Mercedes-Benz wprowadził znaczące zmiany w całej gamie modelu klasy C w 2018 roku, a choć zmiany zewnętrzne były bardziej subtelne, to poprawa technologiczna miała znacznie większe znaczenie.
Klasa C jest obecna na rynku od 1993 roku i od tego czasu stale ewoluuje. Jej głównymi konkurentami były Audi A4 oraz BMW serii 3. Później do rywalizacji dołączył Jaguar z modelem XE, a Alfa Romeo zaskoczyła wspaniałym powrotem z modelem Giulia. Jednak w wersji kombi, konkurentami modelu T-Model pozostały niemieckie marki.
Na zewnątrz, T-Model klasy C otrzymał różne zderzaki w zależności od wersji wyposażeniowej. Rozpoczynał od jednej chromowanej szczeliny w wersji standardowej, a kończył nawet na trzech chromowanych akcentach w wersji Exclusive. Jego reflektory wyposażone były w system wielopromieniowy z 84 indywidualnymi diodami LED w środku, z opcją ultra zasięgu świateł drogowych dostępną na życzenie. Z tyłu, elektryczna klapa bagażnika była dostępna jako opcja w niższych wersjach wyposażeniowych i standardowo w wyższych.
Wnętrze przeszło znaczną modernizację wraz z wprowadzeniem nowego systemu multimedialnego oraz opcji w pełni cyfrowego zestawu wskaźników z trzema indywidualnymi opcjami wyświetlania. Jego dotykowe sterowanie z kierownicy umożliwiało kierowcy dostęp do jednostki multimedialnej oraz systemu sterowania głosem LINGUATRONIC.
Wraz z odnowioną wersją, Mercedes-Benz wprowadził silnik wysokoprężny 2.0 turbo do modelu T-Model klasy C. Został on przeniesiony z większego brata, klasy E. Reszta gamy oferowała tylko silniki turbo doładowane. Producent zestawił wszystkie wersje z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, a dla niektórych opcji silnikowych dostępny był system napędu na wszystkie koła.
Obecnie, w piątym roku produkcji, klasa C Mercedesa jest najpopularniejszą serią modeli tej marki i może pochwalić się licznymi ulepszeniami. Wygląd zewnętrzny i wnętrze przeszły stylową metamorfozę. Elektroniczna architektura została całkowicie nowa. W ofercie znajdują się w pełni cyfrowe wyświetlacze instrumentów oraz systemy multimedialne z dostosowanymi informacjami i ofertami muzycznymi. Systemy wspomagające również korzystają z nowej architektury elektronicznej i są teraz na równi z tymi z klasy S.
Klasa C Mercedesa w obecnej generacji była najczęściej sprzedawanym modelem tej marki w swoim czwartym roku na rynku. W 2017 roku sprzedano łącznie ponad 415 000 modeli sedan i kombi na całym świecie.
Nowa klasa C łączy emocjonalność z inteligencją. Nowy wygląd pojazdu definiuje przede wszystkim przednia część i projekt reflektorów oraz lamp tylnych. W nowej wersji linia AMG zawiera diamentową kratkę chłodnicy jako standard. Przednie zderzaki zostały przeprojektowane dla wszystkich wersji. Mają one albo standardowy srebrny detal, chromowane wykończenie (w połączeniu z zewnętrzem AVANTGARDE) lub trójczęściowy chromowany detal (zewnętrze EXCLUSIVE).
Projekt przednich i tylnych lamp charakteryzuje się wyraźnymi konturami. Wysokiej jakości, rzeźbione detale podkreślają wyrafinowany wygląd i odczucie. Reflektory MULTIBEAM LED z wysokim światłem ULTRA RANGE są dostępne dla tej serii modeli po raz pierwszy.
Sportowe wnętrze prezentuje premium wygląd oraz płynne formy. Konsola centralna wyróżnia się eleganckim, płynnie uformowanym wykończeniem. Jest dostępna w odcieniu otwartego orzecha brownowego lub otwartego drewnianego dębu w antracycie. 3D fornir z prawdziwego drewna w konsoli centralnej łączy rzemieślniczy charakter z nowoczesnym stylem. Nowe kolory wnętrza to magma szary/czarny oraz brązowy dla wnętrza w stylu AMG.
Klasa C Mercedesa przyjmuje koncepcję obsługi i wyświetlania z aktualnej klasy S i oferuje opcję w pełni cyfrowego wyświetlacza instrumentów z trzema indywidualnie wybieranymi stylami wyświetlania. Klasa C ma dotykowe sterowanie w kierownicy. Możliwość obsługi DISTRONIC i tempomatu za pomocą przycisków bezpośrednio na kierownicy to kolejna nowa funkcja. System infotainment można dodatkowo obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem (nowość: sprzężenie zwrotne dotykowe) w konsoli centralnej lub za pomocą głosowego sterowania LINGUATRONIC.
Nowa klasa C Mercedesa wyposażona jest w najnowsze systemy wspomagania prowadzenia, oferujące kierowcy wsparcie współpracy i zapewniające wyższy standard aktywnego bezpieczeństwa niż jej poprzednik. Klasa C potrafi jeździć w sposób półautonomiczny w określonych sytuacjach. Klasa C wykorzystuje również dane mapowe i nawigacyjne do funkcji wspomagających. Na przykład, aktywne wspomaganie odległości DISTRONIC w ramach pakietu Driving Assistance może wspierać kierowcę w wielu sytuacjach na podstawie informacji z map i przewidywać dostosowanie prędkości np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond. Do innych nowych rozwiązań należą intuicyjnie zrozumiałe aktywne asystent zmiany pasa ruchu oraz aktywne wspomaganie awaryjnego zatrzymania jako nowe funkcje aktywnego asystenta prowadzenia.
Opcjonalnie dostępne reflektory MULTIBEAM LED są nowością w klasie C Mercedesa. Każdy reflektor zawiera 84 indywidualnie kontrolowane diody LED. Dzięki nim możliwa jest niezwykle szybka i precyzyjna, elektronicznie sterowana regulacja reflektorów dopasowująca się do aktualnej sytuacji drogowej.