimo wysokiej mocy osiąga 74 mpg w trybie mieszanym NEDC.

Trzy silniki benzynowe czterocylindrowe BlueDirect oraz jeden sześciocylindrowy silnik benzynowy BlueDirect o mocach od 156 do 333 KM będą początkowo dostępne dla nowej klasy C. Czterocylindrowy C 350 Hybrid z technologią plug-in i mocą 208 + 67 KM pojawi się wkrótce.

Zwinna i komfortowa jazda

Wzorcowy komfort jazdy w połączeniu z doskonałym dynamicznym prowadzeniem pojazdu – to cechy nowo zaprojektowanej zawieszenia nowej klasy C Estate. Dzięki nowemu przedniemu zawieszeniu z czterema wahaczami oferuje jednocześnie przyjemność z jazdy i komfort.

Klienci klasy C Estate będą mieli do wyboru dwie wersje standardowego stalowego zawieszenia, które obejmuje sportowe ustawienie. Alternatywnie, Mercedes-Benz, po raz pierwszy, oferuje zawieszenie pneumatyczne w tym segmencie. Zawieszenie pneumatyczne AirMATIC udaje się połączyć wysoki poziom komfortu jazdy i dynamiczne, zwinne prowadzenie. AirMATIC oferuje również automatyczne poziomowanie dla optymalnego komfortu jazdy nawet przy załadunku pojazdu.

Wybierz swoje własne doświadczenia z jazdy

W nowej klasie C Estate kierowca może określić pożądany program jazdy za naciśnięciem przycisku. W zależności od poziomu wyposażenia, kierowca może wybierać spośród różnych wcześniej skonfigurowanych programów jazdy oraz jednego, który w dużym stopniu może dostosować osobiście. Dostępne są następujące cechy: „Komfort”, „ECO”, „Sport” i „Sport+”. Dodatkowa opcja „Indywidualny” umożliwia kierowcom dostosowanie pojazdu do własnych preferencji.

Jak w sedanie, nowa klasa C Estate wyposażona jest w elektryczną hamulec postojowy. Hamulec ten zwalnia automatycznie, gdy kierowca kończy tryb parkowania z zamiarem ruszenia.

Jak zwykle, nowa klasa C jest również dostępna z napędem na wszystkie koła 4MATIC.

Steering o sportowym charakterze

Wszystkie modele rodziny klasy C w przyszłości będą standardowo wyposażone w system elektromechanicznego bezpośredniego wspomagania kierownicy. Łączy on wspomaganie zależne od prędkości z systemu wspomagania kierownicy wraz z współczynnikiem skrętu, który zmienia się w zależności od danego kąta skrętu. Wspomaganie kierownicy zapewniane przez przekładnię zębatą działa w zależności od potrzeb, przyczyniając się do efektywności.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: inteligentny samochód

Mercedes-Benz ma na celu zapewnienie najwyższego standardu bezpieczeństwa wszystkim. Z tego powodu model Estate przyjmuje niemal wszystkie nowe systemy wspomagające z klas S i E, które zostały wzbogacone o istotne funkcje. Systemy te zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Mercedes-Benz nazywa to Intelligent Drive.

Klasa C Estate standardowo wyposażona jest w system Attention Assist, który może ostrzegać kierowcę o nieuwadze i senności. Oferuje regulowany poziom wrażliwości i może informować kierowców o ich poziomie zmęczenia oraz czasie jazdy, który upłynął od ostatniej przerwy.

Standardowym wyposażeniem jest także Collision Prevention Assist Plus. Oprócz adaptacyjnego systemu Brake Assist, który pomaga w zapobieganiu kolizjom przy prędkościach powyżej 4 mph, system ten ma teraz dodatkową funkcję: gdy niebezpieczeństwo kolizji utrzymuje się i kierowca nie reaguje, system jest w stanie wykonać autonomiczne hamowanie przy prędkościach do 65 mph (125 mph w połączeniu z Distronic Plus), w celu zmniejszenia ciężkości kolizji z wolniejszymi lub zatrzymującymi się pojazdami. System hamuje także w odpowiedzi na nieruchome pojazdy przy prędkości do 30 mph i jest w stanie zapobiec kolizjom tylnym przy prędkości do 25 mph.

Nowe systemy wspomagające z ulepszonymi funkcjami są dostępne opcjonalnie, łącząc dane z różnych technologii sensorowych w ramach koncepcji Intelligent Drive, aby poprawić komfort i bezpieczeństwo:

Distronic Plus – odciąża kierowcę, utrzymując bezpieczną odległość
Distronic Plus z asystentem kierowania i Stop&Go Pilot odciąża
kierowcę w utrzymywaniu bezpiecznej odległości, nawet w ruchu stop&go. Asystent kierowania jest nowością, która pomaga kierowcy w bocznej kontroli pojazdu, nawet w delikatnych zakrętach, oraz oferuje funkcję śledzenia pojazdu w korku.
BAS PLUS z asystentem krzyżowym zwiększa hamowanie przez kierowcę w zależności od sytuacji, jeśli to konieczne, aż do pełnego wciśnięcia hamulca, a po raz pierwszy może również reagować na przecinający ruch i pieszych.
Aktywny asystent utrzymania pasa ostrzega przed niezamierzonymi zmianami pasa za pomocą pulsu wibracji kierownicy, a w obecności solidnych oznaczeń pasa koryguje tor pojazdu za pomocą jednostronnego wciśnięcia hamulca. Interweniuje również za pomocą jednostronnych wciśnięć hamulca w obecności przerywanych oznaczeń pasa, jeśli sąsiedni pas jest zajęty przez na przykład nadjeżdżające pojazdy, szybko wyprzedzające lub wyprzedzane pojazdy.

Wielorakość opcjonalnie dostępnych systemów wspomagających obejmuje między innymi:

  • Aktywny asystent parkowania, który umożliwia automatyczne parkowanie z aktywnym sterowaniem i interwencją hamulca w obu równoległych i prostopadłych miejscach parkingowych
  • Asystent znaków drogowych z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd, który ostrzega o ograniczeniach prędkości oraz informuje kierowcę o strefach zakazu wyprzedzania i znakach zakazu wjazdu
  • Adaptacyjny asystent świateł drogowych Plus, który pozwala na stałe włączanie świateł drogowych przez maskowanie innych pojazdów
  • w konusie świetlnym świateł drogowych

Poduszki powietrzne dla bezpieczeństwa

Oprócz trzypunktowych pasów bezpieczeństwa z pyrotechnicznym napięciem oraz ograniczeniem siły pasa dla kierowcy, pasażera z przodu oraz osób na zewnętrznych tylnych siedzeniach, liczne poduszki powietrzne służą do ochrony pasażerów w razie wypadku. W skład tych poduszek wchodzą:

  • połączone poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • optymalizowana poduszka okienną
  • poduszki boczne dla zewnętrznych tylnych siedzeń (opcjonalnie)
  • poduszka kolanowa dla kierowcy

Siedzenie pasażera z przodu może być dodatkowo wyposażone w automatyczny system rozpoznawania fotelika dziecięcego. Ten automatyczny system dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, wprowadzony po raz pierwszy przez Mercedes-Benz, wykorzystuje czujnik ciśnienia w poduszce siedzenia do wykrywania, czy na fotelu pasażera z przodu znajduje się fotelik dziecięcy, i automatycznie dezaktywuje poduszkę powietrzną pasażera. W przeciwieństwie do innych systemów wymagających dezaktywacji poduszki kluczem, ten system zapobiega błędnemu działaniu. Ponieważ nie jest wymagany żaden specjalny transponder, system działa ze wszystkimi systemami zabezpieczeń dziecięcych montowanymi tyłem.

Klimatyzacja: sygnały z przestrzeni

Udoskonalony system klimatyzacji zapewnia lepszą jakość kontroli, wydajność, efektywność i jakość powietrza. Nowy model Estate jest jedynym pojazdem w segmencie oferującym wykrywanie tunelu za pomocą nawigacji satelitarnej. Wykorzystuje dane mapowe z systemu nawigacyjnego i dane lokalizacyjne GPS do automatycznego zamykania klapy recyrkulacji powietrza, gdy pojazd wjeżdża do tunelu, a następnie ponownego jej otwierania, gdy pojazd wychodzi z tunelu.

Kolejnym wyróżniającym się elementem, który przyczynia się do atmosfery dobrej energii, jest Pakiet Air Balance z aktywnym aromatyzowaniem, jonizacją powietrza i bardziej efektywną filtracją niż dostępna w standardowym modelu.

Żywe doświadczenia multimedialne

Jak w sedanie, nowa Estate oferuje całkowicie nową generację multimediów z intuicyjną obsługą, z wyrafinowanymi animacjami i efektami wizualnymi, które prezentują wszystkie funkcje w klarowny i atrakcyjny sposób. Model Estate jest także wyposażony w system Frontbass. Ten awangardowy system akustyczny wykorzystuje przestrzeń w poprzeczniku i boku w strukturze nadwozia jako komorę rezonansową dla subwooferów. Efekt to doświadczenie słuchowe prawie porównywalne do koncertu. Opcjonalnie dostępny jest system dźwięku przestrzennego Burmester®.

System nawigacji przedstawia swoje zawartości w trybie interaktywnym. Jego funkcje obejmują animowany kompas, „Drive Show” z informacjami dla pasażerów, podobnym do prezentacji wyświetlanych na pokładzie samolotów, oraz GoogleTM Maps wyświetlane na jednostce centralnej. COMAND Online może teraz także dostarczać dokładniejsze informacje w czasie rzeczywistym dotyczące sytuacji na drogach, gdy otrzymuje dane o ruchu przez internet za pomocą usługi „Live Traffic Information”.

Internet i różnorodne źródła danych

Wystarczy telefon komórkowy zgodny z Bluetooth i z dostępem do danych, aby system Audio 20 stał się zdolny do korzystania z internetu. Umożliwia to przeglądanie internetu bez ograniczeń, gdy pojazd jest w ruchu.

W połączeniu z COMAND Online, aplikacje Mercedes-Benz, takie jak pogoda, wyszukiwanie lokalne GoogleTM z StreetView i Panoramio, pobieranie celu/trasy oraz Facebook, mogą być używane w ruchu. Odtwarzanie audio i wideo jest możliwe z różnych źródeł, na przykład przez Bluetooth®, z Apple iPoda® lub iPhone’a®, z karty SD, pamięci USB lub CD/DVD (z systemem Audio 20 CD lub wyższym i z COMAND Online).

COMAND Online z funkcją hotspot

COMAND Online oferuje nie tylko większy wyświetlacz o rozdzielczości 960 x 540 pikseli oraz specjalną, przylegającą szklana osłonę, typową dla urządzeń konsumenckich, jak iPhone® czy iPad. Umożliwia także odbiór cyfrowego TV/radia oraz oferuje szybką nawigację twardodyskową, automatyczne unikanie zatorów dzięki odpowiednim i dokładnym informacjom o ruchu w czasie rzeczywistym, funkcjonalność zintegrowanego hotspotu WLAN oraz systemu sterowania głosowego Linguatronic.

Telefony przez Bluetooth® jako standard

Standardowy system Audio 20 USB, a także Audio 20 CD i COMAND Online oferują podstawową telekomunikację, która łączy telefon komórkowy z pojazdem za pośrednictwem standardowego interfejsu Bluetooth®.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.